Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Pa da imace sledecu situaciju. Na pocetnoj stanici je uslo 50 osoba, na sledecoj 20, na 15. stanici 30. Na poslednjoj stanici autobusa, u autobusu se nalazi 1600 ljudi :) :D
 
Evo još malo da mračim

Using a smart card for mass transit presents a risk for privacy, because such a system enables the mass transit operator (and the authorities) to track the movement of individuals. In Finland, the Data Protection Ombudsman prohibited the transport operator YTV from collecting such information, in spite of YTV's argument that the owner of the card has the right to get a list of journeys paid with the card.

http://en.wikipedia.org/wiki/Contactless_smart_card#Problems

A evo i o dopunama

Dopuna karata na terminalu


Vašu BusPlus karticu, bilo da je ona personalizovana ili nepersonalizovana, možete dopuniti na oko 800 lokacija širom grada. To su uglavnom mesta na kojima ste navikli da dopunjavate kredit na Vašim mobilnim telefonima. I sam postupak dopune je vrlo sličan.

Na prodajnom mestu tražite od prodavca uslugu dopune kartice za prevoz.

Ukoliko dopunjavate mesečnu kartu neophodno je da navedete zonu za koju kupujete Vašu kartu (tarifne zone i relacije u ITS 1 i ITS 2 možete pogledati ovde ovde). Dopuna mesečnih karata se vrši od 25. u mesecu za naredni mesec i od 1. do 25. za tekući mesec.

Ukoliko dopunjavate nepersonalizovanu karticu neophodno je da navedete iznos kredita koji želite da dopunite.

Prodavac u terminal unosi iznos dopune, a Vi prinosite karticu. Sistem vrši proveru i odobrava transakciju.

U slučaju uspešne transakcije, terminal štampa potvrdu o transakciji; u slučaju neuspešne transakcije ispisuje se poruka o greški.

Korisnik plaća dopunu kartice i uzima račun od prodavca. Ovim je Vaša kartica uspešno dopunjena.

Uživajte u vožnji!

http://www.busplus.rs/page-sistem-dopuna-karata.php
 
bojan87":3noautf3 je napisao(la):
Pa da imace sledecu situaciju. Na pocetnoj stanici je uslo 50 osoba, na sledecoj 20, na 15. stanici 30. Na poslednjoj stanici autobusa, u autobusu se nalazi 1600 ljudi :) :D

Понекад није далеко од истине. :D
 
Budimo realni, ljudi koji stoje iza Apex Solutions-a ne računaju samo na onih 8% prihoda od prodaje karata. Šta mislite, koliki profit je u pitanju samo kada se radi o prodaji preciznih statističkih podataka marketinškim agencijama o tome koje ciljne grupe koriste koje linije prevoza, u kojim periodima, na kojim linijama ne treba duplirati oglase na vozilima i unutar vozila (jer statistika BusPlusa pokazuje da isti putnici presedanjem koriste obe te linije), itd?

Kada ovo imamo u vidu, postaje jasnije zašto se u saopštenjima pominje da im je bitno da znaju koje kategorije putnika koriste koji prevoz.... Postaje očiglednije i zašto su toliko zapenili da nas ubede i uplaše da svi moraju da se čekiraju kada uđu u vozilo... Jer, bez toga, mala je šansa da će neko želeti da im kupuje te statističke podatke.
 
Ala ste namaracili nemam reci. Prva ja ne volim gsp i pecinski sistem koji koriste u svakom segmentu poslovanja, ali brate mili ako se plasite da ce neko da vas prati ko u filmu kupite nepersonalizovanu i prestanite da kukate. Zakacis je oko vrata i ne moras da je vadis iz novcanika, tasne, kofera nego samo provuces. Ko ni to nece, nek se svercuje i mirna backa... :kafa:
 
... kako se toga nismo setili ranije :|

Firma mi plaća prevoz, a ja kao i svako drugi, imam pravo da mi se garantuje zaštita podataka :kafa:
Drugo, oni koji hoće da im je i parking besplatan, mogu da nastave da se švercuju, drugo se ni ne očekuje.
 
Siguran sam da će g-din Šabić dobro da proveri potencijalne povrede privatnosti. A situacija je u suštini jednostavna. Brojevi kartica mogu da se prate i da se sa njima radi šta se hoće, ali ne sme da se dođe u situaciju da se spare brojevi kartica i imena putnika. To se tehnički može vrlo lako rešiti.
 
Pa ja nemam nista protiv da oni prodaju statističke podatke, ti podaci su dragoceni za marketinška i druga istraživanja. Statistički podaci nisu povreda privatnosti jer su opšti
 
Odsad gledajte da kupujete jakne sa džepovima na rukavima, to će pomoći da ne vadite vaše kartice :lol: :lol: :lol:
35232_ss_2.jpg

:vops:
 
Nadam se da hoće, skeptičan sam, možda je podešena minimalna razdaljina za očitavanje. Inače, još nemamo odgovor kako će se tarifirati kružne i polukružne linije...? Neću da plaćam dve karte u dvojci, a takvih linija ima dosta
 
hahaha, ne znam da se smejem il da placem na raspravu koja se vodi o validatorima.. misim strasno, zaista. Pa normalno da kada imas kartu koja nije otkucana da ona ne vazi, to je oduvek bilo tako.
 
dziggy":2qjpbb7j je napisao(la):
hahaha, ne znam da se smejem il da placem na raspravu koja se vodi o validatorima.. misim strasno, zaista. Pa normalno da kada imas kartu koja nije otkucana da ona ne vazi, to je oduvek bilo tako.

А ти откуцаваш месечну карту?
 
^Vidi se da si korisnik mesečne pretplate, koliko i da barataš svim neophodnim informacijama vezanim za nove validatore ...

Edit Barkley me preteče
 
dziggy":8qmhda85 je napisao(la):
hahaha, ne znam da se smejem il da placem na raspravu koja se vodi o validatorima.. misim strasno, zaista. Pa normalno da kada imas kartu koja nije otkucana da ona ne vazi, to je oduvek bilo tako.

Ja sam ipak odabrao da se smejem dok sam čitao tvoj komentar... Čovek lupi i ostade živ :D

Svrati malo do Berlina i nekih drugih evropskih prestonica, pa proveri da li putnici "otkucavaju" svoje mesečne karte, ili ih samo imaju kod sebe u slučaju da naiđe kontrola... A nije loše i da se raspitaš kod komšija i prijatelja da li su ikad otkucavali svoje mesečne markice. Onda će ti i biti jasnija ova "rasprava koja se vodi o validatorima".
 
Inace u 24sata.rs imaju objsnjenej ljudi iz udruzenja potrosaca koji kaze da nema smisla da nekog ko plati unapred kartu tj mjesecnu da se maltretira valdiranjem ali ovi idjoti iz buskrsa ostaju uporni :bash:
 
Felix55":2j0c6o9s je napisao(la):
Budimo realni, ljudi koji stoje iza Apex Solutions-a ne računaju samo na onih 8% prihoda od prodaje karata. Šta mislite, koliki profit je u pitanju samo kada se radi o prodaji preciznih statističkih podataka marketinškim agencijama o tome koje ciljne grupe koriste koje linije prevoza, u kojim periodima, na kojim linijama ne treba duplirati oglase na vozilima i unutar vozila (jer statistika BusPlusa pokazuje da isti putnici presedanjem koriste obe te linije), itd?

Kada ovo imamo u vidu, postaje jasnije zašto se u saopštenjima pominje da im je bitno da znaju koje kategorije putnika koriste koji prevoz.... Postaje očiglednije i zašto su toliko zapenili da nas ubede i uplaše da svi moraju da se čekiraju kada uđu u vozilo... Jer, bez toga, mala je šansa da će neko želeti da im kupuje te statističke podatke.

Mislim da im to nece doneti mnogo prihoda jer oni zapravo poseduju vrlo malo podataka o korisnicima kljucnih za marketing: osim podatka da li je nezaposlen, penzioner ili negde radi. Pritom mnogi ostvaruju prihode na crno na mnogo nacina, cak i mnogo vise od zaposlenih, a vode se na birou i voze se kao "nezaposleni". Za ozbiljno marketinsko istrazivanje su mnogo bitniji podaci o nivou obrazovanja, prosecnim prihodima, potrosackim navikama a to BusPlus naravno ne moze da pruzi.
 
@ tragac
Ne zaboravi da će kroz neko vreme masa firmi i državnih ustanova kolektivno uplaćivati svojim zaposlenima preko BusPlusa mesečne troškove prevoza direktno na njihove kartice. BusPlus će time za veliki broj zaposlenih imati podatak ko im je poslodavac.

Time će statistika koju će prodavati marketinškim agencijama osim podataka o starosnoj dobi putnika, kategoriji kojoj pripadaju, delu grada u kom žive, njihovom polu, mestu rođenja, biti obogaćena i sa ustanovama/firmama/branšama u kojima radi dobar deo zaposlenih putnika.
 
i pa sta onda? Znaju i sad gde radis, studiras, zivis. Mene je i pre busplus sistema zanimalo sta ce njima moj jmbg.
 
To je vec protivzakonito. A i ako bi se to radilo, to da koristi "medijum" pravno lice zarad prikupljanja podataka o zaposlenima, marketing agencije bi angazovali banke, koje imaju sve finansijske podatke: tacne prihode svakog pojedinca, njihove kredite, navike u zaduzivanju, u kojim prodavnicama provlace kartice itd. Takodje, da li im nesto znaci podatak, da se recimo, ljudi koji rade u Klinickom centru najvise voze linijama koje idu ka njemu? Uz to, mnoge firme su davale pare na ruke radnicima na ime prevoza, posebno privatne. Da li su one ikako motivisane da prijave ceo svoj platni spisak na busplus (u mnogim firmama vecina osoblja radi na crno, a poslodavci se boje da ce na ovaj nacin neko uhoditi da li su im svi radnici prijavljeni).
A i @bojan87 rece da se nece evidentirati izlasci iz busa, dakle tu ima manje operativnih podataka (kod kog hipermarketa ili banke je izasao). I da, seca li se neko onih monitora koji su bili u svakom autobusu "Beobusa" i "Laste" i prikazivali reklame? Posle tog fijaska tesko da ce i jedna firma hteti da se reklamira na ovim ekrancicima.
 
Jel vi zivite u Srbiji ljudi? :D
Da citam neki nemacki forum pa da jos i poverujem, ali jos uvek sam u Srbiji. :rolleyes:
Da li vi zaista verujete da ce vam u zemlji Srbiji neko naplatiti kaznu posto ne obavite valiadaciju mesecne karte? :laugh:
Ne budite smesni i ne mracite bez potrebe.
Sve ce to narod pozlatiti...
 
Problem je u tome što oni već na kartici imaju vaše podatke, pa ako recimo i uplatite iznos u vrednosti mesečne karte, a ne validirate je pri ulasku i tu istu date kontroloru na uvid koji je prevuče preko svog PDA aparata, aparat će sam odštampati kaznu i upisati vas u bazu. Dakle, to više neće zavisiti od volje kontrolora da li ćete dobiti kaznu ili ne, tako da je situacija složenija i u takvim situacijama je upitno šta je ispravno uraditi; Da li uopšte ne pokazati "plastiku" i time se poistovetiti sa ostalim švercerima, ili je ipak dati na uvid.
 
A nacin funkcionisanja prenosnog racunara nije podlozan izmenama? Kao ni vreme zakljucavanja validatora itd.?
To su programi koje je pisao sam Gospod i samo svevisnji moze da utice na njihove izmene. :laugh:

A Blic i 24 sata su mediji kojima Svevisnji direktno komunicira sa svojim poklonicima na Zemlji.
 
Kaze kontrolor na GSP forumu da od sutra vise gsp kontrolori ne kontrolisu karte vec Apexovi(to jest busplusovi).

Nek nam je sa srecom!
 
Softver je moguće izmeniti, pitanje da li im to odgovara.


Izgleda da kazni za nevalidiranje neće biti, evo izvoda iz odluke:
ОДЛУКА
О ИЗМЕНИ И ДОПУНИ ОДЛУКЕ О ЈАВНОМ ЛИ- НИЈСКОМ ПРЕВОЗУ ПУТНИКА НА ТЕРИТОРИЈИ ГРАДА БЕОГРАДА


Члан 36.
Корисник услуге – путник је лице које се затекне у возилу линијског превоза, осим возног особља.
За коришћење услуге превоза путник је дужан да у вози- лу има важећу и исправну возну исправу.
На захтев контролора или другог овлашћеног лица путник је дужан да покаже возну исправу.
По уласку у возило линијског превоза контролор и друго лице овлашћено се представља легитимацијом.
Уколико путник у возилу не поседује важећу и исправну возну исправу, односно одбије да је покаже, дужан је да овлашћеном лицу пружи податке о свом идентитету, на захтев контролора плати доплатну карту у висини утврђеној актом из члана 42. став 2. ове одлуке и потом настави започету вожњу.
Путнику из става 5. овог члана који не поступи по захтеву контролора, контролор ће уручити опомену која оба- везно садржи:
– податке о путнику (име, презиме, матични број и сл.),
– висину накнаде утврђене актом из члана 42.став 2. ове одлуке,
– датум доспећа,
– линију јавног превоза, гаражни број и врсту возила,
– датум издавања и потпис и службени број контролора. Путник је по уручењу опомене из става 6. овог члана дужан да се удаљи из возила на првом наредном стајалишту. Врсте возних исправа, начин њиховог коришћења и услови под којима поједине категорије путника могу користити јавни превоз без накнаде, односно уз умањење накнаде (повлашћене категорије) и контрола путника утврђују се актом из члана 3. став 2. одлуке.”

Члан 15.
После члана 36, додаје се нови члан 36а, који гласи:
„Члан 36а.
Путник је дужан да возну исправу која гласи на име валидира при уласку у возило и исту на захтав овлашћеног лица уступи ради провере.
Ако се у поступку провере утврди да није извршена валидација возне исправе из става 1. овог члана контролор ће возну исправу блокирати и дати путнику упутства у погледу начина деблокаде, након чега путник може да заврши започету вожњу.
У случају да у возилу током контроле контролор затекне путника са блокираном возном исправом из става 1. овог члана наложиће путнику да се удаљи из возила на првом наредном стајалишту.”.


Члан 19.
У члану 40. став 1. тачка 3. после речи: „уништавати”, брише се реч: „ возило” и додају речи: „опрема возила, возило”.
У истом члану и ставу после тачке 5., додаје се нова тачка 6. која гласи: „да улазе у возило на врата која нису обележена ознаком за улаз у возило, односно да излазe из возила на врата која нису обележена ознаком за излаз из возила;’’
Тач. 6, 7 и 8., постају тач. 7, 8 и 9.

Члан 20.
У члану 42. став 2. мења се и гласи: „Цена услуге из става 1. овог члана утврђује се посебним актом који доноси гра- доначелник града Београда на основу начела и елемената за одређивање цена комуналних услуга прописаних законом којим се уређују комуналне делатности, на предлог надлеж- не организационе јединице и по прибављеном мишљењу организационе јединице Градске управе града Београда на- длежне за пословe који се односе на цене у комуналним и другим делатностима из надлежности града.”

Члан 22.
У члану 54. став 1. после речи: „са одредбама члана 33,” бришу се речи: „34. и”. У истом члану додају се два нова става који гласе:
„за прекршај из става 1. овог члана казниће се новчаном казном од 2.500,00 75.000,00 динара возач уколико одбије да плати или не плати у остављеном року новчану казну изре- чену на лицу места (члан 54. ст. 1. и 3.)”
„за прекршај из става 2. овог члана казниће се новчаном казном од 2.500,00 75.000,00 динара путник уколико одбије да плати или не плати у остављеном року новчану казну из- речену на лицу места (члан 54. ст. 2. и 3.)”

http://www.sllistbeograd.rs/pdf/download/503/
 
Vrh