Ukidanjem zona za znatan deo stanovnika BGD činite da im je jeftinije da koriste automobil nego GSP, a time naravno povećavata saobraćajne gužve!
Razmislite o ovom primeru.
2.700din kupuje oko 20 litara goriva, a time može da se pređe 200km,a to je po 9.5m svakog radnog dana
Većini onih koji rade i žive na Novom Beogradu je jeftinije da se voze kolima nego gradskim.
Recimo moja drugarica koja radi kod arene, a živi kod starog merkatora kaže da nije luda da ide GSP-om kad joj je jeftinije kolima, a još stiže brže i udobnije nego GSP-om.
Vi sad hoćete da pojeftinite GSP za drugu zonu, to košta 7,2miliona €, a to će posle izbora da poskupi cenu markice i za prvu zonu, pa će markica sigurno biti bar 3.000 ili više
3.000din kupuje oko oko 22.5 litara goriva i ovima što rade na NBG, a žive na N.BGD, Banovom Brdu. Čukarici itd postaje još racionjalnije da se voze kolima nego GSP-om.
Sammael":356n3wbm je napisao(la):
Prijatelju, to što Oslo očigledno sprovodi neki sumanuti eksperiment sa zoniranjem nije ni na koji način relevantno za Beograd (a ................tamo (se) saobraćajem bavi neki opasan ludak).
Hm šta reći na to što nekog nazivaš ludakom i misliš da nešto nije relevantno za Beograd, a očigledno nemaš ideju kako sistem tamo funkcioniše.
EVO kako bi sistem sa više zona i ponešto iz Osla bilo primenjeno kod nas
Oslo
1.zona uži deo grada i CEO metro sistem bez obzira da li ulazi u druge zone
U okviru jedne mini zone (onih 88) prevoz je gotovo besplatan)
Prenesimo to na Beograd.
1. zona centar grada i ceo BG VOZ-a, tramvaji i ostali ekološki oblici prevoza bez obzira što tramvaj ulazi i u druge zone.
Cena markice za prvu zonu je 1.000 din i time dobijate pravo da koristite sve oblike prevoza u centru, celu tramvajsku i trolejbusku mrežu i par drugih linija
Primer kao to funkcioniše
mini zona recimo Batajnica. NBG itd.
Cena markice u zavisnosti od veličine zone Batajnica - 200din, NBGD 1.000.
Neko ko živi u Batajnici ima za npr. 200 din. neograničen prevoz u okviru Batajnice i tako može doći do BG.Voz-a škola i ostalih lokacija u okviru naselja koje su mu potrebne.
Korišćenje BG Voz-a spada u prvu zonu i njime stiže do Zemuna, NBG, Centra itd. tu može da koristi vozila iz prve zone (tramvaji)
ili da kupi markicu za zonu Zemun ili NBG.
Markica za zonu NBG košta 1.000 dinara i time ste učinili i da je i onima koji žive i rade na NBGD jeftinije da koriste GSP, a ne automobil kao sada.
Time se povećava broj korisnika GSP-a smanjuje se broj automobila, prebacuje se tražnja na ekološke vidove prevoza.
Recimo, za žitelje B.Brda markica za prvu zonu uključuje i pravo korišćenja tramvaja 12 i 13 te svih oblika prevoza u centru, ali ne i pravo da se voze autobusom do centra. To bi bilo skuplje,
Neko iz Batajnice plaća sledeće 200din za Batajnicu + 1.000 din za BG Voz i prvu zonu, i recimo 1.000din za NBG to je oko 2.200.
Ako hoće samo prvu zonu onda je trošak 1.200.