Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Evo novosti,prenosim post jednog od moderatora gsp foruma,verujem da on dobija proverene informacije i ne prica glasine.Ako ovako bude prvi ih necu validirati!

"markotar"":3l0zz15g je napisao(la):
Zapravo, neće pisati kaznu!! Ali će ti ukoliko je ne "čekiraš" prilikom ulaska u vozilu kontrolor blokirati karticu i onda ćeš morati da se lomataš do prvog kioska gde će moći da se odblokira! Jedino nije jasno da li će i koliko će se to naplaćivati (verovatno hoće u nekom simboličnom iznosu) ali jasno je da će kazna za neposedovanje bilo kakve karte biti neuporedivo veća.
 
Trenutno je stanje stvari tako da se čeka da izađu iz vozila oni koji žele, a onda nagrnu ovi što ulaze. U velikom broju vozila ulaz je podeljen držačima na dva dela, ali to do sada nije bilo bitno. Od sada će biti jer se validator nalazi na jednoj strani ulaza. Dakle, ako ja uđem na onu drugu, treba li da, prilikom gužve, guram ruku na drugu stranu, između ljudi koji ulaze, kako bih čuknula markicu? Sigurna sam da je postojalo i bolje rešenje za ovo.

Da ne spominjem jednu sitnicu. Oni pričaju o tome kako žele da kontrolišu koliko je opterećenje linija. Kako je to moguće ako ne postoji opcija odjavljivanja? Možda njih 50 uđe u poluprazan autobus na jednoj stanici, a izađe već na sledećoj. Ili će možda izađi na poslednjoj. A oni će imati potpuno iste podatke za ove dve situacije. Ova priča je puna rupa.
 
jelenabg":1g8bxrcx je napisao(la):
Trenutno je stanje stvari tako da se čeka da izađu iz vozila oni koji žele, a onda nagrnu ovi što ulaze. U velikom broju vozila ulaz je podeljen držačima na dva dela, ali to do sada nije bilo bitno. Od sada će biti jer se validator nalazi na jednoj strani ulaza. Dakle, ako ja uđem na onu drugu, treba li da, prilikom gužve, guram ruku na drugu stranu, između ljudi koji ulaze, kako bih čuknula markicu? Sigurna sam da je postojalo i bolje rešenje za ovo.

Da ne spominjem jednu sitnicu. Oni pričaju o tome kako žele da kontrolišu koliko je opterećenje linija. Kako je to moguće ako ne postoji opcija odjavljivanja? Možda njih 50 uđe u poluprazan autobus na jednoj stanici, a izađe već na sledećoj. Ili će možda izađi na poslednjoj. A oni će imati potpuno iste podatke za ove dve situacije. Ova priča je puna rupa.

Vrlo je prosto: ako se sami organizujemo i dovedemo malo u red, imaćemo manje problema i manje zadržavanja. Nisu ljudi na tom „čuvenom Zapadu“ ništa sami po sebi ni bolji ni gori od nas. Sve su ovo i oni prošli u nekom trenutku. Znam da oni imaju metro već sto godina i slično, ali to nas ne sprečava da uvedemo ipak malo više reda u ovo što imamo.
Što se tiče opterećenja linija, argument je samo delimično tačan, zato što je cilj pratiti ukupno opterećenje linija kroz vreme, a ne opterećenje po stajalištima, mada se samo na osnovu ulazaka i o tome može steći prilično tačna slika. Početno i krajnje stanje je nula i uz poznati broj ulazaka na svakom stajalištu moguće je izvući vrlo veliki broj pokazatelja.
 
U Novom Sadu se ulazi, kao što znate, na prednja vrata, ko nema markicu kupuje kartu, i sve to funkcioniše. Malo ste preterali sa tim da je to strašno što svako mora da provuče kartu dok ulazi u autobus. Nije strašno, kod svakih vrata je aparat, ali i dalje mislim da je besmisleno i da im neće uspeti. Voleo bih da se ovde raspravlja kao ranije, malo ozbiljnije na temu
 
Ovo je uzasno. Beograd ima 'kulturu' ulaska i izlaska na sva vrata, i to funkcionise najvise zato sto je ustaljeno. Jasno je da ce morati da se ubrza sistem kad bude poceo da pravi NESNOSNE guzve i duga putovanja zbog produzenog zadrzavanja u stanicama. Pre ili kasnije ce ljudi sa 'neogranicednim' pretplatama potpuno prestati da validiraju kartice pri ulasku a kontrolori ce to tolerisati, a potom ce to biti uvedeno u sistem kao default.

@Mateja: NS je triput manji od Beograda, a i mnogo manji broj ljudi procentualno koristi prevoz, pogotovu leti jer je bicikisticka infrastruktura jako razvijena, a najveca naselja poput Detelinare i Limana su na 3 km od centra. Nemoguce je na ovaj nacin porediti NS i Beograd
 
Svi koji govorite kako to funkcionise u novom sadu ili na zapadu zapravo nikada niste bili u beogradu ? Jel da ?

Jel neko od vas bio na zelenom vencu, zeleznickoj stanici, sajmu, u vreme spica. U vreme spica se na pomenutim stajalistima nalazi toliko ljudi da bez problema napune ceo autobus, ako svih 200 ljudi koji zele da udju u 15icu treba da otkuca kartu prosta matematika kaze sledece.

Neka je za jednu osobu potrebno izmedju 5-10 sekundi da udje i otkuca kartu to znaci da za 200 ljudi treba 1000 do 2000 sekundi da to urade. Sada podelimo to sa 4 jer postoje cetiri cek pointa u autobusu.

Za punjenje autobusa na zelenjaku bice potrebno izmedju 250 i 500 sekundi, sto ako podelimo sa 60 dovodi do broja 4-9 minuta samo da se svi evidentiraju.

Situacija je jos gora ako se pogleda 511 koja se u vreme spica napuni do kraja vec na pocetnoj stanici, pri cemu toj liniji ta prva stanica nije okretnica vec se stanica nalazi na sred ulice. Takodje na sajmu je ogromna izmena putnika i bice potrebno puno vremena da se svi evidentiraju.

Da je broj autobusa kao na zapadu i da postoji vise alternativnih vidova prevoza onda bi ta validacija pre polaska autobusa imala smisla, ovako mislim da ce sve to voditi ka tome da se svi nerviraju, a najvise vozaci koji ionako nisu poznati kao strpljive osobe.
 
Pre ili kasnije ce ljudi sa 'neogranicednim' pretplatama potpuno prestati da validiraju kartice pri ulasku a kontrolori ce to tolerisati, a potom ce to biti uvedeno u sistem kao default.

Sve je moguće, mada nisam siguran da će kontrolori imati šta da tolerišu zato što će njihovi čitači za proveru verovatno biti programirani da automatski blokiraju nevalidovane kartice, tako da to neće uopšte ni zavisiti od njihove dobre volje i tolerancije.
Da se razumemo, meni se prvom ne dopada da stalno moram da „provlačim“ karticu, ali sa druge strane razumem i zašto je to uvedeno.

@ bojan87

Ovo sve što si napisao važi samo pod uslovom da ljudi ne promene svoje navike, što znači da ne pripreme karticu pre ulaska u vozilo. Ukoliko je pripreme, praktično samo prolaze pored aparata i validacija završena bez zastoja. Ja mislim da to može da ide tako, a idem GSP-om u špicu svakog dana kao i najveći broj ljudi u ovom gradu.
 
Pa govorim o Novom Sadu baš da bih pokazao da je save moguće, čak i sa zglobnim autobusima. Kupovina karte traje mnogo duže od provlačenja. Podrazumeva se da će ljudi da pripreme novčanike, a kartice nije potrebno vaditi nego provući svoj novčanik. Mene mnogo više brine to što ne znam ko će da se obogati od sistema, nego pravila korišćenja. I zato više neću da postujem na ovoj temi.
 
Матеја Бељан":1fzsto5o je napisao(la):
Mene mnogo više brine to što ne znam ko će da se obogati od sistema, nego pravila korišćenja. I zato više neću da postujem na ovoj temi.

Koliko sam pročitao u nekim komentarima na vesti o celom ovom sistemu i kontroli, pojavila se informacija da je sin bivšeg ministra iz redova DS-a Aleksandra Vlahovića tamo neki „važan lik“. Ako su lagali oni, onda lažem i ja... što bi rek`o Balašević.
 
Ovde se pominje nemogucnost validiranja bus plus kartice van stanice. Da bi ovo u realnosti funkcionisalo, sistem mora da dobije komandu da se vozilo ne nalazi u stanici. Kako sam siguran da vozac nije nadlezan za davanje ovakve komande mora se naci drugo resenje. Ili ce sistem beleziti gde je vozilo preko GPS-a, ili ce biti vezan za brzinometar u okviru samog bus plus gps uredjaja (ne za taxograf).

Koliko sam primetio, podaci iz GPS-a u ovom sistemu su "degradirani" u sledecem smislu. Svakoj stanici je zadat radijus u kojoj se vrsi izmena trenutnog stajalista. Cim GPS detektuje ulazak u taj unapred zadati radijus on menja podatke. Ovo se moze videti na uredjaju koji se nalazi kod vozaca (vidi se kad se menja prikaz trenutne i sledece stanice). Ovakav nacin obrade podataka dozvoljava validiranje kartice u produzenom vremenskom periodu, tj. dok vozilo ne izadje iz radijusa za zadatu stanicu. Ova realnost je najbolje uocljiva na stanici 31-a kod Beogradjanke. Vozilo se zaustavlja, putnici ulaze, neki se validiraju odmah usput, neki blokiraju ulaz svima jer nemaju karticu pri ruci, neki ulaze sa strane sedaju i vade karticu. Sve ovo vreme je validacija moguca. Vozilo krece i staje na raskrsnici sa Kneza Milosa. I dalje je validacija moguca. Tek negde kod cedine zebre GPS detektuje da je vozilo izaslo iz radijusa stanice i zadaje komandu za blokiranje validacije. 31 se priblizava Igumanovoj palati i validacija postaje opet moguca. itd...

Verujem da ce u pocetku biti katastrofa ali da ce u roku od par nedelja sve funkcionisati normalno. Ne vredi i ne valja shvatati sve do slovce i bukvalno. Sistem ce biti prilagodjavan da odgovori realnim potrebama.

Sto se tice mogucnosti komandovanja blokiranjem validacije na osnovu trenutne brzine vozila, smatram da to nije moguce iz osnovnih razloga. Semafori, guzve i sl. A da kombinuju brzinu kretanja i trenutnu poziciju vozila (van/unutar radijusa stanice) to je vec SF.
 
Vozio sam se par puta u tramvaju, gde bi se validator ugasio čim bi tramvaj krenuo, kada stoji on se upali :)
Naravno to je sigurno bio bug neki heeh
 
Nije, povezani su sa vratima! Kada su vrata otvorena, oni rade u suprotnom se isključe, verovatno su nešto testirali.
 
Александар":30pdyi7w je napisao(la):
Nije, povezani su sa vratima! Kada su vrata otvorena, oni rade u suprotnom se isključe, verovatno su nešto testirali.

Mislim da nisi u pravu, jer validatori imaju i dodatnu funkciju da za sada slovima (a kasnije i glasom) najavljuju sledeću stanicu. Kada bi se isključivali kada se zatvore vrata, ta njihova funkcija bi bila besmislena, pa prema tome izvesno je da će biti stalno uključeni.
 
Sta se desava kada neko hoce da otkuca kartu ??? Koliko sam video prvo treba da stane pored automata da odabere koliko hoce karata i onda da prinese karticu. Dok je sve to odradio vozilo je vec krenulo i sledeci putnik ako hoce to isto da odradi nece imati vremena za to :)

Zivi bili pa videli, nema sanse da ce ih vozac cekati sve da otkucaju karte, ima ili da im zatvori vrata pred nosem i da krene ili ce da se izdere i da krene :)


Pazite sada ovu glupost, oni ce nas terati da stalno cekiramo kare, ali zato oni nece pustiti na netu GPS pracenje vozila ?

Znaci oni mene zele i hoce da prate, a ja prevoz koji placam ne mogu da pratim jer ne zele da mi to omoguce besplatno, nego ce jelte da mi naplacuju SMS ? Pa ajde i ja njima da naplatim SMS svaki put kada validiram kartu :)
 
Mislim da ima smisla sto kaze dorcol,da ce biti validatori "otkljucani" za kucanje karata u recimo 200-300m ili koliko od stanice.

Nema sanse da ce ih povezati sa vratima jer bi to licilo na situacije iz crtanih filmova.

A BUSPLUS iz namere da prikrije taj komplikovani sistem plasi narod pricom da ce samo raditi otkucavanje u stanici.
 
operic":yrcmjs1u je napisao(la):
drugo pitanje - kako da proverim koliko kredita mi je ostalo na nepersonalizovanoj kartici?

Takodje i mene zanima ovo.

Dalje, oni najavljuju prodaju nepersenalizovanih kartica tek od druge polovine januara. Znaci imacemo 10-ak dana fora da kupimo tu kartu. Nesto sam siguran da ce stare papirne karte i dalje vaziti.

Nema sanse da sve sto su rekli krene da vazi od 1. februara (validiranje samo u stanici, ulaz samo na prva i poslednja vrata...)
 
astrodule":3lo7gb7x je napisao(la):
operic":3lo7gb7x je napisao(la):
drugo pitanje - kako da proverim koliko kredita mi je ostalo na nepersonalizovanoj kartici?

Takodje i mene zanima ovo.

Dalje, oni najavljuju prodaju nepersenalizovanih kartica tek od druge polovine januara. Znaci imacemo 10-ak dana fora da kupimo tu kartu. Nesto sam siguran da ce stare papirne karte i dalje vaziti.

Nema sanse da sve sto su rekli krene da vazi od 1. februara (validiranje samo u stanici, ulaz samo na prva i poslednja vrata...)

Koliko sam pročitao, pri otkucavanju nepersonalizovane kartice, automat će na ekranu pokazati cenu koja se skida, kao i kredit koji je ostao.
Što se tiče ulaska na samo na prva i poslednja vrata, niko ne može da zabrani ulaz na bilo koja vrata, ali to će stvarati gužve, a i ne postoji u svim vozilima aparat kod svih (srednjih) vrata.
 
Ако свако ко улази, мора да прође поред аутомата, и ако аутомату треба око 1 секунд да овери карту, не видим како би се то правила гужва? Заиста не видим.
Као што не видим нити једну ману поделе врата по систему: улаз-излаз. Док људи улазе на једнима, други излазе на другима и нико никог не гази, не гура се итд.....

Ocigledno se ne vozis gsp-om po gradskim linijama. Kako bilo, kad je pocela prica oko novog sistema, radovali smo se vremenskim kartama, pricali su kako vise necemo cekati bas po 15-20 min jer ce biti omoguceno pracenje preko mobilnih ili cega vec. E onda se ispostavilo da je sistem tesko sranje napravljeno protiv putnika a zarad necijeg dzepa. I onda smo videli redove, guzve, cekanje za izdavanje bus plus kartica. Ne razumem tu kolektivnu (ne)svest i samonepostovanje da pored svega, haosa na ulicama od saobracaja, guzvi, prosjacenja i dzeparenja po vozilima, uzasnog ''stila'' voznje nasih vozaca, raspalih autobusa koji se samozapaljuju, nemanja amortizera i osnovnog reda voznje mi bukvalno molimo da nas jos zajasu i zgnjece. Svako ko misli da ce novi sistem naplate da promeni bilo sta u gsp-u majke mi nije normalan. Eto zgazi autobus pre par nedelja onu decu na zvezdari i vratise ga u saobracaj. I niko ni A da kaze. Gde nam je bre mozak???
 
bP9Pf.png
 
bojan87":1pswdw17 je napisao(la):
Sta se desava kada neko hoce da otkuca kartu ??? Koliko sam video prvo treba da stane pored automata da odabere koliko hoce karata i onda da prinese karticu.
Број карата и/или зону ће морати да бира само онај ко хоће више од једне карте или карту за две зоне. Подразумевано стање ће бити једна карта за једну зону. Дакле, у 99% случајева, биће потребно само прислонити картицу/новчаник са картицом/торбу са картицом у пролазу, без икаквог бирања и задржавања. Све то пише на сајту, а и на плакатима на станицама. Само треба прочитати.

bojan87":1pswdw17 je napisao(la):
Pazite sada ovu glupost, oni ce nas terati da stalno cekiramo kare, ali zato oni nece pustiti na netu GPS pracenje vozila ?
Где си прочитао да неће бити на сајту? Мени се нешто чини да сам раније прочитао да ће бити мапа на којој ће моћи да се прате сва возила.

astrodule":1pswdw17 je napisao(la):
operic":1pswdw17 je napisao(la):
drugo pitanje - kako da proverim koliko kredita mi je ostalo na nepersonalizovanoj kartici?

Takodje i mene zanima ovo.
Већ је одговорено - биће исписано приликом валидације. Узгред, као што рекох, све пише на сајту:
"БусПлус"":1pswdw17 je napisao(la):
Uspešna validacija i skidanje iznosa vožnje sa kartice - validator umanjuje iznos kredita na karti za cenu vožnje u skladu sa pripadajućom tarifom vrednost koja je upisana na karticu i na TFT LCD ekranu validatora prikazuje iznos koji se naplaćuje, kao i novo stanje na kartici. Validator zvučnim signalom i odgovarajućom porukom na ekranu obaveštava putnika o uspešnoj validaciji.
Цео текст овде.

astrodule":1pswdw17 je napisao(la):
Dalje, oni najavljuju prodaju nepersenalizovanih kartica tek od druge polovine januara. Znaci imacemo 10-ak dana fora da kupimo tu kartu. Nesto sam siguran da ce stare papirne karte i dalje vaziti.

Nema sanse da sve sto su rekli krene da vazi od 1. februara (validiranje samo u stanici, ulaz samo na prva i poslednja vrata...)
Купивина неперсонализоване карте неће бити ништа другачија од куповине новина - купује се на трафици, за исто време, уз додатан минут за уплату кредита. Биће сасвим довољно времена. Што се тиче овог за улаз на прва и последња врата, мислим да је патка, јер су валидатори монтирани на свим вратима...

Не видех да је неко пренео ово:
"Блиц"":1pswdw17 je napisao(la):
Beograđani koji su izvadili personalizovane elektronske karte za javni prevoz moćiće da ih dopune od 25. januara i koriste od 1. februara, kada će ceo ‘’Bus plus” sistem biti pušten u rad, rečeno je Tanjugu u Direkciji za javni prevoz.

Druge dve vrste elektronskih karata, plastične nepersonalizovane koje kao i personalizovane koštaju 250 dinara i važe tri godine, kao i papirne nepersonalizovane koje koštaju 40 dinara i važe tri meseca, moćiće da se kupe posle 15. januara.


Peronalizovane karte sa slikom i imenom korisnika moći će da se dopune po ceni sadašnje mesečne markice na 800 lokacija širom Beograda, među kojima su kiosci Future, Štampe i razne druge prodavnice.


Iz Direkcije podsećaju Beograđane da je druga zona ukinuta za sve korisnike javnog prevoza koji plaćaju mesečnu kartu, tako da će svi građani uplaćivati isti iznos na personalizovanu kartu, dok će cene pojedinačnih karata i dalje biti različite po zonama.


Na pomenutim prodajnim mestima građani će moći da nabave i nepersonalizovane karte - elektronsku koju će moći da dopunjavaju nebrojeno puta sa bilo kojim iznosom, slično kao kredit za mobilni telefon, a u prodaji će biti papirna koja može da se dopunjava sa najviše 500 dinara kredita.


Prilikom vožnje, kada korisnik validira (overi na automatu) nepersonalizovanu kartu, sa nje će biti skinuta suma u ceni jedne karte, što znači 60 ili 95 dinara, zavisno od zone.


Građani koji retko koriste javni prevoz ili turisti imaće i četvrtu mogućnost, a to je kupovina karte za jednu vožnju kod vozača u vozilu.


Sve vrste karata za prevoz, osim onih kupljenih kod vozača, korisnici će morati da validiraju na automatu prilikom ulaska u vozilo javnog prevoza, ističu u Direkciji.


- Sve karte moraju da se validiraju jer će ti podaci služiti za uspostavljanje kvalitetnijeg javnog prevoza u prestonici, a ne za sakupljanje ličnih podataka o korisnicima- kažu u Direkciji.


Validacijom će moći da se sakupe podaci o tome koja grupa građana - studenti, penzioneri ili zaposleni najviše koriste javni prevoz, koje linije i u kojim terminima.


Na osnovu tih podataka Beograd, poput evropskih metropla, može da dobije kvalitetniji i brži javni prevoz, ali i da uvede karte za jedan sat ili dan.


Korisnici će moći da validiraju kartu tako što će je samo približiti automatu, a ceo proces, uveravaju u Direkciji, traje manje od sekunde i neće stvarti dodatne gužve.


Bitno je i to da će validatori za očitvanaje karata raditi samo dok je vozilo na stanici, a ne i tokom vožnje.


Kada kontrolor udje u vozilo, on će sa posebnim aparatom moći da očita da li je putnik validirao kartu i platio vožnju, kao i da blokira kartu onima koji to nisu učinili.


U Direkciji navode da će od 1. februara u vozilima javnog prevoza raditi 200 kontrolora.
Извор: Блиц.рс
 
Михаило":25xqkf0z je napisao(la):
Где си прочитао да неће бити на сајту? Мени се нешто чини да сам раније прочитао да ће бити мапа на којој ће моћи да се прате сва возила.

Pa krenes ovom logikom razmisljanja. Sistem se menjao da bi se omogucila veca konfornost voznje, tj. svi smo ocekivali da ce se uvesti dnevna, nedeljna, ili karta za odredjeni broj voznji, a zapravo smo dobili isto sto smo imali i sada niko se ni ne trudi da kaze kada ce te nove karte biti uvedene.

Nakon toga su na sav glas pricali kako ce se vozila praititi preko sajta i moci ce da se zna kada ce se autobusi naci na nakom stajalistu. U poslednjih par dana po novinama se provlaci samo informacija da ce se u nekom trenutku pruziti korisnicima servis SMS dojave za koliko stize autobus, sto ce se verovatno naplacivati 30din+pdv, a nigde se vise ne pominje da ce na sajtu postojati besplatno pracenje vozila.

Uglavnom sacekajmo i taj 1. februar pa da vidimo ko ce biti upravu za sve ovo.
 
11030":1esge58b je napisao(la):
Ако свако ко улази, мора да прође поред аутомата, и ако аутомату треба око 1 секунд да овери карту, не видим како би се то правила гужва? Заиста не видим.
Као што не видим нити једну ману поделе врата по систему: улаз-излаз. Док људи улазе на једнима, други излазе на другима и нико никог не гази, не гура се итд.....

Ocigledno se ne vozis gsp-om po gradskim linijama. Kako bilo, kad je pocela prica oko novog sistema, radovali smo se vremenskim kartama, pricali su kako vise necemo cekati bas po 15-20 min jer ce biti omoguceno pracenje preko mobilnih ili cega vec. E onda se ispostavilo da je sistem tesko sranje napravljeno protiv putnika a zarad necijeg dzepa. I onda smo videli redove, guzve, cekanje za izdavanje bus plus kartica. Ne razumem tu kolektivnu (ne)svest i samonepostovanje da pored svega, haosa na ulicama od saobracaja, guzvi, prosjacenja i dzeparenja po vozilima, uzasnog ''stila'' voznje nasih vozaca, raspalih autobusa koji se samozapaljuju, nemanja amortizera i osnovnog reda voznje mi bukvalno molimo da nas jos zajasu i zgnjece. Svako ko misli da ce novi sistem naplate da promeni bilo sta u gsp-u majke mi nije normalan. Eto zgazi autobus pre par nedelja onu decu na zvezdari i vratise ga u saobracaj. I niko ni A da kaze. Gde nam je bre mozak???
Шта је ово ових дана на форуму, само се мрачи на све стране. :o

Систем наплате нема никакве везе са ГСП-ом, осим што ГСП више неће бити задужен за продају маркица - што му и није посао.

Не желим да улазим у причу око тога ко ће да наплаћује и контролише, то је нека друга тема, више за инсајдер него за овај форум, али што се тиче самог система, једини прави проблем је ТРЕНУТНО непостојање временских карата, и сматрам да би за то требало да се диже прашина и да се то изгура. Сам систем нема никаквог ограничења по том питању, ограничава га једино ДЈП.

Што се тиче гужви приликом вађења картица - било би их какву год систем да смо увели. Такав смо народ, волимо све у последњи час. Ја сам своју картицу извадио у октобру и чекао сам 5 минута.

Што се тиче праћења аутобуса, ја се надам да ће бити и тога - не знам одкуд сад кукање да неће. Па јбт, систем још није пуштен у рад, а пуштати праћење половично, док још није свуда уграђено, баш и нема смисла.
 
bojan87":2rum9r68 je napisao(la):
Михаило":2rum9r68 je napisao(la):
Где си прочитао да неће бити на сајту? Мени се нешто чини да сам раније прочитао да ће бити мапа на којој ће моћи да се прате сва возила.

Pa krenes ovom logikom razmisljanja. Sistem se menjao da bi se omogucila veca konfornost voznje, tj. svi smo ocekivali da ce se uvesti dnevna, nedeljna, ili karta za odredjeni broj voznji, a zapravo smo dobili isto sto smo imali i sada niko se ni ne trudi da kaze kada ce te nove karte biti uvedene.
Нове карте неће бити уведене сигурно наредних 6 месеци, због ставке у уговору између града и неког од ових наплаћивача да неће бити промене цене у првих 6 месеци. Самим тим, не могу ни врсте карата да се мењају. После тога ћемо да видимо и да се боримо за то.

bojan87":2rum9r68 je napisao(la):
Nakon toga su na sav glas pricali kako ce se vozila praititi preko sajta i moci ce da se zna kada ce se autobusi naci na nakom stajalistu. U poslednjih par dana po novinama se provlaci samo informacija da ce se u nekom trenutku pruziti korisnicima servis SMS dojave za koliko stize autobus, sto ce se verovatno naplacivati 30din+pdv, a nigde se vise ne pominje da ce na sajtu postojati besplatno pracenje vozila.

Uglavnom sacekajmo i taj 1. februar pa da vidimo ko ce biti upravu za sve ovo.
Новине пишу све и свашта... :) Као што кажеш, видећемо од 1. фебруара, па ако нема, идемо у акцију затрпавања мејловима и зивкања :)
 
Ja sam već uputio pismo apexu u vezi tog sajta. Prvobitno je trebalo to biti u skoplu novog GSP sajta, ali onda su rekli da će biti u okviru busplus, međutim, sada to više niko ne pominje, jer će od SMS poruka zarađivati novac. Sajt je trebao biti ovako nešto -> http://www.bus62.ru/

Felix55":mxiajwpl je napisao(la):
Александар":mxiajwpl je napisao(la):
Nije, povezani su sa vratima! Kada su vrata otvorena, oni rade u suprotnom se isključe, verovatno su nešto testirali.

Mislim da nisi u pravu, jer validatori imaju i dodatnu funkciju da za sada slovima (a kasnije i glasom) najavljuju sledeću stanicu. Kada bi se isključivali kada se zatvore vrata, ta njihova funkcija bi bila besmislena, pa prema tome izvesno je da će biti stalno uključeni.

Svako se neće isključivati, ali činjenica da se svaki put kada se otvore vrata na tramvaju pojavljivao "kenta kart" logo ukazuje da imaju neku vezu sa tasterom vrata.
 
vucko":1w75b1en je napisao(la):
Mislim da ima smisla sto kaze dorcol,da ce biti validatori "otkljucani" za kucanje karata u recimo 200-300m ili koliko od stanice.

To bi funkcionisalo kada bi sistem za određivanje lokacije vozila bio dobro podešen.
Međutim, obratite pažnju kada se menjaju nazivi stanica na onim validatorima koji rade. Na nekima "trenutno stajalište" nestaje čim vozilo krene sa stanice, bukvalno posle par metara, na nekima se prilikom ulaska u stanicu već ispisuje naziv "trenutnog stajališta" one stanice koja će doći posle nje, dok na nekim drugim naziv prethodne stanice ostaje na ekranu sve dok se vozilo ne približi na par metara od sledeće...
 
Vrh