Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Evo da se pozabavimo malo zakonskim osnovama cele ove ujdurme. Za korisnike, odnosno putnike javnog linijskog prevoza na teritoriji grada Beograda, narocito su znacajne Odluka o javnom linijskom prevozu putnika na teritoriji grada Beograda od 29.12.2009. i dve Odluke o izmenama i dopunama navedene odluke, od kojih je prva izmena i dopuna od 12.04.2011.a druga od 23.12.2011. godine. Najinteresantniji putnicima je Clan 36 i njegove izmene i dopune jer se tu govori o pravima i obavezama putnika i kontroli, pa evo kopiranog dela teksta (u vezi ovog clana 36 iz sva tri dokumenta, odnosno iz prvobitne Odluke iz 2009. i dve njene izmene i dopune iz 2011. godine:

ODLUKU
O JAVNOM LINIJSKOM PREVOZU PUTNIKA NA
TERITORIJI GRADA BEOGRADA
(Sl. list Grada Beograda br 61 od 29.12.2009.)


clan 36.
Korisnik usluge – putnik je lice koje se zatekne u vozilu
linijskog prevoza, osim voznog osoblja.
Za koriscenje usluge prevoza putnik je duzan da u vozilu
ima vazecu i ispravnu voznu ispravu koju je radi kontrole
na zahtev kontrolora ili drugog ovlascenog lica (u
daljem tekstu: ovlasceno lice) duzan da pokaze. Ukoliko
putnik ne poseduje odgovarajucu voznu ispravu, odnosno odbije
da je pokaze, duzan je da ovlascenom licu pruzi podatke
o svom identitetu.
Ovlasceno lice se po ulasku u vozilo linijskog prevoza
predstavlja legitimacijom.
Putnik koji je u vozilu zatecen bez isprave ili sa neispravnom
voznom ispravom iz stava 1. ovog clana, duzan je
da na zahtev ovlascenog lica plati doplatnu kartu, u visini
utvrdjenoj cenovnikom i potom nastavi zapocetu voznju.
Putniku iz stava 4. ovog clana koji ne postupi po zahtevu
ovlascenog lica, ovlasceno lice ce uruciti opomenu
koja obavezno sadrzi:
– podatke o putniku (ime, prezime, maticni broj i sl.),
– visinu naknade utvrdjene cenovnikom iz stava 4. ovog
clana,
– datum dospeca,
– liniju javnog prevoza, garazni broj i vrstu vozila,
– datum izdavanja i
– potpis i sluzbeni broj ovlascenog lica.
Putnik je po urucenju opomene iz stava 5. ovog clana du-
zan da se udalji iz vozila na prvom narednom stajalistu.
Aktom iz clana 3. stav 2. ove odluke utvrdjuje se nacin i
uslovi pod kojima pojedine kategorije putnika mogu koristiti
javni prevoz bez naknade, odnosno uz umanjenje naknade
(povlascene kategorije).



ОДЛУКУ
О ИЗМЕНИ И ДОПУНИ ОДЛУКЕ О ЈАВНОМ ЛИ-
НИЈСКОМ ПРЕВОЗУ ПУТНИКА НА ТЕРИТОРИЈИ
ГРАДА БЕОГРАДА


(Sl. list Grada Beograda br 10 od 12.04.2011)

Члан 1.
У Одлуци о јавном линијском превозу путника на те-
риторији града Београда („Службени лист града Београда”,
број 61/9), у ставу 2. члана 36. заграда и речи у загради „у
даљем тексту: овлашћено лице”, бришу се.
У истом члану, ставови 4. и 5. мењају се и гласе:
„Путник који је у возилу затечен без исправе или са не-
исправном возном исправом дужан је да на захтев конт-
нролора плати доплатну какрту, у висини утврђеној ценов-
ником и потом настави започету вожњу.
Путнику из става 4. овог члана који не поступи по захте-
ву контролора, контролор ће уручити опомену која обавез-
но садржи:
– податке о путнику (име, презиме, матични број и сл.),
– висину накнаде утврђене ценовником из става 4. овог
члана,
– датум доспећа,
– линију јавног превоза, гаражни број и врсту возила,
– датум издавања и
– потпис и службени број контролора.”


Члан 7.
У члану 54. после става 1. додаје се нов став 2. који гласи:
„Новчаном казном на лицу места од 2.500,00 динара
казниће се за прекршај путник ако у возилу нема важећу и
исправну возну исправу (члан 36. став 2.)”.
ОДЛУКУ
О ИЗМЕНИ И ДОПУНИ ОДЛУКЕ О ЈАВНОМ ЛИ-
НИЈСКОМ ПРЕВОЗУ ПУТНИКА НА ТЕРИТОРИЈИ
ГРАДА БЕОГРАДА
(Sl. list Grada Beograda br 55 od 23.12.2011.)



Члан 14.
Члан 36. мења се и гласи:
„Члан 36.
Корисник услуге – путник је лице које се затекне у вози-
лу линијског превоза, осим возног особља.
За коришћење услуге превоза путник је дужан да у вози-
лу има важећу и исправну возну исправу.
На захтев контролора или другог овлашћеног лица пу-
тник је дужан да покаже возну исправу.
По уласку у возило линијског превоза контролор и дру-
го лице овлашћено се представља легитимацијом.
Уколико путник у возилу не поседује важећу и исправну
возну исправу, односно одбије да је покаже, дужан је да овла-
шћеном лицу пружи податке о свом идентитету, на захтев кон-
тролора плати доплатну карту у висини утврђеној актом из
члана 42. став 2. ове одлуке и потом настави започету вожњу.
Путнику из става 5. овог члана који не поступи по за-
хтеву контролора, контролор ће уручити опомену која оба-
везно садржи:
– податке о путнику (име, презиме, матични број и сл.),
– висину накнаде утврђене актом из члана 42.став 2. ове
одлуке,
– датум доспећа,
– линију јавног превоза, гаражни број и врсту возила,
– датум издавања и потпис и службени број контролора.
Путник је по уручењу опомене из става 6. овог члана ду-
жан да се удаљи из возила на првом наредном стајалишту.
Врсте возних исправа, начин њиховог коришћења и ус-
лови под којима поједине категорије путника могу користи-
ти јавни превоз без накнаде, односно уз умањење накнаде
(повлашћене категорије) и контрола путника утврђују се
актом из члана 3. став 2. одлуке.”
Члан 15.
После члана 36, додаје се нови члан 36а, који гласи:
„Члан 36а.
Путник је дужан да возну исправу која гласи на име ва-
лидира при уласку у возило и исту на захтав овлашћеног
лица уступи ради провере.
Ако се у поступку провере утврди да није извршена вали-
дација возне исправе из става 1. овог члана контролор ће возну
исправу блокирати и дати путнику упутства у погледу начина
деблокаде, након чега путник може да заврши започету вожњу.
У случају да у возилу током контроле контролор затекне
путника са блокираном возном исправом из става 1. овог
члана наложиће путнику да се удаљи из возила на првом
наредном стајалишту.”


Veoma interesantno je pogledati genezu teksta u Clanu 36, kao i dodavanje Clana 36a u poslednjim izmenama i dopunama Odluke - iz decembra 2011. godine, gde se u tekstu masovno povecavaju obaveze putnika i povecavaju prava kontrolora. Citajuci ceo tekst Odluke i tekstove obe kasnije izmene i dopune ove odluke ima i dugih interesantnih delova, kao recimo deo gde se precizira obaveza ulaza i izlaza putnicima samo na vrata i /ili delove vrata koji su obelezeni za tu svrhu, zatim preciziranje teksta vezano za unistavanje opreme vozila, delova vozila i vozila u celini, zatim delovi o transportu kucnih ljubimaca (njihove dimenzije i tzv. - transporteri, ili ti kutije za transport istih (i zabranu ispadanja izmeta iz njih)), zatim zabranu ulaska u vozila alkoholisanim licima, licima koja su obolela od zaraznih bolesti (narocito se valjda ovde misli na gomilu klosara u dvojci), zatim deo u kome se uvodi obaveza komunalnoj policiji da se stara o sprovodjenju ove odluke, itd, itd.
Najupecatljiviji deo za mene je formiranje integralnog pojma vazece i ispravne karte sto ce reci karte koja je na odgovarajici nacin istovremeno popunjena sa dovoljno love i koja je validirana na ulasku u vozilo. Odsustvo bilo kog od ova dva dela integralnog pojma dela (ispravnu i vazecu) znaci da putnik ne poseduje odgovarajucu kartu - te da zato moze snositi sankcije......
Tu je i deo sa kaznenim odredbama itd, itd,
Smatram da nije lose da se ovi delovi teksta nadju ovde na forumu, ako nekom zatreba.........

:kafa:
 
AcaDorcol wrote: .. . . . . zatim deo u kome se uvodi obaveza komunalnoj policiji
da se stara o sprovodjenju ove odluke, . . . . ,,

Apex -gsp kao firma ,ne mogu da uvode obaveze ni jednom organu-službi
 
Ono sto mene zbunjuje jeste to sto se vadjenje personalizovanih kartica najavljuje samo do 1.februara. Sta je sa onima koji zele da izvade personalizovanu, a nisu u mogucnosti da to urade do predvidjenog datuma? :)
 
Pojavio se broj personalizovanih kartica koje ne mogu da se dopune.Ako imate takvu idite u busplus i besplatno ce vam ih zameniti novima.
 
allynat":36qvslru je napisao(la):
Ono sto mene zbunjuje jeste to sto se vadjenje personalizovanih kartica najavljuje samo do 1.februara. Sta je sa onima koji zele da izvade personalizovanu, a nisu u mogucnosti da to urade do predvidjenog datuma? :)

Uvek će se moći vaditi kartice, samo neće biti 60 mesta za vadjenje, nego će svesti verovatno samo na GSP šaltere .
 
boca-ica":1bkqsx2l je napisao(la):
AcaDorcol wrote: .. . . . . zatim deo u kome se uvodi obaveza komunalnoj policiji
da se stara o sprovodjenju ove odluke, . . . . ,,

Apex -gsp kao firma ,ne mogu da uvode obaveze ni jednom organu-službi


Ne uvodi Ape-x niti gsp obaveze kom-pol., nego Odluka Skupstine Grada Beograda......
Konzorcijum BusPlus je samo izdejstvovao da se tekst tih Clanova - uvrsti u Odluku odnosno u izmene i dopune iste - koja je i objavljena i sad je vazeca..........

Evo jednog Clana dopune iz aprila 2011:
Члан 4.
У члану 50. после става 3. додаје се став 4. који гласи:
„Контролу примене ове одлуке и комунално-полицијске
послове, у складу са Законом о комуналној полицији и дру-
гим прописима врши Комунална полиција”.

(ima ih jos)
 
Blic ,, . . . Takođe, putnici koji otkucaju kartu u vozilu koje se kasnije pokvari imaju pravo da bez čekiranja uđu u sledeći autobus - pričaju u “Bus plusu”. . . . ,,

Kako da kontrolor u tramvaju poveruje putniku da je pukao vazdušni jastuk u autobusu - kvar vozila
( pre 2-3 km) tj. pre 5-15 min od mesta kontrole pa je prevoz - putovanje nastavljeno prvim sledecim prev. sredstvom
u istom tom pravcu
Po nj. izjavi, imamo pravo da bez čekiranja da nastavim putovanje :rolleyes:

U Bulevaru vidimo pokvareno jedno vozilo i svi možemo da kobajagi ,, nastavljamo,,
bilo koim dr. tram ili bus - vozilom u istom pravcu ka vrhu , bez valorizacije -
 
Prema rečima jednog od kontrolora koji radi u apeksu, vozači posle kvara obaveštavaju centar za praćenje odabirom opcija na ekranu (tako ujedno i poziva i servisnu službu). To se evidentira i pri proveravanju kontrolori mogu ustanoviti da li je karta otkucana u tom vozilu koje se pokvarilo.
 
Da , ali to znači da kartica mora da pamti bar predhodnu šifru vozila (koje se pokvarilo)
radi utvrdivanja istine da li je putnik bio u vozilu ili je samo video pokvareno vozilo
a rekoše da pamti samo iznos preostalog kredita a ne podatke o kretanju putnika
malo nas lage ,al nije strašno :laugh:
 
Kartica ne pamti, nažalost, ništa. Ona ima samo svoj broj, a svi detaljni podaci o tvom kretanju biće centralizovani u bazi podataka
 
Evo da ne bude da samo se kritikuje BusPlus, mogu reci da im je najava stanica savim ok ideja. Od prevoza do prevoza se razlikuje cujnost aparata. Recimo, vozio sam se novim ikarbusom grupe privatnih autoprevoznika gde se automat cuo savrseno. Pritom, je autobus bio pun, ja sam sedeo tri reda od njega i slusao sam muziku. Dok recimo negde se ne cuje uopste. Zavisi sve.

Mala zamerka, danas sam se vozio autobusom 94, na njemu validatori nisu prekodirani na novu trasu preko mosta. Od banjice do buvljaka je blokirao na pedagoska akademija...
 
Pa oni koji nisu kupili mesečnu i ne validiraju ni oni neće dobiti kaznu ???
I opet smo mi budale.... što smo kupili mesečnu...
 
Ja bas danas platih.Zali para...Opet sam dezurna bu****.

Ima da trazim da mi naplate kaznu!
 
cekajte ljudi, ako se ne kaznjava samo nevalidacija to ne znaci da ne treba dopuniti karticu? ili ja ovo zaista ne kapiram, pomozite.
 
Pa ne moras dopuniti karticu jer samo sa komunalnom policijom mogu da naplate kaznu.

Ja i dalje pokusavam da se nadjem u koordinatnom sistemu konfuzije Bus Plusa

Danasnji prilog Studia B o buspljusu

http://youtu.be/V7AuLrjUBRI
 
neće se kažnjavati samo ne validacija plaćene mesečne. sve ostalo hoće. gledao sam u beogradskoj hronici.
 
Koliko vidim iz priloga sa Studia B, kazu: informativne table sa minutazom dolaska sledeceg vozila,``uskoro`` ce biti postavljene na 10 najprometnijih stanica, a kasnije i na ostalim......
(sad mi treba da budemo srecni ko kucici u liftu jer ce na 10 mesta za par meseci biti postavljene ova cuda od tehnike - informativne table sa najavom dolaska sledeceg vozila, koje recimo u Solunu postoje vec 15 godina?????). Mogu samo da zamislim kako ce to TV da snima i pusta u vidu priloga kao evo dostigli smo EU standarde........

Bez ovih tabli, montiranih na svim stanicama - pre pocetka primene ovog sistema, nadlezni Grada nisu trebali da puste konzorcijum BusPlusa ni da prismrdi ovom poslu.......

Iz svega se jasno vidi cist profitersko-reketaski OTIMACKI interes, kako nadleznih u gradu, tako i od strane fiktivnog ``konzorcijuma``.

Ovde sve moze da prodje, - psi laju, karavani prolaze.

:notok: :notok: :notok: :notok: :notok: :notok: :notok: :notok: :notok: :notok: :notok: :notok:
 
Jedna stvar: ako oni budu pratili koja kategorija putnika najčešće putuju i slične statistike, znači da moraju da upare podatke o validacijama kartica sa ličnim podacima o korisnicima. E to već pruža mogućnost za ozbiljnu zloupotrebu privatnosti podataka.
 
Zašto mora ?
Ja kad se čekiram videće da je jedan student ušao u vozilo, jel je moja kartica za studenta i to oni odma vide, nemaju oni šta više da gledaju....
 
^Ono što mene zanima je ko njih kontroliše da li oni uparuju podatke?
 
Vrh