Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

MarkusFlavius wrote
,, . . . Дакле приватна лица убирају профит, а ми им помажемо тако што плаћамо комуналнце.. . . ,,
+1 :)

Dabre kobre! Ko bre? Kobre Dabre ! Kobre? Da bre Kobre!
i tako dok se razumemo ode . . . .
 
Kako se okurazila kontrola.Imah danas verbalni okrsaj od 10tak minuta u troli sa jednom kontrolorkom.Imao sam povlasticu ali joj nisam rekao da je imam vec sam se pravio da nemam kartu da bih video kako se ponasa kontrola sa svercerima.Vecina forumasa me i zna licno sa beobuilda okupa pa znaju koliko sam agresivan,prek i zeljan sukoba :)

Prilazi gospodja srednjih godina,vadi legitimaciju i trazi kartu.Ja joj odgovorih da je nemam.Na to mi je trazila dokumenta pa kada sam je priupitao da li je sluzbeno lice,rece da normalno da jeste.Nasmejah se i rekoh da samo komunalci i policija smeju da mi traze licna dokumenta.

Poce onda da trabunja kako sam ja lopov koji sramoti svoju porodicu jer je svercovanje u prevozu isto kao kada krades hleb u prodavnici.Posto nisam reagovao na tu uvredu rece mi da sam lopovcina,verovatno je ocekviala da pocnem da je psujem ili ne znam ni ja sta?

Na sta odgovorih da mi je grad vec uzeo moje pare jer su 3 trolejbusa stara godinu dana vec u rashodu i trebam jos da placam gradu da ih kupi jos i ne odrzava na isti nacin.A i prvi spanski tramvja ne mogu da puste u saobracaj vec mesecima jer ima kvarove,a gle cuda i on je kupljen od mojih para poreskog obveznika!

U to mi dolazi putnik sa otkucanom kartom koji izlazi iz trole i gura mi kartu u ruku,a ja odgovoram-neka hvala druze,ovo je stvar principa,ne radi se ovde o karti vec gsp kontroli.Na to je on ostavlja u aparatu za otkucvanje karata i izlazi.

Onda je pocela kontroloka da me vuce za rukav i da mi pokazuje da izadjem iz trole.Samo rekoh da nema pravno jer nije sluzbeno lice da me zadrzava niti izvodi iz vozila i da planiram da zovem unutrasnju kontrolu GSP-ajer zapisah garazni broj i vreme(pogledah namerno na mobilni da bih je unervozio).

Zamolih je ponovo za sluzbenu legitimaciju da zapisem njen broj legitimacije,pokazala mi je legitimaciju cuteci kao da to radi na silu jer je neko tera.

Posle sto sam zapisao broj legitimacije otisla je bez reci da nastavi kontrolu po prednjem delu trole.

Nisam mogao da izdrzim pa joj pridjoh i pitah je zasto smo mi iz Beograda budale pa samo nama naplacuju dodatne kazne za voznju bez karte dok niko van podrucja grada ne dobija kazne na kucnu adresu.Recimo poznanik sa fakulteta ima bar 30tak u zadnjih 5 godina i nije mu naplacena ni jedna jer mu prebivaliste nije u Beogradu.

Ona me je manje vise ignorisala ali nesto rekla kako sam ja agresivan,nevaspitan i nekulturan a nisam ni jedne sekunde digao glas,opsovao,vredjao ili uradio nesto sto bi se moglo okarakterisati kao agresivno.

I nastavlja zena kontrolu prednjeg dela vozila,naravno dvojici nabildovanih likova cim je trazila kartu a oni rekose da im karta ne treba nije im trazila licnu kartu.Pitam li se zasto...

Zavrsava kontrolu i izlazi napolje sa koleginicom.

Potom odoh u maxi gde kasirka koju znam radi 10 sati dnevno 7 dana u nedelji za 16 000 din,ima troje maloletne dece i menja tri prevoza dok stigne na radno mesto iz predgradja Beograda.

Na pitanje da li se moze svercovanje u prevozu okarakterisati kao kradja hleba u radnji(kako rece gospodja kontrolorka) rece da ne moze jer GSP i dalje dobija pare(subvenciju) od grada a i kontrolori iste plate koliko god naplatili ili ne doplatnih karata,dok u maxiju ono sto se ukrade ili fali u kasi tog dana se automatski istog dana odbija od plate radnika!!!

Takodje se zena pozalila da se kontrolori ponasaju kao lesinari i da prvo kada ulete u vozilo idu na zene,babe i dede(koji uglavnom ne nose povlastice ali jer imaju vise od 65 godina imaju pravo na besplatnu voznju) i one slabije fizicke snage,izbegavajuci muskarce u punoj snazi,pijanice i rome. Inace,ta kasirka je od pocetka godine dobila 5 doplatnih kazni jer nema povlasticu jer joj cika misko ne kupuje povlasticu,a da je maxi normalna firma kupovali bi markice stalno zaposlenima kao sta je ona ali sada necemo o tome,ziveo kapitalizam!!!

Izvinjavam se na trabunjanju,ali sam pod utiskom lesinarskog ponasanja gsp kontrole koja ide prvo na zene,stare i nemocne.
 
Apsolutno - jedini način na koji GSP može funkcionisati je kao javno preduzeće, tj. kooperativa u vlasništvu građana i da polaže račune građanima. Ovako mi plaćamo, a oni uživaju, dok prevoz slabi. Prevoz je javna usluga, i kao takva zahteva transparentnost.

Ova "privatizacija" naplate karata na ime modernizacije je samo jedan fensi lopovluk. Što je najgore, to je lopovluk koji sam sebe ne može da održava, već ustvari nepoznavanjem paternalizma još pravi goru situaciju, tj. upropašćuje GSP.

Zbog čega GSP ne radi sam sistem elektronske naplate karata? Zašto je taj posao ponuđen privatnoj firmi? Ko je taj Vlahović? Ko je vlasnik Lanusa?

U ovakvim okolnostima, uništavanja voznog parka, nepoštovanja reda vožnje, odbijanja uvođenja vremenskih karata, situacija u kojima se autobus u relativno gradskim sredinama (Banovo Brdo) čeka po sat vremena u 7 uveče (meni se desilo više puta), situacija u kojima vozači ne komuniciraju sa putnicima jer slušaju muziku glasno preko slušalica, situacija nepranja i neodržavanja vozila... u ovakvim slučajevima neplaćanje karte je prosto i jednostavno oblik građanske neposlušnosti.

Kad troškovi i donošenje odluka o dotičnim budu u rukama građana, tek tada će GSP moći pošteno da naplaćuje usluge.
 
vucko":34pti9ha je napisao(la):
Zavrsava kontrolu i izlazi napolje sa koleginicom.

Dok sam čitao priču, pitao sam se hoćeš li im na kraju kontrole "trijumfalno" pokazati tu povlasticu koju namerno nisi hteo da izvučeš, ali izgleda da je to izostalo.
Ovako je ceo performans ispao malo "nepedagoški", jer si svojim stavom zapravo kuražio druge putnike da takođe ne pokazuju dokumenta. Valjda je primarna poenta da ljudi *treba* da plaćaju prevoz, a tek sekundarna da kontrolori GSP-a imaju određene manjkavosti? I takvi kakvi su, neophodni su jer je nerealno očekivati da samo policajci kontrolišu karte.

vucko":34pti9ha je napisao(la):
Izvinjavam se na trabunjanju,ali sam pod utiskom lesinarskog ponasanja gsp kontrole koja ide prvo na zene,stare i nemocne.

Apsolutno se slažem za lešinarstvo, baš prošle nedelje kontrolorka je ženi pored mene pisala opomenu i baš sam se pitao hoće li meni, čoveku od 2 metra i 120 kila dobaciti da u međuvremenu spremim svoju povlasticu, međutim ništa nije rekla i izašla je kad je završila sa "žrtvom".

Zato mi je krivo što kontrolorki, nakon što je mimoišla onu nabildovanu dvojicu, nisi pokazao svoju povlasticu i zatim joj predložio da se vrati do one dvojice i ponovi im sve što je rekla tebi. Onda bi priča imala svoje naravoučenije, ovako je lajtmotiv ispao da kontrolori nisu OSL i da niko ne mora ništa da im pokazuje, što mi se baš i ne čini konstruktivno.
 
vucko":3s8f8hql je napisao(la):
Prilazi gospodja srednjih godina,vadi legitimaciju i trazi kartu.Ja joj odgovorih da je nemam.Na to mi je trazila dokumenta pa kada sam je priupitao da li je sluzbeno lice,rece da normalno da jeste.Nasmejah se i rekoh da samo komunalci i policija smeju da mi traze licna dokumenta.

Verovatno je to ista gospodja sa kojom sam se ja raspravljao o klimi koja nije bila upaljena u vozilu i isto tako nisam hteo da je pokažem kartu zbog toga. Bila neka niska sa kratkom tamnom kosom. Stvarno bezobrazna kontrolorka.
 
Iskreno Vučko, ovaj tvoj postupak nema baš poentu. Jel kontrolorka kriva što nije službeno lice? Jel ona kriva što gsp mrzi da šalje kazne dalje od bg-a? Što su vozila loše održavana, kasne itd? Ako država subvencioniše poljoprivredu, oće onda biti u redu da krademo hleb?
 
Мора се показати карта на крају, јер онда целокупна критика добија на тежини. Иначе, потпуно подржавам и поздрављам грађанску непослушност.
 
Kokos":3tvzykom je napisao(la):
Iskreno Vučko, ovaj tvoj postupak nema baš poentu. Jel kontrolorka kriva što nije službeno lice? Jel ona kriva što gsp mrzi da šalje kazne dalje od bg-a? Što su vozila loše održavana, kasne itd? Ako država subvencioniše poljoprivredu, oće onda biti u redu da krademo hleb?

Ne,nije,ali je kriva sto napada ljude kao lesinar,kao dvojica tih nabildovanih karaktera.

Nisam ni imao sansu da trijumfalno pokazem povlasticu na kraju jer su izasle na prednja vrata obe kontrolorke kao da su bezale od mene,a drugi deo diskusije me je kontroloka ignorisala kao da je uplasena od mene jer sam ocigledno informisan pa sam se povukao na sredinu trole.Ni meni nije prijatno jer se ponasala kao da joj fizicki pretim a to se uopste nije desilo.

GSP je najocigledniji deo naseg grada koji nama(koji ne koristimo automobile za prevoz) pokazuje koliko su stvari izopacene i koliko je korupcija izjela normalno funkcionisanje javnih preduzeca.

Covece,unistili su 3 trolejbusa koji su placeni po 300 000 eura za oko godinu dana!!!Ne mogu da puste prvi tramvaj koji je kostao 2 100 000 eura!I dalje ne mogu da naplate doplatne karte onima koji zive van teritorije Beograda.

Usisivac koji kupih danas i ima 90% plasticnih delova ima 3 godine garanciju,a da ne govorimo o nekom cudu poznatijem kao trolejbus.kako stoji situacija za 3 godine ce vecina trola da pocrka.I onda ce gradonacelnik izaci i reci,hahah znao sam.Hajde da ukinemo trole kao sto sam pricao 2008me godine.

Moju komsinicu su pre nekoliko dana 4 kontrolora maltretirala od Djerma do Batutove,a komsinica ima 83 godine,a sve zato jer nije imala povlasticu a ocigledno je da je baba u godinama!!!Nego bolje da se ne kacimo sa skolarcima,oni mogu i da nas opsuju,udare ili prebiju pa ajde udri na babe,ipak ce ono skoro da krepaju a i nikome nije stalo do njih.

Teska diskriminacija najblaze receno.Valjda smo svi jednaki pred zakonom?
 
Ukoliko neko ne moze savesno da obavlja svoj posao onda neka radi ono sto moze.

Takodje je pitanje sa koliko savesti se moze traziti od jedne strane koja unapred placa i to redovno godinama i decenijama za usluge druge strane koja ih redovno obavlja neredovno, aljkavo i cak krajnje bezobrazno/ reklame po prozorima koje sprecavaju pogled napolje i svetlost, a time i najosnovnija ljudska prava/

Za nedostatke gradskog prevoznika nikako nisu krivi kontrolori, ali moraju biti svesni da predstavljaju to preduzece i rade za njega.
Gotovo svakodnevno se srecu isti primeri neravnopravnog odnosa prema svim korisnicima usluga gsp.
Ali nisu privilegovani jaki putnici, nego vrlo cesto i obicni, ali mladi ljudi koji su u grupi, ali i kada su sami, jedan je tako samo rekao, izvinite i kontrolorka se osmehnula i nastavila !
Medju tim privilegovanim mladim putnicima ima siromasnih, ali ima mozda i vise onih koji ce koliko sutra juriti ulicama u skupim kolima i na motorima.

Ali posto vi g. Vucko ne mozete da se podmlatite, krenite u obliznju teretanu i sve ce vam za par godina izgledati lepse, verujte mi ! ;)
 
za beo grad":31knbxtw je napisao(la):
Za nedostatke gradskog prevoznika nikako nisu krivi kontrolori, ali moraju biti svesni da predstavljaju to preduzece i rade za njega.

Kao i obično, sav bes korisnika zbog očajnog funkcionisanja nekog sistema primi onaj koji je u direktnom kontaktu sa građanima, dok one koji su najodgovorniji boli uvo. 25 po tuđem turu ne boli.

Naravno, među kontrolorima/šalterskim radnicima i sličnim zanimanjima ima raznih likova, ali barem za 50% situacija zbog kojih oni stradaju kriv je neko drugi, ako izuzmemo to da smo svi užasno frustrirani svim i svačim, iz dana u dan. Eto, uvodi se novi sistem naplate, a par meseci pre početka se još ne zna gomila detalja oko njegovog funkcionisanja. Divnog li haosa u najavi.
 
Barkley":dc0de0sj je napisao(la):
Kao i obično, sav bes korisnika zbog očajnog funkcionisanja nekog sistema primi onaj koji je u direktnom kontaktu sa građanima, dok one koji su najodgovorniji boli uvo. 25 po tuđem turu ne boli.

Naravno, među kontrolorima/šalterskim radnicima i sličnim zanimanjima ima raznih likova, ali barem za 50% situacija zbog kojih oni stradaju kriv je neko drugi, ako izuzmemo to da smo svi užasno frustrirani svim i svačim, iz dana u dan.

U Srbiji je problem generalno sto zalbe nikada ne putuju "uzvodno", "uz vertikalu" pa da dodju do nekoga ko ce da ih mozda i registruje. A zasto? To je zato sto te sto imaju kontakt sa gradjanima takodje boli ona stvar za sve isto kao sto boli i one iznad njih.

Ti ces da odes negde i ispizdis zbog milion stvari i onda da se izderes na neku salterusu jer je sistem postavljen naopacke i stvari se rade glupo, a ona ce samo da se izdere na tebe i da prica kako to nema veze s njom, nije ona kriva, ne odlucuje ona nista. I onda kada odes ce da gundja o sebi i da ti proklinje sve sto je smaras sa stvarima koje nemaju veze sa opisom njenog radnog mesta, i jos da prica ljudima oko sebe kakva si ti bu**** jer se eto zamisli deres na nju a ona samo radi svoj posao onako kako su joj rekli. I to ce biti sve. Nece joj ni pasti napamet, ni u jednoj sekundi, da se mozda okrene prema svom sefu i kaze - znate, sefe, ovde nesto ne valja, ljudi se mnogo zale, deru, treba nesto da se popravi. A cak i da kaze, njen sef ce reci, ah, ali pa to nije do mene, znate to su smislili ovi iznad mene, i onda ce oni lepo da uz kaficu bistre o tome kako je sve naopako i glupo, i eto bas jeste, ali ovom sefu opet nece pasti na pamet da se okrene pa svom nadredjenom nesto kaze na tu temu.

U tome je problem. Gradjani imaju kontakt na salterskim sluzbenicima, kontrolorima, vozacima, stjuardesama, ulicnim policajcima i tako dalje. Oni nemaju svakodnevni kontakt sa direktorima JKPova, GSPa, Jata, milicije i slicno. I do njih ne mogu da dodju, naravno, jer ne moze svako da kuca direktoru na vrata. I onda kome da se pozale osim ovima s kim su u konktaktu? A njih zabole da zalbu prenesu iznad njih, jer "oni samo rade svoj posao". Ne vide nista izvan najjuze moguce definicije svog posla. E, to je problem.


Evo vam jedan banalni primer: ako imate svajcarsku kreditnu karticu, vec mesecima niste mogli da kupujete Jatove karte preko njihovog sajta - banke su uvele neki novi sigurnosni mehanizam koji sajt ne podrzava. I naravno sto ljudi se do sada zalilo Jatovom predstavnistvu zbog toga, i nista. I igrom slucaja pricam sa covekom koji ima odgovornu poziciju u Jatovom komercijalnom sektoru i pitam ga za to i on "sta? ne moze da se kupuje svajcarskim karticama? nemam pojma! a sto? aha, pa reci cu ovima da to pogledaju". Covek nije imao pojma jer su salterski sluzbenici Jata u Cirihu samo na problem sa karticama reagovali sa "hm, ne rade? pa cudno, radile su ranije..." i naravno nisu se setili nikoga iznad njih da obaveste o tome - pa tako centrala u Beogradu nema pojma. To je nesto sto se ponavlja opet i opet i u vecim i vecim razmerama.
 
Da bilo bi poželjno da se na najlakši način prezentuje građanima.Samo... ako će da bude kao reklame bus plus na stajalištima da se zgroziš od nekreativnosti sa mrak ružnim ljudima od jednog sam se uplašio :shok: Gde nađoše one likove tj.koja je firma radila tu reklamnu kampanju da ih predložimo za svetsku najgoru reklamu br.1 ili su hteli samo da naprave štos sa očajnom,fijasko reklamom. :kafa:
 
Prvo sam pročitao ''porno video za Bus Plus'' :laugh: Mada, nije ni to isključeno, već se zna ko će biti u kojoj ulozi. :)

@hazard

Tačno je sve što si napisao. Ali si zaboravio da su za to pre svega krivi oni koji su odgovorni za organizaciju, kulturu poslovanja i poslovnu filozofiju same firme, dakle ekipa na vrhu. Oni su ti koji treba da razmišljaju o unapređenju poslovanja i da podstiču zaposlene da iznose predloge i ideje. Da ne izmišljam toplu vodu sad, tako nešto funkcioniše u mnogim firmama u svetu odavno, a u Japanu su napravili umetnost od toga. Jednostavno, može da se desi da imaš dosta entuzijasta na nižim nivoima, ili da su ti ljudi zainteresovani za promene jer su oni u prvim borbenim redovima svakog dana, ali da u lancu do vrha nailaze na otpor ili ''boli me uvo'' pristup.

Na kraju krajeva, ovaj forum i još po neki su mesto gde ljudi koji odlučuju o nekim stvarima u gradu mogu besplatno da pokupe ideje. Možda većina nije primenljiva, ali neka ih makar podstaknu na razmišljanje.

edit: slovo
 
Данас се на Тргу Ребуплике улазило само на предња врата :rolleyes: Мада су неки возачи отварали сва врата јер "кондуктери" нису стигли да стану на предња врата сваког буса :)
 
Aparati za čitanje bus plus kartica u više od 200 autobusa »
25. Septembar. 2011 | (18:11 -> 18:23), Izvor : Studio B, Komentari: 0 komentari

U poslednjih mesec dana postavljeni su validatori - aparati za čitanje bus plus karata u više od 200 autobusa.

U toku su i poslednje pripreme za njihovo povezivanje sa kompjuterima kod vozača s operativno komandnim Centrom, koji se nalazi u direkciji za javni prevoz.

Iz njega će već sledećeg meseca moći da se prati kretanje svakog putnika i autobusa.
 
Једно питањце :D
Шта ми је све потребно да извадим персонализовану БусПлус картицу? Цена,папири...
Иначе ја сам средњошколац ^^
 
Хвала, само још једно питање :D Ово ми није јасно
"Period izdavanja (zamena kartice):
Na godinu dana (za školsku godinu, od 01. septembra)" Јел мора од 1. или важи годину дана од датума издавања?
 
i šta sad ako imam bus plus sa 500 din kredita a čitači još nisu u funkciji/nisu postavljeni a naiđe kontrola?
 
Jos uvek se stampaju i prodaju papirne markice, kao i do sada, koje pokazujes zajedno sa busplus karticom, tako ce biti do nove godine. Svima stare povlastice vaze do kraja godine
 
Vrh