Express":3vswjivi je napisao(la):
Osim ako ti se isplati da gradiš šine, trafoe i mrežu pa da sve to ponovo čupaš da bi mogao da prođe metro. Dakle pre metroa dvaput trošiš pare bez širenja mreže dalje od NBG.
На ово је стф лепо одговорио. Уз то, подлога при промени шина из трамвајских у метро шине нема потребе да се дира само се поставе нови прагови (ако не буде слуха да одмах ставе шире, а онда се ни прагови не мењају)...
Express":3vswjivi je napisao(la):
Velika razlika bi bila između autobusa u priroity traci u odnosu na normalnu zato što bi koristio tramvajsku trasu sve od Požeške i time obišao čep koji se sprema na petlji Radnička zbog raskrpetlje. Tajko priča o jednakoj brzini gubi svaki smisao. Svakako da bi išli istom brzinom preko mosta ali na prilazima mostu? Svi oni piče preko Gazele ali šta se dešava kod Sajma i Bipa? Sada zamisli da je umesto mostara kružna raskrpetlja. Onda to uporedi sa Slavijom i možeš da zamisliš scenario. Tramvajska trasa obilazi raskrpetlju pa bi onda upravo tuda mogli busevi umesto tramvaja. Lakše je ograditi nekoliko trasa na NBG nego razbijati ulice i trošiti pare gradnjom tramvaja po NBG. Ovako bi imali bar 2-3 BRT pravca umesto tramvaja koji idu samo za Belvil i Blok 45. To otvara neke sasvim nove mogućnosti da se B.Kosa spoji direktno sa Čukaricom i Banjicom preko Dedinja.
Неће раскрпетља да буде ни близу толико проблематична колико се многима чини. Заборавља се одакле ће да се пуни та раскрпетља.Не може Пожешка улица да изгенерише толико саобраћаја да закрчи раскрпетљу нема теорије! Можда ће да буде другачије кад се једног дана пробије тунел, али то ће да се деси вероватно после изградње метроа...
Express":3vswjivi je napisao(la):
Nisam mislio da nije noseći sloj već baš naprotiv - da se noseći sloj direktno iskoristi bez dodatnih ulaganja. Uostalom "detorioration rate" (brzina raspadanja) je toliko spora da bi mu trebalo 100 godina redovnog autobuskog saobraćaja da bi popustio. Pitanje da li bi ceo most toliko i trajao. Zato sam mislio da može da se pusti bez gazećeg sloja tj. asfalta. To ti je kao točkovi šinskih vozila. Sve se više troši i kada dođe do određene granice treba da se menja. Kod ovog mosta bi mogla da bude dozvoljena tolerancija da autobusi mogu da ga koriste neko vreme pre uvođenja metroa. Most mora da izdrži, uostalom ne bi smeo ni da dobije atest. Neće da se sruši ako autobusi idu 5 godina tuda. To je najjeftinija opcija. Nisam siguran da autobus sa gumama može da ugrozi betonsku podlogu mosta. Asfalt svakako jer je jako porozoan.
Аман, па не може на носећи слој директно саобраћај! Нико не би асфалтирао мостове да може. Пре свега, бетон је порозан и уништила би га вода. Да би се то спречило, мора преко да се стави хидроизолација која исто тако не може да издржи саобраћај директно на себи и преко које мора да иде неки носећи слој. Даље, пола моста је челично, и ту важи иста прича. Да не причамо о томе колико челик има мањи коефицијент трења од асфалта и да би зими имали
![LRT Fijasko :fijasko: :fijasko:](/data/assets/smilies/fijasko.gif)
само са аутобусом. У сваком случају цела та аргументација око тога да би могла да се избегну потпуно улагања никако не стоји.
Express":3vswjivi je napisao(la):
Čim se napravi manja rupa svaki točak više raskopava. Kod betona a posebno kod noseće konstrukcije to nije slučaj - bar ne za dogledno vreme koliko bi BRT radio. Ne bi radio doveka. To je samo prelazno rešenje koje bi bilo znatno jeftinije od bilo kog šinskog. Što se tehničkih karakteristika mosta tiče zna se ko se mora pitati za informacije. Ako strukturalni inženjeri kažu da može bez oštećenja nosećih elemenata da izdrži 5-10 godina onda ok. Ako ne može onda mora asfalt koji je opet znatno jeftiniji od šina i elektrifikacije.
Погледај мало како изгледају бетониране аутобуске станице. Бетон је ту јер је асфалт мекан и угиба се под тежином аутобуса за разлику од бетона, али се зато бетон круни. Урадити тако нешто носећем слоју моста је сулудо.
Express":3vswjivi je napisao(la):
U svakom slučaju ne bi bilo loše raspitati se za tehničke mogućnosti mosta.
Нема потребе, ни један некорумпирани инжењер не би дозволио тако нешто.
spatiotecte":3vswjivi je napisao(la):
@stf,
To sto si napisao je teorija, zaboravio si uzimanje PRVOG kredita i tender za nabavljaca tramvajskih sina i signalno sigurnosne opreme i njihovo ugradjivanje na koridor, pa onda troskove eksploatacije te privremene tramvajske linije.
Nakon toga kad se resi da pretvore tu tramvajsku liniju u metro liniju morace sledece stvari da se urade:
Da se plati firma koja ce da povadi te sine i da ih ukloni, zatim njihovo skladistenje.
Pa onda ajmo Jovo na novo:
Uzimanje DRUGOG kredita za objavljivanje drugog tendera za nabavljanje metro sina i metro signalno sigurnosne opreme, pa onda postavljanje te opreme i naravno eksploatacioni troskovi.
Na kraju cemo isplacivati 2 kredita, a koristicemo samo jedan sistem.
Videli smo da privremena resenja u Srbiji traju dugo, i da uvek gubimo i vreme i pare.
А исто би било и да мора да се гули асфалт. Или да оставимо празно, да чека 10 година на метро? При томе трошимо паре на бензин чија цена упорно скаче, уместо да користимо трамваје који су много јефтинији за експлоатацију и по питању потрошње и одржавања. А, заборавих, ти се залажеш за
привремену "метро" линију од нигде (жс НБГ) до нигде (раскрпетља) са
привременим депоом на НБГ који поред тога што би заузео изузетно скупо земљиште, не би могао да опслужи београдски метро, па би свакако морао да се склања...