Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

A onda isto to uradis u samom GSPu i drugim prevoznicima. A SM(A)RT planerima i gradskim celnicima oduzmes limuzine i nateras ih da idu svuda tim javnim prevozom, kao i svi ljudi.
Objasnio, pretiti narodu i maltretirati ih, a jedva imaju da prežive, dok se nadređeni bahate, kradu, uživaju u tome i imaju besplatna vozila renomiranih proizvođača i na sve to besplatno gorivo za vozikanje, a nikada ne odgovaraju za svoje postupke i redovno su zaštićeni kao beli medvedi
 
@Corradi je u pravu što se famozne rekordne naplate iz 2010 godine tiče. Tako sam počeo u GSP-u, i znam vrlo dobro na šta je tad prevoz ličio. Od juna 2010, pa do pred kraj leta naredne godine, sve u kontroli sa sve prokletim žutim prslucima. Da, ti prsluci su prodavali karte. Vide te na kilometar, a tada su bili prosti aparati, gde su se karte masovno kucale samo po našem ulasku. Teška zabluda da je narod tada nešto više plaćao svojom voljom. Nego ih mrzelo da izlaze svaki čas. Sa oko 110 ljudi, broj kontrolora je tokom tog leta 2010 godine dignut na preko 350, i to je bio ključ bolje naplate. Prevoz ko prevoz, vala ne naročito bolji nego sad. Pogotovu potezi 300 i 400, na koje sam često bio slat. Gužvi je bilo i tad za izvoz, kolapsa i čekanja autobusa, napada na nas, pljuvanja i svih mogućih incidenata. Takođe, nikad ono maltretiranje sa usmeravanjem putnika neću zaboraviti, sa sve ulaskom na prva vrata. To je otpočela Đilasova administracija, a to ovde ljudi izgleda zaboravljaju. O tim velikim nabavkama sam već pričao. Od 2008 do 2012 ništa od autobusa kupljeno nije, sem onih deset prdavaca na gas, da bi gore pomenute godine konačno uzeli 25 zglobnih Ikarbusa. Pretrgli se. Dobro, uzeo je 83 drndava trolejbusa, i 30 CAF-ova, gde je načinjen niz grešaka prilikom porudžbine, jer se struka i tada za malo šta pitala. Solarisi da, tu smo jedino imali ludu sreću, i to je bilo u poslednji čas posle višegodišnjeg mrcvarenja sa skoro pa nikakvom nabavkom vozila. Te 2013 došlo je i 32 Ikarbusa prve M serije. 2008 kao da nabavke nije ni bilo, s obzirom na to šta su nam uvalili. 2005 jeste stiglo malo više vozila, 2004 isto, al sve to ispod potrebnog broja. 2006 smešno malo, 2007 ništa, i onda 2008 100 promašenih vozila. Nije to bilo baš zlatno vreme javnog prevoza, al dobro svako pamti i doživljava na svoj način. Za elektronski sistem naplate sam već pisao i pre, da je svakako plus što je uveden. U kom obliku i kako, druga je priča.
 
@Corradi je u pravu što se famozne rekordne naplate iz 2010 godine tiče. Tako sam počeo u GSP-u, i znam vrlo dobro na šta je tad prevoz ličio. Od juna 2010, pa do pred kraj leta naredne godine, sve u kontroli sa sve prokletim žutim prslucima. Da, ti prsluci su prodavali karte. Vide te na kilometar, a tada su bili prosti aparati, gde su se karte masovno kucale samo po našem ulasku. Teška zabluda da je narod tada nešto više plaćao svojom voljom. Nego ih mrzelo da izlaze svaki čas. Sa oko 110 ljudi, broj kontrolora je tokom tog leta 2010 godine dignut na preko 350, i to je bio ključ bolje naplate. Prevoz ko prevoz, vala ne naročito bolji nego sad. Pogotovu potezi 300 i 400, na koje sam često bio slat. Gužvi je bilo i tad za izvoz, kolapsa i čekanja autobusa, napada na nas, pljuvanja i svih mogućih incidenata. Takođe, nikad ono maltretiranje sa usmeravanjem putnika neću zaboraviti, sa sve ulaskom na prva vrata. To je otpočela Đilasova administracija, a to ovde ljudi izgleda zaboravljaju. O tim velikim nabavkama sam već pričao. Od 2008 do 2012 ništa od autobusa kupljeno nije, sem onih deset prdavaca na gas, da bi gore pomenute godine konačno uzeli 25 zglobnih Ikarbusa. Pretrgli se. Dobro, uzeo je 83 drndava trolejbusa, i 30 CAF-ova, gde je načinjen niz grešaka prilikom porudžbine, jer se struka i tada za malo šta pitala. Solarisi da, tu smo jedino imali ludu sreću, i to je bilo u poslednji čas posle višegodišnjeg mrcvarenja sa skoro pa nikakvom nabavkom vozila. Te 2013 došlo je i 32 Ikarbusa prve M serije. 2008 kao da nabavke nije ni bilo, s obzirom na to šta su nam uvalili. 2005 jeste stiglo malo više vozila, 2004 isto, al sve to ispod potrebnog broja. 2006 smešno malo, 2007 ništa, i onda 2008 100 promašenih vozila. Nije to bilo baš zlatno vreme javnog prevoza, al dobro svako pamti i doživljava na svoj način. Za elektronski sistem naplate sam već pisao i pre, da je svakako plus što je uveden. U kom obliku i kako, druga je priča.
S obzirom na to kakav se krš od autobusa uzima i jeste bilo zlatno vreme, 307 sa Sagom trans i Gsp-om i uvek redovnim vozilima i to je uvek bilo 7 vozila, dok sada vozi 5 vozila van špica i jedna sihta koja ne skraćena i radi 5 krugova dnevno
 
Uvedeno je plaćanje i telefonom preko NFCa i Mastercard karticom, pa se nije ništa promenilo.

Plaćao sam mastercardom više puta još 2018. Sad imam visu. Time što nije omogućeno visom izgubili su barem 20 karti od mene jednog.
Sigurno bih toliko puta prineo i visu do sada...

A nađi kiosk, plati karticu, dopuni kredit... To je smaranje, ko će to da radi... Uz telefon u rukama i povezanu platnu karticu, ne za*ebavajte više sa tehnologijama iz 90tih

Ma dobro klincadija, vristi mi za njih, oni ionako ne bi placali ni kada bi cena bila manja a kupovina laksa. Jer bi svi i dalje govorili da su maloletni.

Ali da, pristojan i funkcionalan prevoz je osnova i preduslov za vecu i bolju naplatu.

Ja sam tu mislio na sebe. Svakom bi bilo lakše putem aplikacije koja je povezana na karticu ili SMSom ili barem nek visu uvedu uz MC... Više opcija plaćanja je uvek bolje, uvek doprinosi većoj naplati...

Možeš terati da neko plati bilo kakav prevoz UKOLIKO GA KORISTI.

Tvoja logika je stvarno jeziva u tom primeru koji ponavljaš. Plaća se i kvalitet usluge a ne bilo kakva usluga. Kvalitet usluge je sastavni deo prava i obaveza iz ugovornog odnosa koji uspostavljamo ja kao putnik i ti kao pružalac usluge JAVNOG prevoza gde ja nemam uticaja na uslove koje diktiraš, nemam izbora, nego moram da pristanem na njih. Moj bunt ili organizovani bunt građana je jedini otpor. Nema ni govora o odustajanju od korišćenja javne usluge za sve građane nego insistiranje da ono bude bolje, pa i neplaćanjem loše usluge ako treba.

Tako da ti to objašnjenje ne pije vodu.

Ja plaćam i imam pravo da se vozim i stignem na željeno odredište, po redu vožnje, na vreme... Ako ja ne stignem po redu vožnje na vreme, ugovorni balans je narušen. Odgovor da zbog toga ne koristim javnu uslugu ako mi se ne sviđa, ne sme da se čuje u demokratskom sistemu. Prosto ako ti je teško da to prihvatiš, nauči da je tako. Zamisli neko ti kaže, jer toplana ne greje dobro, pa nemoj da se greješ. Ne, nego ti popravi uslugu i umanji mi račun za neisporučenu energiju. A opcija da se ja ne grejem, nije opcija. I utuvi to, jer je usluga javna. Prosto je tako. Doživi to u svojoj glavi kao neku prirodnu zakonitost ili aksiom i nemoj više dovoditi u pitanje korišćenje javne usluge od strane građana.

Na takav sistem uvoditi silu (da bi dokazao da država postoji što reče Pantograf) a paralelno ne menjati sistem na bolje, ne ide.

Dao si lepe predloge ranije, prvo spustiti cenu i prilagoditi je kvalitetu usluge, da bude prihvatljivija, jer je jedan od razloga za neplaćanje i siromaštvo, poboljšati tehnologiju plaćanja, uvesti više opcija i visa karticom plaćanje, aplikacijom ili sms-om a onda uz nova i kvalitetna vozila pojačati kontrolu uz prisustvo kumunalne... Meni ta 3 koraka zvuče kao ostvarivo rešenje na srednji rok... Ako nema sluha, koristiti kakvu takvu faličnu uslugu i ne plaćati kartu dok se čelni ljudi ne opamete i ne dovedu javni prevoz u red...
 
Poslednja izmena:
Možeš terati da neko plati bilo kakav prevoz UKOLIKO GA KORISTI. Ovo nije stvar izbora da li ti se sviđa ili ne, pa evo Bečlije nezadovoljne prevozom bila neka anketa a po nekim procenama imaju najbolji prevoz. I šta sad treba kažu ne sviđa mi se prevoz ali ću ga ipak koristiti bez plaćanja jer eto, može mi se.
Napraviti haos nedelju dana gde prekonteolišeš ceo bus i sve koji nisu platili kazniš. Posle nedelju dana i medijske pažnje ima 90 posto ljudi da plaća
Pre toga ekstenzivne mediske akcije kako treba platiti prevoz, najavljivanje, pretnja i POBOLJŠANJE INFRASTRUKTURE PLAĆANJA. Dal će to biti aplikacije, kartomati šta god.
E ako sve to propadne, porez pa šta da radiš. Nek svi plaćaju.

Samo dao oknčamo više ove dvostruke standarde i nepostojanje pravila. Ovo otvara onda druge stvari kao integracija prevoza sa drugim samoupravama koje neće sad da se integrišu i naprave od profitabilnih linija neprofitabilne
Bečlije se trenutno žale na prevoz zbog ozbiljnog deficita vozača svih vidova prevoza - tramvaja, autobusa i metroa. Ozbiljan broj linija je redukovan, povećan interval, ali su Wiener Linien obećali da se ne redukuje prevoz u špicu, posebno metro. Ali je prevoz i dalje kvalitetan. A zašto ga plaćaju? Pa zato što su vozila čista, dolaze u napisano vreme, odmah su putnici informisani o izmenama i kašnjenjima i kvalitet je jednostavno dalje na istom nivou. I ja ga koristim svakodnevno i nemam nikakvih problema, odem na drugu stranu grada za pola sata - što je u Beogradu nezamislivo jer nema žutih traka, saobraćaj nije optimiziran da ubrza prevoz, čistoća jednaka nuli i redovnost je nepostojeća, a informisanje putnika... pa, šta su to putnici beše, je li to ono što treba da ulazi na određena samo?
Šta Wiener Linien radi sa problemom manjka vozača? Masivno reklamiranje i poboljšanje uslova rada i plate za postojeće i buduće radnike, i ozbiljna obuka novih radnika.

Mislim da ti je odgovor jasan.
 
Presipamo iz šupljeg u prazno, ostajem pri svom mišljenju da je za uslugu (pa i lošu) potrebno platiti. A ovaj argument da je prevoz loš i neću da plaćam možete koristiti i kad prevoz bude dobar, jer je takav mentalitet.
Meni je prevoz u beogradu solidan, bar na potezu gde sam ja. Uvek ima frekventnih linija i uvek su na vreme.
 
A ovaj argument da je prevoz loš i neću da plaćam možete koristiti i kad prevoz bude dobar, jer je takav mentalitet.
Osim sto 1) necemo ( buduce vreme) i 2) nismo (proslo vreme).

Zao mi je, ali nece vam uspeti namere da:
1) sve koji ne placaju stsvite u isti kos
2) odbranite GSP i DJP namerno zamenjujuci teze
3) izgradite pricu da se placa samo kada racije cesljaju autobuse (usput, to su vam neke vrlo fasisticke misli) a da narod nece da placa ni kad je usluga na nivou.

Iskustvo i istorija vas pobijaju u startu. Vozikam se u GSPovim kantama preko 30 godina, uz to mi je doticni i sve oko njega bio i predmet studija, a jos od malih nogu se zanimam i pratim te stvari, i pamtim sve sto je bilo. U vreme kada su mene prvi put unosili u vozilo javnog prevoza, ovima sto vladaju i ovima sto ih "strucno savetuju" su guzice uveliko bile uvaljene u automobile. Ja se i dalje klackam, kuvam i grcim u kantama GSPa dok oni guzice odatle ne vade, a vozila tog javnog prevoza vide samo kada bude neka promocija i politicko slikanje ispred dvora. I po svemu sudeci, i kad oni budu odlazili u penzije, odlazice guzicama zavaljenim u automobile, a ja cu verovatno i svoje dete unositi u vozila javnog prevoza. Zato ne moze niko da me ubedjuje u razne neistine i podmetacine.

I iskreno, bicu sve militantniji i manje tolerantniji prema takvim pokusajima i izlivima Stokholmskog sindroma, jer u zadnjih par godina sve cesce nailazim na razne invididue koje mi s jedne strane pricaju kako "nisu oni niciji, vec se samo drze cinjenica" a s druge strane zrace apologijom prema protuvama i hohstaplerima svih vrsta.

A prevoz u Beogradu je daleko od solidnog. I bice jos dalji na leto, kada ponovo krene kuvanje u kantama, a i damih kanti na ulici bude sve manje, jer se uzimaju krsevi trecerazrednih proizvodjaca preko namestenih rodjacko-partijskih sema.

Odustanite na vreme. Dovoljno smo podeljen i sje*******an narod, ne treba nam jos jedna podela i jos jedna grupa Stokholmaca i apologeta.
 
Mnogo ljudi je kivno i nezadovoljno jer su im iskasapljeni redovi vožnje i što čekaju po pola sata. Bar kod mene. Pritom nemaju nikakvu alternativu sem da čekaju.

A kad im dođe vozilo ima neki nedostatak.
Da li je to izostanak grejanja/hlađenja, nedostatak gume na vratima ili nečeg petog.

Usluga prevoza se treba plaćati, slažem se, ali se i mora podići jer je ovo sada istorijski minimum.
Kad na taj faktor dodaš previsoki cenu, to ti se oslika u procentu prodatih karata.

Očekujem nažalost da će najveće žrtve biti sami vozači, ako im se nakalemi da kontrolišu ko je overio kartu.
Pa će biti tuče i incidenata.

Da je besmisleno jeste, trebali bi da odustanu na vreme, i spreče probleme vidljive iz aviona.
 
A ovaj argument da je prevoz loš i neću da plaćam možete koristiti i kad prevoz bude dobar, jer je takav mentalitet.
Ja ne znam da li je srpski školski sistem toliko propao, ali valjda ne treba (tolika) škola da se nešto pročita bar dva puta i da se zaista razume šta je napisano.
Kada je nešto loše, ne možeš nikoga terati da ga plaća, a pogotovo ne da ga kažnjavaš zato što ne plaća (još gore je to što je javno sredstvo). Onog trenutka kada prevoz bude kvalitetan, onda slobodno naplaćuj i kažnjavaj.

Ne znam zašto se trudim da objasnim nešto više puta...
 
Mnogo ljudi je kivno i nezadovoljno jer su im iskasapljeni redovi vožnje i što čekaju po pola sata. Bar kod mene. Pritom nemaju nikakvu alternativu sem da čekaju.

A kad im dođe vozilo ima neki nedostatak.
Da li je to izostanak grejanja/hlađenja, nedostatak gume na vratima ili nečeg petog.

Usluga prevoza se treba plaćati, slažem se, ali se i mora podići jer je ovo sada istorijski minimum.
Kad na taj faktor dodaš previsoki cenu, to ti se oslika u procentu prodatih karata.

Očekujem nažalost da će najveće žrtve biti sami vozači, ako im se nakalemi da kontrolišu ko je overio kartu.
Pa će biti tuče i incidenata.

Da je besmisleno jeste, trebali bi da odustanu na vreme, i spreče probleme vidljive iz aviona.
U tome je i poenta, da ja imam neku alternativu platio bih vrlo rado, kao sto na primer idem na E1 i sa zadovoljstvom platim kartu jer se vozim kao čovek, a ne kao st***. Da na primer gsp kupi Citaro Mercedese ili Manove, plaćao bih vrlo rado i 200 dinara kartu, a ovako im neću dati ni dinar
 
Па добио сам и ја тај одговор као странац први пут у Пешти: "Данас је празник, контролори не раде". Али је то важило само за празник. радним даном те опколи пет боди-билдера (тетовираних Мађара - тамо све Мађари!) и то је довољно непријатно да одврати фамозних 95% људи од шверцовања. А у Немачкој контролори носе и оружје. Шта каже психологија, колико их је који ће искулирати наоружаног Немца? Четници се к... мало током `41, партизани збрисали у Босну, настрадао један Шваба у Београду током окупације и то пао са бицикла.

U Holandiji u vozu, a i ponekad po gradskom prevozu, idu kontorolor, a za njim i "obezbeđenje" koje je naoružano pa ti vidi dal želiš da se švercuješ..:)
Jeste da ih sada sa nestašicom osoblja ima sve manje, ali kada ih sretneš nema izvlačenja, a metoda deluje, većina ima kartu tako da verujem da tu leži ključ rešenje problema.
U Amsterdamu se u Combino tramvajima ulazi na prednja vrata ili u sredini gde vas čeka kdk, u busevima isto na prednja, dok u novim CAF tramvajima možete svuda da uđete i vidi se da je bolje rešenje u smislu protočnosti.

Ne sumnjam, da je "Šaponja" čuo da se tako nešto praktikuje u mnogim gradovima Evrope, pa je odlučio "A što ne i ovde?!", ignorišući činjenicu da je Beogradski prevoz jedan on najjnatrpanijih u Evropi, da ne postoje uslovi za veću frekventnost u ovom sistemu preko kojih bih se ta gužva rasteretila na bilo koji način.

Ulaziću i na ostalim vratima ako se bude ukazivala šansa za tako nešto, kartu uvek plaćam i moja savest je mirna po tom pitanju, razumem ljude koji su u teškoj situaciji i koji to ne mogu da priušte pa moraju da se švercuju, ali ova većina (čitaj 80% ljudi) koja se švercuje iz samo njihovih razloga nema po meni nikakvih opravdanja za takve stvari i dok se ne reši ta grupacija, mogu da izmisle i ulazak na krov vozila opet neće rešiti problem.

Nego, jedno pitanje, kako će se kontrolisati ulazak u tramvajskim prikolicama?:unsure:
 
U Holandiji u vozu, a i ponekad po gradskom prevozu, idu kontorolor, a za njim i "obezbeđenje" koje je naoružano pa ti vidi dal želiš da se švercuješ..:)
Jeste da ih sada sa nestašicom osoblja ima sve manje, ali kada ih sretneš nema izvlačenja, a metoda deluje, većina ima kartu tako da verujem da tu leži ključ rešenje problema.
U Amsterdamu se u Combino tramvajima ulazi na prednja vrata ili u sredini gde vas čeka kdk, u busevima isto na prednja, dok u novim CAF tramvajima možete svuda da uđete i vidi se da je bolje rešenje u smislu protočnosti.

Ne sumnjam, da je "Šaponja" čuo da se tako nešto praktikuje u mnogim gradovima Evrope, pa je odlučio "A što ne i ovde?!", ignorišući činjenicu da je Beogradski prevoz jedan on najjnatrpanijih u Evropi, da ne postoje uslovi za veću frekventnost u ovom sistemu preko kojih bih se ta gužva rasteretila na bilo koji način.

Ulaziću i na ostalim vratima ako se bude ukazivala šansa za tako nešto, kartu uvek plaćam i moja savest je mirna po tom pitanju, razumem ljude koji su u teškoj situaciji i koji to ne mogu da priušte pa moraju da se švercuju, ali ova većina (čitaj 80% ljudi) koja se švercuje iz samo njihovih razloga nema po meni nikakvih opravdanja za takve stvari i dok se ne reši ta grupacija, mogu da izmisle i ulazak na krov vozila opet neće rešiti problem.

Nego, jedno pitanje, kako će se kontrolisati ulazak u tramvajskim prikolicama?:unsure:
Slažem se sa svime napisano i istog sam mišljenja. Ulaženje na određena vrata je besmisao svakako, neće rešiti nijedan problem. Odustaće oni od ovoga, tj. samo će pustiti jer 99 posto ljudi će ulaziti na sva vrata
 
ја се сећам у Паризу када сам био ушла је контрола у РЕР, униформисана лица као полиција, само зелене униформе. имали су лисице и бибер спреј. лепо ја кажем, да дамо нашим комуналцима сврху тако што се они ангажују за контролу карата
 
To je de jure posao DJPa.
De facto, niko nikada ne odgovara i ne garantuje ni za ispravnost vozila, a ni u slučajevima kada se dogode nesreće.

Kad god se neki neko njesra koje uključuje njihovo vozilo, GSP daje defaultni pamfletski odgovor da ''nemaju saznanja''.
 
Postoji tendencija da se iz prošlosti pamte samo dobre stvari, dok se loše zaborave. U sadašnjosti je pak to obrnuto. Ne mogu da verujem da se piše o ne znam kako sjajnom prevozu iz 2010 ili 2011 godine, mislim svejedno. Niti je sad toliko baš kataklizmično, niti je onda bilo sjajno. Istina je uvek negde između. GSP je baš tih godina bio u rasulu. Nije ni sad sjajno, al pre dolaska Solarisa, vozni park je bio bukvalno pred kolapsom, govorim o autobusima. Nisu ni ovi uradili ne znam šta, al su vala i njihovi prethodnici pravili neverovatne gluposti. Smatram da poznajem situaciju tih godina dosta dobro. Shvati se to kad se radi kao kontrolor malo, a u mom slučaju, tih 13 do 14 meseci nije baš tako kratko bilo. I da, bila je katastrofalna naplata i tada, i zato se išlo na toliko povećanje ljudi u kontroli, i to radom na privremenim i povremenim poslovima. Znači bez osiguranja, prava na odmor, bolovanje itd. Samo radni staž iz prava po Zakonu o radu. Žuti prsluci su bili tu baš da bi kontrolori bili viđeni, jer cilj je bio da se kucaju karte, i to u jako primitivnim aparatima, za koje su ona narandžasta čuda iz 90-tih bili računari NASE. Gomila ljudi je bežala po našem ulasku, dobar deo kucao karte, a za prepirku i mudrovanje kandidata je uvek bilo na pretek. Ličnu kartu nisi mogao ni onda da izvučeš normalnim postupanjem, sem ako nije ih BiH, Crne Gore itd. Zašto iz ovih pre pomenutih država, pa zato što se znalo da tamo kazne ne mogu da stignu. Oni su se vozili besplatno na keca. Ličnu kartu davali kao ja danas Bus plus karticu. Incidenata je bilo podosta na dnevnom nivou, a na potezu 300 ubedljivo najviše. Neka shvati to kako ko hoće. U gradu kako kad, potez 400 je bio i ok, al na potezu 300, kao da smo išli po kazni kad nam ga daju. Nije bio narod ni tad zadovoljan. Mislim, šta znači narod. Naviklo se na šverc odavno. To što piše Jelancha, i u mnogo bogatijim i uređenijim državama narod uglavnom plaća jer mora. Snosiće posledice. Prosto kao pasulj. Ima određen procenat ljudi kod nas, koji mogu da kažu da ne žele da plaćaju uslugu, jer ne valja. No, ajde da se ne lažemo, za mnoge delove grada to baš ne važi. Neće biti da je prevoz katastrofa baš u celom gradu. Evo, kod mene nije baš tako strašno. Južni obod grada.

Treba da se radi na podizanju kvaliteta, al naplata je mnogo manje povezana sa tim, nego što se ovde tvrdi. Jedno ne uslovljava drugo baš u tolikoj meri. Naplata je bila solidna početkom 2000-tih. Zašto? Pa posle 90-tih jeste se osetilo poboljšanje. U opštem rasulu tih godina, pa uvođenja privatnika koji su imali čak i konduktere, nije davalo prostora za šverc kao danas. Naplata je opadala sa uvođenjem reda, što je paradoks svoje vrste, a pod tim mislim na ITS sistem, uvođenje privatnika i Laste u isti itd. Kontroli bez policije imaju smešna ovlašćenja. Narod se opusti vremenom, jer vidi da može džabe. Za komunalije se nekada dugovalo podosta, pa kako dođoše izvršitelji, tako se i tu smanjio broj neplatiša. Za neke stvari ima opravdanja, za neke baš i ne. Ono što definitivno treba menjati, tj raditi na tome, jeste kontrola prevoznika. Ima dosta tu propusta, pa i bahatosti, ali iz ne baš siromašnog ličnog iskustva, bilo je toga i u onim gore pomenutim godinama.
 
Kao što rekoh i evo još jedanput ponosno da ponovim, sredinom 2010ih je kvalitet prevoza bio najbolji, a sa njim i procenat naplate. Srozavanje naplate je počelo onda kada je počelo i srozavanje prevoza. Mogao bih i da nabrojim koji su bili glavni i najveći događaji-katalizatori srozavanja prevoza, odnosno srozavanja plaćanja istog. Ali me nešto baš i briga da to navodim drugoj strani koja me ubeđuje u svoje realnosti i netačne informacije. A koja se pritom verovatno i ne seća po nju nepoželjnih činjenica.

Forum, i to ne samo ovaj podforum nego ceo forum, sa svim podforumima, je u zadnje vreme i inače počeo da biva prepun neistina i Štokholmskih ispada. Apologeta koji brane protuve i hohštaplere svih vrsta. Od branjenja agenata za nekretnine, prodavaca koji naplaćuju kese i salvete, preko GSPa, mafijaša, korporacija, buržoazije, pa sve do branjenja režima i očiglednih diktatora. I kako vreme prolazi, sve manje imam želju i potrebu da u takvim slučajevima obrazlažem svoja pisanja i stavove. Jer mislim da je besmisleno trošiti vreme i trud na ljude koji pate od Štokholmskog sindroma i samo traže nekoga kome će da budu podanici i portparoli. Otud i moj trenutni avatar, kao veliki inat i ismevanje svih ljudi bez kičme koji iz godine u godinu prihvataju sve veće pljačke i laži, i još se ponose time, misleći da ih poslušnost i autošovinizam čine kvalitetnim osobama.

Srećom, u ovom slučaju i ovoj temi, iskustva i svedočenja s ove teme govore i dokazuju da te lažne realnosti koje se nameću, ipak nemaju težinu i istine. A što reče neko ranije, Kiza valjda - uvek možemo da napravimo i anketu pa da vidimo šta većina misli. Preko tri decenije sam ostavio u kantama tog nazovi-preduzeća, i njima, upravo njima, sam obišao skoro pa ceo Beograd. A o količini para koju smo ostavili ja i moji za sve te godine, da i ne govorim. I za sve te pare smo 2/3 vremena - izuzev nekoliko godina tokom 2010ih, pre srozavanja - dobijali jedno veliko ništa. Stoga ne može niko da mi drži lekcije kakav je prevoz u Beogradu, i kakav je bio, i da li je u redu da se plaća usluga koja se ne ostvaruje, odnosno ne pruža. A da je kroje vreće fekalija koje isti taj prevoz nisu videle od tinejdžerskih dana, još prošlog veka.

Tako da te vreće koje odlučuju, i Štokholmski apologeti koji ih brane, samo neka teraju sa svojim realnostima i vizijama. Uspeće u tome ko što će Gangula uspeti u rasčišćavanju parkova uklanjanjem kanti iz istih. Kao što su sve prethodne Staljinističke metode i pristupi propadali (i ovde i po svetu), tako će propasti i ovaj.
 
Poslednja izmena:
Uf, ne znam čemu ta žestina. No, ne nalazim sebe u gore pomenutim osobama, pa nema veze🙂 Ne želim da se svađam zaista, niti šta branim posebno, niti pravdam ne znam šta. Smatram sebe kompetentnim da pričam o javnom prevozu, a eto sticajem okolnosti, imam i to neko iskustvo iz kontrole baš iz te tvoje zlatne godine😉 Toliko je bilo dobro, da sam se često osećao kao nevin u ludnici.

Apropo mog ne tako dugog života u javnom prevozu, dobro sad nije ni tako kratak sa 37 godina, prošao stvarno čitav grad milion puta uzduž i popreko. Osnovna škola Drinka Pavlović, pošto je lokacija radnog mesta mog oca bila u blizini, a ja "čak" u Žarka Pucara iznad Požeške ulice. Znači, i kao mali 90-tih svaki dan bus, ustvari većinom tramvaj. I to znaš kako se moralo tih godina često. Sedneš kod OŠ Josif Pančić pa do okretnice, jer na suprotnoj strani ka gradu je retko kad moglo da se uđe. Onda malo centar grada, pa desetak godina na Trešnji, i evo sad na Labudovom brdu. Ja koliko ispratih ti si negde u krugu dvojke. Računam da sam ja ipak malo više koristio prevoz od tebe. I evo, ja tu tvoju zlatnu 2010. ne da ne pamtim tako, nego je ni po čemu posebno ne mogu istaći, sem po tome što je tih godina Lasta imala stvarno solidno održavanje. No, malo je šta drugo kod nje valjalo, al to je sad mnogo duga priča. Ne znam čemu stav da si samo ti kompetentan da oceniš javni prevoz u globalu u bilo kom periodu. Može to i mnogo drugačije da se napiše. Opet, cenim tvoje stavove po mnogim pitanjima, pa mi je krivo da ulazim u bespotreban sukob. Ne vidim potrebu za tolikim etikatiranjem.
 
A zamislite da grad organizuje tribinu gde dovede nekog iz sekretarijata za javni prevoz, nekog profesora sa javnog prevoza i nekog recimo profesora ekonomskog fakulteta i napravi tribinu sa građanima umesto da donosi odluke preko kolena i samo još više antagonizuje ljude koji sa i bez razloga ne plaćaju kartu gradskom prevozu.

Ceo sistem je truo, transparentnost je 0 i sve se svodi na represiju, a naš narod na represiju uvek odgovara inatom.
 
Vrh