Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

a ne, ne, ovi se nisu ukljucivali kasnije u prevoz, ako ga vidim blizu krajnjeg terminusa da preskace stanicu sta onda to znaci? Drugo, kad god je neka utakmica na Marakani, makar nemalo ni 5000 ljudi i ni G od guzve na autokomandi znaju da ne idu ni 47 ni 48 po tri sata
 
belgrey":1z7v5zns je napisao(la):
Aha, sad mi je jasno. Ovo što si naveo je sjajan razlog za neplaćanje. Hoćeš li molim te da mi odgovoriš za sledeće stvari da li plaćaš:

- Struju? (EDB je monopolista a usluga koju pruža je veoma loša)
- Grejanje? (Toplana je monopolista a usluga je veoma neujednačenog kvaliteta u gradu)
- Vodu? (Vodovod je monopolista a vode preko leta nema na višim spratovima, to ti je kao kad čekaš sedmicu sat vremena a nje nema pa nema)
- RTS pretplatu? (RTS je monopolista a usluga koju pruža ne zadovoljava ni minimu kriterijuma)
- Telefon? (Telekom je monopolosta a svi znamo kakvu lošu uslugu pruža)
- Porez? (Država Srbija je užasna i nefunkcionalna država a potpuni je monopolista - jer nemamo drugu)
Упоредићу ти само струју са ГСП-ом а то се може имплементирати и на остале примере(сем грејања).

струја- док је имам, одлично врши функцију и бројило ради-ја плаћам. Нестанак струје, бројило стоји-ја не плаћам.

ГСП- аутобус дође, све му функционише-ја плаћам. аутобус дође- не ради грејање-ја плаћам. аутобус не дође-ја плаћам.

Конташ?
Ово говорим као из угла корисника месечне студентске маркице.

Једноставно, ЕДБ ме тера да плаћам само струју коју сам потрошио и кад сам је имао. ГСП ме тера да им плаћам и кад добијем услугу и кад је не добијем. Па ко је онда луд?
 
Ove dve usluge su neuporedive. Nemojte mesati frogs i grandmothers sto kaze Vuk.
 
Tuzno je sto ovde neki ljudi ne vide dalje od svog nosa....
 
Problem postoji na obe strane :D

A evo zasto se nece resiti uskoro. Ljudi koji ne postuju pravila prevoza ( sverceri ) se nalaze i sa jedne i sa druge strane. U autobusu se nalaze ljudi koji ne zele da plate markicu i koji zele besplatno da se prevoze. A sa druge strane se nalaze ljudi koji nista ne zele da rade, a zele da primaju velike plate.

Te onda u celom gspu imamo prezaposlenost, a niko nista neradi i autobusi u saobracaj izlaze u gorem tehnickom stanju nego kada su gradski prevoz cinile konjske zaprege.
 
Mene zanima da li je nekad, pre recimo 40-50 godina sluzba kontrole u GSP-u imala duznost da kad udje u vozilo proverava i opste stanje tog vozila, kvalitet rada vozaca, higijenu, vidna ostecenja i sl, a ne samo da li putnici imaju kartu ili markicu. Mislim da bi sada trebalo uvesti i takvu kontrolu, posebno zato sto su sad kontrolori naplate Apex-ovi, te bi oni ili DJP mogli da zaposle i deo kontrolore koji imaju zavrsenu saobracajnu skolu, koji bi radili na ovakvoj vrsti nadzora i kontrole. 2006 sam se recimo vozio u raspalom ikarusu iz 80-ih preko gazele, kad je pocela da mu gori neka guma, ali on nije mogao da stane jer je bio na mostu, a mi putnici smo se gssili iako su svi prozori bili otvoreni. To je bio jedini put da sam bio zabrinut za svoju bezbednost u vozilima javnog prevoza, ali zamislite kakvo su raspalo vozilo oni pustili u saobracaj. Naravno, putnici nisu imali nikakva prava da se pozalee, ni vozacu, ni dispeceru, da su se i pozalili nista se ne bi desilo. Ovako bi bila uvedena neka vrsta nezavisne revizije, i ako bi se takav slucaj dogodio, vozilo bi momentalno bilo iskljuceno iz saobracaja. Ovaj je nastavio da vozi i posle SC-a
 
Мени је ова расправа интересантна јер је заиста дато много аргумената за све изнете ставове, па зато мислим да нема потребе да се свако од нас труди да ''победи'' ширењем приче на крајње неупоредиве ствари.

Постоји категорија путника која би се шверцовала и да нам је градски превоз најбољи на свету. Против њих ће се свака власт борити и то није спорно.

Постоје и они које је срамота што се шверцују, али једноставно немају да плате. Посредно, делом је кривица и оних који управљају превозом (а делом и ГСП-а), јер да они раде боље свој посао, мање би пара из буџета ишло за субвенционисање превоза, па би више остало и да се побољша ситуација тој категорији путника. Да парафразирам оно што је написао бојан87, ''криви су и шверцери са друге стране - запослени''. Неки се шверцују из ината, из протеста (кад нема буса пола сата, па се довуче неки распад, који се након тога поквари, бојао бих се за контролу која би се ту појавила - појели би их. Тада не пролази прича да треба да плате карте да би имали нормалан превоз). И тако даље... Већ сам напред написао, све стране могу да нађу аргумент да опљуну ону другу и оправдају себе и на тај начин се ништа не решава, него се агонија наставља. Ево вам пример: пут између Панчева и Београда је са 2+1 траке у оба смера. За Србију, одличан. Међутим, ограничење је 60, семафора има милион, најчешће су непотребни, а често и неусклађени. Многи су бесни због тога, па намерно возе брже, играју се жмурке са полицијом која лови возаче и то тако траје годинама. Не морам да будем саобраћајни инжењер да бих схватио да нешто може да се промени, па да се убрза проток, а да полиција онда заиста лови бахате кретене који глуме Шумахера на том путу, а не да изиграва строгоћу. Међутим, као што рекох, ништа се не мења, свима је тако лепо, возачи су стално фрустрирани, полицији капне неки динар, понеко настрада и тако...

Да се вратим на тему. Неки путници су направили избор - прешли су на вожњу колима, па је то додатно допринело гужви у саобраћају. Једноставно, у Београду је превоз увек био проблем, генерације су одрасле са сазнањем да је ићи превозом паклена казна.

Понављам, град је тај који мора да учини вожњу градским превозом атрактивном и да приволи људе да је користе. То не иде преко ноћи, стицање поверења је тешка ствар. То се не ради само куповином фенси трамваја, него интегралним приступом (већ сам набрајао, да не смарам). Овако, примера ради, шта се дешава: уводи се нови систем наплате карата. Таман сам помислио да ће то бити напредак, кад оно само хоће да лове шверцере, боли их уво да буду приступачнији грађанима. Искрено, осећаћу се превареним ако заиста не уведу временске и дневне карте. Јер то показује да нас сматрају овцама. Онда ћу из ината прећи у групу која не жели да плаћа превоз, јер знам да то може да се среди и да би заиста користило Београђанима. Човече, сваки путник који је привучен у возило градског превоза не значи само додатни приход од 60 динара, него и један ауто мање и још милион ствари (осећам се као да откривам топлу воду :) ) И сви то знамо, али не и мозгови који о томе одлучују. Зато се ми и расправљамо око тога, уместо да се нешто реши.

Бг:воз је позитиван пример како се нешто може урадити за кратко време: мало промоције, дељење реда вожње, бесплатне вожње, пристојан изглед возова, тачност и продужена линија - резултат је одмах ту. Удавих...
 
Јуче слушам две ромкиње у трамвају које се баве прањем нечега (имале су кофе и крпе)

"Ма ја продајем маркицу, па онда са маркицу и плату имам 20 иљада"
а онда друга
"Ја добијем маркицу али нећу је продам, лепше ми да се возим у миру да имам карту"
 
da se ne lazemo, ljudi se svercuju ne zato sto su nezadovoljni kvalitetom pruzenih usluga, vec zato sto su BEZOBRAZNI i zato sto su navikli i MOZE IM SE.

zasto ne preskaces placanje struje? zato sto znas da ce da ti je iseku i da ces morati papreno da platis ako zelis da te ponovo ukljuce.
a sa druge strane sverceri se nagradjuju akcijama "plati neku sicu - pa se svercuj ponovo".
 
kopmania":13i1k0dy je napisao(la):
Јуче слушам две ромкиње у трамвају које се баве прањем нечега (имале су кофе и крпе)

"Ма ја продајем маркицу, па онда са маркицу и плату имам 20 иљада"
а онда друга
"Ја добијем маркицу али нећу је продам, лепше ми да се возим у миру да имам карту"

Predivan jenostavan realan primer svakodnevnice Beograda
+ 1 :)
na žalost isti primer može se čuti i od većine Beograđana
jer dobar deo građana ima sličan prihod od ,, 20 иљада"
 
Enivej,mislim da ce uvodjenjem samo jedne zone biti povecana prodaja karata jer se puno onih iz druge zone svercovalo ili kupovalo samo markice za prvu zonu.
 
U poš. sandučetu našao sam letak sa naslovom ,,i Batajnica je Beograd,,
u kome se navodi da je sps opš. odbor Zemuna pokrenuo inicijativu
,, vreme je da grad dobije samo jednu zonu gradskog prevoza .
iz teksta izdvajam
. . . . Usvajanjem ove inicijative u Skupš. g. Bgda objedinjavanjem tarifnog sistema JGPa (gsp i priv. prev.)
veliki broj naših sugrađana koj svakodnevno koriste prevoz u Beogradu ostvariće uštedu u kućnom buđetu
i platiće nižu mesećnu cenu gradskog prevoza. . . .

Ovom inicijativom poštujemo princip jednakosti svih građana Beograda
jer i ako ne živimo u cetru Beograda i mi smo Beograd
hm

Izgleda da su i oni počeli da prate Beobuild :laugh:
predizborne lagarije ili stvarno ima pomaka za uvođenje jedne tarife

Edit
Možda je ovo trebalo postaviti na dr. temu kao što je
Prigradske linije javnog saobracaja - Predlozi, resenja ili Modernizacija
ako je mnogo OF neka Vucko premesti :)
 
vucko":3jbb5j5r je napisao(la):
Ukida se druga zona,od prvog januara ce biti samo jedna! :kk:
:pob: не могу да верујем. Крај двостуких аршина према периферији. Бар у систему наплате, за сада.....
vucko":3jbb5j5r je napisao(la):
Мени је ова расправа интересантна јер је заиста дато много аргумената за све изнете ставове, па зато мислим да нема потребе да се свако од нас труди да ''победи'' ширењем приче на крајње неупоредиве ствари.
Ја се слажем. Ево ја од платиша можда и највише пљујем, јер ми није циљ бранити шверцере, већ предтавити јаснију слику ко је прави криминалац и рекеташ. То нису шверцери, то је ГСП лично.
Пљачка ме сваки дан, и морам да се буним. То морају да схвате они чланови форума, којима су шверцери највеће зло. Да схвате колико су сваки дан покрадени на најбезобразније начине.
operic":3jbb5j5r je napisao(la):
da se ne lazemo, ljudi se svercuju ne zato sto su nezadovoljni kvalitetom pruzenih usluga, vec zato sto su BEZOBRAZNI i zato sto su navikli i MOZE IM SE.

zasto ne preskaces placanje struje? zato sto znas da ce da ti je iseku i da ces morati papreno da platis ako zelis da te ponovo ukljuce.
a sa druge strane sverceri se nagradjuju akcijama "plati neku sicu - pa se svercuj ponovo".
Та генерализација је погрешна, као и свака друга. Ево, члан Компанија те је директно демантовао.

Осим тога, и струја се плаћа на рате, па отеже, па прескаче. Нема се новца пријатељу.
 
Evo i ja malo da se prikljucim .Ja kao korisnik usluga gspa ocekujem sledece
1.Da vozila budu ispravna,cista,da imaju grijanje i da automati za karte rade.Netrazim da sva vozila budu nova niskopodna itd sto se mene licno tice mogu biti i lejlandi aili da ispunjavaju gore navedeno
2.Da se postuje vrijeme polaska vozila +/- 5min a ne da se pojavi nakon 45min da se laziraju papiri kako su polasci ostvareni i da se neko bogati a mi gradjani da trpimo bahatost i neodgovornost i neljubaznost vozaca i ostalog osoblja u gsp
Evo i jedan svjezi primjer vozilo fap 262 pogona kosmaj tri dana zardom se kvari na istom mjestu na liniji 46 na uzbrdici nemoze da uzgura i sad mi recitie da je vozilo ispravno
Na cistocu ,rasvjetu,GRIJANJE ,i ostale stvari nebih trosio rijeci :bash:
 
Уколико заиста дође до укидања зона и појефтињења маркица тај тренутак треба искористити за почетак бескомпромисне борбе против шверцовања.
 
I ja sam dobio SPS-ov letak pre par dana. To im je izgleda jedan od najjacih aduta pred izbore.
Da ne ulazimo u politiku, dobra odluka. Dok god grad nije u situaciji da obezbedi adekvatnu uslugu ne treba vracati zoniranje. Kad se stvari normalizuju onda nek uvedu tri zone! :)
 
Direktore,eto posla za tebe.objavljen je na sajtu grada konkurs za direktora GSP-a
 
Не могу да верујем да не разумете да је то смањење цене превоза за 200.000 грађана у другој зони напросто начин да се добије већи део од тих 200.000 гласова.

Све што неко мање плати, неко други мора више да плати. То је просто. Тако су пре неког времена ”само мало” повећали цене карата за све грађане. Сваки пут кад повећаш цену са 50 на 55 или са 55 на 60 динара (или оба одједном), добићеш и више шверцера. Против њих се можеш борити са више контроле, али и то неко мора да плати. Да нису повећали цене карата, разлика би морала да се надокнади из буџета - опет значи из нечијег џепа (или из џепова наше деце).

И не желим да ово представим као ”ми” против ”њих”. Није у томе поента - немам ја ништа против људи који живе у предграђима, то је ОК и треба да имају добар и добро интегрисан превоз. Али у највећем делу света људи који живе ван централне зоне плаћају већу цену за превоз напросто зато што њихов избор да имају кућу на спрат и башту и њиву значи веће трошкове за систем јавног превоза који је далеко лакше и економичније организовати по Бановом Брду и Дорћолу. Иако је увек питање политичке одлуке докле се простире та централна зона, тешко да би неко тврдио да су Батајница и Бесни Фок део центра. А ово је најобичнија куповина гласова. :cool:
 
To sa zonama svakako jeste kupovina glasova, normalno, i to nije ništa strašno. To se radi... Nego, vi zaboravljate da nije samo Borča i Batajnica periferija Beograda, ili Ralja i Grocka, Surčin, Sremčica... Potpuno jednaki status imaju i opštine Mladenovac, Lazarevac itd... A oni plaćaju 6 - 7 hiljada dinara markicu.

Inače, u praksi se ne poništava karta za drugu zonu, već se zarađuje samo na markicama, pa gubitak neće biti velik. Više ljudi će sigurno kupiti markicu nego do sada, a mnogi su kupovali samo za jednu zonu.

@Djordje: nije uopšte u redu tvoje poređenje. U svetu je perifferija za bogate, a kod nas je za siromašne. Ako si za, daću ti moju kuću u Batajnici za stan u Centru

Šverc jeste dobar način za bunt jer je održavanje sistema javnog prevoza plansko i politički regulisano a ne komercijalno. Novac građana potrošen na karte ili preliven iz budžeta raspoređuje se političkim odlukama. Ako građani počnu masovvno da bojkotuju plaćanje prevoza, to znači da upravljanjue nije zadovoljavajuće. Sa druge strane, ljudi koji se uspešno švercuju nisu i ne mogu da budu bezobrazni ili loši jer su to lične osobine koje se ispoljavaju u nekim neposrednim ljudskim odnosima. Ti ljudi su racionalni u onoj meri u kojoj ostvaruju profit švercom. Dakle, nisu krivi oni, ne skuplja se novac za usluge na principu dobrovoljnosti, već je potrebna efikasna kontrola. I, naravno, valjana usluga.
 
Ако се узме у обзир да периферија има лошије аутобусе (другачије не би ни имало смисла због распаднутих путева а кад се региструје аутомобил сви плаћају исту цену за таксе од којих се граде исти нико те не пита одакле си), готово да нема стајалишта онда има смисла да маркице буду исте цене јер није нафта једини трошак.
Ја сам више за то да се ГСП посматра као систем који треба да буде самоодржив а не да се просипа нека неолиберална догма о максимализацији профита и посматрано са те стране сигурно има места за ниже цене карата уколико се спречи шверцовање.
 
orione, plašim se da koliko god maksimizovali profit GSPa, profit neće biti dovoljan da pretvori GSP u preduzeće koje može da se održava bez gradskih dotacija..
 
Slusam danas cetiri zene u prevozu, kazu sledece: "Ja kucam kartu samo kada udje kontrola, ej oni nisu normalni cena karte je kao jedna cokolada"

Znaci vecina svercera ne shvata da oni koriste uslugu koja nije pala sa neba i nije besplatna, svi uporedjuju cene sa nekim drugim pogodnostima koje mogu sebi priustiti za te pare.

Svi idu logikom sto da platim 2000 za prevoz kada za te pare mogu da kupim X paklica cigara, Y cokolada,....
 
Vrh