Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Kakvo jezivo licimurje vlasti. Kao sad krivi komunalci, a po čijem su nalogu uopšte funkcionisali? Ja sam im rekao da hapse zbog karte, jel?
 
Повереник за информације Шабић је све лепо објаснио, нема ништа од некакве тужбе против НН лица за снимање.

ŠABIĆ: Legitimno je snimati komunalnog policajca, pogotovo kad primenjuje silu
Svaki javni službenik, pa i policajac, pogotovo u trenucima kad primenjuje silu, mora da računa s tim da je njegovo postupanje apsolutno legitimni predmet interesovanja javnosti. Policajci imaju prava na privatnost kao i drugi građani, ali onda kad nisu na dužnosti, kaže, Rodoljub Šabić poverenik za informacije

BEOGRAD - Poverenik za informacije od javnog znacaja i zaštitu podataka o ličnosti ocenio je da saopštenjeSinidkata Komunalne policije u kome se, povodom privođenja građanke zbog neposedovanja autobuske karte, osuđuje nezakonito snimanje od strane NN lica i najavljuje podnošenje krivične prijave, nije primeren i opravdan način reagovanja.
Pojedini mediji su objavili da je Sindikat Komunalne policije saopštio da će podneti krivičnu prijavu protiv NN lica koji je snimio incident.
''Svaki javni službenik, pa razume se i policajac, pogotovo u trenucima kad primenjuje silu, mora da računa s tim da je njegovo postupanje apsolutno legitimni predmet interesovanja javnosti'', navodi se u saopštenju poverenika Rodoljuba Šabića.
Kako je navedeno, policajci imaju prava na privatnost kao i drugi građani, ali onda kad nisu na dužnosti.
Dok su na dužnosti njihovi postupci su prioritetno podložni odredbama zakona kojima se uređuje pravo javnosti da zna i pravo javnog informisanja, a ne zakona kojima se štiti privatnost, kaže Poverenik.

http://www.kurir.rs/vesti/drustvo/sabic ... ak-1667289
 
Kontrola je počela da blokira validatore prilikom ulaska. Srećom, jutros me samo upozorili zbog švercovanja iako je bilo dosta policije u troli(slučajno se zatekli).
 
109309929076356059343248.jpg
 
Znači ženama je zabranjeno švercovanje. Dorbo je da znam ovu informaciju.
 
Mogli bi ove svercere direkt za padinjak da voze, za nedelju dana bi karte svi kupovali. Inace, jutros sam dosao iz Zagreba, karta 160 dinara.
 
Ovakve akcije su i ranije sprovodili i imali su efekta samo kratkotrajno. Preživeli smo švercom i prošle,a bogami videćemo leđa i ovima.
 
Ma kakav čitač, samo da snize cenu karte i uvedu red u gsp i povećaće se naplata.
 
loyola":1pvuqoxi je napisao(la):
Mogli bi ove svercere direkt za padinjak da voze, za nedelju dana bi karte svi kupovali.

После сваке репресивне мере коју је град покушавао да спроведе у последњем низу година проценат шверца је порастао ... да одвезу пар њих у Падињак, ето ти новог "5. октобра" а не плаћања карте.
 
Represija proizvodi bunt. Prvo, neće nikad iscediti 900 miliona, koliko su zamislili, jer to jednostavno nije realno, i ovih 760, ili koliko već iscede je puna kapa, a kada bi prevoz bio jeftiniji, švercera bi bilo manje. Ne bi onda karta bila ekonomska zato što onaj ko plati 89 dinara, platio je za sebe i još za dva švercera.
Karte su bolesno skupe, i kada bi ih svi plaćali, ogroman broj Beograđana apsolutno ne bi mogao nigde da se pomeri od sopstvenog doma.
 
Превоз се мора плаћати али је прескуп за наше услове .
Софија карта за једну вожњу 60 динара , за 10 вожњи 480 динара , дневна карта 250 динара , месечна 2900 динара .
(Метро 3 линије ,аутобус трамвај,троле).
Букурешт 1 вожња 55 динара , 10 вожњи 400 динара ,дневна карта 160 динара , месечна 1600 дин ,студенска 800 .
(Метро 5линија , аутобус итд.)

Просечна примања у овим градовима су већа него у Београду а превоз је јефтинији .

Реална цена у Београду би била до 35 динара за вожњу , али то не одговару "Бус плусу" и њиховим партнерима у Скупштини града који заједно лове у мутном и деру кожу са леђа грађана .
 
Mogu li linkovi ka ovim cijenama odlicno poredjenje bitno je da se nasi ugledaju uvijek pogresno i tumace kajo njima odgovara .
 
Ahahahahahah sindikalne pantljičare iz GSP prete štrajkom ako se ne nametne firmama da radnicima uplaćuju BusPlus
Beograđani, platite ili idite peške
IZVOR: TANJUG
Beograd -- Ukoliko se ne poboljša naplata pretplatnih karata za usluge prevoza, Gradsko saobraćajno preduzeće "Beograd" biće primorano da zaustavi prevoz, kažu sindikati.


Kako je rečeno na konferenciji koju je organizovao Samostalni sindikat tog preduzeća, GSP će najpre zaustavljati saobraćaj na 10 minuta, a potom i na pola sata i sat vremena.

Predsednik Samostalnog sindikata JKP GSP "Beograd" Zoran Antić apelujući na sve javne ustanove, rekao je da funkcija javnog gradskog prevoza u gradu i pored svih napora Skupštine grada, Sekretarijata za saobraćaj i zaposlenih u GSP ne može da opstane ako svi ne počnu da plaćaju uslugu prevoza.

"I GSP, firma koja prevozi građane, plaća mesečno 19 miliona dinara za prevoz svojih zaposlenih", istakao je Antić i upitao zašto to ne bi radila i druga javna preduzeća.

"Menadžment JKP GSP obezbedio je značajan popust za kupovinu pretplatnih karata za prevoz za zaposlene", rekao je predsednik Sindikata zaposelnih u komunalno-stambenoj delatnosti Beograda Aleksandar Radojević i naveo da nijedan direktor javnog preduzeća koje se direktno ili indirektno finansira iz budžeta nema pravo da prevoz svojih zaposlenih plaća skuplje nego što je to neophodno.

Dok se ne poveća naplata pretplatnih karata, GSP neće biti u mogućnosti da nabavi ni približno dovoljan broj novih vozila, niti rezervnih delova za već postojeća, rečeno je na konferenciji.

Nepopularnim merama ušteda koje je sproveo grad Beograd, ugroženo je oko 4.800 zaposlenih kojima su zbog toga smanjene plate, ali i povećano radno vreme, istakao je Antić i dodao "vozač koji je egzistencijalno ponižen, sa nedovoljno sredstava za život, umoran, obavezan je da dnevno preveze najmanje hiljadu putnika".

Kako je istakao direktor GSP Željko Milković, onog trenutka kada se poveća naplata i usluga će postati bolja i izneo činjenicu da je u poslednjih 20 godina kupovina mesečnih karata značajno opala, te da se sada proda 105 hiljada karata, a 1994. je prodato 637.000, zbog čega su u GSP i primorani da apeluju na javna preduzeća ali i vlast da im pomogne.

"Apelujemo na Republiku, Grad, premijera, gradonačelnika, da urade sve što je u zakonskim okvirima i u skladu sa njihovim ovlašćenjima da se uvede obaveza plaćanja karata u gradskom prevozu", istakao je Antić.

Izvor B92
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=951892
DEAL IZMEDJU APEKSA I GSP SINDIKATA JE OČIGLEDAN.

Zakonom treba ukinuti pravo na sindikalno organizovanje zaposlenima u javnom sektoru.
 
Da li je moguce da se o ovome uopste raspravlja? :)) Ovo je tako ocigledna i bezobrazna pljacka gradjana, da nema sta mnogo da se prica o tome, sem kad ce narod izaci na ulice da resi ovo.
 
- snimanje svakoga i svega je dozvoljeno svuda osim tamo gde je postavljenim znakom zabranjeno. Govorim naravno o javnim mestima. Objaviti takav snimak bilo gde je dozvoljeno.

- činjenicu da je podnešena krivična prijava ne treba uzimati kao Bog zna šta. Zato onaj tzv. Sindikat komunalne policije i manipuliše sa tim jer se u narodu, nažalost, i dalje misli da je krivična prijava ustvari neki ultra mega giga zaje*******ani dokument. Svako protiv svakoga, pa i protiv nepoznatog lica može podneti krivičnu prijavu. Sama činjenica da je podneta ne znači ništa.

- karta za prevoz se mora kupovati.
Ako te uhvate bez karte, napusti vozilo. Ako ti ne daju da se slobodno krećeš na stanici (nakon izlaska iz vozila), uzmi mobilni i zovi Policiju. Navedi tom prilikom da ti nepoznata lica uskraćuju slobodu kretanja i da se jako bojiš za svoj život. Svejedno je da li ti ne daju da se krećeš (nakon izlaska iz vozila) kontrolori ili pripadnici komunalne policije.

- ličnu kartu ne može da traži kontrolor. Može da je traži komunalni policajac i dužni smo im dati ličnu kartu.
Ako ličnu kartu nemamo kod sebe, nemamo im šta dati.
Ako pokušaju da vas privedu u stanicu klasične Policije jer eto nemate ličnu kartu kod sebe, a sve zbog utvrđivanja identiteta, odbite to. Ponovo telefon u ruke, ponovo zovite Policiju i recite da nepoznata lica žele da vas stave u auto i odvezu u nepoznatom pravcu i da se jako bojite za svoj život.

Ja sam svojevremeno bio bez lične karte kada me je zaustavila Policija. Klasična, nije tada još postojala komunalna.
Identitet se ne utvrđuje privođenjem, nego motorolom koju nosaju, i krene sa ''Avala, Avala...''.
Pitaju te za ime i prezime, adresu, još ako napamet znaš matični broj odlično. Na osnovu toga provere radio vezom. Tako su meni uradili. Sve to traje 10-15 minuta, lepo se ispričate sa Policijom za to vreme. Kad stigne potvrda da je sve ok, ideš dalje svojim putem...i za par meseci ti stigne od prekršajnog Suda da im se javiš jer nisi imao ličnu kartu.
Odeš, kažeš da je zaista nisi imao, da su navodi prekršajne prijave tačni. Kažeš da ličnu kartu inače redovno nosiš sa sobom, ali eto baš tog dana je nisi imao kod sebe. Dobijaš uplatnicu i plaćaš kaznu plus troškove postupka.
U međuvremenu su tu kaznu nekoliko puta povećali, sećam se da sam tada više platio sudske troškove nego kaznu.

U situaciji kada neko nema lilčnu kartu, plus bi taj neko odbio da kaže klasičnoj policiji svoje ime i prezime, adresu stanovanja, tada nema druge nego privođenje u stanicu. Zatim se identitet utvrđuje svedocima, ili tako što neko donese ličnu kartu privedenog lica.

Nema potrebe pružati bilo kome bilo kakav otpor. Nema razloga ni povisiti ton.
Ako si bez karte i uhvaćen si, izađi. Ako ti ne daju da se slobodno krećeš nakon izlaska iz vozila, mobilni i zovi 192. Poziv je ionako besplatan. Nikakva nervoza, vikanje, a kamoli čupanje pločice sa imenom ili sl.

--------------------------------------

Neko je pomenuo u smislu...pa, šta sad, samo kažemo da nemamo ličnu kartu kod sebe i eto nema kazne za neposedovanje karte za prevoz.
To nije tačno.
Prvi stepen kazne je to što si morao da napustiš vozilo, samim tim ne stižeš kad si planirao, kasniš tamo gde si krenuo. I to je kazna. Drugi stepen je to što ide prekršajna prijava zbog L.K. i kazna zbog toga, mislim da nije manja od 3.000 dinara, plus troškovi prekršajnog postupka.

--------------------------------------

Grad bi konačno morao da obuči pripadnike komunalne policije u pogledu toga šta smeju, a šta ne smeju da rade.
Ali, ne kao do sada da to rade pričom, predavanjem, navođenjem apstraktnih primera...jer očigledno imaju nedovoljno mentalnih kapaciteta da bilo šta apstraktno razumeju. Zato bi bukvalno morali da im nacrtaju kroz konkretne situacije i opise. Da li kroz neki strip, ili kao u pozorištu, ili kako već...ali simulacija realne situacije...ništa apstraktno jer očigledno nisu u stanju da to razumeju.
 
Dakle, postojeći pravni okvir ONEMOGUĆAVA osoblje dužno da proverava putne isprave (uključujući i tzv "komunalnu policiju") da prema mputnicima bez odgovarajuće putne isprave primeni bilo koju sankciju osim da mu zahteva da napusti vozilo?
Da li vršilac usluge javnog prevoza može da tuži takvu osobu kao NN lice dajući pravosudnim organima i/ili policiji opis (pošto već lične podatke niti dokumenta nije bilo obavezno da da)?
 
Daj uozbiljite se. Tuzba, sudovi, potrage za NN licem za stetu od 70 dinara? Kradu robu po prodavnicama za mnogo vise para i pljackaju, niko ne reaguje niti izlazi na teren na uvidjaj.

Povodom najavljene obustave rada GSP tj. strajka neke vrste. Nisu mi jasni ti zaposleni koji dozvoljavaju da ih ovako iskoriscavaju neki sindikati ili ko vec. Sami kopaju svoju rupu cutanjem, a moguce i da su nemocni. Cinjenica je da ima 2000 viska zaposlenih i to je Djilas potvrdio, a mogao je da precuti, taj podatak nijednom politicaru ne ide u korist. Kada namenski pukne GSP i zaustavi rad, na ulicu ce mnogi, nece biti mesta kod privatnika za sve. Ako im nije u interesu to da sprece, nije ni nama koji nemamo veze sa tim preduzecem. Izvolite zaustavite sve, nama ni iz dzepa ni u dzep, radice privatnici vas posao.
 
Ovo se desi kada vecina naroda dozvoli sebi da bude izmanipulisana zastrasivanjem od strane vlasti, postepenim ugradjivanjem kompleksa od "autoriteta" i kompleksa nize vrednosti.

Ljudi moraju da se osveste i shvate da su zrtve perfidne manipulacije koja je razvijana i osmisljavana stotinama godina, i da ceo sistem funkcionise na zastrasivanju i na postepenom navikavanju naroda na sve gori zivot. Ubedjujes ih godinama da tako mora, i da ne moze drugacije, i oni na kraju prihvate, iako ne shvataju da je jedina prava sila u stvari kod njih, i da su oni ti od kojih sve zavisi, a ne tamo neke vlasti. Da nije strasno bilo bi smesno. Milioni ljudi rade i zive lose da bi tamo neki sljam tj. par stotina lopova na vlasti i oko vlasti zivelo lepo.

Ako ima trunke zdravog razuma u narodu, desice se totalni bojkot, i ne samo bus plus pljacke, nego i svih ostalih.
 
tragac":2hp2y130 je napisao(la):
Dakle, postojeći pravni okvir ONEMOGUĆAVA osoblje dužno da proverava putne isprave (uključujući i tzv "komunalnu policiju") da prema mputnicima bez odgovarajuće putne isprave primeni bilo koju sankciju osim da mu zahteva da napusti vozilo?

Nije tako, već je napisano.
Prva kazna ti je što moraš da izađeš jer nemaš kartu. Dakle, kasniš, ne stižeš na vreme tamo gde si krenuo.
Druga kazna ti je što će ti pisati za ličnu kartu (ako je nemaš kod sebe), pokrenuće prekršajni postupak.
 
Vrh