Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

@jelena

Da, ko plati markicu za ovakvo bahato ponasanje GSP-a ispada magarac.
Racune placas samo ako je ispunjeno sve iz ugovora (struja, grejanje, kablovska...)

Hoces da kazes da mi finansiramo te bezobraznike? A koliko onda placamo Boti, Miskovicu, Bajatovicu, Savatijevicu.......tu je sustina problema cele drzave (i nisam ni radikal ni sns-ovac niti podrzavam ni jednu partiju).....ovde najbolje prolazi plivanje u mutnoj vodi...izdjoramo se pa ko koga zavrne..... :)
 
kingmanowar":3gqlfgw4 je napisao(la):
Zbog takvih kao sto ste vi Srbija i jeste gde je danas.....ne umete da sagledate siru sliku stvari....sverceri ostete gsp za najvise 1% prihoda a sta cemo sa ostalih 99% koji isceznu? Bitno je da si se uhvatio za decka svercera koji hoce da plati kaznu a ne vidis da resenje problema nije u njemu nego na drugoj adresi. Bitno da si ti navatao "pravog" lopova.....

E pa biće da je upravo obrnuto. Ne mogu lideri da budu loši ako je narod dobar. Lideri su nam takvi jer su deo nas, a mi kao narod samo nešto manipulišemo i tražimo neke kombinacije i gledamo kako da se provučemo i snađemo. U otklanjanju te pojave trebalo bi krenuti od uzroka a ne posledice, koliko god ona bila značajno veća ili za primer. To znači ulaganje ogromnog rada na prevaspitavanju unutar porodice, obrazovanja i ukupnog sistema vrednosti.
 
U redu, vidim ja momci da ako vi jednog dana dodjete na vlast meni ne gine vesanje. Gde god nesto napisem, pozalim se (u ovom slucaju govorim uopsteno, ne samo o meni, vec i o ljudima koji su stajali u redu sa mnom i koji nisu imali nikakve informacije o busplus-u kao sistemu, pa su mnogi na kraju izvisili - ne verujem da je tu bilo ni 10 posto svercera) uvek se pojavi neki Nevenkovic, belgray ili njima slicni da me nazove lopovom, kriminalcem, hohstaplerom. Konformizam jeste najbolje resenje, ali samo onom ko moze da ga priusti. Ja, nazalost, ne mogu. A vi, pre nego sto odgovorite, PROCITAJTE to sto je napisano OD POCETKA DO KRAJA. Ako vam je predugacko za citanje - ignorisite ce post, neko drugi ce vec procitati i odgovoriti.
 
Pritom imam i pitanje ako neko zna, da li ce pretplata za busplus koji je jelte, elektronski sistem moci da vazi od datuma do datuma a ne striktno od pocetka do kraja meseca?
 
Moj revolt nema ama baš nikakve ekonomske aspekte u ovom slučaju. Ja sam izuzetno revoltiran diskriminacijom svakoga ko je pošten i ko poštuje pravila. Povela se rasprava da onaj ko nije platio uslugu nema pravo da se žali na nju. O tome se radi. Neko je ovde na forumu nedavno pisao o liku koga je skoro ubio visoki napon dok je krao železničku opremu pa je onda tužio Železnicu što nije obavestila javnost da je pustila struju u tu nekada napuštenu mrežu. O tome se radi. Dokle ide ljudski bezobrazluk?

Zašto treba da se guram i stojim na jednoj nozi u prevozu? Jel zato što pored mene stoji bar troje onih koji nisu platili kartu?Tome mora da se stane na kraj. Ako već ti ljudi nemaju svest da ne ulaze u prevoz ako nemaju kartu onda ovo društvo mora da ima obavezu da ih sankcioniše a ne da ih nagradi.

Kod nas se uvek nagrađuje onaj ko krši pravila i ko je nepošten. Ima mnogo primera a nije samo ovaj sa gsp-om. Vrlo slično ali još drastičnije je i oslobađanje plaćanja takse za legalizaciju nelegalnih objekata. Ovde su diskriminisani svi koji su uredno vadili dozvole ali i oni koji su kasnije legalizovali svoje objekte uz masnu taksu. A onda dođe ministar Dulić i kaže "e, sad puj-pike, više ne mora da se plati toliko". Isto i sa ovim kaznama za švercovanje. Skupljaš kazne pa ih posle tri meseca poništiš plaćanjem 600 ili 1000 dinara. Kakva je to diskriminacija. Primera ima dosta.

Rezultat takvog odnosa sistema prema društvu je da oni koji su korektni i pošteni postaju frustrirani i besni (npr. ja) a oni koji su nekorektni i nepošteni postaju arogantni i bahati (npr. šverceri kojima smeta gužva)
 
Мислим да је прича опет почела ''од краја''. Чиста истина је да ГСП није дужан да буде социјална установа, као и да се шверцовањем штети напретку градског превоза, а тиме посредно и осталих градских служби, јер се део буџета тако усмерава на крпљење ГСП-а, на штету свега осталог. Такође, ова и сличне расправе се увек сведу на питање шта је старије: кокошка или јаје? Једни имају аргумент о лоповлуку и немару у ГСП-у, лошој организацији превоза и тарифног система(што је исто тако истина, нема шта), други истичу оно што сам већ навео, да се шверцовањем спречава напредак, свако има своје оправдање, рат се наставља већ годинама и свима је лепо јер им је циљ да покрију себе а не да реше проблем.

Мислим да је пре свега, лопта на страни града. Већ сам једном написао да за успех сваког посла морају да постоје две ствари: мотивација и контрола. Мора да се покаже јасан став да се жели ефикасан и удобан градски превоз и да се реформише све оно што не ваља - да тарифни систем буде такав да привлачи људе да путују јавним превозом, да се боље организују постојећи ресурси, да се не толеришу пропусти у одржавању, да путник види да ће паре које даје за превоз заиста бити искоришћене за његово даљи развој и све остало. На тај начин, избиће се аргументи свима који не желе да плаћају превоз из ината или отпора хаосу који сада влада, а други део приче - ефикасна контрола ће приморати остале да плате. Мора да се развија дух код грађана да тај превоз служи нама, да то није место за запошљавање чланова странке, него заједничко добро, па ће се временом смањити наш традиционални отпор према властима и симпатија према онима који крше закон. Нисам дете, то се не може искоренити, али је битно направити напредак, мали па све већи и већи.
 
@belgrey

Pa indirektno ima ekonomske aspekte.....Da se od 90-e do danas pojedinci nisu obogatili preko naroda mi bi se danas vozili udobnim metroom, sa dovoljno mesta za sve.......guzvi u saobracaju ne bi bilo, ljudi iz unutrasnjosti ne bi imali potrebe da dolaze da zaradjuju u bg-u itd itd.......
Po meni revolt upucujes na pogresnu adresu......decko se svercovao i hoce da plati......nije on propisao 600din po kazni....
 
^^^Dodajmo tome i nekažnjavanje firmi koje ne ispunjavaju svoju zakonsku obavezu – uplaćivanje radnicima mesečnih iznosa za prevoz, slabe kontrole kontrolora GSP pri obavljanju svog posla, ... do nepostojanja građanskog društva svesnog svojih prava, nepostojanja svesti, ali ni mogućnosti-mehanizama da se građanskim pritiscima za njih i izbori ... hiljadu jedna “sitna stvar”, koja tako nagomilana čini sistem neefikasnim, a društvo nepravedno ustrojenim.

@Svi
Dođoste do suštine. Uzmite bilo koju drugu temu na forumu, suština je u sistemu, a on ide iz porodice, pojedinca, lokalne zajednice … Bez efikasnog sistema svako ima pravo da bude ljut i isfrustriran zbog onog drugog …

Lako ćemo se ganjati oko toga šta je starije, koka ili jaje… ni jedno i oba …
 
@нова, ко ти те тај @Сви на форуму, не могу да га нађем већ десет минута. :laugh:

Да мало опустимо расправу, опасно се закувало. ;)
 
^ htedoh da napišem poimence, ali onda... Bar.., bel..., Goje, king.... Eeee ....boga oca... SVI ;)
 
Једини начин да се постигне ефикасна наплата је да метро и БГвоз преузму на себе највећи терет саобраћаја а да исти имају ограђене станице. Тада аутобуси не би били препуни и на појединим линијама би могло да се улази на предња врата а на појединим да буду кондуктери. За све ово није потребна никаква спејс-шатл технологија. :kafa:
 
Na stranu to sto je nenormalno da se usluga (kakva god bila, potcenjena, precenjena, realna) ne plati, meni je neverovatno da neko ko ne placa uslugu tu istu kritikuje.

Pazi ti ne platis kartu i kukas da je GSP los. Isto vazi za sve drugo, RTS, EPS, sta god. To mi je apsolutno van pameti.
 
Jedno prakticno pitanje - nedavno sam izvadio Bus Plus karticu i kupio sam markicu za ovaj mesec koju nosim uz karticu, ali mi nije jasno je l' treba da se nesto upisuje na samoj markici (kao sto smo ranije upisivali broj povlastice)?
 
Homer Jay":1ysenpjt je napisao(la):
kupio sam markicu za ovaj mesec koju nosim uz Busplus karticu, ali mi nije jasno je l' treba da se nesto upisuje na samoj markici (kao sto smo ranije upisivali broj povlastice)?


Naravno da!
Upiši broj BusPlus kartice na markici.

Doduše niko te neće cimati oko toga.
Mene niko ne cima da upišem broj u markicu, iako to ne radim već godinama.
 
@kartograf

Ako imas prijavljen boravak u Beogradu i placas porez to znaci i da finansiras GSP. Tako da imas pravo da koristis uslugu i da zahtevas odredjen kvalitet. Da je Mile kupio sva ta vozila i napravio firmu "Sklopocija trans" od svojih para onda nemas pravo da se bunis sto je usluga kakva takva, a dokle god se GSP finansira iz budzeta svako ko placa porez ima pravo da ga koristi. To se odnosi i za privatnike jer GSP i njih isplacuje.
 
kingmanowar":2hixsaiu je napisao(la):
@kartograf

Ako imas prijavljen boravak u Beogradu i placas porez to znaci i da finansiras GSP. Tako da imas pravo da koristis uslugu i da zahtevas odredjen kvalitet. Da je Mile kupio sva ta vozila i napravio firmu "Sklopocija trans" od svojih para onda nemas pravo da se bunis sto je usluga kakva takva, a dokle god se GSP finansira iz budzeta svako ko placa porez ima pravo da ga koristi. To se odnosi i za privatnike jer GSP i njih isplacuje.

Zanimljiva logika. Probaj da ne platiš kaznu koju ti napiše policija ili kartu JAT-u ili da besplatno dobiješ dozvolu za gradnju. Državne službe i JP se delimično finansiraju iz poreza a delimično od naplate usluga. Tako je odlučeno zakonima i uredbama koje su doneli izabrani poslanici naroda.

To što osećaš, da imaš opravdanje da se švercuješ, je samo posledica neodgovarajućeg obrazovanja i kaznene politike. Pod obrazovanjem ne mislim na gramatiku i matematiku
 
@nikola32

ok, ti i dalje placaj kartu a ja necu....lepo vama lepo nama :laugh: :laugh: :laugh:
 
Jelena78":2ua3w2pl je napisao(la):
Tako je...i ne možete da uđete u stanicu niti da izađete ukoliko nemate validnu kartu
http://www.londontoolkit.com/Images/underground_ticket_barrier.jpg

да, на излаз сам заборавио. Мислим када би се само В.Споменик и К.Парк организовали на овај начин у БГвозу скоро да не би било шверцовања.
 
kingmanowar":k6bq0ha0 je napisao(la):
@nikola32

ok, ti i dalje placaj kartu a ja necu....lepo vama lepo nama :laugh: :laugh: :laugh:

:) karta za prevoz je sitniš u životu. loše navike su najskuplje
 
Prvo: dokle god GSP ne uvede dnevne, satne ili neprekidne (dok se ne zavrsi voznja sa svim presedanjima) za mene nema ni govora o placanju vise od jedne karte za celu voznju.

Drugo: da li mi, kao korisnici prevoza, uopste uticemo na GSP? Prakticno, ne. Jedini nacin da se po mom misljenju izvrsi pritisak bio bi organizovan bojkot placanja... Ovako nema interesa da se usluga poboljsa. Svi cute = svima je fino.

Trece: ovo je forum, mesto za razmenu misljenja o raznim temama. Ako se neko svercuje, i dalje ima pravo da kaze svoje misljenje. Cinjenica da je ceo sistem kilav, i treba da vidimo neki predlog da se popravi, a ne da se svadjamo. Od toga tek nema nista.

Inace ja sam student i za svaki mesec u kome ima predavanja kupujem markicu. A da sam se svercovao, jesam.
 
Homer Jay":38hnvfs7 je napisao(la):
Jedno prakticno pitanje - nedavno sam izvadio Bus Plus karticu i kupio sam markicu za ovaj mesec koju nosim uz karticu, ali mi nije jasno je l' treba da se nesto upisuje na samoj markici (kao sto smo ranije upisivali broj povlastice)?
Upisujes zadnjih sest cifara serijskog broja busplus-a. Primer, ako ti je br kartice 01101-12345-6 upisi broj 123456 u markicu
 
A ne moraš da upisuješ, niko ne traži, a i nigde zvanično ne piše da se upisuju ti brojevi....
 
Da li iko pominje placanje prevoza SMS-om?
 
Vrh