Koliko košta 2.000 novih kontrolora
IZVOR: B92, BLIC
Beograd -- Za zapošljavanje 2.000 novih kontrola u javnom gradskom prevozu u Beogradu potrebno je više od 100 miliona dinara mesečno, piše “Blic“.
obratite PAZNJU ODAKLE SU UZELI SLIKU
Da bi u gradskom prevozu radilo 2.000 novih kontrolora, čije je zapošljavanje najavljeno iz grada, sa sadašnjom prosečnom platom od 32.500 dinara porebno je ukupno 105.780.000 dinara, ako se uračunaju sve dažbine koje poslodavac mora da plati državi, piše “Blic“.
U Direkciji za javni prevoz ocenjuju da bi taj novac “obezbedili“ sami kontrolori.
“Svako povećanje njihovog broja direktno znači povećanje prodaje karata, pa samim tim i prihoda. Povećanjem prihoda pokrio bi se trošak za angažovanje kontrolora u svakom vozilu i smanjila bi se sredstva iz budžeta za subvencionisanje prevoza“, rekli su “Blicu“ u Direkciji.
Iz Direkcije dodaju i da od trenutnih prihoda pokrivaju svega 40 odsto troškova. Skoro svaki treći putnik se švercuje u gradskom prevozu.
Trenutno u gradskom prevozu radi 250 “Bus plus“ kontrolora koji su u martu naplatili ukupno 2.449 opomena od po 3.000 dinara i napisali 912 doplatnih karata od po 1.500 dinara. To znači da su doneli mesečni prihod od 8.715.000 dinara.
Da bi obezbedio 105.780.000 dinara, koliko je potrebno da bi se isplatila sadašnja prosečna plata svakom od budućih 2.000 kontrolora, jedan kontrolor bi morao da naplati 35 doplatnih karata ili 17,5 opomena mesečno, navodi “Blic“.
Ipak, treba imati u vidu da se plate kontrolora ne bi pokrivale samo od opomena i doplatnih karata, već da se očekuje da bi rigoroznija kontrola dovela do značajnog povećanja prodaje pretplatnih “Bus plus“ karata.
Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas istako je prošle nedelje, u intervjuu “Blicu“, da je najveći problem u Beogradu gradski prevoz, jer ponovo veliki broj građana ne plaća kartu, o čemu svedoči i smanjena prodaja mesečnih karata za čak 20 odsto.
Nužna mera biće uvođenje još 2.000 kontrolora u autobuse i ulaz isključivo na prednja vrata, rekao je tada Đilas.
Alternativa tome je da se broj vozila smanji za 50 odsto jer, pored 100 miliona evra koliko se godišnje izdvaja za GSP, grad nema više odakle da finansira javni prevoz, naveo je gradonačelnik.
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=707720