Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

resenje graskog prevoza u BGD ???
- OK mi , kao putnici treba da placamo prevoz (jasno ko dan) .
- Prevoz treba da ide na vreme (polazak sa terminusa, kao i svake stanice duž linije)
- Prevoz treba da bude CIVILIZOVAN (autobus da ima grejanje - hladjenje, da je čist, da ne duva kroz vrata...
- placanje prevoza mora biti VREMENSKI OGRANICENO (znaci kad otkucate kartu ona vam vredi sat vremena, bez obzira koliko linija i koliko stanica se vozili) !!!

Ovako je to u vecini gradova regulisano...
 
Wile E. Coyote":1uzvh9pj je napisao(la):
Било некад у Београду, али и Београд је тада био МНОГО мањи...

Bili su nekad automati u Novom Sadu, ali tada je i NS bio mnogo manji :) .
Bar tako mi pričaju ljudi, za mog vakta (od 1998. naovamo) znam samo za prodaju karata kod vozača.
Naplata karata stvarno opterećuje šofere, a već godinama se sistem naplate modernizuje u vidu propalih tendera.
 
За Нови Сад се сећам, било је аутомата на вратима, који су и куцали датум и откидали комадић од карте. Наравно, гомила се шверцовала и бежала од "кондора".

У Београду је била самоуплата (слично као у многим војвођанским градовима), касица код возача у коју су се убацивале паре. Само, то је било пре наранџастих аутомата - значи, јако, јако давно.
 
vucko":3ok9sge6 je napisao(la):
Upravo.Gradovi koji imaju ulazak na prednja vrata su:

1.Milionski gradovi sa metroom gde su autobusi skroz sekundarani oblik prevoza
2.Gradovi do 500 000 ljudi gde i moze da se to iskombinuje

Zamislite sada tramvaj 7icu i kako svako ulazi na prednja vrata na svakoj stanici.Trebalo bi mu 2-3 sata da odradi jednu turazu.

U Moskvi uprkos postojanja metroa gužve u trolejbusima i autobusima budu gore nego što su u Beogradu!

Kada je u Moskvi uvedena “Автоматизированная Система Контроля Проезда (АСКП)” putovanje od kuće do posla se mnogima udostručilo.

Dugo zadržavanje na stanici dok ne uđutu putnici.
dsc02189_jpg1.jpg


Zbog takvog maltretiranja putnika, formirale su se grupe putnika koji su pokušali da zaustave sistem, ali iz Mosgortransa su uvideli da na ovaj način ostvaruju veće prihode, a za efikasnost nadzemnog sistema ih nije bilo briga, jer se praktično ceo sistem usporio!
lo.gif


Izvinjavam se za OT :D
 
Wile E. Coyote":35kmwh07 je napisao(la):
За Нови Сад се сећам, било је аутомата на вратима, који су и куцали датум и откидали комадић од карте. Наравно, гомила се шверцовала и бежала од "кондора".

У Београду је била самоуплата (слично као у многим војвођанским градовима), касица код возача у коју су се убацивале паре. Само, то је било пре наранџастих аутомата - значи, јако, јако давно.

Ne znam kad su automati ukinuti u Novom Sadu, pamtim do unazad 15 godina samo.

Uzgred, koji god sistem naplate da je bio, Tebe već godinama na TV gledamo kako uglavnom bježiš ispred autobusa (a mik-mik upravlja istim).

Šalim se naravno...
 
Јутрос око 09:50 часова у Улици Максима Горког код стајалишта Каленићева пијаца нападнут је контролор возних исправа ГСП „Београд“, који је задобио лакше телесне повреде и пребачен је у Ургентни центар.

Према расположивим информацијама, контролору Марку Андрићу су избијена два зуба, услед удара затвореном шаком путника који није имао возну исправу и одбио да плати доплатну карту и пружи личну карту како би се истом написала опомена.

Инцидент се догодио у аутобусу гаражног броја 12 на линији 25, а након напада, друга екипа контролора задржала је путника до доласка полиције, након чега је извршен увиђај на лицу места, а путник је приведен у полицијску станицу.

*ИЗВОР ИНФОРМАЦИЈА: ЦЕНТАР ЗА УПРАВЉАЊЕ САОБРАЋАЈЕМ ГСП „Београд“
 
izbijanje zuba nije lakša nego teška telesna povreda,
 
Aha, a ćuška je lakša ... ups ćuška nije nasilje :D
 
Питање уласка на једна а изласка на остала врата није питање техничке изводљивости, већ неког нивоа разума и културе.

Ја не знам, одакле вама идеја да би такав начин уласка/изласка успорио саобраћај? Ја мислим да би га убрзао.

Свакодневна сцена на БГ стајалиштима данас: Аутобус пристаје, врата се отварају. Маса не чека да људи изађу, већ нагрне на врата, а онда ови који излазе, покушавају да нађу комад тротоара да ставе стопало. Притом, гомила времена се губи на том гурању и покушају изласка. Да не говорим о ситуацијама, кад пар путника већ уђе, а неки заостали путник излази. Онда, ови који су ушли, опет излазе, да би онда опет ушли....

Ситуација уласка на средња врата: На тротоару је обележено где је позиција средњих врата. Путници се скупљају на том месту. Аутобус пристаје, врата се отварају. ЉУди који излазе несметано одлазе својим путем, док они који улазе не чекају на то. Све се одвија дупло брже, јер путници не газе једни преко других, већ циркулишу кружно.

Овакав начин уласка са новим системом наплате би могао да убрза градски превоз, поготово у шпицевима. Не видим ту никакву повезаност са малим градовима или метроом. У питању је чист здрав разум и закони физике. И мало културе.
 
tačno tako stf. ja se sećam baš davno da je na autobusima gsp-a čak i pisalo ulaz-izlaz ali to niko nije poštovao.



a znam kako bi se i naterali ljudi da koriste taj sistem ulaska na jedna a izlaska na druga.

jednostavno uvesti otvaranje vrata isključivo na dugme kao kod švajcaraca. unutra dugmići da se nalaze isključivo na zadnjim i prednjim vratima, a spolja dugme isključivo na srednjim. naravno bilo bi slučajeva pogotovu u početku da vam neko spolja-iznutra otvori vrata, pa da se neko provuče na pogrešna vrata, možda bi neko i propustio bus jer ne bi znao kako da uđe, ali vremenom bi se narod navikao i počeo da koristi taj sistem.
 
I šta sad ako idem jednu, dve stanicu prepunim autobusom?

To što si napisao je primer kada je gužva i masa necivilizovana, što nije uvek slučaj mada nije ni retko. Drugo ja sam se smorio dok sam gledao onaj klip iz Rusije, a mogu da zamislim kako je onima u trolejbusu dok čekaju da ostali uđu. Zar nije logičnije da se prvo izlazi iz zatvorenog prostora?

Edit: Milisav me preteče.
 
Više vremena treba ljudima da udju nego da izadju zbog otkucavanja karataa, znači logičnije je da je ulaz, kod kratkih autobusa, na dvoje vrata (prva i zadnja) a izlaz na jednim (srednjim).
 
Na pojedinim stanicama u bus uđe po dvadeset i više ljudi. Npr. u 16/95 na Zelenom vencu pa odmah zatim i kod Doma omladine. Na te dve stanice se struktura putnika u busu promeni barem 50%. Nerealno je očekivati da se svi oni lepo rasporede unutar busa, omogućujući protočnost. Plus što neki od njih fizički nisu u stanju da se ''šetaju po busu''. Šta raditi kada naiđu puni busevi? Česta slika, tada mi je želja samo da se nekako ubacim unutra, a ne da gledam gde ulazim.

Obeležavanje mesta na kojima će bus da stane i otvori srednja vrata je lepa zamisao, ali za metro. Mislim da je tako na pojedinim metro stanicama u Parizu. Kod nas, ponekad stanu po dva tri busa na stanicu odjednom. Zamislite usporavanje saobraćaja ako bi čekali da ode jedan bus da bi drugi stao na njegovo mesto. A stanice često nisu dovoljno velike da možeš da obeležiš mesta za 2-3 busa. Plus, zamisli sliku da se gorepomenutih 20 putnika nabije oko tog obeleženog prostora. Rat u najavi. Da stanu u red po vremenu dolaska? Sem u Britaniji, to nigde nema.

Nema ništa od toga dok bus ne postane sekundarno sredstvo javnog prevoza po količini ljudi koju prevozi.

Ali, nešto bi se moglo učiniti da se omogući ljudima da izađu iz busa pre nego što drugi uđu. Stvarno se ponekad svi naređaju u polukrugu oko ulaza, ne možeš da ih probiješ, kao da prolaziš kroz odbranu u američkom fudbalu. :) Neka kampanja, nalepnice, natpisi i slično bi mogli da pomognu da se ljudi koji čekaju da uđu nauče da stanu sa strane u odnosu na vrata omogućavajući onima što izlaze da idu pravo napred. Garantovano ubrzava izlaz/ulaz.
 
Морам да будем искрен да ми правило о уласку на прва и задња врата, а излазак на средња никада није био јасно. Ово значи да путник који седи близу нпр. првих врата треба да се пробија до средњих да би изашао. И наравно узгред да виче: Има излаз мајсторе, да му овај не затвори врата испред носа :) С друге стране коментар да би требало раније да се припреми није добронамеран. Значи старија особа или мајка са дететом треба да устане док је возило још у покрету да се некако пробија до средњих врата и вероватно у међувремену се скрши на пола пута, а о нервирању осталих путника тбог гурања да не причам. То није логично. Узгред, апеловање на културу и разум је бескорисно осим уколико се не мисли на разум градске управе да поради на побољшању градског саобраћаја. Лако је тамо неком Аустријанцу или Немцу да поштује сва правила када зна да ће му наићи други аутобус за 2-3 минута.

Мој предлог: средња врата треба повећати. Док сам прошле године користио линију 20 виђао сам старији аутобус са двоје средњих врата (2 х 2 крила) што значи да је средишњи део аутобуса за стајање дупло већи. Мана овог аутобуса је била да је био високоподни старе гарде па повећање простора није било максимално због степеница. Међутим на нископодним аутобусима ово би било права револуција (осим уколико већ није спроведено с тим да на мојим линијама то нисам видео). Ако се не варам изгубило би се само 4 или 8 седишта у средини зависи колико простора има између седишта и између седишта и врата. Задња врата би се укинула и тиме би се опет додала 2 седишта јер би средња врата сада била много ближе за излазак. "Маневарски" простор за кретање унутар аутобуса и ван њега би био много већи.

Додатно, може се увести да се дугметом за отварање врата отварају само десна врата у правцу кретања што је на трагу предлога једног од учесника како путници могу једни друге да усмеравају.
 
MarkusFlavius":1969lg3k je napisao(la):
Морам да будем искрен да ми правило о уласку на прва и задња врата, а излазак на средња никада није био јасно. Ово значи да путник који седи близу нпр. првих врата треба да се пробија до средњих да би изашао.

Naši autobusi nisu projektovani za takvo kretanje putnika. Sistem koji si naveo ulazak na prvi i poslednja vrata funkcioniše u Italiji. S tim da kod njih dosta autobusa ima dupla vrata na srednjem delu. Takođe, gradski autobusi imaju minimalni broj sedišta, onaj ko se vozio njihovim Ivecom gb 302 zna o čemu govorim, pa je prolaz olakšan kada su gužve. Takođe je važno da kada želite izađi na sledećoj stanici pritisnete "stop" taster koga ima svuda u vozilu, tada se oglasi zvonce i upali crvena oznaka "Fermata prenotata". Vozač tada dobija signal da ima izlaska i zaustavlja se na stajalištu otvarajući srednja vrata. Ukoliko pak čekate autobus na stajalištu gde se zaustavlja više linija i vidite da vozilo nailazi, često morate podići ruku kako bi zaustavili autobus.
 
Smislih se da uzmem potvrdu sa faxa da izvadim markicu. Dodjem ja u mt:s na Bulevaru i kažu, crko neki kabl i ne radi izdavanje karata nigde :)
 
Александар":1oblxtib je napisao(la):
Takođe je važno da kada želite izađi na sledećoj stanici pritisnete "stop" taster koga ima svuda u vozilu, tada se oglasi zvonce i upali crvena oznaka "Fermata prenotata". Vozač tada dobija signal da ima izlaska i zaustavlja se na stajalištu otvarajući srednja vrata. Ukoliko pak čekate autobus na stajalištu gde se zaustavlja više linija i vidite da vozilo nailazi, često morate podići ruku kako bi zaustavili autobus.

исти систем је и у Лондону
 
Александар":29rol5cm je napisao(la):
Naši autobusi nisu projektovani za takvo kretanje putnika. Sistem koji si naveo ulazak na prvi i poslednja vrata funkcioniše u Italiji. S tim da kod njih dosta autobusa ima dupla vrata na srednjem delu. Takođe, gradski autobusi imaju minimalni broj sedišta, onaj ko se vozio njihovim Ivecom gb 302 zna o čemu govorim, pa je prolaz olakšan kada su gužve. Takođe je važno da kada želite izađi na sledećoj stanici pritisnete "stop" taster koga ima svuda u vozilu, tada se oglasi zvonce i upali crvena oznaka "Fermata prenotata". Vozač tada dobija signal da ima izlaska i zaustavlja se na stajalištu otvarajući srednja vrata. Ukoliko pak čekate autobus na stajalištu gde se zaustavlja više linija i vidite da vozilo nailazi, često morate podići ruku kako bi zaustavili autobus.

Објашњење има смисла. Изгледа да је било по принципу видела жаба да се коњи кују јер се врло добро сећам да су у ГСП аутобусима биле излепљене целом дужином налепнице са стрелицама од предњих врата до средњих и од задњих до средњих као правац кретања. Неко је то негде прочитао да је супер систем за кретање путника али није ишао даље од тога тј. да функционално распоред седишта у нашим аутобусима не иде томе у прилог. Још један доказ да не може нешто из света да се накалеми тек тако већ да треба и да се размишља мало.
 
Ma nema potrebe ni za kakvim ulascima na prednja zadnja srednja.. Samo treba nivo usluge da se poveća, da se ne voze krševi , da se ostvaruju polasci....... I ljudi će sami i plaćati kartu, naravno kontrola da postoji kao i sada. Evo u beču je skoro svaki autobus nov + dosta novih tramvaja + metro, ulaz u metro da kažem slobodan, a kontrole skoro nigde i ljudi plaćaju prevoz.
 
Ono što sam primetio jeste da su novi poništavači postavljeni mahom uz desnu stranu, verovatno ciljajući na to da se tom stranom ulazi. Kažem mahom, jer sam primetio da su kod Katice montirani na zadnjim vraima uz desnu, a na srednjim uz levu stranu :shok:

Ja mislim da je bilo bolje rešenje pozicije gde se sada nalaze automati, dakle kao u Zg:
s5002222m.jpg

http://www.gspbeograd.net/viewtopic.php?t=76&p=25486
 
Aleksandre, znaš i sam da su neki put vozila toliko puna da je teško naći mesto i za stajanje na stepenicama, a kamoli probiti se do validatora, koji bi po tvom predlogu stajao na toj levoj strani.

prevoz-grip.jpg
guzva-foto-D-JEVREMOVICH.jpg

bg-guzva-gsp.jpg
 
Dobro, kada je ovao veliko gužvanje, ne treba očekivati kontrolu, a legitimno je da onaj ko visi i ne poništi kartu, bar dok se ne raščisti.
 
Tako je.Zato i ja kazem da na levoj strani vozila budu validatori kao u Zagrebu.Videce se u praksi kolike ce guzve biti zbog validacije
 
Vrh