Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Upravo.Primer-prijatelj radi na kiosku u Bulevaru.Ljudi kupe 2 karte po 50 dinara koje kucaju samo kada udje kontrola,ali zato kupe po 2 pakle laki strajka koji kosta 150 dinara.

Ili oni kako se zale na blic komentarima kako nemaju para a placaju net 1000-2000 dinara.Mislim da im je to da stignu prevozom na posao/fakultet vaznije od blejanja na fejsbuku,zar ne?
 
Ne treba mi ovde da se bavimo time šta bi građani trebalo, građani koriste pogodnost da ne moraju da plaćaju. Kad je bilo konduktera nisu se bunili. Ta pogodnost će nestati ako ova turska firma bude ozbiljno poslovala
 
Теча који ради у ГСП-у ми је рекао да ће турци купити ГСП :shok:
Зато је купљено 83 тролејбуса, 30 трамваја сад ће и нови бусеви...
Опет ће турци јурити србе за паре :bash: :bash:
 
:laugh: :laugh:
Што се мене тиче треба само да се "легализује" онај "бљуцгсп" смајли :lool: ово
bljucgsp.gif
 
Somi,zasto onda turci kupuju beloruske trole,spanske trole i prakticno ruske buseve koji imaju komoru od podmornice za vozaca montiranu u kraguevcu??? :lol:

Turci rade ovaj sistem sa kartama i to je to.Ali to je za njih u GSP-u kupovina.
 
belgrey":1uqd3iwz je napisao(la):
GSP nije socijalna služba a svima nama nije bezuslovno zagarantovan javni prevoz. Ko nema para ili mu se ne sviđa kako izgleda tramvaj neka krene pešice.

U ovome je osnovni problem - GSP je u osnovi socijalna služba jer grad ove veličine ne može postojati bez javnog prevoza. Nije to tako jednostavno reći - neka krene pešice. Neke stvari su nemoguće pešice, ako je posao u centru (nije tvoj izbor), kuću ili stan možeš da priuštiš samo na periferiji (opet nije tvoj izbor, ni tvojom zaslugom), onda treba da ideš peške? A neko drugi (ne svojom zaslugom) ima i posao i stan u centru, ali može da švrćka na šoping u skockanim tramvajima jer za to ima para, taj prevoz je pravljen za njega i ni za koga drugog. To više nije javni prevoz, već privatni. Tako efikasna ekonomija ne može funkcionisati. Tako grad ne može da funkcioniše, grad bez zajedničkog nije grad već samo vreva ljudi koji se mimiolaze.

Ja cu uložiti svoj rad (kvantifikovan u novcu) u bilo koji zajednički projekat, ali nemam nameru da ulažem u nešto što je zamišljeno kao sistem da od mene otuđi što više tog istog rada. U (skraćenoj) listi uz mom prethodnom psotu sam naveo sve načine na koje se novac(rad već sada otuđava od građana koji ionako za taj prevoz plaćaju hteli ili ne hteli preko gradskog budžeta. Nema problema, GSP. Skinite se sa budžeta, dajte nama samima da izorganizujemo bolji i pravedniji prevoz, dozvolite nam da koristimo iste ulice, i svi mirni. Onda neću koristiti vaše usluge. Ali cvrc Milojka, DJP određuje linije, DJP ih dodeljuje, ko određuje red vožnje?

Glavni problem zašto ne treba plaćati nije samo zato što GSP ne funkcioniše dobro, već zato što mene (nas) tu niko ništa ne pita. Da smo mi sami odgovorni, ajde u redu. Ali nismo! Nas niko nije pitao, i onda to više nije javni prevoz, već harač koji prebacuje naš novac, rad, i javno dobro u privatne džepove vladajuće oligarhije.
 
vucko":tf767vny je napisao(la):
Somi,zasto onda turci kupuju beloruske trole,spanske trole i prakticno ruske buseve koji imaju komoru od podmornice za vozaca montiranu u kraguevcu??? :lol:

Turci rade ovaj sistem sa kartama i to je to.Ali to je za njih u GSP-u kupovina.
Нису турци купили нова возила него су то наши купили не би ли угурали некоме овај пропали ГСП. А белоруске троле су купљене зато што су јефтине и морали смо обновити цео возни парк трола, ако си написао шпанске троле уместо трамваја ту немам објашњење јер су КАФ-ови супер, а руски односно белоруски аутобуси су купљени јер је једини "нормални" произвођач на тендеру био МАЗ јер Икарбус на гас не долази у обзир а и Вуловић ће се ту некако уградити :)
 
Koliki je godisnji prihod GSP/DJP od karata to jest reketa nad gradjanima?

Faraonski most kostao je 400 miliona, a trebalo je da bude 160 M€ (sto je opet previse ali ajde)

Koliko je godina mogao da se odrzi besplatan gradski prevoz sa tih 240 M€ ?


Sve je pitanje izbora drustvenog modela, neko zaduzi sledece 3 generacije pa se hvali da mu je najveci a neko pak omoguci gradjanima da besplatno putuju kroz svoj grad.

Ideja za izborno obecanje: besplatan prevoz

Metafora izbora izmedju megalomanskog mosta i besplatnog prevoza (ili metroa :) ):

Zika kupio ferari na kredit, zaduzio sebe i unuke na 150 godina i drzi ga parkiranog u blatu ispred kuce jer nema para za benzin a nema ni puteva kojim bi mogao da ga vozi. Zika je glupi skorojevic.

Pera kupio kombi na kredit na 5 godina, koristi taj kombi u svom poslu (stolar, farbar ...), za pet godina isplatio kredit i zaradio za kucu za unuke. Pera je pametan privrednik.
 
Vusko molio bih te da prebacis post sa gsp foruma koji govori koliko gsp ima sluzbi gomila se poklapa sa funkciom direkcije .Gsp kako bi bio rentabilniji treba da se reorganizuje i mogao bi sigurno uz pametno ulaganje da stane na noge .Prihodi ,karte ,reklame,iznajmljivanje prostora koga ima na pretek viska ,prodaja viska zemljista i prostora ,zasto zakup prostora u depoa u bulevaru ide pijacama a gspu nista.Po meni sema gsp je sledeca 6 pogona svaki pogon xy radnika +generalni direktor ,PR sluzba ,nabavke centralizovane ,i odrzavanje infrastrukture,Bez kontrole saobracaja,kontrolora,bez gomile cinovnika na dorcolu ,bez salter prodaje markica,bez otpravnika, ukratko za 2 mjeseca 2500 ljudi bi manje opterecivalo sistem :kafa:
 
@zidar
+ 1 :)

Žika sa Ferarijem je na funkciji u . . . . a biće i njegova deca isto . . . . i kredit ce mu se ,,srediti,, vremenom. . .
a
Pera sa kombijem živi od svog rada . . . . i sve mora sam za svoju decu . . . . a i ojadiće ga po kreditu

:laugh: :lool: :laugh:

E zato je važno da javni prevoz bude dostupan svim Perama i njihovoj deci :)
jedan grad jedna zona :grand:
što se tiće besplanog , znam da može
ali ako se samo uzima i ne daje
ne bi to dugo potrajalo bar kod nas
 
vucko":3740oly6 je napisao(la):
Upravo.Primer-prijatelj radi na kiosku u Bulevaru.Ljudi kupe 2 karte po 50 dinara koje kucaju samo kada udje kontrola,ali zato kupe po 2 pakle laki strajka koji kosta 150 dinara.

+1

meni je npr. fenomenalno kako mi se na opstu besparicu (cak i do krajnosti "nemam sta da jedem, gladan sam") zale nonstop ljudi koji stuku 3-4 hiljade dinara mesecno na cigare.
 
Матеја Бељан":ssmuvaa3 je napisao(la):
Ti ljudi su racionalni u onoj meri u kojoj ostvaruju profit švercom. Dakle, nisu krivi oni, ne skuplja se novac za usluge na principu dobrovoljnosti, već je potrebna efikasna kontrola. I, naravno, valjana usluga.

Dakle lopovi koji pljackaju radnje nisu bezobrazni ili losi, vec samo racionalni u onoj meri u kojoj ostvaruju profit pljackom, a kriva je policija sto ih ne hapsi?
 
Nema tu mnogo mesta za moral. Ako oni imaju prostora za pljačku, a niko ih ne sprečava u tome, ostvaruju profit i deluju sebično racionalno. Za očekivati je da kada nekome omogućiš da vara, on i vara.
 
Somi303":2i6d8pma je napisao(la):
Нису турци купили нова возила него су то наши купили не би ли угурали некоме овај пропали ГСП.

Prenesi teči (pominjano je već ovde na forumu) da se tramvaji i trolejbusi ne mogu privatizovati/razdeliti privatnicima iz prostog razloga što nemaju ugrađene strujomere...
 
Не знам где си то прочитао, али ја нигде нисам написао да ће се тролејбуси и трамваји поделити приватницима ,него ће турци купити цео ГСП ( тролејбусе, трамваје, аутобусе). Лепо прочитај мој пост!
 
Матеја Бељан":2s62uy9g je napisao(la):
Nema tu mnogo mesta za moral. Ako oni imaju prostora za pljačku, a niko ih ne sprečava u tome, ostvaruju profit i deluju sebično racionalno. Za očekivati je da kada nekome omogućiš da vara, on i vara.

A ako omogucimo to da ubiti nekoga nije protiv zakonito, da li je onda sasvim OK i za ocekivati da ce ljudi druge ubijati ukoliko im je to omoguceno? I onda da kazemo - nema tu mesta za moral, racionalno sebicno se poneo onaj ko je roknuo konkurenciju da bi zaradjivao vise?

80% ljudi postuje 80% zakona manje-vise dobrovoljno - ne zato sto se plase pendreka i zatvora i kazne nego zato sto bar donekle razumeju da tako mora da bi sve funkcionisalo. Ne vozimo mi svi jednom stranom ulice zato sto se plasimo saobracajne policije vec zato sto nam je jasno da jedino tako saobracaj moze da funkcionise a da ne gine 100 ljudi dnevno.

Batina kazne sluzi za onih 20% zakona do kojih ljudima bas nije stalo (ili ne mogu da skapiraju zasto moraju da ih se pridrzavaju) i za onih 20% ljudi koji ne shvataju zasto zakona mora da bude i zasto svi moraju da ih se pridrzavaju (ili shvataju, ali misle da ce se bas oni izvuci i profitirati ako ih krse). Drustvo gde se postovanje zakona svodi 100% na prisilu ne moze da funkcionise, bar ne na duze staze.

Tako da itekako ima mesta za moral, bez morala nema drustva. Uostalom moral je kada shvatis da ponekad kada svi prate samo svoj sebicni interes dodje do opste katastrofe na kraju, za sve, ili za bar vecinu. Pa onda shvatis da je zapravo u tvom sebicnom interesu da se ne ponasas po onome sto ti se uvek momentalno cini da je tvoj sebicni interes. Tako da, moral je itekako potreban, jer bez morala nema zakona, ima samo sile.
 
Trainspotting po Beobuildu :D

Free life. Free job. Free career. Free family.
Free fucking big television, free washing machines, cars,
compact disc players and electrical tin openers. Good free
health, low cholesterol, and dental insurance. Free fixed
interest mortage repayments. Free starter home. Free
friends. Free leisurewear and matching luggage. Free
three-piece suite on hire purchase in a range of fucking fabrics.
Free DIY and wondering who the fuck you are on a Sunday morning.
Free sitting on that couch watching mind-numbing, spirit-crushing
game shows, stuffing fucking junk food into your mouth. Free
rotting away at the end of it all, pishing your last in a miserable
home, nothing more than an embarrassment to the selfish, fucked up
brats you spawned to replace yourself.

Your free future.

Free life.
 
hazard":2wtyyq6a je napisao(la):
80% ljudi postuje 80% zakona manje-vise dobrovoljno - ne zato sto se plase pendreka i zatvora i kazne nego zato sto bar donekle razumeju da tako mora da bi sve funkcionisalo. Ne vozimo mi svi jednom stranom ulice zato sto se plasimo saobracajne policije vec zato sto nam je jasno da jedino tako saobracaj moze da funkcionise a da ne gine 100 ljudi dnevno.

Мислим да опасно грешиш у вези процената. А и то зависи од случаја до случаја. У твом примеру можда. Мада, славне су приче о стању на улицама у Египту или Турској, нпр. Опет, колико људи би одолело да не узме нешто из продавнице а да зна да нема контроле на излазу, а светла су се погасила? О свести људи у ратовима да не причам.

И морал се усађује, треба доста времена да прође да то постане уобичајено, а кварљива је роба. Пре две године сам био у Ници, па смо један дан провели у Монаку. Воз којим смо хтели да се вратимо је отказан због штрајка (баш чудно у Француској :) ), али се срећом једна девојка сетила да неки бус треба да наиђе око пола два ноћу. Отишли смо на станицу и после неког времена се скупила прилична гомила. Искусним оком, навикнутим на гужве сам оценио да ћемо стати сви у бус, али да ће да буде мало веће гурање. Људи су стајали мање-више мирно у неком, као реду, па смо се забављали питајући се како ће да реагују када се бус буде појавио, јер је многима сигурно била фрка да ли ће да стану, а следећи долази тек за три-четири сата. Елем, појавом буса се више од пола групе устремило на врата као код нас (улази се само на прва врата), док је мањина остала забезекнута, а неки су и протестовали, што се не поштује ред доласка на станицу. Сви смо стали, мало је личило на 16 или 95 у шпицу, али није било проблема. Поента приче је да када наиђе фрка или се пружи могућност, лако се заборави на морал, тј. код неких лакше, а код неких теже, али то није непромењива категорија.
 
@hazard

Mešaš krivilčno delo, odnosno nanošenje povreda drugim licima s namerom i izvrgavanje sistema. Ako već uvodiš moral u sve to, reći ću: nije moralno nanositi povrede nekome, nije ni oštetiti prijatelja, članove porodice, nije moralno uvrediti nekoga.
Ali kakve veze ima s moralom odluka da ne plaćaš buđavi autobus jer država ne može da primora poslodavca da ti kupi markicu. Ili ako jednostavno promisliš: njima nije stalo da mi naplate kartu, **be mi se da im dobrovoljno plaćam. Ili: Smatram da je politička raspodela novca takva da se ovde mnogo krade, e **rac ću da im platim!

Ne možete toliko pojednostavljivati stvari, reč je o kompleksnom društvenom fenomenu i to ne trpi takve argumente. Meni je, iskreno, smešno reći da je neko nemoralan što ne poništava kartu. Pa, ne poništava je jer nikome nije stalo da ga primora na to.
Uostalom, postoji doplatna karta, i tvoj je izbor da plaćaš tu vrstu karte ako uspeju da ti naplate. O moralu možemo da govorimo tek onda kada neko maltretira kontrolora koji pokušava da radi svoj posao onako kako bi trebalo.
 
Homer Jay":16iqva26 je napisao(la):
Trainspotting po Beobuildu :D

Free life. Free job. Free career. Free family.
Free fucking big television, free washing machines, cars,
compact disc players and electrical tin openers. Good free
health, low cholesterol, and dental insurance. Free fixed
interest mortage repayments. Free starter home. Free
friends. Free leisurewear and matching luggage. Free
three-piece suite on hire purchase in a range of fucking fabrics.
Free DIY and wondering who the fuck you are on a Sunday morning.
Free sitting on that couch watching mind-numbing, spirit-crushing
game shows, stuffing fucking junk food into your mouth. Free
rotting away at the end of it all, pishing your last in a miserable
home, nothing more than an embarrassment to the selfish, fucked up
brats you spawned to replace yourself.

Your free future.

Free life.
Је ли то поново неки спамбот или тренутак твоје инспирације? :D
 
Vrh