Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

danas sam video kontrolore imali su plave majce sa kragnama sa gsp logom.
 
Kada se zapali vozilo u toku voznje, ko ce nadoknaditi placenu kartu, gsp ili busplus?
 
ok, ovo za auto je bilo relativno, zavismno gde zivite, ja zivim na periferiji tako da mi se cesto ne isplati, jedan prevoz me samo povezuje sa gradom, neko ko zivi na banovom brdu do grada ne samo da mu ne treba auto vec mu mozda ne treba ni markica, ima sve u blizini, ali recimo neko ko zivi u resniku on je druga zona, to drasticno poskupljuje voznjuu, e njima se isplati voznja autom, 600 din 10 km je racunica izvedena za stariji auto koji gori dizel D2, a ne euro.
 
zidar":2ofk6sc2 je napisao(la):
Kada se zapali vozilo u toku voznje, ko ce nadoknaditi placenu kartu, gsp ili busplus?

Vozači će štampati specijalni izveštaj koji će vam omogućiti da pređete u drugo vozilo bez karte. Isto važi i ako sa strane i od pozadi stoji jedna oznaka linije, a spreda druga, pa pogrešite.
Ili ono: pređite u vozilo iza.

Šalim se, naravno, za izveštaj, ali takve situacije će biti problem
 
Jel ima neki specijalni razlog zbog kojeg je naziv teme preveden sa srpskog na engleski jezki?
 
nista ja nisam menjao pravo da vam kazem ne secam se ni kako je glasio prvobitni naslov teme. Ako nije ni vucko onda je menjao pokretac teme Mateja. Ja cak cirilicu i ne koristim na forumu. Neka vucko promeni najbolje naslov teme kako je bio ili kako je mozda jos prikladnije
 
Kokos":nmho4b8p je napisao(la):
Jel ima neki specijalni razlog zbog kojeg je naziv teme preveden sa srpskog na engleski jezki?

Ja sam promenio nazvov da bi obuhvatio ne samo naplatu karata nego i ostale usluge koje ce da vrši turska firma. I to nije bio engleski jezik već pozajmljenice
 
@2012
apsolutno svetska inovacija, kapiram da bi mogli i da blokiraju i sva vrata i naravno prozore...
@felix nisam citao...neverovatno.. to znaci da kontrolori imaju vremena tacno jednu stanicu da overe kazne u suprotnom svaki putnik koji udje i toku kontrole provereno pije kaznu, fantasticno..

muvanje i kucanja naknadno karte ce uvek biti...jedino resenje je ulazak na prednja vrata (dosta spanskih gradova to ima) i kupovinu karte direktno kod vozaca, mada i tu postoji varijanta za izbegavanje...
 
U Beogradu će ulazak samo na prva vrata biti moguće tek posle izgradnje celoga Metro sistema,ovako dok je kičma autobuski pa tek tramvajski i trolejbuski v.park,nema šanse. U suprotnom ulazak u autobus +validacija smart karata+plaćanje kod vozača+baba prebira po novčaniku, zadržavanje=min.10 min.zadržavanja na stanicama,tako da bi vožnja od okretnice do okretnice trajala i po dva sata. :kafa:
 
dusanjf":2frmhh19 je napisao(la):
@2012
apsolutno svetska inovacija, kapiram da bi mogli i da blokiraju i sva vrata i naravno prozore...
@felix nisam citao...neverovatno.. to znaci da kontrolori imaju vremena tacno jednu stanicu da overe kazne u suprotnom svaki putnik koji udje i toku kontrole provereno pije kaznu, fantasticno..

muvanje i kucanja naknadno karte ce uvek biti...jedino resenje je ulazak na prednja vrata (dosta spanskih gradova to ima) i kupovinu karte direktno kod vozaca, mada i tu postoji varijanta za izbegavanje...
Неће бити мувања, накнадне валидације, нити ће неко од путника бити оштећен. Једноставно, контролор уђе последњи, блокира читаче, и крене по бусу. До следеће станице их одблокира и готово. Ништа другачије од данашњег стања, у 99% случајева контрола се обави увелико пре следеће станице ;)
 
bg-kontrolori.jpg


A bice ovako :) Inace,slika je uzeta iz madjarskog filma Kontroll ciji je glavni lik kontrolor u Budimpestanskom metrou,topla preporuka za film.

always-take-the-metro.jpg
 
2012":3m0rf9fr je napisao(la):
U Beogradu će ulazak samo na prva vrata biti moguće tek posle izgradnje celoga Metro sistema,ovako dok je kičma autobuski pa tek tramvajski i trolejbuski v.park,nema šanse. U suprotnom ulazak u autobus +validacija smart karata+plaćanje kod vozača+baba prebira po novčaniku, zadržavanje=min.10 min.zadržavanja na stanicama,tako da bi vožnja od okretnice do okretnice trajala i po dva sata. :kafa:
Mислим да не би био никакав проблем ако би се увео улаз на средња врата а излази на прва и задња. Са тим, што онај, који купује карту код возача, улази на средња и креће се према предњим. Они који имају карте, "пониште их" и крећу ка задњим.
То не би требало да има никакве последице. Мало је оних, који купују код возача. Средња врата имају довољан улазни капацитет, а кружна циркулација путника кроз возило тече неометано. Још једна предност је што би возач, могао да отвара сва врата одједном, а не, у случају предњих, да отвори само њих док сви уђу, па онда остала за излаз.
 
vucko":tdp2cfzi je napisao(la):
bg-kontrolori.jpg


A bice ovako :) Inace,slika je uzeta iz madjarskog filma Kontroll ciji je glavni lik kontrolor u Budimpestanskom metrou,topla preporuka za film.

always-take-the-metro.jpg
хахахахха...филм је победио, после њега боље је што немамо метро... за контролоре :laugh: :laugh:
ахахахахах...најбољи део
http://www.youtube.com/watch?v=KjpV6YZf-nc&NR=1
 
Treba da se ulazi na prva i zadnja, i da se kreće ka sredini, u duplom autobusu imali bi onda 2 vrata za ulazak i 2 za izlazak.
 
stf":38idfr7o je napisao(la):
Још једна предност је што би возач, могао да отвара сва врата одједном, а не, у случају предњих, да отвори само њих док сви уђу, па онда остала за излаз.

Zar zaista misliš da to tako fukcioniše u svetu? Da svi oni koji bi da izađu stoje pred zatvorenim vratima, i posmatraju kako putnici ulaze jedan po jedan na prednja vrata, kako overavaju i kupuju karte, kako se bus sve više i više puni, pa tek kad svi uđu, onda se otvaraju ostala vrata da ovi izađu? Takav sistem bi malo ko trpeo...

Sistem ulaska na prednja vrata odlično funkcioniše u onim gradovima gde nema gužve po prevozu (ili zahvaljujući metrou, ili zahvaljujući relativno malom broju stanovnika). Vozač otvara sva vrata odmah, putnici ulaze na prednja, izlazi se na ostala, a vozač u retrovizoru prati da li svi poštuju to pravilo. Ako neko uđe na neka druga vrata, vozač ne vozi dalje, preko ozvučenja upozorava putnika da mora da dođe do vozača radi provere karte, i tek kada se to obavi onda vozi dalje (u Švedskoj se, koliko sam mogao da vidim, stvarno jako retko dešava da se pojavi neko ko ne poštuje pravilo ulaska na prednja vrata, tako da sve funkcioniše bez problema). U Beogradu je nemoguće da ovo zaživi, barem dok se ne materijalizuju prve 2 linije metroa koje bi smanjile gužve nad zemljom, i dok se ne smanji broj onih koji zbog navike/siromaštva/inata izbegavaju na svaki način da plate kartu i koji svakako ne bi poštovali nova pravila.
 
U Beogradu praksa je pokazala svoje,šta god oni želeli ..kada nagrune masa prema autobusu otvoriće vrata i na krovu,prvo Metro pa onda ulazak na finjaka... :kafa:
 
Felix55, +

Sistem ulaska na prednja vrata, a izlaska na preostala (pritom, sva vrata se otvaraju odmah po dolasku na stanicu) divno funkcinise i u Ljubljani. Razlog: grad broji oko 200.000 stanovnika. ;)
 
Felix55":2e6hy7zr je napisao(la):
Zar zaista misliš da to tako fukcioniše u svetu? Da svi oni koji bi da izađu stoje pred zatvorenim vratima, i posmatraju kako putnici ulaze jedan po jedan na prednja vrata, kako overavaju i kupuju karte, kako se bus sve više i više puni, pa tek kad svi uđu, onda se otvaraju ostala vrata da ovi izađu? Takav sistem bi malo ko trpeo...

Moskovljani očigledno trpe!
[video]http://www.youtube.com/watch?v=AK8bSBHbm6E[/video]

Obratite pažnju na dedicu na kraju :laugh:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=c8sg9vq-wqQ[/video]
 
Felix55":2rcueidv je napisao(la):
Zar zaista misliš da to tako fukcioniše u svetu? Da svi oni koji bi da izađu stoje pred zatvorenim vratima, i posmatraju kako putnici ulaze jedan po jedan na prednja vrata, kako overavaju i kupuju karte, kako se bus sve više i više puni, pa tek kad svi uđu, onda se otvaraju ostala vrata da ovi izađu? Takav sistem bi malo ko trpeo...

Upravo ovakvo pravilo vlada u NS od 01.08.2009. do danas.
Striktan ulazak na prva, i nema otvaranja ostalih vrata dok putnici ne uđu. Vozači u NS su isključivo zaduženi za prodaju karata za jednu vožnju; mogućnost kupovine pojedinačne karte na nekoliko GSP kioska, samo u određenom vremenu i određenim danima, može se zanemariti.

Šta puta se desi da vozač, nakon što konačno izda sve karte koje mu putnici koji ulaze u autobus potražuju, zaboravi da otvori ostala vrata da bi putnici izašli.

Ja sam mislio da će ovo stanje, kad je uvedeno (ranije se ulazilo na sva vrata, i ja kao korisnik markice sam stvarno uživao, jer sam markicu, koju sad pokazujem svaki put kad ulazim u autobus, tad morao pokazati jednom do pet puta mjesečno, kad naiđe kontrola), potrajati jedno tri mjeseca, do dolaska studenata, ali se evo održalo pune dvije godine i ne znam kad će biti prekinuto.
 
Alo Moskovljani trpe TRPIO bih i ja na njihovom mjestu da imam 500km meto sina 170 stanica metroa i 1000 voznih jedinica metroa i da se savake godine otovri po jedna nova stanica samo ta mala sitnica koja se obiljezava veliki slovom M nas razlikuje i nista drugo :kafa:
 
Upravo.Gradovi koji imaju ulazak na prednja vrata su:

1.Milionski gradovi sa metroom gde su autobusi skroz sekundarani oblik prevoza
2.Gradovi do 500 000 ljudi gde i moze da se to iskombinuje

Zamislite sada tramvaj 7icu i kako svako ulazi na prednja vrata na svakoj stanici.Trebalo bi mu 2-3 sata da odradi jednu turazu.
 
Za razliku od prodaje karata kod vozača u NS, što mislim da ih mnogo opterećuje, sistem sa validatorima znatno je brži. Tada bi komotno mogao da se primeni check in/check out sistem.
 
Vrh