Pozdrav svima, posto je ovo jedan od retkih foruma na kom se vodi civilizovana i argumentovana diskusija, da podelim sa vama i moje misljenje o novom sistemu naplate karata.
Do sada, osim floskula i jednih te istih recenica u svojim saopstenjima za javnost preduzeca Bus Plus , ja i dalje nisam razumeo kakvu korist ja, kao neko ko stoji na stajalistu i ceka prevoz, ima korist od svega ovoga, a narocito od validiranja mesecnih karata, sto me i najvise buni. Sada su rekli da nece kaznjavati, nego blokirati karte koje nisu validirane pri ulasku? Sta sad to znaci? Cela kapmanja im je vrlo neinformativna i jako lose ogranizovana.
Pisao sam im nekoliko mejlova, nikakav konkretan odgovor nisam dobio, osim da se sistem 'tamo negde koristi' i da je 'najsavremeniji'. Vise je nego ocigledno da je ceo sistem smislio neko ko nikada nije ni video gradski prevoz a ne usao u njega, tj. neko ko je uzeo procenat i sad ga bas briga sto je meni zagorcan zivot. Vec je ovde pominjano, da ce samo proces ulaska i validiranja karata predugo trajati, pa kako onda mogu da nazivaju unapredjenjem prevoza, ako autobus i minut duze stoji na stajalistu zbog 'novih, najmodernijih i sarenih igracaka?'
Ne ulazim u teorije oko pracenja pojedinaca (mada je prodaja tih informacija vrlo verovatna), ni u pricu zasto je jedan monopol prodat privatnoj firmi za male pare.
Ali ako cu ja, pored toga sto sam platio mesecnu kartu, kao sto sam i do sada kupovao markicu (isksljucivo iz razloga 'udjem i ne razmisljam'), morati da stojim u redu, vadim novcank, 'validiram se', i zbog toga putovanje koje je do sad trajalo 20 minuta traje 35, ako budem morao da ustajem i 10 minuta ranije zbog njihovih igracaka, da bi se neko igrao u info centrima,jer se to, zaboga, radi u evropi, carskoj rusiji ili drevnoj kini, grad ce dobiti jos jednog svercera...pa nek me tuze (i onako nemaju sta da mi oduzmu
Svojevremeno je na Pravnom fakultetu pokusano da naprave slican sistem evidencije studenata koji pohadjaju predavanja. Odmah je napusten, jer su uvideli da im treba oko 20 minuta samo da svi udju i chekiraju se.
Zaista sam zabrinut kako ce sve to da funckionise, narocito na stajalistima na kojima preseda veliki broj ljudi (svako od nas bi mogao da navede bar desetak). Mislim da ce samo da uspore kretanje vozila, a ako na kraju ispadne tako, odbijam da placam losiju uslugu od one koju sam do sada imao. Ne vidim sta je problem da se nepersonalizovane karte verifikuju (jer se skida iznos novca), kao sto su se do sada ponistavale karte, a mesecne samo proveravaju da li su uplacene za taj mesec, i vuk sit i ovce na broju.