Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Данко, стварно, прочитај шта је написано, зато се поруке и памте. Ако овако будемо од почетка свакоме објашњавали све, чему онда служи памћење порука на форуму и која је сврха?
Да си то урадио, видео би и да је подршка БусПлусу, која је на овом форуму на почетку била поприлична (на моје запрепашћење и неверицу, али су се људи ваљда понадали неком реду, док је другима било јасно да нема ништа од тога), веома опала у последње време, изузев Бивиса и тако још понеког ко и даље успева да пронађе нешто фасцинантно и пажње вредно у целом овом циркусу. Такође, негде назад на форуму имаш линк на чланак који детаљно и разложно објашњава наплативост јавног превоза у Београду још од седамдесетих до данас. Одрађен је пажљиво и професионално, па ћеш се из њега уверити да међу људима у Београду не постоји никакав иманентни отпор плаћању карте, већ је плаћање/неплаћање скоро увек директан одговор на понашање надлежних и неко опште стање.
 
И колега из Хамбурга вероватно не може да замисли човека који прима 24 000 динара у БГ, или оних 25-30% незапослених... Супер је кад због превоза немаш за биоскоп "понекад", али кад због превоза немаш за гладан стомак или инфостан...
 
U Hamburgu je karta za jednu voznju 2,95€,mesecna 96,90e,a ako uzmes godisnju odbija ti se mesecno 80e.
Mnogima je to preskupo ali...

Колика је просечна плата у Хамбургу а колика у Београду? За само две године, са не тако великом инфлацијом и ценама нафте које нису скакале је карта са 40 динара скочила скоро дупло. И даље нису уведене сатне, дневне или недељне карте. И даље се наплаћује провера доласка возила (у 21. веку се један упит од свега 4кб наплаћује 3 динара?). И даље нико не даје одговоре на бахато трошење државног новца:
Колико је коштало штампање хиљада бесмислених налепница (и све остало што иде у трошак типа билборди, рекламе, панои,итд) који обавештавају кориснике превоза куда и како да уђу у аутбоусе (које уз то нико ни не поштује). За тај новац су могли да купе барем неколико екрана са приказом времена доласка возила.
Не! Битно је да се директори утркују ко ће више пара да отме јер знају да су им ово последњи дани на власти.
 
Или све субвенционисати или убацити контролора у сваки аутобус, тролу, трамвај, воз и онемогућити шверц. У првом случају сигурно плаћа свако исто а у другом опет треба оставити простора за категорије које не могу да плате. У оба случаја исте секунде да буде транспарентно све, и да не излазе кршеви опасни за здравље и безбедност па макар више чекали. И да никако не изађе један прљав, са толиким бројем људи у гсп све мора да буде чисто, ако буде притужби свим службама преполовити плате а руководиоцима укинути исте до испуњења захтева грађана ( ово је умерена верзија, да се не поделе откази ) Нек рибају, да зараде динар, знам да сви много кривинаре.
 
налетех на електронску карту Ст. Петербурга

stpbgr.jpg


stpbgv.jpg
 
Zasto Beograd ne uvede porez koji je drzao Covic. Onih 3% bi danas dosta napunilo budzet grada a stvari bi funkcionisale mnogo bolje. 1% je dovoljno da se odvoji za gsp a teret ne bi pao na ledja gradjana vec i privrede.
 
direktor":gjsowhli je napisao(la):
VEoma interesantno ali tamo se tim bave profesjonalci a ne amateri http://podorozhnik.spb.ru/
Pogledaj te spisak vrsta karata ako se nevaram
http://podorozhnik.spb.ru/%D1%82%D0%B0% ... 1%82%D1%8B

да, то су им цене. стварно имају пуно комбинација (само за бус, приградски бус по километру од града, само за трамвај, само за тролејбус, комбиновано за све видове превоза (5.584,66 динара је месечна за све превозе), студентске, за одређен број превоза). ево овде преведо на српски, па кога занима може да види
 
http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... a-20-odsto
Busplus: Prodaja dopuna manja 20 odsto?!
N. V. BRKOVIĆ | 05. februar 2013. 22:40 | Komentara: 1
U decembru 2012. godine dopunjeno 276.596 personalizovanih "Bus Plus" karata za prevoz. U decembru 2010. prodato 297.000 tadašnjih markica




Bus plus
"BUS PLUS", za i protiv. Jedni ga hvale, drugi kude, a istina je, kao i uvek, "negde između". Beograđanima je svakako po volji što mogu na pojedinim stanicama, ili putem SMS da saznaju kada im stiže željeno vozilo, i nove karte su praktičnije od starih "pantljičara", dok su negativni komentari prevsahodno vezani za kontrole tokom kojih su mesecima zaustavljani autobusi, tramvaji ili trolejbusi u stanicama.

Svoj sud o novom sistemu dala je i statistika. Nadležni iz "Bus plusa", posle tri meseca od njegovog uvođenja, hvalili su se rekordnom prodajom. Tadašnji podaci govorili su da su do aprila 2012. izdali 633.934 personalizovanih kartica, a u martu je prodata ukupno 341.371 dopuna za personalizovane kartice. To je bila impozantna brojka u odnosu na GSP čija je rekordna prodaja zabeležena u novembru 2010. godine, kada je prodato 297.215 markica.


Međutim, prodaja personalizovanih "bus plus" kartica u decembru 2012. srozala se ispod broja prodatih GSP mesečnih karata pre tri godine, kada je služba prodaje najvećeg gradskog prevoznika izdala 286.554 markice.

- U decembru, od ukupno 276.596 prodatih dopuna za personalizovane kartice, zaposleni su platili 131.766, dok su 144.830 dopuna kupili sugrađani koji pripadaju povlašćenim kategorijama - kažu u Direkciji za javni prevoz.

- Prosečni mesečni prihod od prodaje personalizovanih dopuna je 586.860.474, a od nepersonalizovanih dopuna 206.925.147 dinara. I zadovoljni smo naplatom.


DIREKCIJA: 50.000 KORISNIKA VIŠE
I PORED evidentnog "minus" predznaka, u Direkciji tvrde da su prihodi porasli. U odbranu novog sistema, navode i da od njegovog uvođenja, Beograd ima 50.000 korisnika javnog prevoza više. Kako navode u Direkciji za javni prevoz, "sistem je izazvao veliko interesovanje u zemlji i u inostranstvu, u njegove mogućnosti uverili su se predstavnici Skoplja, Budimpešte, te delegacije više zemalja Evrope i Azije".

Iako nadležni za naplatu gradskog prevoza nemaju zamerku na rad novog sistema, činjenica je da broj dopuna opada iz meseca u mesec.

Tako je i u oktobru kartice dopunilo 287.000 putnika, što je tek polovina ukupnog broja izdatih personalizovanih kartica. A kao i obično najažurniji bili su zaposleni - 136.000 dopuna.



STUDENTI BROJNIJI OD PENZIONERA

U DECEMBRU 2012. je dopunjeno 144.830 personalizovanih kartica za povlašćene kategorije. Među njima najviše je bilo studenata - 45.405, prate ih penzioneri - 39.619, a potom nezaposleni - 38.471. Svega 17.863 srednjoškolca odlučilo je da dopuni svoju putnu ispravu, dok je ostalih povlašćenih bilo 3.472.
 
Апропо расправе о цени превоза у Београду и у иностранству, ево једног чланка из Курира од пре два дана и упоредном табелом цене карте. Цео чланак са сликама:

SRAMOTA: Prevoz u Beogradu najskuplji u Evropi!
BEOGRAD,06:32, 04.02.2013.
Autor: Sanja Ilić,Foto: Marina Lopičić
98komentara
• Pošalji e-mail
• Odštampaj tekst
Cena karte na mesečnom nivou u zemljama Evropske unije manja je od pet odsto prosečnih primanja, dok kod nas zaposleni neretko odvajaju više od 20 odsto zarade za mesečnu „bus-plus“ kartu

Ovakvi nas voze, a traže velike pare za karte

BEOGRAD - Sramota!
U zemljama Evropske unije za mesečnu kartu u javnom gradskom prevozu treba da se izdvoji manje od pet odsto od prosečne zarade, a u Beogradu se odvaja i do 21,66 odsto primanja jer je plata srpskih radnika neretko i 15.000 dinara! Ovu računicu izveo je građanski pokret „99 posto“, koji se zalaže za besplatan gradski prevoz, na osnovu poređenja naših i cena karata u gradovima Evrope. Da zlo bude veće, od kada je gradonačelnik Dragan Đilas naložio uvođenje sistema „bus-plus“, prevoz je dodatno poskupeo.

Plata 15.000

- Ispada da za mesečnu markicu u Beogradu, koja košta 3.200 dinara, treba da se izdvoji između 21,66 odsto i 13 odsto od ukupne plate, koja iznosi od 15.000 do 25.000 dinara. Najgore je što veliki broj ljudi radi i za manje - kažu oni i dodaju da kada gledate cenu „bus-plus“ karte, ispada da nam je standard jači nego u ostatku Evrope. U stvarnosti, samo oni srećnici kojima je plata veća od 60.000 dinara za prevoz izdvajaju manje od pet odsto svojih primanja, što je slučaj i u EU.

Kritičan stav prema gradskim čelnicima koji utiču na cenu javnog prevoza odnosi se i na to što mesečna karta ne važi u noćnom prevozu, pa je onima koji rade noću uskraćeno 150 sati vožnje koji bi trebalo da uđu u cenu! Opaska je upućena i na činjenicu da građani većine zemalja Evropske unije jednom platom mogu da kupe nekoliko hiljada pojedinačnih karata, a u Srbiji samo par stotina.

Skupi krševi

Vera Vida iz Centra za zaštitu potrošača Srbije kaže da je tačno da je naš prevoz dosta skuplji u odnosu na region, ali i Evropu.
- Pored hrane koja je skupa, jer nas potrošačka korpa umesto predstavljenih 55.000 staje 110.000 dinara, visoka je i cena prevoza. Razlog je taj što nema konkurentnosti, pa prevoznik radi što mu je volja!

Skoro sam se vratila iz Poljske i Austrije i tamo je jeftinije nego kod nas, a vozila su mnogo pristojnija - navela je Vida, sa kojom se slaže i Goran Papović, predsednik Udruženja za zaštitu potrošača.
- Dajte nam evropski kvalitet i standard, pa nas bombardujte i njihovim cenama - rekao je Papović i naglasio da je naš problem što uvek sve ide preko grbače potrošača.

Njemu je svejedno, on se vozi u BMW




Direkcija: Direktor je na sastanku!

Direkcija za javni prevoz Sekretarijata za saobraćaj grada Beograda zadužena je za formiranje cene karata, ali nam do zaključenja broja njihov direktor Zoran Šarac nije odgovorio na osnovu kojih kriterijuma kreiraju cenovnik.
- Direktor je na sastanku pa nije bio u mogućnosti da vam se javi! - rekli su iz njegovog kabineta.

http://www.kurir-info.rs/sramota-prevoz ... nak-633223
 
Како ме нервирају више ова поређења плата са ценом карте, па у тој истој европи има људи са јако малим примањима па мора да плати ту скупу карту... У Лондону је 4.5 фунти односно 5.2 Е, а немају сви плату 2600 евра ?? Неко и преживљава тамо исто као и овде, али шта ће он ? Мора да плати... А код нас не мора, па се опет буне људи.
 
I mene nerviraju ta poredjenja,priznajem...jer se iznova i iznova upada u istu zamku. Ajde da vidimo sta se tamo dobija za placenu kartu? Ubedjen sam da je usluga daleko bolja nego ovde (za neke gradove i znam), pri tome mislim na red voznje, ucestalost, udobnost, ispravnost. To je ono sto uvek pominjem i pominjacu: ne dobijamo odgovarajuci kvalitet usluge za cenu koju placamo.

Nego zaista mi nije jasno prema kome je usmerena ova propaganda o `sjajnom sistemu za koji su zainteresovani drugi`. Mislim, nit` smo mi ga mi izmislili, pa da cemo kao imati nesto od uvaljivanja istog nekom, dok se s druge strane pokazao katastrofalno u praksi (nista nije pobosljano, NISTA). Ovi iz direkcije bi ponekad trebalo malo da se spuste medj` nas zemljane...ili bar njihovi ljudi iz odnosa s javnoscu, ako je vec to doticnoj gospodi ispod casti...
 
I mene nerviraju ta poredjenja,priznajem...jer se iznova i iznova upada u istu zamku. Ajde da vidimo sta se tamo dobija za placenu kartu? Ubedjen sam da je usluga daleko bolja nego ovde (za neke gradove i znam), pri tome mislim na red voznje, ucestalost, udobnost, ispravnost. To je ono sto uvek pominjem i pominjacu: ne dobijamo odgovarajuci kvalitet usluge za cenu koju placamo.

Nego zaista mi nije jasno prema kome je usmerena ova propaganda o `sjajnom sistemu za koji su zainteresovani drugi`. Mislim, nit` smo mi ga mi izmislili, pa da cemo kao imati nesto od uvaljivanja istog nekom, dok se s druge strane pokazao katastrofalno u praksi (nista nije pobosljano, NISTA). Ovi iz direkcije bi ponekad trebalo malo da se spuste medj` nas zemljane...ili bar njihovi ljudi iz odnosa s javnoscu, ako je vec to doticnoj gospodi ispod casti...
 
Е баш то, боље је да се пореде услуге него цене карата.
Ајде да узмемо само аутобуски саобраћај Лондонски коме је карта за једну вожњу 2.7 Евра. Добијете чисте аутобусе, све на свом месту, лепо обележене (дисплеје), сигурно седење пошто нема гужви у њима, мноооого дисплеја на стајалиштима, бесплатне апликације за телефоне како би се сазнало када долази аутобус ако нема дисплеја на стајалишту. Али што се тиче реда вожње исто је као и код нас, иду 2-3 аутобуса за редом неке линије, па га после нема 15 минута. Наравно они не трпе као ми зато што имају и алтернативу тј метро.

Када би ГСП направио квалитет исти онима који су у већини европских градова, не бих се жалио да карта буде и 150 динара.
Ко је био у осталим градовима нека каже како је тамо, што се тиче реда вожње и хигијене у возилима. У Бечу и Будимпешти сам се возио само метроом па не знам како им је стање у осталим видовима транспорта
 
Из пар вожњи по Будимпешти сам закључио да су им аутобуси бољи од наших али не драстично (још увек доста старих мађарских Икаруса, али постоји и добар број нових Волвоа), троле су нешто лошије, трамваји генерално бољи колико сам успео да приметим. Најновији трамваји су им Сименс Комбино, који су баш велики, уз њих сам још приметио и "широкотрупне" ЧКД (изгледало је као да су они у најгорем стању, али не као неке наше "катице") и мени непознате старинске трамваје који су генерално доста добро одржавани, али су страховито бучни и при поласку генеришу вибрације које вероватно могу да разбију камен у бубрегу :shok: Субјективно мишљење о некој генералној фреквенцији аутобуса је да је она виша него у Бг, али још увек не идеална. Током једне вожње смо упали у гужву какве не верујем да има у Бг.

Кад би код нас бар СМС-поруке/индикација доласка возила биле бесплатне...него господа отимају и кидају гдегод могу. Шампиони Универзума у цеђењу суве дреновине. Баш јадно, шибицарски...
 
Vas dvojica ne vidite dobro: piše prosečna plata. I navodi se jer se gleda odnos karta : plata.
 
Цене у нормалним системима се и формирају на основу ПРОСЕЧНЕ плате....
 
Али просечна плата у Београду тј Србији није 15-25 хиљада... Званична просечна плата је 34000 динара, ако не и више.
 
Neko jede samo kupus, neko jede samo meso - u proseku jedemo sarmu.
 
"Како ме нервирају више ова поређења плата са ценом карте, па у тој истој европи има људи са јако малим примањима па мора да плати ту скупу карту... У Лондону је 4.5 фунти односно 5.2 Е, а немају сви плату 2600 евра ?? Неко и преживљава тамо исто као и овде, али шта ће он ? Мора да плати... А код нас не мора, па се опет буне људи."

Пошто си са неком логиком и разумевањем у свађи, само ти желим од срца плату од 24 000 или да не нађеш посао једно време, и да ти тата и мама не купе ауто и гориво па филозофирај о томе како цена није битна...

Пошто не капираш појмове као што је просечна плата и не разликујеш 2600 фунти од 34 000 динара...

Све бре неки филозофи на овом форуму... Све неке мудрице дискутују о туђој кожи и проблемима... У страну све друге мањкавости овог накарадног превоза у БГ...
 
просечна плата од 2600 фунти не значи да сви имају 2600, неко има и јако мало
исто као и овде просечна плата од 34000 не значи да сви имају толико него неко има и 20000...

Не знам у чему је проблем ? Кажем како код нас тако и свугде у европи има људи са малим платама, па морају да плаћају превоз ако желе да га користе. Код нас су нон стоп изговори мале плате, које јесу мале, али нисмо једини на свету који имамо такве плате..
 
Danasnje novosti javljaju da je 50 000 manje kartica dopunjeno nego proslog meseca.

I da ih ukupno pretplatnih ima 276 000,oduzmite od njih broj onih koje drzava I grad placaju I dobicete realnu cifru koliko je bus plus uspesan
 
Pa to ti i pričam, kopmanijo, prosečna! Dakle, oni su morali da uzmu jedan reprezentativan broj, a u te svrhe najčešće se koristi prosečna plata. U njoj su sadržane sve ostale, i manje i veće. Ja zapravo ne shvatam kako ne shvataš.
 
Feanor":1tag8yhp je napisao(la):
Све бре неки филозофи на овом форуму... Све неке мудрице дискутују о туђој кожи и проблемима... У страну све друге мањкавости овог накарадног превоза у БГ...

Mislim da se zbog toga, i neprekidnog reklamiranja potpuno nebuloznih projekata poput bangkočke autobuske stanice, gomila ljudi i razbežala, forum najednom propao u poslednjih nedelju, dve.
 
Vrh