Šta je novo?

Muzeji grada Beograda

...I opet nikoga nije bilo briga.
Примитивна средина. Не мож` бити ништа друго.

Имали смо ми и Музеј речног бродарства; држао човек у згради ЈРБ-а, без образовања неопходног за рад у музеју, али најбољи познавалац бродова у Србији. А, па, не може то тако - звале госпође из Музеја науке и технике да протестују...

А нестали и музејски примерци аутомобила у Крагујевцу, тако да није ни до типа превозног средства.
 
Obrni okreni jedno je sigurno, imamo katastrofalan odnos prema tehničkoj baštini. (bilo kog sredstva)
Zato ćemo i nestati.
 
Boje se oni da odreše kesu, a ne da li će neko da podmetne bombu ili ne. Jer da je do bombe kao takve, svaki mogući i nemoći kutak svih mostova koji postoje u gradu bi bili čuvani danonoćno sa kordonima policije.​

Видимо како се боје да одреше кесу на неку Ложионицу и такве небулозе... 5 пута мање пара би им требало за овај музеј...
О Експоу и националним стадионима не бих тек говорио...
 
Obrni okreni jedno je sigurno, imamo katastrofalan odnos prema tehničkoj baštini. (bilo kog sredstva)
Zato ćemo i nestati.
A misliš da je prema ostalom nasleđu bolji?

Eto, na primer, bio jedan sjajan stari Zemunac, Branko Najhold. Supruga i on decenijama, preko Zemunskog salona karikature i na druge načine - kad odu u, recimo, London, oni tragaju za karikaturama - skupljali hiljade vrednih radova iz celog sveta. I dakle, postoji Muzej karikature u Zemunu - jer je direktor OŠ Svetozar Miletić bio dovoljno kulturan čovek da ponudi prostoriju za smeštaj svega toga. A pravi muzej gde bi štošta od karikatura moglo da se pogleda... pa, biće.

Onda, Muzej igračaka u Sava centru (od starta nisu znali šta će s tolikim objektom). Preko Uneska nabavili igračke dece iz celog sveta. Ima 40 godina kako je tim igračkama nestalo traga. I sada je tamo Lidl.
 
Dobro, evo ja ću ih sačuvati na placu na selu, ali neka mi plate transport.

Ali kome da se obratim, ko da mi izađe u susret?
Nijedan mediji neće pisati, svi će ignorisati, a ovde je vest za automobile izašla na RTS-u.

Ljude u Srbiji realno ne zanimaju autobusi i vozovi, that's it. Zato će im na kraju i ostati samo ti automobili.
Нажалост та прича је највише до самог ГСПа који није мрднуо фалусом да сачува ишта више од Лејланда и она четири стара трамваја. Ако њих саме као предузеће баш брига за њихово наслеђе, зашто би се јавност бринула.
Аутомобили су имали срећу да су лакши за чување и да има људи са новцем који их баш воле.
А генерално ниво техничке културе и свести од наслеђу уопште је код нас на поражавајућем нивоу и ту се слажемо.

Главни проблем је у музеју науке и технике, који није способан да се брине о било чему већем.
Зато су нам пропали и стари возови, и стари бродови осим једног војног, зато ненамо сачувано у том музеју ни једно старо возило произведено у Београду, ни камион Пионир, ни један Икарус/Икарбус аутобус, ни један ИМТ или ИМР трактор, ни један Змај комбајн.
Нема ништа без личне иницијативе.

Лејланд је ту зато што је један радник хтео да га рестаурира са отпада у Македонији, а не зато што се ГСП бринуо о свом наслеђу.

Музеј аутомобила смо имали захваљујући покојном браци.

Музеј трактора Жеравица, најбољи технички музеј у бившој Југославији, имамо захваљујући личној иницијативи те породице.

Музеј узаних пруга у Пожеги имамо захваљујући личној иницијативи једног железничара а не бриги ЈЖ за својим наслеђем.

Музеј ваздухопловства је слична прича, мало је фалило да сви авиони из 2. светског рата заврше на отпаду.

А онда дођу бирократе, партијаши које баш брига и све то после пропада зато што их боли фалус за то.
 
Treba sve smeniti u ministarstvu kulture,koji se nisu udostojili,da bar privremeno premeste automobile u parking TC-Galerije,sram da ih bude.Odluka koja se donosi u roku od 5 minuta,i nista ne kosta.

 
Poslednja izmena:
Treba sve smeniti u ministarstvu kulture,koji se nisu udostojili,da bar privremeno premeste automobile u parking TC-Galerije,sram da ih bude.Odluka koja se donosi u roku od 5 minuta,i nista ne kosta.

Vesara u ovom trenutku:
batman-robin.gif
 
 
Ja sam kontaktirao muzej automobila i nauke i tehnike kad sam hteo da preuzmem inicijativu da se sačuva prvi proizvedeni FAP. Dobio sam negativne odgovore, u smisu nismo nadležni i nemamo budžet. Igrom slučaja par ljudi iz vojske uspelo je da izdejstvuje da se taj kamion restaurira u Priboju. Malo je falilo da ode na kilo, bukvalno su ga spremili za sečenje.
 

I eto sačuvaće automobile, jer su se zalagale javne ličnosti i javnost.

Za autobuse i ostala vozila JGP-a se niko nine zalagao i zvaršili su kako su završili.
 
Treba sve smeniti u ministarstvu kulture,koji se nisu udostojili,da bar privremeno premeste automobile u parking TC-Galerije,sram da ih bude.Odluka koja se donosi u roku od 5 minuta,i nista ne kosta.

Када прочитам овај чланак помислио бих да Весић чита ову тему.


I eto sačuvaće automobile, jer su se zalagale javne ličnosti i javnost.

Za autobuse i ostala vozila JGP-a se niko nine zalagao i zvaršili su kako su završili.

Сачуваће аутомобиле, али за музеј ћемо видети. Биће смештени у неку државну гаражу. Можда направе музеј у Сурчину за Експо, а можда и остане прича да се умири јавност, а за коју годину ће људи заборавити да је музеј постојао.
 
Реално, овај објекат јесте био неадекватан за обједињене збирку Братислава Петковића, збирку аутомобила у власништву државе, збирку Брозових аутомобила у склопу Гарде, Заставин музеј аутомобила, евентуално излагање музеја БМВ и Жеравице и ко зна колико појединачних које био људи можда уступили музеју за излагање. Плус повремене изложбе олдтајмера. Зато инсистирам на сајамским халама 2 и 3.
 
Poslednja izmena:

Znaci gangula idijote glupi

не би био Гангула да је паметан

Bravo za Mladena Alvirovića, mislim da je njegov video ključan u spasavanju muzeja! Hajde da ga udomimo ispod Brankovog mosta, taman da se i aktivira taj kraj i da NBG dobije novi muzej.

видео сам сада снимак што је окачио Вранац, одлична локација

Кад су у свету аутомибилизма ипак људи који воле аутомобиле, а у градском превозу на кључним функцијама људи који се гаде аутобуса, трамваја и тролејбуса.

када у ГСП-у и Гумењари не би седели људи којима пуца туки за било шта осим за своју плату, онда би и водили рачуна. у сваком случају, лепо си то овде сумирао:

Нажалост та прича је највише до самог ГСПа који није мрднуо фалусом да сачува ишта више од Лејланда и она четири стара трамваја. Ако њих саме као предузеће баш брига за њихово наслеђе, зашто би се јавност бринула.
Аутомобили су имали срећу да су лакши за чување и да има људи са новцем који их баш воле.
А генерално ниво техничке културе и свести од наслеђу уопште је код нас на поражавајућем нивоу и ту се слажемо.

Главни проблем је у музеју науке и технике, који није способан да се брине о било чему већем.
Зато су нам пропали и стари возови, и стари бродови осим једног војног, зато ненамо сачувано у том музеју ни једно старо возило произведено у Београду, ни камион Пионир, ни један Икарус/Икарбус аутобус, ни један ИМТ или ИМР трактор, ни један Змај комбајн.
Нема ништа без личне иницијативе.

Лејланд је ту зато што је један радник хтео да га рестаурира са отпада у Македонији, а не зато што се ГСП бринуо о свом наслеђу.

Музеј аутомобила смо имали захваљујући покојном браци.

Музеј трактора Жеравица, најбољи технички музеј у бившој Југославији, имамо захваљујући личној иницијативи те породице.

Музеј узаних пруга у Пожеги имамо захваљујући личној иницијативи једног железничара а не бриги ЈЖ за својим наслеђем.

Музеј ваздухопловства је слична прича, мало је фалило да сви авиони из 2. светског рата заврше на отпаду.

А онда дођу бирократе, партијаши које баш брига и све то после пропада зато што их боли фалус за то.
 
Реституција као таква је неспорна. Али, баш зато, знало се да ће до ње доћи, било је времена да се осмисли како и где, на неком новом месту, поново основати овај Музеј аутомобила, који је вредна културно-историјска установа. Криви су оснивачи, тј. Град Београд. Недопустив немар.
 
U bivsoj lozionici ,bice neki studenti.
U bivsoj posti,bice neki vrtic.
U bivsoj zeleznickoj stanici, bice neki muzej,samo sekretarica da pronadje koji tacno.
U bivsoj sajamskoj hali,bice opera.
Dok vetar njise grane,i cela varos mirno spi ,vi se gospodo draga,jos pitate,ko je kriv za muzej automobila.
 
Meni ovi naslednici deluju malo čudno.Dobijes nešto što je izuzetno vredno,i sebe dovedes u bankrot.
Razumem ,nisu postigli dogovor,čekaš par meseci, i preduzimaš mere,traziš novog zakupca,prenamenu prostora,hiljadu i jedna mogućnost,i na sve to,oni još znaju šta neće.Nisu tu sasvim čista posla.
Ovakav epilog ,možda je i razumljiv,ako shvatimo,da su dve grupe naslednika,bez prebijene pare u dzepu,dobili milionska dobra,koja oni,nisu mogli steći ,ni za hiljadu godina,jer su očigledno tako sposobni.
Jedni dobiše vozila,drugi nekretinu,i onda tamo neki moljac iz gradske uprave,treba da brine njihove brige, a imi svi zajedno sa njima.
 
Poslednja izmena:
Sem Kostica i Zeptera retke su danas zaduzbine u gradu...a ne treba pisati koliko su bili ceste...mogli bi se preduzetnici i firme animirati da otkupe pojedine objekte i namene ih javnoj funkciji... U ovom slucaju garazu...

Secam se pre nekih desetak godina da su firme donirale pare za fasade, izmedju ostalih i za kucu pukovnika Elezovica...
 
Vrh