Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

deka75":xsvcueym je napisao(la):
Uhvaćena u prevozu bez kartu i žališ se na kontrolu? Stvarno ne razumem, pa to je njihov posao. Ja odavno ne placam kartu, al mi nikad ne bi palo na pamet da svoj gnev i frustraciju usmerim na kontrolore-ljutu sirotinju.
A po cemu su oni sirotinja nek uzmu nek rade nesto pametno a ako neznaju sta ce nek rade u kiosku neku nocnu smenu bilo sta nek konkurisu za vozace ali oni jednostavno vole taj posao vole da se izivljavaju mislim na pojedine kontrolore.
@Olja imate moju podrsku ako sam ista mrzeo to je bilo koja vrsta izivljavanja a toga nazalost ima dosta.Sve je to mogao doticni i drugacije da uradi a ne odma pretnje i ucene
 
EUKALIPTUS":1fxk2u38 je napisao(la):
Ne može ti kontrolor apsolutno ništa. Oni su u suštini samo pokretna strašila za građane, i to je sve, a kartu plaćamo ili ne plaćamo na sopstvenu savest, i to je jedina tačna činjenica.
Ko želi da plaća kartu, treba da mu bude jasno da to radi zato što smatra da je tako ispravno, i samim tim nema pravo da se ljuti zašto kontrolor nije naplatio kaznu onom koji nema kartu, i da pita- da li sam ja sad bu**** što plaćam?
Nisi bu****, plaćaš jer smatraš da tako treba, ali za slučaj da promeniš stav, imaš i ti iste mogućnosti kao i tvoj sugrađanin koji ne plaća.

Oni koji smatraju da kartu ne treba plaćati, mogu bez problema da se švercuju do mile volje, jer kontrolor može da napiše kaznu samo ako mu vi dobrovoljno date ličnu kartu. Ako to ne uradite, on nema pravo da vas legitimiše protiv vaše volje. Ako pozove komunalca da to uradi umesto njega, taj isti komunalac ne sme vaše podatke da da kontroloru.

Može to nekom da se sviđa ili da se ne sviđa, ali, prosto je sada tako. Kartu plaćamo ili je ne plaćamo isključivo na svoju savest, i u zavisnosti od ličnih osobina, stavova, materijalnih mogućnosti i slično, a trenutni zakoni nemaju mogućnost da nas na to primoraju.

Osim zakona koji ne funkcioniše i zastrašivanja, koje samo delimično funkcioniše, postoje i brojne druge metode kojima se naplativost može povećati:
razne kampanje, podizanje svesti građana, promotivne akcije, kvalitetniji tarifni sistem, prilagođenije cene, popusti, stimulacije i nagrade za redovno plaćanje itd. itd.
Bas fino objasnjeno.
 
"Izivljavanje" se sastojalo od pozivanja komunalne policije ako ne plati doplatnu kartu ili ne da podatke.To je normalna procedura kontrole , ne vidim ovde izivljavanje ili pretnju silom , nema razloga za zalbu. Zasto se deca od 15 godina boje policije? Imala su nekad neprijatna iskustva sa njima?
A to da licna dokumenta ne sme niko da ti uzme na uvid osim sluzbenog lica ,najbolje proveri odlaskom u neki video klub, hotel , turisticku agenciju ili sl. :D
U obicnu poslovnu zgradu te nece pustiti u wc ako obezbedjenju ne das licnu kartu ili neku drugi dokument sa slikom.
 
dare":2vzezgc8 je napisao(la):
A po cemu su oni sirotinja nek uzmu nek rade nesto pametno a ako neznaju sta ce nek rade u kiosku neku nocnu smenu bilo sta nek konkurisu za vozace ali oni jednostavno vole taj posao vole da se izivljavaju mislim na pojedine kontrolore.
@Olja imate moju podrsku ako sam ista mrzeo to je bilo koja vrsta izivljavanja a toga nazalost ima dosta.Sve je to mogao doticni i drugacije da uradi a ne odma pretnje i ucene


E znas sta, nisi u pravu. Dva moja ortaka rade kao kontrolori. Nisu u fazonu da se izivljavaju, jednostavno moraju to da rade, imaju familije, nema puno posla u ponudi. A i oni imaju svoje price o bezobraznim putnicima i kretenima. Svaka prica ima dva kraja.
JA kada nemam kartu jednostavno izadjem kad ih vidim, uopste se ne svadjam sa kontrolorima, njima je to POSAO.
 
Ponavljam opet! Imala sam kartu, imala sam kredita na karti. Kako ja mogu da dokazem da je validator nije verifikovao? Na osnovu cega on meni naplacuje kaznu,ako po zakonu , a zakon je jasan ne sme to da uradi. Po zakonu kaznu moze da naplatiu samo sudija za prekrsaje, drzavni organ. On nije nista od toga. Kazem ne vozim se autobusom, pa nisam bila upucena. Ali posle ovog prezivljenog terora sam se podobro informisala. Sto je najvaznije zakon je na mojoj strani.
Deka75 , da mi dete nisi uzimao u usta . Sve sto ovde napises , a sto predstvalja tvoju subjektivnu percepciju bez dokaza moze se smatrati klevetanjem i ako si ovde pod sinonimom. Hvala ostalim ucesnicima na podrsci i informacijama.
Hvala
 
Karta nije overena- prosto. Putnik sa takvom kartom neispravan- prosto. Naplaćena doplatna karta-prosto.
Komplikovano je dokazivanje da nije bilo namere da se putnik vozi besplatno, a zašto bi se kontrolor bavio time.
Svako treba da zna prava i obaveze.
 
On ti nije naplatio kaznu, naplatio ti je doplatnu kartu koja predstavlja jednu od ponuđenih karata, a ti si pristala da je kupiš. Grešku si napravila kada si mu dala lični dokument. Time si dala i pristanak, i tu, na žalost, ne možeš više ništa da uradiš.

Opet ponavljam, pošto neki forumaši ne razumeju, kontrolori mogu da nas legitimišu, ali samo ukoliko im mi to dozvolimo, dakle ne mogu nas primorati da im damo lični dokument.
 
Nisam mu dala nikakve podatke. Pretio je kaznom, rec doplatna karta je upotrebio kada sam mu dala tih 1000RSD. Imam svedoke. Upravo u tome i jeste poenta celog slucaja.
 
Dnevna karta za GSP od ponedeljka

Beograd -- Prodaja dnevne karte za gradski prevoz, koja važi 24 sata, počinje 4. avgusta, saznaju 24 sata.


Dnevna karta će koštati 250 dinara i moći će da se kupi na svim “Bus plus” prodajnim mestima u gradu.

Dnevna karta važiće 24 sata od trenutka prve validacije u vozilu. To znači ukoliko se vlasnik dnevne karte prvi put čekira u vozilu gradskog prevoza, primera radi, u ponedeljak u 13 sati moći će sa tom karticom da se vozi u javnom prevozu sve do utorka u 13 sati.

Već sada se zna da će tu kartu najviše koristiti turisti ili putnici koji, recimo, menjaju dva ili više vozila.

Poređenja radi, pojedinačna nepersonalizovana karta na kiosku košta 73 dinara, dakle četiri vožnje su 292 dinara. To znači da će kupovinom dnevne karte putnici na četiri vožnje uštedeti najmanje 42 dinara.

Ipak, čini se da je vremenska karta (koja traje 75 minuta od trenutka prvog čekiranja) po ceni od 101 dinar i dalje najjeftinije rešenje za vožnju od kuće do posla i nazad na više linija gradskog prevoza. Naime, za takvo “putešestvije” potrebno je ukupno 202 dinara, odnosno dve vremenske karte.

Podsećanja radi, gradonačelnik Siniša Mali nedavno je istakao da je trenutni tarifni sistem u gradskom prevozu neodrživ i da će grad morati da pronađe model u kojem će istovremeno brinuti i o interesima građana, ali i o rentabilnosti javnog prevoza.

Inače, dopuna personalizovanih “Bus plus” kartica za avgust počela je u subotu, i to na više od 2.000 prodajnih mesta u gradu.
Izvor: B92
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=881799
 
A da karta kod vozaca kosta isto kao "normalna" karta? Meni je od pocetka ta logika bila glupa da karta kod vozaca kosta duplo vise. Evo npr. da ja hocu da platim kartu, od moje kuce do prve stanice nema nijedna prodavnica/trafika gde mogu da dopunim kredit, a na stanici trafika isto nema dopunu. I sta sad, ja sam prakticno nateran da platim duplo vise jer neko nije sposoban da obezbedi mesto za dopunu kartice? Malo morgen, zato vise ni ne kupujem karte niti dopunjujem mesecnu. Ne iz nekog hira, nego zato sto moja porodica nije u takvoj situaciji da moze da prisuti takvo nesto, to je sporedna stvar.
 
Žika":3h56luzs je napisao(la):
Karta nije overena- prosto. Putnik sa takvom kartom neispravan- prosto.

A koji mu deo crkao , da trknem do prodavnice da kupim , pa da zamenimo. :)
 
marrecar":1r2hwp9u je napisao(la):
A da karta kod vozaca kosta isto kao "normalna" karta? Meni je od pocetka ta logika bila glupa da karta kod vozaca kosta duplo vise. Evo npr. da ja hocu da platim kartu, od moje kuce do prve stanice nema nijedna prodavnica/trafika gde mogu da dopunim kredit, a na stanici trafika isto nema dopunu. I sta sad, ja sam prakticno nateran da platim duplo vise jer neko nije sposoban da obezbedi mesto za dopunu kartice? Malo morgen, zato vise ni ne kupujem karte niti dopunjujem mesecnu. Ne iz nekog hira, nego zato sto moja porodica nije u takvoj situaciji da moze da prisuti takvo nesto, to je sporedna stvar.
Ovo što si naveo je čak i primer diskriminacije. Ja recimo od moje kuće do najbliže stanice autobusa pešačim 700 metara, a do najbližeg mesta koje prodaje BusPlus imam još 1200 metara, odnosno tri stanice. Logika govori da treba da se snabdemo dovoljnim brojem dopuna kad se nadjemo u gradu pa da to "nosimo" sa sobom kući. No kada bi to bilo rešenje onda bismo postavili pitanje zašto se tehnologija prodaje karata uopšte menjala od 1970ih kada su se karte mogle kupiti samo na glavnim terminusima i na još par mesta u centru grada.
Ipak, najveća glupost je nepostojanje dopune personalizovanih kartica od datuma do datuma. Više se ne štampaju papirnate markice koje važe na kalendarski mesec kako bi nedostatak te mogućnosti bio opravdan, a siguran sam da busplus tehnologija omogućava dopunu od datuma do datuma. Kada boravim duže vreme van grada i doputujem, recimo, desetog u mesecu ne mogu više da dopunim mesečnu, već moram da kupujem nepersonalizovanu. Uz to, koliko puta nisam ni mogao da dopunim karticu na trafici jer je "sistem pao". U tim situacijama čovek je jednostavnoprimoran da se švercuje, jer njemu treba usluga javnog prevoza a nije mu omogućeno da istu plati, iako je pokazao dobru volju da to uradi.
 
Al ste razmaženi.
Nemogu da kupim kartu za voz u lokalnoj piljari i onda ću da se švercujem.
Zašto onda živite toliko daleko od trasa javnog prevoza ili od prodajnih mesta ?
Karta je kod vozača skuplja iz prostog razloga da bi se destimulisala kupovina kod istog. Zamislite da na svakoj stanici uđe par putnika i krene lagano prodaja karata pa putovanje bi trajalo do besvesti.
Ne vidim problem da se dopuni kartica sa jednom vožnjom više.
 
Žiko u pitanju je udobnost, olakšanje života koje tehnološki napredak treba da donese sa sobom. Busplus kao sistem treba da bude lakši za upotrebu (pod tim podrazumevam njegovo plaćanje, dopunjivanje, poništavanje i proveru) od pantljičare i markice. Uz to, neko mora živeti na periferiji, ne možemo se svi gurati na Vračar ili Novi Beograd. Karta kod vozača košta koliko i jedan litar goriva. Neki mali automobili sa tom količinom goriva prelaze i do 15 kilometara gradske vožnje (moj deo grada je isuviše brdovit da bih se na regularnoj bazi oslanjao na bicikl). Dakle, ako sam te dobro razumeo, cilj ovakve cenovne politike je da me potpuno odvrati od upotrebe gradskog prevoza i natera me da zagadjujem okolinu i gušim gradske ulice upotrebom ličnog vozila. Ja često nešto što radim moram da obavim kako znam i umem, a ako mi je ponudjena cena javnog prevoza ista kao trošak upotrebe automobila na istoj relaciji sigurno neću koristiti takav javni prevoz.
 
Nisi me lepo razumeo, cilj je da se karte kupuju van vozila. Kako bi se vozilo što manje zadržavalo u stanicama zbog prodaje karata.
Odavno postoji taj cilj.
 
Ja jesam razumeo šta si ti hteo da kažeš, ali ti očigledno ne možeš da razumeš potrebe ljudi koji žive na periferiji.
U Turskoj sam dopunjavao kartice za prevoz na automatu. To je zemlja u kojoj je razvijena BP tehnologija. Dakle, nabaviti automate i postaviti ih na terminusima i značajnijim stanicama na periferiji.
Dodatno, svakog ko dobije na opštinskom tenderu lokaciju za trafiku na stanici javnog prevoza treba obavezati tim ugovorom da prodaje karte za prevoz.
 
A sto se jednostavno bus plus karte ne bi prodavale na svim mestima a ne samo na pojedinim.U 45 bloku ima da se kupe karte a u Lestanima ne pa u cemu je fora.I nema tu razmazen ili ne razmazen mogli su lepo da stave kioske na svim stanicama a ne samo na pojedinim i da tu prodaju bus plus pa bi se mozda situacija bar malo promenila i drugo preskupa je cena od 73 dinara sto lepo ne smanje na 50 dinara ko u Novom Sadu.Po cemu su oni bolji od nas :?
 
Žika":hx6ky1c9 je napisao(la):
Al ste razmaženi.
Nemogu da kupim kartu za voz u lokalnoj piljari i onda ću da se švercujem.
Zašto onda živite toliko daleko od trasa javnog prevoza ili od prodajnih mesta ?
Karta je kod vozača skuplja iz prostog razloga da bi se destimulisala kupovina kod istog. Zamislite da na svakoj stanici uđe par putnika i krene lagano prodaja karata pa putovanje bi trajalo do besvesti.
Ne vidim problem da se dopuni kartica sa jednom vožnjom više.
Molim?! Razmazeni? Zasto zivim toliko daleko od stanice i prodajnih mesta? Zivim tako daleko jer je vlast nesposobna da svim gradjanima obezbedi normalan zivot u 21. veku. Zamisli ti da pesacis kilometar i vise do najblize stanice, pa da se vracas isto toliko uz brdo. To nije normalno. Destimulisanje kupovine karata kod vozaca je potpuno pogresan pristup. Vecina ljudi koji udju u autobus bez kartice ili dovoljno kredita odlucuje da se svercuje jer je karta kod vozaca duplo skuplja. Smanjenjem na istu cenu kao normalna karta prodaja bi se povecala. A to da bi bile guzve je delimicno tacno. Desavalo bi se, ali kada putnik pripremi tacan iznos, vozac samo pritisne par puta i karta se odstampa, to traje par sekundi. Svugde u svetu se to radi, samo su nasi neki vozaci ocigledno razmazeni da ih mrzi da stampaju karte, pa onda pisu po papiricima.
Iskreno si me iznervirao sa onim prvim recenicama, stvarno bezobrazno s tvoje strane.
 
Dal ti misliš da bus treba da ide do svake kuće i tu da ima stanicu / prodajno mesto ?
Treba neko da vas unese u vozilo ?
Pišete gluposti i ne čitate šta je napisano.
Jedino sa vas natrpaju u jedan soliter, ali onda bi nekome bio lift predaleko.
Ja pešačim svaki dan 1 800 m i ne kukam zbog toga niti, zamaram bilo koga, čak šta više i uživam. I to pešačim zato što mi ne pada napamet da se vozim jednu stanicu (koja je udaljena 100 m) pa da presedam. Treba da pišem peticije da tu liniju koja meni odgovara produže tih 1800 m ?
Gluposti.
 
Žika":3b89n6n6 je napisao(la):
Dal ti misliš da bus treba da ide do svake kuće i tu da ima stanicu / prodajno mesto ?
Treba neko da vas unese u vozilo ?
Pišete gluposti i ne čitate šta je napisano.
Jedino sa vas natrpaju u jedan soliter, ali onda bi nekome bio lift predaleko.
Ja pešačim svaki dan 1 800 m i ne kukam zbog toga niti, zamaram bilo koga, čak šta više i uživam. I to pešačim zato što mi ne pada napamet da se vozim jednu stanicu (koja je udaljena 100 m) pa da presedam. Treba da pišem peticije da tu liniju koja meni odgovara produže tih 1800 m ?
Gluposti.
A šta ćemo sa školskom decom, osobama sa invaliditetom, starima, majkama sa decom, trudnicama? I ja svaki dan pešačim 5 do 10km kad imam vremena, ali ne radim to da bih negde otišao gde sam već namerio da idem.
Iz tvojih "inteligentnih" postova se zaključuje da nam nikakav javni prevoz ni ne treba...
 
Žika":155qm2bd je napisao(la):
Zašto onda živite toliko daleko od trasa javnog prevoza ili od prodajnih mesta ?
ovo bi bilo isto ko kad bi ja tebe pitao zasto si ti Zika zasto se jednostavno ne zoves Mile ili Petar Marko ili mozda Nikola :twisted: Zivi svako tamo gde mora a svako naselje ima pravo na bolji prevoz i ako vec prodaju taj bus plus treba ga jednostavno imati na svim mestima
 
Somi bolje prestani sa glupiranjem, imaš cela naselja bez prevoza, sela pa ljudi tamo funkcionišu.
Koji je vaš predlog za sve trudnice, osobe sa invaliditetom, starim licima, a zašto samo majke sa decom kada imaš i kategoriju samohranih očeva isto sa decom ?
tagac o kojoj inteligenciji pričaš kad ti par puta napišem zašto je karta skuplja kod vozača i ti opet ne kapiraš.
 
Žika":1r1s83zw je napisao(la):
Dal ti misliš da bus treba da ide do svake kuće i tu da ima stanicu / prodajno mesto ?
Treba neko da vas unese u vozilo ?
Pišete gluposti i ne čitate šta je napisano.
Jedino sa vas natrpaju u jedan soliter, ali onda bi nekome bio lift predaleko.
Ja pešačim svaki dan 1 800 m i ne kukam zbog toga niti, zamaram bilo koga, čak šta više i uživam. I to pešačim zato što mi ne pada napamet da se vozim jednu stanicu (koja je udaljena 100 m) pa da presedam. Treba da pišem peticije da tu liniju koja meni odgovara produže tih 1800 m ?
Gluposti.
Niko to ne misli. To nije samo slucaj moje ulice, ogroman deo naselja je prinudjen da pesaci kilometrima do najblize stanice gde nema prodavnice/trafike gde bi mogao da dopuni karticu. Nema izbor da se preseda, jedna jedina linija u naselju ima 5 stanica, od kojih samo 3 imaju, takoreci direktan prilaz naselju. Ti uzivas u tom pesacenju jer znas da imas izbor.
 
dare":1pkx4iyf je napisao(la):
Žika":1pkx4iyf je napisao(la):
Zašto onda živite toliko daleko od trasa javnog prevoza ili od prodajnih mesta ?
ovo bi bilo isto ko kad bi ja tebe pitao zasto si ti Zika zasto se jednostavno ne zoves Mile ili Petar Marko ili mozda Nikola :twisted: Zivi svako tamo gde mora a svako naselje ima pravo na bolji prevoz i ako vec prodaju taj bus plus treba ga jednostavno imati na svim mestima

Isko kao što sam promenio mesto življenja gde mi više odgovara tako mogu i Žika da promenim. I naravno ako se ukaže bolja prilika opet menjam mesto / naselje gde ću da živim.
 
Vrh