Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Pa kao što sam rekao oni mogu doneti uredbu kojom markice za jednu zonu važe i za obe, a da se one formalno ne ukinu
 
Vidim na onim reklamama na stajalištima da će moći da se ponište te karte samo dok je autobus u stanici,kako će to da se izvede kad nagrne gomila,pa oni nisu normalni...
 
Ma moći će i između, aktivni su sve vreme, oni su to napisali ko zna zašto. Kontrolori će blokirati aparate kada uđu u vozilo, verovatno su zato napisali da si dužan da overiš dok je vozilo u stanici
 
^^ eh, a ja sve vreme zamisljam kako ce kad uleti kontrola poceti da lete shake oko onih validatora...

Inace, ja nemam mesecnu pretplatu, da li ima da se kupe ove obicne karte koje se dopunjuju na trafici i gde?
 
Матеја Бељан":a3djeer7 je napisao(la):
Директор дирекције за јавни превоз Зоран Шарац позвао је Београђане да у што већем броју изваде нове перонализоване карте, с о бзиром да је велика вероватноћа да ће цена маркице за прву и другу зону од 1. јануара бити иста.

Шарац је рекао да ће, ако Градско веће у четвртак, 29. децембра, усвоји одлуку, бити укинута разлика у цени маркице за прву и другу зону, истичући да ће то важити само за оне који користе маркицу.

Interesantno

Cenim da ce interesantna biti informacija da li ce razlika u ceni "biti ukinuta" povecanjem cene markice za prvu zonu ili smanjenjem cene markice za obe zone. Kako se ono beshe takve mozgolomke resavaju u Srbiji? Secate se vecih akciza na uvozno gorivo i kako su to resili? :/

Rekose da uvodjenjem bus+a nece biti poskupljenja prevoza. Onda smo imali poskupljenje pojedinacnih karata za 20% sa objasnjenjem da to kao fora i nije poskupljenje vec samo nacin da se nateraju ljudi da vise kupuju markice..
Pazite sad ovaj scenario: izjednace cenu markica za 1. zonu sa cenom za obe zone, tj. na gore. Ni to nije poskupljenje, vec u stvari, jelte, izjednacavanje prava nas koji zivimo izvan uze gradske zone ukidanjem zona. To bi znacilo poskupljenje cena markica za prvu zonu, koje su pretpostavljam vecina, 20-30% (u zavisnosti od kategorije korisnika).
Sve to lepo najavljeno u izjavi gore koja deluje kao da korisnici tu nesto dobijaju ^^ :mad:
 
Nece pre 1.7.2012. tada ce proci i izbori a i mocice da imaju ekonomski isplativu cenu,
 
bojan87":1evsjqpm je napisao(la):
Jel zna neko koja je boja studentske markice za januar ?


Što,da je napraviš u kućnoj radinosti haha , ja sam to radio ranije i prošlo mi je uvek jer niko nije zagledao onaj žig već samo boju .
 
rfr.png
 
ufff ovo neka siva boja, nisam vidjao ovu boju markice pre :)))
 
Darko75":v1vtkn0j je napisao(la):
bojan87":v1vtkn0j je napisao(la):
Jel zna neko koja je boja studentske markice za januar ?


Što,da je napraviš u kućnoj radinosti haha , ja sam to radio ranije i prošlo mi je uvek jer niko nije zagledao onaj žig već samo boju .


A da probamo i dopunu plastike u kučnoj radinosti :laugh: :lool: :laugh:
 
gosha":36xqbb99 je napisao(la):
Pozdrav svima, posto je ovo jedan od retkih foruma na kom se vodi civilizovana i argumentovana diskusija, da podelim sa vama i moje misljenje o novom sistemu naplate karata.

Do sada, osim floskula i jednih te istih recenica u svojim saopstenjima za javnost preduzeca Bus Plus , ja i dalje nisam razumeo kakvu korist ja, kao neko ko stoji na stajalistu i ceka prevoz, ima korist od svega ovoga, a narocito od validiranja mesecnih karata, sto me i najvise buni. Sada su rekli da nece kaznjavati, nego blokirati karte koje nisu validirane pri ulasku? Sta sad to znaci? Cela kapmanja im je vrlo neinformativna i jako lose ogranizovana.
Pisao sam im nekoliko mejlova, nikakav konkretan odgovor nisam dobio, osim da se sistem 'tamo negde koristi' i da je 'najsavremeniji'. Vise je nego ocigledno da je ceo sistem smislio neko ko nikada nije ni video gradski prevoz a ne usao u njega, tj. neko ko je uzeo procenat i sad ga bas briga sto je meni zagorcan zivot. Vec je ovde pominjano, da ce samo proces ulaska i validiranja karata predugo trajati, pa kako onda mogu da nazivaju unapredjenjem prevoza, ako autobus i minut duze stoji na stajalistu zbog 'novih, najmodernijih i sarenih igracaka?'

Ne ulazim u teorije oko pracenja pojedinaca (mada je prodaja tih informacija vrlo verovatna), ni u pricu zasto je jedan monopol prodat privatnoj firmi za male pare.
Ali ako cu ja, pored toga sto sam platio mesecnu kartu, kao sto sam i do sada kupovao markicu (isksljucivo iz razloga 'udjem i ne razmisljam'), morati da stojim u redu, vadim novcank, 'validiram se', i zbog toga putovanje koje je do sad trajalo 20 minuta traje 35, ako budem morao da ustajem i 10 minuta ranije zbog njihovih igracaka, da bi se neko igrao u info centrima,jer se to, zaboga, radi u evropi, carskoj rusiji ili drevnoj kini, grad ce dobiti jos jednog svercera...pa nek me tuze (i onako nemaju sta da mi oduzmu:) Svojevremeno je na Pravnom fakultetu pokusano da naprave slican sistem evidencije studenata koji pohadjaju predavanja. Odmah je napusten, jer su uvideli da im treba oko 20 minuta samo da svi udju i chekiraju se.

Zaista sam zabrinut kako ce sve to da funckionise, narocito na stajalistima na kojima preseda veliki broj ljudi (svako od nas bi mogao da navede bar desetak). Mislim da ce samo da uspore kretanje vozila, a ako na kraju ispadne tako, odbijam da placam losiju uslugu od one koju sam do sada imao. Ne vidim sta je problem da se nepersonalizovane karte verifikuju (jer se skida iznos novca), kao sto su se do sada ponistavale karte, a mesecne samo proveravaju da li su uplacene za taj mesec, i vuk sit i ovce na broju.

Ipak ne verujem da će to oduzeti tako mnogo vremena, biće potrebno samo da prodješ pored aparata podignute ruke. Ali da je besmisleno - jeste, a nešto što je besmisleno - prosto ne funkcioniše, tako će i ovo biti prvia 3 dana blokada kartica, panika putnika i onda će postati fakultativno. A to je još gluplje, onda će podaci biti iskrivljeni.

Potpuno si u pravu kada govoriš da je kampanja nikakva, oni, kao prvo, nisu u stanju da otpočnu posao. Nisu postavili aparate ni u kafovima, ni u vozovima. Nemaju sređen i pregledan softver za svoje druge servise, šalju dezinformacije (tipa da će se ulaziti na prednja i zadnja vrata i da će moći da se validira samo dok je vozilo u stanici)...

Na sve to, puitam se kako će biti u noćnom. U ekspresima će izgleda biti aparata.

Evo primera kako i samo unose zabunu u svoj ovoj zbrci, slika je sa nekog njihovog uputstva za grupnu dopunu sa sajta:

capturevyn.png
 
Mislim da nije bilo. Gosn'n Šabić:

Autor: Rodoljub Šabić

Upotreba SMART kartica u okviru tzv. BUS Plus benefit programa u gradskom prevozu je, rekao bih, postala veoma interesantna tema. U prilog tome da se radi o temi o kojoj javnost nema dovoljno informacija govori činjenica da mi se u poslednje vreme s tom temom u vezi sve češće obraćaju predstavnici medija ali, što je posebno interesantno, i ne mali broj građana. A čak i neki „fanovi" poverenika šalju mi poruke da su iznenađeni zbog toga što tim povodom Poverenik za (informacije i) zaštitu podataka o ličnosti ništa nije preduzeo, pa mislim da je to dobar razlog da i ovde na blogu o tome napišem nekoliko rečenica.

Još letos, u postupku prethodne provere povodom obaveštenja o nameri uspostavljanja zbirke podataka o ličnosti pod nazivom „Evidencija vlasnika pretplatnih legitimacija za korišćenje javnog gradskog prevoza u Beogradu" Poverenik je upozorio izvođače projekta na obaveze koje proizlaze iz Zakona o zaštiti podataka o ličnosti.

A početkom ovog meseca Poverenik je Društvu za marketing i usluge „Apex Solution Technology", d.o.o. iz Beograda ponovio upozorenje. Tim povodom održano je i nekoliko sastanaka predstavnika Poverenika sa rukovodiocima preduzeća.

Upozorenje se u najkraćim crtama svodi na dve stvari.

Prvo, s obzirom da se u ovom slučaju radi o obradi podataka na osnovu pristanka lica o čijim se podacima radi, ta lica moraju biti potpuno upoznata sa svim elementima obrade, što podrazumeva njihovo prethodno obaveštavanje o obradi podataka i njihov izričit pristanak na obradu. Lica čiji se podaci obrađuju moraju biti upoznata ne samo sa pogodnostima koje mogu imati, već i sa eventualnim pravima koje davaoc benefita rezerviše za sebe, kao što je npr. mogućnost korišćenja podataka u reklamne i markentiške svrhe, mogućnost ustupanja trećim licima i sl., a njihov pristanak mora biti pribavljen u zakonom predviđenoj formi.

Drugo, apsolutno je neophodno garantovati privatnost lica koja pretplatne karte koriste i isključiti mogućnost praćenja njihovog kretanja, odnosno utvrđivanja vremena i mesta kretanja građana na osnovu parametara koji bi bili isti u obe baze podataka koje se formiraju. Mora se, dakle, isključiti svaka mogućnost „uparivanja" podataka iz dva data centra, jednog u kome se vode podaci o pretplatniku i drugog u kome se vode podaci o saobraćaju.

Moji saradnici su, u neposrednim kontaktima sa rukovodiocima izvođača projekta, dobili uveravanja da će po upozorenju u potpunosti biti postupljeno. Razume se, odmah pošto projekat počne faktički da funkcioniše ovlašćena lica Poverenika će izvršiti neposredan nadzor i ukoliko nalozi iz upozorenja ne budu poštovani Poverenik će zabraniti obradu podataka. Nadam se, voleo bih, naravno, da za to ne bude potrebe. I bez ikakve intervencije Poverenika, moralo bi biti nesporno da su neke stvari nedopustive, isključene. Mogućnost masovnog praćenja građana, u svakom slučaju. Moraju postojati granice privatnosti koje „veliki brat" ne može dovoditi u pitanje. Bar ja tako mislim, a na odgovor na pitanje da li sam u pravu ipak ćemo morati još malo da sačekamo.
 
Ако пођемо од претпоставке да су путници ту због ГСП-а а не обрнуто онда увођење БусПлус система и те како има смисла. Поред тога ако пођемо од претпостевка да је човек ту да служи техници а не обрнуто онда су валидатори генијално решење. :violina:
 
Voala...

Јединствени тарифни систем за јавни градски превоз од 1. јануара

Градско веће усвојило је на данашној седници допуњени правилник о тарифном систему у јавном линијском превозу путника на територији града Београда, који предвиђа исту цену услуге и укидање друге зоне од 1. јануара 2012. године.

То значи да ће се готово 200.000 грађана превозити по нижој цени у односу на садашњу, наравно, под условом да користе претплатне карте.

У питању је мера која се односи на суграђане из више делова града. Реч је о Сурчину, рубним насељима општина Земун, Палилула, Звездара, Раковица, Чукарица, подавалским насељима општине Вождовац и већем делу општине Гроцка.

Ова мера ће породици са децом смањити месечне издатке за више од 1.000 динара. У тим деловима града, месечно се купи између 50.000 и 60.000 маркица. Примера ради, запослени ће плаћати 2.680 динара, колико кошта маркица за ову категорију.

У Правилнику је још назначено да се нова регулатива примењује од 1. јануара 2012. године, али и да се возне исправе које важе на дан 31. децембра 2011. године могу користити до 31. јануара 2012. године, до када би сви суграђани који користе претплату требало да изваде нове персонализоване „бус плус” картице.
 
Ja na ovaj bus + gledam kao na još jedan korak na putu da postanemo moderna evropska zemlja,mislim to što ne postoji industrija i privreda se svodi na poljoprivredu i trgovinu,kao da živimo u 16.veku,to nema veze,bitno je da mi imamo moderne evropske poništivače karata :-/
 
mekbejn":unxmtifb je napisao(la):
Mislim da nije bilo. Gosn'n Šabić:

Autor: Rodoljub Šabić

Upotreba SMART kartica u okviru tzv. BUS Plus benefit programa u gradskom prevozu je, rekao bih, postala veoma interesantna tema. ....
.......
Prvo, s obzirom da se u ovom slučaju radi o obradi podataka na osnovu pristanka lica o čijim se podacima radi, ta lica moraju biti potpuno upoznata sa svim elementima obrade, što podrazumeva njihovo prethodno obaveštavanje o obradi podataka i njihov izričit pristanak na obradu. Lica čiji se podaci obrađuju moraju biti upoznata ne samo sa pogodnostima koje mogu imati, već i sa eventualnim pravima koje davaoc benefita rezerviše za sebe, kao što je npr. mogućnost korišćenja podataka u reklamne i markentiške svrhe, mogućnost ustupanja trećim licima i sl., a njihov pristanak mora biti pribavljen u zakonom predviđenoj formi.
..........
Moraju postojati granice privatnosti koje „veliki brat" ne može dovoditi u pitanje. Bar ja tako mislim, a na odgovor na pitanje da li sam u pravu ipak ćemo morati još malo da sačekamo.

Зато ја лепо нисам ни потписао папир за „бенефит“ програм, него само онај за приступ Бус+ систему. Сви су ме додуше гледали као у чуду: „Ви не желите 100 минута и попусте?“.... :o „НЕ ЖЕЛИМ.“ :p :laugh:
 
Vrh