Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Ни мени се није свидео коментар везан за студенте из ЦГ, а ово везано за ограничавање кретања пензионера да и не спомињем
 
Beograd bi bio palanka od 20.000 ljudi da nije bilo doseljavanja, a od 1991 bi se, verovatno, smanjio za bar 200.000 ljudi da nije bilo doseljavanja.

Kako je na ovom forumu krenulo, uskoroć se predlagati da

1) svako ko nema potvrdu sa Filološkog fakulteta da govori čisto Dorćolskim nema pravo na markicu
2) da samo oni koji su visine od 1,75 do 2,00m mogu imati markicu
3) da sve preko 65 treba streljati.


ljudi, od BG univerziteta svi beže, a vi bi još da proterate Crnogorce.

Šta god da neko misli o Đetićima, ne možete sporiti sledeće.

Puno stanova u Beogradu je izgrađeno parama iz Crne Gore,
puno ljudi prima plate zahvaljujući tome, a mnogi lepo žive od kirija koji isti ti ljigavi Crnogorci plaćaju.

E da i da njih nema imali bi i manje viceva....,a i suficit sa CG nam je preko 300 milona € godišnje.
Delom on nastaje i zbog školovanja CG kadrova u Beogradu i dobrih veza koji privrednici iz Srbije zato imaju sa CG
 
OK, OK,
Izvinjavam se svima koji se neslazu sa mojim komentarom o studentima iz CG i neke generalizacije koje sam pritom izneo. Dobrim delom to sam napisao jer u tom domenu imam jako losih licnih iskustava, sto neznaci da je generalno tako. Neka to ostane neki moj licni, sasvim licni stav.

U svakom slucaju nije mi bila namera da nekog vredjam na bilo kojoj osnovi.
 
Aco dorcol izvinjenje prihvaceno a da ti odgovorim oko Krusevca to sam zaboravio.Jugoprevoz kursevac je jedo od malobrojnih preduzeca u srbiji koje je u vlasnistvu radnika.Sami su kupili sovje preduzece iako je bilo sabotaze od strane nekih nazovi privrednika koji su htjeli da uniste firmu.Isto ih je tako sabotirala i agencija za privatizaciju.Oni se trude koliko god mogu da firma radi sto bolje da uslugu unaperde da se prilagode korisnicima.Druga je stvar sto grad ne subvencjonise kartu kao to vecina gradova radi .A cjenu od Krusevca do BG diktira trziste tj nedostatak konkurencije jer vozova putnickih nema odavno itd.Vucko prebaci molimte saznanja o busplus aparatima sa gspforuma i u presu je bio clanak ali ga nema na netu i aparati ce raditi samo u stanici
 
nbumbic":35rh7374 je napisao(la):
Beograd bi bio palanka od 20.000 ljudi da nije bilo doseljavanja, a od 1991 bi se, verovatno, smanjio za bar 200.000 ljudi da nije bilo doseljavanja.

Kako je na ovom forumu krenulo, uskoroć se predlagati da

1) svako ko nema potvrdu sa Filološkog fakulteta da govori čisto Dorćolskim nema pravo na markicu
2) da samo oni koji su visine od 1,75 do 2,00m mogu imati markicu
3) da sve preko 65 treba streljati.


ljudi, od BG univerziteta svi beže, a vi bi još da proterate Crnogorce.

Šta god da neko misli o Đetićima, ne možete sporiti sledeće.

Puno stanova u Beogradu je izgrađeno parama iz Crne Gore,
puno ljudi prima plate zahvaljujući tome, a mnogi lepo žive od kirija koji isti ti ljigavi Crnogorci plaćaju.

E da i da njih nema imali bi i manje viceva....,a i suficit sa CG nam je preko 300 milona € godišnje.
Delom on nastaje i zbog školovanja CG kadrova u Beogradu i dobrih veza koji privrednici iz Srbije zato imaju sa CG

Ово под 3) звучи лепо :D
 
Direktore hvala na prihvatu izvinjenja.
Bio sam preterao, znam ali izletelo mi......

Za Krusevac prevoz ne znam detalje oko privatizacije ali znam da je tamo mesecna karta skuplja nego u BG iako je usluga mnogo manja i po obimu i po strukturi, te sam u tom smislu i komentarisao, jer je neko bio uporedjivao cini mi se Berlin i BG.......
 
Evo danas popodne su na TV prvi put prikazali uzivo snimljen sistem validacije karti u vozilima GSP.
Za tu priliku udostojio se prikazati i Vlahovic koji je u kameru ponovio par informacija koje smo i ranije znali. Prikazano je jedno 20 - tak ljudi kako ulazi u bus sa unapred pripremljenim BusPlus kartama kojima su ``glumci`` mlatili po i ispred ekrana validatora i kao eto sve je brzo, efikasno, za par sekundi......
Malo je problem bio to sto je bus u koji su ulazili ``glumci`` bio potpuno prazan, i sto istovremeno niko nije izlazio, ali kao eto 20 putnika je uslo i validiralo se za 40 sekundi.....(dve sekunde po putniku).
Na snimku i u komentaru je receno da validacija izmedju stanica nije moguca jer su validatori podeseni tako da se karta moze validirati samo dok vozilo stoji u stanici. Prvi put se pominje i neki vozacki kompjuter koji izmedju ostalog i stampa kartu za one putnike koji ce kartu kupovati kod vozaca u vozilu......itd.itd.
Znaci sad pocinje i medijska priprema do 1.februara........
 
Niko ne namerava da nekome ograniči kretanje, već vrlo civilizovano razgovaramo o tome koga bi trebalo osloboditi obaveze plaćanja karte, zašto uvek mora da se raspline priča toliko široko?
 
Kako će da tarifiraju jednu vožnju na kružnim linijama kada se prolazi početni terminus... Bojim se da validacija u dvojci kod Železničke neće važiti do Dorćola u unutrašnjem krugu
 
Sta oces da kazes da ja platim kartu u dvojci i da mi nece dati da se vrtim cjeli dan u tramvaju.Zivi bili pa vidjeli kako ce to funkcjonisti ali toliko sve traljavo rade pa covjece u gruziji kad su uvodili sistem bilo je bolje izreklamirano jasno precizno a ovdje kao da nesto kriju :bash:
 
Stvarno ne znam zasto se ovde tako sturo daju informacije o tom sistemu. Krajnje je to sumnjivo!
Evo da se osvrnem malo na one kako ih oni zovu nepersonalizovane i to papirne (postoje i plasticne) karte.
One prazne ili ti klot sto bi rekli - kostaju 40 dinara (da bi ih posedovao) i mogu se dopuniti sa maximum 500 dinara.
Ove papirne su vazece 3 meseca (plasticne godinu dana), ali nigde ne nadjoh informaciju da li su vazece 3 meseca od prve dopune ili od prve validacije na validatoru postavljenom u vozilu ili od kupovine ili od kog datuma, a izmedju tih datuma moze proci prilicno dug period. Isto ne nadjoh info da li se kod kasnije dopune mogu dopuniti maximum do 500 din. ili sa max 500 din. (recimo ostalo mi na toj kartici 200 dinara, pa da li mogu da je dopunim sa trista dinara dok ne dostignem 500 din. ili mogu da je dopunim sa max 500 din sto znaci da bi nakon takve dopune na njoj imao 700 din (200+500)).
Dobro, mozda i nije bitno, ali pod pretpostavkom da ce tu karticu buduci da je nepersonalizovana koristiti vise clanova jedne porodice, pri cemu ce ti clanovi sa iste i skidati iznose i vrsiti dopune na istu, malo ce biti nezgodno da podatak o iznosu na karti saznas tek posto mlatnes njom pored validatora pri ulasku u vozilo a na validatoru se malim slovima ispise preostali iznos. Pri tome iza tebe je 150 ljudi koji se ukrcavaju, a ti zuris u validator i gledas iznos preostao na kartici. Da ne govorim sta ce se desavati ako nema dovoljno novca za planiranu voznju, (recimo ostane na kartici 50 dinara a voznja je 60 dinara) pa validator zapisti ALARMOM il jos gore zaurla preko zvucnika- NEMATE DOVOLJNO NOVCA ZA PLANIRANU VOZNJU!!!!!!, NAPOLJE IZ VOZILA!!!!, BRZO!!!!!!!!!!! Kad se tu jos dodaju komentari putnika koji iza cekaju na ukrcaj il onih unutra tipa: Ajde sta stvaras guzvu, il- aaaa nemas para a oces da se vozis, e pa ni kod babe nema dzabe, il - ajde Bre pomeri se da mi posteni gradjani mozemo da koristimo prevoz A NE DA NAS VI MUVARE ZAMAJAVATE OVDI itd...itd da ne govorim o vulgarnostima koje se cesto potegnu u takvim situacijama.
Ovde sam se vec setio scene iz filma Ko to tamo peva, kada deda hoce da kupi dve karte, ali kondukter nece da mu proda.........
 
@AcaDorcol
Ако нема пара на рачуну онда купи карту код возача.

Мене иначе брине та могућност више опција јер ко год буде морао бар да бира зону биће под притиском путника који желе да уђу. Због тога су временске карте убедљиво најбоље и најправедније решење.

Сада на улазу у бус валидатор се налази са десне стране а лева страна је слободна. Било би идеално да истовремено путници излазе са те стране где није валидатор док се улази са ове стране где је валидатор постављен али то може функционисати само са статистима на неком прилогу за ТВ.

Даље, сада када се поништи папирна карта у руци се држи непобитан доказ да је карта плаћена, а са новим системом путник је у милости исправности технике која није увек поуздана и у случају неке грешке ту је реч путника против речи контролора а зна се чија ће имати већу тежину.

Да не говорим што као путник морам да платим неку пластику поред тога што плаћам карту.

Везано за валидацију персонализованих карата, тачна евиденција би била једино ако би де вршила и "девалидација" приликом излаза из возила јер једино на тај начин може да се зна оптерећење посебно код линија које су практично спој две нпр. 95
 
Једно брзо питање :) За БусПлус картицу (средња школа) треба ми потврда из школе, копија здравствене књижице (личне карте) и 250 дин. Јел могу да се сликам тако где вадим или ми и то треба?
Одговор ми треба брзо! :)
 
Колико знам, на свим местима где се вади картица може се сликати.
 
Moguce, al bilo bi lepo (i pametno) da neko to makar i u najavi napise na tom sajtu (kad vec ne radi taj deo) , a ne da se nagadja do zadnjeg dana.
 
Evo jos informacija,sve u svemu totalni haos


"Djole"":2mexdajy je napisao(la):
Došao sam do nekih tehničkih informacija o validatorima i celom sistemu, pa rekoh da podelim sa vama.

Prvo - da, ako je displej uništen validator će raditi sve dok se i sama štampana ploča ispod displeja ne polomi ili neki element na njoj. Takođe se u tom slučaju samo displej menja a ne ceo validator. Isto je i ako se iščupa uređaj, ako je ploča u redu, samo se kućište menja. Displej je kapacitivnog tipa, u prevodu neće raditi sa rukavicama, samo go prst funkcioniše.

Sama ploča je poprilično velika zbog sve elektronike koja mora da se nađe na njoj. Tako da uklanjanje displeja bi samo stanjilo validator, ne bi ga smanjilo u ostalim dimenzijama. Ploča se pravi tipski, pa odsustvo displeja povlači samo odsustvo grafičkog čipa, dok je štampa za njegov prostor i dalje tu. Procesor je Marvelom, razvio ga je Intel, 32bitni je i baziran je na ARM procesorima koji se ugrađuju u većinu pametnih telefona. Validatori poseduju USB, LAN (koji podržava i primanje struje za napajanje uređaja poed transfera podataka, tzv PowerOverEthernet), WiFi, RS232 portove/kontrolere. Pored toga naravno tu su radna memorija, flash memorija za pohranjivanje 32bitnog Linuxa koji se updejtuje preko ugrađenog slota za SD kartice. Imaju mogućnost da struju dobijaju preko LAN kabla ili preko običnog kabla.

Vozačev panel je u unutrašnjosti uglavnom identičan, razlika je samo u sistemu i dodatnom GPS i 3G modemu. Vozačev panel je taj koji uspostavlja vezu sa centralom i dobija i procesira GPS koordinate. I da - sistem odmah proverava validnost kartica i potrebno je do 2 sekunde da od centra dobije odgovor da li je kartica validna ili nije ukoliko ima solidnu 3G vezu. Ovo će biti problem jer mnogi delovi grada iako bi trebalo da su pokriveni MTS 3G mrežom uopšte nemaju 3G signala. U tom slučaju 3G modem se prebacuje na 2G mreži i putem EDGEa pokušava da stupi u kontakt sa centralom. S obzirom da EDGE je mnogo sporiji i ima veću latenciju, treba mu dosta više vremena da validira karticu.

PDA uređaji koje će kontrola nositi slično izgledaju kao oni koje nose parking kontrolori. Povezuju se na WiFi modul od vozačevog panela i automatski isključuju mogućnost validacije karata i preko njega komuniciraju sa bazom. Nisam siguran da li imaju svoj termalni štampač (kao što se nalazi u fiskalnim kasama) ili kontrolor pak mora ručno da popuni kaznu.
 
Najintrigantnije je ovo za prebacivanje na EDGE zbog nedostatka 3g signala. Iako mislim da najveci deo samog grada pokriva 3g verujem da ce MTS zakrpiti preostale "rupe" pokrivenosti jer u ovom poslu ostvaruju ogroman prihod.
 
Sad mi nesto pade napamet da zamislim kako ce kulturno da izgleda ukrcavanje na zelenjaku (ka tunelu na primer, il kod sajma) kad u sred saobracajnog spica udari neki pljusak. Ima svi da se validiraju u bari koja obicno nastane izmedju vozila i trotoara........
Ili ono kad u jednoj ruci drzis kisober koji ulazeci u bus sklapas drugom rukom a elektronsku kartu sta, okacis na kisobran, iza tebe 50 ljudi a napolju pljustiiiiiiii.......
a ispred tebe bakuta u rukavicama pokusava da nabode II zonu po kapacitativnom ekranu. ode kicma ocas posla...... :/ :rant:
 
пензионерима не треба ни издавати картице, када је превоз за њих ионако бесплатан
 
Vrh