Šta je novo?

Most na ADI: tramvaj ili metro?

vucko":jgkdgwvx je napisao(la):
ili

Dzoni,zato i ostaje novi most preko ade kao tramvajski most.Stari savski mora da ode u istoriju i jedino ce se izgubiti trasa tramvaja od glavne zeleznicke do stanice NBG kada bude novi most i prva linija metroa.

A koj su ga moj onda rekonstruisali pre koju godinu ako za nekih 5 godina treba da ide u istoriju?

Mislim, znam da most moze da se preseli negde, u neki drugi grad, ili nigde nizvodno u neku prigradsku zonu, ali asfalt i sine ce svejedno stradati u toj kombinaciji.
 
@Михаило

Plan je realan, i ja bih radije pravio novi metro most tamo gde odlucimo da mu je najbolje mesto, umesto da koristimo stari tramvajski (iako bi to bilo brze i jeftinije pod uslovom da moze da izdrzi metro saobracaj).

Ipak mislim da za deo od vijadukta kod hipodroma do prve stanice na Banovom Brdu nije neophodna krtica vec taj kratki tunel moze da se prokopa i bez nje tako da trasa u skorom periodu pocne da se koristi. Kada se nabavi druga krtica ili oslobodi ona prva (jedna krtica je dovoljna za kopanje jedne trase), nastavljamo radove na Banovom Brdu ispod Pozeske.
Pitam se cak da li ta deonica Pijaca-Okretnica moze cela da se iskopa bez krtice? Od vijadukta do Pijace ima 500m a do okretnice jos 1600m, to mu dodje kao kopanje obicnog automobilskog tunela, nista strasno.
Inace od okretnice na dalje cela trasa moze komotno da bude nadzemna (denivelisana na stubovima podrazumeva se).

Ako zelimo da koristimo Most na Adi za metro ne treba niposto tuda terati tramvaj. Em bi to bio dupli trosak, prvo tramvajska infrastruktura pa zatim metro infrastruktura koja je drugacija, em sto bi poznavajuci ovdasnje prilike taj tramvaj tu ostao do 22. veka.

Bolje je ili ne stavljati nista dok ne dodje metro, ili napraviti autobuski koridor koji je efikasniji od tramvaja, zahteva minimalna ulaganja i moze lako da se ukine. Tramvaj nikako.
 
У свим независним анализама око тог фараонског пројекта моста на Ади сам проналазио интересантно питање које је гласило: зашто је Ђилас изабрао да прави Богдановићев "друмско трамвајски" мост на Ади уместо Ђинђићевог "друмско метро" моста у дну Немањине? По овоме што читам мени се чини да тај нови мост у старту није предвиђен за метро по својој структури већ само за трамвај. Када кажем по структури не мислим само на то да ли има довољно простора за шине већ уопште на карактеристике материјала и слично. Замолио бих да ми то неко мало појасни ако има информације зашто се овај мост крсти као "друмско трамвајски" односно да ли има смисла размишљато о метроу преко њега ако већ није пројектом предвиђено.
 
Pa ovaj most koliko ja razumem,može da nosi tramvaje i klasične metro kompozicije ali,ne može da nosi teže garniture BGVoza..
 
Moze sve da ide preko mosta,ali metro tu nema poentu.

Analiza Jovina je vecinski dobra,on je ukazivao da je prakticnije da se pravio jeftiniji most,pa bi imalo para za most u produzetku nemanjine koji bi bio metro most.
 
vucko":3rp3txhf je napisao(la):
Moze sve da ide preko mosta,ali metro tu nema poentu.

Analiza Jovina je vecinski dobra,on je ukazivao da je prakticnije da se pravio jeftiniji most,pa bi imalo para za most u produzetku nemanjine koji bi bio metro most.

OK, ali imajuci sada to sto imamo (most na adi koji moze da nosi metro), da li ti stvarno mislis da ova plava linija koju je nacrtao zidar BB-NBg-Vuk ne bi imala smisla odnosno poentu?
 
Ja se iskreno bojim da nema ništa od metroa na novom mostu. Prema ovom planu, koliko god bio dobar (i meni se sviđa), u prvom trenutku bi metro išao ''od nigde do nigde''. Mislim da metro bi u tom trenutku izgledao kao bg voz dok nije produžen do Batajnice. S tim da za bg voz nisu trebala maltene nikakva ulaganja. Počeo bi da liči na nešto tek kada bude produžen barem do početka BB i do Arene. Pitanje je da li bi vlasti imale dovoljno vizije, strpljenja i novca da istrpe kritike dok se to ne desi. U ovo vreme krize, teško. Njima su potrebni kratkoročni uspesi, a ''teranjem'' CAF-a preko novog mosta, stiče se utisak kako je nešto epohalno urađeno, slika je lepa - nov tramvaj na novom mostu, efekat skraćenja putovanja od NBG do BB se odmah vidi i svi srećni.
 
И ја ма колики да сам љубутељ метроа мислим да би требало олдити. Гледам и сада поред свих силних застоја на мостовима саобраћај функционише како тако. Мислим да ће сасвих прихватљива ситуација бити када прораде два нова моста. Нису Руси правили метро у Москви да би се брже стигло из тачке А у тачку Б већ због тога што без метроа не би било могуће било какво одвијање саобраћаја.
 
Са путном инфраструктуром ти је овако: "If you build it, they will come". Ако саобраћај почне нормално да се одвија, људи ће почети више да купују аутомобиле, и ето хаоса за 5 или 10 година. А не заборави да толико времена треба да би се нешто изградило око метроа.

Плус, метро је пре свега урбанистички подухват а не само саобраћајни. Последица метроа у Москви није само то да се може стићи од А до Б него и то да центар дише као простор за пешаке са високим коефицијентом изграђености и да се наједном ”створило” довољно места да 10 милиона људи живи у граду. То не може мостовима и магистралама да се постигне.

П.С.: Терањем КАФ-а преко новог моста се не би стекао утисак да је постигнуто нешто епохално него да је потрошено 300-400 милиона да би се трамвајем ушло у 22. век!!! КАФ-ови нису ништа бржи (напротив) од постојећих возила и грађанима ће то бити једини утисак након што се потроши првих пар седмица ”новине”. Док би се пуштањем прве фазе метроа од Хиподрома до Ушћа преко Железничке станице Нови Београд додала потпуно нова функционалност БГ:воз систему, и учинило да прави метро (кроз центар) постане нешто опипљиво и очекивано, нешто што се осећа у ваздуху. Чудо једно за изборе.
 
Можда нам метро сад и не треба, али требаће нам ускоро зато је боље да сад почнемо да га градимо да би га отворили кад буде био колапс у граду :D
 
Наравно да нам треба метро у некој даљој будућности али нам је потребнија друга инфраструктура (списак је дуг) тренутно а средства нису неограничена.
Београд никад неће имати такав прилив становништва као Москва јер је сан сваког грађанина из бившег СССР да живи у Москви или да је бар на привременом раду тако да је цифра грађана који користе метро много већа од званичне.
Кад прораде нови мостови + проширење БГвоза траба да видимо где се налазимо и да се у складу са пројекцијама у будућности донесе права одлука која би уважавала све аспекте развоја града.
 
orion":fh9c0qn7 je napisao(la):
Београд никад неће имати такав прилив становништва као Москва јер је сан сваког грађанина из бившег СССР да живи у Москви
Ако ниси приметио сан сваког грађанина Србије је да живи у Београду, нажалост :rolleyes:
Ја сам за то да се метро гради кад сва насеља добију канализацију,асфалтиране путеве,тротоаре... али ако будемо ишли том логиком никада нећемо имати метро :)
 
Somi303 statistika kaže da nas svake godine ima 20.000 manje u srbiji. a beograd kao grad je veći za 20.000 stanovnika.

šta znači da se ostali deo srbije smanji za 40.000 ljudi. za par godina neće više imati ko da dolazi. to se već vidi. mnogo sela je nestalo, što je najgore i opštine su počele da nestaju. opštine koje su u najgoroj situaciji su trgovište i crna trava. za par godina tamo više neće biti dece a za oko jednog veka ni ljudi.
 
@jovanovm:

To je zato što novovekovni Grci brižljivo neguju tradiciju svojih antičkih predaka. Ništa bez Polisa - Grada države. :)

P.S. Uzgred, prvo sam u tvom postu pročitao da pola stanovništva GrOcke živi u Atini i potpuno sam se prenerazio. :laugh:
 
jovanovm":3anna6lt je napisao(la):
Ili cemo imati situaciju kao u Grckoj, gde pola stanovnistva zivi u Atini?
А друга половина у Солуну. Код нас бар има неколико мањих градова.
 
Minnheima":1cl7392i je napisao(la):
@jovanovm:

To je zato što novovekovni Grci brižljivo neguju tradiciju svojih antičkih predaka. Ništa bez Polisa - Grada države. :)

P.S. Uzgred, prvo sam u tvom postu pročitao da pola stanovništva GrOcke živi u Atini i potpuno sam se prenerazio. :laugh:

Pola Grocke živi na ALtini... :D ;)


Djordje":1cl7392i je napisao(la):
Док би се пуштањем прве фазе метроа од Хиподрома до Ушћа преко Железничке станице Нови Београд додала потпуно нова функционалност БГ:воз систему, и учинило да прави метро (кроз центар) постане нешто опипљиво и очекивано, нешто што се осећа у ваздуху. Чудо једно за изборе.

Da li Beograd ima potrebu za metroom od hipodroma do ušća preko stanice nbg?

Projekat za metro treba da bude isplaniran onako kako nam treba, a ne e imamo novi most ajmo metro preko njega..
 
Kokos":lbew0l0s je napisao(la):
. . .

Da li Beograd ima potrebu za metroom od hipodroma do ušća preko stanice nbg?

Projekat za metro treba da bude isplaniran onako kako nam treba, a ne e imamo novi most ajmo metro preko njega..

Deo Zeleznicka Stanica - Usce je neophodan deo najvaznijeg pravca Vuk - NBg - Zemun, tako da te pare nece biti bacene. Drugo, od ovog dela se MORA Poceti zato sto sistemu metroa treba depo a on se moze za pocetak smestiti kod Belvila a na duze staze na Ledinama. Za depo jednostavno nema mesta nigde sa desne strane reke. Osim mozda ako cemo da ga stavimo u amfiteatar.

A kad vec to izgradis pruziti krak do raskrpetlje se namece zato sto to dobijas za MINIMALNE pare, a time povezujes i ZstNBg, dakle Beovoz, sa raskrpetljom i GOMILOM linija koje tuda prolaze.

Po meni je to sasvim logicno resenje. Pa onda delji dalje polako u skladu sa time koliko imas novca. Na kraju poceti metro upravo na nekoj "laksoj" deonici ti omogucuje da ucis mnoge trikove koji ce ti jako dobro doci kad budes gradio one teze. A ako ti prodje tramvaj preko mosta onda neka ti je sam Bog na pomoci.

Na kraju, ogroman broj ljudi, ukljucujuci i mene dok sam bio u Beogradu proslog leta, je toliko SMORENO prelaskom preko Save tako da se bukvalno sve planira tako da se broj prelazaka minimizira. Kad puste drugi most iznenadicemo se koliko ima saobracaja jer ce mnogi poceti da idu tamo-vamo kad im se IDE a ne da razmisljaju po sistemu "jao NE MOGU opet na Novi Beograd".
 
Kokos":2vlm1c4v je napisao(la):
Projekat za metro treba da bude isplaniran onako kako nam treba, a ne e imamo novi most ajmo metro preko njega..

Сваки, али сваки план метроа од 1970-их на овамо је предвиђао трасу на правцу Баново Брдо-преко Саве негде око шпица Аде-Жел.станица НБгд-Центар НБгд (Бул. Зорана Ђинђића)-Ушће - око овога уопште нема неслагања. Кад је део плана заједнички свим плановима, и кошта најмање од свих будућих деоница, и одмах је уз будући депо, онда је јасно да је добра идеја ту почети.
 
Vrh