Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Kome da platim? Njima? Ne pada mi napamet. Kad budu plaćale "manjine", narkomani, alkoholičari, prestupnici, masa ljudi sa crnogorskim i bosanskim lk., a uostalom i političari koji verovali ili ne imaju partijske legitimacije na kojima piše da imaju pravo na besplatan prevoz u svemu čega su se setili da stave, e onda nek mi pišu kaznu i to kad budu našli policajca da me legitimiše ali koji se ne vozi na značku već je kupio markicu od para za prevoz! Znači- na sveti nikad.
 
attachment.php
 
Facebook grupa: "Građanska neposlušnost - Od 15. jula u GSP ulazimo SAMO na SREDNJA vrata"
http://www.facebook.com/groups/262835853821408/

Jedan od komentara:

Ово је кратко упутство о правима контролора и комуналне полиције у случају да се возите без карте зато што немате новца или у случају да бојкотујете плаћање харача приватном конзорцијуму Бус Плус за коришћење нашег јавног превоза!

Контролор нема право:

- да легитимише путнике, то право према закону има искључиво полиција и комунална полиција
- да буде груб или безобразан
- да претреса путника
- да малолетницима инсистира да му покажу документа
- да присили путнике да плате казну било каквим вербалним или физичким нападом
- да нареди возачу да затвори врата да путник не би могао да изађе напоље
- да употреби било какву силу да би спречио путника да напусти возило до доласка комуналне полиције
- да на било који начин дође у физички контакт са путником, сваки такав чин се третира као покушај противправног нарушавања слободе кретања људи на јавном месту

Контролор има право:

- да понуди путнику који је без карте да плати казну, што путник мозе да одбије јер нико осим судије за прекршаје нема законско право да казњава грађане за било какве поступке
- да позове комуналну полицију, што је тренутно мало вероватно услед ограничености капацитета тог репресивног апарата


Уколико ипак дође до ситуације да је комунална полиција у пратњи контролора, или да путник није имао времена да напусти возило пре него што се комунална полиција појавила

Комунална полиција нема право:

- да податке из личних докумената путника да на увид контролору
- да приводи у станицу било којег путника коме је могуће установити идентитет

Комунална полиција има право према закону:

- да изврши проверу идентитета путника а на два начина: увидом у личну исправу или на основу изјаве лица чији се идентитет проверава
- да на основу података о идентитету путника, који је добила од путника, поднесе пријаву судији за прекршаје
- да претресе грађанина уколико постоји “оправдан” повод, претрес мора вршити лице истог пола
- да позове “праву” полицију, да им помогне уколико то нађу за сходно


Закључак:
Нисте ни у каквој обавези да (уколико немате карту) контролорима дате документе нити да евентуално покажете своју карту. Контролори су овлашћеа лица БУС ПЛУС-а и немају право да легитимишу путнике. Не дозволите контролору да вам узме документе јер за то нема права. То је кривично дело за које може бити тужен. Контролор вас не сме задржавати нити избацити из возила. Једино што могу је да позову комуналну полицију (али немају службени телефон), а њима сте обавезни да дате идентификацију. Комунални инспектор НЕ СМЕ ваше податке да пренесе контролору, може само да вам напише мандатну казну.
Контролори се не смеју понашати насилно, нити вам смеју претити. Ако случајно почне да се понаша непримерено, снимите га својим телефоном или замолите да то уради неко од путника. То је довољан доказ за кривични поступак!
 
Tačno je da kontrolor nema pravo da me legitimiše, ali ima pravo policija koju on može da pozove. I šta onda da radim?
 
Tu građansku inicijativu bih podržao samo ukoliko bi imala nekakvo slično uputstvo npr. za uzimanje robe iz maxi diskonta bez plaćanja, ili recimo korišćenje usluga taxi prevoznika i da iste ne platiš.Bez toga mi ova inicijativa deluje kao jedan krajnje licemeran potez za opravdavanje najobičnijeg šverca.
 
angry bird":4k85t19m je napisao(la):
Tačno je da kontrolor nema pravo da me legitimiše, ali ima pravo policija koju on može da pozove. I šta onda da radim?
Policija nikada ne dolazi.

Jedino ako su u pratnji komunalne policije se trebas plasiti.
 
Šta se cimate oko vrata, pa to ne može da zaživi. Tehnički je neizvodljivo. Očigledno je da oni koji su to osmislili nemaju predstavu kako izgleda gradski prevoz u Beogradu, jer se voze u klimatizovanim džipovima sa kožnim sedištima i zamišljaju da stvari svuda funkcionišu tako idealno kao u njihovim životima. Oni nemaju kontakt sa realnošću i to kad se na nekoj animaciji ili maketi prikaže, zaista lepo izgleda, da putnici uđu na prednja i zadnja vrata, idu prema sredini, sedaju na svoje mesto i izlaze na srednja. :blah: :blah: :blah:
 
Plaćam, jer sam oduvek plaćao prevoz, ali sad mislim da ću da prestanem, jer je ovo postalo vređanje inteligencije normalnog čoveka. Nije normalno poveriti naplatu karata privatnoj firmi, a ono što je najgore što ta firma uzima pare na prodavanje magle (kartice od 40 i 250 dinara bez kredita za vožnje), bavi se marketingom, a svoj posao radi očajno.
 
Možda su skontali da im j epreskupo da bude četiri busplus aparata po vozilu, pa zato sad pokušavaju to da potenciraju. Verovatno se mogu ljudi navići na prigradskim linijama na to, ali u centralnim, uz ove gužve - teško
 
@Vucko znam ali, kome je potrebno svo to cimanje i stresiranje, sve što na kraju možeš da dobiješ je to da ti upropaste dan. Kad bi bila neka ozbiljnija organizacija kao ova u Slovačkoj pa i da probamo.
 
Bivis":37m4wid1 je napisao(la):
Tu građansku inicijativu bih podržao samo ukoliko bi imala nekakvo slično uputstvo npr. za uzimanje robe iz maxi diskonta bez plaćanja, ili recimo korišćenje usluga taxi prevoznika i da iste ne platiš.Bez toga mi ova inicijativa deluje kao jedan krajnje licemeran potez za opravdavanje najobičnijeg šverca.

Vidi…
Stvarno mi nije jasno odakle izvlačiš zaključak, pogrešan zaključak, da mnogi, ili po tebi – svi koji ovde (i još kojekude) talasaju u vezi “BP družine“ i nekih njihovih idiotarija – opravdavaju šverc, te su (po tebi) stoga još i licemeri?!?
Sve i da je tako, a nije, ko je prvi i veći licemer, mi ili oni?

Ako ne razumeš mene, možda ćeš razumeti Njegoša:
“Vuk na ovcu svoje pravo ima ka' tirjanin na slaba čovjeka; al' tirjanstvu stati nogom za vrat, dovesti ga k poznaniju prava, to je ljudska dužnost najsvetija!”
 
Znam ali, malo kraći mi je fitilj pa izbegavam konfliktne situacije maksimalno. Tu može onda doći do povlačenja za ruku ili sličnih pokušaja zaustavljanja, ja reagujem i eto belaja za čas.
Mislim to je u ovom trenutku malo verovatno imajući u vidu to da kontrolori uglavnom ni ne traže da se izađe napolje, a kamoli da cimaju nekoga za ruku, ali mislim da će biti sve agresivniji i da može doći i do takvih situacija.
 
Počelo je obeležavanje vozila, malopre vidoh 16, na čijim vratima je ogromnim slovima ispisano ULAZ, IZLAZ. Sa nekih 20 metara udaljenosti se prilično jasno vidi.
 
Sad nema mesta ni za ikakav fitilj , počeli su da zapošljavaju klince
treba čovek da bude teška st***
pa da se sa istresa na klinca koj radi za neku kintu sanjajući o moru patikama i sl. . . .

Edit
Neka obeležavaju i treba da je napisano kao i svuda, gde se poštuje red i obaveze
ako ima d o v o l j a n br. vozila lako ce se poštovati odredjen ul- iz kad nema gužve
ako ne ispoštuju svoju obavezu prema broju putnika i kapacitetu vozila
shodno reciprocitetu nismo dužni poštovati ni našu obaveze za ul-iz.

Pa gotovo svakodnevno možemo podnositi prekršajne prijave po ZOBSu
za primanje više putnika nego što je propisano (pločica na kojopj piše za sedenje za stajanje)
dokaz sličice sa mobilnog
a kazne su astronomske i pukli su ko zvećke :laugh: :lool: :laugh:
 
Како ће мени (малолетном) контролор да забрани или не дај боже покуша да наплати казну од 75 000 динара?
 
Danga":amh29z6k je napisao(la):
Bivis":amh29z6k je napisao(la):
Tu građansku inicijativu bih podržao samo ukoliko bi imala nekakvo slično uputstvo npr. za uzimanje robe iz maxi diskonta bez plaćanja, ili recimo korišćenje usluga taxi prevoznika i da iste ne platiš.Bez toga mi ova inicijativa deluje kao jedan krajnje licemeran potez za opravdavanje najobičnijeg šverca.

Vidi…
Stvarno mi nije jasno odakle izvlačiš zaključak, pogrešan zaključak, da mnogi, ili po tebi – svi koji ovde (i još kojekude) talasaju u vezi “BP družine“ i nekih njihovih idiotarija – opravdavaju šverc, te su (po tebi) stoga još i licemeri?!?
Sve i da je tako, a nije, ko je prvi i veći licemer, mi ili oni?

Ako ne razumeš mene, možda ćeš razumeti Njegoša:
“Vuk na ovcu svoje pravo ima ka' tirjanin na slaba čovjeka; al' tirjanstvu stati nogom za vrat, dovesti ga k poznaniju prava, to je ljudska dužnost najsvetija!”

I više nego očigledno je da nisi pročitao moj post kako treba, incijativu sam nazvao licemernom a ne forumaše. Još jedna stvar, prilično sam siguran da ukoliko bi danas ili sutra busplus sistem bio zamenjen nekim drugim i dalje bi se našli oni koji bi imali neki izgovor za šverc-komerc. Samo bih zamolio onaj deo forumaša koji iz ''principa'' ne žele da plaćaju kartu da budu toliko korektni i da prilikom vožnje ne zauzimaju sedišta onima koji su ista platili. Hvala unapred...
 
Somi303":1ix43ew2 je napisao(la):
Како ће мени (малолетном) контролор да забрани или не дај боже покуша да наплати казну од 75 000 динара?
Ako si stariji od 16 godina moras imati licnu kartu sto znaci da mogu da te "love".
 
Изгледам као да имам 12 :laugh: А како каже Белгреј нема право "да малолетницима инсистира да му покажу документа" :cool:
 
Ovako:
336344_4160280002747_1308711062_o.jpg


Sa fejzbuka.

Pitam se koja nam je to draga filma angažovana za posao štampanja i lepljenja ovih nalepnica, te koliko nas to košta!
 
Ako je ovo dizajn...vidi se natpis sa svemirske stanice..patetično.. :kafa: sada će se opet povesti rasprava..ćirilica -latinica-engleski-turski. :rolleyes: U svakom slučaju natpis "entrance-exit" treba da je napisan ispod ćirilce..kao što je i na stanicama već urađeno..
 
Ne znam za vas, ali mene način na koji je ovo napisano na autobusima vređa i tera me da razbijem nešto. :rant:
 
KOMENTAR DANA SLAVICA TOMČIĆ NOVINAR RUBRIKE VESTI

Sednica Državne agencije za maltretiranje građana

Dnevni red:
1. Sumiranje rezultata ponižavanja građana prilikom vađenja novih pasoša i ličnih karata.
2. Procena uspešnosti akcije maltretiranja građana tokom zamene starih registarskih tablica.
3. Analiza toka akcije vađenja novih vozačkih dozvola.
4. Stepen sluđivanja građana tokom predizborne kampanje.
5. Dodela nagrada za najoriginalniju ideju iživljavanja nad građanima.

Tok sednice:
1. Maltretiranje građana pod tačkom 1. sprovedeno je perfektno. Građani su izmrcvareni makismalno, uz minimalni rizik od pobune, pošto je akciju sprovodila policija.
2. MUP je propisno pokazao vozačima koliko je trnovit put do novih registarskih tablica. Slaba strana: cena je mogla biti i veća.
3. Redove pri vađenju vozačkih dozvola treba povećati. Manje dozvola, manje udesa.
4. Izborna kampanja je dala rezultate bolje od očekivanih. Građani su izluđeni toliko da su prestali da gledaju televiziju iako RTV pretplatu moraju da plaćaju.
[highlight=]5. Konkurencija je bila žestoka, ali je nagrada opravdano pripala preduzeću „Bus-plus“.[/highlight]

Obrazloženje:
1. Naterali su slepe da overavaju karte svaki put kad ulaze u autobus.
2. Stariji od 65 godina ne mogu da dremaju u autobusu jer godišnju kartu moraju da pokazuju na svakih 10 minuta.
3. Putnike toliko nervira što moraju da validiraju karte svaki čas da su prestali da ih stavljaju u torbe, već ih nose oko vrata.
4. Prepolovljen je broj autobusa na ulicama da bi građani što duže stajali na suncu.
5. Ideja da građani koji vise na zadnjim vratima prepunog autobusa moraju da izađu na srednja apsolutno je nezabeležena u dugogodišnjoj istoriji agencije.

Zaključak:
Well done!
 
Vrh