Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Kad smo vec kod prava, pravde, zakona, obuke i drugog, imam par pitanjca a vezano za ovaj snimak.

Prvo, ako se ne varam po zakonu je zabranjeno audio snimanje i na javnom mestu, čak i ako neko recimo ima svoj STR, ne sme audio da snima. Mislimda je audio snimanje moguće jedino ukoliko je drugoj strani jasno predočeno da će da se snima i ako se ta druga strana složi, i u slučaju da snimaju službena lica po odobrenju suda. Jesam li u pravu direktore?

Drugo, mislim da su lica putnika morala biti zamagljena, jer se time ugrožava privatnost, a ovaj video je javan. I Google snima po javnim mestima, ali su svuda lica zamagljena.

Direktore ako negde grešim slobodno me ispravi, nije mi baš to struka :) Ako sam u pravu, koliko su kazne u sudskoj praksi? :)
 
Nisam pravnik, pa me nemojte drzati za rec, snimanje je dozvoljeno na javnom mestu (ukoliko nije istaknuta zabrana), e sad prilikom objavljivanja trebala bi saglastnost ucesnika, takodje zavisi i od konteksta u kojem je objavljivano (ne zamagljuju se lica npr na javnim manifestacijama, a nigde ne pise da ste pristali svojim dolaskom na to). Na kalemegdanu npr, ako donesete tripd (stativ) za fotoaparat, prici ce vam obezbedjenje i reci da je `zabranjeno snimanje sa tripoda`, vi ga samo pitajte `gde to pise` i on ce se okrenuti i otici,jer zaista nema tog znaka nigde, a njima je neko rekao. Ako ima pravnika na forumu, nek nam razjasne malo bolje :)

Jednom, kad sam ostao bez novcanika (licne i busplusa), svercovao se jedno mesec dana, i naletela mi kontrola, izasao ja (ne volim da zadrzavam vozilo), i oni kao daj licnu/plati doplatnu, reko nemam licnu, pare ne dam, on kao zvacemo policiju, reko zovite...i uzima telefon i pusta zvucni klip, kao pozvao je disprecera policije (pojacano da i ja cujem,tehnika zastrasivanja sta li :D ),kao dolaze za 5 minuta...naravno niko nije dosao, lepo se ispricasmo, jos mi rekli `dobri ste vi, na svakakve nailazimo`. Zajedno sacekasmo novi tramvaj i produzismo dalje svako svojim poslom :D
 
PAZI, KONTROLA! Grad sprema nove mere protiv švercera

Tanjug | 10. 08. 2014. - 12:31h | Foto: A. Stanković - Ilustracija | Komentara: 94
Direktor Direkcije za javni prevoz grada Beograda Uglješa Mitrović izjavio je danas da je prihod od prodaje karata u javnom gradskom prevozu dramatično opao u poslednjih godinu dana i najavio rigorozniji sistem kontrole u prevozu kako bi se sprečilo švercovanje.

- To je još jedna od zaostavština prošle vlasti - da veliki broj Beograđana ne plaća karte u prevozu. Prema nekim procenama, više od 50 odsto Beograđana koji koriste javni prevoz ne plaća karte. Kada bi se u Londonu ili Parizu polovina putnika u gradskom prevozu vozila besplatno ili kada bi se švercovala, njihovi prevoznici bi propali - navodi se u pisanoj izjavi Mitrovića dostavljenoj medijima.

On je dodao da je ovakva situacija neodrživa i da se moraju preduzeti mere da više građana plaća karte i da Beograđani moraju da razumeju da onaj ko se švercuje u javnom prevozu krade od svih.
Mitrović kaže da je trenutna situacija neodrživa i da se može očekivati čitav set mera u cilju poboljšanja naplate, kao i da će sistem kontrole biti snažniji i pozvao sve državne kompanije i kompanije koje posluju sa Gradom da zaposlenima kupuju karte za gradski prevoz.

Odluka o povećanju cene prevoza, nastavlja on, nije doneta a verujem da, ukoliko se poveća naplata karata i zaustavimo švercovanje, ove mere neće biti ni potrebne.

Govoreći o postojećem tarifnom sistemu u gradskom prevozu on je rekao da je zastareo i nepraktičan i da je Beograd jedna od retkih evropskih metropola koja u prevozu ima jednu tarifnu zonu.

- Mi pažljivo radimo na novom tarifnom sistemu zajedno sa GSP i Sabraćajnim fakultetom i on će startovati sa 1. januarom. U međuvremenu ćemo menjati postojeće odluke u smislu bolje i efikasnije naplate karata - kaže Mitrović.

On kaže da je ugovor Grada i turske kompanije "Apeks" od samog nastanka kontraverzan, ali da je to komplikovan međunarodni ugovor u kome su se potpisnici, posebno turska strana, dobro zaštitile.

- Raskidanjem ovog ugovora ne smemo da nanesemo veću stetu Beogradu, da građani plaćaju penale kao nekada sa Parking servisom. U ovom trenutku nismo još doneli odluku u kom pravcu će se razvijati odnos grada i turske kompanije "Apeks" - zaključio je Mitrović.

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/486788/PAZI-KONTROLA-Grad-sprema-nove-mere-protiv-svercera
Vau...
Koja licemerna st***.
Dve godine su pozivali zbog Đilasa da se ne plaća prevoz, a sada je i za to DS kriv. Šta su mislili da će da se desi?
 
Ma nasla gospoda da se prave pametna. U svakoj izjavi koju daju mora da postoji recenica "Za sve je kriva prethodna vlast"... Naprednjaci su prvi bojkotovali busplus i obecavali da ce isti ukinuti, ali trt milojka. Nasao gospodin Ugljesa da uporedjuje Beograd sa Londonom i Parizom, 40.000rsd sa 5000 funti, 73 rsd sa 1,45 funti. Prevoz treba da se prilagodjava korisnicima, a ne korisnici prevozu. Povecanje cene i "strozija" kontrola nista nece poboljsati.
 
gosha":1lm2bp8k je napisao(la):
Nisam pravnik, pa me nemojte drzati za rec, snimanje je dozvoljeno na javnom mestu (ukoliko nije istaknuta zabrana), e sad prilikom objavljivanja trebala bi saglastnost ucesnika, takodje zavisi i od konteksta u kojem je objavljivano (ne zamagljuju se lica npr na javnim manifestacijama, a nigde ne pise da ste pristali svojim dolaskom na to). Na kalemegdanu npr, ako donesete tripd (stativ) za fotoaparat, prici ce vam obezbedjenje i reci da je `zabranjeno snimanje sa tripoda`, vi ga samo pitajte `gde to pise` i on ce se okrenuti i otici,jer zaista nema tog znaka nigde, a njima je neko rekao. Ako ima pravnika na forumu, nek nam razjasne malo bolje :)

Za snimanje sam siguran da sme pogotovu ako je predmet snimanja službeno lice u kršenju nekih propisa, ili je od interesaza javnost, nije to problem, nego koliko mislim da ne sme zvuk da se snima. Mislim da za zvučno snimanje treba odobrenje osobe koja se snima. Činimi se da i likove ostalih prisutnih, osim kontrolora, trebalo zamagliti. Nisam ni ja siguran zato pitah :)

Pomalo mi je drago što im je opala prodaja baš zato što su pozivali na bojkot. E pa kako sejete, tako ćete i da žanjete.
 
Za zamagljivanje lica (svih ucesnika) se apsolutno slazem, obzirom na to da ovde i nije preterano pozitivan kontekst.

Sto se tice konstatacije o `sejanju i zetvi`, cela gradska vlast, jos od smene Djilasa ,me podseca na film The Candidate (Robert Redford), kada krajnje neocekivano pobedi na izborima (mislili su da nemaju sansi i svasta pricali u kampanji)...i poslednja recenica je `What do we do now?`
Tako i ovi...pojma nemaju sta ce, a jos manje kako ce. Sad opet krecu istu pricu iz pocetka (obavezna validacija mesecnih i ostalo)...smesno.
 
koliko treba neko da bude nesposoban pa da ponovo krene sa pricom o obaveznoj validaciji mesecnih. Hajde prvi koji je smislio tu glupost recimo da nije mogao da zna koliki ce negativan efekat to postici ali nakon svega ponovo krenuti sa tom pricom je klasicna nesposobnost.
Vec vidim poslepodnevni spic i nervozu koja se stvara zbog guzve koja se stvara zbog validacije.
 
evo moram da se požalim.

Ja gradski prevoz skoro uopšte ne koristim, tj mozda 2-3 puta godišnje. I upravo to neiskustvo me dovelo u nepriliku :)
Pre neki dan krenem gsb-om do centra udjem u 65 prevucem karticu preko ekrana i ona otkuca, u povratku opet 65 prevucem prvi put-nista, drugi put-nista pa ni treći put nista. Ja se iznerviram i sjednem.

Naravno dodje kontrola, ja joj uredno dam kartu i kazem kako vjerovatno nije otkucana. Ona provei i aparat naravno ispravan ( ali ja id*** ne znam da treba da prislonim karticu a ne da je prevucem preko). I nista hoce da mi naplati doplatnu kartu reko' ok, ali kad rece 1000 dinara ja ppz. 13x skuplje od karte. E to necu da joj dam. Ona zatrazi vozacu da stane uredno izadjemo i ja joj dam licnu i kao sada moram da platim 5000?!?! 70x skuplje!!! e ni to necu da im platim.

Ja stvarno nisam svercer, plaćam kartu, plaćam sve račune, čak i onu šugavu RTS pretplatu :) i tog dana sam kupio i dopunio kartu, ok znam nisam je uspesno otkucao i sa te strane jesam kriv ali ovo mi je bezobrazluk. Zasto da platim 13 odnosno 70x više? po kom propisu? Po kom pravnom osnovu? Em ne koristim gradski prevoz, em moje pare od poreza idu na njega a ne na neke meni mozda bitnije stvari pa još da im platim 70x više...
Sada cekam pisamce od izvršitelja pa da se sudim :)
 
U Atini je kazna 60x cena karte ukoliko karta nije propisno validirana tako da je ova nasa doplatna 13x poprilicno jeftina.
 
solecar":19p3hkti je napisao(la):
dare":19p3hkti je napisao(la):
ma to je nemoguce da ne radi neki aparat takvo vozilo gde ne radi aparat iskljucuju iz saobracaja ranije su to pricali :twisted:

Pričali jesu , ali ja sam se lično uverio , a i čuo od drugih , da su kontrolori tražili karte na uvid , i pored toga što su aparati bili neispravni. Toliko o tome koliko je pouzdano to što pričaju glavonje. Čak vrlo često imam prilike i da se vozim sa vozilima gde su pojedini aparati razbijeni , ili jednostavno sistem radi , a neće da prihvati da validira karticu (ne daje nikakav signal) , ili su jednostavnio svi aparati isključeni.
i ja sam prisustvovao gde su aparati razbijeni a to kao iskljucuju vozilo gde ne radi validator je sarena laza

EUKALIPTUS":19p3hkti je napisao(la):
Meni pre neki dan kontrolor nije verovao da nemam kartu. :D
Počeo da maltretira jednu ženu koja nikako nije mogla da pronađe u tašni gde je stavila busplus kartu, a on navalio da mu da ličnu kartu, jer je zatečena bez karte. Ja mu kažem da ostavi ženu na miru i sačeka da nađe kartu, međutim on kaže da nema vremena, i ja se tu iznerviram, i kažem, gospođo, ne morate vi njemu ništa da pokazujete, ni ličnu ni busplus, nemojte da tražite, pronaćićete kad dođete kući, ne može vam on ništa, međutim, žena u tom trenutku pronađe kartu i pokaže mu.

Kaže on meni, da vidim tvoju kartu. Ja kažem, nemam kartu, a on će, lažeš, imaš, nego teraš inat. Kažem ja, nemam bre kartu... Kaže on, dok je izlazio, imaš, imaš... kr****.
Ti kontrolori samo se inate nad zenama muskarcu fakticki ne mogu nista jer se plase eventualnog napada jos nedao bog da vide nagruvanog lika pa njemu ni kartu ne traze ali kad vide zenu e tu su heroji :evil: :twisted:
 
Jbg a u Talinu je gradski prevoz besplatan. I sta sada? Sistem gradskog prevoza u Beogradu treba prilagoditi Beogradu i Beograđanima a ne Atini zar ne?

EDIT: I odakle GSBu pravo da kažnjava građane? To pravo ima samo sud, u zakonom propisanim postupcima.
 
Zapravo, kad su prekršaji u pitanju nije sud jedini ovlašćen za to. Šta više, do reforme pravosuđa 2009. godine prekršajni sud se samo zvao sud, ali nije stvarno to i bio.
 
Marat jedan savjet kad dodjes na sud ako poziv ikad stigne obavezano navedi da bus plus nije postvio obavjstenja u vozilu kao se valdatori koriste a sto je moralo biti postavljeno --ti stvarno nisi znao kako se koristi--
Takodej mora biti naljepnica kolika je visina doplatne karte a kolika je visina kazne sto takodje nema samim tim ti nisi bio upoznat da kao sistem radi odnosno neradi .
Takodej nemoguce je izabrati vremensku ili dnevnu kartu za vise osoba sto je nonsens svoje vrste i nesposobnost
 
direktor":1rmr8z3s je napisao(la):
Marat jedan savjet kad dodjes na sud ako poziv ikad stigne obavezano navedi da bus plus nije postvio obavjstenja u vozilu kao se valdatori koriste a sto je moralo biti postavljeno --ti stvarno nisi znao kako se koristi--
Takodej mora biti naljepnica kolika je visina doplatne karte a kolika je visina kazne sto takodje nema samim tim ti nisi bio upoznat da kao sistem radi odnosno neradi .
Takodej nemoguce je izabrati vremensku ili dnevnu kartu za vise osoba sto je nonsens svoje vrste i nesposobnost

Mene je kao pravnika ovo iskreno zaiteresovalo i zaista ne vidim pravni osnov da mi naplate 5000 dinara. Nazalost sumnjam da ce sudija imati volje da u sporu ove vrednosti utvrđuje pravni osnov ali mene radi cu pokusati.
 
Ако ми је ишта гадно на овом белом свету, то је пожуда нас, рођених Чегевариста и побуњеника против сваког поретка, да ситноправничким смицалицама на Уставном суду утерамо себи пет динара у џеп.
 
Andreja Mladenović: Kupujte karte za prevoz, situacija je teška

Tanjug | 11. 08. 2014. - 09:44h | Foto: R. Ristić | Komentara: 34
Zamenik gradonačelnika Beograda Andreja Mladenovića kazao je da do sada nisu donete nikakve odluke u vezi sa "Bus plusom" i da se već dugo razgovara sa predstavnicima "Apeksa" i konzorcijuma, gde turska kompanija ima većinu.
http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/486909 ... a-je-teska
 
Рече богоугодни представник странке која је подржала смењивање легитимне градске власти за рачун нелегитимног отпадка из тада владајуће странке (ДС - Весић), с образложењем да то чини - због "Бус плуса" (као и зато што се о метроу разговара ексклузивно са Французима - рече Н. Бакарец - што, ето, после Вучићеве посете Паризу ради и власт у којој је Младеновић).

Видите ли, људи, каквим магарцима вас српска политичка класа прави? Кад се сетим изворног ДСС-а, дође ми да свратим тамо у Браће Југовића, да им објасним неке ствари...
 
Sve nas nas prave magarcima, i one koji su glasali za njih i one koji nisu. Oni koji jesu su vec odavno namagarceni i zaslepljeni, a oni koji nisu glasali su se ponadali da ipak nesto mozda bude od njih, ali su i oni namagarceni.
Najmanji problem u svemu ovome je Bus plus kao sistem. Mozda zastareo i ne tako moderan i efikasan, ali sluzi svrsi. To sto Direkcija i vlast ne umeju da slusaju gradjane, to je druga stvar. To je najveci problem. Kad citam komentare na raznim sajtovima u vezi busplusa, retko gde ima komentar u kojem se neko zali da bus plus ne valja, da je spor, da ne ocitava kartice, itd. 99% njih se zali na previsoku cenu, los, star, nepouzdan prevoz, kasnjenje, pa cak i na ponasanje kontrole.
 
Dobar Somborac :D

8974_2.jpg
 
Kad vidim usta se voze ljudi na potezu 300 i 400 muka me hvata a i mi koji redovno koristimo liniju 94 nije nam lako Od kad je pogon Novi Beograd preuzeo liniju 94 vozimo se krsinama poput 1113 1107.Ne zele ni najobicniju N seriju da stave mada su i ti busevi raspad zbog loseg odrzavanja.Bolje bi bilo da je pogon Kosmaj dobio neke nove pristojne autobuse i naravno da krene isti pogon da drzi liniju 94 jer ovo je uzas pa tek onda placaj .U krsinama kao sto je 1277,1113 1107 ne pada mi napamet da placam kartu ako je novi bus to je druga prica drugo smanjiti cenu karteNema narod para
 
Stari delovi Rakovice su pravi muzej javnog prevoza. Na linijama 42, 47, 48, 50, 59, 94 voze najstariji autobusi u pogonima kako GSP tako i privatnika. Defekti su jako česti, ako udjete u vozilo gde radi klima uboli ste premiju, gužve su nesnosne. Na 48 nekad voze gb 2, 3, 19, do skora je često uletao i onaj unikat 1, privatnici sa liazima iz 2008, do pre par meseci su bili i sanosi iz 2004., jedino što je novo je po koji belorus, na 47 i 94 ima novih mega, ali gsp izvodi ik 103 iz devedesetih ili u najboljem slučaju žuti conecto sa crknutom klimom na krovu.
Potez 300 i 400 glavešine iz GSP smatraju seljačkim autobusima, misle da su glavni putnici pijačari sa gajbicama kao pre 30 godina, to je problem ozbiljna neinformisanost praziluk direktora koji se autobusom nisu vozili još od tada.
 
Пантограф":387cg0il je napisao(la):
Ако ми је ишта гадно на овом белом свету, то је пожуда нас, рођених Чегевариста и побуњеника против сваког поретка, да ситноправничким смицалицама на Уставном суду утерамо себи пет динара у џеп.
Ja čak mogu da svarim i te pravne smicalice, sve su to pravne igre, ali ono što ne mogu to je licemernost. Ako već hoće da se hvataju za svako pravilo, svaki član i stav i svako tumačenje zakona, e pa onda ga moraju i oni postovati, za sve i to sve to zapete.
A to, ovo mi odgovara pa ću sad da se uvatim nekog pravila, a ovo drugo mi ne odgovara pa to nije ni bitno, u fazonu kakve to sad ima veze, isterujemo pravdu, to što prekršimo neki zakon to su sitnice, e pa to mi ide na, što bi ministar Ilić rekao: "ono što se diže"

p.s ne mislim i ne odnosi se na Marat-a, niti na bilo kog drugog clana foruma.
 
Vrh