Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Ftnm8mSWYAAa1Of
 
Znači tužilaštvo je dobilo Krivične prijave sa svih strana, pa i od Šapića protiv svog službenika. Nadam se da ćemo u razumnom roku saznati šta je istina, a šta su obične klevete.
A očekivanja da će Šapić da bude smenjen ili da će podneti ostavku su naivna i nerealna, pa se nisu ni ostvarila.
 
Poslednja izmena:
1. Kentkart prestaje sa radom 30.4.2023 u ponoć a sa njima i validatori. Ne znam kkada će ih uklanjatii ali od 1.5. će biti samo gomila beskorisne elektronike koju ne koristimo zahvaljujući gradskoj vlasti.

2. Nema ostavki, nema demokratije. Razmišljao sam kako bi bilo da je SNS na mestu opozicije u današnjoj situaciji. Disali bi za vratom vlasti, organizovali protest ispred skupštine grada Beograda sa pristalicama i terali bi stvari do kraja. Mnogo nam je svilena opozicija. Podvlačim da ne mislim na nasilje već artikulisani protest sa konkretnim razlogom, zahtevima i masovnošću koja bi to pratila a ne da se podnošenje krivičnih prijava koje će završiti u fijoci. Da li me je rad na ulici i terenu upropastio, ali ne verujem u "meke" metode, pogotovu ne sa ovom ekipom na vlasti.
Da si bio mek, trola 28 se ne bi nikada vratila, pokazao si da su neke stvari moguće u našem gradskom prevozu i postao si jedan od glavnih ljudi po pitanju gradskog prevoza, jedini ko je tu aktivniji je Nikola Jovanovic iz Cls-a, za kog sam isto ubedjen da i on čita beobuild ili mu neko prenosi stvari sa foruma, to se vidi po nekim njegovim izjavama
 
dal prestaje da radi aplikacija 30.4 i dal ce biti aplikacija za pracenje autobusa kao do sad
 
Јел ја живим у неком паралелном универзуму? Значи до јуче су сви пљували бус плус (кенткарт) систем и као једину предност му истицали апликацију где видиш где ти се аутобус налази. Сад одједном, и поред тога што карте драматично појефтињују, трафике престају са монополом за допуну, што се укида улазак на предња и задња излазак на средња, (што се није примењивало али на папиру је тако требало), уводе бели као контролори, смањује број зона и поједностављује све, опет ништа не ваља. Притом људи су до најаве ових промена највише истицали као недостатак те некоректне цене с обзиром на ниво услуге. Ево, сад је готово двоструко јефтиније. Ал опет не ваља.

Даље, речено је на седници да ће GPS бити поново уведен у року од месец/месец и по (док се не спроводе јавна набавка), а ви овде представљате као да ће наступити трајно укидање тог начина праћења аутобуса.

Далеко од тога да је све сјајно ал ја не капирам како вама ово најављено није боље од онога што је тренутно?
 
Brate, govorimo o ekipi koja ne ume da napravi Power point prezentaciju u 2023. godini.
Treba videti od koga su kupili sistem za Novi Sad, taj možda uradi i za Beograd. Ili će RATP, što da ne, vreme je.

Ali naravno, sve je to nebitno: ukoliko Metropolit Gangulije posle ovoga nastavi nesmetano da činodejstvuje iz Staroga dvora, znamo gde smo: nema ni države, ni opozicije, samo sveopšte urote.

Za ovo, jednostavno, mora na ulicu. Smeju nam se sve komšije.
 
Meni je iskreno baš problem ako se ukine aplikacija za praćenje autobusa i kod #011*
Realno u ovom rasulu, gde presedam aplikacijom uvek vidim gde mi je najbolje da sidjem i čekam drugi prevoz.
 
Јел ја живим у неком паралелном универзуму? Значи до јуче су сви пљували бус плус (кенткарт) систем и као једину предност му истицали апликацију где видиш где ти се аутобус налази. Сад одједном, и поред тога што карте драматично појефтињују, трафике престају са монополом за допуну, што се укида улазак на предња и задња излазак на средња, (што се није примењивало али на папиру је тако требало), уводе бели као контролори, смањује број зона и поједностављује све, опет ништа не ваља.
U normalnoj državi do ovakvih skandala ne bi došlo. Imali smo sistem koji je bio naš nakon prvog ugovora. Imali su 10 godina da edukuju nekoga iz grada za održavanje. Gradska vlast, a ni bilo koja druga, sebi ne sme da dozvoli da opipava i izaziva skandale na dnevnom nivou i da tako dođe do možda prihvatljivog rešenja.

BusPlus je bio korak napred za naš prevoz u tehnološkom smislu. Mnoge stvari su se mogle bolje napraviti, dodati, kao što je i bilo planirano u Ugovoru novom čini mi se.
Ulazak na određena vrata se mogao ukinuti i sa BusPlusom, monopol trafika takođe, dodati telefon i QR kodove isto, kontrolori su se isto tako mogli zameniti ili dodati prosto grupi kontrolora i jednog komunalnog policajca.

Da ne pričamo da zbog bilo kakvih skandala pada vlast. U Berlinu je samo posumljano da je političarka plagirala doktorat i povukla se sa svoje pozicije. Ovde imate dokaz (budimo realni da smo svi znali i da je šansa da snimak nije autentičan oko 1%) o korupciji najviših funkcionera grada. Pa kako da ne padne gradska vlast, majku mu?

Далеко од тога да је све сјајно ал ја не капирам како вама ово најављено није боље од онога што је тренутно?
I šta sada kad smanje cenu karte, a ne poboljšaju uslugu, jer će opet nameštenim tenderima da se dobije krš od autobusa? Hoćemo li onda opet smanjivati cene kad usluga bude još gora? Ne možemo živi ostati od Higera i BMC koji su došli korupcijom, a vamo nam se i stari Ikarbusi raspadaju, a Solarisi su gotovo potpuno zapušteni jer neko favorizuje turske autobuse. A da ne pričamo o tome da tramvaje i trolejbuse nove videli nismo gotovo deceniju.

Даље, речено је на седници да ће GPS бити поново уведен у року од месец/месец и по (док се не спроводе јавна набавка), а ви овде представљате као да ће наступити трајно укидање тог начина праћења аутобуса.
To što su oni rekli, tako prosto ne sme da se odvija bilo šta. Pre nego što je uveden BusPlus imali smo prelaznu fazu, a ne naprasno menjanje sistema jer se nekome tako ćefnulo.

I na kraju krajeva, nije bitno ko ovde za koga glasa. Muka mi je da li je SNS, SPS, SSP, Ne davimo BGD, PSG ili bilo koja druga. Poenta je da je stanje užasno. Trenutna vladajuća većina očigledno ne želi, ne zna, ne može, nije sposobna da reši problem i treba je menjati. I treba očistiti GSP od partijskih uhlje*******a, pustiti preduzeće da prodiše već jednom i planirati nabavke i sređivanje infrastrukture.
 
@TheOnlyLuka добро, поштујем, дао си врло коректан одговор, и слажем се да је све то могло бити имплементирано и са бус плусом ал ми искрено није јасно зашто није за ових 11 година.
Поготово то са тим трафикама, да ти у 21-ом веку немаш могућност (осим за месечну) да допуниш карту осим на трафици је срамота.

А за квалитет набављених аутобуса, нема шта, то је тачно, али има доста и до наших дебилних прописа који налажу да ти у јавној набавци мораш прихватити понуду/дати посао оном ко да најповољније услове а под тиме се подразумева најнижа цена не узимајући у обзир и квалитет понуђеног. Има корупције у тим пословима засигурно, али то је већ дубља тема и главне заслуге за то иду представничкој демократији која врши негативну селекцију и на положаје доводи такве кадрове.

Сматрам да треба дати времену да каже своје, кроз пар месеци ћемо видети ваља ли ово или не, бус плус је имао 11 година и није се показао као адекватан (што због њих самих, што због одсуства репресивних могућности контролора).
 
Treba videti od koga su kupili sistem za Novi Sad, taj možda uradi i za Beograd. Ili će RATP, što da ne, vreme je.

Ali naravno, sve je to nebitno: ukoliko Metropolit Gangulije posle ovoga nastavi nesmetano da činodejstvuje iz Staroga dvora, znamo gde smo: nema ni države, ni opozicije, samo sveopšte urote.

Za ovo, jednostavno, mora na ulicu. Smeju nam se sve komšije.
BusLogic je (uz Telekom) radio NSmart sistem za GSPNS, a koliko znam radili su i za Suboticatrans i za onaj nesretni Pantransport. Nadam se da neće raditi i sistem u Beogradu jer bi to bilo skakanje sa konja na magarca.

Elem, sve i da je taj sistem zamišljen kako valja (a nije, no to je druga priča), ne postoji ni teoretska šansa da on krene sa radom od 1. maja sem u nekoj osakaćenoj verziji. Treba prvo definisati kako će naplata funkcionisati, pa onda raspisati tender, pa naći firmu koja će to raditi, pa dok se postavi nova tehnika u autobuse, pa dok se sve to poveže: očigledno da će gradski prevoz u Beogradu biti u ozbiljnom ćorsokaku od 1.5. sa ovime. Bitno da se Šapić komotno izvikao za govornicom juče, izjaviviši makar 5 stvari zbog kojih bi i u nekoj zemlji podsaharske Afrike završio u zatvoru, a ovde nema ni naznaka da će se nešto slično desiti.
 
Vec je poceo haos. Stajaliste 515, naselje nova skojevska, gps tj aplikacija ne radi a nailaze 3 autobusa istovremeno..na nedeljni red voznje. Bravo gangula!
 
Zavisi od trenutka do trenutka, kao i od toga koji mobilni telefon se koristi. Bagovanje aplikacije je nešto što nije ništa novo, spominjano više puta ovde. Čak je bilo i spominjanja da na novijim telefonima neće da radi ukucavanje koda da bi se videlo koliko je stanica udaljeno vozilo, a radi aplikacija, a na starijim mobilnim telefonima je obrnuto. Plus što sam sistem zna da ne vidi vozila koja su kraćena ili ubrzavana radi uklapanja u vreme i turažu, ali vidi vozila koja su se isključila za garažu...​
 
Jedva čekam da vidim i haos oko obeležavanja stajališta, pošto će sada masa tabli morati da se menja. A taman su malo standardizovali stajališne table...

U 100 marki da će i tu da se vrate 15 godina u rikverc.
 
Јел ја живим у неком паралелном универзуму? Значи до јуче су сви пљували бус плус (кенткарт) систем и као једину предност му истицали апликацију где видиш где ти се аутобус налази. Сад одједном, и поред тога што карте драматично појефтињују, трафике престају са монополом за допуну, што се укида улазак на предња и задња излазак на средња, (што се није примењивало али на папиру је тако требало), уводе бели као контролори, смањује број зона и поједностављује све, опет ништа не ваља. Притом људи су до најаве ових промена највише истицали као недостатак те некоректне цене с обзиром на ниво услуге. Ево, сад је готово двоструко јефтиније. Ал опет не ваља.

Даље, речено је на седници да ће GPS бити поново уведен у року од месец/месец и по (док се не спроводе јавна набавка), а ви овде представљате као да ће наступити трајно укидање тог начина праћења аутобуса.

Далеко од тога да је све сјајно ал ја не капирам како вама ово најављено није боље од онога што је тренутно?
Мешаш две ствари - тарифну политику (цене карата) и систем за наплату карата и праћење возила.
Тарифну политику, тј. цене карата одређује Град Београд и Секретаријат за јавни превоз. Они су цене карата могли да спусте и са Бус Плусом, нико их у томе није спречавао. Наравно да је за оне који плаћају карту боље да она буде јефтинија. С друге стране, то је и начин да се повећа проценат наплате јер ће карте бити приступачније.

Систем наплате карата и праћења возила је одговорност Кенткарта. Да је савршен - није. Из угла корисника превоза могу да кажем да апликација повремено не ради уопште, да често не приказује одређена возила на одређеним стајалиштима (нпр. приказује аутобус на линији 89 на станици „Чукарица“, а не приказује на станици „Ада Циганлија“). С друге стране, та апликација је од велике помоћи у случају великих гужви и кашњења аутобуса, кварова на трамвајској мрежи итд. Поставља се оправдано питање како ће се контролисати да ли превозници (ГСП, Ласта, приватници) превозе путнике по реду вожње.

У целој причи је битна и контрола карата. Ту се Кенткарт и није баш показао. Не знам какав су договор са градом имали, али контрола је била прилично неефикасна. Углавном су контролисали карти на истим потезима од неколико станица (куда пролази већи број линија), док их на другим потезима никад није било. У последње време је контрола била у фазону „ко хоће, нека прислони карту“. Мени се више пута дешавало да имам откуцану карту, чак је и држим у руци, а контролори неће да приђу. Исто тако ми се дешавало да ми један контролор провери карту, а онда дођу и остали из исте групе, ваљда да би испунили дневну норму и зарадили бонус. Чини ми се да би чак и Град у своју одбрану могао да каже да Кенткарт није спроводио контролу по уговору, што је додатно смањило наплату карата.

На крају, наравно да је могуће увести и неки други систем за наплату карата и праћење возила, али колико времена је потребно за то? Зашто се то онда није испланирало, а не да се одлуке доносе у 5 до 12? На шта ће да личи систем који се склепа за месец дана?
 
Poslednja izmena:
А за квалитет набављених аутобуса, нема шта, то је тачно, али има доста и до наших дебилних прописа који налажу да ти у јавној набавци мораш прихватити понуду/дати посао оном ко да најповољније услове а под тиме се подразумева најнижа цена не узимајући у обзир и квалитет понуђеног. Има корупције у тим пословима засигурно, али то је већ дубља тема и главне заслуге за то иду представничкој демократији која врши негативну селекцију и на положаје доводи такве кадрове.
Jeste, ali oni ubijaju konkurenciju tako što je vreme roka za tender prekratak. Nijedna kompanija nije mogla da ugovori lizing u Srbiji za vreme za koje je dato od objavljivanja tendera do krajnjeg roka, a da nisu znali unapred sve i kako. Time se ubija konkurencija. Setimo se samo da je Solaris imao jeftiniju ponudu od ovog krša, ali je izgubio na "tehnikaliji", a to je upravo taj lizing bio.

I poenta svega, oni su 11 godina unazad na vlasti. Za tih jedanaest godina su mnoge stvari izmenjali - od manje-više kozmetičkih promena programa na primer u gimnazijama (za to sigurno i pouzdano znam jer se interesujem za tu temu) do mnogih drugih sitnica. Niko me ne može ubediti da nisu mogli sve probleme da otklone i rešavaju i dodaju nove stvari. Odgovor je prost: nije ih (bilo) briga.
 
Znači tužilaštvo je dobilo Krivične prijave sa svih strana, pa i od Šapića protiv svog službenika. Nadam se da ćemo u razumnom roku saznati šta je istina, a šta su obične klevete.
A očekivanja da će Šapić da bude smenjen ili da će podneti ostavku su naivna i nerealna, pa se nisu ni ostvarila.
S obzirom da ovakav stav o smeni javnih zvaničnika ima većina, pa i sama opozicija, zato se niko i ne smenjuje niti daje ostavke. Najgore je to što nisu oni jaki, nego smo mi slabi sa takvim stavom. Kada bismo svi kolektivno imali takav stav, nula tolerancije na ovakve izjave, poteze i dešavanja, svi oni bi redom leteli iz fotelja.
Neka kaže ko šta hoće o sledećem, ali mi smo sami debelo krivi za ovakvo stanje i što nas ovako lagano... da ne kažem šta.
 
Vrh