Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Има "само" 18 милиона (метро област). Иначе у Пекингу је просечна плата 2011. године била 730$.Данас је вероватно око 1000.
 
Marrecar,

Veći broj stanovnika i veći grad znači i veći broj linija, veći broj polazaka i veći troškovi transporta. U suštini bi odnos cene karte ne bi trebao da zavisi od broja stanovnika već isključivo od platežne moći građana.
 
Матеја Бељан":egsm82j9 je napisao(la):
Može funkcija, ime je promenljivo, i ne sumnjam da će svaka ličnost slično da se ponaša: gradski menadžer i gradonačelnik.

Može funkcija, može, ali je to slaba uteha jer džabe promena ako misliš da bi se i neki drugi ponašali slično.
Ne znam njihova ovlašćenja ali ako im je dato da oni odlučuju - ne ide im baš od ruke, a ako im nije dato, ako se radi o uzurpaciji - opet ne valja, zar ne?
Priča o previsokim, realnim ili preniskim cenama je bez veze sve dok se ne ukinu paraziti. Tek onda bi imalo smisla praviti nekakvu računicu.
 
stf":22xpafk9 je napisao(la):
. . . u suštini bi odnos cene karte ne bi trebao da zavisi od broja stanovnika već isključivo od platežne moći građana.

U gruboj formi
Gorivo+Plate+Održavanje+amortizacija+10 % zarada
ali
ako prihvataju da dobijaju i jedan jedini dinar subvenciju od gradjana tj grada
cena karte mora biti onda socijalna prema soc. karti Bgda

istovremno držanje dve ,,politike,, u zavisnosti iz sekunde u sekundu kako im šta odgovara
ekonomija i socijala upravo su i dovele do teške truleži
što bi narod reko oče da se . . . . a da ne . . .

Formiranje cene iz soc. ugla je jednostavno
Koliko nam vekni hleba treba od tacke A do tacke B
ili jos bolje koliko vekni hleba treba da damo
da bi smo otisli i vratili se sa posla

Koliko je to vekni hleba u jednom danuza cetvoroclanu porodicu
i koliko vekni hleba ispadne za jedan mesec
uporediti sa kolicinom: koliko u kuci takva porodica pojede hleba

Pa hajde sad
kupili smo im vozila, dotiramo plate , zaposljavamo nove i jos nas zaje***********
sa redom voznje, neodrzavanjem , cudnim spaljivanjem, prolaskom praznih vozila do garaze ili pocetne
ma ne mogu ni da se setim svih nj. sran**
a pritom po ceni ssisaju nas ko ovce

Jeste cena i pretplatna i pojedinacna previsoka
jedan hleb -jedna jednokratna vremenska voznja
a ostle vrste karata uskladiti prema tom parametru.
 
„Бусплус” зрео за генерални сервис
Опадање броја продатих карата и увођење контроле која више подсећа на стражарску службу доказ су да у организацији наплате градског превоза нешто озбиљно „шкрипи”


Фото Беоинфо
Дан после изјаве Александра Антића, коју је већина медија протумачила као најаву да су „бусплусу” дани одбројани, из кабинета председника Скупштине града поручено је да „Антићеве речи нису правилно интерпретиране и да се више о овој теми неће изјашњавати”.

„Београђани слабо плаћају превоз, слабо прихватају ’бусплус’, тако да сви заједно морамо озбиљно да сагледамо да ли грађани тешко прихватају овај систем или тешко прихватају да неко са стране наплаћује услуге система јавног превоза. Уколико је ово друго у питању, морамо да размотримо све могућности, укључујући и меру да град поново преузме систем наплате”, рекао је Антић пред новинарима у холу градског парламента.

И без „озбиљног сагледавања”, јасно је уочљиво да „бусплус” систем није оправдао главна очекивања: није смањен број путника без карте и јавни превоз није мања расходна ставка у градском буџету, напротив.

Како је прекјуче прецизирао председник Скупштине града Александар Антић, ове године ће за субвенционисање јавног превоза бити издвојено – сто педесет милиона евра. Градска управа је недавно обелоданила да вожњу градским превозом не плаћа – 50 одсто путника. До преласка на нови систем, процена је била да се у јавном превозу „шверцује” трећина путника. Отуд и упозорење да ће, ако се овако настави, број возила у јавном превозу морати да се смањи за половину.

Да би се то предупредило, од 15. јула у сваком возилу ГСП-а и приватних превозника стално ће бити присутан по један контролор. У организацији и о трошку града, први од 700 нових контролора су већ ступили на дужност. Дирекција за превоз саопштила је да је валидирање и куповина карата код возача вишеструко повећана, на неким линијама чак и за ударничких 1.200 посто! Ипак, у градској управи кажу да се за сада не размишља да се систем наплате и контроле карата изузме из окриља „Бусплуса”.

Ни радикалнији расплети нису на хоризонту: предлог посланичке групе ДСС-а да се на прекјучерашњој седници расправља о раскиду уговора с трочланим конзорцијумом глатко је одбијен.

Уговор између града Београда и конзорцијума који чине фирме „Апекс”, „Ланус” и „Кенткарт” предвиђа да град може да откупи „бусплус” систем тек после пет година, и то по цени од 5,6 милиона евра. Сваке наредне године цена откупа прогресивно пада, а након десет година (на колико је уговор потписан) град без обештећења преузима систем, у који је конзорцијум, по слову уговора, уложио дванаест милиона евра. Док је уговор на снази, „Апекс” месечно убира 8,53 одсто прихода од продатих карата. И зато се у читавој овој причи може сматрати (јединим) добитником – уколико оснажена армија контролора на дуже стазе заиста допринесе повећању наплате, а самим тим и прихода, и њихов део колача ће сразмерно бити већи. А при том их то неће коштати, јер нове контролоре ангажује и плаћа град.

Д. Спаловић


објављено: 27.06.2013

http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/ ... t_comments
 
Koliko ja kapiram, ovde je Apeks ulozio pare, uzima procenat od zarade, ne radi nista, GSP propada i zato grad mora da placa da bi se nesto radilo...A koja je obaveza Apeksa po ugovoru? Da li su oni uopste u obavezi da ulazu dalje u sistem kada se ocito vidi da on ne funkcionise ili ne? Vec vidim da je grad ponovo pazario pokvarenu robu za koju niko nece da odgovara...
 
stf":38m99o71 je napisao(la):
Пријатељица се управо вратила из Пекинга....

цена карте: 13 динара

О чему ми причамо ?!?!
Kod nas neka bude onda dzabe ili 10 dinara maksimum a mini bus neka bude maksimum 50dinara
 
nikoleta":3jjjt9w5 je napisao(la):
Direkcija za javni prevoz je dopisom IV-08 br. 346.5.1568-1/2013 od 26.6.2013. godine uputila nalog JKP GSP „Beograd“ i drugim prevoznicima da je potrebno da sa vrata svih vozila uklone nalepnice koje označavaju „ULAZ“ (zelene boje) i „IZLAZ“ (crvene boje) putnika, kao i sa brendiranih vozila (nalepnice preko celih vrata).

Nalepnice je potrebno ukloniti do početka meseca jula, a interno je svim pogonima naloženo da organizuju akciju uklanjanja nalepnica u što kraćem roku.
http://www.gspbeograd.net/viewtopic.php?f=13&t=74&start=2230#p86412
Надам се да са њима лети и БусПлус!
 
Ništa lepše nebi moglo da se desi... Leti leti, otpustiti svu onu bagru, a GSP da uvede konduktere, da nadoknade ovo što je čika Đilas turao sebi u džep!
 
Auuu... Odose silne nase pare. Mada video sam nove nalepnice u autobusima da ukoliko kupuje neko kartu kod vozaca da pripremi tacnu vrednost ili 200 dinara. :|
 
Toliko puta visim na vratima busa jer ne moze da se udje u njega i samo su me jos dodatno nervirale te nalepnice od kojih se nista ne vidi... Hvala na uklanjanju...
 
То је тек прича...треснули су (наше) паре некој штампарији, и сада мирне душе могу и да их скину. Али ако, те налепнице су стварно иритантне. Још кад би кренули да скидају и оне рекламне, које су испузале на прозоре...ал' то је за другу тему :wink:
 
Па шта мислите која се и чија штампарија омастила за налепнице?

И зашто су излепљене на најдебилније могуће начине?
 
A kakva je bese prica sa OkSar
 
Neko je pominjao na forumu valjda kao drugu firmu cisto da ne bude monopola masela tako nesto, zato i pitam zna li se nesto vise
 
Vise se na okretnicama ne otvaraju samo prednja vrata vec sva sto govori da je ukinuta naredba gsp-a i direkcije da se otvarjau samo prednja vrata na okretnicama.
 
stf":35d1l8g4 je napisao(la):
Пријатељица се управо вратила из Пекинга....

цена карте: 13 динара

О чему ми причамо ?!?!

Ta cena je žešće subvencionisana garant. Imajmo u vidu da tamo i dalje postoji jednopartijska vlast KP Kine. Jesu se oni skoro skroz prebacili na kapitalizam, ali i dalje imaju socijalistički pristup u nekim oblastima.

Takođe, mislim da nije ništa neobično da u bogatijim gradovima i zemljama bude niža cena javnih usluga u odnosu na primanja građana nego u siromašnijim. Bogatiji imaju i više para da te usluge subvencionišu.
 
O, zaboga, kakve veze ima cena u Pekingu s našom... Potpuni non sequitur. Uostalom, ovo vojevanje po forumima za cenu potpuno je besmisleno. Ako ti se ne sviđa, ne moraš ovde da propovedaš preobraćenima. Postoje druga mesta.
 
stf":26gjlhk0 je napisao(la):
Пријатељица се управо вратила из Пекинга....

цена карте: 13 динара

О чему ми причамо ?!?!

Цена у Кијеву, који је ипак много сличнији Београду него Пекинг, је 20 динара. И то за све врсте превоза, укључујући и метро.

И то је у складу са стандардом становништва. Тамо је просечна плата, рецимо, неких 200 евра. Према томе, у Београду, где просечна плата може да буде у вр' главе 30.000 динара, цена појединачне карте не би смела да буде више од 25 динара. Мада је и то много.
 
Vrh