Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Šta je sa tim nepersonalizovanim karticama, da li još uvek moram u svakom slučaju da dajem podatke GSP-u ili postoji opcija kupovine na trafici i dopunjavanja?

Kada će i da li će uopšte da uklanjaju bušilice za stare karte?
 
busilice bi trebale da ostanu bar jos neko vreme, verovatno ce biti paralelan sistem dok se ljudi ne priviknu, takodje mozda su pogresili sto nisu izdali i papirne markice za februar, ovako se bukvalno preko noci menja ceo sistem, jer i pored ovolike kampanje obavestavanja mnogi nece stici da shvate kako to funkcionise do kraja sledece nedelje kada busplus krece. Svako ko je nekad radio neki posao sa 'sirokim narodnim masama' zna o cemu pricam...
 
Pa rekoše da će u prvo vreme kontrolori samo edukovati ljude kako se sistem koristi, tako da ne vidim problem
 
Da vidimo malo matematiku oko kontrolora:
U novom sistemu kontrolu ce vrsiti 200 kontrolora. Ako u saobracaju ima 1200 vozila (sve zajedno) i ako po 4 kontrolora cini ``ekipu``, onda 200/4= 50 vozila moze biti kontrolisano istovremeno sa po jednom cetvoroclanom ekipom kontrolora. 1200vozila /50 ekipa=24 odnosno svako 24 vozilo moze biti kontrolisano u isto vreme sa po jednom ekipom kontrolora. Ako svaka ekipa kontrolora za svoje smene iskontrolise po 30 vozila (6 casova kontrole x 60 minuta = 360 minuta kontrole), a svaka kontrola neka traje po 6 minuta po vozilu znaci svaka ekipa ce iskontrolisati 360min/6min=60 kontrolisanih vozila max. Ajde neka to bude 30 vozila za 6 sati rada dnevno (efikasnost 50%). 50 ekipa kontrolora iskontrolisace po 30 vozila dnevno (50x30=1500). Znaci uz sve probleme i gubitke vremena, svaki dan, svako vozilo ce biti kontrolisano u proseku bar jednom dnevno a i cesce. Ako se to uporedi sa ranijim sistemom kontrole koju je sprovodio GSP, cini se da ce sada kontrola biti mnoogo cesca nego ranije.
 
TV StudioB, gnevnik u 19h:
U direkciji javnog prevoza odluceno je da ce se validacija karata u vozilima javnog prevoza moci obavljati i u toku voznje a ne samo dok vozilo stoji u stanici. Ovakav sistem validacije ce vaziti dok se putnicci ne naviknu na novi sistem......
 
- Kako će se plaćati noćni prevoz? Da li će se i dalje kroz bus muvati tip koji uzima pare i daje papirnu kartu?
- Da li rok važenja papirne karte koja se kupuje na trafici počinje da važi od prve dopune ili prve validacije? Da li se papirna karta može dopunjavati više puta? Ili se može napuniti "kreditom" samo onog trenutka kada se kupuje, pa kada se to potroši baca se?
- Da li se na personalizovanu karticu može uplatiti iznos za 2 ili 3 meseca unapred, ili mora da se uplaćuje svakog meseca posebno?

Usput, skrećem vam pažnju na ovo:
U cenu dosadašnje karte za jednu vožnju od 60 din ulazili su osim troškova vožnje i cena štampe te karte, cena papira i holograma, troškovi njihovog transporta i distribucije, itd. Sada imamo slučaj da prilikom kupovine karte na trafici posebno plaćamo te dodatne troškove, a svih 60 din odlazi na troškove vožnje (isti slučaj je i sa markicama) - drugim rečima prevoz je iza kulisa poskupeo (može da se kaže da je poskupeo otprilike za onih 8% koji će ubuduće odlaziti Apex Solutions-u).
 
Felix55":2qdinrop je napisao(la):
Usput, skrećem vam pažnju na ovo:
U cenu dosadašnje karte za jednu vožnju od 60 din ulazili su osim troškova vožnje i cena štampe te karte, cena papira i holograma, troškovi njihovog transporta i distribucije, itd. Sada imamo slučaj da prilikom kupovine karte na trafici posebno plaćamo te dodatne troškove, a svih 60 din odlazi na troškove vožnje (isti slučaj je i sa markicama) - drugim rečima prevoz je iza kulisa poskupeo (može da se kaže da je poskupeo otprilike za onih 8% koji će ubuduće odlaziti Apex Solutions-u).

Dodaj tome i ekstra prihod od neiskorišćenog iznosa na papirnim nepersonalizovanim kartama, koji će krenuti da kaplje od maja (tri meseca nakon početka korišćenja).
 
Yes wala,
Ranije kod poskupljenja prevoza ostavljan je neki rok do kada su mogle da se iskoriste stare karte i rok do kada su papirne karte kupljene po staroj ceni mogle da se zamene za iste takve karte po novoj ceni. Sad nista, neiskorisceni prepaid na papirnim nepersonalizovanim kartama propada po isteku vaznosti, (btw ne zna se od kada tece rok vaznosti) i to bez obzira poskupele-neposkupele. Posto se izgleda papirne nepersonalizovane mogu puniti samo jednom, i to do max 600 din, (po sadasnjim cenema 10 voznji u prvoj zoni), onda ako u medjuvremenu prevoz poskupi moze se desiti da na njoj ostane neiskorisceni iznos prepaida koji nije dovoljan za jednu voznju i onda taj iznos propada?
Predpostavljam da u BG iz raznih razloga dolazi veliki broj ljudi iz drugih krajeva i da se prilikom koriscenja javnog prevoza upravo opredeli za ove papirne nepersonalizovane kartice....tako da ni neiskorisceni iznosi nece biti bas zanemarljiva stavka....Ako jos uzmemo u obzir (ako se ja dobro secam) da nije isti PDV-a za javni prevoz (za uslugu javnog prevoza koja se posebno placa dopunom kartice) i za nepersonalizovane karte (posebno se naplacuje 40 din za papir odnosno 250 za plastiku) - bice tu posla i za poresku inspekciju, da malo propita strucnjake Ape-``x``-a.
 
Неће оне поскупљивати толико често (ваљда неће :) ). Чак и да их свако допуњава са тачним износом који је потребан за одређени број вожњи (нпр. 180 динара за три вожње), увек се може десити да ти остане неки износ на истеку три месеца. А биће и доста оних којима треба за пар вожњи па ће рећи: ''Допуни ми за 200 динара'', па ће им неки динар преостати чак и да искорите три вожње. у праву си када кажеш да када поскупе карте, остави се неки период да се старе искористе. Али то се дешава рецимо једном годишње. Овако, то ће бити много чешће.

Јесте да цепидлачим мало више, желим само да укажем да на овај начин остварују додатни скривени приход, колики год да је. Као што им фино капље ових дана од свих оних беспотребно датих 40/250 динара.
 
novine Politika 19.01.2012.

1. Да ли је истина да власници персонализованих картица могу у једном дану да своју карту овере на валидатору највише шест пута, односно да имају право на само толико вожњи?

– Власници персонализованих картица имају право на неограничен број вожњи. Дакле, за њих важе исте бенефиције које су имали власници месечних или полумесечних претплатних маркица.

2. Да ли „бус плус” картице важе и на ноћним линијама јавног саобраћаја?

– Систем „Бус плус” не функционише у ноћном саобраћају. Све те линије опслужују искључиво приватни превозници, а они на основу уговора са Градском управом имају право да до краја 2012. године наплаћују карте у својим аутобусима.

3. С обзиром на то да су и власници персонализованих карата дужни да приликом уласка у возило овере своју путну исправу тако што ће је принети валидатору, да ли се на тај начин из контролног центра може пратити кретање сваког корисника?

– Овером персонализоване картице на валидатору, у контролни центар се преносе информације о томе којој категорији корисникапутник припада – да ли је запослен, незапослен, студент, грађанин старији од 65 година и слично, а никако идентитет корисника. На тај начин се добија увид о броју и структури корисника на појединим линијама или у периодима дана. Ти параметри служе да би се кориговао број возила и њихова учесталост на свакој линији понаособ, ради ефикасније организације јавног превоза. Подаци о грађанима су заштићени у складу са Законом о заштити личних података.

4. Да ли ће карте моћи да се оверавају само докје возило на почетном терминалу, односно на станици, или ће то моћи да се учини и у току вожње?

– Формално, карте ће моћи да се овере приношењем читачу и када возило крене из станице, али ваља знати да се рад валидатора блокира већ после пређених 80 метара. Од тог тренутка и контролори почињу проверу путних исправа.

5. Ако се возило поквари, да ли ће путници морати да оверавају персонализоване карте у возилу у које ће прећи, односно да ли су власници неперсонализованих карата дужни да поново плате вожњу?

– Преко специјалних уређаја контролори ће тачно знати у којем возилу је оверена карта и имаће информацију да је то возило остало у квару. Дакле, путници неће морати да поново валидирају персонализовану карту, односно да плаћају вожњу у другом возилу.

6. Да ли ће власници персонализованих карата, који своју путну исправу не принесу валидатору,платити казну због тог пропуста?

– Корисници и персонализованих и неперсонализованих картица обавезни су да их овере при уласку у возило. Уколико то не ураде, контролори ће им наплатити доплатну карту од 1.500 динара. Исти износ платиће и путник кога контролори у возилу затекну без карте.

7. Ко ће од 1. фебруара обављати контролу карата у возилима ГСП-а, с обзиром на то да наплата више није у делокругу највећег градског превозника?

– Контролорска служба је формацијски део фирме „Апекс”, једне од чланица „Бус плус” конзорцијума. За сада броји 200 радника, који су те послове обављали у ГСП-у, а прихватили су да пређу у другу фирму. Они на дужности неће носити униформе, нити икаква издалека препознатљива обележја (флуоресцентне прслуке), а путницима ће се идентификовати службеном легитимацијом црвене боје.

8. Које фирме чине „Бус плус” конзорцијум? Како ће бити расподељиван новац од продаје карата?

– Конзорцијум на чијем је челу турски „Кенткар” чине и две домаће фирме „Апекс солушнтехнологија” и „Ланус”. Уговором са градом прецизирано је да конзорцијум добија 8,53 одсто прихода од месечне продаје карата. Уговор је потписан на десет година, с тим што град има могућност откупа читавог система, вредног 12 милиона евра, пре истека тог рока.
 
@ Berkley,
Nije to cepidlacenje......to su pitanja koja bi trebalo da budu razjasnjena. Nije sporno javni prevoz treba da plate njegovi korisnici i drzava (Grad), ali sto vise pitanja tu ostane nerazjasnjeno, zamagljeno, obavijeno velom tajni, to se otvaraju prostori za razne price.......i tu niko ne moze biti zadovoljan.
Bilo je vremena da se svi detalji jasno i transparentno (kako se to sada voli istaci) osmisle i da ne bude prostora za sivu zonu. Ako je usluga javnog prevoza oslobodjena PDV-a (ili se placa PDV po nizoj stopi od 8%), a sama papirna karta ili plasticna karta sadrzi u sebi PDV od 18%, i ako korisnik istovremeno recimo nabavi plasticnu nepersonalizovanu kartu (250 din plastika) i dopuni se sa 750 dinara za javni prevoz, koliki je tu PDV i po kojoj stopi? a koliko je za Ape-(x) i koliko za Direkciju javnog prevoza, odnosno GSP i druge....????? Koliko ide drzavi? Dobija li se fiskalni isecak za to?

Inace postoji ``tim`` koji slican projekat radi za Elektrodistribuciju, posto i ovi imaju nenormalna nenaplacena potrazivanja za neplacenu struju. Radi se projekat gde ce se u onu plocicu ispod strujomera ugraditi elektronski sklop koji ce biti upravljiv daljinski (izradjen od starih mobilnih telefona) i pomocu njega moci ce da se iz komandnog centra iskljuci dovod elektricne energije korisniku koji nije uplatio pripejd kredit za to brojilo (za taj EDB broj). Nema stemovanja, busenja, malterisanja, sprovodjenja zica, samo klik-klak ispod strujomera). Isto prepaid kredit za brojilo moci ce da se obavi na bilo kojoj trafici, prodavnici, itd.....Uplatis recimo 5.000 dinara i brojac broji i propusta struju........kad kredit dodje do nule, ``cap``........nema lita- lata.........a ne kao sada: pisu opomenu, pa sud, pa sudsko izvrsenje, pa izadje ekipa za izvrsenje a ispred kapije majka koja doji dete i place: nemo da mi secete struju dojencetu nema cime mleko da grejem...........nego komandni centar, ``Cap``..........nema lita- lata.......
 
6. Да ли ће власници персонализованих карата, који своју путну исправу не принесу валидатору,платити казну због тог пропуста?

– Корисници и персонализованих и неперсонализованих картица обавезни су да их овере при уласку у возило. Уколико то не ураде, контролори ће им наплатити доплатну карту од 1.500 динара. Исти износ платиће и путник кога контролори у возилу затекну без карте.

To je to,bag** :rant:
Pozivam na bojkot!
 
^To je to, izjednačeni sa švercerima = solidarnost i u praksi ;)
 
Нисам пратио топик па се унапред извињавам ако је већ било истих питања.

Мој отац је јутрос на трафици купио картицу од 250 динара. Која је то врста карте,
да ли са њом имам право на неку вожњу? Да ли може да се допуњава и где?

Такође је начуо да особе преко 65 година имају неке бенефиције ако уплате 400 динара.
Шта је тачно у питању?

Хвала !!
 
To ti je čista pre paid kartica. Znači na tih 800 trafika dodješ i kažeš hoću da uplatim 120 dinara na karticu. Na kartici ćeš imati 120 dinara što znači možeš 2 x da je staviš na validator, tj da se voziš 2 puta :) Možeš da uplatiš na nju koliko hoćeš, i kad hoćeš.

Za beneficije ništa nisam čuo
 
roadrunner":2p8te0lh je napisao(la):
Корисници персонализованих картица обавезни су да их овере при уласку у возило. Уколико то не ураде, контролори ће им наплатити доплатну карту од 1.500 динара.

Plaćaću unapred moje vožnje za svaki mesec putem personalizovane kartice, kao i do sada putem markice. Po kom osnovu mogu da pokušaju da mi naplate DOPLATNU KARTU od 1.500 din ako sam već unapred platio neograničen broj vožnji u tom mesecu?

S druge strane, doveli su nas pred šah-mat:
- Onaj ko ima personalizovanu karticu, kad naiđe kontrola dužan je da je preda radi kontrole, inače će ga tretirati kao švercera.
- Ako nije validirana, čim bude prineta aparatu biće blokirana, plus uopšte ne moraju da tom putniku traže ličnu kartu da bi napisali kaznu od 1500 din, jer u sistemu imaju sve njegove podatke iz LK.

Poenta je da postoje samo 2 mogućnosti izgleda:
1. Ili ćemo leći na rudu i poslušno se gurati do validatora sa našim personalizovanim karticama svaki put kada uđemo u prevoz
2. Ili ćemo iz protesta odbijati da validiramo kartice, i nećemo dozvoljavati da budu prinete aparatu kontrolora da nam ne bi pisali kazne i blokirali kartice (ali, koja je onda poenta uplaćivati na karticu pare svaki mesec, ako ćemo biti samo običan švercer za kontrolu, koji tvrdi da ima važeću karticu ali neće da dozvoli kontrolu nje?).


Koju opciju ćete vi izabrati? Izgleda da je najbolje preći u švercere, dok god traje ovo maltretiranje sa obaveznom validacijom i nezakonito naplaćivanje doplatnih karata ljudima koji su već unapred platili vožnje. :rolleyes:
 
Znaci mi koji kupujemo markice cemo biti u istom rangu kao i oni sto prevoz uopste ne placaju. I koja je onda pojenta imati markicu ??? Ako ne overim markicu bicu u istoj situaciji kao i onaj koji uopste nema kartu. Tj. on ce biti u boljoj situaciji posto nece morati da da dokument i nece platiti nista.
 
Felix55":1vw04d6y je napisao(la):
roadrunner":1vw04d6y je napisao(la):
Корисници персонализованих картица обавезни су да их овере при уласку у возило. Уколико то не ураде, контролори ће им наплатити доплатну карту од 1.500 динара.

Plaćaću unapred moje vožnje za svaki mesec putem personalizovane kartice, kao i do sada putem markice. Po kom osnovu mogu da pokušaju da mi naplate DOPLATNU KARTU od 1.500 din ako sam već unapred platio neograničen broj vožnji u tom mesecu?

S druge strane, doveli su nas pred šah-mat:
- Onaj ko ima personalizovanu karticu, kad naiđe kontrola dužan je da je preda radi kontrole, inače će ga tretirati kao švercera.
- Ako nije validirana, čim bude prineta aparatu biće blokirana, plus uopšte ne moraju da tom putniku traže ličnu kartu da bi napisali kaznu od 1500 din, jer u sistemu imaju sve njegove podatke iz LK.

Poenta je da postoje samo 2 mogućnosti izgleda:
1. Ili ćemo leći na rudu i poslušno se gurati do validatora sa našim personalizovanim karticama svaki put kada uđemo u prevoz
2. Ili ćemo iz protesta odbijati da validiramo kartice, i nećemo dozvoljavati da budu prinete aparatu kontrolora da nam ne bi pisali kazne i blokirali kartice (ali, koja je onda poenta uplaćivati na karticu pare svaki mesec, ako ćemo biti samo običan švercer za kontrolu, koji tvrdi da ima važeću karticu ali neće da dozvoli kontrolu nje?).


Koju opciju ćete vi izabrati?

Ja ne koristim markice, tako da cu izvaditi nepersonalizovanu karticu.

Medjutim, zbog svog ovog bezobrazluka planiram da SVAKI PUT kada bude naisla kontrola pravim sto vise problema i rasprave, pa da im onda na kraju dam karticu na proveru. Zagorcacu im zivot sto je vise moguce, i mozda cu pomoci nekom sverceru da izadje na sledecoj stanici pre nego sto stignu do njega.

Takodje, planiram da ako vidim kontrolu izadjem na zadnja vrata, pa udjem ponovo na prednja, vidno se ne otkucam, pa kad njihov aparat kaze da mi je karta u redu, onda izjavim da imam dil sa programerima.

Je*acu ih dok ne poplave.
 
Evo maila kojeg sam poslao busplusu:

Postovani,

Interesujeme jedna stavka u funkcionisanju novog sistema naplate karti u JGP. Naime u politici sam procitao da cete nas koji vam platimo voznju unapred ( mesecna markica ), kaznjavati ako ne overimo svoji markicu prilikom svakog ulazka u vozilo, i tretiracete nas isto kao i svercere.

Pa vam ja postavljam pitanje zasto nas stavljate u losiju situaciju nego svercere ? Svercer vam nije platio voznju i najverovatnije ni nece jer necete imati mehanizam da mu naplatite kaznu jer nije u obavezi da vam da licna dokumenta, dok ja koji sam vam uredno platio voznje unapred, pored markice cete mi naplacivati i kazne. Da li to znaci da trebam da prestanem da kupujem mesecnu markicu kako bi imao bolji status u vasem sistemu, i kako me ne bi smatrali najvecim olosom svaki put kada ne overim svoju markicu ?

Ovo bi imalo smisla kada bi overa bila moguca u bilo kom trenutku, ali besmisleno je to sto cemo se mi sa markicom gurati da sto pre odkucamo kartu, dok ce se sverceri udobno smestiti i voziti bez karte, a kad udje kontrola izacice na prvu sledecu stanicu.

Bio bih vam jako zahvalan kada biste mi razjasnili ove moje nedoumice oko funkcionisanja novog sistema.

Unapred zahvalan

Imate li neki koristan mail na koji bi mogao da posaljem ovo moje zapazanje ( tipa direkcija, gradonacelnik ili neko treci )
 
times12":2nagr3ue je napisao(la):
Нисам пратио топик па се унапред извињавам ако је већ било истих питања.

Мој отац је јутрос на трафици купио картицу од 250 динара. Која је то врста карте,
да ли са њом имам право на неку вожњу? Да ли може да се допуњава и где?
Хвала !!

nema prava na vožnju, već će morati i da je dopuni.

Što se tiče validiranja markica, ne razumem toliko negodovanje, zar je teško ispoštovati prosto pravilo?
 
BTW kazna od 1500 dinara za švercere je mala. pa to je malo više od pola markice. kazna bi trebala da bude makar kao cena markice.
 
Матеја Бељан":3l3mkcyj je napisao(la):
Što se tiče validiranja markica, ne razumem toliko negodovanje, zar je teško ispoštovati prosto pravilo?

Prosto pravilo?! Zar nisi ti bio jedan od onih koji su pisali da nisu poštovali prosto pravilo čukanja karte u prevozu :)

Šta ovde nije jasno?

zidar":3l3mkcyj je napisao(la):
Overavanje kartica prilikom ulaska u vozilo sluzi prvenstveno pracenju broja i kretanja putnika kako bi se napokon dobila celokupna slika saobtacaja u gradu. Gledano sa te strane bilo bi pozeljno da svako karticu overava.

Sa druge strane, posto smo svedoci da Direkcija do sada nije imala nameru da unapredi sistem gradskog prevoza, uvazi predloge gradjana ili se barem izvine za kasnjenja i ostale nepogodnosti, ne mozemo im verovati na rec da ce sa novim sistemom ista biti drugacije.
Uz to, privatna firma koja informacije prikuplja zajedno sa haracem pokazala se kao krajnje neodgovorna u rukovanju licnim podacima putnika.

Shodno tome, ako nadlezni organi ocekuju od gradjana da u novom sistemu aktivno ucestvuju, duzni su da prvo ONI pokazu minimum obzira prema korisnicima:

- zastita licnih podataka korisnika i mogucnost uvida i ispravke/brisanja

- redovno objavljivanje prikupljene statistike: broj putnika, kretanja, crne tacke.
Time ce javnost moci da prati rad direkcije na organizaciji saobracaja i uveri se u njenu odlucnost i sposobnost.

- objavljivanje prihoda od prodaje karata, ostalih prihoda gradskog prevoza (subvencije, reklame...), i svih rashoda ukljucujuci usluge novog sistema naplate. Prirodno je da gradjani imaju uvid u finansije javne usluge.

Dok se ovo ne desi, bojkot je legitiman.

Ne moze nista besplatno, ako hocete da gradjani rade, morate i vi.

edit: @bojan87 možeš da pišeš ovde http://www.bgsaobracaj.rs/index.php?option=com_ckforms&view=ckforms&id=1&Itemid=35 Direkcija za javni prevoz je deo Sekretarijata za saobraćaj
 
@Mateja
Da, teško je ispoštovati pravilo:
- zbog koga ćemo morati, iako imamo mesečne karte, da se bespotrebno guramo u špicevima ne bi li nam ruka dosegla validatore
- zbog koga ćemo morati, iako imamo mesečne karte, da se probijamo kroz puno vozilo u potrazi za ispravnim validatorom, ukoliko je prethodni razbijen/išćupan
- zbog koga će nam ukoliko ne uspemo da validiramo karticu naplatiti 1500 din iako smo već platili sve vožnje unapred
- zbog koga će zadržavanja na stanicama biti još duža (npr. zbog ljudi koji ulaze a koji se ne snalaze sa validatorom ili nisu pripremili svoju mesečnu karticu, a ne miču se dalje od stepenica dok je ne validiraju, pošto hoće da sednu odmah zatim)
- zbog koga će šverceri biti u boljoj poziciji od nas koji plaćamo vožnje, jer će opušteno po ulasku u vozilo odmah moći da zauzmu sedišta ili bar prihvatljiva mesta za stajanje, dok ćemo mi ostali morati da se tiskamo oko validatora i da zatim ostajemo u gužvi tu pored vrata
 
Vrh