Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Dok se po Beogradu usavrsava disciplina svercovanja po svaku cenu, bez obzira na posledice tog cina...

B92: Manje od 2,3% švercera u bečkom gradskom prevozu http://www.b92.net/putovanja/vesti.php? ... _id=877419

Ukupno je uhvaćeno preko 83.000 putnika bez važeće karte za prevoz, a dnevno je na zadatku istovremeno u proseku 100 kontrolora u celokupnoj mreži.

U prvoj polovini 2014. godine kontrolisano je preko 3,7 miliona putnika. Švercovanje od 2012. godine košta prilikom plaćanja na licu mesta odn. preko priznanice u roku od tri dana 103 evra.

“Švercovanje je nepravedno prema svim drugim putnicima koji plaćaju i putuju sa važećom kartom i švercovanje je definitivno najskuplji način vožnje javnim prevozom”, objašnjava direktorka Bečkih linija Aleksandra Rajnagl.


Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
кхм ... да ... а разлика у квалитету превоза?

У Београду се усавршава шверц паралелно са усавршавањем јавашлука у поменутим предузећима. Једноставно је непримерено поредити један Беч са београдском септичком јамом.
 
Izvini ako sam lican.
Negde si spomenuo da ste pazarili neka kola na lizing. E sad umesto da ih odrzavas, ti samo vozi, umesto kvalitetnog goriva ti sipaj 'preradjen zejtin', umesto zimskih guma uzmi polovne sto je komsija skinuo, itd... mozes li da ocekujes udobnu i sigurnu voznju?
NE :)


Edit:
Da me nebi shvatili pogresno ti i drugi forumasi, javasluk, pljackanje preduzeca i druge malverzacije osudjujem, ali o tome pisem na drugim temama. Ovo je tema o naplati usluge i ovde iznosim misljenje o tome. :)
Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Naravno da nije umesno porediti Bec i Beograd, i da je tamo bolji i jeftiniji prevoz, ali da li je to razlog da se svi za dzabe voze? Ne, nego treba placati kartu. Obicno se svercuju povlascene kategorije, nezaposleni i studenti kojima je karta zaista skoro pa dzabe.
 
Ja u Beču mesecima nisam sreo kontrolu. Na ulasku u metro stanice nema barikada, može svako proći, ni tu se ne kontroliše prevoz. No, kao što @loyola kaže, potpuno je nemoguće porediti Beograd i Beč. U Beču je organizacija gradskog prevoza na veoma visokom nivou, od brzog reševanja problema prilikom kvarova, do svih ostalih detalja brige o putnicima.

Ponekad je totalno nezamislivo sa našeg stanovišta da se prvo izgradi metro, koji vozi sada prazan u deo grada u kome još niko ne živi. Takva je situacija sa U2 koja vozi između plastenika i njiva do Seestadta

seestadt_header_blog.jpg

U2 i kukuruzna polja :)
U2_Aspern-Seestadt.JPG
 
laki72

Схватам ја шта ти причаш, али ћу увек на ту констатацију да су шверцери криви за пад квалитета превоза поменути лето господње 2012 када је квалитет превоза опадао експоненционално са повећањем наплате. Наравноученије: Наплата се повећава да би лопови узели више пара а не да би превоз био бољи. У Београду доказано, то није теорија.
 
Ja mogu da razuemem da je argument da se zbog svercera nema za kupovinu novih autobusa nego se nabavljaju polovni, da se ne kupuju novi motori nego remontuju stari, ali da zbog svercera autobus vozi po mraku sa jednom sijalicom napred i nijednom pozadi, da se pustaju autobusi koji nemaju vise trunke feroda na kocnim papucama nego struze metal o metal, da se svuda po autobusu vide otisci prstiju kao da sedis u kartoteci MUP-a u Ljermontovoj, a ne u autobusu ...
 
Ali zato ima para za kamere i brojace putnika... Ne kazem u smislu da se protivim tome, cak stavise, mislim da je to potreba, ali u ovom trenutku kada se broj "vozljivih" vozila smanjuje svakodnevno, onda nema potrebe za kamerama i brojacima.
 
Ne radi se o placanju usluge ovde vec o tome da usluga ne postoji...
U Beogradu se ljudi voze kao st*** samo da ne bi imali opstu pobunu...

Osamnaestica svaki dan u pola 5 u razmaku od 12-13 stanica... Da li mozete da zamislite na sta lici "usluga" kada se pojavi?
 
Naravno da je krs prevoz, ali da li ce ga neplacanje poboljsati?
 
Pa placanje ga ocigledno nije poboljsalo kada smo uzeli kredit za Solarise...
 
Pa neka malo pospreme po sosptvenoj kući i isprazne prepunu septičku jamu pa će moći da otplate kredit za Solarise koji ne bi ni morao da se uzima, i vozila ne bi ni morala da se menjaju da vozila stara samo 10 godina zbog "održavanja" ne moraju na večna lovišta u Železnik.
 
Mislim da godišnja karta u becu košta 365 evra. Kod nas 12 x 3300 = 345 evra. Kako, bre? Uporedite samo platu našeg i njihovog vozača.
 
Bas tako. Za prosecnu platu u Becu moze da se kupi vise od 650 karata koje kostaju 2.2e. U Beogradu za prosecnu platu moze da se kupi oko 500 i nesto karti. Tako da je primer poredjenja Beca i Beograda u nivou svercovanja krajnje banalan, cak zanemarujuci i stanje prevoza i kvalitet u svakon pogledu. Evo mi se vozimo sa krntijama koje imaju slabe kocnice, lose volane, rupe u podovima, a neretko i na plafonima, prirodno hladjenje zimi i vestacko grejanje leti i ko zna jos kojekakve usluga. A dobijamo manje karti.
 
Kakav Beč, pa Srbija je najbogatija zemlja. Da li ste vi nekada videli da se u Beču rashoduju autobusi stari 5 godina?
Niste?
E, pa nama se može. Mi smo već posekli nekoliko autobusa IK-218N starih 5 godina.
 
@mare - i ostali
Tu paralelu koliko karti mozes da kupis u Becu , mozes da primenis i na sve druge racune koje placas, od struje, interneta i benzina pa do cena u prodavnicama.
Pa ipak sve te usluge ili proizvode ipak placas.
Pricamo o odrzivosti sistema, a sistem je neodrziv ovakav kakav jeste danas.
Tri poteza su nuzna na putu ka ozdravljenju. Jedno od njih je ono koje mnogi gradjani ne zele da prihvate, a to je solidna naplata.
O Ostala dva mozemo pisatu u drugim temama.

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Neke od tih usluga moram da placam kako bih imao normalan zivot u 21. veku, a i te usluge retko kada budu lose. Dok s druge strane, Grad daje uslugu prevoza koji je ocigledno los, i retko gde i kad je u 21. veku.
 
Za sve što je naveo Laki , osim struje , imaš mogućnost izbora (tj. imaš više provajdera , da se tako izrazim) , a u gradskom prevozu to nemaš.
 
Zato sam i rekao "neke"... Daleko od toga da se prevoz ne placa, treba, ali onda kada se pruza usluga koja stoji u opisu.
 
laki72":3gba74mt je napisao(la):
Tu paralelu koliko karti mozes da kupis u Becu , mozes da primenis i na sve druge racune koje placas, od struje, interneta i benzina pa do cena u prodavnicama.

И апсолутно ниједна ставка не може да се пореди са услугом јавног превоза јер:

1. имаш избор, имаш конкуренцију, спектар квалитета и цена па бирај.
2. код оних услуга код којих нема конкуренције (струја, вода) ипак "ЕПС" и "Водовод" не наплаћују НЕПРУЖЕНУ услугу. Кад нестане струја, не плаћаш је, кад нестане вода, не плаћаш је (струјомер и водомер стоје). Код јавног превоза, имао га, немао га, плаћаш исто. Дошао климатизован или полусагорео, плаћаш исто. Дисао, не дисао, плаћаш исто.

Апсолутно неупоредиво.
 
PLISU sto ce se moi birati snadbjevac strujom od Oktobra nece vise morati biti EPS kao do sada gubi se monopol
 
Po meni je grad zaveo jednu strašnu diktaturu time što ne dozvoljava privatnicima koji voze van integrisanog tarifnog sistema (E linije) da sami formiraju cene. Grad time štiti svoj nedodirljivi ITS od konkurencije.
Privatnici na E linijama su se više puta izjasnili da bi vozili i za 100 dinara.
S druge strane, Grad je vrlo rigorozan kad treba da im odobri uvođenje nove ili izmenu postojeće E linije. Uvek mi je bilo čudno zašto neki prevoznici prevoze putnike minibusima na liniji GŽS-Obrenovac ilegalno za 150 dinara, umesto da registruju E liniju, ako im se to već isplati. Onda sam razgovarao sa ljudima iz Transjuga, koji su mi objasnili da su oni tražili E liniju na toj relaciji, ali da im grad to nije odobrio, niti će, jer bi pravila konkurenciju ITS2 linijama 860 i 860E.

Ovo je klasičan teror gradskih vlasti.
 
direktor":1ozcd67t je napisao(la):
PLISU sto ce se moi birati snadbjevac strujom od Oktobra nece vise morati biti EPS kao do sada gubi se monopol

ne postoji monipol ni u fiksnoj telefonijni, ali pre toga je fiksni telefon poskupeo da bi "trziste moglo da funkcionise". ko veruje u bajku da ce od "gubljenja monopola EPS-a" da ima neke koristi ceka ga jedno veliko razocarenje.

Stvorice se samo jedan parazitski sloj izmedju proizvodjaca i potrosaca u vidu nekih trgovaca, pootpustace radnike u elektroprivredi a korisnici se imati skuplju struju, pri tome ce se malo ulagati u sistem tako da ni kvalitetel el. energije nece biti dobar. Nista novo, vec vidjeno u blizem komsiluku ali deluje uigrana propaganda tako da se mnogi cak i vesele "sto ce EPS izgubiti monopol".
 
Vrh