Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Dzabe prosecna plata kada se ne racuna i nezaposlenost i troskovi zivota.Samo jos jedna statistika koja sluzi za mazanje ociju narodu.

Nego,imah danas neprijatnu situaciju sa kontrolorom koji nije hteo da mi pokaze svoju legitimaciju nekih 15 minuta dok sam se vozio trolom pa nisam ni ja hteo da mu pokazem moju povlasticu.

Cim sam izvadio blokce i olovku promenili smo uloge pa je izgledalo kao da je njemu trazim kartu bez obzira sto je drzao ono sokocalo za citanje karata i crvenu bus pljus karticu ali tako da se ne vidi sluzbeni broj,ime i prezime.

Takodje mi je bilo zanimljivo sto je kontrolor radio sam.Inace ih je uvek po dvoje-troje,mada sam imao retke situacije da udje ovako jedan kontrolor uglavnom oko 30 godina pun sebe i napravi cirkus po vozilu jer je krajnje bahat,hvatanje za ruku pretnja policijom i ostalo su mu glavne stvari u diskusiji sa putnicima.I takvi po obicaju nemaju okacene legitimacije ili ih pokazuju vec ih drze u ruci sa palcem preko svojih licnih podataka.

Ne znam da li je to zvanican program apexa il iovi rade na svoju ruku ali samo stvaraju frustracije i nervozu i kod onih koji imaju povlastice.
Od milja zovem takve kao u odbojci "libero" ili ti slobodni strelci.

P.S.Danas je bila kontrola jos jednom,i to ona klasicna sa troje kontrolora,posto sam stajao na sredini trole sa pogledom koji je bio krajnje agresivan kontrola me nije ni pitala za kartu dok su nekog zgoljavog srednjoskolca sva tri kontrolora maltretirala dobrih 5 minuta jer nije imao kartu.

Kao sto sumiraste u zadnjim komentarima,ta kontrola sa prslucima je bila najbolja jer ste znali cim vidite njih da vam sledi kazna.Dok ove bus plusadzije se samo prave opasni a ustvari vam u otprilike 10% situacija naplate kaznu,u ostalim situacijama ih nadmudrite na ovaj ili onaj nacin.
 
Pa dobro Vučko, misliš li ti da kao moderator jednog uglednog foruma možda ipak ne bi trebalo da otvoreno propagiraš švercovanje....just sayin'... :/
 
Svakog meseca kupujem povlasticu i ukazujem na mane trenutnog sistema u nameri da se poboljsaju kontrole i da se stvarno stane na put svercerima,ovaj trenutno sistem sa kontrolorima je u najmanju ruku smesan.

P.S.Pola ljudi bi se svercovalo kada bi videlo kako apexovi radnici u direkciji za saobracaj koji bi trebalo da prate vozila GSP-a i privatnika usred radnog vremena su uz prozore i puse u kancelarijama cigarete a dobijaju solidne plate za nerad.

Vidim kao prednost ovog sistema sto mogu na mobilnom telefonu znati za koliko stanica dolazi vozilo i to je to.Sve ostalo je isto ili gore nego ranije kada je GSP radio karte,a veca prodaja je zapravo to sto svi koji rade u Beogradu u skolstvu,lokalnoj samoupravi i republickoj birokratiji automatski dobijaju markice pa tako se 50 000 ili koliko povlastica proda automatski.
 
Sve to stoji, ali ipak ne treba ljude ohrabrivati da koriste bilo kakvu uslugu za dž. Da su, recimo, pekare loše organizovane i skupo nam prodaju gnjecav hleb, jel bi i tad smatrao da je u redu da ga mažnjavamo po samiškama, jer Bože moj, to je nešto što nam sleduje?
A sve da ih se i pola švercuje, sistem se ne bi menjao jer očigledno i ne zavisi puno od slobodne volje korisnika, što ovakav odnos kontrolora to i dokazuje. Imam utisak da čak i onda kad se ozbiljno angažuju da naplate nekom kaznu, to rade da bi im vreme brže prošlo, a ne zato što im je to službena dužnost.
 
vucko":1qpq6hwj je napisao(la):
Danas je bila kontrola jos jednom,i to ona klasicna sa troje kontrolora,posto sam stajao na sredini trole sa pogledom koji je bio krajnje agresivan kontrola me nije ni pitala za kartu dok su nekog zgoljavog srednjoskolca sva tri kontrolora maltretirala dobrih 5 minuta jer nije imao kartu.Kao sto sumiraste u zadnjim komentarima,ta kontrola sa prslucima je bila najbolja jer ste znali cim vidite njih da vam sledi kazna.Dok ove bus plusadzije se samo prave opasni a ustvari vam u otprilike 10% situacija naplate kaznu,u ostalim situacijama ih nadmudrite na ovaj ili onaj nacin.

Ja mislim da si Ti kada su u pitanju kontrolori izgubio iz vida da su to samo obični ljudi koji se trude da zarade koji dinar da bi na kraju meseca nekako uspeli da poplaćaju račune. Namerno sam boldovao neke delove u tvom izlaganju koji su mi zasmetali. Ajde prvo da krenem od prvog dela. Kažeš pogledao si ih agresivno, zašto? Da te nisu možda na bilo koji način povredili, uvredili ili učinili bilo šta što bi kod tebe trebalo da izazove takvu reakciju, osim što su ljudi samo radili svoj posao. Koliko bi tebi bilo prijatno da tebe neko na radnom mestu stalno gleda preteće, sigurno se ne bi baš najbolje osećao. U drugom delu kažeš da su ''maltretirali'' nekog srednjoškolca.Na koji način su ga maltretirali? Ja da budem iskren nikada nisam bio ''maltretiran'' od strane njih, u suštini sve se svodi na: ,,dobar dan, imate li kartu, hvala, molim lepo prijatno'' i gotova priča. Da li se radilo o fizičkom maltretiranju, ako su ga stvarno zlostavljali onda si trebao kao odgovoran građanin da pozoveš policiju i pomogneš tom nesretnom mladiću. U trećem delu deliš savete kako nadmudriti ''bus plusadžije'' kako ih ti nazivaš, i sam čin plaćanja prevoza u stvari pretvaraš u nekakvu igru sa njima iz kojeg kao pobednici možemo izaći u 90 posto slučajeva kako ti tvrdiš. Ja nemam nikakvu nameru da te ubeđujem da prevoz kao i svaku drugu uslugu treba plaćati, to je na tebi da odlučiš. Ali te molim da barem ovde ne koristiš funkciju moderatora da ''savetuješ'' druge kako treba da postupe ako vide one ''strašne'' kontrolore.
 
Bivis":3426t48p je napisao(la):
Ja mislim da si Ti kada su u pitanju kontrolori izgubio iz vida da su to samo obični ljudi koji se trude da zarade koji dinar da bi na kraju meseca nekako uspeli da poplaćaju račune.

I dalje konstantno ponavljanje jedne glupe fraze.
Lekar je otisao na posao da leci, zidar da zida, pekar da pece hleb.
Kontrolor nije usao u vozilo gradskog prevoza da se proseta i dobije crkavicu. Da li ima ovde osobe kome u ovome sto sam rekao ima nesto nejasno?!

Situacija u Cacku. Jedan lik odbija da plati kartu. Gradski autobus koji ide ka bolnici zaustavlja se na ulici mimo stanica. Ne otvara vrata. 10 minuta se ceka dok ne dodje policija koja ga izvodi. Autobus nastavlja dalje. NIJEDAN od putnika se ne buni i kaze: sa ovakvima drugacije i ne moze. Apsolutno 100% podrska bez obzira da li neko kasni na posao, zuri i sl. Tako se dolazi do sistema da se neko ne svercuje.

Nije kontrola studentska radna akcija za dzeparac. Vec sam odgovorio sta se sve moze, ali se u Beogradu ocigledno nece. Jer podrzavajuci kriminal medju narodom, daju sebi alibi za sopstveni kriminal.
 
@nikola011

Siguran sam da njima nije potreban nikakav alibi za sopstveni kriminal. Malo li je dokaza za to, svuda oko nas?

Ovde se u razmeni mišljenja meša mnogo baba sa još više žaba, i često puca iz pogrešnog oružja. Ceo sistem je truo i na granici raspada, to jest, na takvim temeljima se postavljaju svi drugi podsistemi, te zato tako i uzgledaju i funkcionišu. Na ovoj temi se gužvaju tehničke i moralističke priče, pa na kraju se taj bućkuriš svede još i na najstariju dilemu: šta je starije, koka ili jaje?

Nije valda ispravno da neko, kao nesuđeni (dobrovoljni?) podanik u tom haosu treba da se drži principa "neka me svi k----u, ja ću baš da se držim svog morala, da im ne bi dao alibi za njihov nemoral"? A sistem se inače i menja s druge strane, a ne odozgo. Nije valda da još ima nekoga ko iskreno veruje da "oni" to rade da bi smo se mi bolje vozili?

Stoga mislim, da dok se ne stvori kritična masa za remont cele mašine - što teško biti će, ostaje na svakom pojedincu da se postavi i deluje (u samoodbrani!) onako kako misli da je za njega "najpametnije", i da pritom ne mora nužno da se oseća kao kriminalac.

Živela anarhija!
 
SRBIJA | NEDELJA 10.06.2012 | 12:22

Đilas:iste akcize-veće cene prevoza

IZVOR: TANJUG

Beograd -- Grad Beograd će biti prinuđen da podigne cenu gradskog prevoza ukoliko država ne donese odluku da se za gorivo umanji akciza, kaže gradonačelnik Dragan Đilas.
16152986704fd47b6c618f1028786427_orig.jpg


Đilas je u pismu koje je uputio premijeru Srbije i ministru finansija Mirku Cvetkoviću zamolio da se sagleda da li postoji zakonska mogućnost da se takav zahtev Beograda usvoji i naveo da će grad, ukoliko on ne bude prihvaćen, biti prinuđen da cenu prevoza poveća za više od 20 odsto, što, kako je rekao, nikako ne bi želeo.

Đilas se Cvetkoviću obratio zbog problema koje u redovnom funkcionisanju ima GSP "Beograd" .

Prema rečima Đilasa, veliki pad dinara i porast cena energenata i svih ostalih inputa dovode grad u nemoguću poziciju, koja nalaže dalje povećanje cene karata, bez obzira na svest o velikoj krizi i ekonomskoj ugroženosti građana.

On je istakao da će Beograd ući u ozbiljnu reorganizaciju GSP "Beograd", da će maksimalno pojačati kontrole i insistirati na tome da samo građani koji kupe kartu mogu da se voze, ali da sve to uz postojeću cenu goriva neće biti održivo.

"Zato nam ostaju samo dve opcije. Prva da povećamo cenu prevoza i druga da država donese odluke da se za gorivo koje GSP kupuje umanji akciza. GSP na mesečnom nivou za gorivo izdvaja preko 400 miliona dinara i ovakvom merom bi uštedeli taman koliko je potrebno da preduzeće nastavi da funkcioniše", rekao je gradonačelnik Beograda.
 
Bivis":2s20mpr5 je napisao(la):
Đilas:iste akcize-veće cene prevoza

..On je istakao da će Beograd ući u ozbiljnu reorganizaciju GSP "Beograd", da će maksimalno pojačati kontrole i insistirati na tome da samo građani koji kupe kartu mogu da se voze, ali da sve to uz postojeću cenu goriva neće biti održivo..

Krece igranka..
 
E vala našao je kome će da se obrati. :/ Ne sekiram se ja, Đile i Boki će se već dogovoriti, smanjiće akcize GSP-u a povećati za privatna vozila i eto dve muve jednim udarcem. Imaće sve više potencijalnih korisnika javnog prevoza i kudikamo veće prilive od karata.
 
I sami priznaju u tekstu da dozvoljavaju svercovanje.Ja bih pre da ne smanjuju akcize jer time direktno ostecuju budzet srbije koji daje novac celoj zemlji,opet favorizovanje Beograda.

Umesto toga neka poostre kontrole i povecaju naplatu i gotovo!
 
Poboljsaju naplatu karata za 20% i eto resenja. Sada se postavlja pravo pitanje ugradnje BusPlusa sa preko 8% koje zapravo nista i ne radi, sistem nije dao rezultate.
Da li je i taj "harac" ugradjen u ovih novih 20%?
 
Vecina ljudi se svercuje ne zato sto misle da su zaebani, vec zato sto prevoz vec previse kosta. Cak i da uvedu trola kontrolora u svako vozilo, ljudi ce se svercovati. Neka spuste cenu, pa ce i naplata biti bolja. Posto znamo gde zivimo, jasno je da od toga nema nista, a cene Bus Plusa ce dragi moji prijatelji rasti cak i da je naplata karata 101%. Ceo sistem je napravljen tako.

GSP nije u gubitku zato sto se svaki deseti putnik svercuje, vec usled namestenih tendera, dierktorskih primanja, bonusa, napucanih rashoda i sl.
 
tamovamo":sj2zmqr0 je napisao(la):
Vecina ljudi se svercuje ne zato sto misle da su zaebani, vec zato sto prevoz vec previse kosta. Cak i da uvedu trola kontrolora u svako vozilo, ljudi ce se svercovati. Neka spuste cenu, pa ce i naplata biti bolja.
Prilično sam siguran da i kada bi se cena spustila na 10 dinara mnogi bi se i dalje švercovali. :p
 
Kad se samo setim 2001-2-e i privatnika i papirića od 7 dinara. I kontrolorske radosti kad dobiju siću od po jednog dinara.
 
angry bird":2d6ygef9 je napisao(la):
Kad se samo setim 2001-2-e i privatnika i papirića od 7 dinara. I kontrolorske radosti kad dobiju siću od po jednog dinara.
Svake put kada se vraćam iz grada noćnom linijom 15 i kada vidim isključene busplus aparate i kondukterku koja mi prilazi i traži 120 dinara ja se podsetim tih vremena. :laugh: Eto rešenja uvesti konduktere. ;)
 
Ljudi, prošli izbori. Udri odmah: zamrzni plate, penzije, povećaj cene struje, goriva, prevoza.... i tako do sledećih izbora. Sve već vidjeno . A vi trljajte i prislanjajte.
 
Превоз је услуга а не рођено право. Ако ти је превоз прескуп, немој да га користиш. Можеш бициклом, можеш пешице - а можеш и да прилагодиш стил живота примањима. Ако имаш за мобилни телефон, имаш и за превоз - само откажи мобилни. Исто важи и за цигарете, нове ципеле, или поштено речено било шта без чега се може. Ако имаш за било шта без чега се може (а сигурно имаш ако пишеш по форумима) онда нема изговора за неплаћање превоза.

Узгред - независно од коментара да се на посао може и другачије осим превозом - ако мораш да путујеш на посао а посао ти заиста није довољан ни да платиш превоз - можда не би требало да радиш за такву плату? Или, другим речима, ако твој послодавац неће да те плати довољно ни да можеш да дођеш на посао, зашто би сви ми остали требали да дотирамо његово пословање плаћајући ствари за које би ти требало да платиш из своје плате? Само покушавам да кажем да ако функционисање превоза кошта икс динара месечно, то неко мора да плати - ако ти, који га користиш, одбијаш да платиш, мора неко други, и никако ми није јасно зашто је то ОК?
 
Mislim da ima mnogo više onih koji imaju a švercuju se, nego onih koji jedva krpe kraj sa krajem a ipak plaćaju prevoz.
 
@Djordje

O tome se vec uveliko u 1000 navrata diskutovalo pa ti predlazem da opet procitas temu i pogledas argumentaciju za neplacanje i argumentaciju za placanje prevoza!!!
 
Djordje":26z10iip je napisao(la):
Превоз је услуга а не рођено право. Ако ти је превоз прескуп, немој да га користиш. Можеш бициклом, можеш пешице - а можеш и да прилагодиш стил живота примањима.
Ako su ti hrana i lekovi preskupi, nemoj da ih koristiš. Možeš i da jedeš korenje i lišće, da se lečiš pečurkama. Isto može i za struju, , grejanje...Ako su ti preskupi možeš i bez toga, sveće, drva, šibice.
 
angry bird":ftxa8cak je napisao(la):
Djordje":ftxa8cak je napisao(la):
Превоз је услуга а не рођено право. Ако ти је превоз прескуп, немој да га користиш. Можеш бициклом, можеш пешице - а можеш и да прилагодиш стил живота примањима.
Ako su ti hrana i lekovi preskupi, nemoj da ih koristiš. Možeš i da jedeš korenje i lišće, da se lečiš pečurkama. Isto može i za struju, , grejanje...Ako su ti preskupi možeš i bez toga, sveće, drva, šibice.

Koja jeftina zamena teza.
 
angry bird":lzzdrvme je napisao(la):
Ako su ti hrana i lekovi preskupi, nemoj da ih koristiš. Možeš i da jedeš korenje i lišće, da se lečiš pečurkama. Isto može i za struju, , grejanje...Ako su ti preskupi možeš i bez toga, sveće, drva, šibice.

Ako su preskupi i nekupiš, nećeš imati.. Struju imaš pa je platiš, ako ne platiš nećeš imati. a ovamo se voziš i ne platiš ništa..
 
kopmania":1jnrp0pi je napisao(la):
angry bird":1jnrp0pi je napisao(la):
Ako su ti hrana i lekovi preskupi, nemoj da ih koristiš. Možeš i da jedeš korenje i lišće, da se lečiš pečurkama. Isto može i za struju, , grejanje...Ako su ti preskupi možeš i bez toga, sveće, drva, šibice.

Ako su preskupi i nekupiš, nećeš imati.. Struju imaš pa je platiš, ako ne platiš nećeš imati. a ovamo se voziš i ne platiš ništa..

Si malo zaboravio da se GSP finansira i iz budzeta, tako da hteo ne hteo opet placas!!
 
Uhh pa znaš šta se sve plaća tako pa ništa...
Oću samo da kažem da dosta ljudi očekuju ne znam kakve autobuse i ne znam kakav GSP, a pola tih i ne plaća, a kukaju... Kad bi svaki čovek koji udje u autobus imao kartu, ima li bi mercedese od autobusa i mogli da kupimo još 100 tramvaja...
 
Vrh