Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Poenta je za sto krace vreme drpiti sto vise iz gradske kase. Sto se i radi.
 
BusPlus godinu dana kasnije: neispunjena očekivanja

thumb.php

Zadovoljni putnici, povećanje bezbednosti i smanjenje troškova funkcionisanja javnog prevoza trebalo je da budu glavni efekti uvođenja BusPlus sistema. Loša naplata karata, tuče kontrolora, komunalnih policajaca i putnika u autobusima, demoliranje validatora i protesti građana ne sugerišu ni zadovoljstvo, ni bezbednost. Budžet Beograda za 2013. godinu odobrio je GSP-u subvencije koje su tri milijarde dinara veće nego u 2011. godini – pre BusPlusa. Suprotstavljeni su podaci o tome koliki deo novca od naplate karata zapravo dobija GSP. Ove i mnoge druge kontradikcije bile bi objašnjene u razgovoru sa predstavnicima Direkcija za javni prevoz, ali direktor Zoran Šarac odbija da razgovara sa novinarima.

Pišu: Jelena Vasić (CINS) i Slobodan Georgiev (BIRN)
Jedina komunikacija sa medijima na koju pristaje beogradska Direkcija za javni prevoz je da se pitanja šalju elektronskom poštom. Službenica Katarina Dragutinović ignorisanje zahteva za intervju objašnjava time da to uopšte nije potrebno, pošto je: “Direkcija u permanentnom kontaktu sa svim redakcijama i blagovremeno šalje odgovore koje kolege traže”. Na jedan imejl Direkcija nam je odgovarala 9, a na drugi 12 dana, a ni na jedan nije odgovoreno u poslovno prihvatljivom roku od dva dana. Pored toga su i odgovori bili upadljivo nepotpuni. Novinari CINSa i BIRNa će nastaviti da šalju pitanja o prevozu Beograđana, a ovde prenosimo informacije koje smo do sada uspeli da sakupimo.

Jesen 2012. godine donela je dve važne stvari za najvećeg beogradskog prevoznika: u GSP je stigao novi v.d. generalnog direktora i svečano je proslavljeno 120 godina rada preduzeća. Na proslavi povodom retkog jubileja, jer je GSP jedna od najdugotrajnih beogradskih javnih službi, obećano je da će sve biti učinjeno da finansijski urušena kompanija „stane na noge“ i dugo godina nastavi da prevozi Beograđane i njihove goste.

Činjenice, međutim, ne daju mnogo povoda za optimizam. GSP trenutno raspolaže sa oko 1.200 vozila, od čega su 850 autobusi, prosečne starosti oko devet godina. Prema dokumentaciji koju su CINS i BIRN tražili od GSP-a, ovo preduzeće svakoga dana u proseku ima oko 390 isključenja svojih autobusa iz saobraćaja , uglavnom zbog kvarova. Baza podataka o isključenjima vozila GSP iz prevoza će uskoro biti dostupna čitaocima, a dobijena je tek nakon žalbe Povereniku za informacije od javnog značaja, jer je GSP prvo odbio da je dostavi.
Foto-B92-Neboj%C5%A1a-%C4%86eran.jpg

Nebojša Ćeran, v.d. generalni direktor GSP-a (foto: B92)

Naš istraživački tim je pokušao da sagleda finasijsku situaciju ovog javnog preduzeća nakon uvođenja BusPlus sistema i zbog toga smo krajem prošle godine razgovarali sa novim v.d. generalnim direktorom Nebojšom Ćeranom.

„GSP godinama unazad posluje sa gubicima, tako je i ove (2012.) godine.Na polovini godine imamo izražen negativan poslovni rezultat, znači gubitak.To nije ništa novo, ali je činjenica da kumulacija gubitaka u GSP-u zahteva da ta kriva, u najmanju ruku, promeni svoj tok“, rekao nam je Ćeran.

Ipak, on nije mogao da nam objasni zvaničnu podelu prihoda od prodaje karata između GSPa, privatnih prevoznika i firme „Apex Solution Technology“, koja je zadužena za rukovođenje BusPlus sistemom. Uputio nas je da se za detaljnije informacije obratimo Direkciji za javni prevoz.

Objasnili smo način komunikacije na kom insistira sadašnja uprava Direkcije. Prethodna direktorka Direkcije za javni prevoz, Snežana Perović, koja je za svog mandata sprovela čitav postupak uključivanja Apeksa u ovoj posao izričito je odbila da komentariše bilo šta u vezi sa ovom pričom. Posle angažmana u Direkciji, vratila se u “Lastu” gde je i ranije radila na visokim pozicijama. Iako su njeni potpisi na skoro svim dokumentima u vezi sa uvođenjem novog naplatnog sistema, nije osećala obavezu da bilo šta objasni ili komentariše. Na njeno mesto u Direkciji došao je Zoran Šarac, takođe bivši „Lastin kadar“.
“Zanimljiva” ili loša matematika
Da li GSP iz budžeta Grada troši manje ili više novca umnogome zavisi od toga koji procenat prihoda od karata u integrisanom tarifnom sistemu ide preduzeću. Integrisani tarifni sistem – ITS, jeste način naplate javnog prevoza putnika, koji je 2004. godine uvela Skupština grada Beograda. Prema njemu utvrđena je raspodela prihoda od prodaje karata između GSP-a i privatnih prevoznika. ITS je podeljen na dva dela. Prvi tarifni sistem ili ITS 1 obuhvata linije gradskih opština Beograda, gde saobraćaju i privatnici i GSP, pa dele zaradu prema ostvarenim kilometrima i broju mesta u vozilima. Drugi sistem ili ITS2 odnosi se na prevoz putnika na prigradskim i lokalnim linijama, za šta su zaduženi samo privatni prevoznici.

Od februara 2012. godine, kada je u Beogradu počela upotreba elektronskih karata, deo „kolača“ dobija i privatna firma Apex, kojoj pripada 8,53 odsto prihoda na ime Ugovora o uspostavljanju sistema BusPlus. Kako je Direkcija za javni prevoz primenila svoju strategiju “blagovremenog informisanja”, istraživački tim CINS-a i BIRN-a je morao da prikuplja podatke o raspodeli zarade od prodatih karata iz više različitih dokumenata, odgovora Direkcije, njenih službenika i drugih javnih izvora. Podaci iz različitih izvora su se pokazali kao nedosledni i često – suprotstavljeni.
Foto-CINS-garaza-Karaburma-4.jpg

Garaža GSP-a na Karaburmi (foto: CINS)
U finansijskom izveštaju GSP-a za 2011. godinu piše da je njegov udeo “oko 75 posto ukupnog prihoda ITS-a”. Direktor GSP-a Ćeran je u intervjuu za CINS i BIRN delimično potvrdio ovu informaciju. Rekao je da “misli” da GSP-u pripada oko 75 odsto, ali da nije siguran i ponovo nas je uputio na Direkciju.

Međutim, odgovore Direkcije smo, da bi ih razumeli, morali da sklapamo iz više delova, tačnije iz više imejlova. Objašnjenje državne institucije glasi: “Kada se posmatra celokupan sistem, na celoj teritoriji grada Beograda, GSPu pripada oko 61% od ukupnog prihoda od prodaje karata u oba tarifna sistema… U prvom tarifnom sistemu GSPu pripada oko 75% zavisno od ostvarenog transportnog rada“.

Ipak, novi finansijski izveštaj Gradskog saobraćajnog preduzeća (za 2012.) nije potvrdio ni jednu od dobijenih informacija. U njemu stoji da „udeo GSP Beograd u raspodeli iznosi oko 70% na mesečnom nivou“, a nije jasno navedeno da li se ovaj udeo odnosi samo na ITS 1. Iznos prihoda, naravno, osim od procentualnog učešća u ukupnim prihodima zavisi i od uspeha naplate karata koja je, izgleda, postala još veći problem nego ranije. Ipak, dovoljno je napomeniti da samo Apexov udeo u naplati (8,53 posto u celom ITS-u) godišnje iznosi blizu milijardu dinara , pa je svakako jasno koliko za GSP može biti važna razlika između 61, 70 i 75 odsto prihoda.

Subvencije za privatnike

Naš istraživački tim je utvrdio i da privatni prevoznici, osim udela u prodaji karata, dobijaju i dodatne prihode iz budžeta grada Beograda. Direkcija nam je pismeno potvrdila da privatnici, koji saobraćaju u ITS1, dobijaju jednu četvrtinu od ukupnog prihoda od prodaje karata, a zatim se dodatno dotiraju. Tako su, na primer, privatni prevoznici iz ITS1 u 2011. godini prihodovali oko dve milijarde dinara od karata, a iz budžeta im je dato još dve i po milijarde. Privatnicima iz druge tarifne zone (ITS2) tada je dato oko milijardu i po dinara.

Dakle, u 2011.godini, koju je GSP završio sa oko dve milijarde dinara gubitka (neto gubitak), grad Beograd je četiri milijarde dodelio privatnim prevoznicima. Te godine GSP je sa 1.200 vozila dobio iz budžeta 4,8 milijardi dinara. Tako su privatnici sa ukupno oko 680 autobusa dotirani skoro koliko i GSP.

Direkcija za javni prevoz tvrdi da je ovaj način raspodele rezultat spomenute odluke Skupštine Beograda iz 2004. godine, kojom je uveden ITS. Tada je prevoznicima garantovana mesečna dotacija iz budžeta Grada. Pored ovoga, još jedna kontradiktorna informacija stoji u planiranom budžetu grada Beograda za 2011. godinu. Naime, odobrene subvencije za GSP te godine su bile 3,8 milijarde dinara. Planirane subvencije za privatna preduzeća iznosile su 2,6 milijarde. Podaci Direkcije, međutim, pokazuju da su javni i privatni prevoznici tada dotirani sa po četiri milijarde. Dakle, ponovo imamo veliko odstupanje u javnim podacima.

Foto-Politika-BusPlus-kontrola.jpg

BusPlus kontrola (foto: Politika)

Sav novac od naplate karata sliva se navodno u Direkciju za javni prevoz, a potom se raspodeljuje, između ostalihi kompaniji Apex. Do kraja nije objašnjeno kako se to ostvaruje imajući u vidu da Direkcija ne prodaje ni karte, ni doplatne karte, a da u ovom poslu posreduju i druge komapnije koje je angažovao Apex. Ova firma je u 2012. godini od javnog prevoza prihodovala prosečno oko 70 miliona mesečno. Apexov udeo ne obuhvata naknadu za PDV (18%), koja se takođe naknadno isplaćuje iz gradskog budžeta. Beograd mesečno plaća Apeksu nekoliko miliona dinara za troškove PDV-a, pa firma ukupno dobija oko 80 miliona dinara mesečno.

Kako smo već napomenuli Apeks je u jednoj godini poslovanja prihodovao oko milijardu dinara ili nešto više od osam miliona evra. Prijavljena dobit Apexa za 2012. je oko pola miliona evra. Posao vođenja sistema BusPlus prepušten je ovoj firmi na deset godina, a investicija Apexa za uvođenje sistema bila je oko 14 miliona evra sa porezom. Potrebno je napomenuti da je ova suma navedena kao cena BusPlus opreme od strane samog Apexa i da nije bila predment provere. Takođe, podsećamo da su novinari CINS-a i BIRN-a svojim prethodnim istraživanjem pokazali da je konzorcijum, čiji je Apex predstavnik, dobio posao upravljanja sistemom javnog prevoza na problematičnom konkursu.

Tri milijarde više za GSP


U trenutku kada je Apeks, 2010. godine, odabran da rukovodi kontrolom i prodajom karata u javnom prevozu Direkcija je poslala Gradskoj upravi Izveštaj sa opisanim “očekivanim efektima uvođenja novog sistema”. Među njima su na prvom mestu “zadovoljni putnici” i “podizanje nivoa bezbednosti vozača i putnika”.

Rezultati saradnje između javnog i privatnog preduzeća na ovom polju ne idu u prilog zacrtanim ciljevima. U proteklom periodu stvorena je velika tenzija između korisnika i prožaoca usluga zbog pooštrenih kontrola, pokušaja uvođenja ulaska samo na prednja vrata vozila, nasilja od strane kontrolora, komunalnih policajaca i samih građana. Na Fejsbuku postoji minimum pet grupa protivnika BusPlusa sa više od 20 hiljada članova, građani se organizuju i preko interneta obaveštavaju jedni druge o tome kako izbeći kontrolore, a neprestano uvođenje novih taktika u radu kontrolora, pa i izjave gradonačelnika pokazuju da Beograđani masovno izbegavaju da plate prevoz.

Foto-B92-%C4%90ilas.jpg

Dragan Đilas, gradonačelnik Beograda (foto: B92)

Gradonačelnik Dragan Đilas se očigledno nije nadao ovakvoj situaciji. Kada je promovisao BusPlus, prvog februara prošle godine, izjavio je ispred tramvaja okupljenim novinarima: „Očekujemo da (novi sistem) dovede do boljeg kvaliteta gradskog prevoza u Beogradu… Verujem da ćemo posle preležanih “dečijih bolesti” biti uspešni… Biće potrebno nekoliko dana da se svi malo naviknemo, a kada u tome uspemo siguran sam da ćemo svi zajedno uživati u prednostima ovog sistema“.

Sledeća stavka na spisku planiranih efekata novog sistema bila je“smanjenje troškova fukcionisanja sistema prevoza”. Gradonačelnik Beograda je pre godinu dana očekivao čak i više od toga: “Ne znamo tačne podatke, imamo neke procene, bilo bi sjajno ako prihod drastično poraste, to bi značilo da jednog dana možemo da razmišljamo o smanjenju cena u gradskom prevozu “.

U aprilu ove godine, međutim, Gradonačelnik je u izjavi za agenciju Beta priznao da je u poslednja dva meseca prodato 20 odsto manje pretplatnih mesečnih karata za gradski prevoz nego u isto vreme prošle godine. Predložio je drastične mere: „Ne ostaje nam ništa drugo nego da uvedemo 2.000 kontrolora u autobuse i ulaz isključivo na prednja vrata, pa samo ko ima kartu može da se vozi“, rekao je Đilas i dodao da grad više nema odakle da finansira javni prevoz.

Novinari CINSa i BIRNa su pregledanjem odobrenog gradskog budžeta za 2013. godinu otkrili da troškovi javnog prevoza nisu umanjeni, već povećani. Naime, ove godine Beograd će GSP subvencionisati sa tri milijarde dinara više ili za 50% više nego 2011. godine. Privatna preduzeća će takođe iz budžeta uzeti više novca, čak milijardu dinara više nego što su dobijala pre uveđenja BusPlusa.

Uz to, svima je poznato da je javni prevoz u Beogradu poskupeo u oktobru 2012. godine, osam meseci nakon uvođenja novog sistema.

Neprimećeni štrajk u GSP-u


BusPlus sistem je izazavao nezadovoljstvo i među radnicima GSPa. U leto 2012. uprava preduzeća je primorala sve zaposlene da potpišu novi Aneks Ugovora o radu po kome mogu da budu raspoređeni na bilo koje radno mesto. Glavni cilj izmene bilo je, prema rečima radnika, formiranje radnog mesta “usmerivač putnika”, koji radi kao pomoćnik BusPlus kontrolorima. U ponudi GSP-a radnicima stoji: „Ako se odbije potpisivanje Aneksa to može biti osnov za otkaz Ugovora o radu“. Tekst Aneksa je sporan jer vozače obavezuje da pored upravljanja vozilima obavljaju sve poslove po nalogu neposrednog rukovodioca. Ovo je izazvalo delimične proteste u preduzeću, ali se na to niko nije ni osvrnuo.

Foto-BK-TV-News-%C5%A1trajk-GSP.jpg

Štrajk radnika GSP-a (foto: BK TV News)

Prvo u septembru, a zatim krajem oktobra 2012, ispred ulaza u preduzeće, protestvovala su tri manjinska sindikata GSP-a zbog „maltretiranja zaposlenih u GSP-u BusPlusom“ i niza drugih problema. Upozorenje o štrajku sindikalci su poslali gradonačelniku Draganu Đilasu, a pismo o situaciji u firmi premijeru Ivici Dačiću. Radnici navode da odgovora nije bilo. Pre toga, sindikalci su u julu 2012.godine Prvom osnovnom sudu podneli tužbu protiv GSP-a „radi poništavanja Aneksa Ugovora o radu“, a Ustavnom sudu su podneli Inicijativu za ocenjivanje zakonitosti Pravilnika o sistematizaciji poslova. Nebojša Mitrović, predstavnik Sindikata vozača GSP-a, tvrdi da je situacija u preduzeću “gora nego ikad”.

GSP zapošljava oko 6.000 ljudi, od čega su polovina vozači. Na početku primene BusPlus sistema u GSP-u je bilo oko 500 usmerivača, sada ih ima oko 200. Ćeran tvrdi da je takva situacija neizbežna:

„To (usmeravanje) rade samo na po par nedelja. Jeste to jedna među-faza, jeste bolje da to nije tako, međutim kriza je velika, ljudi nemaju novca ni za ovaj nivo, a sa druge strane – nema besplatnog ručka… Ja ne kažem da neće biti otkaza, ne kažem da čovek kome firma ponudi da bude vozač, a on to neće, da taj čovek neće dobiti otkaz. Toga je već bilo. Ali mere da ljude posmatramo kao brojeve nisu predviđene.“

I pored toga što je na početku sprovođenja BusPlus sistema povećan prihod GSP-a od prodaje karata, svedoci smo da je ove godine naplata opala i GSP je i sada u dugovima, a novi autobusi, koji će u Beograd početi da stižu u toku leta kupljeni su na kredit.

“Nažalost, moja procena je da od negativnog rezultata u bilansu uspeha, GSP metodom ušteda može da smanji za nekih dvadesetak posto, ne više.Barem ne 2013. godine.“, priznao nam je Ćeran.

izvor:
http://www.cins.org.rs/?p=13334
 
Od juna 1.000 kontrolora u gradskom prevozu?

r 24. maj 2013. 11:23 > 11:25
Nadzor u vozilima javnog gradskog prevoza od juna bi mogao da bude rigorozniji, jer će „bus plus” karte kontrolisati najverovatnije oko hiljadu kontrolora.

v291204p0.jpg

Ukoliko za ostvarenje ovog plana u gradskoj kasi bude novca, putnicima će osim sadašnjih 250 kontrolora „Apeksa” karte proveravati i 750 radnika koje će na osnovu ugovora o delu angažovati gradska uprava.

Za sada nije odlučeno da li će oni platu dobijati od Direkcije za javni prevoz ili Gradskog saobraćajnog preduzeća „Beograd”, navodi "Politika".

Sistem naplate i kontrole karata nije u delokrugu najvećeg gradskog prevoznika od februara prošle godine.

Prema ugovoru sa gradom posao je poveren konzorcijumu koji čine firme „Apeks”, „Lanus” i „Kentkart”.

Oni su imali obavezu da nabavljaju, distribuiraju, organizuju kontrolu putnika i održavaju kompletan sistem.

Kao motivi za uvođenje moderne tehnologije i sistema „Bus plus” navođeni su poboljšanje funkcionisanja javnog gradskog prevoza, njegova modernizacija i smanjenje broja putnika koji se voze bez karte.

Broj „švercera” ne samo da nije smanjen, već je poslednjih meseci čak i opala prodaja dopuna za personalizovane i nepersonalizovane karte, navodi list.

U uvođenje novog sistema naplate i overe karata, satelitskog praćenja i obrade podataka, grad nije uložio ni dinar. Celokupno finansiranje moderne opreme i softvera palo je na teret tročlanog konzorcijuma. Oni , za uzvrat, na osnovu ugovora sa gradom, mesečno ubiraju 8,53 odsto prihoda od prodatih karata.

U sve autobuse, tramvaje, trolejbuse i kompozicije „Bg voza” ugrađeni su validatori i dži-pi-es antene, a opremljeni su i računarski centri u 24 depoa, računajući i onaj glavni u Direkciji za javni prevoz u Ulici 27. marta.

Vrednost opreme se procenjuje na 12 miliona evra. Ugovorom sa konzorcijumom grad ima mogućnost da u roku od deset godina otkupi ceo sistem.

(MONDO, foto: MONDO, Petar Stojanović)


Дакле...епилог...сад грађани плаћају контролоре преко буџета...а бус плус-апекс....ништа!
 
Pri tome gsp vec ima 2000 zaposlenih viška.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
све ће то бити партијски кадар. не бих се изненадио да видим неке бивше министре као контролоре :)
 
Joj nemoj . . . i tamo ce da pravi neki sajt od xxxl jevra , jeftinje nam je da ga drze u apsani :lool: :laugh: :lool:
 
I sta ce isti postici bolje da zaposle toliko komunalnih policajaca
 
Pa da oni nista ne rade?

Ovakvom represijom samo kucaju zadnji ekser u bus plus sistem.Oborimo bus plus do kraja!
 
Cemu zaposljavanje gradskih kontrolora za povecanje prihoda privatnoj firmi???
 
вучко, није проблем у Бус плусу као систему, већ у људима који су тај систем поставили и који га "одржавају". тако да се треба борити против њих
 
Pa ne povećava se samo prihod privatnoj firmi, nego ukupni prihod. Ali ja smatram normalnim i očekivanim da će plate za tih 1000 kontrolora izdvajati Apex. Za ovoliko mrežu 1000 kontrolora je minimum. Ukoliko Grad iz svog budžeta bude plaćao te jude to je onda stvarno veoma loše
 
Aj u 100 DM da ce grad odnosno gsp placati iste jedino bi bilo pozitivno ako istjeraju moljce iz kancelarija
 
Матеја Бељан":1zj5fxab je napisao(la):
Za ovoliko mrežu 1000 kontrolora je minimum.

:lool:
Не слажем се, барем 1001 или ништа!
И по један букер by Enver Hoxha при свакој станици.
 
direktor":37m7hq1y je napisao(la):
Aj u 100 DM da ce grad odnosno gsp placati iste jedino bi bilo pozitivno ako istjeraju moljce iz kancelarija
vrlo moguce ali ne duze od sest meseci verovatno je to vezano za neki kvazi soc. program
sto je glupost iz razloga sto
onda nema motivacije da se posao radi korektno u toj firmi jer ona i ne daje platu za taj rad
Edit
Upravo korektnost je poprilican i to ne mali kamen spoticanja pri vrsenju same kontrole
 
Мислим да ако су решили да побољшају наплату кроз већи број запослених, најбоље би било да уведу да сваки аутобус има по једног контролора фирме превозника. Ако путник нема карту, и не жели да изађе, контролор јавља возачу да заустави аутобус док путник без карте не изађе. Наплату превоза рачунати по оствареним поласцима и броју превезених путника (узимати средње коришћење капацитета за целу линију, како не би дошло до утркивања).

Ово је сурово решење за много грађана, који немају материјалну сигурност, али мислим да са обзиром да је град толико финасијски пукао да аутобусе мора да купује преко кредита, да ће ово бити једно од бољих решења...
 
Баш логично да сурово бреме вађења град из пропасти понесу они коју су за пропаст најмање криви и који се о њу нису окористили. Нека господин Шарац донира из свог подебелог фонда један аутобус граду од којег је толико узео, као помоћ у превазилажењу финансијског посрнућа, и идем одмах да купим маркицу.
 
ANKETA O JAVNOM GRADSKOM PREVOZU U BEOGRADU
Anketa je potpuno ANONIMNA!!!

Interesantna anketa koja se tiče gradskog prevoza. Zahteva samo 5 minuta slobodnog vremena...

http://freeonlinesurveys.com/app/render ... 290&refer=

Anketa se radi zbog seminarskog rada na Saobraćajnom fakultetu u Beogradu.

Na kraju kliknuti na FINISH SURVEY (Završi Anketu)!!!
 
Marcus Lupus na kog господин Шарац kakvog свог подебелог фонда moze pojasnjenje
 
Logisticar":2lhi5fes je napisao(la):
ANKETA O JAVNOM GRADSKOM PREVOZU U BEOGRADU
Anketa je potpuno ANONIMNA!!!

нека питања су требала да буду са више могућих одговора (барем два). кокретно:
  • 7. Šta Vam je najvažnije kod POUZDANOSTI PREVOZA?
    8. Šta Vam je najvažnije kod KOMFORA NA STANICI?
    9. Šta Vam je najvažnije kod KOMFORA U VOZILU?
    10. Šta Vam je najvažnije kod PRISTUPAČNOSTI U VREMENU?
    11. Šta Vam je najvažnije kod PRISTUPAČNOSTI U PROSTORU?
    13. Šta Vam je najvažnije kod INFORMACIJA O PREVOZU?

јесте да пише најважније, али ипак је, за нпр. 13 питање, подједнако важно и Da imate informacije o prevozu na stanici i u vozilu и Da imate informacije o prevozu na raznim mestima u gradu (то је само пример)
 
Cekaj jel to anketa koja pocinje godisnjim odmorom a zavrsava se kada se gradjani vrate sa odmora,tako su oni radili procenu broja putnika na metro i ostalim trasma a evo sada i ankete,verovatno neka baba iz gradske kuce dobila zadatak da se seta po gardu,..e mizerija.. :kafa:
 
direktor":3h6eg2nq je napisao(la):
Marcus Lupus na kog господин Шарац kakvog свог подебелог фонда moze pojasnjenje

Директор Дирекције за јавни превоз (или како се то већ зове), опет неки директор у Ласти и човек иза некадашњег Лув Браћа Шарац. Човек се очито успешно и профитабилно бави превозом по Београду и Србији, па би неки гест саосећања са онима што по Карловим речима треба да истрпе финансијски крах града био баш леп с његове стране.

П.С. Не знам да ли је и у каквој вези са Шарцима из дневних новина, ако си на њих помислио.
 
Imam komsiju penzionera koji redovno kupuje mesecnu penzionersku kartu i istu je navikao (do sada) da uplacuje na kiosku GSP-a u C.Dusana ili na salterima u zgradi GSP-a ali mi kaze da to danas nije uspeo da uradi jer kiosk GSP-a ne radi (iako uredno stoji obavestenje o radnom vremenu i o tome da se tu vrsi dopuna) a kad se raspitao na salterima u samoj zgradi GSP-a rekli su mu da dopunu vise ne moze tu da vrsi (u GSP-u) jer je ta sluzba od sada ukinuta i da se jedino moze dopuniti na nekom od 2.000 prodajnih mesta Bus+ i da je to tako jer je taj posao dopuna sada presao na neku firmu koja pored toga drzi na kioscima i elektronske dopunue za jednog mobilnog operatera ??? Navodno ugovorom je toj firmi povereno ekskluzivno pravo prodaje dopuna (naplate) i GSP je morao da ukine tu sluzbu??
:?:
 
Vrh