Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=506441#p506441:2dpx400t je napisao(la):
Bender Rodriguez » 07 Jan 2018 06:51 pm[/url]":2dpx400t]U pravu je Becks oko cena karata. Ja kad sam čuo koliko meštani nekih drugih mesta plaćaju, zgranuo sam se. Istina, neretko tamo gde su manje plate nego u Beogradu, manji su i troškovi života. Ali opet, kad se sve sabere i oduzme, mislim da Beograđani tu ipak jesu u povoljnijoj poziciji nego većina drugih.
Sad, ne računajući one koji su prosto bezobrazni i neće da plate (a ima dosta takvih i iz unutrašnjosti koji žive u BG, čisto da se zna), mislim da jedna od stvari koje ''pogoni'' mnoge da traže izgovore je i to što GSP ima dosta svojih unutrašnjih problema i krađa na kojima uporno neće da poradi, pa ko veli treba sad ljudi da plaćaju njegove cehove. Ne kažem da je to validan razlog da se ne plaća usluga, samo kažem kako deo ljudi razmišlja.

Ja plaćam od svoje osnovne i plaćaću uvek. Ali da ima šta da se zameri, ima. Meni npr ne smeta kad mi dođe starije vozilo. Ok, staro pa staro. Ne može sve da bude od juče. Ali počinje polako da mi ide na živce kad mi više puta zaredom dođe neko koje je prepuno. Ili recimo kad je radni dan i dođem na jednu od većih okretnica u gradu s idejom da ću odmah da krenem a tamo pustolija, pa čekaj dok se vrne prvi, pa dok napravi pauzu, pa dok se smiluje da krene... Te stvari (posebno gužve) mi nisu smetale kad sam bio klinac ali sad kad su došle neke godine počinju itekako da me revoltiraju. To, i kad vidim u kakvom stanju se puštaju neka vozila na ulicu. Istina, i tu je napravljen određeni pomak u odnosu na sredinu 2000ih, ali to ne znači da je dovoljno dobro. Sad to ne znači da ću da prestajem da plaćam tu uslugu. Ali kažem, ima tu itekako prostora za poboljšanje. I van firme i unutar nje.
Niko ne spori da ovde ima mnogo toga za zameriti. Nijedan sistem nije savršen.
Nije ni ta krađa razlog, kod nas se krade apsolutno sve i apsolutno gde god može, od struje, vode, interneta, pa čak i relacijske table iz autobusa, piksle, rukodržače itd itd itd. Progutalo bi se i poneko staro vozilo i poneko vozilo bez grejanja i klime, kada bi taj prevoz funkcionisao iole redovno i u skladu sa redom vožnje. Putnik ne mora da zna ko kasni i zašto, ima prilika kad jednostavno ne može da se održi polazak (blokada saobraćaja, kvar na vozilu itd itd itd) ali satelitsko praćenje bi trebalo da otklanja sve te moguće faktore kako bi se poboljšala redovnost i učestalost polazak. Ne mora vozilo da održava polazak koji mu piše u turaži, ali mora da se drži intervala, kasnije uklapanje u sopstvenu turažu može da se reši bez da neko od putnika oseća posledice i kašnjenja.
Istina, neorganizovanost i neozbiljnost je karakteristična u svim javnim institucijama i firmama, to je ono što me nervira kod našeg sveta, kod privatnika i stranca može sve, u državnoj firmi samo ono što pod "prisilom" isteraju od radnika, prema našem se najgore odnosimo, e pa zato nam i jeste ovako.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=506451#p506451:31xz99uf je napisao(la):
predrag1978 » 07 Jan 2018 07:12 pm[/url]":31xz99uf]
Druze,ne moras toliko ostrascen da budes u svojoj analizi.Prvo pocni od sebe i pogledaj se u ogledalo,da li se svercujes ili to nisi nikad radio.Znaci,to sto pricas za Beogradjane je apsolutno tacno,samo sto je problem sto u Beogradu ima previse ljudi ali previse kojima ne odgovara da se sistem postuje.Ti u samom gradu imas regije koje se favorizuju time sto imaju bolji prevoz i bolja vozila u odnosu na ostatak grada.

U Beogradu najmanje ima te kategorije, "ljudi", to prvo.
Druga stvar, ljudi kojima ne odgovara da se sistem poštuje? Naš narod je takav lakše mu je da nađe 1001 razloga zašto nešto ne treba, nego jednostavno da poštuje postavljeni sistem.
U kom to gradu na svetu imaš podjednako kvalitetan prevoz u svakom delu grada, samo mi to navedi.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=506451#p506451:31xz99uf je napisao(la):
predrag1978 » 07 Jan 2018 07:12 pm[/url]":31xz99uf]
Kako ces onda stanovnike Lestana,Grocke,ne znam Zemun Polja da ubedis da placaju kartu kad se brinu odakle ce da ispadnu iz busa,da li kroz pod ili kroz prozor.Svi smo se mi svercovalii desava se da se prevezemo par stanica a ne kucamo kartu.Ja placam kartu,ali je ne kucam uvek,prosto gledam ako mogu da tu kartu ustedim za povratak...iskreno pricamo,nema sta sto ti kazes da se moralise.
Ovo hiperbolisanje situacije kao opravdanje za neplaćanje je samo jedan od razloga koje slušamo godinama. Misliš li da je stanje u Čačku recimo bolje? Do prošle godine vozili su ih autobusi proizvedni 80tih, ali su ljudi plaćali kartu. Niš, do pre 2 godine vozili su ih prepravljeni Sanosi i Ikarbusi, sklopljeni u Nibuse stari po 20 godina, ali ljudi plaćaju karte. Hoćeš Subotica, voze ih i danas Ikarus proizvedeni 90tih, ali plaća se prevoz. Užice, do dolaska Bečejprevoza, vozili su ih i po 30 godina starim autobusima što bez grejanja, što bez reda vožnje, ali ljudi su plaćali prevoz.


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=506451#p506451:31xz99uf je napisao(la):
predrag1978 » 07 Jan 2018 07:12 pm[/url]":31xz99uf]
E sad sto se tice ostatka Srbije o kome pricas,tamo postoji od davnina osnovna kultura o placanju prevoza,ti tamo ulazis prijatelju uglavnom na prva vrata,placas kartu ili pokazujes mesecnu vozacu pa tek onda sedas na mesto.Jesu pokusali to da uvedu u BG.....da li se secas kako se sve to zavrsilo......njihove plate i plate vozaca jesu male,ali su im i cene i troskovi manji.U Boru ljudi rade za 15000, a veknu hleba jedu i kupuju na parce...mada to vidim da ima svuda kao sansa za siromasne da nesto kupe.....
Ovde ce se placati karta kad sto kaze Bumbarevo Brdo bude karta 40-deo zarade....do tada ne moras ljudima da popujes sta je preko...preko je sistem koji je odavno postavljen,i naravno da cu da ga postujem,jel ne treba mozda????.....kada mi budemo krenuli od sebe lako ce sistem biti postovan....samo je uslov da ga neko uspostavi.....
Isti taj narod za koji kažeš da nema kulturu plaćanja, kako je dobije kad pređe granicu. Ode preko pa nije teško ni da čeka u redu da kupi kartu i za jednu, dve stanice. Znaš zašto, zato što mu se digne kosa na glavi kad čuje kolika mu je kazna ako ga uhvate bez kazne i tu nema vađenja, ja sam iz Beograda ne plaćam, ja sam manjina ne plaćam, vi ste privatna firma itd itd itd. Konstatacija ti je netačna, Subotica ima elektronski sistem, idi recimo u NS i pogledaj koliko ljudi uredno ulazi na prva vrata i plaća kartu i to se trude sa tačnim iznosom. Stvar je kulture.
Nigde u Beogradu nije pokušano da se uvede sistem ulaska na jedna vrata, pokušali su da nauče ljude nekom sistemu, koja je normalna u kulturnom svetu, prva vrata se koriste za plaćanje karte i prolazak ka sredini vozila, a kod nas služe da se nakače dokoni i gledaju jel vozač slučajno odgovorio na poziv, počešao se iza uveta i naravno za obavljanje svih razgovora mobilnim telefonom da što više ljudi čuje.
Ja ne znam, jel ti ljudi dole koriste neku drugu struju, vodu, kad je tamo toliko jeftinije što ne odete malo iz Beograda i tih velikih nameta na jeftinije? Zamisli prodaju parčiće hleba, a to po Beogradu nema, zađi malo po manjim naseljima.
Ovde se karta neće plaćati NIKAD, jer je to stvar "kulture" koja ovde neće nikad biti i doći, jer svoje mrzimo i ne umemo da čuvamo, a sve tuđe je dobro. I kad je bila tri dinara bilo ih je što nisu hteli da plate, jer šta je to sića, ko da ću oštetiti nekog i slične fraze. Samo u Beogradu je stvar "kulture" da se prevoz ne plaća.
Sistem plaćanja je i kod nas odavno, samo što se ne poštuje od kad ja znam za prevoz u Beogradu, poslednjih 15-16 godina, a verujem i duže.
Sistem i danas postoji, samo što je napravljeno hiljade sistema i razloga zašto ga ne poštovati i upravo i dalje pravdaš neke od njih.
Ono što me užasava, ode preko, ne možeš verovati kako fin narod, kako sve poštuje i čim pređe nazad u Srbiju po starom, ne znam što toliko imamo potrebe da ne poštujemo sve što je naše.
 
Pa sam dajes odgovor.....pa normalno da cu kad izadjem iz zemlje da postujem tudje propise i zakone...sta time ti hoces da kazes...tamo gde ima sistem ali SISTEM,imas placenu kartu,cutis i vozis se....a ako ti ovde vidis sistem da je sredjen,onda ne verujem da dobro sagledavas situaciju.U nekim gradovima funkcionise placanje jer se ljudi zamisli organizovali ali tamo gde je usao privatnik ili ti svez kapital....ajde sad ti lepo prekopiraj Suboticu ko sto kazes na BGD,ili Uzice ili neki drugi grad u Srbiji koji ima regulisano placanje karata...ovo je prijatelju Beograd,mesto gde se ukrstaju najveci interesi u drzavi,i ne moze niko da me ubedi da ovde sistem funkcionise od pre 15 godina,samo se ne primenjuje....princip kazni u saobracaju zbog brzine i prekoracenja iste,ocigledno je dao neke rezultate,zbog vecih kazni,ali opet imas gospodu koja voze 200 km na cas u naselju...nikom.nista....dakle lepo je sto pominjes inostranstvo,e pa kad ovde neko uspostavi princip placanja i adekvatnih sankcija za neplacanje,do tada ce nam inostranstvo biti reper za sve...a sredine koje su dalje od Beograda jednostavno placaju prevoz jer njihov sistem vrednosti ne podrazumeva razmisljanje o bojkotu bilo cega,vec su ljudi okrenuti iskljucivo radu i prezivljavanju,pogotovo na selima i oko gradova....prosto zalosno je sto oni imaju vise svesti o tome nego mi ovde koji zivimo u Bgd....
 
Ovde nikada ne može da postoji sistem, sve dok razmišljaš o tome kako da zaobiđeš sistem, a ne da ga poštuješ.
A ovo je tipično razmišljanje, tamo gde plaćaju organizovano je, a ovde nije, ovde nikad i neće biti jer kao što kažeš i sam, tamo ljudi ne razmišljaju o tome kako će da zaobiđu i prevare nekoga, već plaćaju ono što koriste.
Svuda je narod lud, jedino u Beogradu imaju svest i znanje kako treba.
 
Jeste i da ujutru nekim čudom svi počnu da plaćaju svoje karte imali bismo najbolji prevoz na svetu. Kakva deluzija.

Svako malo se vrti ova priča po forumu; više nikom nije zanimljivo; uvek će se neki broj ljudi švercovati, javni prevoz u BG jeste jadan i plaćanje karata nema s tim ama baš nikakve veze.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=506377#p506377:2ioehepq je napisao(la):
becks89 » Ned Jan 07, 2018 4:39 pm[/url]":2ioehepq]Volim ovo moralisanje...
Pa ti ovde najvise moralises i kulturises...

Stvar je prosta da prostija ne moze biti, daj nam platu min 96000 (3200×30) i resen problem.
I raspitaj se koliki je odnos plata/prevoz u tom normalnom i uredjenom svetu na koji se stalno pozivas.

Do tada pssssst...be quiet :wink:
 
I 196000 da imaš ne bi ga plaćao moralisto.
Nemoj samo o nemaštini kao razlogu što ne plaćaš. Onaj koji nema ne sedi po forumima i morališe o tome kako je ispravno da se ne plaća usluga prevoza, jedan od bezbroj lažnih moralista...
Daj mi Bože što pre da odem samo odavde, valjda će me tad manje pogađati ono u šta se pretvorio moj narod i moj grad, ja sam ovde rođen, drugi grad nemam, a pretvorili su ga takvi u divlji zapad gde je nešto nemoralno postalo ispravno.

Poslato sa Huawei Honor 9 uz pomoć Tapatoka
 
E ovako drugari iskreno, ja se nisam svercovao nikada do pre tri godine i onda sam se opametio. Smorilo me je vise da sve placam i postujem u drzavi u kojoj je sve trulo i resio da bar ne placam prevoz jer se manje osecam bu**** i za ove tri godine sam ustedeo preko 1000 evra. I onako je taj prevoz placen od raznih poreza i doprinosa koje nam svaki dan skidaju.
Godinama gledam kako kontrolori samo zene smaraju u prevozu, kao i ljude koji npr imaju kartu a nisu je cekirali na pocetku meseca. Sto se tice drugih sluzbi masa vice sluzbena u prevozu a ista ta sluzbena lica dobijaju za prevoz na poslu. Pun je grad automobila nepropisno parkiranih koji imaju napred papir vozilo mup srbije, vozilo vlade Srbije i pauk ne sme ni da ih dirne. Najcesce nose krseve. Drugo struju, porez i infostan ne placa masa ljudi i oni im uvedu razne reprograme, oprost kamata a ja koji placam do 15. ispadnem lud. Pa najvece neplatise struje u BG su razni privrednici povezani sa politicarima i imaju milionske dugove i uvek se povlace nalozi za iskljucenje. Pogledajte klipove kada razni pevaci, kumovi i drugari prete radnicima parking servisa i zovu Malog, Vesica i kompaniju jer su im odneli nepropisno parkirana kola.
Bus plus napravi akciju ko ima deset kazni moze da plati jednu a ostale da mu oproste. Pa eto meni za tri godine nisu ni pet puta trazili kartu, jel to posteno prema ljudima koji placaju? Svako ko placa treba da se oseti kao konj.
120 godina gsp naplacivao prevoz i kontrolisao i oni morali da uvedu firmu da bi skidali kajmak.
Svaki dan gledam desetine sluzbenih kola koja se zloupotrebljavaju za privatne svrhe, svaki peti auto u spicu kod arene ima blinkere i ide zaustavnom trakom, kao da su svi ministri, a ja se guram u prevozu. Placaju se botovi da truju i ovaj forum a mi se svadjamo.
30 godina slusam kako treba krenuti od sebe i promeniti sebe da bi bilo bolje, pa sam sada shvatio da ne treba krenuti odozdo, nego odozgo. Hajde da promenimo keramicare, molere i pekare na vlasti koji su se snasli, glavolnje u javnom sektoru koji zaposljavaju samo porodicu i po politickoj liniji, pa kada svi ti paraziti prestanu da nas muzu plata ce biti 1000 e pa ce karta od 30 e biti prihvatljiva.
 
Upravo o tome i pricam, evo druze becks po treci put pitanje samo za tebe: koliki je odnos plata/prevoz u tom lepom uredjenom svetu? Nije MORALNO da ovde piskaras bilo sta dok na to ne odgovoris?
Da cujemo....

PS: cim budem imao 96000, sprintam do bus pljusa.
 
Činjenice:

Preko 2 miliona evra za farbanje novih autobusa.
Veliki broj zapaljenih vozila godišnje.
Privatna firma za naplatu karata koja uzima 300 000e mesečno.
Privatna sližba za obezbeđenje.
Kupovina neadekvatnih vozila zbog partijskog interesa
Kupovina vozila koja nisu ekonomski najisplativija
Redukcija saobraćaja zbog partijskog interesa( zamena trolejbusa el. autobusima bez razloga)
Ustupanje 70 autobusa SNS-u za miting koja nisu plaćena( vozila su skidana iz redovnog saobraćaja)
Elementarno ne održavanje vozila.
Nezanteresovanost da poboljšaju prevoz( semafori za tramvaje, čiste žute trake, saniranje rupa)


I ŠTA MI TU DA PLAĆAMO?


Ima i dobrih stvari kao što je internet u svakom 6. vozilu ili udaranje glavom o plafon kod novih ikara na zadnjim sedištima do prozora valjda da se opametimo, ali sve to je malo.
 
Pojedini clanovi ovog foruma sto pisu su teska komedija, a sa druge strane razumem ih... Ljudi HOCEMO NORMALAN PREVOZ, ali ne preko socijalnog mira...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=506558#p506558:9wxmd51p je napisao(la):
Bumbarevo brdo » Ned Jan 07, 2018 11:34 pm[/url]":9wxmd51p]Upravo o tome i pricam, evo druze becks po treci put pitanje samo za tebe: koliki je odnos plata/prevoz u tom lepom uredjenom svetu? Nije MORALNO da ovde piskaras bilo sta dok na to ne odgovoris?
Da cujemo....

PS: cim budem imao 96000, sprintam do bus pljusa.

Kakve veze ima odnos plata sa bilo čim ?
Što tako ne kažeš EPS-u ? Ili Beokomu ?
Ili odeš na pumpu sipaš gorivo i kažeš da nećeš da platiš zato što imamo najgore gorivo u regionu uz to i najskuplje. Skuplje nego na zapadu ? Probaj pa javi rezultate.
 
Мислим да се овде мало мешају ствари. Систем са оволиком процентом шверцовање је апсолутно неправедан, само за то не треба кривити шверцере, макар не на првом месту, већ оне који треба да обезбеде да нема шверца. Постоје разми методи за то међу којим су и евентуална промена ценовне политике, али свакако и строга и праведна контрола, у коју треба што више укључитии полицији. Бахатост контролера ничему не води.
Нисам од оних који често користе ГСП али када га користи редовно га плаћам. Али када провучем бусплус картицу на пример у 704 у ЗП приметим да ме заиста чудно гледају "ко је бре овај кад овде нико не плаћа карту", и онда наравно да се осећаш превареним и да размишљаш "зашто би ја био бу****, ово систем свесно толерише, ко зна зашто". И онда када када је на некој линији катастрофално лош и редак превоз, ГСП се вади како ту систем наплате карата показује да је мали број путника и сличне глупости. За то што на некој линији скоро нико не плаћа превоз једини кривац је ГСП.
У преводу ако ћете пустити да се 30-40% људи или више шверцује онда је праведније укинути наплату карата и финансирати превоз из буџета као што и постоји у неким светским градовима. Сматрам да то никад не може бити праведније од система да превоз плаћа само онај ко га користи, али боље је од садашње ситуације.
 
@žika

Okolnosti su takve da na pumpi moram dobrovoljno da pristanem na kradju i drzavno-zelenaske marze, tj. ne mogu da uzmem pravdu u svoje ruke, a u prevozu to mogu.
To je jedina razlika, a sustina je ista i odlicno si je opisao.

Inace, ove dve stvari se bas i ne mogu porediti, jer je koriscenje auta licni izbor, a koriscenje javnog prevoza je nesto sto nema ADEKVATNU alternativu u gradu ove velicine, gradjani da bi normalno funkcionisali MORAJU da ga koriste.

A odnos mala plata/veliki nameti ima itekako veze, jer ako te drzava krade i zakida, imas pravo i ti nju, svuda gde ti se pruza prilika. Prostorni planer vam je DETALJNO objasnio sve o tome.
Postoji razlika izmedju znacenja 'legalno' i 'legitimno', mnogi bi trebali da nauce nesto vise o tome.
 
Kako nema alternativu. Pešačenje ili bicikla.

Kad nisam imao para pešačio sam i po 7 km. Jednostavno nisam hteo da me bilo ko proziva i suprotno je nekim mojim shvatanjima.
 
@Bumbarevo brdo
I koriscenje javnog prevoza je licni izbor... Alternativa ti je da ides pesice ili biciklom. Ako ti je grad preveliki za to, ti se preseli u manje mesto. Nista se ne mora, a pogotovo ne koristiti gradski prevoz.
A posto ti znas nesto vise od mnogih ovde sta je legitimno, sigurno znas i da svojim ponasanjem i stavom da imas pravo da zakidas i krades od drzave jer ona tebi cini isto upravo legitimizujes takvo ponasanje drzave i postojeci sistem, pa je skroz besmisleno da se zalis i kritikujes ga. U krajnjem slucaju ne mozes za*ebati drzavu koliko ona moze tebe kad bi npr vratila komunalce u tandemu s kontrolorima da fizickom silom iznudi placanje prevoza...
 
@žika

Mogu ja da ponovim pitanje i 50 puta: Koliki je tad bio odnos plata/troskovi?

Vrtimo pricu u krug, a uzrok je samo jedan - trula drzava.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=506665#p506665:18wfbmgf je napisao(la):
kraspeed » Pon Jan 08, 2018 12:40 pm[/url]":18wfbmgf]I koriscenje javnog prevoza je licni izbor... Alternativa ti je da ides pesice ili biciklom. Ako ti je grad preveliki za to, ti se preseli u manje mesto. Nista se ne mora, a pogotovo ne koristiti gradski prevoz.
Naravno da se necu sloziti sa zakidanjem drzave ili grada neplacanjem prevoza ali isto tako se ne mogu sloziti sa konstatacijom koju si izneo u svom postu. Gradski prevoz jednostavno mora biti dostupan po prihvatljivoj ceni svim stanovnicima grada i do te socijalno ekonomski prihvatljive cene se mora doci. Alternativu koju si pomenuo dozivljavam kao onu "ako nemate leba jedite kolace".
 
Да али факат је и да се превоз мора платити и то сви трошкови, да ли кроз карте или кроз порезе и буџет, само је питање ко плаћа, онај ко се вози или сви који плаћају порез. На жалост ова цена превоза обухвата и разноразне махинације и непотребне трошкове.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=506665#p506665:2p5s64oe je napisao(la):
kraspeed » Pon Jan 08, 2018 12:40 pm[/url]":2p5s64oe]@Bumbarevo brdo
I koriscenje javnog prevoza je licni izbor... Alternativa ti je da ides pesice ili biciklom. Ako ti je grad preveliki za to, ti se preseli u manje mesto. Nista se ne mora, a pogotovo ne koristiti gradski prevoz.
A posto ti znas nesto vise od mnogih ovde sta je legitimno, sigurno znas i da svojim ponasanjem i stavom da imas pravo da zakidas i krades od drzave jer ona tebi cini isto upravo legitimizujes takvo ponasanje drzave i postojeci sistem, pa je skroz besmisleno da se zalis i kritikujes ga. U krajnjem slucaju ne mozes za*ebati drzavu koliko ona moze tebe kad bi npr vratila komunalce u tandemu s kontrolorima da fizickom silom iznudi placanje prevoza...
A pa ne moze druze represija, kako onda izbori da se dobiju?

Ne legitimizujem takvo ponasanje drzave, samo ublazavam posledice takvog njenog ponasanja.

Predlog da se iz RODNOG grada selim negde, zato sto me trula drzava ne placa dovoljno, je krajnje tragikomican, i sa poprilicnom dozom mazohizma, ti ako sebe ne postujes to je vec tvoj problem.

Pesice i bajs nisu ADEKVATNE alternative, javni prevoz je osnovna ljudska potreba u velikom gradu i niko nema pravo da ga uskracuje prevelikim troskom u odnosu na zivotni standard. Kako bih mogao da platim osnovne zivotne troskove ukljucujuci i prevoz, za svoj rad imam pravo da budem i adekvatno placen, ukoliko nisam radi se o kriminalizovano-korumpiranoj drzavi gde gradjani imaju potpuno legitimno pravo da ne plate sve sto mogu da izbegnu.

Resi ti druze uzrok i posledice ce same da nestanu, vrlo prosto i jednostavno. A uzrok je - TRULA DRZAVA.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=506672#p506672:1s8oh0zq je napisao(la):
Igor » Pon Jan 08, 2018 12:55 pm[/url]":1s8oh0zq]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=506665#p506665:1s8oh0zq je napisao(la):
kraspeed » Pon Jan 08, 2018 12:40 pm[/url]":1s8oh0zq]I koriscenje javnog prevoza je licni izbor... Alternativa ti je da ides pesice ili biciklom. Ako ti je grad preveliki za to, ti se preseli u manje mesto. Nista se ne mora, a pogotovo ne koristiti gradski prevoz.
Naravno da se necu sloziti sa zakidanjem drzave ili grada neplacanjem prevoza ali isto tako se ne mogu sloziti sa konstatacijom koju si izneo u svom postu. Gradski prevoz jednostavno mora biti dostupan po prihvatljivoj ceni svim stanovnicima grada i do te socijalno ekonomski prihvatljive cene se mora doci. Alternativu koju si pomenuo dozivljavam kao onu "ako nemate leba jedite kolace".
Hteo je da kaze: ako nemate leba jedite gov.a :wink:

Nista cudno iz njegove sendvic-perspektive.
 
А шта мислите да се уведе систем из Талина?
За оне који нису упућени тамо је превоз бесплатан за све који су пријављени да живе у Талину.
Јесте да цела Естонија има мање становника него Београд, али мислим да би било изводљиво.
 
Тзв. бесплатан превоз за становнике града је добра идеја под условом да је тако организован да буде приближно подједнако добар за све становнике. На тај начин би сви плаћали преко пореза превоз и сви би могли да квалитетно да користе то што плаћају, а ако неко ипак користи приватни аутомобили то је онда ствар личног изборе и не ми имао право да негодује. Свакако је и интерес града да форсира јавни превоз због гужви, загађења и слично.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=506741#p506741:jzhsl54o je napisao(la):
paradox polje » January 8th, 2018, 3:45 pm[/url]":jzhsl54o]Свакако је и интерес града да форсира јавни превоз због гужви, загађења и слично.
Dokle god kolima možeš da stigneš za isto vreme ili brže , nego sa gradskim prevozom , javni prevoz će biti na drugom ili nekom nižem mestu , jer imaš dosta ljudi koji rezonuju , zašto da se guram i stiskam u gradskom prevozu i klimam sto godina , kada mogu ko gospodin da se vozim svojim kolima. Znam svega par osoba koje se pre odlučuju za gradski prevoz nego za kola , ali samo za do posla , što zbog toga što tu relaciju brže preeđu gradskim prevozom , što zbog problema oko parkiranja , tj. nemogućnosti parkiranja.
 
javni prevoz će biti na drugom ili nekom nižem mestu
Да али само док је јавни превоз квалитета којег тренутно јесте, тј прилично лошег. Ја идем редовно приватним аутомобилом јер стигнем за 15 мин плус 0-15 мин за паркирање а са аутобусом ми треба 50-60 мин. Гужву у аутобусима да не помињем. Да имам бољи избор линија, и да у аутобусима није толика гужва и такви услови (клима, чистоћа...), што би размишљао о паркирању и сличним проблемима, а на крају крајева трошио 2 литра бензина (што је ипак више него две карте у ГСП-у).
 
Vrh