Мени је ова расправа интересантна јер је заиста дато много аргумената за све изнете ставове, па зато мислим да нема потребе да се свако од нас труди да ''победи'' ширењем приче на крајње неупоредиве ствари.
Постоји категорија путника која би се шверцовала и да нам је градски превоз најбољи на свету. Против њих ће се свака власт борити и то није спорно.
Постоје и они које је срамота што се шверцују, али једноставно немају да плате. Посредно, делом је кривица и оних који управљају превозом (а делом и ГСП-а), јер да они раде боље свој посао, мање би пара из буџета ишло за субвенционисање превоза, па би више остало и да се побољша ситуација тој категорији путника. Да парафразирам оно што је написао бојан87, ''криви су и шверцери са друге стране - запослени''. Неки се шверцују из ината, из протеста (кад нема буса пола сата, па се довуче неки распад, који се након тога поквари, бојао бих се за контролу која би се ту појавила - појели би их. Тада не пролази прича да треба да плате карте да би имали нормалан превоз). И тако даље... Већ сам напред написао, све стране могу да нађу аргумент да опљуну ону другу и оправдају себе и на тај начин се ништа не решава, него се агонија наставља. Ево вам пример: пут између Панчева и Београда је са 2+1 траке у оба смера. За Србију, одличан. Међутим, ограничење је 60, семафора има милион, најчешће су непотребни, а често и неусклађени. Многи су бесни због тога, па намерно возе брже, играју се жмурке са полицијом која лови возаче и то тако траје годинама. Не морам да будем саобраћајни инжењер да бих схватио да нешто може да се промени, па да се убрза проток, а да полиција онда заиста лови бахате кретене који глуме Шумахера на том путу, а не да изиграва строгоћу. Међутим, као што рекох, ништа се не мења, свима је тако лепо, возачи су стално фрустрирани, полицији капне неки динар, понеко настрада и тако...
Да се вратим на тему. Неки путници су направили избор - прешли су на вожњу колима, па је то додатно допринело гужви у саобраћају. Једноставно, у Београду је превоз увек био проблем, генерације су одрасле са сазнањем да је ићи превозом паклена казна.
Понављам, град је тај који мора да учини вожњу градским превозом атрактивном и да приволи људе да је користе. То не иде преко ноћи, стицање поверења је тешка ствар. То се не ради само куповином фенси трамваја, него интегралним приступом (већ сам набрајао, да не смарам). Овако, примера ради, шта се дешава: уводи се нови систем наплате карата. Таман сам помислио да ће то бити напредак, кад оно само хоће да лове шверцере, боли их уво да буду приступачнији грађанима. Искрено, осећаћу се превареним ако заиста не уведу временске и дневне карте. Јер то показује да нас сматрају овцама. Онда ћу из ината прећи у групу која не жели да плаћа превоз, јер знам да то може да се среди и да би заиста користило Београђанима. Човече, сваки путник који је привучен у возило градског превоза не значи само додатни приход од 60 динара, него и један ауто мање и још милион ствари (осећам се као да откривам топлу воду
) И сви то знамо, али не и мозгови који о томе одлучују. Зато се ми и расправљамо око тога, уместо да се нешто реши.
Бг:воз је позитиван пример како се нешто може урадити за кратко време: мало промоције, дељење реда вожње, бесплатне вожње, пристојан изглед возова, тачност и продужена линија - резултат је одмах ту. Удавих...