Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

AcaDorcol":1ok7bywm je napisao(la):
Sad mi nesto pade napamet da zamislim kako ce kulturno da izgleda ukrcavanje na zelenjaku (ka tunelu na primer, il kod sajma) kad u sred saobracajnog spica udari neki pljusak. Ima svi da se validiraju u bari koja obicno nastane izmedju vozila i trotoara........
Ili ono kad u jednoj ruci drzis kisober koji ulazeci u bus sklapas drugom rukom a elektronsku kartu sta, okacis na kisobran, iza tebe 50 ljudi a napolju pljustiiiiiiii.......
a ispred tebe bakuta u rukavicama pokusava da nabode II zonu po kapacitativnom ekranu. ode kicma ocas posla...... :/ :rant:

U takvu gužvu kontrola sigurno neće ući, kao i do sada, kada ulazim u prepun autobus ne pada mi na pamet da tražim automat da poništavam jer ni sama kontrola neće ulaziti :) Ako se isprazni kasnije 2-3 stanice onda uzmeš pa ko čovek otkucaš :)
 
Sledece nedelje pocinje prodaja nepresonalizovanih i pojedinacnih karata.jej

jos da nam pojasne kako da ih dopunjejmo,ovo ono.
 
Углавном нисам читао писанија последњих 15 дана, па сам сад прешао претходне странице. Видим, многе муче исте ствари као и мене, а остало је још петнаестак дана до почетка примене новог система.

У ствари, прво: @Матеја Бељан, принцип да од висине прихода зависи (тзв. приходни цензус) ко има право да се бесплатно превози није баш ефикасан јер не приказује најбоље стварну социјалну ситуацију тог лица. Многи не зависе само од своје пензије, колико год ниска била (имају стан који издају, супружник је богат и многи други случајеви), док други могу да имају пензију која је мало изнад цензуса (који може да износи нпр 20.000 динара), а да имају неупоредиво лошију социјалну ситуацију (живе као подстанари, или је то једини приход породице итд.). Ту може да се уведе принцип имовинског цензуса, или да се посматрају укупни приходи и имовина домаћинства (тзв. социјална карта), али се ту јавља проблем што је то јако компликовано и скупо, прво успоставити (направити пресек), а затим пратити. Веруј ми, ни много богатија и развијенија друштва нису успела да то реше у потпуности, чак ни када им то треба за исплату социјалних пензија, нпр. а камоли за градски превоз. Скупља дара мего мера.

Плус, чињеница је да генерације које су у пензији су далеко мање покретљивије, односно мање користе превоз од оних који су радно способни. Иако се нама чини да то није тако, ствар је у томе што је велико учешће старијих лица у укупном броју становника, па колико год мали проценат њих да користи превоз у апсолутном износу је то значајан број, који се нама чини још већим због гужви и нервозе у превозу. Они који се возе превозом из досаде или како би се згрејали су ипак појединачни случајеви и више сведоче о сиромаштву нашег друштва него што су сигнал за озбиљну системску акцију.

Дакле, омогућавање лицима старијим од нпр. 65 година да се бесплатно возе градским превозом је хуманистичка мера, која је ипак одлика одређеног нивоа цивилизације, а успут је чак и јефтинија, једноставнија, а и потенцијално мање дискриминаторска од увођења разних цензуса. Чак је боље подићи старосну границу, него се играти увођењем неких других услова. Друга је ствар што они заборављају да тако нешто није с неба пало, него да и то посредно увећава њихов стандард, а да неко плаћа за то. Али, то је друга прича.

Да се вратим на тему. Неко је већ лепо написао да није јасно зашто се измишља топла вода када постоји толико система који могу да буду преузети без проблема. Још се систем рекламира као најсавременији. Можда у технолошком смислу, али по питању услужности према корисницима, тешко.

Још нисам видео градски превоз у великом граду у коме појединачна карта може да се купи само код возача. Да ли ће цена карте код возача бити 60 динара иу првој зони или виша од тога? Ако цена буде иста, не би ме изненадило да многи купују карту тако, што ће само успоравати саобраћај. Да ни не пишем шта мислим за случај да та карта буде скупља, ако може да се купи само тако.

Новоуведене карте нису лоше, али само када би биле једна од опција. Овако, имају много недостатака. Сада ће свако морати да има своју карту, нећу моћи да купим више карата, па ако идем негде заједно са још неким, ко ретко путује бусом или није из БГД-а да ''куцам'' и за њега. Зашто неперсонализоване карте важе само три месеца? Зашто морам да размишљам када сам је купио и да ли да је допуњавам јер ће ускоро да истекне? Зашто уопште мора да се плати 40 додатних динара за такву карту? Зашто је уведен такав систем у коме провере стања могу да се обављају само преко интернета или на самом уређају, када знамо да ни много развијеније и богатије земље, са раширенијим интернетом имају једноставније системе? И тако даље, гушим и себе већ...

Скоро је карта поскупела за 20 одсто. Речено је да неће бити промене првих шест месеци након увођења овог система. Не бих да ширим параноју пре него што све крене, али мислим да екипа која све ово уводи зна и за временске карте и све остале врсте карата, али да ће нам их увалити након шест месеци по знатно вишој цени него што је то уобичајено, када сви почну да их траже, како би изгледало да се прилагођавају захтевима путника. :blah:

Извињавам се на дужем посту.
 
Uglavnom se slazem sa svim sto je Barkley napisao i kako god bilo, mislim da nas generalno u nekoj veoma bliskoj buducnosti zbog tektonskih promena u ekonomiji ceka jedan znacajan broj pogorsanja u nasim zivotima. Prvo (naravno po meni) ceka nas jedan generalni trend masovnijeg gubitka nekih socijalnih povlastica i socijalnih ketegorija na koje smo u prethodnom periodu po defaultu navikli da imamo. Neke od tih povlastica su manje (gotovo simbolicne) a neke su vise vazne (mozda i od zivotne vaznosti) a i njihova vaznost zavisi od ekonomske snage i imovinskog stanja svakog od nas pojedinacno. U danasnje vreme Drzavni aparatusi i vlast zbog enormno loseg stanja ekonomije i njihovog loseg upravljanja drzavama, zbog kradje, korupcije i sl. nastoje da u budzetima obezbede najpre dovoljne kolicine novca sebi, a tek kasnije i ukoliko nesto preostane da taj ostatak u meri u kojoj to moraju destiniraju gradjanima. Svi se secamo da smo se do pre neku godinu besplatno parkirali u centru BG osim ukoliko smo se parkirali u garazama JKP Parking servis. Onda su nizom manipulacija i nelegalnih pa i protivustavnih odluka trotoari i delovi kolovoza crvenim, plavim i zelenim linijama ispartani i pretvorenu u zone u kojima ovo javno preduzece naplacuje parkiranje. Njihovi troskovi su bili par kanti boje i par cetki i nekoliko dnevnica omladincima angazovanim preko oml. zadruga. Dobro mozda malo vise, ali svodi se na to. Sve je propraceno kampanjom u kojoj je tvrdjeno kako ce se eto time resiti problem parkiranja u centru i bla, bla. Ne vidim da se problem parkiranja resio, ali sigurno je neko u medjuvremenu uzeo milijarde. Gde uopste zavrsava taj ogromni novac od naplate parkinga.........
Dalje sledi uvodjenje BusPlusa u pricu oko naplate gradskog prevoza. Kao ne treba vise GSP da se bavi naplatom, nego se ti poslovi poveravaju nekoj tamo firmi (firmama), registrovanim sa 250 evra, da oni to......Svi znamo da je taj gradski prevoz u BG precutno tretiran kao socijalna kategorija koju su troskovno podmirivali Grad i nesto malo zaposleni gradjani i jos manje ostali gradjani koji su listom bili svrstani u neku od povlascenih kategorija. E bojim se da ce sada nakon isteka 6 meseci, poceti polako ne samo da poskupljuju karte nego ce poceti i da se smanjuje taj broj povlascenih kategorija. Ostace povlascene samo poneke kategorije tipa penzioneri i studenti, ako budu interesantni za izbore. Ostali ce morati da placaju punu cenu prevoza - mozda ne odjedanput, ali korak po korak, postupno docicemo na to. Kao slag na tu gorku tortu docice i donosenje zakona koji ce omoguciti privatnim firmama da vrse naplatu ustupljenih potrazivanja (takozvane agencije za uterivanje dugova) Tako na primer u Makedoniji elektrodistribucija vec godinama ne vrsi iskljucivanje struje i ne ulazi u tuce sa neplatisama kao sto gledamo ovde kod nas po TV, nego predaju ta svoja potrazivanja agencijama za uterivanje dugova koje za odredjeni procenat tu naplatu obavljaju umesto ED. Tako nesto se ocekuje kod nas jos koliko u ovoj godini. Nagomilalo se ovde dosta raznih duznika koji svoje dugove ne namiruju (sto za struju, sto za sverc u saobracaju, sto za poreze, sto za vodu, grejanje tv pretplatu itd....itd......) pa je potpuno logicno da je vreme za formiranje privatnih firmi koje ce to naplacivati uz proviziju. Tako je i u okruzenju, pa ce tako biti i kod nas.
Nece biti prijatno kad pocnu nocu uterivaci dugova da kucaju na vrata. Nece biti prijatno ni preci iz neke povlascene kategorije potrosaca u nepovlascenu (recimo u gradskom prevozu) i poceti sa placanjem pune cene karte. Ali nazalost mislim da nam je to putanja u nekoj bliskoj buducnosti. Sad tehnicki, dal ce mo mlatiti po karticama po validatorima, dal ce nam u strujomer ugraditi chip koji ce gasiti dotok struje kad ispucamo prepaid kredit i sl. to jos ostaje da vidimo.........
Srecna svima ova Pravoslavna Nova Godina
 
OCU bre dnevnu kartu evo citam u sofiji kata za 5 dana sav prevoz neograniceno +metro kosta 15 leva sato izadje 3leva dnevno sto je opet 150 dinara u odnosu na danas gdje za dvje karte treba 120 din bez mogucnosti presjedanja a to je najbitnije
 
kopmania":1h4huovj je napisao(la):
U takvu gužvu kontrola sigurno neće ući, kao i do sada, kada ulazim u prepun autobus ne pada mi na pamet da tražim automat da poništavam jer ni sama kontrola neće ulaziti

Kopmania, mislim da ovde nisi u pravu, mislim da to vise nece biti slucaj kao do sada. Sada kontrolu vrsi privatna firma ciji prihod direktno zavisi od realizacije naplate u prodaji karata (dotacije iz budzeta idu direktno iz grada u GSP), dok naplata od prodatih karata predstavlja izvor od koga ce ziveti ta privatna firma.
Cak ce i kontrolori u toj firmi biti angazovani strogo na odredjeno vreme i bice strogo nadgledani kako rade svoj posao. dosadasnje kontrolore zaposlene za stalno u GSP-u je u sistini bolelo uvo i njihova upornost je zavisila cisto od kontrolora do kontrolora i njihovog trenutnog raspolozenja. Veoma cesto samo su ovlas pregledali karte a i kad neko ne bi imao kartu ulazili su u konflikt samo sa onima koji su trazili konflikt. Ne mogu da kazem bilo je i tu izuzetaka, bilo je bezobraznih i drskih kontrolora, ali generalno njih niko nije kontrolisao koliko su revnosni u svom poslu, a plata im je bila garantovana. Radio neradio, svira im radio. Sad se tu situacija drasticno menja. Kontrolor je zaposlen na odredjeno vreme u privatnoj firmi u kojoj nema ni sindikat ni gomilu drugih prava predvidjenih tamo kojekakvim kolektivnim ugovorima i niko se neboji da ce on i njegovi pajtosi stupiti u strajk sa blokadom grada. U svakoj kontroli u civilu njega prati zastupnik gazde u civilu, koji ce gazdi dnevno referisati kako se obavlja poso kontrole. Ako se poso obavlja traljavo, taj kontrolor odma gobi posao, za razliku od svog ``prethodnika``. Druga stvar, do sada su kontrole u organizaciji GSP-a bile povremene, obicno pred kraj meseca kako bi psiholoski delovali na gradjane da kupe markice za naredni mesec. Sada kad kontrolu vrsi privatnik, mislim da ce to biti svakodnevno, cak i po kisi i po losem vremenu...........Neko ce reci, na nece smeti oni od gradjana, ali ranije sam objasnio kako ce pomocu taktike zavadi putnike medju sobom ici u tom pravcu. zato se insistira na validaciji svih tipova karata pri svakom ulasku u vozilo, zato izostaje prodaja vremenskih karti, i zato validatori rade samo dok je vozilo u stanici. To ce motivisati putnike sa ispravnim kartama da se bune na strani kontrolora..............
 
@Ацо, питање је да ли ће сви да буду на страни контролора. Сад већ улазимо у гатање, али овде је народ некако увек против власти, а и многи су свесни да и они могу да буду у сличној позицији, јер ретко се бољестојећи возе превозом код нас. Па то што неко има посао и плату од 20.000 динара, али му газда плаћа и маркицу, не значи да ће себе да посматра као нешто изнад оних који се шверцују, без обзира на њихов мотив. Мада, има доста истине у тој занимљивој тези о окретању једних против других.

А могућ је и ''Робин Худ'' приступ. Да неко ко има уредну карту, максимално отеже са показивањем исте, све док се бус не приближи следећој станици, па тако спаси понеког шверцера. Видећемо од фебруара, уосталом.
 
Pa slazem se sa GSP-om.To me i plasi.

A da li u Zagrebu zakljucaju ti markicu kada je nisi overio pa moras kao bednik do kioska da ti otljucaju karticu?
 
Ne znam kakve veze ima ukidanje povlašćenih kategorija putnika i sistem naplate. Da firma koja vrši naplatu ne vrši ipak toliko veliki pritisak oko cene karte vidimo na primeru ukidanja druge zone. Oni su sebi zagarantovali visok procenat i neće se mešati u cenovnu politku, bar se nadam.

Što se tiče karte kupljene kod vozača, ona košta 120 dinara. Što se tiče više vožnji uz jednu karticu, to je, naravno moguće. Ali nije u redu da ona košta 40, odnosno 250 dinara. Ko dolazi na jedan dan u Beograd, taj će da se naplaća karata.
 
vucko":2sc1imzv je napisao(la):
A da li u Zagrebu zakljucaju ti markicu kada je nisi overio pa moras kao bednik do kioska da ti otljucaju karticu?

Pa ne znam kakva je sad situacija, ali nije bilo nikakvih sankcija. Možda jeste u vidu zaključavanja, ali imaju jako mali broj kontrolora koji deluju kao nekada u GSP-u, nekim danima u toku meseca, planski.
 
Матеја Бељан":10ej38nu je napisao(la):
Što se tiče karte kupljene kod vozača, ona košta 120 dinara. Što se tiče više vožnji uz jednu karticu, to je, naravno moguće. Ali nije u redu da ona košta 40, odnosno 250 dinara. Ko dolazi na jedan dan u Beograd, taj će da se naplaća karata.

Дакле,
кapта код возача сада кошта 120 динара, ако тако остане и након 1. фербуара, то значи да ће Београд бити град у коме неће моћи да се купи карта за једну вожњу по уобичајеној тарифи. Ако неко зна за још неки такав пример, нека напише. Дакле, за неког ко се јако ретко вози превозом, из било ког разлога, минимална цена карте (за прву вожњу) ће бити 100 динара, јер ће морати да купи неперсонализовану карту плус допуну за једну вожњу. Сјајно.

Знам да једну картицу може да користи више особа, али не у истом тренутку. Тј. џаба што ја имам нпр. 300 динара кредита на својој картици, ако идем негде са девојком а она заборави своју картицу или ако јој је истекла, јер ретко иде бусом, мора да или купи нову (и да 40 динара ни за шта) или да да 120 динара возачу. И тако сваки пут. Што значи, немој да ти пада на памет да идеш негде без картице јер ћеш да се наплаћаш. Они који користе превоз свакодневно имају навику да носе маркицу или појединачне карте са собом, али они који га користе једном-двапут недељно, ту навику немају. Или требају стално да памте да ли имају још 50-150 или 500 динара на картици. И због тога морају да плаћају више, јер нигде не могу да купе нормалну карту за једну вожњу. Опет, сјајно.

Није ствар у 40 динара, него у томе да уместо да се радујемо временским картама у разним варијантама и милиону нових опција, треба да кукам за обичним картама за једну вожњу. Ово више није са коња на магарца, него са ислужене раге на мучено магаре.

Мрзим да хејтујем (ово баш добро звучи, :) као да каже онај штрумпф), али док у свету уводе ''шопинг карте'' (Торино - важи четири сата и кошта као две појединачне, које важе 70 минута), више врста временских карата (нпр. у Варшави - 20 минута, 40 минута...), карнете од 10 појединачних карата са попустом од 10-15%, или чак дају неке опције типа дневна карта за две или три особе, или да карта од аеродрома до града важи и за вожње по граду још неко време, што је идеално за туристе (оба у Стразбуру), нама уводе ''најсавременије'' решење. А ми кажемо: ''Чекај да видимо како ће да функционише''. Ма, дивно ће да буде.
 
Nisi hejter, punici ovim gube. Naročito oni koji moraju da koriste više prevoza. Tako da će se favorizovati autobus umesto voza, putnici će pešačiti po kiši ili snegu do Slavije i slično... za sada su makar mogli da se prošvercuju u kraćoj vožnji
 
Barkley":26nimrqt je napisao(la):
Тј. џаба што ја имам нпр. 300 динара кредита на својој картици, ако идем негде са девојком а она заборави своју картицу или ако јој је истекла, јер ретко иде бусом, мора да или купи нову (и да 40 динара ни за шта) или да да 120 динара возачу. И тако сваки пут.

Са том твом картицом можеш и њој да "откуцаш" карту. На апарату изабереш да је за 2 особе и скинуће ти се 120 динара са ње.
 
Матеја Бељан":1ez71amj je napisao(la):
Ne znam kakve veze ima ukidanje povlašćenih kategorija putnika i sistem naplate. Da firma koja vrši naplatu ne vrši ipak toliko veliki pritisak oko cene karte vidimo na primeru ukidanja druge zone. Oni su sebi zagarantovali visok procenat i neće se mešati u cenovnu politku, bar se nadam.

Ima veze, jer ce biti preuredjen (prekomponovan) broj i struktura povlascenih kategorija putnika a i stepen njihovih povlastica ce biti istanjen do koske, a za neke mozda i ukinut. Na primer djacka markica sada za osnovnu skolu kosta 800 dinara, a za jedno 6 meseci kostace mozda 1.800 dinara, ili studentska koja je sada 1.100, bice isto 1.800, odnosno spojice se djacka za osnovnu skolu, djacka za srednju skolu i studentska u jednu istu kategoriju po jedinstvenoj ceni, koja ce biti skuplja od trenutno najskuplje u toj kategoriji sada........Nezaposleni ce umesto mesecne karte koju sada imaju kao pravo (povlasticu), prilikom obaveznog javljanja na biro od nacionalne sluzbe za zaposljavanje dobiti jednu papirnu nepersonalizovanu kartu dopunjenu sa recimo 500 din, sto ce formalno ispuniti njihovu obavezu da besplatno dodju i jave se u NSZ u predvidjenom terminu, itd....itd.......Penzosima ce odrediti vreme i dane za voznju, itd, itd..... Zato su i ogranicili vaznost povlascenih busPlus kartica na manje rokove......

Pritisak oko sada izvedenog spajanja i delimicnog ukidanja zona u BG dosao je od politicara iz grada zbog ubiranja predizbornih poena, a firma koja se sada bavi naplatom i kontrolom karata za javni gradski prevoz, sada dok se to ne ukoreni i znajuci kako je uopste dobila ovaj poso, mudro cuti, ali kasnije........kad se popije kafica sa tatkom........negde u pauzi glavnog odbora u sava centru, posle proglasenja izborne pobede........pa onako uz kaficu, nate-nane, `` znas Mile-Djile, Miko - Djiko, jel ti se ne cini da ima bre mnooooogo ovih sto se voze dzaba, ima bre mnoooogo tih nekih povlascenih kategorija, a mi jeeeeedva bre prodjosmo na ovim izborima, Budzet Grada nam utanjio, pa jel da ih osajbarimo malo po usima, a?............itd, itd.....
 
U današnjem izdanju Blica je vest da će Direkcija za javni prevoz doneti odluku da će putnici moći da otkucaju kartu u vozilu i tokom vožnje. Jeeeej ....
 
nova":ijupp2pa je napisao(la):
U današnjem izdanju Blica je vest da će Direkcija za javni prevoz doneti odluku da će putnici moći da otkucaju kartu u vozilu i tokom vožnje. Jeeeej ....

na onlajn izdanju piše ovo
Bitno je i to da će validatori za očitavanje karata raditi samo dok je vozilo na stanici, a ne i tokom vožnje, a kontrolor će, kada uđe u vozilo, sa posebnim aparatom moći da očita da li je putnik validirao kartu i platio vožnju, kao i da blokira kartu onima koji to nisu učinili.
 
Није ствар у 40 динара, него у томе да уместо да се радујемо временским картама у разним варијантама и милиону нових опција, треба да кукам за обичним картама за једну вожњу. Ово више није са коња на магарца, него са ислужене раге на мучено магаре.

jos ako nemas gde da kupis tu nepersonalizovanu ili nemas gde u blizini da je dopunis, osudjen si na pojedinacnu od 120din. Ako budu poskupeli mesecne karte za povlascene kategorije, tek tada ce se ljudi vose voziti automobilima, ili svercovati, pa mogu onda da apeluju do mile volje na koriscenje gradskog prevoza :kafa:
 
nova":3l952umr je napisao(la):
U današnjem izdanju Blica je vest da će Direkcija za javni prevoz doneti odluku da će putnici moći da otkucaju kartu u vozilu i tokom vožnje. Jeeeej ....

To ako se ostvari je dobra odluka sa stanovista komoditeta putnika-korisnika prevoza, jer smanjuje guzvu na ukrcavanju, ali sinovoj firmi to ce napraviti veeeeliki konceptualni problem u mikro-taktici: ``zavadi i naplati``. u vozila ce svako ko zeli da se svercuje ulaziti pod alibijem-validiracu se kasnije, citaj= nikad.

U tom ce se slucaju sverc nastaviti istom, a mozda i jos vecom zestinom nego sto je to do sada bio slucaj. Tu onda pada u vodu i to da ce se vlasnici mesecnih povlascenih karti validirati na ulazu, itd, itd. Sve u svemu, ``sin Dragan`` je ocigledno morao popustiti pod pritiskom predizborne groznice i vracamo se na staro.........Samo umesto ovih ponistivaca karata iz doba Kremenka i Kamenka (The Flinstones) u vidu zutih i plavih detlica sa 4 zuba, bice neki sareni elektrokapacitativni ``validatori`` koji ce ubrzo poceti da se kvare, da bivaju osteceni, da nedostaju, i td. Firma (firme) koje su ih postavile bice nezainteresovane da ih popravljaju, bice nezainteresovana za vrsenje kontrole putnika itd......uzece love koliko ce uzeti i nestace iz nasih malih dosadnih bezuticajnih zivota, a GSP i Direkcija ce naci vec neku novu shemu za sredjivanje saobracaja u BG. Poneko ce mozda u medjuvremenu da ode na nocni dzoging u Kosutnjak sa kanapcetom oko vrata, patikama na zemlji ali i sa par fraktura u vratnom delu kitchme, a i nanogvica Direkcije za teledirigovanje maratonaca ostace nema u blatu i niko nece znati zasto se ona nije oglasila sa bar jednim beeep, ili bar sa jednim bljak!....... :laugh: :rant:
 
nova":g40dncfr je napisao(la):
U današnjem izdanju Blica je vest da će Direkcija za javni prevoz doneti odluku da će putnici moći da otkucaju kartu u vozilu i tokom vožnje. Jeeeej ....
Hvala gospodarima sto imaju razuma :rolleyes:
Rekoh vam da ce dati ostar sistem i onda kao izaci nam u susret sa banalnim stvarima.

Ovo opet nece naterati moju malenkost da validiram povlasticu u vozilu.

I prilog Studia B

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ev00AOGSjHI
 
kopmania":32tqv0vt je napisao(la):
Barkley":32tqv0vt je napisao(la):
Тј. џаба што ја имам нпр. 300 динара кредита на својој картици, ако идем негде са девојком а она заборави своју картицу или ако јој је истекла, јер ретко иде бусом, мора да или купи нову (и да 40 динара ни за шта) или да да 120 динара возачу. И тако сваки пут.

Са том твом картицом можеш и њој да "откуцаш" карту. На апарату изабереш да је за 2 особе и скинуће ти се 120 динара са ње.

Хвала на информацији. :kk: Да бар око тога не ширим негативност.
 
Vrh