Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Ево ти, Мусо, искуства једног нехајног Американца из Беча:

Сувереност=могућност спровођења закона на одређеној територији, држава=монопол над применом физичке силе.

Sa tako osakaćenom definicijom države koja odgovara 18. veku:

Država = Treći rajh... Ta sila mora imati legitimitet kod građana, ako 80% ne plaća kartu nema te sile bez dijaloga...

Koji sa tobom Pantografe nije moguć. Jer ovo ponavljaš po drugi put a nijedan argument nisi uvažio.
 
i ne razumem to ulazak na prva vrata; sta to znaci? moze li neko da mi objasni molim vas. hvala unapred.
uzmimo stanicu na sajmu recimo...
1. dodje 23ojka na stanicu i tu se otvore sva vrata da putnici izadju; pretp da to nije slucaj jer ne vidim kako ce onda neko da zabrani ljudima da ulaze na sva vrata.
2. dodje 23ojka na stanicu i tu se otvore samo prednja vrata gde svi odusevljeno cekaju u redu da izadju. oko tih prvih vrata se vec oformio polukrug onih koji hoce da udju. ovi sto izlaze se probijaju kroz taj polukrug. to traje. zatim polukrug ulazi jedan po jedan u autobus i cekira se na automatu pretpostavljam? to traje. moze li se kupiti karta kod vozaca? ako ne moze zasto ne moze? ako moze - to traje. kad nastupa funkcija kontrolora?
 
Znali su da naprave ljudima vrlo neprijatnu situaciju, pa i da ih uplaše, da im nikako ne bude svejedno. To i jeste poenta.

🙄

Još se odavno trubi na sve strane kako ne smeju ništa da traže putnicima, sem da ih propisno zamole da napuste vozilo. To je ono što se ovde piše.

Mogu da traže nije zabranjeno. Dobri samarićanin će im dati na uvid ako želi.

A 3 gorile da te opkole nista neće rešiti, nego uz vidljive promene na bolje oko samog prevoza (da ne ponavljamo šta je sve loše) uz kontrolu onih koji imaju zakonom propisane nadležnosti da mogu da legitimišu putnika... Nije sporno da se to može urediti. Pitanje je trenutka i načina.

Na prečac i kontra ogromnoj većini bez uvažavanja predloga oko barem promene cene karte, uz kartu od 30 min po nižoj ceni i sl. se samo tirtra vašoj bahatosti a ne rešava problem. I to neće niko normalan. Zato vam većina ovde odbacuje predloge o gorilama i goloj sili. Jer niste jaki i nećete trenirati strogoću na građanima 2023. uz sve maltretmane vlasti koje doživljavamo na svakodnevnom nivou. Kod javnog gradskog prevoza smo podvukli crtu i neće vam proći i to je to...
 
i ne razumem to ulazak na prva vrata; sta to znaci? moze li neko da mi objasni molim vas. hvala unapred.
uzmimo stanicu na sajmu recimo...
1. dodje 23ojka na stanicu i tu se otvore sva vrata da putnici izadju; pretp da to nije slucaj jer ne vidim kako ce onda neko da zabrani ljudima da ulaze na sva vrata.
2. dodje 23ojka na stanicu i tu se otvore samo prednja vrata gde svi odusevljeno cekaju u redu da izadju. oko tih prvih vrata se vec oformio polukrug onih koji hoce da udju. ovi sto izlaze se probijaju kroz taj polukrug. to traje. zatim polukrug ulazi jedan po jedan u autobus i cekira se na automatu pretpostavljam? to traje. moze li se kupiti karta kod vozaca? ako ne moze zasto ne moze? ako moze - to traje. kad nastupa funkcija kontrolora?
Sem na prvoj i poslednjoj stanici, otvarala bi se sva vrata i sad po zamisli tvorca te ideje putnici koje hoće da izađu u solo vozilu bi se gurali do drugih vrata, koja bi služila samo za izlaz, a u zglobnim bi se gurali da drugih i trećih. Na prvim vratima naplatu bi kontrolisao vozač, a na trećim (odnosno četvrtim) kontrolor, dok bi putnici formirali redove oko tih vrata za ulaz., a glavni razlog je da bi se povećala naplata + jer tako rade u Evropi (koja btw u 95% ima mnogo manje opterećene autobuse). Naravno ovo je sve utopijski scenario i u realnosti, bez povećanih ovlašćenja kontrolora, posle maksimalno mesec dana sve će se vratiti u sadašnje stanje.
 
Otvaraju se sva vrata, a putnici koji hoće da izađu bi trebali izaći na druga i treća vrata (ako je u pitanju zglobni autobus).
 
pretpostavljam da ce kontrolor da vrsi funkciju i dispecera putnika u autobusu kao stjuardese u aviJonu gde da izlaze putnici.

ovi koji ulaze ce citati na vratima na koja vrata smeju da udju (iako su sva otvorena) pretpostavljam..;)

primecujem vise mana nameravanog ali ajde...
 
Sa tako osakaćenom definicijom države koja odgovara 18. veku:

Država = Treći rajh... Ta sila mora imati legitimitet kod građana, ako 80% ne plaća kartu nema te sile bez dijaloga...

Koji sa tobom Pantografe nije moguć. Jer ovo ponavljaš po drugi put a nijedan argument nisi uvažio.
Ех, бре, па нисмо на факсу... Радомир Лукић нпр. није био за Трећи рајх, није био ни тврди етатиста, али је дефинисао државу искључиво преко монопола на физичко насиље. Да, знам да се Стеван Лилић нпр. тога грозио, али то стварно није за форум.

Не знам како би "дијалог" ту могао да изгледа? Знаш како, градски превоз овде постоји од 1892. и од почетка се плаћа карта. У уставној монархији, у апсолутној монархији, у тврдом комунизму, у самоуправном социјализму, у парламентарно-председничкој републици, и приде двапут под окупацијом, увек се плаћао. И какву би то силу легитимитета дао некакав дијалог на тако очигледну тему, да би онда напрасно 80% пожелело да плаћа, ако не мора? Ко је икад укинуо плаћање, осим Милошевићев популистички режим хиперинфлацијом и дефакто укидањем новца, и сасвим савремени владари млитавошћу, оба пута на рачун пропадања система у јавном власништву? Има ли на тој страни, можда, каквог легитимитета? Нема, ни у траговима, то је зло чињење - злочињење - дириговано са врха.

И ко каже да "80 % не плаћа"? И колико би људи плаћало ишта друго, да не мора? Исто колико и превоз. Ergo, нема се шта друго него повратити поремећену равнотежу у једино легитимно стање, а то је да они који користе плаћају услугу (јер је тако у Београду, ето, већ трећи век). Посао власти је да то учини и заштити општи (јавни) интерес.
 
И ја сам за то да се настави као до сада, тј. да они који користе превоз плаћају партиципацију а град да дотира део јер је превоз и општи интерес. Треба само повећати проценат наплате како би Град морао мање да дотира.
 
Kondukter Ratomir i kolege, Beograd 1937. :)

Ratomir i tim 1937 Bg.jpg
 
Mislim da Beograd nema, niti kupuje, autobuse koji mogu regulisati ulazak putnika na odredjena vrata.
Npr, "turnstile" (onaj rotirajuci tronožac) kod vozača je u Čikagu bio dosta efikasan (brz ulazak), ali je konfiguracija samog ulaznog dela u autobusu bila dosta drugacija od onoga što se vidja u Beogradu (mislim na autobuse), a i sama širina autobusa to omogućava. Pri čemu je ulazak na druga i treća vrata zabranjen, verovatno odmah vode u ludnicu onoga ko to pokuša, a radnici MTA (njihov GSP) su poštovani, jer je opšta organizacija saobraćaja takva da je imperativ što brži protok putnika, pa putnici nisu besni na vozača ili kontrolera, jer dobijaju uslugu za svoj novac.
S druge strane kičma sistema je metro, a autobus je sporedan vid prevoza (manje-više shuttle sistem, faktički olakšava putnicima dolazak do metrostanica).

Ulazak na prednja vrata nikad neće zaživeti u Beogradu, dok god je autobus kičma sistema.

I ja se slažem da bi bilo bolje da cena vožnje za putnike bude neka smešna cifra, a kazne velike.
(i ovako i onako budzet dotira javni prevoz)
 
Исто колико и превоз. Ergo, нема се шта друго него повратити поремећену равнотежу у једино легитимно стање, а то је да они који користе плаћају услугу (јер је тако у Београду, ето, већ трећи век).

Ravnoteža nije poremećena samo na strani putnika koji ne plaćaju kartu.

Не знам како би "дијалог" ту могао да изгледа? Знаш како, градски превоз овде постоји од 1892. и од почетка се плаћа карта. У уставној монархији, у апсолутној монархији, у тврдом комунизму, у самоуправном социјализму, у парламентарно-председничкој републици, и приде двапут под окупацијом, увек се плаћао. И какву би то силу легитимитета дао некакав дијалог на тако очигледну тему, да би онда напрасно 80% пожелело да плаћа, ако не мора?

Pitao bi se ti za legitimitet da ti ja odredim cenu karte na 250rsd, mada možda i ne bi ako se i ne voziš GSPom pa te tema potpuno ne dotiče sem da se sprdaš i banalizuješ da "karta mora da se plaća." Ja nisam rekao da ne mora da se plaća, nisam za neplaćanje. Tako da ne znam sa kim vodiš dijalog oko toga ali sa mnom ne.

Ti hoćeš da kažeš da mi apsolutno i bespogovorno moramo da se povinujemo uslovima i ceni koju država odredi i oko toga nema polemike.

Vrlo ružna autoritarna crta jer je u pitanju nepouzdana i nekvalitetna javna usluga gde je država kao pružalac po defaultu jača strana. Ali ok ne želim više o tome, samo sam bio začuđen pa sam možda malo više insistirao kod tebe, jer ne obilazim sve teme na koje je Bender skretao pažnju, energetika i Rio Tinto, pa ti nisam znao stavove i pristup... Moram priznati da me jeste iznenadilo.

И ко каже да "80 % не плаћа"?

Sam Šapić to kaže. Njegove procene su bile i nešto gore.
 
Pitao bi se ti za legitimitet da ti ja odredim cenu karte na 250rsd, mada možda i ne bi ako se i ne voziš GSPom pa te tema potpuno ne dotiče sem da se sprdaš i banalizuješ da "karta mora da se plaća."
Користим ГСП редовно, јуче сам био до града и вратио се за 89 дин. (уклопио се у сат и по). То је смешно јефтино, а лакше је (дакле и удобније) него колима, сад, постоји проблем што смо ми на речима народ широке руке, а у стварности колегиница моје жене неће да плати 100 и нешто кинти за воз, него чека бесплатан, БГ воз сат времена по хладноћи - а примила плату за прошли месец 150.000. И то је тако типично за нашу малограђанштину, тај тврдичлук, да може до прекосутра да ми се овде пише како "не плаћа народ јер нема" - није тачно. Познајем Србе довољно као један од њих, не могу ме преварити.

Кад кажеш "видео бих те да ти ја одредим цену 250 динара" - и то ће да се деси, само што нећеш ти одредити цену: чим се превоз распадне, као што се распао 1997, кад улети куд који и постави инкасанта на улаз, биће можда и 300 динара карта. Ово је пут ка томе, наши рђави режими свесно играју на ту карту - филм смо већ једном гледали, моје је да упозорим на Дан мрмота, а ко хоће нек гура даље слободно.
 
Kao sto je vec i napisano ovde prethodno, da je jedan od puteva (ne resenje) ka suzbijanju neplatisa - uvodjenje da moze da se plati preko aplikacije i da se dobije QR kod ili sta vec za tu voznju. Takodje, kao i svi normalni evropski gradovi da uvedemo 24h/48h/72h, sedmodnevnu itd kartu, a ne ovo jajarisanje sa polusistemom. Da ne govorim sto je mnogima danas psiholoski lakse preko aplikacije da plate (iz mog okruzenja, da se ogradim, IT firma) nego fizicki karticom. Pre ce Glovu i slicnom da da i ne oseti 1000 din za burger, nego da provuce tu karticu ("uf jel bas mora"). A verujem da takvih slucajeva ima ne tako malo. Generalno mora malo mentalitet da se sagleda i da smo nacija ljudi "a mrzi me".
 
Svi pričaju o kontrolisanju putnika i da li se oni pridržavaju svojih obaveza. Niko ne priča o kontrolisanju prevoznika i da li se oni pridržavaju svojih.


Inače, ljudi su se smejali MC-u što ide po temama i navodi cherrypick-ovane primere i izuzetke (često i izmišljotine) kao prosek. Ovde to isto rade ljudi koji su se njemu smejali. Šatro NN žena sa platom od 150.000 neće da plati kartu. Zaključak: masa Srba ima 150.000 platu i masa njih neće da plati iz sebičluka i kvarnosti. U realnosti, masa njih ima platu 50.000. I opet uredno plaća, ili je plaćala do skora, kada je kvalitet usluge pao ispod svakog nivoa.

U krugu ljudi s kojima održavam redovni kontakt, znam možda 5 ljudi koji zarađuju 150.000 mesečno.


I ništa, nastavite opet da ignorišete ugovorom propisane prevoznikove obaveze, a da drobite o obavezama putnika. Udrite. Napišite jedno te isto i po 101. put. To će rasterati šverce i motivisati ljude da ponovo više plaćaju, i to će popraviti javni prevoz. Crna rupa se i inače popravlja tako što se nalije parama i onda ona nestane sama od sebe. Jašta.
 
Poslednja izmena:
Kao sto je vec i napisano ovde prethodno, da je jedan od puteva (ne resenje) ka suzbijanju neplatisa - uvodjenje da moze da se plati preko aplikacije i da se dobije QR kod ili sta vec za tu voznju. Takodje, kao i svi normalni evropski gradovi da uvedemo 24h/48h/72h, sedmodnevnu itd kartu, a ne ovo jajarisanje sa polusistemom. Da ne govorim sto je mnogima danas psiholoski lakse preko aplikacije da plate (iz mog okruzenja, da se ogradim, IT firma) nego fizicki karticom. Pre ce Glovu i slicnom da da i ne oseti 1000 din za burger, nego da provuce tu karticu ("uf jel bas mora"). A verujem da takvih slucajeva ima ne tako malo. Generalno mora malo mentalitet da se sagleda i da smo nacija ljudi "a mrzi me".
И то ће бити: технолошки минибус-стартапи, наручиш апликацијом и скине ти 500 динара. Само ово за 89 или џабе неће бити. Блиска будућност.
 
Kao sto je vec i napisano ovde prethodno, da je jedan od puteva (ne resenje) ka suzbijanju neplatisa - uvodjenje da moze da se plati preko aplikacije i da se dobije QR kod ili sta vec za tu voznju. Takodje, kao i svi normalni evropski gradovi da uvedemo 24h/48h/72h, sedmodnevnu itd kartu, a ne ovo jajarisanje sa polusistemom. Da ne govorim sto je mnogima danas psiholoski lakse preko aplikacije da plate (iz mog okruzenja, da se ogradim, IT firma) nego fizicki karticom. Pre ce Glovu i slicnom da da i ne oseti 1000 din za burger, nego da provuce tu karticu ("uf jel bas mora"). A verujem da takvih slucajeva ima ne tako malo. Generalno mora malo mentalitet da se sagleda i da smo nacija ljudi "a mrzi me".
Isto je kod mene, mnogo mi je lakše platiti nešto bez da fizički provlacim karticu ili dajem keš, a i mogli bi da iskoriste sistem u Ns gde i kod vozača imas više paketa karata. Ja npr u Novom Sadu uvek uzimam dnevnu kartu koja je oko 260 dinara i mogu beskonacno da se vozim ceo dan bez da razmišljam, ista se jako retko koristi jer me i vozači, a i kontrola čudno gledaju kad kažem da imam dnevnu kartu i uvek pogledaju da li je stvarno dnevna karta za taj dan. Prosto mora da se uvede karta za 30 i 60 minuta kao i dnevna karta koja bi mogla da bude tipa 250-300 dinara, ona je idealna za turiste
 
Ma da jako da ne, pa to je previše para za kontrolore, treba i za ostale troškove dosta, ne samo za plate.
A svuda fale ljudi, a baš će da nađu 3000 kontrolora, kako da neće.
Sam će ih narod kazniti za tu glupost na koja vrata šta, kad bude bilo situacija kao od pre, kad bus ne može da krene više od 5 min a iza njega još 2 vozila, pa blokiraju saobraćaj.
Haos u najavi 🤬
 
Сећам се кад сам био баш клинац онако кроз маглу да је на средњим вратима аутобуса постојао као неки пулт или шанк за којим је седео продавац карата или контролор

 
Vrh