Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Troškovi korišćenja sopstvenog automobila nisu nikako uporedivi sa onima kod upotrebe vozila za javni prevoz. Samo po cenama goriva, a i po broju putnika, mislim tu nema diskusije da je na kraćim relacijama auto isplativiji. Al samo tad u tom trenutku, još kad se potrpa petoro. A šta ćemo sa troškovima posedovanja tog automobila? Registracija, servisi, gorivo, sama nabavka, plus i parkiranje na kraju krajeva. Pa ja koji pređem oko desetak hiljada kilometara godišnje, imam sigurno oko 1500 evra rashoda samo na kolima. Uopšte, posedovati automobil nije nikako jeftino, a prevoz godišnje košta, pa i po starim cenama 300 i neki evro. Nemoguće je da se cela porodica uvek uklopi tako da jedan auto potpuno rešava prevoz svih ukućana. Koliko je ljudi koje znam, a da imaju barem dva automobila. Sa druge strane, imam i dosta ljudi u svom okruženju, a da nemaju kola uopšte, i savršeno mogu da funkcionišu. Prosto, kad se živi u gradu, i kad realno jeste sve dostupno prevozom nije da su kola apsolutno neophodna. Meni jesu, jer sam razvučen na više strana, al ajde to je već privatna stvar. Poenta je da mi kao vlasnici automobila imamo nimalo naivne troškove na godišnjem nivou, pa isto tako košta i održavanje tog prevoza, a nije baš apsolutno neupotrebljiv i nefunkcionalan.

@Bender Rodriguez
Može biti što kažeš baš za cene, i to vrlo lako. Teško da će ostati na ovom nivou. Kapiramo svi ovde da je cilj i uvođenje reda, a ne samo ekonomski održiva cenovna politika, sa kojom se realno otišlo predaleko. Budimpešta stvarno ima dobar prevoz, pa i metro naravno. Al Pantograf to baš i ističe. Dosta je skuplja usluga, jeste bolja tu dileme nema, al u većini se oslanja na tramvaje, koji na duge staze ipak štede novac kroz kapacitet, trajnost i potrošnju energije. Takva usluga mora da košta, pa opet idu ljudi kolima i tamo, i to je još jedna poenta priče. Cena pojedinačne karte za 90 minuta nije baš sitna, a ja sam dnevnu plaćao 5 evra, i to pre tri godine. Ovde nekome da uzmeš za dan 600 dinara za prevoz, pa nema teoretske šanse. Ok, znam da je i usluga lošija kod nas. Prosečna plata od 1200 evra nije baš vau, al jes veća nego ovde. U Beogradu je verovatno oko 800, možda i nešto više. Pa eto toliko je i prevoz jeftiniji, pa i više od toga. A skoro sam davao primer mojih iz Kelna i okolnih gradova, tj. Bona i još jednog manjeg grada, gde u pravcu uzmu za prevoz preko 12 evra, a ne znam dal ima 30 kilometara. Železnica isto ima slične cene. Doduše, nema gužve stvarno. No, ti si stvarno i pisao da karta može da bude i malo skuplja, govorimo o starim cenama, ako će usluga napredovati. Ispravan stav nema šta. Nažalost, znamo da jedno ne mora uvek da uslovi drugo, kod nas je to tako, al isto znamo da i ova cenovna politika zasigurno neće doneti neko poboljšanje usluge. Red se možda neki i uspostavi. To nam ostaje da vidimo kako će ići narednih meseci.
 
U Kijevu je javni prevoz plus minus oko 25 dinara ali zašto ga ne koristim nego sednem u auto.
Zato što ne želim da se guram u raspalim maršrutkama.
Prevoz koliko god da košta je bolje koristiti ukoliko je dostojan da se koristi.
Sami znamo u kakvom je stanju naš prevoz.
I pored stavke što bi mi izašao skuplje da se odvezem busem, prosto pitanje zašto bi bilo lakše da se vozim u prevozu u Beogradu?
Nikakve ama baš nikakve prednosti mi ne daje da udjem u bus umesto u svoj lični auto.
Budimpešta ima po meni vrlo organizovan prevoz. Sve je lepo obeleženo, povezano i slično.
 
Ko želi da kupuje futrole da čuva papirnate markice da ne bi platio cenu sms ili kaže ne može da sačuva sms poruku, izgubi mu se negde u telefonu, da je slučajno ne obriše... Bolje da nosi kožnu futrolicu... Budi bog s nama, što ću sve pročitati...

Не желим да да чувам смс поруку месец дана, а ти се само ишчуђавај.
 
Ja čuvam npr. jedno dvadeset hiljada poruka sa najboljim drugom od tipa 2016. 😂 Prosto se prebace iz telefona u telefon putem onih prenosnih aplikacija. Može se sačuvati jedna poruka za mesečnu kartu.
 
Београд, једноставно, није сиромашан; по статистици он је одавно high income, тј. на нивоу развијених земаља.

Пусти статистику. Једна добра плата вуче просек за седам исподпросечних. Којима 89 динара није мало.
 
@Пантограф

Ma ima gradova po svetu gde je i besplatna karta.. Nije mi uopšte presudno da preduzeće bude održivo kao da je to privatna kompanija na otvorenom tržištu, nego da je nivo usluge dobar... Nek dotira država koliko treba i nek tebe kome je karta jeftina oporezuje više... Ti treba da plaćaš za mene... Bolje 39 dinara nego 89. 50 koje ja mogu da platim + 39 koje ti treba da mi platiš iz poreza do onih 89rsd.

Dakle, govorio sam o ceni iz svog ugla... Ja sada plaćam, ranije nisam. Ne slažem se da je Beograd bogat grad, bogatih ljudi. To je ona priča o sarmi, nekom meso, nekom kupus. Ovi što jedu kupus se voze javnim prevozom. Cenu karte od 50 ja mogu da priuštim a da mi nivo nezadovoljstva ne bude preveliki sa 89 dinara, sam stalno izbegavao i stalno sam gubio onu plastičnu karticu ili kartonsku bus plus karticu, pa plus cena toga par puta... Ništa mi to nije odgovaralo kao sms sada.
 
Је л` се то подводи под опсесивно-компулзивне поремећаје, или већ шта?

Pazi, podvodi se al to je već privatna njegova stvar, u javnoj stvari je meni kao levičaru važno da mi ti plaćaš kartu barem delimično, a sa cenom 'za bogate Beograđane', u potpunosti. 🙂
 
Ја могу само пиће у кафани да ти платим, и то својом вољом.
 
Opet sam išao busem i opet kontrole nigde i to i sred grada i onda nazad do Vince, ovo je smejurija čista i ne znam kako misle da će ljudi plaćati kad ih em nema, a i kad ih bude samo otkucjaju poruku kad ih vide i to je to. Ne znam kako su mislili da kontrolišu ceo Beograd sa toliko malo kontrolora
 
Ne vredi, opet imas izgovor da si ušao na prošloj stanici pa da zato još nije stigla poruka jer si tek otkucao, Srbin uvek može da z****e sistem
 
Pa ovakav tip karte bi trebao da se kuca pre ulaska u vozilo (sms, aplikacija), tj da već imaš validnu kartu kad uđeš. Tako je rešeno u drugim gradovima.
 
Ovde nekome da uzmeš za dan 600 dinara za prevoz, pa nema teoretske šanse.
Pa naravno da nema, to ti je 1% prosečne plate. I tako 30 dana mesečno, ode ti 30% plate samo na prevoz.
Stoga je besmisleno porediti babe i žabe.
U Beogradu je verovatno oko 800
Jeste 800 evra prosečna plata u Beogradu ako gledaš samo Blok 30 i Beograd na vodi. Inače na nivou celog grada daj bože ako dotiče i 600 evra.
No, ti si stvarno i pisao da karta može da bude i malo skuplja, govorimo o starim cenama, ako će usluga napredovati. Ispravan stav nema šta. Nažalost, znamo da jedno ne mora uvek da uslovi drugo, kod nas je to tako, al isto znamo da i ova cenovna politika zasigurno neće doneti neko poboljšanje usluge. Red se možda neki i uspostavi. To nam ostaje da vidimo kako će ići narednih meseci.
Jesam to pisao, mada više ne verujem da će Beograd ikada imati dostojan i funkcionalan javni prevoz. Kako vreme odmiče, sve sam više skeptičan oko toga. Iz brojnih razloga:
1) Ceo sistem je truo i naopak, samo društvo i narod su većinski naopaki
2) Beograd od vajkada, već preko 100 godina, vode slepci, a problemi se talože. Isto je i sada, čak i gore, pošto su ovi sada koncentrat kako slepila, tako i gluposti
3) Beograd je prepun delova i ulica koji su i dalje zatočeni u 19. veku. Žička, Maksima Gorkog, Makenzijeva ceo Dušanovac, pola Vračara, pola starog Voždovca, Dragoslava Srejovića, Zaplanjska, Kumodraška, grad presečen na pola autoputem sa svega 3 prelaza preko od Autokomande do Bubanj potoka... Sve u svemu, stotine srednje važnih i desetine vrlo važnih saobraćajnica koje bi trebalo da budu duplo širih i kolovoza i trotoara, a umesto toga izgledaju isto kao sa razglednica iz 1920ih
4) Katastrofalan nivo discipline, obučenosti i vozačkih sposobnosti ovdašnjih vozača, što posle rezultuje brojnim prekršajima, što dalje rezultuje brojnim zastojima. Dakle u ovoj stavci ne govorim samo o tome da mnoge bitange krše propise, nego govorim i o tome da je grad pun degenerika za volanom a koji nisu za vožnju i ne treba da imaju vozačku dozvolu
5) Katastrofalan nivo sprovođenja zakona, do te mere da se bitange i degenerici ne uklanjaju čak ni iz onih ulica gde prolaze vozila JGP
6) Katastrofalne nabavke novih vozila (turski i kineski krševi) odnosno potpuno odsustvo bilo kakvih nabavki za 2 od 3 podsistema (donacije i milostinju ne računam, pogotovu što ćemo opet da dobijemo starudije)
7) Potpuna nesvesnost GSPa, DJP i gradskih, pa i republičkih vlasti u kakvom je st(r)anju saobraćaj, prevoz pa čak i Beograd generalno. Sa sve Šapićem koji se javno hvali kako se ne vozi javnim prevozom.
8) Potpuna nesvesnost samih prevoznika i Grada koji su prioriteti u narednih 5 godina i u kom smeru se treba kretati. Osim ugradnji i pljački, ne postoji nikakav plan.
9) Nestašica vozača i katastrofalna kadrovska politika, od GSPa pa sve do nivoa republike
10) Prenaseljenost Beograda (za postojeće uslove) i očigledna vizija (deluzija, psihoza) SNS bitangi da nasele 2/3 Srbije u njega
11) Potpuno odsustvo bilo kakve stručnosti u odlukama i rukovodećim pozicijama, a ako i ima nekih stručnjaka, obično su korumpirani do koske i naklonjeni Partiji
12) Nestručnost i nesposobnost ove vlasti i "stručnjaka" da vode ostale aspekte razvoja grada, pošto im u proseku treba 2 meseca da presvuku kilometar kolovoza (samo kolovoz, ništa drugo, npr Maksima Gorkog), 3 godine da remontuju 20 trolejbusa, 5 godina da obnove tramvajsku bašticu, 11+ godina da izgrade most, itd... a sve to utiče i na celokupan javni prevoz, kroz efekat leptira i međusobno prenošenje i povezanost
13) Jako teška finansijska i ekonomska situacija, kako u svetu, tako tek u Srbiji. Koja će po svemu sudeći, potrajati još bar nekoliko godina, a u Srbiji još triput duže

Ja sam se do skora, do pre par godina, nadao da će neki od ovih problema nestati ili biti ublaženi padom populacije. Međutim, SNSov šizofreni plan da naseli 2/3 u ovaj grad je i to osujetio. Jer iako će Srbiji nastaviti da opada populacija i dalje, nastaviće i unutrašnjost da se seli za Beograd, i time će njegova populacija nastaviti da raste.

Beograd je saobraćajno i urbanistički živ zakopan, i sada je na putu ka kliničkoj smrti. I jedini način da se tu nešto promeni je da se desi jedno 12-13 čuda. A jasno je da od toga nema ništa. Procenjujem da smo odavno prošli tačku bez povratka, i da će st(r)anje biti sve gore i gore uz godinu u godinu.


Inače, 70% ovoga napisano je na mobilnom, da ubijem vreme, dok sam se mrcvario od YU biznis centra do Slavije sat vremena. Što je opet samo još jedan pokazatelj koliko je ovo jedan oboleo i propao grad, kome više nema pomoći.
 
Poslednja izmena:
Ne vredi, opet imas izgovor da si ušao na prošloj stanici pa da zato još nije stigla poruka jer si tek otkucao, Srbin uvek može da z****e sistem
Ne postoji sistem koji ne može da se zezne. Osim onih baš najtotalitarističkijih i orvelovskih rešenja u kojima se zadire i u nečiju privatnost (prepoznavanje lica, praćenje, i slično)
 
Poslednja izmena:
Pogledao sam iza sebe pošto sam sedeo u prednjem delu i delovalo mi je da svi imaju kartu tj da je sve prošlo bez neke rasprave.

Moguće da nisam ispratio na temi ali dnevna karta važi 24h a ne do kraja dana kada je kupljena.
 
Ja šaljem poruku A90 čim kroz prozor vidim da beli čekaju na sledećem stajalištu. Takvu praksu ću nastaviti i ubuduće, dokle god ne budem seo u metro. Posle toga ću plaćati i 2 karte po vožnji ako treba, ko onaj čiča iz filma "Ko to tamo peva" :cool:
 
Pogledao sam iza sebe pošto sam sedeo u prednjem delu i delovalo mi je da svi imaju kartu tj da je sve prošlo bez neke rasprave.

Moguće da nisam ispratio na temi ali dnevna karta važi 24h a ne do kraja dana kada je kupljena.
Мислим да зависи од начина куповине карте. Карта преко апликације важи 24 сата, а СМС и штампана карта су важиле до краја дана кад сам их куповао крајем јуна и почетком јула. Не знам колико сад важе СМС и штампане.
 
Dnevna kupljena na Trgu danas od strane moje majke, blagajna živi užas ( btw u gornjem delu se nalazi Brajova azbuka što je plus)
20230908_001016.jpg


Preko SMS-a. (isto danas)
Screenshot_20230908_001259_Messages.jpg


Aplikaciju ni nemam, totalno sam se odvikao od nje.
S obzirom da idem pešaka te ne zavisim za bitne obaveze od prevoza (fala bogu) ne treba mi, za ostalo obično se vozim neobavezno te me iskreno baš briga kada će šta naići, no ne verujem da svi imaju takav luksuz.🙂
 
Vrh