Troškovi korišćenja sopstvenog automobila nisu nikako uporedivi sa onima kod upotrebe vozila za javni prevoz. Samo po cenama goriva, a i po broju putnika, mislim tu nema diskusije da je na kraćim relacijama auto isplativiji. Al samo tad u tom trenutku, još kad se potrpa petoro. A šta ćemo sa troškovima posedovanja tog automobila? Registracija, servisi, gorivo, sama nabavka, plus i parkiranje na kraju krajeva. Pa ja koji pređem oko desetak hiljada kilometara godišnje, imam sigurno oko 1500 evra rashoda samo na kolima. Uopšte, posedovati automobil nije nikako jeftino, a prevoz godišnje košta, pa i po starim cenama 300 i neki evro. Nemoguće je da se cela porodica uvek uklopi tako da jedan auto potpuno rešava prevoz svih ukućana. Koliko je ljudi koje znam, a da imaju barem dva automobila. Sa druge strane, imam i dosta ljudi u svom okruženju, a da nemaju kola uopšte, i savršeno mogu da funkcionišu. Prosto, kad se živi u gradu, i kad realno jeste sve dostupno prevozom nije da su kola apsolutno neophodna. Meni jesu, jer sam razvučen na više strana, al ajde to je već privatna stvar. Poenta je da mi kao vlasnici automobila imamo nimalo naivne troškove na godišnjem nivou, pa isto tako košta i održavanje tog prevoza, a nije baš apsolutno neupotrebljiv i nefunkcionalan.
@Bender Rodriguez
Može biti što kažeš baš za cene, i to vrlo lako. Teško da će ostati na ovom nivou. Kapiramo svi ovde da je cilj i uvođenje reda, a ne samo ekonomski održiva cenovna politika, sa kojom se realno otišlo predaleko. Budimpešta stvarno ima dobar prevoz, pa i metro naravno. Al Pantograf to baš i ističe. Dosta je skuplja usluga, jeste bolja tu dileme nema, al u većini se oslanja na tramvaje, koji na duge staze ipak štede novac kroz kapacitet, trajnost i potrošnju energije. Takva usluga mora da košta, pa opet idu ljudi kolima i tamo, i to je još jedna poenta priče. Cena pojedinačne karte za 90 minuta nije baš sitna, a ja sam dnevnu plaćao 5 evra, i to pre tri godine. Ovde nekome da uzmeš za dan 600 dinara za prevoz, pa nema teoretske šanse. Ok, znam da je i usluga lošija kod nas. Prosečna plata od 1200 evra nije baš vau, al jes veća nego ovde. U Beogradu je verovatno oko 800, možda i nešto više. Pa eto toliko je i prevoz jeftiniji, pa i više od toga. A skoro sam davao primer mojih iz Kelna i okolnih gradova, tj. Bona i još jednog manjeg grada, gde u pravcu uzmu za prevoz preko 12 evra, a ne znam dal ima 30 kilometara. Železnica isto ima slične cene. Doduše, nema gužve stvarno. No, ti si stvarno i pisao da karta može da bude i malo skuplja, govorimo o starim cenama, ako će usluga napredovati. Ispravan stav nema šta. Nažalost, znamo da jedno ne mora uvek da uslovi drugo, kod nas je to tako, al isto znamo da i ova cenovna politika zasigurno neće doneti neko poboljšanje usluge. Red se možda neki i uspostavi. To nam ostaje da vidimo kako će ići narednih meseci.
@Bender Rodriguez
Može biti što kažeš baš za cene, i to vrlo lako. Teško da će ostati na ovom nivou. Kapiramo svi ovde da je cilj i uvođenje reda, a ne samo ekonomski održiva cenovna politika, sa kojom se realno otišlo predaleko. Budimpešta stvarno ima dobar prevoz, pa i metro naravno. Al Pantograf to baš i ističe. Dosta je skuplja usluga, jeste bolja tu dileme nema, al u većini se oslanja na tramvaje, koji na duge staze ipak štede novac kroz kapacitet, trajnost i potrošnju energije. Takva usluga mora da košta, pa opet idu ljudi kolima i tamo, i to je još jedna poenta priče. Cena pojedinačne karte za 90 minuta nije baš sitna, a ja sam dnevnu plaćao 5 evra, i to pre tri godine. Ovde nekome da uzmeš za dan 600 dinara za prevoz, pa nema teoretske šanse. Ok, znam da je i usluga lošija kod nas. Prosečna plata od 1200 evra nije baš vau, al jes veća nego ovde. U Beogradu je verovatno oko 800, možda i nešto više. Pa eto toliko je i prevoz jeftiniji, pa i više od toga. A skoro sam davao primer mojih iz Kelna i okolnih gradova, tj. Bona i još jednog manjeg grada, gde u pravcu uzmu za prevoz preko 12 evra, a ne znam dal ima 30 kilometara. Železnica isto ima slične cene. Doduše, nema gužve stvarno. No, ti si stvarno i pisao da karta može da bude i malo skuplja, govorimo o starim cenama, ako će usluga napredovati. Ispravan stav nema šta. Nažalost, znamo da jedno ne mora uvek da uslovi drugo, kod nas je to tako, al isto znamo da i ova cenovna politika zasigurno neće doneti neko poboljšanje usluge. Red se možda neki i uspostavi. To nam ostaje da vidimo kako će ići narednih meseci.