Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

AcaDorcol":6hwhanuc je napisao(la):
Koliko vidim iz priloga sa Studia B, kazu: informativne table sa minutazom dolaska sledeceg vozila,``uskoro`` ce biti postavljene na 10 najprometnijih stanica, a kasnije i na ostalim......
(sad mi treba da budemo srecni ko kucici u liftu jer ce na 10 mesta za par meseci biti postavljene ova cuda od tehnike - informativne table sa najavom dolaska sledeceg vozila, koje recimo u Solunu postoje vec 15 godina?????). Mogu samo da zamislim kako ce to TV da snima i pusta u vidu priloga kao evo dostigli smo EU standarde........

Bez ovih tabli, montiranih na svim stanicama - pre pocetka primene ovog sistema, nadlezni Grada nisu trebali da puste konzorcijum BusPlusa ni da prismrdi ovom poslu.......

Iz svega se jasno vidi cist profitersko-reketaski OTIMACKI interes, kako nadleznih u gradu, tako i od strane fiktivnog ``konzorcijuma``.

Ovde sve moze da prodje, - psi laju, karavani prolaze.

:notok: :notok: :notok: :notok: :notok: :notok: :notok: :notok: :notok: :notok: :notok: :notok:

Пази, гунђам и ја око многих ствари у вези новог система, али не треба да будемо накрај срца. По мени је битно да се иде напред, макар мало по мало. У Солуну то постоји 15 година, али у Торину су тек прошлог децембра почели да уграђују те табле. Није у свим градовима стање савршено, па да сад очекујем да их поставе на свих хиљаду стајалишта (или колико их већ има) одједном. Критикујем их само када направе корак уназад. А то што ће да се хвале учињеним, па то свака власт у свету ради, не обраћам претерану пажњу на то.

Биће већи проблем ако се остане на тих 10 табли, али ако наставе да их постављају неким нормалним темпом, немам проблем са тим што ће бити почетних ''дечијих болести''.
 
Možda u početku. Tako je bilo i sa trolama, bla, bla, samo dok su bile nove, kasnije su postale nezanimljive, jer ih više niko i ne spominje. Što se BusPlus-a tiče, vrlo često se spominje kako je i GSP mogao uvesti isti sistem. Da je to GSP trebao da uvede, ne znam da li bi za 20 godina bilo dovoljno :laugh:

BTW. nisam znao da su u Osijeku Novatronic info table :)
DISPLEJ_STANICA1-140909.jpg
 
A da li se sećate onih info stubova na stanicama GSP na kojima su bile postavljene mape linija GSP.
Na kupovinu 400 staničnih stubova potrošeno je 480.000 evra, ne računajući troškove postavljanja i uvođenja električnih instalacija za unutrašnje osvetljenje, koje gotovo nikad nije bilo uključeno. Bila je to, kako saznajemo, ideja Slavena Tice, tadašnjeg direktora Direkcije, koji je usmeni predlog japanske delegacije, koja je poklonila autobuse, protumačio kao izričit zahtev i naložio njihovo postavljanje o trošku Beograđana. Našao čovek pajtađku firmu koja će da to postavi i debelo zaradi, on uzme proviziju, posle ga smene i nikom ništa. Ostalo ih je još u gradu, većina je polomljena, išarana grafitima, izlepljena plakatima. Bojim se da sličan slučaj ne bude i sa ovim novim info tablama. Važno da je neko uzeo lepu lovicu i za bus plus i za table i za obaveštenja o redu vožnje (to je posebna priča) a ko će te table da održava. Pa zna se, opet mi.Sve iz našeg džepa
 
@Barkly, u pravu si, napredak je napredak i tu nema zbora.
Kod nas je i 10 tabli mnogo. Vec vidim kompletan drzavni vrh kako se slika pored istih, svecana odela, sevaju blicevi, telohranitelji kockastih glava unezvereno zveraju levo-desno, puna usta govorancije o EU.........Steta je samo sto zivot kratko traje da bi se taj napredak, tim tempom i osetio malo znacajnije. Ali boli njih oni se i ne voze javnim prevozom. Mi njihov prevoz blindiranim dzipcinama dopunjavamo svake 4 godinice........Takorekuc, validiramo ih kruzicima na glasackim listicima, :D
Evo ovo je godina njihove dopune, i onda ce da nas vooooooozeeeeeee do sledece prilike......Jos samo da nam puste iz validatora one drombulje koje su cuju kao muzicka pozadina u filmu - Ko to tamo peva.......

@2012, lepe slicke, narocito ona zadnja........lepo opisuje nase realno stanje.....
Sto se tice SMS obavestavanja, mislim da je to cista glupost. Ko je toliko sasav da placa SMS poruke koje su skuplje od jedne voznje istim tim prevozom da bi saznao kada ce doci vozilo javnog prevoza?
Da je u pitanju neka android ili wm, symbian i sl. aplikacija i da stajalista imaju wifi, pa da pozdravim, ovako, SMS, gle majku mu.......
Evo lepo je neko stavio sliku Osjeka. Eeeee, gde smo mi......
 
Да СМС буде тарифиран као нормална порука и да се рачуна у бесплатне поруке која већина данас има, врло би радо проверавао када ће аутобус стизати. Али ако дрмну поруку 40 дин+ПДВ не пада ми на памет.
 
Studio B, vesti u 14h (prva-udarna vest):
Poceo sa radom upravljacki centar novog BusPlus sistema odakle ce se iz jednog centra pratiti kretanje svakog vozila javnog prevoza na karti grada prikazanoj na 20 ekrana postavljenih u ovom centru. U centru ce se na bazi broja validiranih karti u svakom vozilu, pratiti ``pritisak`` na svaku liniju i na bazi tih podataka ce se preusmeravati vozila na najopterecenije linije......itd..itd..bla, bla i zato svi putnici moraju da se validiraju prilikom ulaska bla, bla,....he, he, he, ....
(prikazana je i prostorija koja lici na skolsku ucionicu, u kojoj stvarno sedi jedno 20 ``dispecera`` za 20 monitora na kojima je slicna mapa kao na PlanPlusu, i kao mrdaju ideogrami vozila po ulicama.......
 
"Oni će sa sobom nositi prenosne uređaje, imaće identifikacione kartice, prisloniće ih na validator i blokirati ga. Putnike će pregledati prislanjanjem svojih kartica na prenosni uređaj i ako one nisu čekirane izdavaće putnicima doplatnu kartu", kazala je Perovićeva (PR BUSPLUS-a, valjda)...

Da li PR, bilo čiji, treba da bude elementarno pismen, što podrazumeva da pravilno koristi prisvojni pridev? Ako je ona možda (ipak) rekla pravilno, onda se isto pitanje odnosi na buljuk novinara koji su preneli njenu izjavu...

Edit: Аko će kontrolori prislanjati svoje kartice, onda im moja ne treba :cool: , a ako ipak treba - ja ću je prislanjati, bez ispuštanja iz ruke ;)
 
To sa SVOJIM i NJIHOVIM je offtopic, jezik postaje neosetljiv na tu razliku.

Inače, kako sam ja razumeo kartica ne pamti podatke, nego se oni snimaju u centralnom računaru. To, naravno, znači da se lako mogu i ukrstiti i da Đilas, ako se naljuti na nekoga od nas, tačno može da zna gde smo! :D
 
Nego, 200 kontrolora je zaista manje, to znači u svakom momentu max 70 ce ih biti, od Čente do Begaljice, Mladenovca, Lazarevca, Šepšina, Zemuna, Vračara, Grmovca... :D Više se isplati 1500 din platiti jednom u dva meseca nego 2600 markicu
 
A jeste li pročitali najnoviju vest sa sajta Vesti

http://www.vesti-online.com/Vesti/Srbija/197402/Koja-je-tajanstvena-firma-iza-Bus-plus-sistema


Koja je tajanstvena firma iza Bus plus sistema?

Gradani Beograda zatrpani su porukama da kupe Bus plus kartice, kako
bi 1. februara mogli bez brige da se voze u gradskom prevozu.
"Personalizovano" i "nepersonalizovano" - postale su hit reci, dok ce
termine "otkucavanje" i "ponistavanje" zameniti jos jedna hajtek rec -
"validacija". I dok se o Bus plus karticama uglavnom sve zna, mnoge
stvari iza kulisa ovog projekta ostaju nepoznate...

Naime, ostaje nejasno zasto je ovaj sistem naprasno uveden. Nejasno je
i ko je vlasnik firmi Apeks i Linus koje su zaduzene za organizaciju
karata i kontrolu putnika.

Ono sto se zna je da je sistem izradila turska firma Kentkart, cije
usluge upotrebljavaju i korisnici gradskog prevoza u Dohi, Amanu, ali
i Prizrenu.

I u Skoplju su probali da uvedu ovaj sistem, ali je on propao za
kratko vreme. "Moja karta", makedonska verzija Bus plusa, trebalo je
da pocne da se koristi u svim autobusima gradskog prevoza, ali je
instalirana samo kod privatnika.

Ipak, oni se nisu dugo radovali, posto sistem naplate nije
profunkcionisao. Iako se na zvanicnoj internet prezentaciji Kentkarta
nalazi i sajt "Moje karte", taj link vodi ka nepostojecoj strani!

Zanimljiv je podatak da je Kentkart sistem automatske naplate uveo
samo u autobuse privatnih prevoznika i u Damasku i Amanu.

Ko je vlasnik?
Vlasnicka struktura firmi Lanus i Apeks Solusns nalazi se pod velom
tajne. Kao menadzer se navodi Veljko Vlahovic, sin bivseg ministra
Aleksandra Vlahovica.

Zanimljivo je to da je Lanus d.o.o. 2008. pripojio firmu PHT
International, koja je tada bila u vlasnistvu Radeta Terzica, bivseg
tuzioca, smenjenog u operaciji "Sablja".

Drugi vlasnik firme PHT International je Tahir Hasanovic, nekadasnji
visoki funkcioner Nove demokratije, a sada sekretar Regularne masonske
loze Srbije.

Gde ce radnici GSP-a?
Apeks i Lanus ubirace prihod od prodaje karata i kazni. Pola
kontrolora koji su radili u GSP-u preslo je da radi za Apeks, kaze za
S media portal portparolka Bus plus sistema Gordana Perovic.

Deo kontrolora GSP-a je presao u Apeks, a zaposleni su i novi sa
evidencije Nacionalne sluzbe za zaposljavanje, i sada ih ukupno ima
200 - kaze portparol Bus plusa.

Bez obzira sto ce ubuduce biti u sklopu privatnog preduzeca,
kontrolori ce moci da u slucajevima kada je to potrebno, u pomoc
pozovu komunalne policajce.
- Ne radimo samostalno kao privatna firma, mi smo pod kontrolom grada
Beograda i Direkcije za javni prevoz - objasnjavaju u Bus plusu.
 
Pitam danas na železničkoj stanici Novi Beograd da li imaju bus plus dopunu a ona blagajnica mi reče da nemaju niti će imati! Pošto se uglavnom vozim vozom biće po starom dobrom običaju,ako naiđe kontrolor 50 dindzi u pdze i rešena stvar :-D
 
Матеја Бељан":19lg0iwg je napisao(la):
Kontroloru Bus Plusa daćeš 50 din? :p
Nego šta,misliš da su gadljivi na pare,verovatno će mi reći neka hvala meni je moja plata od 25 000din. i previše :-D a u vozu ima mnogo mesta pa je lako izbeći svedoke,hehe,mito i korupcija rules! :)
 
Мислим да дисплејеве са информацијама треба поставити што више, око 2-2,5м и уоквирити (заштитити) неком жицом :D
 
Darko75":3qryx216 je napisao(la):
Pitam danas na železničkoj stanici Novi Beograd da li imaju bus plus dopunu a ona blagajnica mi reče da nemaju niti će imati!

Nije ni svesna da ni nje na tom mestu uskoro nece biti....(blagajnica koja radi na blagajni na kojoj se nista ne prodaje?) Pravac Nac. Sluzba za nezaposlene.......(jos jedan gubitnik tranzicije).

Isto vazi i za dispecere GSP-a kojih nije malo. Njihov poso preuzima ``Konzorcijum `` koji ce iz komandnog centra sa dvae`s - ekrana komandovati brojem vozila preko svojih LCD ekrana na bazi podataka o validiranim putnicima po kategorijama.......

Recimo sistem javlja: Veeeliki broj (stotine) penzionera validira se na 16-cu na potezu NBGD Opstina do 6 kaplara u vremenu od 08.00-08.30h. Zakljucak sistema: Hitno smanjiti broj vozila na toj liniji i umesto novih buseva ubaciti najgore krsine jer navikli su oni (penzosi) i na gore....malo nam placaju a oce da se vozikaju.....
Sistem javlja: Malo validiranih na liniji 24 u 07.20h. Zakljucak sistema: Ukinuti liniju 24 - nema interesenata ( u stvarnosti cela Drvna i Vazduhoplovna unutra nevalidirana krenula na nastavu........)

Aj valjda ce se uhodati svi za jedno mesec dana (Pomozi Boze!)
 
Матеја Бељан":2kfj98gf je napisao(la):
To sa SVOJIM i NJIHOVIM je offtopic, jezik postaje neosetljiv na tu razliku.

Možda je OFF, a možda i nije jer, ako je PR na neki način „ogledalo firme“, moj utisak može da bude da je sve ovo, iako traje već mesecima, ipak nekako „zbrdazdolisano“.
PR nam, dakle, a ne neki neupućeni i/ili neuki marginalac iz BUSPLUS-a, prepričava jednu od normi kojom je cela priča umotana i na osnovu koje su, pored ostalog, predviđene i kaznene odredbe, a kada dođe do suda – važno je i gde stoji zapeta.
Ako je neke htela dodatno da sludi – onda je uspela, barem one „osetljive na razliku u korišćenju prisvojnih prideva“.

Nisam sigurna u kolikoj meri i kod koliko ljudi „jezik postaje neosetljiv na tu razliku“, ali znam mnoge koji do tih razlika, s pravom, itekako drže.

Neke prednosti novog sistema uočavam i pozdravljam, ali obavezu validacije personalizovanih kartica nikada neću razumeti!

P.S.: „Uostalom, smatram da Kartaginu treba razoriti“!
 
Danas na liniji 7 - Blok 45, stanica Ivana Ribara (druga od pocetka), ulazak na prednja vrata, validator montiran na levoj strani vrata. Ekran izlozen direktnoj suncevoj svetlosti. Na ekranu se od sunceve svetlosti nista nevidi? U prvi mah drugar pomislio da validator uopste ne svetli, ali tek kada je zaklonio suncevu svetlost rukom, videlo se da svetli s tim da se jedva razaznavalo sta pise......posto nije nasao trafiku na kojoj je bilo obicnih busackih pojedinacnih karti, kupio papirnu nepersonalizovanu i dopunio sa 600 din. Pokusao da se validira sa tom karticom ali nista se ne desava.....Stvar mu je otezavala sunceva svetlost koja je onemogucavala jasno citanje sa ekrana validatora.....

U bloku 70 ulazi Busplus kontrola,drugar objasnjava da nigde nije nasao staru busacku kartu i pokazuje papirnu nepersonalizovanu? Kontrola mu ljubazno saopstava da nije njegova krivica sto sistem nije na vreme pusten u rad, odnosno sto ne rade validatori i sto su nestale iz prodaje stare jedinicne karte. Kontrola prolazi dalje bez pisanja bilo kakve kazne bilo kome ko nije imao kartu ili povlasticu objasnjavajuci putnicima detalje busplusmsistema. Penzosi su bili veoma aktivni u postavljanju pitanja kontrolorima tako da se diskutovalo sve do ``bljuvaka``
 
Umesto da su dali kontrolorima da rade, oni sada placaju 8 posto nekoj firmi, nazovi turskoj, a svi znaju cija je , i prave do gsp-a privatno preduzece. Ja se samo nadam da je tacna informacija koja kruzi gradom da se spremaju nasilne kontra mere protiv ovog sistema..
 
Svaki put me odusevi istrajnost ove mase, ta posvecenost redu i cekanju. Izvadila sam moju busplus karticu pre par dana u zgradi beogradjanke, cekala ukupno 10 min. Ljudi rade savrseno organizovano.
 
Vrh