Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

AcaDorcol":320rva4s je napisao(la):
Nije mi namera da polemisem oko popisa (izvinjavam se na off-u), ali prosto ne mogu da ne dodam:
Po zvanicnom popisu u Presevu nema ni jednog Albanca. :shok:
Dal je to tacan podatak!
Ad 2:
Samo u procesu takozvane Readmisije (zvanicno potpisala jos vlada Zorana Djindjica) u Srbiju je iz EU vraceno oko 300.000 osoba?

Aco,

Rezultati popisa po nacionalnoj pripadnosti uopšte ne postoje. Inače je 2002. broj stanovnika iznosio 34,904 a 2011: 3,066. Jasno je da će broj Albanaca biti mizeran, ali to nikako ne dokazuje da u Beogradu ima 2,000,000 ljudi, jer jednostavno nema.

Sporazum o readmisiji je predvideo da Srbija prihvata da se sve obuhvaćene osobe vrate. 300,000 ljudi sigurno nije došlo u Srbiju. To je teško zamisliv i jako veliki broj.

Takođe ostao sam dužan odgovor na tvoju procenu da se 90% ljudi švercuje, jer si tako procenio. Evo ja tako isto mogu da procenim da u mojoj firmi sa porodicama zaposlenih ima 40 osoba. 15 uopšte ne koristi javni prevoz, 9 su penzioneri, 7 su mala deca a 9 ima markicu. Procenat šverca je 0%. Realna slika je da potrebu za javnim prevozom u Beogradu ima možda i 1,000,000 ljudi (kako si ti naveo). Markice je kupovalo 200,000, a broj penzionera i ljudi koji su kupovali pojedinačne karte (da, ima i takvih) je sigurno veći od 300,000, što granicu šverca spušta na ispod 50%.
 
БусПлус – наплата градског превоза за тајкунске џепове

Београђани од данас имају „привилегију“ да и преко градског превоза пуне новчанике министарских синова и њихових тајкунских пријатеља, и све то на штету ГСП-а, уз помоћ турске фирме која сарађује са Призреном који се по њима налази на тзв. републици Косово.

http://magacin.wordpress.com/2012/02/01/бусплус-наплата-градског-превоза-за-т/
 
Ovde su praktično svi forumaši kukali na Grad da GSP da konačno uvede neki sistem za praćanje vozila i za kontrolu karata. Dobili smo BusPlus, i on trenutno pokazuje sve svoje mane. Ja se nadam da će sistem za par meseci biti mnogo bliži onome što treba da bude (možda delom zahvaljujući i sveopštem otporu). Ali, najgore što protivnici sistema treba da rade je da koriste argumente tipa:

- narod nema 'leba da jede
- 90% ljudi se švercuje
- Beograd ima 2,000,000 stanovnika
- tajkun, sin Aleksandra Vlahovića vodi firmu

Sav kredibilitet kritika se ruši takvim izjavama.
 
- narod nema 'leba da jede
- 90% ljudi se švercuje
- Beograd ima 2,000,000 stanovnika
- tajkun, sin Aleksandra Vlahovića vodi firmu


Sve navedeno je istina , ako je lakse napisacemo
-narod zivi u izobilju a politicari u siromaastvu
-90% ljudi ne koristi gradski prevoz zato sto idu svojim skupocenim kolima kroz prostrane i prohodne beogradske ulice
-Beograd ima 100.000 stanovnika
-vlasnik firme nije sin aleksandra vlahovica, to bi bio sukob interesa a nasa vlast je poznata da to sece u korenu
 
Ma Goje, OK, neka bude kako kazes, mozda je preterana cifra od 2 miliona, mada u siroj teritoriji sa svim prigradskim i divljim naseljima i neprijavljenim licima ta cifra i nije toliko daleko (po meni).....Dnevne migracije takodje nisu zanemarljive a niko ih ne meri......
Readmisija!...... zasto se ne objavljuju podaci? To je tek blamaza. Veliki su tu milioni uzeti od EU za resavanje pitanja tih ljudi, a podataka jednostavno nema. Zid cutanja.......Kad se samo setim, cak su i na aerodromu otvorili kao neki salter gde ce se ta lica javljati po povratku u zemlju i to pokazivali na TV-u :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: . I gde su podaci sa tog saltera, gde je salter, gde su milioni juradi.....

Nema sumarka u gradu a da iz njega ne viri ``kosa necesljana``.........Nemogu telefonske kablove da sacuvaju, svaki dan im iz sahtova odnesu po koji kilometar :D :D :D :D (nevidljive duse readmisije).......

Rezultati naplate koja ce biti duplo veca nago pre mesec dana daje za pravo tvorcima i realizatorima ove ideje da budu i vise nego zadovoljni. Sad samo ostaje da naberu dodatne poene oslobadjajuci obaveze personalizovane da se validiraju i akcija je uspela 1000%.

Sto bi reko Koja iz Discipline kitchme: Kad oni (dva roma snimljena na Zelenom Vencu) budu pevali Complicated Games od Jimmy Hendrix-a, onda ce nam biti bolje
 
Goje djelimicno si upravu ali sami su djelimicno krivi da su odmah u startu uveli sistem kao recimo u
Parizu,Sofiji,Londonu itd rijeci nebi reko sto sami sebi podmecu nogu od loseg marketinga i lose osmisljenosti u startu .Hocu VREMENSKE karte 1.2h 60din valdira se samo pri ulasku u prvo vozilo
2.1dnevne karte 150 din
3.karta u vozilu 200 din 1h da bude destimulativna
4.7 dnevna karta recimo 800din
5.turisticka karta
6.mjesecna koja se ne valdira samo subvencjonisane kategorije vade povlastice svi ostali kupuju karticu zaposleni prije svega 2700 din na kiosku sami upisuju ime recimo 7.godisnja karta za sve kategorije pri cemu zavisno od kategorije imas popust recimo studenti ako za 12 mjeseci karta kosta 12000 din platis 10 000 din
 
jedan od nas":1fz61wsc je napisao(la):
- narod nema 'leba da jede
- 90% ljudi se švercuje
- Beograd ima 2,000,000 stanovnika
- tajkun, sin Aleksandra Vlahovića vodi firmu


Sve navedeno je istina , ako je lakse napisacemo
-narod zivi u izobilju a politicari u siromaastvu
-90% ljudi ne koristi gradski prevoz zato sto idu svojim skupocenim kolima kroz prostrane i prohodne beogradske ulice
-Beograd ima 100.000 stanovnika
-vlasnik firme nije sin aleksandra vlahovica, to bi bio sukob interesa a nasa vlast je poznata da to sece u korenu
Ovaj forum je video bolje dane, a članovi foruma bolje postove.
 
Sad je bilo da je Veljko demantovao da je sin Aleksandra, i da je zapravo unuk NH Veljka Vlahovica, cije ime i nosi. Jos i gore, to znaci da potomci crnogorskih partizana i dalje rukovode nasim zivotima
 
Ja ne znam zašto je ljudima toliko teško da prihvate činjenicu da je dobar deo raseljenih Srba iz Hrvatske i Bosne završio u Beogradu? Ne znam tačan broj ali je on se meri u stotinama hiljada. Tvrdnja '300,000 ljudi sigurno nije došlo u Srbiju. To je teško zamisliv i jako veliki broj' ne sadrži ni jedan jedini argument, samo ličnu nevericu. Ako zvanični podaci tvrde da je šire područje Beograda (to je teritorija koju pokriva javni prevoz GSP-a, Laste, Beovoza i ostalih u istom tarifnom sistemu, zar ne?) broji 1,639,121, zar je toliko nemoguće da nekih 20% stanovnika nije ušlo u popis, čime bi se ukupna cifra približila 2M.
Taj broj će se sigurno lagano smanjivati u narednom periodu (bar se nadam) ali ta cifra je najverovatnije najbliža istini u bližoj budućnosti.
 
AcaDorcol":1f63vkte je napisao(la):
Ma Goje, OK, neka bude kako kazes, mozda je preterana cifra od 2 miliona, mada u siroj teritoriji sa svim prigradskim i divljim naseljima i neprijavljenim licima ta cifra i nije toliko daleko (po meni).....Dnevne migracije takodje nisu zanemarljive a niko ih ne meri......
Readmisija!...... zasto se ne objavljuju podaci? To je tek blamaza. Veliki su tu milioni uzeti od EU za resavanje pitanja tih ljudi, a podataka jednostavno nema. Zid cutanja.......Kad se samo setim, cak su i na aerodromu otvorili kao neki salter gde ce se ta lica javljati po povratku u zemlju i to pokazivali na TV-u :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: . I gde su podaci sa tog saltera, gde je salter, gde su milioni juradi.....

Nema sumarka u gradu a da iz njega ne viri ``kosa necesljana``.........Nemogu telefonske kablove da sacuvaju, svaki dan im iz sahtova odnesu po koji kilometar :D :D :D :D (nevidljive duse readmisije).......

Rezultati naplate koja ce biti duplo veca nago pre mesec dana daje za pravo tvorcima i realizatorima ove ideje da budu i vise nego zadovoljni. Sad samo ostaje da naberu dodatne poene oslobadjajuci obaveze personalizovane da se validiraju i akcija je uspela 1000%.

Sto bi reko Koja iz Discipline kitchme: Kad oni (dva roma snimljena na Zelenom Vencu) budu pevali Complicated Games od Jimmy Hendrix-a, onda ce nam biti bolje

Извини, али покушавам да добацим какве везе имају Роми, редмисија или разлика да ли Београд са свим непријављеним становницима и нама што сваког дана долазимо има 1,3, 1,6 или 2 милиона становника, са системом наплате карата који је уведен? Хајде да покушамо да не обесмишљавамо дискусију. Имам милион замерки и прилично сам фрустриран што није уведено нешто налик ономе што је директор навео у посту након твог, ал' покушавам да не скрећем на тему ''а шта ћемо са 500 милиона непријављених Кинеза''. Мислим...

Директор ме је подсетио на нешто. На разним темама се дају бројни предлози, па се чак и праве покушаји да то добије озбиљнију форму, као рецимо када је у питању метро. Јасно нам је да су велике паре и интереси ту у игри и да ће предлози одавде често тешко моћи да прођу, макар као корекција садашњих планова. Међутим, можда би са овог форума могла да потекне идеја о тарифном систему у градском превозу, тј. врсти и цени карата за превоз које би Београд могао да има. Врзма ми се то питање дуго по глави, нисам хтео да отварам нову тему(нисам стручан у тој области, имам само велико искуство у вожњи градским превозом у више земаља), али ако су људи за, можда би могла да се покрене дискусија на ту тему, где би директоров пост био почетни, а на крају би могао да изађе и конкретан, образложен предлог. То је нешто опипљиво и ипак достижније него нпр. метро, колико год га ја желео.
 
Nije bitno da li Beograd ima 1 ili 2 miliona stanovnika, bitno je da je u pitanju veliki grad kojem je potreban efikasan gradski prevoz.

Nazalost novi naplatni sistem koji nam se nudi nije ni priblizno na nivou slicnih sistema koji postoje u Evropi.

- Nema efikasno pracenje kretanja putnika jer ne registruje izlazak putnika iz vozila, sto tehnologija koju koristi omogucava.

- Usporava ulazak putnika u vozilo i samim tim celokupni saobracaj jer se zahteva da putnici sa pretplatom rucno jedan po jedan overavaju kartice dok opet sistem sâm moze da uradi na daljinu za sve putnike odjednom. To je cela poenta RFID tehnologije.
U redu je jedino da putnici koji nemaju pretplatu licno overavaju svoje putne isprave.

- ne nudi fleksibilnost u upotrebi gradskog prevoza: vremenske karte (2h, dnevne, nedeljne...), iako koristi tehnologiju koja to omogucava.

- ne omogucava online uplatu kredita.

Posto gradski prevoz placamo moramo zahtevati da se ugradjena tehnologija iskoristi do kraja, barem onoliko koliko se koristi i u slicnim okolnostima u Evropi, ako ne i vise.

Kako bi nasi zahtevi bili ozbiljno shvaceni moraju biti utemeljeni cvrstim i logicnim argumentima a ne pricama, rekla kazala i licnim shvatanjima ko je legalan/ilegalan postoji/ne postoji i slicno.

Ovaj forum prati sve vise gradjana, a i institucija, i za mesec dana kada se BusPlus sistem uhoda od nas ce se ocekivati da ponudimo valjanu analizu svih prednosti i nedostataka sistema i predlog kako da se nedostaci otklone i celokupni sistem unapredi.
 
zidar":1bzshcnm je napisao(la):
dok opet sistem sâm moze da uradi na daljinu za sve putnike odjednom. To je cela poenta RFID tehnologije.

Hm, to može, ali pitanje je koliko je to dobro. Kartice nemaju nikakav izvor napajanja koje im je potrebno. Ovaj problem se rešava tako što se kartica izlaže elektro-magnetnom polju koje generiše validator i pri vašem provlačenju u kartici se indukuje ili neindukuje dovoljna količina struja koja je dovoljna ili nije, da informaciju sa njenog čipa pošalje validatoru nazad. Potencijalno, ako bi funkcionisalo tako kako ti opisuješ, neophodno je da putnici budu izloženi snažnim elektro-magnetnim poljem, dovoljnim da se indukovana struja u našim karticama u džepovima može iskoristiti za slanje informacije nazad validatoru na rastojanjima većim od 1m uz prepreke.
 
Mislim da nije potrebno narocito snazno magnetno polje za to. U pitanju je samo komunikacija putem radio signala izmadju RFID cipa na kartici i validatora u vozilu. Zbog male blizine, takav radio signal bi bio nekoliko redova velicine slabiji od signala iz mobilnog telefona. Ovo R u RFID je, mislim, skracenica od radio.

P.S. Vec godinama se nadam da ce uvesti RFID tehnologiju u supermarkete. Samo prodjete kolicima kroz kasu, i ona automatski izbaci racun, za par sekundi. :cool:
 
Polje nije snažno kada prinosite karticu, ali mora biti kada bi recimo vi ulazili u autobus, a aparat bi vam sam skidao novac tj. validirao karticu.
 
Pa zar nije već uvedena odavno, šta je sa sigurnosnim sistemima protiv krađe u supermarketima? Istina, novčane transakcije su složeniji proces od puke detekcije, ali princip bi trebao da bude isti... :/
 
GOJE":2vnztoc6 je napisao(la):
jedan od nas":2vnztoc6 je napisao(la):
- narod nema 'leba da jede
- 90% ljudi se švercuje
- Beograd ima 2,000,000 stanovnika
- tajkun, sin Aleksandra Vlahovića vodi firmu


Sve navedeno je istina , ako je lakse napisacemo
-narod zivi u izobilju a politicari u siromaastvu
-90% ljudi ne koristi gradski prevoz zato sto idu svojim skupocenim kolima kroz prostrane i prohodne beogradske ulice
-Beograd ima 100.000 stanovnika
-vlasnik firme nije sin aleksandra vlahovica, to bi bio sukob interesa a nasa vlast je poznata da to sece u korenu
Ovaj forum je video bolje dane, a članovi foruma bolje postove.
“Prošlost bi trebala biti odskočna daska, a ne ležaljka.”

Nego sinoc ulazim u autobus i smejem se kako gospodja pokusava na svaki nacin da otkuca kartu. Tek posle par minuta dolazi vozac i kaze dzaba se trudite kada ja nisam ukljucio sistem kod mene..
 
Александар":2acm231w je napisao(la):
Polje nije snažno kada prinosite karticu, ali mora biti kada bi recimo vi ulazili u autobus, a aparat bi vam sam skidao novac tj. validirao karticu.

Da, ako je na kartici magnetna traka, kao sad. Ali ako je radio odasiljac, kao u RFID cipu, onda ne.
 
To je, kako sam čuo i razlog zašto mora da postoji baza podataka, a ne da se podaci čuvaju na kartici. Magnetna traka je zastarela. U tom smislu su nam baš podvalili, neće biti retko da sistem zakaže.

Što se merenja opterećenosti vozila tiče, jeste tačno da se ne meri izlaz, pa onda 95 može da ispadne preopterećen, a da se to odnosi samo na putnike koji ne idu dalje od Beograda. No, kada se podaci uporede sa smerom B, onda se vidi da li ima opterećenosti i u Borči. Tako da kombinovanjem praćenja smera A i B može da se dobije zadovoljavajuća slika o potrebama za pojačanjem illi redukcijom. Bilo bi dobro da ti podaci budu javni, odnosno da se u vidu dnevnih izveštaja objavljuju na sajtu Bus Plusa
 
Danas se vozim Bg-vozom i za razliku od juče kada su nešto pištali i pokazivali samo neki krug,sada ne rade uopste :-D Samo me interesuje ko će da naplati kaznu našim sugrađanima romske nacionalnosti koji masovno koriste ovaj vid prevoza,kada to nisu uspevali ni kondukteri kojima skoro da nisi mogao da promakneš.
 
Pa nisu to samo Romi, a i ne švercuju se svi Romi. Postoji generalno kategorija putnika koja neće da plati prevoz, a to nije iz nekih protesnih razloga, čak ni egzistencijalnih, već ne mare ni u najmanjoj meri za sistem, žive u džungli a ne u državi, državu iskoriste kad mogu...
 
Dobro, evo ostavljam Rome, izbeglice (koliko stotina godina ce postojati ova povlascena kategorija putnika) , readmisante, ilegalce, dnevne migrante, kineze, one preko 65 godina koji se voze godinu dana za 400 dinara i ostale ( da ne elaboriram njihovu vezu sa sistemom naplate javnog linijskog prevoza - iako je i letimicnim pogledom na sastav putnika u svakom vozilu - sasvim jasno koji je to procenat korisnika u pitanju) evo vracam se na temu:

a) Danas u 26 od Dorcola do Trga Republike, oko 14 casova - nula validiranih......Svi kuliraju validatore.....
b) Kartice sa magnetnom trakom nije preporucljivo drzati blizu jacih magneta (privesci, narukvice, kosmodiskovi i sl) kao ni blizu mobilnih telefona, jer se moze desiti da dodje do poremecaja zapisa na istima, a to moze dovesti do nemogucnosti validiranja i ocitavanja, a samim tim i do problema sa kontrolorima, problemima sa dopunom i sl. Vodite racuna o tome.
 
Александар":2jzhj9us je napisao(la):
Hm, to može, ali pitanje je koliko je to dobro. Kartice nemaju nikakav izvor napajanja koje im je potrebno. Ovaj problem se rešava tako što se kartica izlaže elektro-magnetnom polju koje generiše validator i pri vašem provlačenju u kartici se indukuje ili neindukuje dovoljna količina struja koja je dovoljna ili nije, da informaciju sa njenog čipa pošalje validatoru nazad. Potencijalno, ako bi funkcionisalo tako kako ti opisuješ, neophodno je da putnici budu izloženi snažnim elektro-magnetnim poljem, dovoljnim da se indukovana struja u našim karticama u džepovima može iskoristiti za slanje informacije nazad validatoru na rastojanjima većim od 1m uz prepreke.

RFID kartica je samo odasiljac koji reaguje na spoljni radio stimulus.

RFID odasiljaci su postali dovoljno jeftini da zamene bar-kodove, vise ne mora kasirka da skenire kodove jedan po jedan nego se sa kolicima prodje kroz "RFID kapiju" koja skenira sve proizvode od jednom, cak i one skrivene po dzepovima :) i ispostavi racun.

RFID je ce biti ugradjeni u prizvode tako da se ne vide i ne mogu ukloniti. Posledica je da ako kupite farmerke, pa posle nekog vremena dodjete u tim farmerkama u isti butik, sistem butika ce vase farmerke prepoznati i poslati prodavcu informaciju o tome kada ste ih kupili i po kojoj ceni. Ukrstanjem podataka RFID i platnog sistema (kartica) prodavac zna koliko cesto dolazite kod njega, sta kupujete i sta bi trebalo da vam ponudi. Zavisno ko te informacije koristi posledice su dobre (vatrogasci i hitna pomoc) ili lose (banke i osiguravajuca drustva)

"RFID kapija" na svakim vratima vozila gradskog prevoza automatski bi registrovala ulaske i izlaske putnika i vodila evidenciju popunjenosti vozila bez ikakve veze sa sistemom naplate. Ovo je samo teorija, ni u Parizu toga nema, ali moglo bi.

Mi izmisljamo mlaku vodu umesto da od drugih kopiramo toplu. A onda, posto smo pametni, napravimo toplu i mirisljavu pa prodamo izum francuzima :) i turcima...
 
Vrh