Deset razloga zašto nećemo "na srednja vrata"
Nova Bus Plus pravila, prema kojima bi putnici u vozila trebalo da ulaze na prva i zadnja, a izlaze na srednja vrata, izazvala su buru reakcija. S jedne strane su one koje osuđuju pomenute mere i doživljavaju ih kao iživljavanje, a sa druge su one prema kojima je u redu dovoditi stvari u red.
Šta reći? Red je super, ali i kod uvođenja reda postoji redosled. Ne naređuješ putnicima na koja vrata treba da izlaze ako im istovremeno preti opasnost da propadnu kroz rupu u podu ili se živi ispeku u trolama sa pokvarenim klima-sistemima. Ne naređuješ im na koja vrata treba da izlaze ako vozni red ispoštuješ 29. februara svake prestupne godine i držiš zaposlene "kadrove" koji tuku one koji pokušavaju da stvari učine boljim (čitaj: Slučaj Filip Vukša).
A zbog čega je pravilo "srednjih vrata" neprimereno u ovom trenutku?
1. Zato što je tokom špica nemoguće od prvih ili zadnjih vrata doći do srednjih. Radije ćeš gledati kako da izdržiš stajanje na jednoj nozi do svoje stanice;
2. Zato što se ne baviš stavljanjem pločice sa imenom na vrata kuće na kojoj su prozori polupani a kvaka ne radi, već prvo popravljaš važnije stvari;
3. Zato što ta mera ima smisla u civilizovanim zemljama, gde se u autobusima gradskog prevoza SEDI (pošto ih ima dovoljno), ali ne i u Srbiji gde građani u prevozu jedni drugima sede na glavi;
4. Zato što Beogradu treba još nekoliko stotina autobusa da bi ih bilo dovoljno;
5. Zato što njih svakako ne možeš kupiti ako poboljšaš naplatu karata za nekoliko procenata, pa makar podigao njihovu cenu i dvostruko;
6. Zato što je suludo maltretirati trudnice, žene sa malom decom, starije ljude i invalide samo zato što je neko umislio da kozmetička pravila mogu da promene lošu suštinu. Ne mogu!;
7. Zato što će zapošljavanjem novih kontrolora biti anulirana sredstva koja oni prikupe, a verovatno će biti i minusa;
8. Zato što je nedavno rečeno da je naplata karata preko 80 odsto, a onda je ta cifra neposredno pre donošenja mere o srednjim vratima odjednom spuštena na 50 odsto. Da li iko veruje u to?
9. Zato što i dalje nije objavljeno ko je stvarni vlasnik firmi Lanus i Apex Solutions, koje upravljaju sistemom Bus Plus;
10. Zato što se građanima preti kaznama u iznosu do 75.000 dinara, većim nego što bi platili kada bi napravili ozbiljne saobraćajne prekršaje.