Ako već ulazak na određena vrata nije neophodan zbog prodaje/kontrole karata (a kontrola koja produžuje stajanje na stajalištima je nepoželjna), mislim da onda ne treba određivati koja vrata su za ulaz ili izlaz (ili da to bude samo neobavezujuća preporuka). U velikoj gužvi je neizvodljivo i besmisleno ići na određena vrata, a kad nema gužve i ovako se brzo ulazi i izlazi. To je pre svega pitanje kulture i obzirnosti prema drugima, teranje ljudi da koriste određena vrata može samo da dovede do novih manifestacija bahatosti. Ako se smanji broj validatora, to može samo da uspori ulazak, a i pri trenutnom stanju mislim da bi bilo problematično kad bi odjednom svi počeli da se validiraju (pogotovo ako je to moguće samo na stajalištu), sad se ipak u gužvi 50% ne validira. Bilo kakva nepotrebna usporenja su nedopustiva, želimo da prevoz bude brži i efikasniji, da vozila JGP imaju prioritet prolaska, a ne da se nepotrebno zadržavaju. Ovakvo pravilo otežava korišćenje prevoza teže pokretnim ljudima kojima je svaki ulazak i izlazak iz autobusa rizičan poduhvat, barem dok nemamo isključivo 100% niskopodna vozila sa prostranim prolazima i bez gužve. Priče o kaznama 2500 - 75000 su bile totalno apsrurdne, valjda je normalno da se vožnja bez karte strože sankcioniše nego korišćenje pogrešnih vrata.
Ovo jeste bilo odavno najavljivano, ali kada su jednom postavljeni validatori na svim vratima, niko nije više pomišljao da će ipak biti uvedeno. Validatori najavljuju sledeće stajalište i zato su potrebni upravo na izlazu. Neću valjda u bučnom autobusu da stojim pored ulaznih vrata i gledam u validator da vidim kada treba da siđem, a onda da se brzo probijam ka izlaznim vratima.
Ako je cilj zaista bio povećanje naplate, nikakav BusPlus nije bio potreban, bilo je dovoljno da kontrola uvek ide sa komunalnom policijom (koja inače ništa ne radi) kao što je to bilo prošle jeseni. Da se narod nauči da je prevoz usluga koja se mora platiti jer ne funkcioniše sam od sebe i vozila nisu neograničenog kapaciteta, pa nek ljudi biraju da li će mesečne ili pojedinačne karte, a ko voli da se kocka ili proceni da mu se to isplati može da plaća doplatne karte (a većini to ne bi trebalo da bude isplativo). Jedina stvarno bitna stvar za korisnike koju je uveo BusPlus je mogućnost praćenja vozila, ali ona uopšte nije direktno vezana za sistem naplate i mogla se ostvariti i drukčijom opremom. Inače, u poslednje vreme sam primetio da je ovaj sistem dosta nepouzdan i nekad u razmaku od nekoliko sekundi daje potpuno različite i besmislene podatke.
Ovo je još jedno "uvođenje reda" tamo gde nema problema i gde je "uvođenje reda" kroz nova pravila nepoželjno, dok tamo gde je red potreban sve ostaje po starom (i ko pokuša nešto da preduzme može očekivati da će biti fizički napadnut). U ovom slučaju izgleda da su shvatili koliko je sprovođenje ovog pravila besmisleno i da to nikome neće doneti korist, pa će kazne biti ukinute i polako će se na to zaboraviti. Čak i da je korišćenje pogrešnih vrata i dalje kažnjivo, verovatno bi ubrzo ovo pravilo postojalo samo na papiru.