Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

A što bi se gasili uopšte validatori ??
Kada udje kontrola kao poslednji onda oni ugase validatore i to je to :)
 
pošto sam bio poslednjih dana u par gradova preko da iznesem par utisaka:

1. kvalitet javnog saobraćaja je svuda bolji nego u beogradu, a opet nigde ne videh ultra fensi tramvaje kao caf
2. gužve su manje, a fensi validatora u vozilima nema (gde ih ima to su obični validatori)
3. nigde kontrole (pa ni u schnell-bahn vozovima)
4. gde sam video - validacija je bila na ulazima u metro, mada se i prilikom kupovine karte (automat) može odmah validirati te vozati u naredna 2 sata)
5. dnevne, nedeljne, mesečne pa i godišnje karte, vikend karte, karte od ponedeljka 00am do sledećeg ponedeljka 09am ...personalne ili ne, kešom ili karticom, preko neta, preko androida (dobiješ bar cod sliku na fon...) sa transferom do aerodroma ili ne itd. itd. dakle sve to već postoji, samo treba prekopirati sistem a ne izmišljati toplu vodu i ispravljati krive drine

takođe u brojnim gradovima (utreht, ajndhoven...) busevi imaju svoje nezavisne trake, čak i fizički odvojene, na stanicama piše kad koja linija stiže, u njima piše koja je sledeća stanica, odnosno svuda sve piše, dovoljno je da si pismen, pa da se ne izgubiš iako si prvi put u životu, recimo, u kelnu.

mada, biće da je nepismenost naš glavni problem, a onda i sve drugo.

i još nešto - stalno se nešto popravlja, a ne kao kod nas 20 godina ništa ne pipnu dok se sve ne raspadne, a onda udri sve novo

i nigde ne videh gužve kao kod nas za vreme špica, u holandiji je bicikl daleko više zastupljen, dok kod nas služi samo za rekreaciju....
 
па шта очекујеш од држава где на важним позицијама раде људи од струке? да буде хаос као код нас?
 
gde sam video - validacija je bila na ulazima u metro
Ok znači imaju metro => manje su gužve. Normalno.

mada, biće da je nepismenost naš glavni problem, a onda i sve drugo
Ja bih pre rekao sprovođenje privatnih interesa na račun naroda i države. U prevodu pljačka i otimačina.

u holandiji je bicikl daleko više zastupljen, dok kod nas služi samo za rekreaciju....
Kod nas ne postoji tradicija prevoza biciklom, a i konfiguracija terena u Holandiji može da se poredi samo sa Novim Beogradom. Vrlo bitan faktor.
 
to što oni imaju metro a mi nemamo nije nikakvo opravdanje, naravno, pogotovo ako se ima u vidu recimo činjenica da u amsterdamu postoji metro, a tamo je konfiguracija zemljišta (da ne kažem vode) daleko nepovoljnija od beogradske.

ovo oko tradicije bi moralo da se promeni, jer imali smo mi i tradiciju putovanja volovskom zapregom, tako da bi na tome moglo da se poradi.

ovo oko pljačke i otimačine se slažem, ali zato valjda imamo izbore da se to menja
 
nije samo tradicija u pitanju nego i "infrastruktura" preduzeca.
dzabe meni sto imam biciklisticke staze, ako u firmi nemam tush i garderobu gde cu da se upristojim.
 
ovo sa infrastrukturom jeste ozbiljna stvar. Meni bi mnogo lepo leglo da 12-13 relativno ravnih kilometara do posla po Rakovici, Topčideru, mostu na Adi i Novom Beogradu mogu da pređem biciklom, ali na šta bi ličio posle tolike vožnje, neću ni da razmišljam. A mogu da zamislim kako je nekom ko mora da radi u odelu..

s druge strane, viđao sam po Švajcarskom ljude koji na posao u Nestle dolaze u odelu na biciklu ili trotinetu, a na pauzi se vozaju skejtom.. i svima normalno.. ali kad firma ima neviđene uslove..
 
to što oni imaju metro a mi nemamo nije nikakvo opravdanje, naravno, pogotovo ako se ima u vidu recimo činjenica da u amsterdamu postoji metro, a tamo je konfiguracija zemljišta (da ne kažem vode) daleko nepovoljnija od beogradske

Ti jesi u pravu, ali samo delimično. Moramo uvek biti svesni istorijskog konteksta. Da li je realno bilo očekivati da će se izgraditi metro u zemlji površine veće od Velike Britanije (SFRJ), koja za 40,50 godina svog postojanja nije našla za shodno da izgradi više od jednog autoputa punog profila na celokupnoj svojoj teritoriji?

Da ne pričamo o istorijskom zaostatku , i vremenskom i političkom i infrastrukturnom. Ne može se to nadoknaditi preko noći, ako se ikada i može nadoknaditi.
 
Naravna stvar da ni jednog trenutka i nije bila ideja da se uradi neko poboljsanje sistema prevoza, tipa najava dolaska vozila, GPS mape - on line, opterecenost linija, struktura korisnika, kontrola frekventnosti i sl. Prosto uocena je ``zlatna koka`` u vidu mase ljudi koja se u javnom prevozu u BG svercuje godinama a broj svercera je dostigao razmere koje vise nisu mogle da se ``tolerisu`` od strane zainteresovanih za potencijalni profit koji se moze ubrati od te grupacije. Nemam tacne podatke, ali predpostavljam da sverceri cine u proseku bar 40% svih putnika koji koriste prevoz u BG. Negde u dnevnoj stampi sam procitao da je pre 10 godina u BG prodavano oko 380.000 markica mesecno, a danas se proda oko 100.000????Da li se to BG smanjio ili se zlatna koka ugojila??????
Ne ulazim u to ko se i iz kog razloga svercuje, verovatno neko i mora iz muke, a bogami ima i bezobraznih koji zloupotrebljavaju dosadasnju situaciju i onako bas bezobrazno se svercuju, cak ulaze u veoma drske rasprave sa kontrolorima odakle najcesce izlaze kao pobednici bez posledica. Da ne govorim da cesto kontrolori zavrse i na urgentnom centru ili na groblju.
Posto nista od tzv reformi do sada sprovedenih u GSP-u nije urodilo plodom (zamislite kad oni nisu uspeli da nateraju zaposlene, narocito vozace da nose uniforme koje im je firma nabavila) onda je reseno da se u citavu stvar umesaju ``izvesne strukture`` i da ovu zlatnu koku privedu svrsi (stvaranja extraprofita).
E sad postavilo se pitanje kako to uraditi? Lepo angazovani su ``strucnjaci`` koji su doneli BusPlus sistem u BG.
Da te ``strukture`` i ``strucnjaci`` i nisu toliki laici koliko na prvi pogled izgleda moze se zakljuciti i iz sledecih stvari.
Svi validatori i ostali uredjaji BusPlus sistema su osigurani tako da lomljenjem istih, njihovim saranjem, dzaranjem magnetima, secenjem kablova i sl..... BusPlus odnosno `` strukture ``nista ne gube, na protiv dobijaju, jer je ``tata`` sredio da osiguravajuca kuca isplati 110% vrednosti unistenog uredjaja sto pokriva i nabavku novog i njegovu ponovnu instalaciju u vozilo. Vozilo u kome je doslo do unistavanja uredjaja Odmah se iskljucuje iz saobracaja, do njegove popravke cime ce se postici da putnici sprecavaju one koji bi unistavali validatore da to cine, obzirom da ce se to vozilo u slucaju unistenja validatora iskljucivati iz saobracaja. Buduci da je veliki deo putnika zainteresovan da u prevozu bude sto vise vozila oni koji lome validatore, morace od 01. februara da racunaju da ce se zamerati i sa punim vozilom ne bas raspolozenih gradjana koji zure na svoja odredista. Uostalom sistem zavadi pa vladaj se bezbroj puta u Srbiji pokazao kao najefikasniji za sprovodjenje bilo cega, cak i genocida, a kamoli naplate karata. Kontrolori ce pomocu ``tate`` dobiti status sluzbenog lica sto ce itekako u pravnom smislu promeniti njihov status i status onih koji bi da se po staroj navici sa njima preganjaju, posebno sto ce kontrolu vrsiti u sadejstvu sa komunalnom policijom.
Zasto su ``strukture`` resile da se validiraju i vlasnici mesecnih pretplatnih karti iako sistem moze da funkcionise i bez toga. Pa zato jer je dosadasnji sistem bez te validacije upravo omogucavao svercerima da komotno ulaze u vozila (na bilo koja vrata) i koriste prevoz, po principu - svi misle da imam markicu, a onda kad naidje ridza, samo seva ponistavanja ili krece iskakanje kroz vrata (cesto skoro pogibeljno). Pored toga obaveza svih da se validiraju pri ulasku postaje ``ugovorna`` obaveza koja vazi za sve kategorije putnika (osim za one koji kupe kartu direktno kod vozaca) i nepostovanje te obaveze povlaci sankcije. I ovde se racuna na sistem ``zavadi pa vladaj`` zato sto ce ulaskom kontrole biti blokirani validatori, a ako neko od svercera ili od onih koji se nije validirao udje u raspravu sa kontrolorima to ce dovoditi do zaustavljanja vozila ili cak do negovog privremenog iskljucenja iz saobracaja dok se kontrolorima ne plati kazna ili ne predaju dokumenti. Zato se i pominje da ce validatori raditi samo dok je vozilo u stanici, odnosno da ce se prilikom kontrole blokirati validatori. Tu na scenu stupaju ``ispravni`` putnici i staju na stranu kontrolora tako da svercerima i onima koji se ne pridrzavaju sistema vise nece biti tako lagodno da ulaze u raspravu sa kontrolorima, komunalnom policijom i ostalim putnicima, sto do sada nije bio slucaj. Mogu samo da zamislim te rasprave i te dozivljaje ako neko odbije da kontroli pokaze kartu ili identifikacioni dokument, a ovi zbog toga zaustave vozilo da ceka dok se svercer ne upristoji.
Do sada su ljudi uglavnom okretali glavu, ali sad kad ti zaustave bus tokom kontrole, mnogi ce stati na stranu kontrolora. Neki se jos secaju da je jedno vreme taj sistem kontrole sa zaustavljanjem vozila funkcionisao na NBGD na potezu pred Brankov most, pa se od njega odustalo jer je kontrolu obavljao personal GSP-a koji je bio apsolutno nemotivisan da ulazi u sukobe sa gradjanstvom, a sad ce to raditi privatna firma itekako zainteresovana za efikasnu naplatu extraprofita koja uz to ima status sluzbenog lica i u pratnji je komunalne policije.......Kad se na ovo dodaju jos i pare od prodaje informacija zainteresovanim stranama o putnicima, njihovoj strukturi, kretanju, navikama i sl., onda je slika o zaradi jos jasnija.........
O laksem propadanju i buducoj totalnoj privatizaciji GSP-a i da ne govorim......Svojevremeno je PKB (Poljoprivredni Kombinat Beograd) imao na stotine prodavnica po gradu gde je direktno prodavao svoju robu za Cash, i ulagao u svoju proizvodnju, plate hiljada radnika i sl. Cim su te prodajne objekte izdvojili iz PKB-a (kao sto sada izdvajaju sistem naplate prevoza iz GSP-a) ovaj je propao do daske (sad nesto pokusavaju da ga ozive, ali prodajni objekti su vec u rukama izvesnih struktura i to ide jako tesko........
Znaci uskoro ce svercovanje u vozilima GSP-a biti mnogo nelagodnija misija nego sto je to bila do sada, narocito u sistemu zavadi pa vladaj, kad se putnici okrenu jedni protiv drugih.........
Lako je i izracunati priblizne efekte, ako se recimo umesto 100.000 ,markica za koji mesec bude prodalo 350.000 markica (sto je realno) + nepersonalizovane karte, onda su to zaista milionski devizni iznosi koji ``zainteresovanim strukturama`` ne mogu da promaknu tek tako. Jedino postoji mala mogucnost da ce se do izbora odustati od rigoroznog primenjivanja ovog sistema da se strukture ne bi zamerale sa gradjanstvom, ali u perspektivi ocekujem veliko zaostravanje situacije, koja ce naravno rezultovati u duzem putovanju zbog zadrzavanja vozila prilikom ulaska i prilikom kontrole. Da ne pricam da kontrole nece biti kao sad jednom u mesec dana u proseku, nego ce to biti svakodnevna praksa.......
Izvinite na poduzem postu, ali prosto sam hteo da sa vama podelim neka moja razmisljanja.
 
Evo jos jednog postenjacine koji veruje da ce novi sistem zaziveti i da ce novac od karata zaista otici na modernizovanje i bolje usluge GSP-a :rolleyes: :blah:
 
Samo jedna ispravka.Kontrolori mogu postati sluzbena lica jedino izmenom ustava republike Srbije,dakle nista od toga.Te gradske odluke ili ti kako oni zovu uredbe su ispod ustava i time su nevalidne,kao i ona zabrana prodaje alkohola posle 22h.

Dosta dobra analiza tog sistema zavadi pa naplati.Mada sam ja iskreno misljenja da velika vecina ljudi spada u tu neodgovornu,svercersku grupu.
 
Naravno od prodaje vremenskih nepersonalizovanih karti nema nista (karta koja vazi na primer 2 sata od prvog validiranja, ili dnevna karta, trodnevna karta, vikend karta, nedeljna karta), niti je takva mogucnost uopste razmatrana, jer Srbadija je snalazljiva. Ljudi bi kupovali jednu takvu na primer nedeljnu nepersonalizovanu kartu i prva bi je ujutru u ponedeljak validirala Baba prilikom ranog odlaska na pijacu da ulovi zelen po niskim cenama. Potom baba se vraca kuci i kartu stavlja na raspolaganje dedi koji sa istom ide po apotekama da podigne besplatne lekove. Deda se vraca i predaje kartu svojoj deci, a ovi svojoj deci a onda komsiluku i tako redom u toj nedelji. Govorim za nepersonalizovanu kartu. Ima jos detalja kod ove karte koji smetaju ``izvesnim strukturama`` kao na primer to da bi se takva karta validirala samo kod prvog ulaska u vozilo, i onda bi ona vazila do isteka vremenskog perioda koji je na njoj naznacen. Posto kod nje nema validiranja kod svakog ulaska u vozilo, eto alibija za svercere (ulazim bez validacije i svi misle da imam vremensku kartu). U tom slucaju tesko bi se odrzavao sistem zavadi pa naplati. Personalizovanje vremenskih karti sa unosenjem slike i personalnih podataka nije izvodljivo, jer se u praksi pokazalo da ova privatna firma hoce sa par saltera da izda personalizovane karte za vise od 500.000 Beogradjana, a gde bi tu jos dosle i eventualne personalizovane vremenske karte i kome bi se isplatilo da ceo dan ceka u redu da izvadi kartu koja vazi 2 sata?.
Vec vidim dezurne baba-dzaftare koje se montiraju na sediste pored validatora kako vicu, momak, momak zaboravio si da validiras kartu :lol: :lol: :lol:
 
Sve to može da se sredi kad se hoće.

Budimpešta ima papirnu nedeljnu kartu na koju je obavezno upisati ime i prezime i vremenski period. Bez ličnih podataka i lične karte ili pasoša, karta ne važi, a ti se objašnjavaj da nisi imao hemijsku da upišeš..
 
vucko":1w0kvyj9 je napisao(la):
Samo jedna ispravka.Kontrolori mogu postati sluzbena lica jedino izmenom ustava republike Srbije,dakle nista od toga.Te gradske odluke ili ti kako oni zovu uredbe su ispod ustava i time su nevalidne,kao i ona zabrana prodaje alkohola posle 22h.

Slazem se samo koliko vidim ovima to nista ne smeta da upravo tim uredbama vladaju jako dugo i jako mucno. Skupljaju se ljudi, protestuju protiv uredbe o zabrani prodaje alkohola, ali sta se desava? Nista!.
Psi laju, karavani prolaze.........

U praksi se bezbroj puta pokazalo da nije njima Ustav neko sveto pismo koga se moraju drzati.......
Ne da ga se ne pridrzavaju, nego se sprdaju sa njim.
 
@AcaDorcol

Naravno, u pitanju je cista politicka volja. Zasto? Pa naime, i u ostalim gradovima to funkcionise uptavo tako - vremenske karte se dele u porodici. Ono sto je vazno je da vremenska karta pokriva jednu osobu koja se vozi prevozom u to vreme, i tako se projektuje i njena cena. Ko je ta osoba uopste nije vazno - dok jedan koristi kartu, drugi ne moze. Ovo nije dobar razlog, uopste.
 
Tako je, evo primera iz Berlina: mesečne pretplatne karte tamo NE GLASE na ime, i NE MORAJU da se validiraju nigde. A vikendom čak važe i za 2 osobe... :dil:

Takođe ni dnevne ni nedeljne se nigde ne validiraju i ne glase na ime (validiraju se samo prvi put kada ih iskoristite negde, a kasnije tokom tog dana / te nedelje nigde).
 
E da se i ja oglasim uredba o prodaji alkohola je vec jednom pala na ustavno sudu pa ce i ova beogradska pasti uskoro.A pro po valdiranja mjesecnih karata da se oglasimi meni bi to bilo ok da su rekli sledece molimo beogradjane da seradjuju da se valdiraju jer nam podaci trebaju da bi unapredili prevoz u beogradu evidentiranje mjesecnih karata ce trajati od 1.02.2012 do 1.2.2013. Dalje ja ocu dnevnu kartu ocu ,dvosatnu ,turisticku da bi belgrejd pas imao svrhu,hocu godisnju kartu,sedmicnu ,
Sistem se pravi da gradjanima olaksa zivot a ne da ga komplikuje i da bi se veljko vlahovic bogatio preko tatinih veza.I da kontrolori nisu sluzbena lica i to nece postati ma koliko srbistan bio trula banana drzava . :/
 
Berlin je Berlin, a Budimpesta je Budimpesta, prilicno je to daleko od BG (jos uvek). Mesecna nepersonalizovana karta u Berlinu je mnoooogo skuplja nego mesecna karta u BG. Pored toga tamo na ``trulom`` zapadu ne postoji toliki broj povlascenih kategorija putnika, te ucenici, te studenti, te penzioneri, te invalidi, te borci i prvoborci, te osobe starosti preko 65 godina koje se prakticno voze besplatno, stvarajuci neopisivu guzvu u prevozu, jer to im je to najbolja varijanta da zimi ustede na grejanju. Bakuta se uvali i sedne u tramvaj dvojku ujutru i do uvece ne izlazi. Samo prigrli radijator pored sedista i povremeno iz kese koju drzi u krilu cupne parce hleba da ubije glad....... sto da kuci ukljucuje TA pec, kad je grejanje u GSP-u besplatno. Briga bakutu sto pravi guzvu u prevozu. Njoj toplo, stedi struju, a i obzuji ceo grad, vidi gde su rasprodaje, sta ima na kojoj pijaci, ubije vreme. Cak i klosari koriste dvojku za prezimljavanje.......U svakoj dvojci je zimi bar 2-3 klosara. Toliko smrde da rasteraju i sabiju ostatak putnika u drugi deo tramvaja.......
Ovde na primer mesecna markica za srednju skolu kosta 10 evra. Nisam siguran da i u Berlinu slicna mesecna karta za neogranicen broj voznji kosta 10 evra. Toliko kosta mozda vremenska karta za dva-tri dana.......jos kad se ukalkulise da bi kod nas vremensku kartu koristila cela porodica, i pola komsiluka, onda ce ovi nasi tajkuni lupiti toliku cenu da ce se vremenske karte vazece za par dana izjednaciti sa mesecnim pretplatama povlascenih ketegorija putnika.

Sistem obavezne validacije svih karata prilikom svakog ulaska u vozilo (sem papirnih karata kupljenih kod vozaca) se savrseno uklapa u osmisljen sistem zavadi i naplati (naveo sam kako, u prethodnim postovima) i savrseno odgovara za pritajenu kontrolu. Kontrolor se uvali u vozilo i gleda ko se nije validiro........vozilo krece, validator se blokira, i sou pocinje........ :laugh:
Jedno je sigurno, kad ovaj sistem proradi (a proradice jer su tako odlucili oni koji se pitaju) svercovanje ce biti mnogo, mnogo neprijatnije i nekomotnije za masu ljudi koja se do sada vrlo elegantno i bez posledica svercovala.
 
Aco nisi u pravu za svercere ako komunalna policija nebude isla sa kontrolorima nist se nemjenja.A o poredjenju cijene karte u berlinu i beogradu nemogu trositi rijeci samo jedno koliko je plata radnia, penzija,i ostala socjalna davanja u njemackoj a kolika u srbiji .Pazi vecina gradnjana ne kupuje markicu jer nema para i ova cjena je za mnoge previsoka za sistem sa dotaciom od 100 milona evra godisnje morao bi mnogo bolje da funkcjonise.A o broju mjesecnih markica nekad isad netreba govoriti samo da napomenem par fabrika koje su zaposljavale veliki broj radnika za koje su kupovale markicu direkt od gspa IMR,IMT,rekord,DMB,vunarski kombinat,IKL,secrane,jugostroj,fabrike obuvce vise komada,kluz,beko,itako mozemo do ujutru
 
Samo da pitam nešto, pošto kontrola ne sme da mi traži lična dokumenta, nema potrebe da kupujem kartu.

Karta?
Nemam
Lična karta?
Nemate prava po ustavu da mi je tražite.

I mirna Bačka. Jel to poruka koja se šalje sa ovog foruma?
 
AcaDorcol":7szy9w2i je napisao(la):
Mesecna nepersonalizovana karta u Berlinu je mnoooogo skuplja nego mesecna karta u BG.

Kada pričaš o tome šta je skuplje, ne možeš da gledaš samo količinu para, već treba da uzmeš u obzir šta se za to dobija. Evo jednog preciznog poređenja:


MESEČNA U BEOGRADU
- glasi na ime, pa važi samo za tu osobu
- NE važi za noćni prevoz
- omogućava korišćenje 149 autobuskih linija + 8 trolejbuskih
- omogućava korišćenje 10 tramvajskih linija u ukupnoj dužini od 127 km
- omogućava korišćenje 1300 tramvaja, autobusa i trolejbusa GSP-a + autobusa privatnih prevoznika, od kojih je deo vozila prilično propao, sa putničkim prostorom koji je zapušten i prljav, u koji ulaze izduvni gasovi, neka vozila nemaju grejanje, a polasci su često nepouzdani
- omogućava korišćenje 1 linije gradske železnice
= 25 evra


MESEČNA U BERLINU
- NE glasi na ime, pa je može koristiti bilo koji član porodice, prijatelj, itd.
- VAŽI i za noćni prevoz
- svakim danom posle 20h i tokom celog vikenda i praznicima važi za celu porodicu, tj. 2 odrasle osobe + troje dece
- omogućava korišćenje 329 autobuskih linija
- omogućava korišćenje 22 tramvajske linije u ukupnoj dužini od 187 km
- omogućava korišćenje značajno modernijih, tačnijih, čistijih i sređenijih vozila nego u Beogradu, i to 1350 autobusa + 391 tramvaja + 1266 vagona metroa + 420 kompozicija gradske železnice
- omogućava korišćenje 9 linija metroa u ukupnoj dužini od 147 km
- omogućava korišćenje 15 linija gradske železnice
= 74 evra
 
^ zaboravio si da dodas i prosecne plate u bg i berlinu :)
 
direktor":2kwwo1cj je napisao(la):
A pro po valdiranja mjesecnih karata da se oglasimi meni bi to bilo ok da su rekli sledece molimo beogradjane da seradjuju da se valdiraju jer nam podaci trebaju da bi unapredili prevoz u beogradu evidentiranje mjesecnih karata ce trajati od 1.02.2012 do 1.2.2013. Dalje ja ocu dnevnu kartu ocu ,dvosatnu ,turisticku da bi belgrejd pas imao svrhu,hocu godisnju kartu,sedmicnu ,
Sistem se pravi da gradjanima olaksa zivot a ne da ga komplikuje i da bi se veljko vlahovic bogatio preko tatinih veza.I da kontrolori nisu sluzbena lica i to nece postati ma koliko srbistan bio trula banana drzava . :/

Slažem se. Još mi nije jasno, kako misle da nas "motivišu" da overavamo mesečne. Ako je tačno ono što je Vučko napisao da će ako se to ne uradi blokirati karticu, pa ćeš morati da se mantaš da je odblokiraš, čini mi se da će samo dobiti kontra efekat - navućiće hejt od strane redovnih platiša. Ma neću to da radim dok jasno ne obrazlože u čemu je poenta, jer ovo do sada ne pije vodu.

Da vidim da krenu ljudima da blokiraju mesečne karte jer se nisu overili, a da pri tom švercere ne mogu da legitimišu.
 
Kokos":xt5kcad3 je napisao(la):
Samo da pitam nešto, pošto kontrola ne sme da mi traži lična dokumenta, nema potrebe da kupujem kartu.

Karta?
Nemam
Lična karta?
Nemate prava po ustavu da mi je tražite.

I mirna Bačka. Jel to poruka koja se šalje sa ovog foruma?

Upravo.Takodje ne smeju ni da diraju,niti vredjaju a kamoli izbacuju iz vozila.

A ako ti dodje komunalna tu ti nema spasa.

Ja kupujem markicu ali nemam nameru da je validiram.Bas juce se vozim tramvajem i osetim neko drmanje iza mojih ledja kad ono mali rom uvukao ruke u torbu i pokusao da me opeljesi!Nije nista ukrao jer sam pametan pa drzim novcanik u torbi,ali opet tako ce lako moci da lopovi da operisu jer ce znati ko gde drzi novcanike.
 
Vrh