Beograđani koji su izvadili personalizovane elektronske karte za javni prevoz moćiće da ih dopune od 25. januara i koriste od 1. februara, kada će ceo ‘’Bus plus” sistem biti pušten u rad, rečeno je Tanjugu u Direkciji za javni prevoz.
Druge dve vrste elektronskih karata, plastične nepersonalizovane koje kao i personalizovane koštaju 250 dinara i važe tri godine, kao i papirne nepersonalizovane koje koštaju 40 dinara i važe tri meseca, moćiće da se kupe posle 15. januara.
Peronalizovane karte sa slikom i imenom korisnika moći će da se dopune po ceni sadašnje mesečne markice na 800 lokacija širom Beograda, među kojima su kiosci Future, Štampe i razne druge prodavnice.
Iz Direkcije podsećaju Beograđane da je druga zona ukinuta za sve korisnike javnog prevoza koji plaćaju mesečnu kartu, tako da će svi građani uplaćivati isti iznos na personalizovanu kartu, dok će cene pojedinačnih karata i dalje biti različite po zonama.
Na pomenutim prodajnim mestima građani će moći da nabave i nepersonalizovane karte - elektronsku koju će moći da dopunjavaju nebrojeno puta sa bilo kojim iznosom, slično kao kredit za mobilni telefon, a u prodaji će biti papirna koja može da se dopunjava sa najviše 500 dinara kredita.
Prilikom vožnje, kada korisnik validira (overi na automatu) nepersonalizovanu kartu, sa nje će biti skinuta suma u ceni jedne karte, što znači 60 ili 95 dinara, zavisno od zone.
Građani koji retko koriste javni prevoz ili turisti imaće i četvrtu mogućnost, a to je kupovina karte za jednu vožnju kod vozača u vozilu.
Sve vrste karata za prevoz, osim onih kupljenih kod vozača, korisnici će morati da validiraju na automatu prilikom ulaska u vozilo javnog prevoza, ističu u Direkciji.
- Sve karte moraju da se validiraju jer će ti podaci služiti za uspostavljanje kvalitetnijeg javnog prevoza u prestonici, a ne za sakupljanje ličnih podataka o korisnicima- kažu u Direkciji.
Validacijom će moći da se sakupe podaci o tome koja grupa građana - studenti, penzioneri ili zaposleni najviše koriste javni prevoz, koje linije i u kojim terminima.
Na osnovu tih podataka Beograd, poput evropskih metropla, može da dobije kvalitetniji i brži javni prevoz, ali i da uvede karte za jedan sat ili dan.
Korisnici će moći da validiraju kartu tako što će je samo približiti automatu, a ceo proces, uveravaju u Direkciji, traje manje od sekunde i neće stvarti dodatne gužve.
Bitno je i to da će validatori za očitvanaje karata raditi samo dok je vozilo na stanici, a ne i tokom vožnje.
Kada kontrolor udje u vozilo, on će sa posebnim aparatom moći da očita da li je putnik validirao kartu i platio vožnju, kao i da blokira kartu onima koji to nisu učinili.
U Direkciji navode da će od 1. februara u vozilima javnog prevoza raditi 200 kontrolora.