Došao sam do nekih tehničkih informacija o validatorima i celom sistemu, pa rekoh da podelim sa vama.
Prvo - da, ako je displej uništen validator će raditi sve dok se i sama štampana ploča ispod displeja ne polomi ili neki element na njoj. Takođe se u tom slučaju samo displej menja a ne ceo validator. Isto je i ako se iščupa uređaj, ako je ploča u redu, samo se kućište menja. Displej je kapacitivnog tipa, u prevodu neće raditi sa rukavicama, samo go prst funkcioniše.
Sama ploča je poprilično velika zbog sve elektronike koja mora da se nađe na njoj. Tako da uklanjanje displeja bi samo stanjilo validator, ne bi ga smanjilo u ostalim dimenzijama. Ploča se pravi tipski, pa odsustvo displeja povlači samo odsustvo grafičkog čipa, dok je štampa za njegov prostor i dalje tu. Procesor je Marvelom, razvio ga je Intel, 32bitni je i baziran je na ARM procesorima koji se ugrađuju u većinu pametnih telefona. Validatori poseduju USB, LAN (koji podržava i primanje struje za napajanje uređaja poed transfera podataka, tzv PowerOverEthernet), WiFi, RS232 portove/kontrolere. Pored toga naravno tu su radna memorija, flash memorija za pohranjivanje 32bitnog Linuxa koji se updejtuje preko ugrađenog slota za SD kartice. Imaju mogućnost da struju dobijaju preko LAN kabla ili preko običnog kabla.
Vozačev panel je u unutrašnjosti uglavnom identičan, razlika je samo u sistemu i dodatnom GPS i 3G modemu. Vozačev panel je taj koji uspostavlja vezu sa centralom i dobija i procesira GPS koordinate. I da - sistem odmah proverava validnost kartica i potrebno je do 2 sekunde da od centra dobije odgovor da li je kartica validna ili nije ukoliko ima solidnu 3G vezu. Ovo će biti problem jer mnogi delovi grada iako bi trebalo da su pokriveni MTS 3G mrežom uopšte nemaju 3G signala. U tom slučaju 3G modem se prebacuje na 2G mreži i putem EDGEa pokušava da stupi u kontakt sa centralom. S obzirom da EDGE je mnogo sporiji i ima veću latenciju, treba mu dosta više vremena da validira karticu.
PDA uređaji koje će kontrola nositi slično izgledaju kao oni koje nose parking kontrolori. Povezuju se na WiFi modul od vozačevog panela i automatski isključuju mogućnost validacije karata i preko njega komuniciraju sa bazom. Nisam siguran da li imaju svoj termalni štampač (kao što se nalazi u fiskalnim kasama) ili kontrolor pak mora ručno da popuni kaznu.