Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Bolji su aparati od onih praistorisjkih žutih koji su bili, moderniji su. Ne moraš više da kupuješ one smešne papiriće i da ih guraš u aparat, pa posle toga još i da povlačiš onu polugu. Eto to je konkretno unapređeno. Malo stariji forumaši će se sigurno setiti onih pantličara i narandžastih automata, samo je gurneš unutra i on otkuca kartu. Eto i ti aparati su bili napredniji od onih žutih (nenamerna igra reči :D), a sad lepo kupiš karticu i samo je prisloniš i čuješ biip, sviđa mi se to. :laugh: Eto da budemo iskreni i da priznamo da je to barem bolje nego što je bilo.
Btw primetio sam novi sistem koji su ljudi razradili za švercovanje. Sve više njih izvadi karticu i samo je nekoliko puta brzo protrljaju preko automata i onda kažu pa šta je ovo, ovo ne radi. :laugh: A odlično znaju da tako nikada neće otkucati, dok se ne prisloni na jedan sekund. E dobri smo stvarno.
 
angry bird":1t47qr1y je napisao(la):
Malo stariji forumaši će se sigurno setiti onih pantličara i narandžastih automata, samo je gurneš unutra i on otkuca kartu. Eto i ti aparati su bili napredniji od onih žutih (nenamerna igra reči :D), a sad lepo kupiš karticu i samo je prisloniš i čuješ biip, sviđa mi se to. :laugh: Eto da budemo iskreni i da priznamo da je to barem bolje nego što je bilo.

To su bili automati u pravom smislu reči. :D

4424506909_c6ebd6447c_o.png


I naravno ništa bez pantljičare... :laugh:

pantljicara2.jpg


pantljicara1.jpg
 
angry bird":dvpr3uy4 je napisao(la):
Btw primetio sam novi sistem koji su ljudi razradili za švercovanje. Sve više njih izvadi karticu i samo je nekoliko puta brzo protrljaju preko automata i onda kažu pa šta je ovo, ovo ne radi. :laugh: A odlično znaju da tako nikada neće otkucati, dok se ne prisloni na jedan sekund. E dobri smo stvarno.

Od ovog systema vec su poprilicno izrisovani ekrani validatora (mada je proizvodjac tvrdio da su ``gorilla glass``), poneki i do otezane citljivosti za nas nepersone, tako da se tesko ocitava preostali iznos na kartici.

Ocekujem izmenu Odluke o javnom prevozu i preciziranje uloge, polozaja i ovlascenja ``Usmerivaca gradjana``. Inace predpostavljam da ce zaposleni iz GSP-a koji se ne jave za volontiranje na ovom posslu biti ``obelezeni`` prilikom prve sledece sistematizacije.......kako to vec biva......

Srecom u javnim WC-ima se odustalo od Kentkart validatora (zbog opasnosti od zamazivanja), tamo jednostavno postoji Baba Sera, koja efikasno naplacuje i usmerava korisnike (po zonama, da ne kazem po vrsti potrebe......mala, velika, s papirom ili bez.....i to bez fiskalnog racuna?), vrsi kontrolu, tj. vlada situacijom, da ne kazem javnim dobrom.......
 
@angry bird:
To štu su ovi aparati fensi i pište, a karte plastične a ne papirne, ne znači da je nešto unapređeno. To je kao kada neko našminka ekstremno ružnu devojku. Ona je i dalje ružna, ali izgleda fensi.
U sistemu naplate se ništa nije promenilo, mogućnosti za švercovanje su podjednake.
Promenilo se samo sa negatvne strane i to iz dva razloga:
-dok su bile stare karte, plaćali smo samo cenu vožnje, a sada plaćamo dodatnih 40 dinara ako kupimo papirnu, odnosno 250 ako kupimo plastičnu nepersonalizovanu karticu, a ni ne znamo zašto to plaćamo.
-dok su bile stare markice, bar ljudi koji imaju mesečnu, nisu morali da prave gužvu kod aparata za kucanje karata, a sad se svi nabiju na vrata i ne može da se uđe u vozilo.
 
i javnim uslugama. I to bez PDV-a. E ovu sugestiju treba preneti Direkciji. Da se više toliko ne muče oko kontrole a i da smanje broj " ovlašćenih usmerivača".
+1
 
angry bird":1vfnza72 je napisao(la):
a sad lepo kupiš karticu i samo je prisloniš i čuješ biip, sviđa mi se to. :laugh: Eto da budemo iskreni i da priznamo da je to barem bolje nego što je bilo.

Ok, stvar subjektivne estetike. A vidis, meni se vise svidja da udjem u klimatizovani bus, sednem ne razmisljam da li je bip ili klik-klak, samo pokazem mesecnu kartu kad naidje kontrola i gotvo, posto sve ono sto su propisali(validacija,ulaz, izlaz, koordinatori, razvodnici i bus-stand/seat manager-i) nema smisla,bar ne u Beogradu, a i ne menja situaciju, bar ne na bolje, za krajnjeg korisnika usluge.
 
Možda bi u ITS2, sobzirom na to da za pojedinačne karte postoji 10 zona, bilo laše uvesti pravilo validacije prilikom izlaska iz vozila, kako se ne bi ljudi zadržavali pitajući se šta da pritisnu i sabirajući/oduzimajuci zone u glavi.
 
Матеја Бељан":gmjxcvzu je napisao(la):
Možda bi u ITS2, sobzirom na to da za pojedinačne karte postoji 10 zona, bilo laše uvesti pravilo validacije prilikom izlaska iz vozila, kako se ne bi ljudi zadržavali pitajući se šta da pritisnu i sabirajući/oduzimajuci zone u glavi.

A zasto bi se neko validirao kad ce vec da izadje :lol:
 
zbog statistike. Ako udješ a ne validiraš se kad izadješ pomisliće da nikad nisi ni izašao iz autobusa i da preterano koristiš JGP.
Onda će možda da pojačaju tu liniju. :laugh:
 
Organizovano švercovanje u gradskom prevozu

Grupa Tribus u Slovačkoj se organizovala na internetu da bi olakšala švercovanje u gradskom prevozu. Svaki član plaća mesečni iznos, a onaj koga uhvate kontrolori, dobija novac za plaćanje kazne iz tako stvorenog fonda.

Veliki problem za gradska saobraćajna preduzeća u Slovačkoj - sve je više grupa koje imitiraju Tribus. Mladi u Slovačkoj hronično pate od manjka novca, pokušavaju da uštede gde god je to moguće.

„Mi zapravo poznajemo svakog kontrolora. I pored toga, mora da se dobro pazi. Nema više čitanja dok se vozim - ali na to se čovek navikne."

Ivan je profesionalac. Već šest godina se švercuje i nikada ga nisu uhvatili. I pored toga, svakog meseca plaća tri evra u kasu Tribusa. To mu se isplati.

„Udružili smo se i to nam daje snagu. Ako nekoga uhvate, kazna se plaća iz zajedničke kase. To se isplati.“

Kazna za švercovanje u Bratislavi iznosi 40 evra.

To je mnogo novca ako se zna da je prosečna plata u Slovačkoj 750 evra. Ivan tvrdi da su cene karata u javnom prevozu bezobrazno visoke i da se on sa svojim istomišljenicima bori za besplatan prigradski saobraćaj.

„Kada bi autobusi i tramvaji bili besplatni, njima bi se prevozilo mnogo više ljudi. Ali, ovde radije svako ide na posao svojim automobilom. Stalno imamo zastoje i buku."

Na internetu, Tribus sam daje instrukcije grupama koje žele da isto postupa. Na Tribusovoj internet-prezentaciji nisu samo fotografije svih kontrolora, već i uputstvo za formiranje grupe onih koji se švercuju.

Mnogi bi voleli da se učlane u Tribus.

„Dobijamo mnogo pisama u kojima piše: hej, to što radite je odlična ideja, i mi bismo vam se priključili. Na to obično odgovaramo da krug ne sme da bude preveliki i da je bolje da sami osnuju svoju grupu. Kod nas nisu učlanjeni samo studenti već i ljudi sa normalnim zaposlenjem - jedan nastavnik jedan prodavac, čak i jedan inženjer".

Za javni gradski prevoz u Bratislavi Tribus predstavlja trn u oku. I pored toga, o tom problemu nadležni radije - ćute. Jedini odgovor menadžera za sada je - drastično poskupljenje karata.

http://www.dw.de/dw/article/0,,16080482,00.html
 
@Duleja

Verovatno ce i kod nas nesto tako da se desi, samo u istoriji Beograda mislim da niko nikada nije ni platio kaznu pa za takvim organizacijama nema ni potrebe.
 
@nikola011

Meni je jača poenta to da se ljudi u datom slučaju bore protiv previsoke cene prevoza, o kvalitetu nema govora.

U našem slučaju, em sistem ne radi, em je lopovski, a kvalitet nikako da se podigne. Samoorganizovanje je majka svih promena, a osim razloga koji si naveo, imamo tu i naš mentalitet - niko ni sa kim ne može, neće, ne ume...
 
@Duleja

Nas narod se prilicno utopio u opstu apatiju. Postoje i mnogo vece stvari od prevoza koje su ljudima bitne za zivot pa niko ne zeli da se organizuje. Svako sam slegne ramenima, cuti i privikava se. Tako sam i ja radio i zato sam stalno placao prevoz i trudio se da opravdam poteze Djilasa konstantno verujuci da ono sto radi vodi necem dobrom. Vise nemam ni ja zivce jer je sve samo gore, a pare nestaju. Ne mogu vise, i sada iz principa necu placati prevoz dokle god to bude moguce.
 
Duleja
+1 :)
za prenet ineresantan tekst ,,Organizovano švercovanje u gradskom prevozu,,
koj je vrlo inspirativan za razmišljanje :lool:
 
nikola011":2jgdhyau je napisao(la):
Матеја Бељан":2jgdhyau je napisao(la):
Možda bi u ITS2, sobzirom na to da za pojedinačne karte postoji 10 zona, bilo laše uvesti pravilo validacije prilikom izlaska iz vozila, kako se ne bi ljudi zadržavali pitajući se šta da pritisnu i sabirajući/oduzimajuci zone u glavi.

A zasto bi se neko validirao kad ce vec da izadje :lol:

Zato što ima 10 zona i sa kartice će mu se skinuti kredita za dužinu vožnje koju je iskoristio. Ko se ne validira pri izlasku, skine se maksimum.
 
Матеја Бељан":1uag66y5 je napisao(la):
Zato što ima 10 zona i sa kartice će mu se skinuti kredita za dužinu vožnje koju je iskoristio. Ko se ne validira pri izlasku, skine se maksimum.

Mi se ubismo da skinemo sa vrata i ovu jednu Djilasovu validaciju po jednoj voznji, a ti bi da nam uvedes dve!
U bre, pa mozda Djilas nije tako los, moze i gore... :lol:
 
И онда неко уђе валидира-одвалидира и скине му најмању могућу цену :lol: То је било у неком хрватском граду и то се дешавалу. Касније су променили систем :D :p
 
Bivis":fkac3h00 je napisao(la):
maki80":fkac3h00 je napisao(la):
sta ako nekoj od tih pogodnih banaka ili mobilnom provajderu iz nekog razloga ostanete duzni, npr. gubitak posla, nemogucnost otplate hipoteke itd a imaju evidenciju o vasem kretanju i sl.? Orvelovski ali ne i nemoguće pogotovo uz one novoformirane uterivace. Hvala ali ne hvala.
Verovatno će onda pošto vas budu locirali da se vozite na nekoj liniji, banka poslati izvršitelje da se u fazonu najboljih holivudskih filmova spuste sa helikoptera niz konopac direktno na krov autobusa, odakle će posebnim alatom prodreti u sam autobus i naći vas tamo da vam uruče rešenje. Evo još jedne potencijalne opasnosti korišćenja busplusa i ujedno još jednog sasvim dobrog izgovora za ne plaćanje karte.
DOVOLJAN JE IZGOVOR TO ŠTO NEĆU DA PUNIM DZEPOVE ONIMA KOJI HOĆE DA UPROPASTE I TO MALO BEOGRADA ŠTO JE OSTALO!
 
Vrh