Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

A recimo mene niko nije ni pitao da li zelim da udjem u benefit program, ali su me u svakom slucaju prijavili.

Tj. ja sam im rekao da sam u biz net paketu i da se na mete te pogodnosti ne odnose, ali su mi u svakom slucaju rekli da im ostavim kontakt mobilni i mail. Posle par dana stize reklama na mobilni :)
 
vucko":pzr7kyd7 je napisao(la):
Ова мера ће породици са децом смањити месечне издатке за више од 1.000 динара. У тим деловима града, месечно се купи између 50.000 и 60.000 маркица. Примера ради, запослени ће плаћати 2.680 динара, колико кошта маркица за ову категорију.

Kakav danak populizmu!

Molim vas da me ne shavtite pogrešno.


Ja bi podržao, ukidanje druge zone da su imali petlje da povećaju cenu za prvu zonu srazmerno gubitku prihoda zbog ukidanja druge zone

Sve jedno ćemo SVI mi to plaćati kroz budžet.
Za 2012 oko 100 miliona € je planirano za dotacije.

Potom će negde na leto, kad su izbori već davno prošli, da nam roknu poskupljenje.


Prava stvar bi bila da su uveli taksu pri registraciji autmomobila od 1.000din, a taj novac usmerili u javni gradski saobraćaj ili kad već mora,da su time pokrili gubitak prihoda zbog ukidanja druge zone.

Ovo je fer, jer bi svako trebao da plaća srazmerno intezuitetu korišćenja saobraćajne infrastrukture.
Misli da vlasnici automobila koriste mnogo više saobraćajnu infrastrukturu nego korisnici GSP-a. pa im (a time i meni) treba to naplatiti.


No, populizam je ipak preči.

Pa je ovih dana pojeftinio i GSP za drugo-zonaše, ali i parking u mnogim javnim garažama, za one koji ne izlaze iz automobila.
Najgore je što su pojeftinili i korišćenje velikog broja parkirališta u centru grada pa su time učinili da je još jeftinije dolaziti u strogi centar grada kolima!
 
Ako se u 2. zoni kupuje mesečno oko 60.000 markica, onda je to oko 600k EUR na mesečnom nivou, odnosno 7,2M EUR na godišnjem. Mislim da je ono što se dobija ovim srazmerno daleko veće od te sume.

A nameti na automobile su već toliko suludo visoki da mislim da ne bi bilo korektno dodavati još jedan (i ovo kažem kao neko ko ne poseduje automobil i koristi gradski prevoz/taxi).
 
Direktor gsp-a je racunao da ce povecanje prihoda od prodaje karata ove godine biti 20% sto znaci da ce morati da dignu cenu karata i povlastica za 40% 1.7.2012. godine.Jer ne vidim da ce biti povecana prodaja karata i markica.

Cak mi se zale drugovi iz Obrenovca i Lazarevca kako skupo placaju prevoz do Beograda,zele i oni da su u ITS sistemu.A da se ne lazemo,Lazarevcu,Obrenovcu i Sopotu nije mesto u Beogradu.

@sammael Cene za automobile moraju ici nagore jer je imati automobil u visemilionskom gradu luksuz a ne normalna stvar.Kad bi se kako treba oporezovali vozaci onda bi vise ljudi koristilo GSP i onda bi bilo neizbezno da se gradi Metro i poboljsa GSP,a ne ovako da se razvija grad samo po automobilskom konceptu.
 
Sammael":33eki55p je napisao(la):
Ako se u 2. zoni kupuje mesečno oko 60.000 markica, onda je to oko 600k EUR na mesečnom nivou, odnosno 7,2M EUR na godišnjem. Mislim da je ono što se dobija ovim srazmerno daleko veće od te sume.

Шта добијамо за тих 7,2 милиона €?
 
Mi ništa, najviše dobija investitor u BusPlus sistem (jel beše neki Turci?)...kol'ko sam skontao ovo će funkcionisati na foru što je trebala da funkcioniše koncesija za autoput Horgoš - Požega...da investitor na određeni vremenski period ubira prihode od putarina, tako će biti ovde (ako se nešto nije promenilo od kad sam prvi put čuo za ovu priču do sada).
 
Samo 8% od prodaje karata dobija busplus,ostalo ide GSP-u.
 
Vucko u potpunosti se slazem za porez na automobile, ja sam to jos davno pisao na forumu ali niko nije podrzao moju ideju!
Kad niko cak ni na forumu to ne podrzava kakve su tek sanse da se oporezivanje automobila sprovede u delo?
Na kraju ispada da saobracajne GUZVE zasluzujemo!
 
Pa što se država ne bi odrekla od akciza na benzin u korist subvencije javnog prevoza.
 
vucko":3ugcxfyp je napisao(la):
Samo 8% od prodaje karata dobija busplus,ostalo ide GSP-u.

Da te malo ispravim - ostalo ne ide GSP-u, ostalo se deli izmedju svih koji ucestvuju u ITS-u (integrisanom tarifnom sistemu) Beograda, a jedan od njih je i GSP...
 
nbumbic":1k4uvoy1 je napisao(la):
Sammael":1k4uvoy1 je napisao(la):
Ako se u 2. zoni kupuje mesečno oko 60.000 markica, onda je to oko 600k EUR na mesečnom nivou, odnosno 7,2M EUR na godišnjem. Mislim da je ono što se dobija ovim srazmerno daleko veće od te sume.

Шта добијамо за тих 7,2 милиона €?
Dobijamo to da populacija prigradskih naselja nije diskriminisana kao što je to sada slučaj. Svuda u svetu postoji tendencija ka iseljavanju stanovništva iz gradskih jezgara ka periferiji iz humanih i ekoloških ralzloga i zarad povećanja kvaliteta života; na ovaj način se to podstiče (makar malo) i kod nas.

Ako već hoćete taksu za automobile, uvedite da se plaća taksa na ulazak u centar grada kao u Londonu, a ne paušalno za sva vozila registrovana na teritoriji grada Beograda. Premda koliko se sećam Londona, ni ta taksa ama baš ništa ne pomaže.
 
Sammael":3utcgsne je napisao(la):
nbumbic":3utcgsne je napisao(la):
Шта добијамо за тих 7,2 милиона €?
Dobijamo to da populacija prigradskih naselja nije diskriminisana kao što je to sada slučaj.

To nije odgovor, već prilično plitka populistička teza.

[highlight=yellow]Javni saobraćaj u Oslu ima 12 zona, i tri grupe zona[/highlight], a u Norveškoj se mnogo više brine o diskriminaciji nego kod nas sigurno!
Oni čak imaju zone u kojima cena karte zavisi od smera vožnje!



Najvažnije, mera izjednačavanja
cena za GSP na celu teritoriju grada se pokazala lošom u skandinavskim gradovima.


Izjedanačavanje cena je dovelo, posle izvesnog vremena do toga da je ljudima u centru jeftinije da se voze kolima nego gradskim. Posledica je bila povećanje saobraćajnih gužvi, a razumećete što po cenama.
Moja studnetska povlastica za GSP u Oslu (prva zona) bila je oko 6.000, a sad je oko 5.000 dinara mesčno, a za odrasle je bila oko 13.000 dinara, a sad je oko 8.000.
Pojeftinjenje je nastalo većim diferenciranjem zona.
Od izjednačavanja cena su otišli u ekstrem do deljenja na 88 zonski delova, pa su se vratili na 12 zonskih delova


Da se razumemo ja podržavam da je prevoz za prigradska naselja više subvencionisan nego za nas koji živimo suštinski blizu centra!

Ali se jako protivim populizmu, neodgovornom i rasipničkom postupanju sa budžetom usmerenom na dobijanje glasova. Kako drugačije objasniti da su istog dana pojevtinila upotreba mnogih garaža i parkirališta u centru i GSP za drugo-zonaše?

Da li je to posledica politike destimulisanja upotrebe automobila?


SAD ZASTUPAM STAVOVE KOJI NISU MOJI VEĆ SE PONAŠAM KAO ĐAVOLJI ADVOKAT



Izjednačavanjem cene markice se stavlja u naravnopravni deo drugi deo stanovništva i stvari mogu da se gledaju populistički i u drugom smeru.
Recimo,

Sad sam ja osećam diskrimisano jer mi je posao jednu stanicu tramvaja od stana, a GSP koristim samo na relacijama od 1 do 3,5km i što sad ja da plaćam isto kao neko ko se vozi 2x20km svaki dan?
Što je meni cena karte za jednu stanicu 60din, a nekom za 10 km isto 60din, gde je tu pravda?

Što sam ja diskrimisan i crna ovca za šišanje?


Zar nije fer da svako plaća uslugu u skladu sa onim koliko je koristi?
Zar nije najpošteniji sistem ona pantljičara sa kojom si mogao da platiš u skladu sa onim koliko želiš da pređeš

Što je stanovnicima prigradskih naselja logično da je porez na imovinu za stan u prvoj gradskoj zoni od 36m2 7.400din, a za kuću od 160m2 u selu 420din, a nije logično da neko ko se vozi 40km na dan GSP-om plati više od nekog ko se vozi 1-2km dnevno.
 
Evo zasto bi bilo dobro da je BusPlus proradio za januar: Dodjem danas u 14:30 ispred GSP-ovog saltera na Trgu, i hajde da me tu saceka informacija da danas rade samo do 14h, nego i informacija da pocinju da rade tek 4. januara. Napravili su kurc-slus sa prelaskom na novi sistem, sve do pre par dana ljudi nisu imali NIKAKVU informaciju o tome da li ce kupovati markice, da li ce biti paralelnog sistema ili ce biti samo elektronskih dopuna, a onda 29. 12. stize informacija da nece uopste biti elektronskih karata! I naravno, posledica je da je u tom trenutku na Trgu bilo dosta ljudi koji su se snebivali nad time sto TRI DANA nece uopste raditi prodaja markica. U redu je da su praznici, ali to za 3. januar im nije trebalo. Pa tog dana imacemo paradoksalnu situaciju da ce Apex prodavati busplus legitimacije a markice se nigde nece prodavati. Ispravite me ako postoji mesto GSP-a koje ce raditi 3.1. jer o tome nigde ne mogu da nadjem obavestenje.
 
Prijatelju, to što Oslo očigledno sprovodi neki sumanuti eksperiment sa zoniranjem nije ni na koji način relevantno za Beograd (a samim tim što kažeš da je u jednom momentu bilo 88 zona mi je dovoljan indikator da se tamo saobraćajem bavi neki opasan ludak).

Ja uopšte ne nasedam na populističke stavove, kapitalista sam po ubeđenju i živim u širem centru grada, van 1. zone idem možda jednom ili dva puta godišnje, a politikom se ne bavim, tako da nemam ama baš nikakav lični interes u ovoj stvari. I i dalje mislim da je ukidanje zona odlična stvar, jer je teritorija koju pokrivaju prva i druga zona smešno mala u poređenju sa metropolama u kojima zoniranje možda ima nekog smisla.
 
Ali kod nas je prevoz mnogo problematičniji, jer je to veliki izdatak, jedan od najvećih u porodici: hrana, grejanje, prevoz. U Norveškoj verovatno i ne razmišljaju o tome koliko će para potrošiti na prevoz kad provuku karticu. A u Beogradu će roditelji da se pitaju da li da odu do topčidera ili ne, pošto parkova na periferiji i nema, niti bilo kakvog sadržaja koji bi prigrađe učinio nezavisnijim. Ako ti treba 400 dinara za prevoz do grada i nazad, a imaš platu 18 hiljada, ostaćeš zarobljen u svom selu. Normalno bi bilo da je prigradski prevoz ređi i skuplji, jer se u normalnim uslovima u okviru naselja može mnogo poslova uraditi. Ali, sa druge strane, Beograd je veliko naselje i ima udaljene tačke odakle bi brzo, efikasno i jeftino trebalo da može da se dođe do centra.
 
jel danas besplatan prevoz u gsp-u ? :D
 
Ukidanjem zona za znatan deo stanovnika BGD činite da im je jeftinije da koriste automobil nego GSP, a time naravno povećavata saobraćajne gužve!

Razmislite o ovom primeru.

2.700din kupuje oko 20 litara goriva, a time može da se pređe 200km,a to je po 9.5m svakog radnog dana

Većini onih koji rade i žive na Novom Beogradu je jeftinije da se voze kolima nego gradskim.
Recimo moja drugarica koja radi kod arene, a živi kod starog merkatora kaže da nije luda da ide GSP-om kad joj je jeftinije kolima, a još stiže brže i udobnije nego GSP-om.


Vi sad hoćete da pojeftinite GSP za drugu zonu, to košta 7,2miliona €, a to će posle izbora da poskupi cenu markice i za prvu zonu, pa će markica sigurno biti bar 3.000 ili više

3.000din kupuje oko oko 22.5 litara goriva i ovima što rade na NBG, a žive na N.BGD, Banovom Brdu. Čukarici itd postaje još racionjalnije da se voze kolima nego GSP-om.




Sammael":356n3wbm je napisao(la):
Prijatelju, to što Oslo očigledno sprovodi neki sumanuti eksperiment sa zoniranjem nije ni na koji način relevantno za Beograd (a ................tamo (se) saobraćajem bavi neki opasan ludak).

Hm šta reći na to što nekog nazivaš ludakom i misliš da nešto nije relevantno za Beograd, a očigledno nemaš ideju kako sistem tamo funkcioniše.

EVO kako bi sistem sa više zona i ponešto iz Osla bilo primenjeno kod nas

Oslo
1.zona uži deo grada i CEO metro sistem bez obzira da li ulazi u druge zone
U okviru jedne mini zone (onih 88) prevoz je gotovo besplatan)

Prenesimo to na Beograd.

1. zona centar grada i ceo BG VOZ-a, tramvaji i ostali ekološki oblici prevoza bez obzira što tramvaj ulazi i u druge zone.
Cena markice za prvu zonu je 1.000 din i time dobijate pravo da koristite sve oblike prevoza u centru, celu tramvajsku i trolejbusku mrežu i par drugih linija


Primer kao to funkcioniše

mini zona recimo Batajnica. NBG itd.
Cena markice u zavisnosti od veličine zone Batajnica - 200din, NBGD 1.000.

Neko ko živi u Batajnici ima za npr. 200 din. neograničen prevoz u okviru Batajnice i tako može doći do BG.Voz-a škola i ostalih lokacija u okviru naselja koje su mu potrebne.

Korišćenje BG Voz-a spada u prvu zonu i njime stiže do Zemuna, NBG, Centra itd. tu može da koristi vozila iz prve zone (tramvaji)

ili da kupi markicu za zonu Zemun ili NBG.

Markica za zonu NBG košta 1.000 dinara i time ste učinili i da je i onima koji žive i rade na NBGD jeftinije da koriste GSP, a ne automobil kao sada.

Time se povećava broj korisnika GSP-a smanjuje se broj automobila, prebacuje se tražnja na ekološke vidove prevoza.

Recimo, za žitelje B.Brda markica za prvu zonu uključuje i pravo korišćenja tramvaja 12 i 13 te svih oblika prevoza u centru, ali ne i pravo da se voze autobusom do centra. To bi bilo skuplje,



Neko iz Batajnice plaća sledeće 200din za Batajnicu + 1.000 din za BG Voz i prvu zonu, i recimo 1.000din za NBG to je oko 2.200.
Ako hoće samo prvu zonu onda je trošak 1.200.
 
Ali nemaju svi šinski i trolejbuski prevoz i to bi nužno dovelo do diskriminacije. (Borča, Kotež, Sremčica). Inače, razlika u ceni markice za zonu 1 i 2 nije uopšte bila velika, a broj prodatih za zonu 2 je mozda petina ukupnog broja markica, tako da je poskupljenje koje bi bilo potrebno neosetno.

Zone su OK kada bi ceo sistem bio logičniji. Do sada se nisu ni prodavale markice samo za Zonu 2 nego je bilo potrebno kupiti za 1+2 za vožnje u okviru druge. Granice su oštre, trebalo bi uvesti neutralnu zonu, kako ne bi neko za dve stanice plaćao više. I, konačno, za sistem ITS 2 cene su neprihvatljivo visoke. Ceo Beograd mogao ibi stati u max 4 zone. Npr, za karte: 60, 90, 135 i 180 din. Ima logike u tome da ne treba ceo grad da snosi trošpkove prevoza retko naseljenih područja, ali neki sistem subvencija mora da postoji. Mogao bi se uzeti i kriterijum na osnovu zavisnosti. Na primer, Mladenovac ima sve sadržaje potrebne za grad, a Borča ih nema, jer je faktički deo Beograda, mada udaljeniji.
 
Матеја Бељан":1otijp79 je napisao(la):
Ali nemaju svi šinski i trolejbuski prevoz i to bi nužno dovelo do diskriminacije. (Borča, Kotež, Sremčica).

Zato rekoh i da u cenu za prvu zonu ulazi i pravo korišćenja i drugih linija pored šinskog i trolejbuskog saobraćaja.
Poenta je gde je moguće, prebaciti putnike na ekološki prihatljivije oblike prevoza, a gde nema te opcije bi bilo nerazumno kažnjavati građane što njihov deo grada nema npr. tramvaj.

Svestan sam da bi trebalo puno stvari preorganizovati da bi to kod nas funkcionisalo.


Poenta nije da se ja zalažem za preslikavanje onog iz Osla kod nas i da to komentarišemo naširoko, nego da li vi zaista mislite da je mera koja stimuliše upotrebu automobila i isti čini jeftinijim od korišćenja GSP za veliki broj građana racionalna.

Zone su neophodne jer u suprotnom (postojanje samo jedne zone) znači da je za veliki broj građana jeftinije korišćenje automobila.
 
I to placanje jedne zone ce kao sto je jasno biti placeno podizanjem cene karata pa ce studenti recimo imati 1500 dinara kartu umesto 1100 a u drugoj zoni bi bila jos vise zbog poskupljenja.

Ok je da vozila budu jednako losa(dobra) na svim linijama,ali u ovakvom sistemu cene i zone ne mogu biti iste i to je jasno.
 
1500 je studentska za 2. zonu, tako da, kad bi se sve ispeglalo, zajednička bi trebalo da košta oko 1200
 
A dje je poskupljenje koji mi se subvencionise pad profita od prodaje markica za drugu zonu+ inflacija+poskupljenje markica 1.7.2012 godine? :)
 
@nbumbic,
A ne razmišljaš da može poskupeti i gorivo :D ?
 
kopmania":52gyuif3 je napisao(la):
@nbumbic,
A ne razmišljaš da može poskupeti i gorivo :D ?


Aha razmišljam, ali da li je tebi palo na pamet da će i GSP poskupeti u skladu sa porastom cene goriva?
Poslednje poskupljenje je bilo 20%, znatno više od stope inflacije, a razlog je porast cene goriva.


Markice su već trebale da budu skluplje u skladu sa stopom inflacije od poslednjeg poskupljenja.
Trenutno cena bi trebala da bude oko 3.000

Za naredno poskupljene (verovatno 1.07.2012) računica je sledeća

2.680 + između 15 - 20% (stopa inflacije) + bar 100 din za ukidanje druge zone +

znači cena markice 3.182 do 3.316


Na to ide i nedefinisani procenat zbog povećanja cene goriva iznad stope inflacije.
Od poslednje poskupljenja markice, cena goriva je otišla oko 35% pa možemo očekivati da će markica biti biti skuplja za minimum 20%

Ako dođe to ekstremnog poskupljenja goriva u tom periodu, i cena markice će se povećati za oko 60% tog poskupljenja.


Ali ajde da prepostaviomo da markica neće poskupeti koliko i gorivo, da Iran zarati sa celim svtom i gorivo poskupi za 50%


znači 200din/litar, a 3.200din (cena markice od 1.07.2012) kupuje 16 litatra goriva, a to je 160km i opet je za one koji rade na NBG, a žive na NBG. Čukarici, Banovom Brdu itd bolja opcija je auto.
 
Vrh