Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Bilo bi dobro da se doda broj stanice pored naziva Kijevska kako bi se bez dodatnog klika znalo o kom pravcu je reč pošto putnici uglavnom znaju brojeve stajališta koje češče koriste.
beogradplus_2023-07-12_22-26-37-939.jpg
 
Je li moguće da između ove dve 46 nema više nijednog autobusa?

Screenshot_2023-07-12-22-31-44-418_buslogic.beogradplus.jpg


Takođe, neko sa 27 nije isključio uređaj i pokazuje ga da je na liniji, iako nije...

Screenshot_2023-07-12-22-32-13-926_buslogic.beogradplus.jpg
 
Lastini busevi potez 300 nijedan nema GPS lokator,tako da je app za sada beskorisna za sve one sa podrucja opstine Grocke koji putuju Lastom.
 
Да се гаси Sunmi кад се крати или искључује са линије. Чекао сам на аутокоманди 17 и требао је да дође 3033 али је отишао искључен за гаражу уредно пријабвљен.

Послато са M2102J20SG помоћу Тапатока
 
E, da, je li vama možda od skidanja ove aplikacije krenula baterija brže da vam se troši? Ili je od app ili mi baterija umire. Treće nema.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: zzk
Bilo bi dobro da se doda broj stanice pored naziva Kijevska kako bi se bez dodatnog klika znalo o kom pravcu je reč pošto putnici uglavnom znaju brojeve stajališta koje češče koriste.
Pogledajte prilog 167284
Pre svega, Direkcija je imenovala stanice bez logike.
Imamo pet stanica koje se zovu "Brankov most"...
Dalje nisam ni gledao koliko ima "Zelenih venaca", "Slavija" itd.. OK, svaka ima svoj jedinstveni broj, normalno, ali vreme je da se imena prilagode upotrebi.
A i "stara" aplikacija je imala opciju da sam promeniš ime "omiljene" stanice kod sebe na telefonu (tipa "Brankov most ka gradu").
 
Evo opet ne gase uredjaje.Linija 37 i 50 pokazuje neke buseve zemun i zeleznik gde su garaze ocigledno.
 
Evo nekih mojih utisaka što se tiče korišćenja aplikacije danas.

-Aplikacija ima dosta bagova i kočenja ili iz nepoznatog razloga izbaci iz čista mira. To je bilo izraženije na početku korišćenja, a sad je već manje.
-U nekom momentu praćenje super radi, a u drugom momentu radi katastrofalno prikazujući vozila iz suprotnog smera, a ne prikazuje vozila koja treba. U nekim momentima uopšte i ne prikazuje vozila.
-Iskustvo sa linijom 43 je bilo sasvim dobro - udaljenost, garažni broj vozila pa čak i vreme čekanja su bili tačni, ali iskustvo sa linijom 28 je bilo loše - aplikacija uopšte nije prikazivala da ima vozila na toj liniji iako su prošla dva u momentu kad sam čekao.
-Aplikacija ne prikazuje da neka linija koristi neko stajalište ako ne može da registruje vozilo putem GPS-a. Na primer, za stajalište "Stara Kaluđerica" mi nije prikazivala da ima vozila na linijama 307 i 311, pa nije prikazala da te linije uopšte koriste to stajalište. Taj problem je imala i stara aplikacija.
- Velika glupost je što se prilikom odabira linije koja nam treba pojavljuje ponuđeno više prozorčića, odnosno za svako vozilo se pojavljuje poseban prozor, iako je u pitanju ista linija. Tako se na primer za liniju 16 pojavilo pet prozorčića, a kad kliknete na prvi prozor, ne mora da znači da je to vozilo i najbliže. Prvi prozor je prikazivao vozilo kod Brankovog mosta, drugi vozilo kod Palate Srbija, treći vozilo kod Trga, a tek četvrti ono koje je bilo najbliže mom mestu čekanja - Pančevački most, a vozilo je bilo kod CZK Vlada Divljan.
-Veliki nedostatak je što ne znate da li je vozilo prilagođeno invalidima ili nije, a može se uzeti kao mana i nedostatak informacije da li je vozilo zglobno ili solo. U letnjem periodu gotovo da nema Japanaca i Ikarbusa pa su uglavnom sva vozila niskopodna, ali od septembra će ih biti u velikom broju, pa se i ima vremena da se taj nedostatak popravi.

-Sam dizajn aplikacije mi se lično mnogo dopada.
-Jako je korisno što sada imamo podatke o garažnom broju vozila, što je značajno u slučaju bilo kakve nepravilnosti.
-Čujem da se odmah može prijaviti kvar ili bilo šta što nije kako treba putem aplikacije, što je uz podatak o garažnom broju velika prednost u odnosu na prošlu aplikaciju. Videćemo i da li će se nešto preduzimati povodom tih prijava ili će ta opcija postojati čisto da se kaže da je ima.
-Prilikom odabira linije, mapa prikazuje sva stajališta koja ta linija koristi plus poziciju istih i to je veoma čitko izraženo.
-Više se broj stajališta i naziv stajališta ne kucaju u posebnim prozorima što je bila mana stare aplikacije, već sada u jednoj pretrazi nije bitno da li se kuca broj ili naziv stanice, rezultat se pronalazi.
-Lokacija na kojoj se čeka autobus veoma precizno pokazuje najbliže stanice i njihov broj, pa sve i da u nekom slučaju nema informacija o nazivu stanice ili šifri stajališta, lako je snaći se.
 
Било би добро да се уведе и тамна тема за вечерње коришћење апликације.

Lastini busevi potez 300 nijedan nema GPS lokator,tako da je app za sada beskorisna za sve one sa podrucja opstine Grocke koji putuju Lastom.

Ја сам данас пратио Ласту 461.
 
.....
- Velika glupost je što se prilikom odabira linije koja nam treba pojavljuje ponuđeno više prozorčića, odnosno za svako vozilo se pojavljuje poseban prozor, iako je u pitanju ista linija. Tako se na primer za liniju 16 pojavilo pet prozorčića, a kad kliknete na prvi prozor, ne mora da znači da je to vozilo i najbliže. Prvi prozor je prikazivao vozilo kod Brankovog mosta, drugi vozilo kod Palate Srbija, treći vozilo kod Trga, a tek četvrti ono koje je bilo najbliže mom mestu čekanja - Pančevački most, a vozilo je bilo kod CZK Vlada Divljan.
....
U "staroj" aplikaciji odabirom stanice smo mogli da odmah vidimo položaj svakog vozila koje je na putu ka njoj, na svakoj od linija koja tu staje...a upotrebom filtera bi smo birali linije koje nas zanimaju. (ako to želimo).

U ovoj novoj to je skroz naopako: nakon izbora stanice moramo da biramo svako pojedinačno vozilo sa bilo koje linije, iz posebnog menija ispod karte, da bi smo videli njegov položaj na ulici.


Generalno, nova aplikacija ima mnogo više koraka koje korisnik mora da napravi da vi video ono što je u staroj bilo na 1-2 klika. Nepotrebno.
 
Читам сад форум и приметио сам да већина нас жели да додају исте функције у апликацију - исто размишљамо. :D

Јуче сам им послао мејл са захтевом за додавање већине наведених ствари на форуму.

Послао сам им захтев да додају следеће функције: тамну тему (ово ретко која српска апликација има, био би ред да макар ови додају); информације о возилу: натпис - да ли је возило соло или зглобно, да ли је у питању аутобус, тролејбус или трамвај, да ли је омогућен приступ инвалидима. Тренутно су све ознаке, и за тролејбусе и за трамваје, приказане иконицом аутобуса, што је лоше. Из тог разлога, ради лаког разликовања, предложио сам им да додају одговарајуће иконице у складу са врстом возила, мислим на следеће: ако је аутобус - иконица аутобуса изнад броја линије; ако је тролејбус - иконица тролејбуса; ако је трамвај - иконица трамваја. Поред тога, мислим да је добро и да буду различите боје у зависности од тога, тако да сам и то написао. Послао сам предлог и за додавање дугмета путем којег ће моћи одједном да се изаберу све линије које наилазе ка изабраном стајалишту - брже и лакше него појединачно бирање. Послао сам и још неке, мање битне, предлоге за измену појединих застарелих графичких елемената.

Надам се да ће ускоро додати ове, свима корисне, функције, ал' видећемо. Ако можете, пошаљите и ви мејл, како бисмо их натерали да стварно ово учине.
 
Poslednja izmena:
Molim vas, nemojte da šerujete ove gluposti. Osoba ne zna šta je VPN, ali je ubeđena da je to. Kroz Telekom Smart City platformu se komunicira sa Bus Logic-ovim serverom i obrnuto, pretpostavljam da ima i neki proxy tipa Cloudflare, normalno je da paketi idu na više strana. Ne širite paniku gde nije potrebna. Da hoće da prate Peru u pedesetici, odavno bi to uradili na mnogo sofisticiranije načine.
 
Računarske mreže su ogromna sfera u kojoj čovek nikada ne može da kaže da sve zna (isto važi i za programiranje) tako da je suludo očekivati od većine ljudi da odmah znaju o čemu je Vidaković pričao i da demantuju ono što ne valja odnosno nije tačno. A s druge strane, koliko je SNS prepun bolesnika i control freakova koji bi od Srbije napravili malu Kinu, to se nadaleko zna. Tako da naravno da se odmah sumnja na najgore.

Štaviše, pitanje je šta je na kraju uopšte istina, jer aplikacija može da bude osmišljena i da radi na 100 različitih načina kroz 100 raznih pozadinskih servisa. To je black box , mi ne znamo kako izgleda njen source kod.

Takođe, kada je Vidaković pre par dana objavio spisak 14.000 SNS botina, stekao se utisak (kod onih koji ga ne poznaju lično) da je čovek neki stručnjak iz oblasti mreža.
 
Štaviše, pitanje je šta je na kraju uopšte istina, jer aplikacija može da bude osmišljena i da radi na 100 različitih načina kroz 100 raznih pozadinskih servisa. To je black box , mi ne znamo kako izgleda njen source kod.
Msm ok, to bi moglo da se kaze za bilo koju kompaniju ikada, koja ima svoju app.
 
P.S.
Greše ljudi koji:
1) banalizuju i umanjuju značaj i opasnosti od masovnog praćenja i profilisanja
2) banaliziju i umanjuju količinu grupa i entiteta koji žele da masovno prate ljude i zloupotrebljavaju njihove podatke ili ih preprodaju drugima koji će ih zloupotrebiti.

Jedno od najčešćih mešanja teza i WhatAboutIsm-a je kada ljudi kažu "pa dobro ionako ima 100 kamera po gradu koje prepoznaju lica, kakve veze ima ako me neko prati i aplikacijom?" Pa ima, jer takve državne kamere pokrivaju 0.0001% grada i kretanja. Dok aplikacija koja prati kretanje nečijeg telefona, prati njegov život i kretanje 100% vremena. Ja ako stavim kamere na 100 raskrsnica u gradu, ja ću da znam samo kada je neka osoba prošla ispred njih, a čak i tada može da se desi da joj lice ne bude snimljeno i ubeleženo. A s druge strane, ako stavim aplikaciju koja prati stslno ili profiliše stalno, ja mogu da znam gdd je u svakom ili skoro svakom trenutku neka osoba bila. Prosto nije isto.

Takođe, nije isto da li neko MOŽE da po potrebi bude praćen od strane organa svoje države, i kada je neko stalno praćen bez svog znanja, i to od strane privatnih kompanija ili recimo političkih stranaka.
Msm ok, to bi moglo da se kaze za bilo koju kompaniju ikada, koja ima svoju app.
Naravno. Zato ja i ne instaliram aplikacije koje mi nisu neophodne. A posebno zazirem od onih koje čak i otvoreno poručuju da će da me profilišu i prate, ali šatro za moje dobro.
Liku je bukvalno neki kontak iz SNS-a prodao spisak, ali to je druga tema.
Ja sam za Vidakovića saznao ovde na forumu, na temi izbori, pre nedelju dana. A tamo je prećutana ta činjenica. Jeste doduše istina da je trebalo da se više informišem o njemu. I da je trebalo da pročitam i vesti iz medija, a ne samo prepričavanja odavde.

I priznajem da sam naseo kada je u ovoj zadnjoj objavi pomenuo WireShark. Pošto većina ljudi izvan IT ni ne znaju šta je to.
 
Poslednja izmena:
Vrh