Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Nikako da ukapiram kakvi su (i čiji sve) talovi mogući oko ključnog, a po meni besmislenog pitanja – validiranje personalizovanih kartica?
Ko će od „ortaća“ prvi (i kada) da se usudi i predloži da se to ukine, nadajući se da će zauzvrat (možda) zadobiti i neke plusiće (ne znam od koga). Tu su najtanji i na tome će se cela stvar prelomiti 1/1! Na nama je da ih zbog toga leramo (ostalo je manje-više O.K.), pa ko dalje pljune...
 
@Mateja jesi li siguran u to? Apex je medijum, oni imaju procenat (bese 8%) od celokupnog prometa tako da je i njima zagarantovan prihod bez obzira sto Direkcija odredjuje cene. Takodje, ako dodje do takvog kvara u sistemu da februar uveliko pocne a personalizovane karte se jos ne budu mogle dopuniti, ili ako dodje do velikih problema u stabilnosti sistema koje podstaknu ljude da se masovno svercuju JESTE interni problem Apexa koji ne treba da se tice prevoznika. Kako moze prevoznik da bude kriv ako recimo padne sistem?
 
Ovi validatori znaju i da govore :) Upravo sam se vozio u tramvaju na kome je radila najava stanica preko njih, ako nekog interesuje mogu da stavim na youtube.
 
To da govore sam ja primetio ranije, kada sam izvadio busplus kartu u pokušao da je validiram, pa mi je automat rekao "namte više kredita". Međutim to je toliko bilo tiho i jedva se čulo od buke. Kako je sada, da li se išta čuje?
 
Александар":2ucdig8f je napisao(la):
Izgleda da kazni za nevalidiranje neće biti, evo izvoda iz odluke:


ОДЛУКА О ИЗМЕНИ И ДОПУНИ ОДЛУКЕ О ЈАВНОМ ЛИ- НИЈСКОМ ПРЕВОЗУ ПУТНИКА НА ТЕРИТОРИЈИ ГРАДА БЕОГРАДА

...

Члан 15.
После члана 36, додаје се нови члан 36а, који гласи:
„Члан 36а.
У случају да у возилу током контроле контролор затекне путника са блокираном возном исправом из става 1. овог члана наложиће путнику да се удаљи из возила на првом наредном стајалишту.”.
ОДЛУКА
О ИЗМЕНИ И ДОПУНИ ОДЛУКЕ О ЈАВНОМ ЛИ- НИЈСКОМ ПРЕВОЗУ ПУТНИКА НА ТЕРИТОРИЈИ ГРАДА БЕОГРАДА


Члан 36.
Корисник услуге – путник је лице које се затекне у возилу линијског превоза, осим возног особља.
За коришћење услуге превоза путник је дужан да у вози- лу има важећу и исправну возну исправу.
На захтев контролора или другог овлашћеног лица путник је дужан да покаже возну исправу.
По уласку у возило линијског превоза контролор и друго лице овлашћено се представља легитимацијом.
Уколико путник у возилу не поседује важећу и исправну возну исправу, односно одбије да је покаже, дужан је да овлашћеном лицу пружи податке о свом идентитету, на захтев контролора плати доплатну карту у висини утврђеној актом из члана 42. став 2. ове одлуке и потом настави започету вожњу.
Путнику из става 5. овог члана који не поступи по захтеву контролора, контролор ће уручити опомену која оба- везно садржи:
– податке о путнику (име, презиме, матични број и сл.),
– висину накнаде утврђене актом из члана 42.став 2. ове одлуке,
– датум доспећа,
– линију јавног превоза, гаражни број и врсту возила,
– датум издавања и потпис и службени број контролора. Путник је по уручењу опомене из става 6. овог члана дужан да се удаљи из возила на првом наредном стајалишту. Врсте возних исправа, начин њиховог коришћења и услови под којима поједине категорије путника могу користити јавни превоз без накнаде, односно уз умањење накнаде (повлашћене категорије) и контрола путника утврђују се актом из члана 3. став 2. одлуке.”

Члан 15.
После члана 36, додаје се нови члан 36а, који гласи:
„Члан 36а.
Путник је дужан да возну исправу која гласи на име валидира при уласку у возило и исту на захтав овлашћеног лица уступи ради провере.
Ако се у поступку провере утврди да није извршена валидација возне исправе из става 1. овог члана контролор ће возну исправу блокирати и дати путнику упутства у погледу начина деблокаде, након чега путник може да заврши започету вожњу.
У случају да у возилу током контроле контролор затекне путника са блокираном возном исправом из става 1. овог члана наложиће путнику да се удаљи из возила на првом наредном стајалишту.”.


Члан 19.
У члану 40. став 1. тачка 3. после речи: „уништавати”, брише се реч: „ возило” и додају речи: „опрема возила, возило”.
У истом члану и ставу после тачке 5., додаје се нова тачка 6. која гласи: „да улазе у возило на врата која нису обележена ознаком за улаз у возило, односно да излазe из возила на врата која нису обележена ознаком за излаз из возила;’’
Тач. 6, 7 и 8., постају тач. 7, 8 и 9.

Члан 20.
У члану 42. став 2. мења се и гласи: „Цена услуге из става 1. овог члана утврђује се посебним актом који доноси гра- доначелник града Београда на основу начела и елемената за одређивање цена комуналних услуга прописаних законом којим се уређују комуналне делатности, на предлог надлеж- не организационе јединице и по прибављеном мишљењу организационе јединице Градске управе града Београда на- длежне за пословe који се односе на цене у комуналним и другим делатностима из надлежности града.”

Члан 22.
У члану 54. став 1. после речи: „са одредбама члана 33,” бришу се речи: „34. и”. У истом члану додају се два нова става који гласе:
„за прекршај из става 1. овог члана казниће се новчаном казном од 2.500,00 75.000,00 динара возач уколико одбије да плати или не плати у остављеном року новчану казну изре- чену на лицу места (члан 54. ст. 1. и 3.)”
„за прекршај из става 2. овог члана казниће се новчаном казном од 2.500,00 75.000,00 динара путник уколико одбије да плати или не плати у остављеном року новчану казну из- речену на лицу места (члан 54. ст. 2. и 3.)”

http://www.sllistbeograd.rs/pdf/download/503/
Verovatno sam nesto prevideo ali moj zakljucak iz ovoga je sledeci:

- kupim personalizovanu karticu i uplatim mesec dana
- udjem u autobus, NE OVERIM karticu, i cekam da dodje kontrola
- kontrola ustanovi da imam karticu ali da je nisam overio i blokira je

Sada sa blokiranom karticom mogu da se vozim koliko hocu, mesecima, najgore sto moze da se desi je da mi sa vremena na vreme kontrola "nalozi da se udaljim iz vozila na narednom stajalistu" jer se vozim sa blokiranom karticom.

Opet, verovatno sam nesto prevideo, pravnici pomagajte :)
 
1111":3q9dguso je napisao(la):
Интересантно, али ме буни једна ствар. Наиме, министар Влаховић је 1963. годиште, а овај Вељко 1981., што би значило да је министар био несташан и са 18 година направио синчића. :D

Зна ли неко 100% да ли је тај Вељко заиста син Александра Влаховића?

Njihovo prezime vuce koren od jedne nacionalne manjine (koja uglavnom zivi u istocnom delu Srbije) kod koje je uobicajeno da se u tim godinama (18) postaje deda (baba), tako da nemoj to da te cudi.....
 
@Zidar
I meni to tako zvuči, s tim što se pominjalo povremeno po novinama i ovde da će onom ko nije validirao personalizovanu karticu osim blokade kartice biti naplaćena "doplatna karta" u iznosu od 1500 din.

Osnov za to Apex može da nađe u ovom (nedovoljno preciznom) članu Odluke, jer mogu da tvrde da i NEvalidirane personalizovane kartice potpadaju pod "neispravne vozne isprave", bez obzira što je na njih uredno unapred uplaćen iznos za taj mesec:

ОДЛУКА О ИЗМЕНИ И ДОПУНИ ОДЛУКЕ О ЈАВНОМ ЛИНИЈСКОМ ПРЕВОЗУ ПУТНИКА НА ТЕРИТОРИЈИ ГРАДА БЕОГРАДА":2tzu88sh je napisao(la):
Уколико путник у возилу не поседује важећу и исправну возну исправу, односно одбије да је покаже, дужан је да овлашћеном лицу пружи податке о свом идентитету, на захтев контролора плати доплатну карту у висини утврђеној актом из члана 42. став 2. ове одлуке и потом настави започету вожњу.
 
Nije mi Odluka (dokument) pri ruci, ali ako se dobro secam, tamo je stajalo da ce kontrolori nevalidiranu kartu smatrati neispravnom i kao takvu ce je blokirati, a putniku ce nakon toga dati usmeno uputstvo kako da izvrsi deblokadu blokirane karte.
Predpostavljam da ce uputstvo biti: ``Odes na prvo mesto na kome se moze izvrsiti dopuna/uplata za BusPlus, platis 1500 din troskove deblokade, i kartica ce ti biti deblokirana........
 
zidar":o0ncgszl je napisao(la):
Александар":o0ncgszl je napisao(la):
Уколико путник у возилу не поседује важећу и исправну возну исправу, односно одбије да је покаже, дужан је да овлашћеном лицу пружи податке о свом идентитету, на захтев контролора плати доплатну карту у висини утврђеној актом из члана 42. став 2. ове одлуке и потом настави започету вожњу.

Sta ovo znaci? Da li je kontroler ovlasceno lice?
 
AcaDorcol":3r638c2g je napisao(la):
1111":3r638c2g je napisao(la):
Интересантно, али ме буни једна ствар. Наиме, министар Влаховић је 1963. годиште, а овај Вељко 1981., што би значило да је министар био несташан и са 18 година направио синчића. :D

Зна ли неко 100% да ли је тај Вељко заиста син Александра Влаховића?

Njihovo prezime vuce koren od jedne nacionalne manjine (koja uglavnom zivi u istocnom delu Srbije) kod koje je uobicajeno da se u tim godinama (18) postaje deda (baba), tako da nemoj to da te cudi.....


Nije tacno... Aleksandar Vlahovic ima 2 sina koji su negde oko 20 godina i zovu se Milos i Vojislav

http://www.ilustrovana.com/2001/2213/1.htm

Ovaj Veljko je 100% unuk Veljka Vlahovica, vidite kako lici na dedu iz mladjih dana
http://www.rts.rs/page/tv/sr/story/21/RTS+2/796758/Trezor
 
У коментарима на неком порталу (б92 или блиц), неко је такође просуо исту причу, али се после навио неко други са речима да су том Вељку оба родитеља умрла пре десетак година. Само преносим, када је већ расправа кренула у том правцу.
 
azbuki":7o89itxl je napisao(la):
zidar":7o89itxl je napisao(la):
Александар":7o89itxl je napisao(la):
Уколико путник у возилу не поседује важећу и исправну возну исправу, односно одбије да је покаже, дужан је да овлашћеном лицу пружи податке о свом идентитету, на захтев контролора плати доплатну карту у висини утврђеној актом из члана 42. став 2. ове одлуке и потом настави започету вожњу.

Sta ovo znaci? Da li je kontroler ovlasceno lice?
Nije i ne moze biti jer ovlasceno lice se definise ustavom Srbije a ne uredbama to jest odlukama na nivou grada.
 
@kopmania

Nije tako loše :)

zidar":1erqn93o je napisao(la):
Sada sa blokiranom karticom mogu da se vozim koliko hocu, mesecima, najgore sto moze da se desi je da mi sa vremena na vreme kontrola "nalozi da se udaljim iz vozila na narednom stajalistu" jer se vozim sa blokiranom karticom.

Opet, verovatno sam nesto prevideo, pravnici pomagajte :)

Tako je, međutim onoga čega se mogu dosetiti jeste da ti pri uplati "markice" za sledeći mesec moraš platiti i deblokadu! :/

AcaDorcol":1erqn93o je napisao(la):
``Odes na prvo mesto na kome se moze izvrsiti dopuna/uplata za BusPlus, platis 1500 din troskove deblokade, i kartica ce ti biti deblokirana........

Cena deblokade nije definisana, ali ako bude u nivou cene sankcije za putnike bez karte, onda to nije u skladu sa ostalim propisima o zaštiti potrošača koji su platili uslugu. Naime, problem je bio u tome da oni jednostavno u "Odluci o JGP-u" nisu mogli dodati tu stavku gde se putnik bez validirane karte i putnik bez ikakve karte izjednačava.
 
Александар":3itcalv1 je napisao(la):
Tako je, međutim onoga čega se mogu dosetiti jeste da ti pri uplati "markice" za sledeći mesec moraš platiti i deblokadu!

Nisi najbolje razumeo Zidara, on smatra da kada mu jednom blokiraju karticu, njemu deluje da onda sa tako blokiranom karticom može da se vozi narednih meseci a da više ne uplaćuje ništa na nju. Kada naiđe kontrola, konstatovaće da mu je kartica blokirana i reći će mu da izađe na sledećoj... Tako bar deluje na osnovu one odluke grada.
 
Sada razumem, mada ja mislim da i blokirana karta sa sobom nosi podatak da li je validna u smislu da li je na nju uplaćen iznos za tekući mesec.
 
Александар":39ovznht je napisao(la):
Cena deblokade nije definisana, ali ako bude u nivou cene sankcije za putnike bez karte, onda to nije u skladu sa ostalim propisima o zaštiti potrošača koji su platili uslugu. Naime, problem je bio u tome da oni jednostavno u "Odluci o JGP-u" nisu mogli dodati tu stavku gde se putnik bez validirane karte i putnik bez ikakve karte izjednačava.

Moguce da nije definisana, mada mislim da u Odluci stoji veza na neki Clan nekog drugog akta sa iznosima?!, ali pominjano je u medijima (par priloga na TV i u dnevnoj stampi) da ce se deblokada naplacivati 1500 dinara. Na to navodi i par izjava u medijima da ce se nevalidirana personalizovana karta smatrati neispravnom, odnosno da je putnik sa nevalidiranom kartom putnik bez karte (stubio B(Đ)) itd.

E sad dal je to u suprotnosti sa drugim Zakonima (o zastiti potrosaca, itd....) - to verovatno jeste, ali ne znam kako ce to u praksi izgledati!
Svakako oni su navedenom Odlukom propisali (pokusali da) ispravnost putnicke karte definisu na takav nacin da karta mora biti i dopunjena odredjenim iznosom i obavezno validirana pri ulasku u vozilo. Odsustvo bilo cega od ta dva (dovoljne dopune ili mesecnog, polumesecnog dopunjavanja) ili odsustvo validacije ubelezeno u sistemu, kartu cini neispravnom u smislu Odluke.
Dalje je stvar prakticne primene i sudske prakse naravno........
 
JA sam vidjao samo promotivne kontrolore koje ti ne traže kartu, nego te pitaju jel ima neka nejasnoća :)
U 22 trolejbusu vidim i dalje u narandzastom prsluku.
 
ima kontrole,sinoc zena napisala kaznu na blokcetu u 65 kod usca
 
BusPlus je propričao u troli!
Upravo sedim u troli zvučnik na dislpeju najavljuje stanice!


U troli je simpatično, čak ima i eho jer displeji nisu potpuno sinhronizovani
Nažalost, ne verujem da će su u autobusu čuti.
---
Dopuna
Sad sam u Liazu i nerazumem koju stanicu BusPlus najavljuje, gotovo se i ne čuje
 
Jeste, jedna simpa BusPlus stvar :) U pravu si ne čuje se u busu, tek kada smo trebali da siđemo i našli se pored, čuh suptilno „Bulevar Zorana Đinđića“, a na moje „Pa ovo priča“ upućeno koleginici, svi se nasmejaše. U japancu zvuk nije radio ili nije bio uključen.

Evo na Beogradskoj hronici o BusPlus novini: kažu da se slabo čuje, glasan motor, ali bar ne morate više da pitate majstora koja je stanica. A dobro je i zato što inače ne vide ljudi gde su, jer se ne peru redovno prozori :) Inače, prilog su snimali u 23-ci, u mraku.
 
Vrh