Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

@ direktor
Veoma cenim tvoje misljenje i nalazim da su ti postovi ozbiljno argumentovani, da su veoma veoma smisleni i to mi veoma pomaze u formiranju (naravno i menjanju) sopstvenog misljenja. Isto se odnosi i na mnoge druge ljude koji ucestvuju u diskusijama na ovu temu. Prava je steta sto se u Srbiji na ovako kulturan i civilizacijski nacin ne diskutuje o svim vaznim stvarima. Uliva to neku nadu u buducnost ove Srbije.....Nije nista strasno ako neko argumentima ubedi svog sagovornika u drugacije vidjenje pa ovaj promeni svoje misljenje...... Ja samo iznosim neka svoja zapazanja pokusavajuci da iz svog ugla doprinesem rasvetljavanju ove teme. Zato i postujem ovde.
Evo jos nekih mojih zapazanja koja nemaju za cilj da ulazimo u neke beskrajne diskusije i kontriranje, vec mi je cilj da zajedno sagledamo problem iz sto vise razlicitih uglova. Ako gresim, ili ako stvari vidim iz pogresnog ugla naravno nemojte mi zameriti.

Elem poredjenje cene karte u Berlinu i BG nije prikladno - slazem se ako to posmatramo iz nekog ugla socijalnih davanja, plata i sl. Zasto je onda litar goriva skuplji u Srbiji nego u Nemackoj? Ako bi smo koristili socijalni aspekt to nas takodje nigde ne bi dovelo.
Takodje se slazem da je za vecinu naroda ovde mesecna pretplatna karta skupa te da je veliki broj ljudi iz tog razloga i nemoze priustiti ali postoje i neke stvari koje se masovno zloupotrebljavaju pa na kraju svi platimo cenu zloupotrebe. Evo primera, ogrooooman broj ljudi koristi povlascenu kartu za prevoz. Mnogi od njih rade na crno po beogradu, sto po privatnim firmama, sto po buvljaku i sl, ali niko od njih se nije odrekao prava na povlascenu kartu ( za nezaposlena lica). Koriste ljudi rupu u zakonu i voze se za mnogo manje para. naravno na stranu to sto je njihova muka velika. Povlascenu kartu za prevoz koriste i studenti, a njih je poprilicno iz Crne Gore (na pravnom fakultetu vise od pola). Voze se ljudi za 10 evra mesec dana na studentsku markicu godinama (studiraju ovde po 10 godina usput se baveci svercom) iako su drzavljani druge drzave. Besplatno studiraju, besplatno se smestaju u studentske domove, skoro besplatno se voze koristeci povlascenu kartu, beesplatno se lece, a vi beogradjani i srbadijo, cuti i trpi........
Na kraju svi se ti ``gubici`` preliju na one koji moraju da plate kartu za prevoz ili se te rupe pokrivaju iz budzeta, sto znaci od poreza, sto opet znaci od gradjana Srbije.
To je samo jos jedan dokaz da niko i nemisli o gradjanima, nego se samo misli kako prigrabiti vlast i kako e za vlasti sto vise napljackati. Neverovatno je kako neke stvari prolaze a niko se ne buni. Evo primer u kome si naveo jedno 20 velikih firmi koje vise ne postoje samo je jos jedan dokaz u tom smeru. Pogasise, rasturise sve te firme, hiljade, ma stotine hiljada ljudi ostade bez posla i sta? Nista, mozda jednom dva-puta blokirase Nemanjinu na par sati i aj kuci...........
Dotacije od 100 mil. eura GSP-u jesu velike ali ta dotacija je kao jedan veeeeliki sladoled od cokolade za neke tatine sinove. Neka trecinu od toga oni naplate putem novog sistema BusPlus, pa je vajdica.
Tesko je danas zaraditi na nekom novom poslu, novom proizvodu, na novoj i boljoj usluzi......lakse je ovako, sabijes narod u tor, i samaras po usima il napolje iz vozila. Toliki su radnici izleteli iz fabrika u kojima su radili pa ce i iz vozila izleteti oni koji vlasteli onemogucavaju da pokupe kajmak. Sve u svemu tuzno je to, ali na zalost to je nasa stvarnost. Najgore je to sto se ide na sistem zavade medju putnicima izmedju sebe, pa i zavade sa kontrolorima koji ce predpostavljam biti angazovani strogo na odredjeno vreme ili preko omladinske zadruge pa ce se i njima tresti gace da im gazda ne da otkaz ako ne savataju dovoljno svercera.
Sto se tice statusa sluzbenih lica..........Vec bratija radi na promeni Zakona o prenosu javnih ovlascenja, tako da promena Ustava nece biti neophodna. Jednostavno drzava ce ove poslove kontrole a i mnoge druge poslove poveriti toj i toj privatnoj firmi i nema niko da se buni. 126 poslanika glasa i odosmo u......
Veliki deo poslova ce preci na lokalne samouprave (Vojvodina to jedva ceka) tako da ce i opstinski inspektori, lekari, vozaci vozila GSP-a, taksisti i mnogi drugi steci status sluzbenog lica.
Nije njima problem da srede to tatinom sinu........a ti narode placaj ako imas, ako nemas is iz vozila......
:laugh:
 
AcaDorcol":13s41fif je napisao(la):
Povlascenu kartu za prevoz koriste i studenti, a njih je poprilicno iz Crne Gore (na pravnom fakultetu vise od pola). Voze se ljudi za 10 evra mesec dana na studentsku markicu godinama (studiraju ovde po 10 godina usput se baveci svercom) iako su drzavljani druge drzave. Besplatno studiraju, besplatno se smestaju u studentske domove, skoro besplatno se voze koristeci povlascenu kartu, beesplatno se lece, a vi beogradjani i srbadijo, cuti i trpi........

:bash:
 
što se tiče overavanja, na poslu imamo isti sistem overe karticama, i mogu reći da se ne prave gužve, i overa traje bukvalno manje od sekund. jedino je problem ako se kartica ne pripremi ranije,ali i tada ne mora da se čeka da taj neko drugi nađe karticu nego se otkucaš pored njega.

ono što će vas zanimati je da kartica radi i kroz jaknu tako da ne morate da je vadite nego samo priđete džepom do aparata.
 
Felix55":2isw1r82 je napisao(la):
Kada pričaš o tome šta je skuplje, ne možeš da gledaš samo količinu para, već treba da uzmeš u obzir šta se za to dobija. Evo jednog preciznog poređenja:

Lepo je bilo saznati ove podatke o gradskom saobracaju u Berlinu, ako bi se stvari posmatrale iz ugla troskova i dobitaka (nekada davno u ekonomiji poznata kao cost-benefit analiza), ali na zalost to je potpuno neprimenjivo u zemlji Srbiji, a ta se teorija vise ni u ekonomiji ne primenjuje odavno.....
Evo u Krusevcu ima 4-5 linija sa krs autobusima ko iz filma ko to tamo peva, 0 tramvaja, 0 trola, 0 zeleznice........ i mesecna karta vazi samo na jednoj od tih linija (upisuje se broj linije na kojoj vazi) , ali je zato ta mesecna karta skuplja (mislim da je 35 evra) nego mesecna karta u BG koja podrazumeva smnogo vise. Zasto?
Pa i u Krusevcu ima tata sina..........Budzet grada Krusevca je opuvan i manje para ide za gradski saobracaj, manje se daje za subvencije socijalno ugrozenim kategorijama itd, itd.....Cost benefit analiza tu nema nikakve veze, gleda se samo ko koliko moze da otme od putnika...........
Mislim da je i u NS mesecna karta skuplja nego u BG, iako NS ima manje linija, i manje razgranat sistem gradskog prevoza, ali ``tate`` su procenile da toliko mogu da uzmu od novosadjana - i uzimaju......
 
MilisaV-e, prevideo si da se kod tebe na poslu ne dešava ništa od ovoga:

- ne dešava se da gomila ljudi stoji oko aparata za validaciju, zbog kojih teško možete da mu priđete

- niko od tvojih kolega se ne zadržava dugo ispred aparata zato što ili mora da izabere na ekranu za koliko ljudi će validirati karticu, zonu za koju validira, ili zato što ne zna kako se aparat koristi

- ti i tvoje kolege imate neograničeno vremena za validaciju, nema bojazni da će aparat prestati da validira ako zgrada "krene sa stanice"

- ne dešava vam se da vam je aparat razbijen, pa da morate da se gurate kroz gomilu ljudi u potrazi za drugim aparatom, i da tamo stvarate još veću gužvu onima koji ulaze na vrata pored

itd, itd.
 
Bus plus sistem biće pušten u rad od 1. februara, dok će građani koji su izvadili svoje personalizovane elektronske karte moći da ih dopune od 25. januara, najavljuju iz Direkcije za javni prevoz.

http://www.mondo.rs/slike/vesti/002/301/v230119p0.jpg

Nepersonalizovane karte biće u prodaji od 15. januara.

Personalizovane karte sa slikom i imenom korisnika moći će da se dopune po ceni sadašnje mesečne markice na 800 prodajnih mesta širom Beograda, među kojima su kiosci Future, Štampe i razne druge prodavnice. Iz Direkcije podsećaju da je druga zona ukinuta za sve korisnike javnog prevoza koji plaćaju mesečnu kartu i napominju da su uvođenjem novog sistema naplate karata, prava korisnika javnog gradskog prevoza ostala ista.

Na pomenutim prodajnim mestima građani će moći da nabave i plastične nepersonalizovane karte, koje kao i personalizovane koštaju 250 dinara i koje će moći da se dopunjavaju nebrojeno puta sa bilo kojim iznosom.

"Trajanje nepersonalizovanih beskontaktnih smart kartica je 3 godine, važno je i to da mogu da se dopunjuju nebrojeno puta u te tri godine. Svota novca koja će biti skinuta sa nepersonalizovane beskontaktne smart kartice zavisi od zona kroz koje putnik prolazi. Cena pojedinačne karte je ista kao i do sada, odnosno 60 ili 95 dinara", kažu iz Direkcije.

U prodaji će biti i papirne nepersonalizovane karte koje koštaju 40 dinara i važe tri meseca a mogu da se dopunjava sa najviše 500 dinara kredita.

Za građane koji retko koriste javni prevoz ili turiste postojaće i četvrta mogućnost - kupovina karte za jednu vožnju kod vozača u vozilu. Karte za jednu vožnju neće morati da se validiraju na automatima, što je obavezno za sve ostale vrste karata za prevoz.

Kako ističu u Direkciji, sve karte moraju da se validiraju i ti podaci služiće za uspostavljanje kvalitetnijeg javnog prevoza u prestonici, a ne za sakupljanje ličnih podataka o korisnicima. Validacijom će moći da se sakupe podaci o tome koja grupa građana - studenti, penzioneri ili zaposleni najviše koriste javni prevoz, koje linije i u kojim terminima, na osnovu čega će moći da se uvedu karte za jedan sat ili dan.

Očitavanje karata se obavlja prilikom ulaska u vozilo. Potrebno je da korisnici prinesu kartu automatu, što, kako uveravaju u Direkciji, traje manje od sekunde i neće stvarati dodatne gužve. Važno je da će validatori za očitvanje karata raditi samo dok je vozilo na stanici, a ne i tokom vožnje. Kontrolori će sa posebnim aparatom moći da očitaju da li je putnik validirao kartu i platio vožnju, kao i da blokiraju kartu onima koji to nisu učinili. U Direkciji navode da će od 1. februara u vozilima javnog prevoza raditi 200 kontrolora.

Mesečna karta za zaposlene košta 2.680 dinara, za srednjoškolce, studente, penzionere, invalide, nezaposlene, žene od 60 do 65 godina i izbegle pretplatna povlašćena karta je 1.000 dinara, a za osnovce 600 dinara, prenosi "Danas".

Izvor. MONDO
 
čekaj, da bi se uvele karte koje važe jedan sat ili dan moraju da znaju koja socijalna grupa kad koristi prevoz !?

Paz da nije..
 
Meni ovo pre izgleda kao da ce zabraniti penzionerima da se voze u spicevima ili slicno pa im je zato pored toga koliko se koristi odredjena linija i koja vrsta putnika je koristi.
 
Od juce vise nije moguce stornirati neplacene kazne za svercovanje u vozilima GSP-a koje su izrecene putnicima u prethodnom periodu (do juce se uplatom od 600 dinara mogao stornirati neogranicen broj takvih izrecenih kazni).
Putnici koji nisu iskoristili mogucnost storniranja postojecih kazni su pomocu maticnog broja gradjana uneti u sistem BusPlus i ti gradjani nece moci da izvade personalizovane BusPlus kartice bez obzira kojoj povlascenoj kategoriji bi mogli da pripadaju...........i to sve dok ne namire svoj dug sa kamatama i sudskim troskovima.
Ako je u medjuvremenu neki od tih gradjana izvadio personalizovanu BusPlus kartu, a nije iskoristio mogucnost storniranja prethodnih kazni - ona ce mu biti sistemski i automatski biti blokirana.........To ce se lako utvrditi vec prilikom pokusaja dopune tih karti koja pocinje od 25. januara na 800 prodajnih mesta........(dzaba je krecio).
Polako se ovde stvari zaaaaaaooooooostraaaavajjjjuuuuuu..........
 
Reče mi jedan drug iz Skoplja kako je tamo penzionerima dozvoljena besplatna vožnja samo 2 dana u nedelji :) ostatak moraju da plate
Pa kad dodju ta 2 dana, u autobuse ne može da se udje jel oni navrnu :)
 
mogli bi i kod nas za penzionere da uvedu besplatno vikendom i radnim danima od 5-7 i od 20 19-24h
 
A sta da radi recimo penzioner koji ima zakazano kod lekara ili ide da cuva unuka na drugom delu grada a ima penziju 15 000 dinara kao recimo neko iz moje porodice?
 
vucko":3cf7b4nb je napisao(la):
A sta da radi recimo penzioner koji ima zakazano kod lekara ili ide da cuva unuka na drugom delu grada a ima penziju 15 000 dinara kao recimo neko iz moje porodice?
Prva stavka uopšte nije relevantna jer 80% penzionera ide kod lekara iz čiste dokolice a ne zato što im nešto fali.

Druga stavka je već OK, ali bi svakako trebalo da gleda da ide van špica (a ako treba da čuva dete dok su roditelji na poslu, onda to nije problem jer treba da stigne pre nego što roditelji krenu na posao, tj. pre špica).

Može npr. kompromis: van špica je penzionerima prevoz besplatan, u špicu moraju da plaćaju pojedinačnu kartu.
 
vucko":2yzg4uey je napisao(la):
A sta da radi recimo penzioner koji ima zakazano kod lekara ili ide da cuva unuka na drugom delu grada a ima penziju 15 000 dinara kao recimo neko iz moje porodice?


Вучко, слажем се потпуно. Ограничити повластице пензионерима је сраман потез.


Sammael":2yzg4uey je napisao(la):
Prva stavka uopšte nije relevantna jer 80% penzionera ide kod lekara iz čiste dokolice a ne zato što im nešto fali.

Откуд знаш?

Sammael":2yzg4uey je napisao(la):
Druga stavka je već OK, ali bi svakako trebalo da gleda da ide van špica (a ako treba da čuva dete dok su roditelji na poslu, onda to nije problem jer treba da stigne pre nego što roditelji krenu na posao, tj. pre špica).

Зашто би морао да гледа било шта? Има право ваљда да се вози када хоће и где хоће.

Sammael":2yzg4uey je napisao(la):
Može npr. kompromis: van špica je penzionerima prevoz besplatan, u špicu moraju da plaćaju pojedinačnu kartu.

Имам ја бољи компромис. Да не плаћају ни у шпицу ни ван њега.

Читајући овакве и сличне коментаре, заиста се питам какви смо то људи постали. Је ли треба од пензионера да правимо грађане другог реда? Не разумем. :rolleyes:
 
@samel

podržavam tvoju nameru da se ograniči pristup GSP-u, za penzionere, a predlažem da se i ta mera proširi na ostale kategorije.

Prvo na studente i djake, koji ne bi smeli da koriste GSP posele 21h.
Tada bi već trebalo da uče.

Drugo nezaposlene, da koriste GSP, samo kad radi služba za zapošljavanje, a da pritome nije pauza.

Samel, koliko ti ovo deluje smisaono, toliko je i ideja za penzionere
 
Штета . људи немају стрпљења за старе људе, а не схватају да су ти стари некада били млади и до сада видели много више него ми. Чак иако су дрчни и безобразни требало би их толерисати, а мислим да оптуживање пензоса да праве гужу у превозу представља само преношење нервозе на маторце. Стара смо нација и зато има више маторих људи, а када оматориш па кренеш да шеташ или у посету деци или рођацима , а они можда немају кола, па кренеш превозом видећеш како ће бити када омладина крене да те пљује , а ти кукаш над собом што си то заслужио.
 
@dziggy... svaki građanin ima jednaka prava, ne mogu da verujem da razmišljaš da ovde neko želi da diskriminiše stare osobe. Pitanje je naplate. Smatram da nije najbolja ideja o besplatnom prevozu samo u nekom delu dana. Umesto toga, ukinuo bih besplatan prevoz za veliki broj penzionera koji ih je dobio tokom Đilasove vladavine. Kriterijum: visina prihoda. Onaj ko ima 20 i više hiljada dinara može da kupi markicu
 
1111":mwv9tx49 je napisao(la):
Откуд знаш?
Zato što sam iz porodice zdravstvenih radnika i celog života sam imao neke veze sa zdravstvom, i državnim i privatnim.

1111":mwv9tx49 je napisao(la):
Имам ја бољи компромис. Да не плаћају ни у шпицу ни ван њега.
Ne dolazi u obzir.

1111":mwv9tx49 je napisao(la):
Читајући овакве и сличне коментаре, заиста се питам какви смо то људи постали. Је ли треба од пензионера да правимо грађане другог реда? Не разумем. :rolleyes:
Broj penzionera u Srbiji je jednostavno previsok, između ostalog zato što je MASA ljudi otišla u penziju pre vremena, preko veze.

nbumbic":mwv9tx49 je napisao(la):
Prvo na studente i djake, koji ne bi smeli da koriste GSP posele 21h.
Tada bi već trebalo da uče.
Za đake apsolutno podržavam, s tim što bih možda proširio na 22h zbog sportskih aktivnosti posle škole. Što se studenata tiče, najpre bi trebalo napraviti kampus univerziteta na kome bi bile smešteni svi fakulteti i svi internati u okviru iste celine, kao što je to u normalnim zemljama, i tako obezbediti studentima da ne moraju u toku dana da se cimaju prevozom s kraja na kraj grada. Posle toga treba ukinuti povlašćenu cenu karte za studente.

Матеја Бељан":mwv9tx49 je napisao(la):
@dziggy... svaki građanin ima jednaka prava, ne mogu da verujem da razmišljaš da ovde neko želi da diskriminiše stare osobe. Pitanje je naplate. Smatram da nije najbolja ideja o besplatnom prevozu samo u nekom delu dana. Umesto toga, ukinuo bih besplatan prevoz za veliki broj penzionera koji ih je dobio tokom Đilasove vladavine. Kriterijum: visina prihoda. Onaj ko ima 20 i više hiljada dinara može da kupi markicu
I ovo bi mi bilo OK.

Ako već pričamo o diskriminaciji, za penzionere i druge povlašćene kategorije trenutno postoji pozitivna diskriminacija, odnosno "affirmative action." Ako išta, zaposleni (koji svojim porezima finansiraju sve ove povlašćene kategorije) su trenutno diskriminisani u negativnom smislu.
 
Da li vam se čini da se u drugoj polovini decembra smanjilo oštećivanje validatora?
Ili je stvar samo u tome da se sada primenjuju suptilnije metode oštećivanja, poput onog prevlačenja magneta preko validatora, koje se pominje često na netu :D Saznaćemo to u svakom slučaju čim puste sistem u rad...
 
Lomljenje validatora je izuzetno glupo i zašto ih lomiti ? (isključice neispravno vozilo i samo cemo duže čekati dr.)
Postoji veliki broj građana koj spadaju u grupu zaštićenih kategorija koj placaju smešnu cenu
Mi koj moramo da platimo punu cena vožnje ista se nije promenila
čak šta više je u neku ruku pojeftinila tj. ukinuta je druga zona
i na tome dugujemo veliku zahvalnost gradu :)
a dobili smo i druge, vrlo dugo željene vrste karata

Ostaje pitanje validiranja. . .
Lako će povecati br. za po dva čitača (validatora) u unutrašnjosti vozila
ako se uči potreba za bržim ,,otkucavanjem,, i rešen problem.

Mislim da nezadovoljstvo izazvano drugim stavkama
je manifestovano na (još)nedužnim validatorima a
a zapravo je lažno opravdanje, radi ličnog iživljavanja i širenja vandalizma

Postoji narodna poslovica ,, ne kudi konja koga još nisi jahao,,
Koliko vidim sl. sistemi funkcionišu svuda jednako dobro i nema razloga za nezadovoljstvo

Nema opravdanja za ikakvo vandalsko ponašanje u Bgdu
a naročito prema sistemu koj još nije ni pušten u rad

Dajem podršku svakoj modernizaciji JGPa, naročito ovoj koja nije na štetu, nego na korist svih nas
Svakom ,,malom vandalu,, isčupaću uši ako ga vidim da lomi validator
 
Modernizacija JGPP-a u ovom slučaju ide na štetu građana, ali to ne opravdava ikakvo lomljenje, niti agresivni pojedinci koji to čine razmišljaju o tome šta dobijamo a šta gubimo, oni nisu ni do sad plaćali kartu. Agresiju bi trebalo ozbiljnije tretirati, to nije samo nasilje prema mašini, već i demonstracija nasilja pred drugima što izaziva strah i osećaj nesigurnosti.
 
ACOdorcol Odakle da pocnem Onaj dio sto je vucko kvotovo ti apsolutno nije trebao.Studenti iz cg placaju skolarinu.AKO nisu srbi po nacjonalnosti ili ako nemaju drzavljanstvo Srbije.Inace 32% stanovnika CG sebe smatraju pripadnicima srbskog naroda .Pravo na smjestaj u domovima imjau samo budzetski studenti.Sto se tice zdravstvenog osiguranja ako imas isto u placeno u CG priznaje ti se i u SRB i obrnuto.Takodje hitna medicinska pomoc nece ti bit uskracena ako nemas osiguranje.O insinuacije svercu necu da komentarisem.Molio bih te da u sledecim postovima koristis argumente bez rekla kazala stavova.
A sto se tice zakona o javnim ovlascenjima.Nista nije zakon dok nebude objavljeno u sluzbenom glasniku i stupi na snagu 8 dana od objavljivanja .Jos se nadam da nismo tolika trula banana pa da ce svako postati sluzbeno lice jer takav sistem je nodrziv.Zato postoji Ustav KAO BRANA politcke samovolje trenutne vecine i institucija koja se zove Ustavni sud Srbije.
A pro po onemogucavanja izdavanja novih busplus povlastica ako nisu placene kazne za ranije je cisto krsenje zakona od radnika busplusa.Ako protiv lica A sa 5 kazni gsp nije podigao tuzbu za naplatu potrazvanja prema ZOO Srbije takvo potrazivanje zastarjeva u roku 1 godinu dana .I bus plus nema nikakvo pravo da odbije da vam izda povlasticu.Inace gsp do sad je samo prjetio mislim da je jako malo tuzbi pokrenuo iz razloga sto za pokretanje tuzbe treba da se plati taksa koja je cesto veca od duga tako da jednostaVNO NEMA RACUNICE .Zato imas ove silne popuste za storniranje kazni od 600din ,800din,1000din itd i to je vec ako se nevaram treca takva akcija.Jer nima je bitna samo kinta na racunu nije bitno kako su do iste dosli a pro po infostana koji vam posalje da dugujete za racun iz 1999 godine po sistemu ako prodje prodje .Pus posalju na adresu gdje se 1999 nalazila livada mislim stvarno :kafa: Iznavam se na poduzem postu i na malom skretanju sa teme ps.ZOO [akon o obligacjonim odnosima RS]
 
Vrh