Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Postoji li način da proverite stanje na nepersonalizovanoj kartici ili morate da vodite ličnu statistiku? Moj matori hoće da kupi tu kartu jer mu markica realno ne treba (uglavnom koristi kola, ali nekada parkira na obodu centra pa poslove brže obavi gradskim prevozom), pa me je pitao najprostije, glupo pitanje - kako da ima uvid u stanje na kartici? Npr. može nedeljama da ne koristi kartu i jednostavno zaboravi koliki je iznos uplatio, tj. koliko vožnji je imao u međuvremenu.
 
^^ Ja kao jedinu opciju vidim da ce se na busplus validatoru ispisati koliki je iznos preostalog kredita koji ima na kartici. Tipa, ako mu je ostalo 180 din, ponudice mu se kupovina 1, 2 ili 3 karte.

Mozda i nije tako, ovo ja iz glave pricam.
 
Kao sto rekoh pre par stana na sajtu busplus ima registracija kartica tako da cete verovatno tamo moci da vidite koliko kredita imate na kartici
 
ZAsto nema godisnje karte ,DNEVNE KARTE OD 150din ,sedmicne karte ,itd :bash:
 
Direktore, pa zar nisi svestan da je i dalje planetarna misterija da li ima potrebe za takvim kartama, evo ni jedan grad na planeti ih nije uveo do sada, svi čekaju da Apex Solutions krene da prati u Beogradu brojke putnika koji validiraju karte i da objavi zatim da li ima ili nema potrebe za kartama koje važe 1,5 sat, zatim dnevnim, nedeljnim, godišnjim kartama... :rolleyes:
 
Ма видим ја да је најбоље да задржимо старе папиробушаче :bash: Страшно је колико појединцима ништа не ваља, шта год да се уради или не уради... Вучко, у последње време звучиш као партијски полтрони из коментара са блица и б92. Само мрак...

Felix55":1flpgswt je napisao(la):
roadrunner":1flpgswt je napisao(la):
Корисници персонализованих картица обавезни су да их овере при уласку у возило. Уколико то не ураде, контролори ће им наплатити доплатну карту од 1.500 динара.

Plaćaću unapred moje vožnje za svaki mesec putem personalizovane kartice, kao i do sada putem markice. Po kom osnovu mogu da pokušaju da mi naplate DOPLATNU KARTU od 1.500 din ako sam već unapred platio neograničen broj vožnji u tom mesecu?
Једноставно, немаш исправну карту. Исто као да имаш папирну карту код себе, а ниси је откуцао. Или као да имаш маркицу, а оставио си је код куће. Крај приче.


Felix55":1flpgswt je napisao(la):
Koju opciju ćete vi izabrati? Izgleda da je najbolje preći u švercere, dok god traje ovo maltretiranje sa obaveznom validacijom i nezakonito naplaćivanje doplatnih karata ljudima koji su već unapred platili vožnje. :rolleyes:
Мени стварно није јасно шта је ту малтретирање да док пролазиш поред врата провучеш картицу!?

Значи ово је стварно страшно колико се параноише. Нпр у свим метро системима, свако ко жели да уђе мора да провуче своју месечну карту, па не видим да се нешто буне.

direktor":1flpgswt je napisao(la):
ZAsto nema godisnje karte ,DNEVNE KARTE OD 150din ,sedmicne karte ,itd :bash:
Ово је по мени једна од две ставке око које треба да се бунимо, а које значајно могу да утичу на квалитет превоза. Дакле:
1) да се уведу временске, дневне, недељне и туристичке карте
2) да се поред СМС порука омогући праћење превоза и преко интернета и мобилних апликација БЕЗ НАПЛАТЕ.
Све остало примедбе су неосноване и проистичу из страха од промене.


Homer Jay":1flpgswt je napisao(la):
Postoji li način da proverite stanje na nepersonalizovanoj kartici ili morate da vodite ličnu statistiku? Moj matori hoće da kupi tu kartu jer mu markica realno ne treba (uglavnom koristi kola, ali nekada parkira na obodu centra pa poslove brže obavi gradskim prevozom), pa me je pitao najprostije, glupo pitanje - kako da ima uvid u stanje na kartici? Npr. može nedeljama da ne koristi kartu i jednostavno zaboravi koliki je iznos uplatio, tj. koliko vožnji je imao u međuvremenu.
Имаш на сајту, а и ја сам цитирао пре пар страна. Исписиваће преостали износ на валидатору.
 
Михаило":2xqrwrrg je napisao(la):
Једноставно, немаш исправну карту. Исто као да имаш папирну карту код себе, а ниси је откуцао. Или као да имаш маркицу, а оставио си је код куће. Крај приче.

Nije jednostavno, nisi zaboravio, imaš je kod sebe, vidi se da imaš uplaćen mesečni iznos, oni te kazne kao švercera umesto da te motivišu.

Михаило":2xqrwrrg je napisao(la):
direktor":2xqrwrrg je napisao(la):
ZAsto nema godisnje karte ,DNEVNE KARTE OD 150din ,sedmicne karte ,itd :bash:
Ово је по мени једна од две ставке око које треба да се бунимо, а које значајно могу да утичу на квалитет превоза. Дакле:
1) да се уведу временске, дневне, недељне и туристичке карте
2) да се поред СМС порука омогући праћење превоза и преко интернета и мобилних апликација БЕЗ НАПЛАТЕ.

Све остало примедбе су неосноване и проистичу из страха од промене.


Upravo, tvrde da skuplju podatke pa će videti naknadno potrebu za ovakvim kartama, pojačanim linijama.... inače se ne zna da nam je ovo potrebno...
Evo ja ću da im kažem koji prevoz koristim, koliko često, gde... Bez garancije zaštite ličnih podataka, neću da se overavam!

Hajde sada poređaj sve koji ovde kritikuju ovaj novi sistem, pa jednostavnim pregledom njihovih postova utvrdi logičnu liniju u stavovima, pružanja otpora promenama, da bi ova tvrdnja stajala.

Bilo bi lepo kada bi se sve moglo da bude jednostavno, zar ne?!
 
Nije da nikome nista novo ne valja, nego ljudi ne vide ni konkretnu ni opstu korist od validacije. Kazu bice podataka samo o kategorijama putnika. Koja je, ako neko ume da mi objasni, korist nekome ko planira prevoz od informacije da u autobusu ima 30 studenata, 20 penzionera i 10 nezaposlenih naspram informacije da je u autobusu 60 putnika? Svi odgovori na prosta pitanja im se svode na gomilu folskula 'o unapredjenju' i ' tamo se to koristi'.
A meni jeste cimanje, narocito ovih dana da do grla zakopcan, da otkopcavam jaknu, vadim novcanik, prinosim kartu, pa vracam, pa opet isto kad dodje kontrola...imam korak vise koji moram da ispostujem,a ne znam zasto, ne vidim koristi od toga pa jos da me kazne kao nekog ko nema kartu, a unapred sam platio. Markicu i kupujem upravo zbog toga da mogu da udjem, presedam i da ne razmisljam da li sam otkucao kartu.
Uveli su nove igracke, uzeli procenat...neka nama (a zbog nas se ovo uvodi? ili ne?) ne zagorcavaju zivot dodatnim guranjem, cekanjem i pre svega produzavnjem voznji zato sto sto 'eto tako'. Ako autobus i minut duze putuje samo zbog novog sistema, ja to ne vidim kao unapredjenje, ma sta god pricali o njemu i ma gde god se to primenjivalo. Hocu da, kad platim, bus dodje po redu voznje i da me za najkrace, objektvino posmatrano, vreme preveze do zeljene destinacije. Odbijam da placam uslugu koja je losija,a duze vreme putovanja jeste losija usluga.
 
Михаило":2u1iqqix je napisao(la):
Имаш на сајту, а и ја сам цитирао пре пар страна. Исписиваће преостали износ на валидатору.

Ovo nije dovoljno. Sta ako sam se poslednji put vozio pre 2 nedelje, pa ne znam sta je ono pisalo na validatoru? Ili sta ako je bila guzva pa nisam stigao da vidim sta pise...

Treba svaka nepersonalizovana (i personalizovana) da ima neki serijski broj, koji ja mogu da ukucam na sajtu, pa da vidim sta mi je tu ostalo od "kredita". Takodje, treba postaviti po gradu "blanko" validatore, na odredjenim trafikama koje prodaju busplus kartice, na ispostavama GSPa, na prometnijim stanicama...da ja mogu da prinesem karticu i "proverim kredit". Takodje bi bilo dobro da mogu SMSom da posaljem redni broj kartice na neki broj, pa da mi on vrati stanje na kartici - ako nisam pri "blanko" validatoru ili kompjuteru.

Takodje, kada vec mora da se otkucava i mesecna karta...zasto onda ne uvesti potpuno fleksibilnu mesecnu kartu? Ja uplatim mesecnu, i ona vazi od prve validacije. Dakle, mogu da je kupim 17. u mesecu, pa da je iskoristim tek 2 dana kasnije, znaci aktiviram je 19., i onda ona vazi do 18. u sledecem mesecu. Onda ne bi svi hrlili pocetkom/krajem meseca da kupuju markice...
 
Pazite ove gebelovske izjave,molim vas:

I STudio B nas laze:

Dosta nedoumica u vezi korišćenja Bus plus karata »
19. Januar. 2012 | 18:06, Izvor : Studio B, Komentari: 0 komentari

Što smo bliži prelasku na nov sistem javnog prevoza, to su pitanja Beograđana u vezi sa bus plusom sve brojnija.

Pošto nedoumica oko korišćenja novih elektronskih karata još ima, kontrolori će do prvog februara, a i kasnije, deliti građanima štampana uputstva i odgovarati na sva pitanja.

Postoje četiri vrste karata za vožnju javnim prevozom, a samo one kupljene kod vozača ne moraju da se očitavaju.

Svako ko ima bus plus kartu, a nije je prineo elektronskom čitaču pri ulasku u prevoz ili tokom vožnje, jeste osoba bez karte.

http://studiob.rs/info/vest.php?id=72489
 
Dakle, mogu da je kupim 17. u mesecu, pa da je iskoristim tek 2 dana kasnije, znaci aktiviram je 19., i onda ona vazi do 18. u sledecem mesecu. Onda ne bi svi hrlili pocetkom/krajem meseca da kupuju markice...

a ne, to je vec visa matematika i potreban je um genija da bi se tako nesto smislilo :laugh: :kafa:
 
Ja se ne vozim gradskim prevozom cesto, ali ovaj sistem busplus_a mi se uospte ne svidja.
Kazu da je slican evropski gradovima ja bih voleo da znam koji su to gradovi a bio sam u dosta
Velikih gradova i nigde nisam video ovaj sistem verifikacije karata sem u Valenziji. U pocetku sam
se ponadao da cemo dobiti sistem kao sto je u Parizu, Barseloni, Pragu, Bechu, Berlinu....
Ali neko je ovde video zivu lovu i priliku da se narod jos malo ojadi i na kraju ce ceo sistem prodati gradu uzeti jos vecu lovu i nestati.
Secam se kao klinac narandzastih automata u prevozi i karte za deset voznji toga nema vec duze vreme.
Najvise me iritira sto verifikacije ne moze da se uradi u toku voznje, ovakav nefleksibilan sistem nisam video nigde u Evropi.
 
Hvala svima na odgovorima. I "24 sata" je objavio FAQ o "BusPlusu" i na validatorima će biti ispisivan preostali kredit, a moći će da se proveri i na kioscima koliki je iznos preostao na kartici.
 
Ни мени није јасно зашто се тражи валидација исправне месечне карте, али ако ће вам бити лакше, бар у још једном великом граду траже то исто. Када сам пре пар година био у Милану код своје... кхм... пријатељице, она је такође врло ревносно валидирала маркицу, непосредно по улазу у возило. Када сам је питао "Зашто?", одговор је био "Мора тако."
 
@sizif: da tako je isto i u Moskvi. Samo sto oni na prvim vratima imaju i onaj kontrolor prolaza kao kod nas na Beogradskoj autobuskoj stanivi, pa ne mozes ni da udjes dok ne validiras kartu. Na kraju krajeva i kod metroa je isto, imao ti i godisnju kartu moras da validiras da bi koristio metro. Dnevno na jednoj metro stanici ume da bude i vide od 150.000 ljudi pa se ne stvara red, ne ceka "po pola sata" da bi prosao.
To meni ne smeta i nije mi problem da validiram, a ujedno je i korisno, jer zelim da verujem da ce se podaci koristiti da se poboljsa javni prevoz. Al cu se sloziti sa dve stvari koje nedostaju ovom sistemu koje je rekao i Mihailo i ne bi bilo lose da kao udruzenje gradjana tazimo ovo.
Михаило":2t8n6n6j je napisao(la):
1) да се уведу временске, дневне, недељне и туристичке карте
2) да се поред СМС порука омогући праћење превоза и преко интернета и мобилних апликација БЕЗ НАПЛАТЕ.
Ja cu im licno poslati mail, mada nije lose da sto vise gradjana trazi isto da bi se stvorila "kriticna masa"
 
@milanche Jedno pitanjce: Da li te njihove mesečne, godišnje karte sadrže i podatak o njihovom JMBG i br lične karte, ili samo ime i sliku?
 
Nisam siguran, ali mislim da sadrze, jer je pisalo sta je sve treba doneti da bi dobili personalizovanu kartu ako ste zaposleni,student,penzioner... Tako da pretpostavljam da sadrze te podatke, mada nisam 100% siguran, mozda im ti dokumenti trebaju samo radi uvida da je neko student napr.
Ja sam koristio nepresonalizovanu mesecnu kartu za neogranicen broj voznji (do duse metro i ostali vid javnog saobracaja nije integrisan sto jevelika mana)

p.s poslao sam mail na info@busplus.rs ako dobijem neki odgovor javljam ;)
 
A šta se vi toliko plašite?? Jel ste vi neki lopovi kriminalci.. Pa se plašite za svoj identitet da će vas neko pratiti i pokušati da ubiju ??
 
^hajde baci pogled na onaj filimić gore iz Vučkovog linka.

U mojoj firmi koristimo takve karte da bi uši i u zgradu i u firmu. Za kretanje po firmi takođe. Na karti je ispisao moje ime i prezime, ali se u sistemu vodi po broju, tj naš IT ima podatak ko duži koji broj kartice, i može takođe da vidi i informciju koji br kartice je kada otvorio koja vrata. Ali, to ne znači da kolega nije mogao da pozajmi moju i da se sa njom kreće. Kod nas da bi otišao do WC i vratio se moraš da imaš karticu. Ponavljam ona ne sadrži ni jedan lični podatak.
 
У Истамбулу то правило важи за улазак у трамваје, а чини ми се и за трајекте (бусевима се нисам возио). С тим да се не оверава карта у трамвајима, него на уласку на стајалиште, као у метроима.

у Стразбуру се исто оверава на станици трамваја, с тим што не постоје физичке препреке као у Истамбулу, тј. слободан је прилаз стајалишту. Какве су казне за неоверавање месечне карте, не знам. У бусевима се улази на прва врата и сви оверавају карте, какве год да су. Зна то да потраје, када више путника улази. Само оверавање не траје дуго, само се успори корак и прислони новчаник. Ако тако буде било и у БГД-у, биће супер.

milanche wrote:

Na kraju krajeva i kod metroa je isto, imao ti i godisnju kartu moras da validiras da bi koristio metro. Dnevno na jednoj metro stanici ume da bude i vide od 150.000 ljudi pa se ne stvara red, ne ceka "po pola sata" da bi prosao.

Са ''малом разликом'' да на метро станицама постоји и по десетак пролаза. ;)

Искрено, за мене је обавеза оверавања месечних карата позитивна ствар, ако би била добро спроведена, тј. да не треба по две секунде за једног путника. Наравно, уз услов да буде неке сврхе од тих података и да су добро заштићени. Мислим да је проблем настао што су кренули ''негативном кампањом'', претњама, а притом цео систем има милион већих пропуста. Па анм се свима, с правом, чини да се опет све прелама преко леђа путника, који у овом случају су чак купили карту, да иронија буде већа. Уводе се додатне обавезе, на кварно поскупљују превоз, губе се нека права која смо већ имали (појединачна карта), нема позитивних новина (временске карте, нпр.) и још нам прете. Наравно да ће сви бити фрустрирани.

Нека искористе почетни период на информисање путника, нека што више истичу сврху оверавања карата, без претњи и непотребних казни и све ће полако доћи на своје место. у супротном, добиће револуцију, по леђима најмање кривих - контролора.
 
Koja je poenta valdacije mjesecne ako se ne odjavis ovako znaju samo da je NN ili imenom i prezimenom neko usao u vozilo a kda je i gdje izasao nije bitino vijde ce ga tek kad ponovo udej u neko vozilo.Udjesu u 7 pa poslije 115 min udjes u 31 pa za 20 min u 33 i sta se dobija tim podatcima.
Zasto izmisljaju toplu vodu pored postojece :p
 
Dobijaš podatak da NN osoba mnogo voli da se vozi GSP, pa da joj treba poslati kada su popusti u TEMPU, da u MTS postoji novi paket usluga.... :D
 
Vrh