У Истамбулу то правило важи за улазак у трамваје, а чини ми се и за трајекте (бусевима се нисам возио). С тим да се не оверава карта у трамвајима, него на уласку на стајалиште, као у метроима.
у Стразбуру се исто оверава на станици трамваја, с тим што не постоје физичке препреке као у Истамбулу, тј. слободан је прилаз стајалишту. Какве су казне за неоверавање месечне карте, не знам. У бусевима се улази на прва врата и сви оверавају карте, какве год да су. Зна то да потраје, када више путника улази. Само оверавање не траје дуго, само се успори корак и прислони новчаник. Ако тако буде било и у БГД-у, биће супер.
milanche wrote:
Na kraju krajeva i kod metroa je isto, imao ti i godisnju kartu moras da validiras da bi koristio metro. Dnevno na jednoj metro stanici ume da bude i vide od 150.000 ljudi pa se ne stvara red, ne ceka "po pola sata" da bi prosao.
Са ''малом разликом'' да на метро станицама постоји и по десетак пролаза.
Искрено, за мене је обавеза оверавања месечних карата позитивна ствар, ако би била добро спроведена, тј. да не треба по две секунде за једног путника. Наравно, уз услов да буде неке сврхе од тих података и да су добро заштићени. Мислим да је проблем настао што су кренули ''негативном кампањом'', претњама, а притом цео систем има милион већих пропуста. Па анм се свима, с правом, чини да се опет све прелама преко леђа путника, који у овом случају су чак купили карту, да иронија буде већа. Уводе се додатне обавезе, на кварно поскупљују превоз, губе се нека права која смо већ имали (појединачна карта), нема позитивних новина (временске карте, нпр.) и још нам прете. Наравно да ће сви бити фрустрирани.
Нека искористе почетни период на информисање путника, нека што више истичу сврху оверавања карата, без претњи и непотребних казни и све ће полако доћи на своје место. у супротном, добиће револуцију, по леђима најмање кривих - контролора.