Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Pujdanje sirotinje na sirotinju... pa kad se ovako nesto desi, svi peru ruke... kriva je sirovina koja je odalamila zenu na radnom mestu, kriva je radnica koja nije procenila putnika, kriv je sistem u kome taj lik nece odgovarati nikada, ali nije kriv poslodavac koji je poslao nezasticenu nedovoljno placenu i ocigledno slabo osposobljenu radnicu da radi visoko rizican i pravno nedorecen posao da bi njemu haracem napunila vec prepune dzepove.
 
Od ponedeljka redovnija kontrola

Od ponedeljka, 4. marta, nakon perioda u kojem je zbog hladnog vremena bila redukovana, u svim vozilima javnog gradskog prevoza kontrola putnika biće vraćena na redovan nivo.

Podsećamo da građani sa personalizovanim karticama ne moraju da se očitavaju, ali bi to bilo korisno zbog praćenja opterećenosti svih linija u prevozu.

Molimo, takođe, sve sugrađane da čim uđu u prevoz očitaju svoje nepersonalizovane karte, kao i da ne koriste isti ukoliko ne poseduju važeću voznu ispravu.

Novina u radu kontrole BusPlus sistema biće blokiranje validatora po ulasku tima kontrolora u vozilo, nakon čega neće biti moguće očitati voznu kartu. Putnicima koji u vozilo budu ušli istovremeno sa kontrolorima biće ostavljeno dovoljno vremena da očitaju svoje kartice i tek tada će otpočeti kontrola.

Koristimo priliku da još jednom apelujemo na one nesavesne sugrađane, zbog kojih je ceo sistem javnog prevoza ugrožen, da ovu uslugu moraju da plate i tako pokažu odgovornost prema drugima koji je redovno plaćaju.

На ово подвучено имам једно питање за мафију из Бусплуса....

Ако се јавни превоз у Београду финансира 70% субвенцијама, са 15% од наплате реклама у и на возилима и само 15% од наплате карата, од којих Бусплус узима својих 8%, што је 1,2% од укупног финансирања.....

....одокативна процена је да шверцери чине 20% путника, што од 15% посто изузима 3% од целокупног финасирања....

Питање за све економисте на форуму:

Да ли је било какав систем витално угрожен уколико су целокупни губитци 3%? Не рачуноамо додатних 1,2% легалног рекета који спроводи Бусплус.
 
Nema nama spasa.
Jednim lopovlukom se pravda drugi lopovluk. I najtuznije sto se ne vidi kraj tome.
Niti vidim da neko zeli da se pozabavi BusPljucom, niti putnicima bez karti.
Jadna smo mi zemlja, bez ikakve perspektive....
 
ta procena o broju švercera je možda i prevelika.

danas bus plus uđe u 95, samo jedna osoba nije imala kartu.
 
Odlicno zapazanje :kk:
,,. . .Ако се јавни превоз у Београду финансира 70% субвенцијама, са 15% од наплате реклама у и на возилима и само 15% од наплате карата, од којих Бусплус узима својих 8%, што је 1,2% од укупног финансирања.... ,,

uka buka (8%) na vuka
a lisica meso pojede (70%+15%). . . :bash:

70% subvencija od novca gradjana a zahtev gradjana da se racionalnije novac koristi
tj da se smanji visak zaposlenih u korist kvaliteta, se godinama ne uvazava
vec dizemo ,, uku i buku,, na tih 8% jeste razlog da se zapitamo za nase zdravlje

svaka masina moze da ,,hrani,, odredjen broj zaposlenih samo u javnom prevozu taj broj je za Ginisovu knjigu rekorda

Bus plus je dosao u momentu kada niko nije mogao da ostvari naplatu i sigurno da nije najbolji izbor
ali je uspeo da uspostavi kakvu takvu naplatu tj. red

treba najuriti Bus plus (8%) ali hajde da se prvo uspostavi kakav takav ,,red,, i u onih trulih i 70% + 15%

a za sve svercere navedena vest je umirujuca
jasno navedeno da je ostavljeno dovoljno vremena po ulasku poslednjeg putnika pre kontrole da se isti validiraju
pre blokiranja samih validatora
sobzirom da su kontrolori vidno prepoznatljivi, blagovremeno svi bez karte mogu bezbedno da izadju
i time izbegnu konfliktne situacije i kazne

Svi tz,,bundjije,, su zapravo u funkciji zastite nedodirljivih haoticnih 70% + 15%
bacajuci nam kosku tj prasinu (8%) u oci kako bi haos mogao jos dugoooo da potraje :kum:
 
laki72":15fy498j je napisao(la):
Nema nama spasa.
Jednim lopovlukom se pravda drugi lopovluk. I najtuznije sto se ne vidi kraj tome.
Niti vidim da neko zeli da se pozabavi BusPljucom, niti putnicima bez karti.
Jadna smo mi zemlja, bez ikakve perspektive....
Tuzno...ali surovo istinito
 
Хаха, па мени овај бусплус просто не да да платим карту.
Таман сам решио да их сутра, после неколико месеци, частим једном картом пошто већ имам да обавим довољно сморан посао да ми се не да да се замлаћујем и с њима, међутим, отворим Блиц и имам шта и да прочитам... А таман су се мало смирили, а ја био добре воље. Сад ми се опет количина бусплус-токсина попела преко 0,05, тако да од мене неће видети ни моју алтруистичко-филантропску квоту од једне откуцане карте квартално. Хаха, стварно су чудо ти људи.

Е да, на њиховом сајту свих ових месеци у опису поступка контроле стоји да блокирају апарате по уласку. Озбиљност, као и увек. Предвиђам да ће апликација бусплусЛокатор највише профитирати од ове блусплусовачке офанзиве.
 
Њих треба наглавачке избацити, нога у дупе, па на суд. Тај се осећај не да умањити!
Што се нашег овог несрећног предузећа тиче... никакве иницијативе неће помоћи, осим иницијативе да и градска власт попије ногу у дупе, па да их препустимо сировом политичком реваншизму и надам се затвору. Што је боље ипак од заслуженог!
 
Bilo je fino danas smo delili letke u bg vozu,u tramvajima i busevima povodm svetskog dana besplatnog prevoza.

Reakcije ljudi su uglavnom bile apaticne mada je bilo i pozitivnih koji bi se radovali kada bi culi da se vec 70% GSP-a subvencionise i sa jos 15% bi imali 100% besplatan gradski prevoz.

Mada je bilo i defetista koji vikase kako je to utopija.

Sve u svemu uradismo nesto korisno.A bilo je i fino druzenje sa bus plusovcima,o tome vise nek kaze karlo kada stigne.
 
Апатија је свеопшта. То је уосталом и циљ политичке елите, јер је лако владати апатичном масом.

Субвенционисани превоз није никаква утопија, већ реалан модел, нарочито у случају Београда, али се у држави где имаш намет до намета, где плаћаш канализацију а немаш је, где плаћаш претплату а не гледаш тв, где плаћаш за атомска склоништа којих нема, одношење смећа а немаш контејнер итд, итд, итд....
....логично је да по аутоматизму свест одбија чињеницу да нешто може бити бесплатно, нарочито ако се дотична услуга увек плаћала, а нарочито ако се плаћа у "цивилизованом свету", шта год то значило.
 
Takodje je zanimljivo sto ljudi uglavnom vikase da toga nema u EU,a kada pomenes Talin i Estoniju misle da je to neka rupa a ta zemlja i grad su nebo i zemlja u odnosu na nas.Recimo cim udjes na teritoriju Estonije ukucas broj licne karte ako si njihov drzavljanin i imas besplatan wi-fi internet.

Sada je primetno da imamo propagandu da u EU ako svi odluce da idu goli u ulici i mi trebamo to raditi,ne zato sto je to razumno i prakticno vec jer to rade EUropljani...
 
Лично, ја сам више него задовољан. Реакција је било различитих, али углавном позитивних. Ја сам делио летке уз: "Добар дан, данас је светски дан иницијативе за бесплатан јавни превоз, прочитајте!". Често су људи одговарали "и заслужујемо бесплатан превоз". :gobb:

Показало се да је при дељењу летака било јако важно искуство, и да су искусни делиоци делили знатно више, али и то је добро. Мање искусни су се пекли занат :gobb: Биће змајеви за коју годину! Поделили смо око 600 летака, и могу да кажем да је рецепт мало већи формат (А5), крупан фонт и минималан број речи пун погодак! Било је интересантно гледати како у неком тренутку мноштво људи чита наш летак. Успех је да је сајт Удружења, основан пре 8 дана, имао преко 100 прегледа!

текст летка":2jg3g30k je napisao(la):
ЗАСЛУЖУЈЕМО ЛИ БОЉИ ЈАВНИ ПРЕВОЗ?

- Аутомобили заузимају 86% уличног простора Београда за 20% транспорта
- Град је презагађен и буком и гасовима
- Већ се 70% градског превоза финасира из буџета
- Због превише аутомобила градски превоз је неефикасан
- Уз све то, превоз је скуп, спор, прљав и распада се

РЕШЕЊЕ ЈЕ

- Масован и јефтин шински превоз, као у свим метрополама Европе
- Бесплатана превоз финасирати таксама на гориво, паркинг...
- Чистији, тиши, бржи, удобнији јавни превоз

Удружење љубитеља железнице, поводом 2. марта, светског дана бесплатног јавног превоза.
Сајт Удружења љубитеља железнице:
http://vozoljubitelji.blogspot.com/
Сајт иницијативе за бесплатан јавни превоз:
http://freepublictransports.com/
Реакција је било разних. Један лик је причитао и вратио са речима: "Не волим железницу".

Сцена са контролом је била интересантна. Улази контрола, а ја намерно дајем летак:
Контрола: "То дај оном ко те је послао!"
Ја: "Ја сам самог себе послао! Ми смо Удружење љубитеља железнице, нестраначка, невладина, непрофитна организација, и ја сам председник."
Контрола: "Аутобус није железница, на погрешном си месту".
Ја: "Ту апсолутно нисте у праву, ја сам саобраћајни инжењер, и аутобус је део транспортног система! Не могу се подсистеми посматрати изоловано! Ово је чисто грађанска иницијатива..."
Контрола: "За кога радите?"
Ја: "Ја сам у пољопривреди и потпуно сам независан од система! Сам сам изабрао ту позицију, зато што са ње се може у овој ситуацији највише урадити за струку. Ја разумем да ви радите овај посао због материјалног опстанка!"
Контрола: "Па ваљда и сами схватате да сам у овој позицији пион. Не могу ја тако лако као ви да будем пољопривредник."
Ја: "Ето, ја не желим да будем пион!"

Ту се негде завршило.

Приликом следећег уласка, контрола је избегла аутобус у којем смо ми делили летке... Ваљда и ти људи не желе да сами себи отежавају...
 
Nisam za besplatan javni prevoz. Pokusacu da iznesem neke argumente za to. Izvinjavam se na dugackom postu.

1. Javni prevoz nije direktno povezan sa egzestencijalnim pitanjem ljudi. Znam, odgovor ce da bude kako time idu na posao itd. Ali da bi neko preziveo, dakle elementarne egzistencijalne potrebe su hleb, mleko/otrovno ili ne/,ulje, brasno, so, secer, voda, pa cak u danasnjem vremenu i struja. Sve se to placa. Meni je posle tesko objasniti zasto ja ne mogu da udjem u prodavnicu i uzmem samo jedan hleb i mleko i izadjem i ne platim? Sto to ne mogu a direkto je egzistencijalna potreba, jer ja, i bilo ko drugi bez tih osnovnih zivotnih namirnica ne mogu da zivim, a bez prevoza mogu? Isto je i sa strujom, ako se ne plati ona se iskljucuje, i dzabe sto je ona meni neophodna za posao, spremanje hrane, ucenje itd. Ja za prevoz uvek imam opciju pesacenja, voznje bicikla, a bogami za struju nemam drugu opciju. Ili je platim pa je imam, ili je ne platim pa je nemam. Isto je tako i za druge stvari.

2.
Аутомобили заузимају 86% уличног простора Београда за 20% транспорта
Ako vec kazete da se automobilima u Beogradu danas izvrsi samo 20% transporta, kakav je efekat onda uvodjenjem besplatnog prevoza? Ne mislete valjda da ce onda prevoz automobilima da padne na 0% ili 5%? Naravno da nece. Oni koji koriste automobile, oni ih ne koriste sto je jeftinije, oni znaju da im je to skuplje. Ljudi koji idu automobilima, koriste ih jer : 'nece da se guraju', 'ljudi u autobusu smrde', 'u autobusu ih svi izgaze' ... pa sve do toga sto ih jednostavno mrzi da pesace 5-10min, ili da presedaju na 2 ili vise prevoza. Ovo se pogotovu odnosi kada je lose vreme, kisa, sneg itd.
Dakle bojim se da niste dovoljno usli u problem i videli profil ljudi ko koristi automobile, zbog cega. Nakon toga bi sledila analiza mogucih resenja.
3.
Већ се 70% градског превоза финасира из буџета
Pa ovo je dovoljno uzasavajuce! Zar nije poenta, izvrsiti reorganizaciju GSP-a, modernizovati sistem naplate /uvodjenjem vise vrsti karti/, boljom kontrolom itd, pa da se recimo ne finansira 70% iz grada, vec recimo 40%? Usteda bi godisnje bila oko min.30mil e, ako se ne varam. Sto te pare ne bi isle recimo na poboljstavanje tramvajskog sistema? Ili cak mozda izgradnu metroa? Ovde na forumu su bil razni predlozi koje takse uvesti da bi se mogli krenuti sa izgradnjom, a sada bi rasipali novac za besplatan prevoz svih. Znam, opet ce biti odgovor, 'ali to oni nikad nece uraditi'. Pa i nemora. Meni je vaznije recimo da STF ili resimo Somi u Zaklopaci dobiju kanalizaciju, nego ja da se vozim prevozom za dz. Da nebudem populista, da uprostim, vise volim da se ulaze u infrastrukturu grada nego da se finansira besplatni prevoz za sve.
4.
Због превише аутомобила градски превоз је неефикасан
Na pocetku je navedeno da se automobila izvrsi 20% transporta u Beogradu. Pa kud ces manje? Mada ja mislim da je taj procenat veci, mozda cak i duplo. mrzi me da trazim tacne podatke. Ali opet se vracam na prvu stavku, ko koristi automobile, profil ljudi, njihovo razmilsljanje. da li ste izvrsili anketu medju vozacima automobila, sta ih odbija da koriste javni prevoz? Da li bi ga koristili ako bi bio besplatan?
5.
Уз све то, превоз је скуп, спор, прљав и распада се
Slazem se. A sta ces dobiti uvodjenjem besplatnog prevoza? Nista, isto to. To je do bolje organizacije, odrzavanja, ali i finansija. Besplatni prevoz za sve, ga sigorno nece sam od sebe popraviti. Nemojte da mesate te dve stravi, populisticko je, a kontraproduktivno je po inicijativu.
 
Da ne stavljam sve u jedan post, bilo bi previse.

Elem, da ne bude samo da kritikujem. Da pokusam da predlozim neka resenja koja mislim da bi dala rezultat.

Vece ucesce javnog prevoza u Beogradu je moguce postici:

-poskupljivanjem parkiranja, narocito u centru u vremenu od 6.30-17.30h - gde bi dodatni novac se ulago u bolje odrzavanje i nabavku vozila za GSP, ili mozda izgradnju metro-a
-ostrija mera od ove je potpuna zabrana parkiranja vozila u centru, osim stanarima zgrada, a dozvoljen samo prolazak kroz centar. Kao na primer u Becu
- uvodjenjem par-nepar dana za ulazak u centar - podsticanje 'delenja' automobila, tj da kolege sa posla na primer, koriste jedan auto umesto da svako svoj vozi.

Mozda ima jos nekih resenja, ja nemogu da se setim sada na brzinu. Dakle poenta je dodatno troskovima opteretiti vozace automobila, jer samo tim nacinom ce preci na druge vidove prevoza. Time se dobijaju dve stravi: prva - smanjenje ucesta automobila u prevozu, a druga - od dodatnih taksi, placanja parkinga, kazni za nosenje vozila itd direktno poboljsavanje kvaliiteta javnog prevoza, a ne subvencionisanje besplatnog prevoza. Usput, boljom naplatom prevoza, se deo para preusmerava na izgradnju ingfrastrukture.

Pod drugim vdovima prevoza, mislim i na pesacki i biciklisticki. Ne retko, ljudi koriste automobile da bi otisli na posao koji je 1-1.5km udaljen od njih. To je 15-20min pesacenja. Potrebno je takodje znacajjnije promovisati i bickiklisticki transport, na primer, podrsitaci kompanije razmin poreskim olaksicama da svojim zaposenima obezbede bicikle kao kod SC, i populizacija istih. Malo njih zna da takvi bicikli i postoje.

Verovali ili ne i ja sam za besplatan prevoz, ali samo odredjenih socijalnih grupa ljudi. Pa tako naprimer, porodice cije primanje po clanu domacinstva je ispod 15.000din bi imale besplatan prevoz, za one cije primanje po clanu domacinstva je do 20.000 popust je 50% na mesecne karte itd. Dakle besplatan prevoz DA, ali samo za odredjen broj, i to koji su zaista socilijalni slucajevi, nikako za sve.

Toliko od mene, hvala vam na strpljenju.
 
Milanche, ako nije tajna, koliki ti je mesecni prihod? :)

Ne moras da odgovoris naravno, ali ovo je dovoljno kod ljudi koji su za placanje prevoza ili skuplji prevoz. u 99% slucajeva na beobuildu su to bili situirani ljudi ili studenti sa ajfonom koje izdrzavaju roditelji...

Na forumu joj nisam sreo nezaposlenog koji je za ovu cenu prevoza ili "trzisne principe"...

A nezaposlenih i unesrecenih ima koliko hoces... To su ti sto smrde i sto gaze jer je guzva... To su oni sto spavaju na putu od posla do kuce ili obrnuto... To je onih 25% nesrecnika koji nemaju privilegiju da budu zaposleni... To su oni koji taljigaju iz Obrenovca i do Beograda svaki dan da bi radili za 20 000...

Imamo sistem gde smo dozvolili da Beograd izgleda ovako kako izgleda i imamo sistem gde ne obezbedjujemo coveku pravo na rad, a neki od vas se pozivaju na trzisne principe... I to su uglavnom situirani ljudi... Necu uopste da ulazim u to kako se u Srbiji nalazi posao i koliko je to moralno niti osudjujem nekog po imenu, samo mi smeta to licemerje u celom drustvu...

Nadjemo posao preko stranke/veze i onda pljujemo po nesrecnicima od kojih smo kao pobegli...

A ako cemo o trzistu i realnoj ceni karte, moze i ova logika: Recimo da ti do posla treba 10 km. Znaci 20 km dnevno prevoza. Uzme se lepo kapacitet zglobnog autobusa (da kazemo 100 ljudi) uzme se potrosnja na 20 km i to se sve izdeli i dobijes "realnu cenu" prevoza za dan... Cak i dodas 100 % na tu cenu za amortizaciju i zaposlene i eto trzisnog principa... :p

Pa nece biti da moze tako, jer je javni prevoz krvotok grada i ne treba samo meni vec i onom nezaposlenom i onom iz Obrenovca, i onom sto radi u pekari pa ide praznim busom u 4 ujutru na posao.
 
Feanor":3lpxsr05 je napisao(la):
Milanche, ako nije tajna, koliki ti je mesecni prihod? :)

Nije tajna, nezaposlen sam, prijavljen na Birou, nemam automobil i koristim iskljucivo javni prevoz :) I nezalim se zbog toga, mislim sto koristim javnim prevoz :) Otac mi je penzioner, majka isto. I nikad nisam, niti cu da kukam, niti trazim da me neko sazaljeva. Svaka teskoca je neko iskusenje, gde se najbolje pokazuju lucne vrline ili slabosti. To je neka moja filozofija. I uglavnom imam mesecnu kartu, onu od 1100 din. Dok sam bio student, imao sam je svakog meseca, osim za vreme leta, kad ili nisam tu, ili ne idem previse prevozom /uglavnom vozim bicikl leti/, pa mi se vise isplati da placam pojedinacnu kartu.

Jos nesta, nisam rekao da je moje razmiljanje da ne koristim prevoz 'jer mi smrde', vec da tako rezonuju oni koji iskljucivo koriste automobil. Ja pricao sa njima i sve ono sto sam napisao, samo sam preneo sta sam cuo : 'Lepse je meni da sedim u kolima i slusam muziku, pa makr stajao u koloni, nego tamo da se guram, da mi smrde...' I zato kazem da nije uzeto u obzir stavove i razmisljanja vozaca automobila, a o njima se radi.

I nisam za potpuno trziste uslove. Uvek treba imati obzira prema svakom ljudskom bicu. I onom koji nema, i onom koji je nezaposlen, i onaj koji radi za male pare a izdrzava porodicu i td, zato sam i naveo to u drugom postu, ako si pazljivo citao.
 
"Nije tajna, nezaposlen sam, prijavljen na Birou, nemam automobil i koristim iskljucivo javni prevoz"

:)

Tema je komplikovana iz mnogo razloga. Da ne sirim pricu, ja sam uvek za to da svi zajedno tezimo da vecini zivot bude laksi ako je to moguce. Ja mislim da je moguce imati besplatan ili duplo jeftiniji javni prevoz i za to cu se zalagati.

Nikada necu biti za pravila dzungle i @svako za sebe@ kombinacija... Nikada necu podlegati laznom elitizmu omalovazavajuci one koji nemaju srecu, uslove, mogucnosti kao ja... Sta god lici na taj eksploatatorski kapitalizam koji nam namecu bus plus varijantama ja cu napadati...

Licno sam u nekim kriznim vremenima dolazio u situaciju da nemam za dorucak pare, a moram da platim kartu i ne zelim ni da zamislim kako je ljudima kojima je to svakodnevnica... Jednostavno, nakaradan izvrnut sistem...
 
Драги наш Миланче, слажем се са већином онога што си написао, уз напомену да доста тога изнесеног у овој кампањи пркоси струци. Када смо осмишљавали ову кампању, водили смо се следећим чињеницама:

1) Да би био запажен у вишемилионском друштву, мораш деловати скандалозно, провокативно, бомбастично!
2) Од силних политичара по медијима, ретко кад се појави неко ко се представља као инжењер било чега. Чак и ако се појави, то су партијски другови, неки од мојих професора на СФ, који воде посебну политику.
3) Тема је актуелна, и много је огорчених на Бус-плус.
4) У оквиру кампање, вожњу аутомобила тежимо да прикажемо као ружну особину, узурпацију градског простора. Доминантна већина грађана не може себи да приушти луксуз свакодневне вожње аутомобилом, и кампања је окренута тој већини.
5) Први пробој у медије, и појављивање имена "Удружење љубитеља железнице". Отвара се нови простор да се брани не само моја, него и све инжењерске струке, као и права грађана када је у питању превоз. :gobb:


Правила одређених кампања по много чему пркосе правилима струке, али без кампање, одлични визионарски пројекти су осуђени на гробље пројеката. :dil:

Бесплатан јавни превоз није све или ништа. То је термин прилагођен народној маси, која је површна, а који не одговара ни струци ни логици. Са аспекта струке, тачан појам би био, превоз без наплате карата за одређене категорије корисника, одређени део транспортне мреже, или цео систем.

Мој лични став, које решење бесплатног јавног превоза би било најближе оптималном је:
1) Бесплатан превоз у граду за малолетна лица, и пунолетна до завршетка средње школе. Старији чланови ове популације идентитет доказују ђачком књижицом.
2) Одређене здравствене категорије, и стара лица преко одређених година старости. (то углавном већ постоји).
3) Бесплатан превоз у кругу двојке, укључујући и обод круга двојке. Евентуално и неки други специфични делови града. Разлог је што јако много путника ту преседа ради последњих километар путовања, највећа је потражња за паркинг местима, многи праве гужву лутајући да нађу паркинг...
4) За време специјалних догађаја, вандредних ситуација, задушница, реконструкција. На пример, реконструише се Таковска, користи се само 1+1 за јавни саобраћај, и бесплатан превоз све од Мостара до Панчевачког моста, или за време задушница, ограничавати приступ аутомобилима око гробаља по 3 километра у круг, а у тој зони бесплатан превоз...

Одређеним чисто инжењерским решењима, уз мање до осредње инвестиције, могуће је смањити оперативне трошкове, повећати брзину и поузданост јавног превоза за 20-50% зависно од делова града. Највећа побољшања су могућа у унапређењу и бољем коришћењу запостављених шинских система. Наравно, бициклистичка путовања су по град повољнија и од најповољнијег градског превоза, и то је једна од важнијих смерница ка јефтинијем, поузданијем, доступнијем, еколошки и енергетски одрживијем транспорту у граду.

А по питању аутомобила, у последњих 10 година кретања аутомобилом по Београду је 20-27% уз осцилације зависно од цене нафте, раста и падова дохотка и запослености у том периоду. Један аутомобилски путник заузима 40-60 квадратних метара градских површина, аутобуски 6-10, а добро коришћених железничких система знатно мање! Путник потпуно подземног метро-а само 0,5 метара квадратних градских површина. Ове вредности се за сваки град разликују, али не много. Кретања јавним превозом су у последњој деценији била 45-58% јавним превозом, и 20-35% пешке. Код нас је релативно добро одрађена статистика пешачког саобраћаја, за разлику од многих градова света где је аутомобилски лоби врло јак.
 
Karlo del Ponte":135qz31d je napisao(la):
1) Да би био запажен у вишемилионском друштву, мораш деловати скандалозно, провокативно, бомбастично!
2) Од силних политичара по медијима, ретко кад се појави неко ко се представља као инжењер било чега. Чак и ако се појави, то су партијски другови, неки од мојих професора на СФ, који воде посебну политику.
3) Тема је актуелна, и много је огорчених на Бус-плус
Slazem se. Ali pitanje i koju i na koji nacin poruku poslati. Nije dobro lagati, ili ne puno :) , i pricati nesta u sta sam ne verujes. Stoga ako kazes da se prevoz raspada i da je prljav, a kao resenje nudis besplatan prevoz, zaista ne vidim kako si resio problem. Ako opet kazes da se gradski prevoz sufinansira iz budzeta sa 70%, sta je to inovativno da se subvencionise sa 100%? Tj, takvim nacinom samo ces donekle stvoriti odbojnost i nepoverljivost kod ljudi, ko ono cuveno 'hleb za 3 dinara', reci ce 'sta me bre ovaj farba' ? Ako hoces podrsku sire populacije, moras da stvoris osecaj solidarnosti, da gadjas ljudima na emocije. Tada ce reagovati. Stoga sam na brzaka napravio 'demo' plakat

Dakle poenta je da se ljudi prepoznaju tu, da bi to i podrzali. Moze natpis da buse sta god, tipa' kasni vam plata?' ili tako nesta, i tekst koji nece biti strucan kao sto si rekao "превоз без наплате карата за одређене категорије корисника, одређени део транспортне мреже, или цео систем" vec uproscenim jezikom ono zasta se zalazes, ali bitno je da ne skrenes u populizam. I u tekstu sam pokusao da izbegnem reci 'socijalni slucaj' jer nije lepo da se neko prepozna kao takav, cak i da jeste. Dalje im ostavljas link, gde mogu da potpisu neku peticiju, da se informisu vise ako ih zanima itd. Sa takvim da kazem, socijalnim planom, mozes da dospes i do gradskih struktura, gde bi im izlozio onda celokupan plan.
Karlo del Ponte":135qz31d je napisao(la):
4) У оквиру кампање, вожњу аутомобила тежимо да прикажемо као ружну особину, узурпацију градског простора. Доминантна већина грађана не може себи да приушти луксуз свакодневне вожње аутомобилом, и кампања је окренута тој већини.
Sa ovim se ne bi slozio, jer smatram da se pogresnoj populaciji obracas, a drugo navike se jako tesko menjaju, pogotovu ko je navikao na komotitet automobila, i njega nece nikakv letak isterati, vec samo velike naknade za parkinje i slicno.
Dobro je sto ste se probili u medije :kk:
Koliko me secanje sluzi, izmedju 55-60% se koristi javni prevoz, oko 30-35% automobile i ostali drugi vid prevoza. Mada bi trebao negde da procackam te podatke.

@Feanor: Slazem se da se tesko zivi, da ima ljudi koji jednostavno nemaju pare za kartu i da im je svakodnevni izbor dorucak ili karta. Ali to je posledica. Moje misljenje je da ne treba da se bavimo posledicama, vec sta je uzrok. Naravno, kao sto rekoh tim ljudima treba dati mogucnost da zive dostojno coveka, ali bojim se da se to ne reseva davanjem besplatnog prevoza svima.
 
milanche":1gmutm5q je napisao(la):
...Koliko me secanje sluzi, izmedju 55-60% se koristi javni prevoz, oko 30-35% automobile i ostali drugi vid prevoza. Mada bi trebao negde da procackam te podatke....
Не мораш да чачкаш, добри су подаци, уз напомену да је намерно изостављен немоторни саобраћај. Како је немоторни саобраћај у Београду 20-30% (и он варира из године у годину, али у овом домену) 30%*0,7=21%, а 35%*0,8=28%, у питању је интервал вредности 21-28%, тако да нам се вредности поклапају :wink:

А када је у питању кампања, карактеристика 2.марта је то што је то један тачно одређени дан у години. Акција је припремана недељу дана, и била је најављена и на овом форуму, поред свега. Ако смо и направили неке грешке у кампањи, то је одлично, и свака примедба је добра основа за даље унапређење кампање :kk: Сећате се да је читав низ чланака у медијима изашао са критиком овог решења Славије какво нам спремају, а још много више чланака против "Бус-Плуса", па нити је решење Славије промењено, нити је цела прича око "Бус-Плуса" постала иоле транспарентнија и на корист грађана. Једино што је укинуто обавезно валидирање и улаз само на предња врата, али ништа више и боље. И Миксер 2012. је био "тема дана" у неким медијима у мају 2012. и на крају вук појео магарца. Шта да кажемо људима, када нас буду посетили на Миксеру 2013, да баш ништа од онога што смо предлагали није реализовано? Било која кампања треба и мора да траје! Какву год или какве год да смо поруке слали до сада, идемо даље! Време тече само у једном правцу! Требамо имати континуитет и гурати ствари до краја. :gobb:
 
Vrh