Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Ako DJP (a ne GSP) preuzme naplatu, predlažem da se vrate stari automati, odnosno da ostane samo monitoring, jer neće niko moći da održava tako skupe aparate
 
Umesto vracanja korak u nazad ja bi se vise trudio da se sva vozila pokriju video nadzorom, koliko god se pojedinci bunili zbog kamera. Dok se ne kultivisemo ne treba nam ni privatnost.
 
a moze li grad tj gsp da napravi nesto slicno ko bus plus da bude elekrtonska naplata da u stanicama po centru postoje moniroti koji pokatzuju za koliko stanica -minuta dolazi prevoz i da ubace karte na vreme ili dan ili nedelju ? da bude i u beogradu ko u svim gradovina sveta :)
 
Ma može samo da preuzme sistem, ali sam skeptik oko održavanja. Ipak su to velike pare kada mora da se zameni validator. Drugo rešenje je samo jedan validator, kod vozača
 
Kada bi se menjali aparati nastala bi ogromna pometnja jer bi se narod bunio zbog cega su potrosene silne pare na ove aparate.
 
Права ствар би била да се похапсе сви који су имали контакт са овим системом. Апарате наравно задржати јер су и преплаћени а може се извући нека корист из њих.


А камере јок!

Да је камера некога култивисала, пинк би био расадник, а Србија земља трајна престоница културе!!!
 
hazard":2jt3cuzz je napisao(la):
CBET":2jt3cuzz je napisao(la):
hazard":2jt3cuzz je napisao(la):
Resesenje je da tih 2000 zaposlenih vise ne budu zaposleni.

Уууу, ал' је то паметнооо. Па да имамо још више незапослених. Ваљда је циљ запослити људе, а не отпуштати. А то што су "вишак", за мене не значи ништа. Шта, немају посла? То није њихов проблем. Није на њима да обезбеђују посао. То треба да ради менаџмент. Према томе, нека их тамо. Боље него да имамо још више социјалних случајева.

Naravno da je pametno. Potpuno ti je obrnuta logika.

Prvo, GSP nije zavod za socijalno osiguranje niti nacionalana sluzba za zaposljavanje i ne sluzi da bi zaposljavao. GSP je javno preduzece koje zbog gubitaka i neefikasnosti trosi budzetske pare (jer ne pokriva troskove iz prodaje karata). Kada je nesto na budzetu, treba da sto bolje pruza tu uslugu od javnog znacaja sa sto manje troskova, a to znaci i sto manje zaposlenih. Ako u javnim ustanovama i preduzecima postoji neki nepotrebni trosak, drzava/grad ima duznost prema poreskim obveznicima da taj trosak eliminise, pa makar to bio visak zaposlenih. Gradjani ne placaju porez da bi Pera i Zika imali platu, nego placaju porez da bi za te pare dobili neku uslugu. Ako Pera i Zika pa puta 1000 "jedu" neke pare koje bi trebalo da se koriste za pobosljanje te usluge, ili da se jednostavno ne uzimaju od gradjana, onda Pera i Zika moraju da lete. I sta tacno menadzment tu moze da uradi? Nije GSP fabrika pa da moze da udesetostruci prodaju pronalaskom novog trzista. "Kolicina posla" u javnom preduzecu je, manje-vise, fiksna.

Drugo, naravno da je bolje da imamo 2000 socijalnih slucajeva nego 2000 nepotrebno zaposlenih u javnom preduzecu. Socijalni slucaj kosta drzavu daleko manje jer neka socijala koja mu se isplacuje iznosi daleko manje od plate u javnom preduzecu koju taj radnik u sustini ne zaradjuje jer je visak. Nisu to necije privatne pare pa jbg, to su pare ljudi kao sto smo ti, ja, Igor, Homer, i ostali ljudi na ovom forumu koji rade i placaju porez, koji moraju da zarade svakog meseca za svog poslodavca jos 60-70% svoje neto plate koja ode drzavi, koja onda dobrim delom te pare "baca" na nepotrebne plate u javnom sektoru. I nemoj da se neko poziva na moral, etiku, jadni ljudi i slicno. Nije jadan neko ko sedi u GSPu, ne radi nista, nepotreban je, a prima 30, 40, 50 hiljada platu. On nije jedan jer prima de luxe socijalnu pomoc. Jadna je cistacica koja radi za minimalac, i od tog svog minimalca finansira tu de luxe socijalu. Jadan je radnik u banci koji radi za tu istu platu ali rmbaci 10 puta vise, i visi mu svaki dan otkaz nad glavom, i tim tesko zaradjenim parama finansira nepotrebnog radnika u GSPu. Jadan je neko ko je studirao neki jezik, i jedino mogao da se zaposli u call centru gde za 35.000 mesecno radi 10 sati dnevno i finansira, opet, nepotrebne radnike u GSPu, gradskoj administraciji, republickoj administraciji...

Trece, Srbija nije bogata drzava, sa privatnim sektorom koji prsti od para, rezervama nafte i sl. pa da moze sebi da priusti nepotrebne radnike u javnom sektoru. Srbija je siromasna zemlja gde preglomazni javni sektor steze slabi i manji (po prosecnoj plati!) privatni sektor i polako ali sigurno ga gusi.

Ja bih ovde samo dodao +
 
predsednik Skupštine Beograda Aleksandar Antić":29aa82dh je napisao(la):
Imamo problem jer Beograđani slabo plaćaju prevoz i slabo prihvataju 'Bus plus' sistem. Razmotrićemo da li je to posledica toga što građani teško prihvataju novi sistem ili zbog toga što teško prihvataju da neko sa strane vrši naplatu sistema javnog prevoza

A da nije to ipak posledica i preskupih karata u odnosu na očajno nizak standard mnogih Beogradjana i njihovih porodica?
 
Felix55":32tte91c je napisao(la):
predsednik Skupštine Beograda Aleksandar Antić":32tte91c je napisao(la):
Imamo problem jer Beograđani slabo plaćaju prevoz i slabo prihvataju 'Bus plus' sistem. Razmotrićemo da li je to posledica toga što građani teško prihvataju novi sistem ili zbog toga što teško prihvataju da neko sa strane vrši naplatu sistema javnog prevoza

A da nije to ipak posledica i preskupih karata u odnosu na očajno nizak standard mnogih Beogradjana i njihovih porodica?

Ja se slažem da je standard nizak, ali se ne slažem da su karte preskupe, u odnosu na ostale stvari koje se redovno plaćaju (telefon npr...)?

Beograđani slabo plaćaju prevoz, jer im se može.
 
realno karte vratiti na 60 i uvesti neku kontrolu zaje*******aniju :) a ne studente nekog ko kad te uhvati moras da platis kaznu i da se kazna poveca i svima lepo jel realno malo je 1500 din za kaznu lupiti 50 eu kaznu pa da vidte kako cemo svi placati prevoz al pod uslovom da se prevoz vrati na 60 il cak 50 din :)
 
GOJE":33kj7b56 je napisao(la):
Ja se slažem da je standard nizak, ali se ne slažem da su karte preskupe, u odnosu na ostale stvari koje se redovno plaćaju (telefon npr...)?

Beograđani slabo plaćaju prevoz, jer im se može.
Kako nisu preskupe? Mesecna karta za zaposlene kosta isto toliko kao jedna kupovina u supermarketu. I to ako racunamo samo jednu osobu u porodici da placa mesecnu, sto je retkost, vise od 2 sigurno ima. Kada se sve sabere, mesecno se najmanje placa 5000+ samo na karte za prevoz.
 
marrecar":1vsynjvz je napisao(la):
GOJE":1vsynjvz je napisao(la):
Ja se slažem da je standard nizak, ali se ne slažem da su karte preskupe, u odnosu na ostale stvari koje se redovno plaćaju (telefon npr...)?

Beograđani slabo plaćaju prevoz, jer im se može.
Kako nisu preskupe? Mesecna karta za zaposlene kosta isto toliko kao jedna kupovina u supermarketu. I to ako racunamo samo jednu osobu u porodici da placa mesecnu, sto je retkost, vise od 2 sigurno ima. Kada se sve sabere, mesecno se najmanje placa 5000+ samo na karte za prevoz.
Mesečna karta za prevoz omogućava oko 30 dana prevoza bez ograničenja. Pa kako može da bude jeftinije - a ionako se valjda pola ekenomske cene subvencioniše, što opet svi mi plaćamo! Jedino da se još više subvencioniše.
 
ali se ne slažem da su karte preskupe

To kaze 99% situirana osoba...

Prevoz za 25% nezaposlenih Beogradjana i gomilu onih koji rade za manje od 30 000 din mesecno jeste preskup, a da ne pricamo o 2. zoni i tim mucenicima...
A pogotvo uzimajuci u obzir kvalitet prevoza, 2000 viska radnika i Apex...

Da li je nesto preskupo ili ne je totalno subjektivno, ali je lepo nekad biti osetljiv i na one ljude koji nisu srecni kao ti pa da im karta "nije preskupa"...

Moja procena je da bi jedna voznja za 50 din i mesecna od 2000 bili prihvatljivi i da bi naplata bila visestruko bolja i da ne bi bilo besa na kontrolore...
 
Ja sam skoro siguran da i sa cenom od 50 dinara za kartu i 2000 za mesečnu naplata bi bila samo neznatno veca (ne vise od 5%). I slazem se da je nekome sa platom od 25000 skupa karta ali nije dobar pristup smanjivati cene prevoza na neke neodrživo niske cene.
 
Posle raskida sa Apex-om,mesečna karta treba da bude 2.000.jer je neverovatno da košta kao u Beču bez takvkog kvaliteta prevoza,metroa i pre svega maloh zarada.A da se strategija baziranja javnog prevoza na preskupoj nafti napusti. :kafa:
 
Sve se to da resiti, karta bude 60 din, mesecna 2500 za zaposlene. Svi koji su iznad republickog proseka kupuju nju, svi koji su ispod dostave dokaze o primanjima njima cena recimo biti 1250. Za najsiromasnije, tj za ljude bez primanja ili sa pirmanjima ispod pola drzvanog proseka se uvede godisnja besplatna karta.
 
2012":odj51fps je napisao(la):
Posle raskida sa Apex-om,mesečna karta treba da bude 2.000.jer je neverovatno da košta kao u Beču bez takvkog kvaliteta prevoza,metroa i pre svega maloh zarada.A da se strategija baziranja javnog prevoza na preskupoj nafti napusti. :kafa:

Ja u Becu placam 75e semestralno :)
3063.jpg
 
У оваквом систему н еможе да се говори о потреби снижавања цене месечне карте. Тачно је да је она прескупа корисницима, али предвиђено је да послодавац купује карту својим запосленима. А пошто држава толерише и много горе ствари, стање се неће ускоро поправити.
 
Cena je relativna jer je placamo i iz gradskog budzeta... Ono sto ostaje da se plati treba da bude sto manje otpustanjem viska radnika, reformom gsp-a raskidom saradnje sa Apexom... Svi ce je onda placati, bice manje tenzije sa kontrolom i steci ce se uslovi da se gsp stabilizuje...

Ako vecina naroda moze da bude nezaposlena ili da radi za minimalac kod privatnika moze i taj visak da dobije otkaz... Treba da budu srecni za jednu platu koju su primili kao visak i za bleju... A ne za godine i godine...

Ovakvo stanje gsp-a je samo posledica nelegalne gradnje, neprirodnog rasta, javasluka, manjka para za infrastruturu... Obicni ljudi nisu za to krivi i ne moze im se poturati trzisni princpi za gradski krvotok...
 
Danga":1gqu7hrw je napisao(la):
Матеја Бељан":1gqu7hrw je napisao(la):
Bazinga, mislim da je ovakva ocena ljudi u DJP i GSP krajnje nekorektna. BusPlus se ušemio s namerom na način na koji se ušemio. Postoji jedan ili dva čoveka koji odlučuju šta će GSP i DJP raditi. Nažalost, ti veruješ da postoji sistem i institucije... ne postoji još uvek.

...a zovu se, imenom i prezimenom, može i nadimak?
Hm...?
 
Sumjam da ce smanjivati cene karata (pa setite se samo djilasove price da ce mozda i pojeftiniti prevoz zbog busplusa,pa se desilo suprotno).
Nije samo visina cene karte presudna, vec i sta se za nju dobija. Pri tome ne mislim na CAF-ov tramvaj, nego na postovanje reda voznje, reorganizaciju linija, frenkvencije na nekim linijama i sl, dakle ono sto je izvodljivo i sa volovskom zapregom,ako se radi kako treba. Meni licno je pouzdanost bitnija, nego da je vozilo nasminkano (ne kazem da treba da su kante na ulicama, mada u kakvu 45. sam pre neki dan usao, ne znam kako je ono uopste izaslo iz garaze.
Na ovim prostorima se price od skolarina do prevoza uvek svedu na cenu,a verujem da je to zbog opsteg niskog standarda. A mislim da bi efektnije bilo staviti akcenat na to sta dobijamo za te pare koje placamo...prosto ukazivati na istu stvar (preskupa karta) iz druge perspektive (za (ne)pruzenu uslugu, na svim nivoima), a ne samo `ja sam siromasan, nemam da platim`(sirotinja jos i najredovnije placa).
Sa druge strane ljudi ce redovnije placati kad vide da ima direktne koristi za njh od toga. Mislim lep je CAF, ali utisak brzo splasne jer se vozim 3 dana do kuce njime zbog lose signalizacije... (da znam, sad ce neko reci `ali ima klimu`..nije poenta u tome, nije sve ni u klimi)
Za kraj, poredjenja radi, prijatelj iz Varsave (zivi tamo vec deset godina) mi rece da je tromesecna karta kod njih oko 60e, a prevoz neoporedivo bolji + metro.
 
Danga":fj26qi48 je napisao(la):
Danga":fj26qi48 je napisao(la):
Матеја Бељан":fj26qi48 je napisao(la):
Bazinga, mislim da je ovakva ocena ljudi u DJP i GSP krajnje nekorektna. BusPlus se ušemio s namerom na način na koji se ušemio. Postoji jedan ili dva čoveka koji odlučuju šta će GSP i DJP raditi. Nažalost, ti veruješ da postoji sistem i institucije... ne postoji još uvek.

...a zovu se, imenom i prezimenom, može i nadimak?
Hm...?

Može funkcija, ime je promenljivo, i ne sumnjam da će svaka ličnost slično da se ponaša: gradski menadžer i gradonačelnik.
 
Пријатељица се управо вратила из Пекинга....

цена карте: 13 динара

О чему ми причамо ?!?!
 
Да је овде 4 динара, ма динар, и даље треба прекинути ову бахатост звану бус плус


Линија 95 преко 200% пораст наплате. Сиротиња се највише и шверцује.
На страну то, дуж те трасе живи неколико стотина хиљада људи, не знам да ли има линије која је више оптерећена или насељена? Можда 16...
За будућу наплату или планирање и развој, то су пресудни подаци. Ако прво овде повећавају наплату, овде прво мора да буде и јачи превоз, нове линије, трамвај, воз, метро...
 
stf":27mkmz7x je napisao(la):
Пријатељица се управо вратила из Пекинга....

цена карте: 13 динара

О чему ми причамо ?!?!
Ne bih da branim GSP ili ko god da je zaduzen za cene, ja i smatram da je previsoka cena za nas standard, ali Peking i Beograd se ne mogu uporediti. Prvobitno jer Peking ima 20 miliona stanovnika. To su bilioni putnika dnevno i potpuno je razumljivo da je toliko niska cena, pogotovo kada je karta za metro 25 dinara (Wikipedia).
 
Vrh