Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Ne znam baš šta je sada prekomplikovano. Imaš običnu, vremensku i grupnu, a fali još tipova karata sigurno. Po meni bi bolje bilo da su umesto čitača karata i plastičnih kartica napravili automate za prodaju karata svuda po gradu odakle bi izlazile papirne karte koje se u vozilu (ili na stanici) poništavaju na onim starim aparatima. Tako je u Berlinu, Hamburgu, Pragu, Kopenhagenu...

Naravno, od toga neće biti ništa jer mi uvek izmišljamo "toplu vodu" i ubeđujemo narod ad je to rešenje najbolje. Kad kađem "mi" mislim na one koji nešto odlučuju :(
 
astrodule":1q4f2j4z je napisao(la):
Ne znam baš šta je sada prekomplikovano. Imaš običnu, vremensku i grupnu, a fali još tipova karata sigurno. Po meni bi bolje bilo da su umesto čitača karata i plastičnih kartica napravili automate za prodaju karata svuda po gradu odakle bi izlazile papirne karte koje se u vozilu (ili na stanici) poništavaju na onim starim aparatima. Tako je u Berlinu, Hamburgu, Pragu, Kopenhagenu...

Naravno, od toga neće biti ništa jer mi uvek izmišljamo "toplu vodu" i ubeđujemo narod ad je to rešenje najbolje. Kad kađem "mi" mislim na one koji nešto odlučuju :(
A ne, komplikovano je to sto mora da se biraju opcije na aparatu da bi se kucala vremenska karta. Nista mi nije komplikovano oko tipova karata, mogli su samo da naprave posebnu kartu za vremenski tip i da se prisloni na aparat, a ne kao sada da se cacka. Mada meni licno nije komplikovano, ali nekim drugim ljudima mozda jeste.
 
Pa nije poenta da postoji toliko tipova karata. Jedna kartica može da se koristi u zavisnosti od situacije. Ko ne razume neka pita vozača
 
marrecar":3t7ws32x je napisao(la):
Malo sam na brzinu uradio par racuna i ovo je ispalo.
Kada bi se vremenska karta kupila za jedan dan, odnosno 75 minuta povezana u jedan dan, bilo bi potrebno 19.2 karti, odnosno 1920 dinara. E sad, to je 24 casa, dok u to ne bi trebalo da se racuna i nocni prevoz. Recimo da nocni prevoz traje od ponoci do 4 ujutru, to je onda 4 sata manje. Znaci 16 vremenskih karti, odnosno 1600 dinara. Tako da, dnevna karta bi po mom racunu trebalo da kosta +-1600 dinara. Ali gledajuci na to da nesto treba da bude povoljnije i isplativije, ova cena nikako to nije, s obzirom da je za odredjene kategorije mesecna karta 1100 dinara. A kada bi dnevna karta kostala manje od 1000 dinara, vremenska karta bi izgubila smisao.
Nadam se da ce neko uspeti da izracuna bolje od mene jer mi ovo izgleda nelogicno i preskupo. Malo je i meni cudna logika, ali opet, i da je 300 dinara, vremenska tek tada gubi smisao.

Ne znam odakle ovakva racunica, pomalo je suluda.

U Cirihu npr. dnevna karta (24h) kosta kao dve jednocasovne karte. Znaci ako znas da ces negde da odes i da se za vise od sat vremena vratis, isplati ti se da uzmes dnevnu kartu.

I ne znam zasto mislis da vremenska karta onda gubi smisao. Ako dnevna kosta 300 din. (mada ja mislim da ne bi smela da kosta vise od 250 din.) vremenska ima itekako smisla ako cu tokom dana samo dvaput da se vozim prevozom (sa bar jednim presedanjem).
 
Александар":vimqal8p je napisao(la):
U Beču postoji restrikcija da se vremena karta može koristiti samo od A->B, ali ne ista i obrnutom smeru od B->A,bez obzira da li vam je preostalo vreme na njoj. Hocu reci da ova karta od 100din nije zamišljena da bi ste se sa istom vratili kući.

Karta je zamisljena da se za 100 dinara vozis 75 min. prevozom kako ti oces. To ukljucuje i povratak, ako ides na kratko negde.

Naravno osnovna zamisao je da se pojeftini presedanje i da se motivisu ljudi da daju 100 dinara za nesto sto bi inace dali 72 din. (mnogima je skupo ili jednostavno nelogicno da kucaju opet kartu kada presednu u toku istog putovanja pa onda cesto kucaju samo u jednom vozilu).

Takodje ova vremenska karta je super za to kada npr. oces da ides po recimo po Bulevaru a zivis negde u blizini, pa se vozis recimo 3-4-5 stanica, izadjes, kupis ili zavrsis nesto, pa se onda vratis kuci nazad tih 3-4-5 stanica. I to sve moze da stane u 75 minuta.

Dalje to sto Bec ima tu restrikciju, ne znaci da to imaju svi gradovi (npr. Cirih nema). Ako mene pitas takva restrikcija prilicno obesmisljava poentu vremenskih karata.
 
Bus plus uvodi "otpornije" čitače kartica

Postojeći validatori Bus plus sistema koji se nalaze u javnom prevozu u Beogradu uskoro će biti zamenjeni novim, koji su otporni na vandalizam i na pokušaje krađe, najavljeno je iz kompanije Apex Solution Technology, koja je implementirala u pustila u rad Bus plus sistem.
Izvršni direktor Apexa, Rade Vujović, rekao je novinarima da je taj potez neophodan budući da je do sada iz gradskog prevoza ukradeno oko 800 validatora, i najavio da će novi imati ojačana kućišta i nosače, te da će prvo biti ugrađeni u nove Solaris autobuse.
Prema njegovim rečima, zahvaljujući fleksiblnosti Bus plus sistema, pored uvedenih vremenskih karata koje dozvoljavaju vožnju javnim prevozom u trajanju do 75 minuta, moguće je i uvođenje velikog broja drugih vrsta karata, u zavisnosti od tarifne politike koju Direkcija za javni prevoz određuje.
- Tarifna politika je jako osetljiva stvar pri čijem određivanju su neohodne komplikovane analize da bi se uvele nove vrste karata i ušlo u nešto što može da ošteti već postojeći prihod. Jako je bitno da, kada se uvede nova karta, sve precizno funkcioniše, i zato postoji više nivoa testiranja sa Direkcijom za javni prevoz, pre nego što karta bude puštena u opticaj - objasnio je Vujović.



Uskoro: Akcija "Bus plus svojim očima"
Jedan od vlasnika kompanije, Sava Terzić, najavio je od septembra akciju pod imenom "Bus plus svojim očima", koja će omogućiti svim Beograđanima koji se prijave da obiđu tu kompaniju, da upoznaju zaposlene u Bus plusu, da vide gde se nalaze serveri i sve ono što je potrebno da ovaj moderni sistem funkcioniše.
Kompanija Apex, koja se pre svega bavi izradom hardvera i softvera, obavlja i prikupljanje novca od naplate karata, i sav novac prosleđuje Direkciji za javni prevoz, koja dalje vrši raspodelu sredstava prema ugovornim obavezama. Kompanija Apex ima 8,53 odsto prihoda od prodaje karata.
Na pitanje da li građani Beograda mogu da očekuju postavljanje više od sadašnjih 10 javnih displejeva na stajalištima koji pokazuju red vožnje prevoza, Vujović je rekao da kompaniji Apex nije problem da to sprovede, ali da tu odluku donosi Direkcija za javni prevoz.
Većinski vlasnik kompanije Apex nedavno je postala turska kompanija Kentkart, sa 55 odsto udela, udeo u vlasništvu od 21 odsto ima i firma Prosekom, a 24 procenta udela ima Sava Terzić, koji je 2000. godine prvi u Srbiji sa svojim timom inženjera pokrenuo i razvio domaću proizvodnju uređaja za satelitsko praćenje vozila putem GPS/GSM mreže.

izvor: www.blic.rs
 
@solecar Pogledaj par poruka iznad. ;)
@Hazard To smo vec ustanovili, racunica je bila samo matematicki logicna, a realno suluda. A vremenska bi gubila smisao tako sto sada npr. 100 ljudi je koristi kako bi dosla od tacke a A do tacke B uz presedanje, vise puta dnevno, najmanje 2 puta. A uvodjenjem dnevne, vremensku bi koristilo znatno manje ljudi, jer im dnevna pogoduje da daleko vise puta presedaju. Ali sad nije vazno, sto vise karata, to bolje, neka ljudi kupuju sta im treba. ;)
 
Ja sam zato da se uvede i nedeljna ili 10todnevna. 10e celu nedelju, ohrabrilo bi turiste, i ne bi ih zamaralo a uzelo bi im 10e :)
Dnevna karta ima i drugu pogodnost, nije personalizovana, sto znaci da ako vi ujutru idete negde i vratite se, popocne moze neki drugi ukucanin, cimer, ko vec.. da ode negde i da se vrati :) Koliko je meni poznato, ovakve metode se po Becu jako puno koriste.
Na kraju, svakako jesam za to da se uvede vise opcija na jednoj kartici.
 
wf76.jpg
 
Не видим неку велику разлику на овим нових читачима. Рекли су да ће их прво Солариси добити
2004f4l.jpg

слика преузета из теме аутобуси.
 
Oni rekose da ce biti od cvrsceg i izdrzljivijeg materijala, sumnjam da bi menjali ceo izgled aparata.
 
Матеја Бељан":qlz89cxn je napisao(la):

Ovo je odlično, ali meni i dalje nije jasno zbog čega je naš gradski prevoz najkomplikovaniji od svih. Zbog čega i dalje postoje dva ITS-a? Zar nije mnogo jednostavnije da se ITS1 i ITS2 spoje u jedinstveni ITS, neka zone ostanu iste kao i sada, sa minimalnim prilagođavanjem, i cene, takođe.
Evo, zona 1 je ono što je sada ITS1 (to se ne menja), a od zone 2 do zone 8 za pojedinačne karte ostaje kao i sad, odnosno
od zone 2 do zone 3 za mesečne. Vrlo jednostavno.
Ovako imamo slučaj da putnici koji koriste ITS1 i ITS2 a nisu povlašćena kategorija plaćaju faktički dve zasebne mesečne karte, kao da plaćaju dva nezavisna gradska prevoza, npr. u Beogradu i Novom Sadu.
To mora pod hitno da se menja.

Druga stvar, koja je toliko neverovatna da se graniči sa totalnim idiotizmom. Ja sam npr. u Umci, ili Ostružnici, ili Pećanima. Čekam autobus, firma mi plaća ITS1 mesečnu. Meni prođe 3 ili 4 860-ice, ali ja ne mogu u njih da uđem, jer iako staju na mojoj stanici, iako idu istim putem, iako su deo gradskog prevoza, ne, ja moram ciljano da čekam 551 ili 552.
 
Jovičić: Razmotriti prekid saradnje sa BusPlusom

Beograd, 16:36, 14.08.2013.

Autor: Agencija TANJUG
Zapošljavanje još 700 kontrolora nije poboljšalo naplatu karata i povećanju prihoda, već je zabeležen manjak od osam miliona u odnosu na isti period prošle godine, naveo je šef odborničke grupe SNS u Skupštini Beograda

BEOGRAD - Šef odborničke grupe Srpske napredne stranke u Skupštini Beograda Aleksandar Jovičić negirao je danas da sistem BusPlus počinje da daje rezultate i istakao da je neophodno ozbiljno razmotriti opciju prekida saradnje sa tom firmom.

Jovičić je naveo da je prihod od naplate karata u gradskom prevozu u julu 2012. godine iznosio 557 miliona dinara, a u julu ove godine 549 miliona i naglasio da je u međuvremenu zaposleno još 700 kontrolora sa ciljem da poboljšaju naplatu karata i doprinesu povećanju prihoda.

"To se nije desilo i zabeležen je manjak od osam miliona u odnosu na isti period prošle godine. Ovim poslednjim potezom je pogoršana i onako loša situacija u gradskom prevozu, a za to vreme BusPlus i dalje uzima svojih 8,53 posto", kaže Jovičić.

Prema njegovim rečima, zato je neophodno ozbiljno razmotriti opciju prekida saradnje sa tom firmom čije poslovanje ide na štetu građana Beograda.

"Upravo zbog toga još jednom pozivam nadležne da redefinišu svoju politiku javnog saobraćaja, jer je očigledno da se ovakvim postupanjem problem ne rešava", naglasio je Jovičić.

On je podvukao da se u prethodnom periodu moglo čuti od pojedinih gradskih čelnika da je stanje u gradskom prevozu Beograda bolje i da sistem BusPlus konačno počinje da daje rezultate, što prema podacima kojima SNS raspolaže - nije tačno.
 
"Apex": Umesto kazne - edukacija

| 13. 08. 2013. - 18:19h | Komentara: 14
Umesto da traže kaznu za mladog U.R. za vandalizam u javnom prevozu, iz kompanije "Apex" su pozvali U.R. da se upozna sa radom BusPlus sistema i značajem uvođenja novih tehnologija.

Na jednoj od linija beogradskog javnog prevoza, 3. marta prošle godine kamerom je snimljen U.R. kako otkida validator. Umesto sudskog gonjenja pred Prvim osnovnim sudom u Beogradu, u "Apexu" su odlučili da se u ovom slučaju bore edukacijom. Pozivaju mladog U.R. da bude gost kompanije i upozna se sa sistemom BusPlus.

- Odgovornost za vandalizam leži na odraslima - kažu u "Apexu". - Želja nam je da U.R, kao i ostali naši sugrađani, razumeju značaj javnog dobra kroz edukaciju o prednostima primene novih tehnologija.

"Apex" će kroz akciju "BusPlus svojim očima", planiranu za septembar, upoznati građane sa jednim od najmodernijih sistema i dati odgovore na sva otvorena pitanja.

I onda ocekuju da vandali ne unistavaju i lome aparate. :roll:

Izvor: http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/398851 ... -edukacija
 
Да није било овог форума, не би се тај ни пријавио :gobb: Чини ми се да ће ГСП завршити као ГРАС.. :|
 
Буразер ми каже да је чекао синоћ око 30-40 минута 95 и након тога је дошла кратка, многи су наставили да чекају а срећни су се гужвали. Возач каже да се то понавља јер неки његов колега свакодневно иде за гаражу уместо у туру око 10 и 10.
Није то толико важно, сваки дан је да се чудиш. Па због таквих ствари брат више не плаћа, а другари који су се куцали при уласку контроле, сад просто одмахују главом.
Утисак ми је, да са оклевањем, да се тера бус плус, људи стварају навику не плаћања!
 
Cilj i sredstvo.

Mi u dragoj nam Srbiji večito koristimo pogrešna sredstva kako bi smo došli do cilja. Neplaćanje neće da poboljša prevoz, šta više, upropastiće ga još više. Treba poraditi malo na mehanizmima kojima se postiže ono što treba, u ovom slučaju da se kontaktira gsp i da se vidi zašto fali neki bus na nekoj liniji. Pa da se dobro pritisnu...

Ovaj metod fali i za sve drugo. Naš narod nije navikao da se buni na pravi način. Ja se razmišljam da oformim nevladinu koja bi takve stvari olakšala građanima putem raznih portaka, otom-potom.

A da, razna prepiranja ovih dana po medijima na račun naplate.. čista politička tragedija u saplitanju među strankama. Sistem je tu, nije u opšte loš, samo ga treba poboljšati.
 
Nacin da se ljudi pobune je bojkot GSP. Npr. na dan, pa onda ako ne upali na 2, 3, nedelju dana....dakle pravi bojkot, niko ne ulazi u buseve, zakrce se ulice kolima, bajsevima i pesacima i izazove se totalni kolaps u gradu. Onda ni vlast reagovala. Medjutim u Beogradu ne postoji dovoljno medjusobne solidarnosti za to, medju korisnicima GSPa.
 
Борчанац":2qlmmt09 je napisao(la):
Буразер ми каже да је чекао синоћ око 30-40 минута 95 и након тога је дошла кратка, многи су наставили да чекају а срећни су се гужвали. Возач каже да се то понавља јер неки његов колега свакодневно иде за гаражу уместо у туру око 10 и 10.
Није то толико важно, сваки дан је да се чудиш. Па због таквих ствари брат више не плаћа, а другари који су се куцали при уласку контроле, сад просто одмахују главом.
Утисак ми је, да са оклевањем, да се тера бус плус, људи стварају навику не плаћања!

Ja nisam za svercovanje i Gorstak je totalno u pravu...ali takodje je tacno da GSP svakim danom daje sve vise argumenata za tvrdnju da jednostavno ne isporucuje obecanu i placenu uslugu, i to povecava sverc...

Ja sam za to da se uvek placa karta (i placam) ali prva odgovornost je ovde na gradu, tj. GSPu i BusPlusu. Naravno ne mozemo ocekivati da sa marsa padne metro, 50 novih tramvaja, najmoderniji busevi i sl., ali ceo sistem prevoza moze daleko bolje da koristi ono sto mu je na raspolaganju. Za pocetak da se vozila odrzavaju (i tehnicki i higijenski) mnogo bolje, da vozaci ne voze ko manijaci, da validatori i sistem naplate rade kako treba (a ne svako malo da ne mogu da uplatim na trafici busplus jer im je pao sistem po hiljaditi put), da se ne uvode suludi letni redovi voznje u kom em nema dovoljno polazaka i vozila, em na trasama sa vise linija sve linije idu jedna za drugom umesto da su rasporedjene (pa umesto da imas tramvaj svakih 10 minuta cekas pola sata pa ih prodje 5), i najvaznije - da se postuje red voznje, interval, i da se ne preskacu polasci.

E onda moze maksimalni pritisak na svercere, nulta tolerancija za nemanje karte, stroge kazne i slicno. Mnogo ce lakse to proci ako ljudi vide da GSP radi svoj deo posla najbolje sto moze. A ovako, kada ljudi vide koliko GSP vata krivine, vataju i oni.
 
hazard":3thz6q65 je napisao(la):
Nacin da se ljudi pobune je bojkot GSP. Npr. na dan, pa onda ako ne upali na 2, 3, nedelju dana....dakle pravi bojkot, niko ne ulazi u buseve, zakrce se ulice kolima, bajsevima i pesacima i izazove se totalni kolaps u gradu. Onda ni vlast reagovala. Medjutim u Beogradu ne postoji dovoljno medjusobne solidarnosti za to, medju korisnicima GSPa.

Kako "'leba ti"?

Većina ljudi koja koristi prevoz koristi ne zato što ima auto pa hoće da uštedi, već zato što je to jedini način da dođu na posao. Tu spadaju i penzioneri koje nema šanse da ubediš u takav vid protesta.

Malo realnosti...
 
Meni je pala na pamet jedna cudna ideja. :laugh:
Mozda da se vrse tajni protesti u samim vozilima tako sto se baca djubre ili da se unese nesto sto smrdi i "sakrije" pa ljudi da se cude i da se zale GSPu zbog neodrzavanja.
Naravno, ovo nikako ne bi trebalo da se radi, samo mi je palo na pamet, ponekad ne razmisljam bas cisto. :laugh:
 
Vrh