Šta je novo?

Muzeji grada Beograda

Da li je uopste krenulo gradiliste Muzeja grada Beograda?
 
Dobili su satro dozvolu ali radova nema bar ne vidljivih spolja
 


Vlada odlučila gde će se ubuduće nalaziti Muzej automobila
VESTI Autor: FoNet 11. apr 2024 15:40

Vlada Srbije odredila je danas Ministarstvo kulture za korisnika posebnih delova nepokretnosti u javnoj svojini za potrebe "Muzeja automobila – zbirka Bratislava Petkovića", pa je prostor nekadašnje garaže saveznih organa određen za smeštaj te vredne zbirke.


Taj prostor u potpunosti ispunjava uslove za trajni smeštaj i obavljanje delatnosti Muzeja automobila, a sama lokacija nalazi se na trkačkoj stazi Ušće na kojoj je 1960-ih i 1970-ih vožen Kup Evrope.

Staza više ne zadovoljava standarde za takmičenje, ali može da se koristi za revijalne trke, navedeno je u saopštenju.
U zbirci Muzeja automobila nalaze se stara i retka vozila koja su istorijsko svedočanstvo i imaju poseban značaj za upoznavanje primene naučnih dostignuća, razvoja i tehničkog napretka automobilizma.


Zbirka sadrži blizu sto vozila, od kojih je najstarije „Maro Gardon“ iz 1897. godine, a predmet zaštite su i naprave, uređaji, naučna i stručna literatura, vozačke dozvole, prvi saobraćajni propisi i zakoni, registarske tablice, alati, filmski i fotografski zapisi, umetnička dela i dela primenjene umetnosti, koji doprinose izučavanju istorije automobilizma.

Vlada Srbije usvojila je i Zaključak o saglasnosti da se zaključi Memorandum o razumevanju Ministarstva nauke, tehnološkog razvoja i inovacija i MERCKKGaA, kako bi se formalizovala namera o istraživanju i prihvatanju različitih mogućnosti za saradnju u okviru BIO4 Kampusa na način koji je obostrano koristan.




Dakle: Muzej se seli u prostor ispod Brankovog mosta, napušten i u fazi teškog raspada.
Šta reći - u ovom gradu je podeljen svaki kvadrat zemljišta, za kulturu može da se dobije samo nešto što niko neće, ali je lukrativno za ugradnju u obimne građevinske radove.
To što će posetioci muzeja, o zaposlenima da ne govorimo, morati da trpe nerestanu buku saobraćaja koji prolazi ceo dan iznad njihovih glava, da ne govorimo... ne daj bože da neko otvori prozor...

Jedna jedina pozitivna stvar je što će zbog uređenja objekta ispod mosta, morati da se raskrči i rasčisti prostor oko njega - koji takođe guši i porstor Memorijala logora na Sajmištu, i što će uzurpirani preživeli sajamski objekti biti "napadnuti" sa još jedne strane, takođe ustanovom kultutre.

Ovo sam slikao 2018. godine.

DSC-0094.jpg
 
Poslednja izmena:

Vlada odlučila gde će se ubuduće nalaziti Muzej automobila

Vlada Srbije odredila je danas Ministarstvo kulture za korisnika posebnih delova nepokretnosti u javnoj svojini za potrebe "Muzeja automobila – zbirka Bratislava Petkovića", pa je prostor nekadašnje garaže saveznih organa određen za smeštaj te vredne zbirke.

Taj prostor u potpunosti ispunjava uslove za trajni smeštaj i obavljanje delatnosti Muzeja automobila, a sama lokacija nalazi se na trkačkoj stazi Ušće na kojoj je 1960-ih i 1970-ih vožen Kup Evrope.

Staza više ne zadovoljava standarde za takmičenje, ali može da se koristi za revijalne trke, navedeno je u saopštenju.
U zbirci Muzeja automobila nalaze se stara i retka vozila koja su istorijsko svedočanstvo i imaju poseban značaj za upoznavanje primene naučnih dostignuća, razvoja i tehničkog napretka automobilizma.

Zbirka sadrži blizu sto vozila, od kojih je najstarije „Maro Gardon“ iz 1897. godine, a predmet zaštite su i naprave, uređaji, naučna i stručna literatura, vozačke dozvole, prvi saobraćajni propisi i zakoni, registarske tablice, alati, filmski i fotografski zapisi, umetnička dela i dela primenjene umetnosti, koji doprinose izučavanju istorije automobilizma.

Vlada Srbije usvojila je i Zaključak o saglasnosti da se zaključi Memorandum o razumevanju Ministarstva nauke, tehnološkog razvoja i inovacija i MERCKKGaA, kako bi se formalizovala namera o istraživanju i prihvatanju različitih mogućnosti za saradnju u okviru BIO4 Kampusa na način koji je obostrano koristan.

Dakle: Muzej se seli u prostor ispod Brankovog mosta, napušten i u fazi teškog raspada.
Šta reći - u ovom gradu je podeljen svaki kvadrat zemljišta, za kulturu može da se dobije samo nešto što niko neće, ali je lukrativno za ugradnju u obimne građevinske radove.
To što će posetioci muzeja, o zaposlenima da ne govorimo, morati da trpe nerestanu buku saobraćaja koji prolazi ceo dan iznad njihovih glava, da ne govorimo... ne daj bože da neko otvori prozor...

Jedna jedina pozitivna stvar je što će zbog uređenja objekta ispod mosta, morati da se raskrči i rasčisti prostor oko njega - koji takođe guši i porstor Memorijala logora na Sajmištu, i što će uzurpirani preživeli sajamski objekti biti "napadnuti" sa još jedne strane, takođe ustanovom kultutre.

Ovo sam slikao 2018. godine.

Pogledajte prilog 195254
Odakle li mi je ova ideja poznata? :unsure:
 
Sto ne stave prirodnjakci u zgradu jugospeda
Pare za prirodnjakci utrose u sređivanje zgrade
A NT ostave u centrali na dorcolu
 
Ma kao da ce ista i biti od ovog projekta...igraju se godinama idejnim resenjima, te gradska galerija, te zgrada Kola i Djumurkana na nultoj tacki Beograda, tacnije na licu Beograda.

Naravno da ne pominjemo prostor stare biblioteke, muzicku alademiju...
Deceniju ni jedan projekat ne realizuju, pare lete na razne idejne projekte...i sad bas ce sve da odrade do 2027.
 
Nakon 3 godne od kako je Muzej zatvoren zbog radova na stepenicama i na platou:




Muzej vazduhoplovstva u Beogradu počinje sa radom 2027. godine, na SEAS-u objavljen plan njegove rekonstrukcije


AUTOR:​

Petar VojinovicGlavni i odgovorni urednik


Kako su za Tango Six kazali iz Akcionarskog Društva „Aerodrom Nikola Tesla Beograd“ (ANTB), Vlada Srbije donela je odluku da se Muzej vazduhoplovstva rekonstruiše i ponovo počne sa radom 2027. godine.

Menadžment ANTB-a je ovu odluku saopštio na prekjučerašnjem Vazduhoplovnom samitu jugoistočne Evrope (SEAS), u organizaciji Tango Six Eventsa. Pored pregleda prvih pet godina koncesije „Nikole Tesle“, koju upravo ANTB kontroliše od strane izvršne direktorke Ane Kaluđerović, veći deo njihove prezentacije bio je posvećen novom planu za rekonstrukciju Muzeja.

Detaljnije je o ovome govorila Aleksandra Stefanović, menadžer projekta rekonstrukcije Muzeja vazduhoplovstva.

Stefanović je kasnije za Tango Six kazala da je ANTB prepoznat kao subjekt koji može imati značajnu ulogu u cilju stavljanja u funkciju Muzeja:

– Imajući u vidu da se ANTB tim sastoji od eksperata iz ključnih oblasti za razvoj, praćenje i realizaciju najznačajnijih projekata u zemlji i regionu sa tehničkog, pravnog i finansijskog aspekta, kao i oblasti vazdušnog saobraćaja i korporativnog upravljanja, zaključkom Vlade, bićemo zaduženi da u ime i za račun Republike Srbije, pribavimo dokumentaciju i preduzmemo sve radnje neophodne za ozakonjenje objekta Muzeja vazduhoplovstva, kao i da preduzmemo sve radnje i da pokrenemo postupke u cilju dovođenja Muzeja u funkcionalno ostanje.

Takođe, Vlada Republike Srbije dala je saglasnost da ANTB nakon ispunjenja svih uslova, a u cilju izvođenja radova na rekonstrukciji i adaptaciji objekta Muzeja vazduhoplovstva, započne sa izradom neophodne projektno – tehničke dokumentacije.

Pored procesa rekontrukcije i modernizacije, planirano je kreiranje jedinstvene komercijalne ponude, u rangu sa ponudom svetskih muzeja širom sveta, koja će omogućiti podizanje reputacije jugoslovenskog i srpskog vazduhoplovstva u svetu. – kazala je Stefanović za naš portal.

– Nakon rekonstrukcije i adaptacije, posetioci bi imali mogućnost da čitav dan provedu u Muzeju: da koriste simulator letenja, da na potpuno nov način dožive svet vazduhoplovstva kroz interaktivne audio i video sadžaje, da se oprobaju u „sky-divingu“ ili da nakon obilaska postavke i uživanja u različitim novim aktivnostima, slobodno vreme provedu u restoranu Muzeja.

Muzej vazduhoplovstva poseduje veliki potencijal u podizanju kulture i znanja među najmlađima i osvežavanja uspomena među starijim generacijama. Fokus će biti na aktivnostima koje su interaktivne, edukativne i celodnevne.

Muzej vazduhoplovstva će u saradnji sa Privrednom komorom Srbije biti prvi muzej u Republici Srbiji u čije poslovanje će biti integrisana veštačka inteligencija. Primenom AI poseta muzeju biće kompletno personalizovana, prema interesovanju svakog posetioca, omogućiće analizu eksponata, analitiku posetilaca i komunikaciju sa čat botovima u cilju pravovremenog davanja neophodnih informacija.

Velika potražnja i interesovanje za posete Muzeju i danas postoje, a to samo potvrđuje da sa razvojem i adaptacijom Muzeja, kultura i znanje dobijaju temeljan i bogat izvor, a Muzej vazduhoplovstva će parirati svim svetskim muzejima ovog tipa. U skladu sa tim, Republika Srbija dobija reprezentativnog domaćina koji će, pored kompanije „Belgrade Airport“, dočekati svakog putnika na aerodromu „Nikola Tesla“.

Razvoj muzeja igraće ulogu u jačanju edukativnog segmenta, pružajući narednim generacijama mogućnost da se upoznaju, istraže i razviju afinitet prema tehničkim naukama, saobraćaju ili istoriji.

Sve navedeno ima posebnu važnost u svetlu međunarodne specijalizovane izložbe „Expo 2027“ čija organizacija je poverena Republici Srbiji i Beogradu, koja će biti održana od 15. maja do 15. avgusta 2027. godine i tokom koje se očekuje dolazak više miliona putnika iz celog sveta, što će imati ogroman pozitivan uticaj na različite sektore u državi pa tako i na posećenost i promociju Muzeja vazduhoplovstva. – ispričala je za Tango Six Aleksandra Stefanović, „team leader“ projekta rekonstrukcije Vazduhoplovnog muzeja.

Muzej vazduhoplovstva, do sada u nadležnosti Ministarstva odbrane, prestao je da prima posetioce pre dve godine zbog rekonstrukcije stepeništa i dela zgrade.
 
Поводом ових нагађања хоће ли бити Марина Абрамович у САНУ, пала ми је једна идеја на памет. Немам никакав однос према њеној уметности, али чисто са комерцијалне стране, и са стране “посета туриста” имати музеј са сталном њеном поставком (нешто као ретроспектива од пре пар година) би био већи комерцијални успех од на пример музеја Тесле. Тај музеј би се самоиздржавао, а вероватно и зарађивао. Она је један од ретких наших а светских брендова уз Ђоковића, и глупо је то не искористити. Идеална локација за њен музеј је Београд на води.
 
Malo off topic.
Isto, ja sam primetio razliku, do pre par godina nije bilo redova i guzve i onda odjednom jako velike guzve (po mojoj proceni 60/70% Turaka).
Bas velike guzve.

Ocigledno solidna reklama, svi ocekuju neko cudo.

Ili Golubacki grad/tvrdjava - stalno sam ranije prolazio tamo, nije bilo nikog (naravno nije izgledalo tako), ali nikog - nula turista - danas je vikendom pola Beograda a i Srbije tamo.
(sredili, malo reklamirali, malo nabudzili, put sredili, moz se popije kafa, vamo/tamo - pa i sami vide koji je recept za uspeh).


Inace, toliko je danas prosto privuci turiste, ali i to izgleda ne radimo na pravi nacin.

Ja npr kad gledam koji grad hocu da posetim u Evropi za vikend - kao city break destinaciju, prvo sto gledam je ne samo istorija i sam grad, nego kakve muzeje ima (da li ima neki specificniji muzej koji ne postoji na drugim mestima, kakvi muzeju avijacije, automobila), kakvi rooftob barovi postoje sa pogledom na grad, 'unikatne' stvari, to je ono sto pravi razliku i privuce coveka.
I CENU avio karata, preskupi smo, Budimpesta je jeftina, jeftine aviokarte, iz Beograda je sad preskupo, sta me briga za air srbiju ako jeftino mogu na samo jednu/dve destinacije.
Ljud hoce unikatne muzeje, kul nove stvari, nesto retko i jeftine karte - i recept da imas puno turista.

Treba nam par sredjenih velikih i unikatnih muzeja (muzej avijacije da se sredi, kafic otvori, napravi nesto unikatno, odlicna kolekcija), slicno vazi za muzej Nikole Tesle, tu je i taj muzej automobila, dosta interesantnih automobila.

onu podmornicu da zakace negde da visi iznad reke i naprave kafic u njoj, generisali bi turiste samo na osnovu takvih stvari.
I generalno takve stvari, uzmu jedan helikopter mi-8 iz muzeja (ako je takav tamo) i zakace ga negde da visi, na nekoj zgradi, iznad necega, srede, naprave da bude kafic, nesto unikatno, nesvakidasnje, to je prava prica.

Plavi voz - super prica, ali daleko od centra, avantura dok se dovuces, to treba da dovuku negdee eto navodni BG, ture negde, srede, odma tu vidis, i vikendima ulaz (ne radnim danima).

Toliko prostora za napredak (a vec imamo solidan broj turista, nivo Zagreba ili Bratislave, cak vise od Zagreba od prosle godine).

U Evropi su glavne atrakcije, muzeji, maneken pisi (to nam dovoljno govori sta je turizam stvarno), celicne gradjevine na koje se penjes i slikas okolo kao da je ne znam sta specijalno (ajfelov toranj) itd.
 
To be presented at our upcoming Exclusive Timepieces sale on April 20th & 21st is a Unique and Historically Important Patek Philippe pocket watch in Platinum with Breguet numbers dial manufactured in 1928 upon special order for King Alexander I of Yugoslavia, personalised with a diamond-set monogram and royal Crown on the caseback, as remarked by its extract from the archives. Enhanced in its importance by the rare use of Emerlads and diamonds platinum decorations. A truly spectacular testimony of a royal commissioned tailor-made Patek Philippe. Preserved in astonishing all original conditions.


 
 
Tuzno je kako se stihijski rade projekti nekih muzeja...
Objektivno gledano nama je Teslin muzej ubedljivo najvazniji, a sada se naglo i na silu menja lokacija...ne vidim kako je problematicna lokacija stare centrale...pa nek urade linijski park i srede okolone ulice...taj kraj ce doziveti ozbiljnu transformaciju sa svim mogucim najavljenim stambenim kompleksima...

 
Muzej Nikole Tesla treba da ide na Dorcol uz Dunav, nikako ne u onaj Jugosped. Na onaj lokaciji u onom ambientu je 100x atraktivniji i moglo bi se reci za generacije…Ali nije neka frka, to se uvek moze posle izmestiti
 
Vrh