Šta je novo?

Most na ADI: tramvaj ili metro?

zidar":14zq8f9j je napisao(la):
Sto se mene tice na novi most nikako tramvaj, ili autobuska traka ili metro.

A vidju ga kako je lijep !

metro-ada-iz-vazduha.png

HOCU OVO PLAAAAAVOOOOOOO!!!

I TO SAAAADAAAA.... :D

Da li stvarno mislis da bi u ovo mogao da se upregne i stari most?
Sta bi onda bilo sa tramvajima?
Ako to moze onda je ovo stvarno bagatela i sramota je sto se vec uveliko ne projektuje a uskoro i gradi...
 
zidar":3p6zmuc8 je napisao(la):
Sto se mene tice na novi most nikako tramvaj, ili autobuska traka ili metro.

A vidju ga kako je lijep !

metro-ada-iz-vazduha.png
Аман бре Зидар, како мислиш да на Стари мост убуџујеш метро???
 
подземно, па на стубове од НИС-ове зграде до моста, на нивоу преко моста и опет на стубове чим пређе мост (или ту већ може подземно, ако се не нађе место на теразијском гребену да уђе под земљу)

JohnyBgood":2r4rkcx9 je napisao(la):
Ne vidim dobro faze na ovoj skici ali me fascinira koliko su plava i crvena linija slicne onome sto i drugi predlazu. I druge ideje su interesantne i o njima se da raspravljati ali ja bi svakako poceo od ovog plavo-crvenog, sireci tu mrezu od mosta na Adi i ZstNbg.
десни клик->view image? па плава и црвена су нешто шпто би требало да буду главне трансферзале будућег метроа

JohnyBgood":2r4rkcx9 je napisao(la):
(1) Gde tacno premostiti reku i koje stanice u starom delu grada?

Karadjordjeva (ja bih svakako da moze lako da se preseda na dvojku)?
Terazije (lakse se do tamo pruziti nego do Trga republike)?
I onda koliko stanica do Vuka? Jedna (kod Madere) ili dve (kod pravnog i kod crkve Sv. Marka)?
преко трамвајског моста. повадити трамвајске шине, склонити пешачки део и таман има простора да се ставе метро шине. размишљао сам о станици Теразије између Карађорђеве и Таша, али је релативно мало растојање од Карађорђеве до Теразија (око 500 метара). станица Таш би била имеђу цркве Св. Марка и Мадере. две би биле много, од цркве Св. Марка до Правног имаш 450 метара, што је сувише кратко за две станице.

JohnyBgood":2r4rkcx9 je napisao(la):
(2) Da li ici ispod Jurija Gagarina ili kroz sredinu blokova 6x (nekako naginjem ovom drugom resenju)?
Koliko stanica imati i gde ih tacno smestiti na kraku od ZstNbg do Ledina koje su izgleda idealno mesto za depo?

станица Гандијева би била између блокова, Јурија Гагарина би била на раскрсници Јурија Гагарина и Душана Вукасовића. станица Војвођанска испод кружног тока, Ледине испод окретнице. депо би могао да буде овде:
ledine.jpg
 
Mora tu novi most da se pravi ljudi bre,ima i projekat.Evo rece juce mr Lacoste da bi kostao 50 milki.
 
Додатни разлог против трасе кроз блокове 6х је што би морало укопано. Једини начин да ту буде на стубовима је између зграда јужног дела тих блокова и улице корз те блокове, али је то на само 20 м од зграда. Јурија Гагарина немају тај проблем, па би могло на стубовима од Белвила па на даље.

По мени је идеална локација за мост око 100 м јужно од Старог савског. Даље постоји једноставан начин да сиђе испод земље између Гаврила Принципа и Ломине, где је висинска разлика 10 м.

metrosavamf.jpg
 
Tu sam i ja gadjao greben u Gavrila Principa samo sto bih trasu nastavio malo severnije, preko parka ispred ekonomskog fakulteta i lastine autobuske stanice. Most izmedju Starog i Brankovog, stanica na starom sajmistu pa na Uscu.
Ni ovo tvoje nije lose.

Poenta je u oba slucaja da se ide preko pocetka Terazija i ne zalazi dublje u staro jezgro grada. Neka sledeca linija opsluzivace Trg Republike i Terazije koje ce biti taman dovoljno daleko.

Sto se prelaska Save tice ja bih najradije novi metro-most ali cenim da bi se isplatilo zrtvovati tramvajski na altaru metroa kako bismo za 2 godine napravili prvu komplet metro liniju.
Za tih Mrkinih 50 miliona €, lupio covek bez dokaza kao sto ja dajem brojke :) , mozemo taman da kupimo krticu i napravimo kratki tunel do Terazija i stanicu ili celu ukopanu trasu na NBGD.
Tramvaj na NBGD neka okrece na Starom Sajmistu, mozda cak i nestane ako metro trasa prodje kroz Jurija Gagarina. Depo neka sluzi za metro dok se ne napravi novi na Ledinama a onda neka se izmesti zajedno sa IMT-om pa neka se tu zida nesto pametno.

Stanice na grebenu od Terazija do Vuka
ako uzmemo da je stanica dugacka 90-110m onda imamo

- 4 stanice, razmak 400m: (Terazije ka Trgu Nikole Pasica)-400m-(od zgrade gde je JAT do okretnice Tas)-400m-(od Beogradske duz Pravnog)-400m-(od Ruzveltove duz parka)

ili

- 3 stanice, razmak 650m Terazije-Madera-Vuk

Ja sam pre za prvu varijantu, manji razmak izmedju stanica u centru grada (oko 400m) i bolje veze sa ostatkom gradskog prevoza (Kralja Milana-Takovska/Kneza Milosa-Beogradska-Ruzveltova) a veci razmak oko 800m van uzeg centra (Vuk-900m-Crveni Krst-900m-Gospodara Vucica-900m-Konjarnik-900m-Medak)
 
JohnyBgood":1tftd4rx je napisao(la):
I onda koliko stanica do Vuka? Jedna (kod Madere) ili dve (kod pravnog i kod crkve Sv. Marka)?

Jedna stanica treba da bude kod pravnog...izmedju ostalog zbog presedanja na tramvaj.

Odatle je Crkva Sv. Marka previse blizu. Definitivno treba jos jedna stanica, i tu mozes da biras:

Glavna Posta (560 m)

Skupstina/Pionirski park (700 m)

Trg Nikole Pasica/Dom Sindikata (900 m)

Mora da postoji neka stanica izmedju Karadjordjeve (koja je ispod samog centra grada) i stanice kod Pravnog, kako bi te JohnnyLee-ova crvena linija dovela pravo u centar, bez potrebe da presedas na plavu liniju da ides na stanicu Trg Republike.
 
зелена води на Трг републике из Карађорђеве и љубичаста са Таша. стављам нову варијанту, са станицом Теразије (без фаза).
metro-ada-1.jpg

има још једна модификација црвене линије, у правцу ка аеродрому (ван мапе). с обзиром да је велико растојање од Ледина до Аеродрома, замислио сам да се убаце још две станице испод Сурчинске улице до укрштања са аеродромским путом, где би метро скретао за Аеродром
 
Ја не бих дирао парк код Економског, да би остала могућност да се једног дана повеже са парком код Москве у целину од Теразија до реке.

Метро мост би требао да буде комбиновани, друмско-железнички, да би се направила саобраћајна веза Немањина-Ђинђићев булевар, преко новог кружног тока око Старе ЖС. То би закружило потребне мостове у центру (Бранков-Метро-Газела-Ада).

Станице испод великих раскрсница. За ону на углу Кнеза Милоша и Булевара нисам сигуран да ли је потребна, јер одатле има 400 м до станице Теразије/Трг Н. Пашића.

trasaz.jpg
 
Slazem se arnorianom.I da se stanica Trg Nikole pasica podzemno poveze sa terazijama.
 
Наравно, излаз из те станице и на Теразијама и на Тргу Николе Пашића.
 
ево линија из мог плана са дужинама и међустаничним размаком:
linije.jpg
 
Arnorian":3plp22yr je napisao(la):
Додатни разлог против трасе кроз блокове 6х је што би морало укопано. Једини начин да ту буде на стубовима је између зграда јужног дела тих блокова и улице корз те блокове, али је то на само 20 м од зграда. Јурија Гагарина немају тај проблем, па би могло на стубовима од Белвила па на даље.

По мени је идеална локација за мост око 100 м јужно од Старог савског. Даље постоји једноставан начин да сиђе испод земље између Гаврила Принципа и Ломине, где је висинска разлика 10 м.

metrosavamf.jpg

Pa ja sam izuzetno protiv stubova i mislim da treba plitki usek sve do ledina. Gusto je naseljen Novi Beograd a ovo sa stubovima ajde stoje ruzno nego sto je i buka uzasna. Ja zivim u Cikagu i kuda prodju te trase sa stubovima ta ulica postaje grozomora.

Sto se tice pretvaranja savskog mosta u metro-most, zato sam i postavio pitanje. To mi se cini nerealisticnim, a i kompletno se ubija smisao tramvajske mreze na novobeogradskoj strani. Na kraju, na sta bi saobracaj licio dok se to ne zavrsi? Moraju stvari da nastave kako-tako da funkcionisu inace ce izgradnja izazvati naoruzanu pobunu u blokovima...
 
zidar":sow5x0rb je napisao(la):
Tu sam i ja gadjao greben u Gavrila Principa samo sto bih trasu nastavio malo severnije, preko parka ispred ekonomskog fakulteta i lastine autobuske stanice. Most izmedju Starog i Brankovog, stanica na starom sajmistu pa na Uscu.
Ni ovo tvoje nije lose.

Poenta je u oba slucaja da se ide preko pocetka Terazija i ne zalazi dublje u staro jezgro grada. Neka sledeca linija opsluzivace Trg Republike i Terazije koje ce biti taman dovoljno daleko.

Sto se prelaska Save tice ja bih najradije novi metro-most ali cenim da bi se isplatilo zrtvovati tramvajski na altaru metroa kako bismo za 2 godine napravili prvu komplet metro liniju.
Za tih Mrkinih 50 miliona €, lupio covek bez dokaza kao sto ja dajem brojke :) , mozemo taman da kupimo krticu i napravimo kratki tunel do Terazija i stanicu ili celu ukopanu trasu na NBGD.
Tramvaj na NBGD neka okrece na Starom Sajmistu, mozda cak i nestane ako metro trasa prodje kroz Jurija Gagarina. Depo neka sluzi za metro dok se ne napravi novi na Ledinama a onda neka se izmesti zajedno sa IMT-om pa neka se tu zida nesto pametno.

Stanice na grebenu od Terazija do Vuka
ako uzmemo da je stanica dugacka 90-110m onda imamo

- 4 stanice, razmak 400m: (Terazije ka Trgu Nikole Pasica)-400m-(od zgrade gde je JAT do okretnice Tas)-400m-(od Beogradske duz Pravnog)-400m-(od Ruzveltove duz parka)

ili

- 3 stanice, razmak 650m Terazije-Madera-Vuk

Ja sam pre za prvu varijantu, manji razmak izmedju stanica u centru grada (oko 400m) i bolje veze sa ostatkom gradskog prevoza (Kralja Milana-Takovska/Kneza Milosa-Beogradska-Ruzveltova) a veci razmak oko 800m van uzeg centra (Vuk-900m-Crveni Krst-900m-Gospodara Vucica-900m-Konjarnik-900m-Medak)

Slazem se sa svime osim sa "otimanjem" starog mosta tramvajima. Zadovoljimo se najbitnijom pobedom - da im ne damo most na Adi.

I plasim se na sta bi licio saobracaj dok se to gradi. Najzad, svidja mi se i ideja da metro ide kroz blokove 6x, a time bi ipak bilo lepo da tramvaji i dalje jure ulicom J. Gagarina onako kako to rade sada. Sa lakim presedanjem kod ZstNBg. Time se pravi dobar razgranat sistem sa puno opcija.

Na kraju, jeste 50m puno evra, ali za te pare se kupuje dodatna opcija prelaska preko reke. Svi vidimo kako je zivot u gradu tezak i kako ti je problem da cak i odrzavas (znaci problem ti je i privremeno zatvoriti bilo sta) jedan most kad ih ima tako malo. A saobracaj izmedju dva dela grada ce se i tako povecavati...
 
Arnorian":2qfv50ix je napisao(la):
Ја не бих дирао парк код Економског, да би остала могућност да се једног дана повеже са парком код Москве у целину од Теразија до реке.

Метро мост би требао да буде комбиновани, друмско-железнички, да би се направила саобраћајна веза Немањина-Ђинђићев булевар, преко новог кружног тока око Старе ЖС. То би закружило потребне мостове у центру (Бранков-Метро-Газела-Ада).

Станице испод великих раскрсница. За ону на углу Кнеза Милоша и Булевара нисам сигуран да ли је потребна, јер одатле има 400 м до станице Теразије/Трг Н. Пашића.

trasaz.jpg

Hmmm, mozda je ovo ipak bolje, da se sacuva ta ideja velikog parka od Terazija skroz do dole. Jedine zamerke:

(1) voleo bih stanicu metroa blize Karadjordjevoj da se lakse preseda na tramvaje.

(2) odvojio bih saobracajni most da ide nize, preblizu je starom, i mogao bih da predje reku uzvodnije i da onda pod uglom ide do kruznog toka

Uzgred, vise bih voleo pravi kruzni tok oko onoga sto po meni treba da bude buduca berza i trziste novca (ako stvarno hocemo da tu pravimo poslovni centar i ziv deo grada) nego ovo sa elipsom. A naznaka tog kruga vec postoji u zgradama sa nemanjinske strane stanice. No dobro ovo je tema za radionicu...
 
JohnyBgood":3qlfyb6a je napisao(la):
Arnorian":3qlfyb6a je napisao(la):
Додатни разлог против трасе кроз блокове 6х је што би морало укопано. Једини начин да ту буде на стубовима је између зграда јужног дела тих блокова и улице корз те блокове, али је то на само 20 м од зграда. Јурија Гагарина немају тај проблем, па би могло на стубовима од Белвила па на даље.

По мени је идеална локација за мост око 100 м јужно од Старог савског. Даље постоји једноставан начин да сиђе испод земље између Гаврила Принципа и Ломине, где је висинска разлика 10 м.

metrosavamf.jpg

Pa ja sam izuzetno protiv stubova i mislim da treba plitki usek sve do ledina. Gusto je naseljen Novi Beograd a ovo sa stubovima ajde stoje ruzno nego sto je i buka uzasna. Ja zivim u Cikagu i kuda prodju te trase sa stubovima ta ulica postaje grozomora.

Sto se tice pretvaranja savskog mosta u metro-most, zato sam i postavio pitanje. To mi se cini nerealisticnim, a i kompletno se ubija smisao tramvajske mreze na novobeogradskoj strani. Na kraju, na sta bi saobracaj licio dok se to ne zavrsi? Moraju stvari da nastave kako-tako da funkcionisu inace ce izgradnja izazvati naoruzanu pobunu u blokovima...

Dzoni,zato i ostaje novi most preko ade kao tramvajski most.Stari savski mora da ode u istoriju i jedino ce se izgubiti trasa tramvaja od glavne zeleznicke do stanice NBG kada bude novi most i prva linija metroa.
 
Kako mislis da ode u istoriju? Hoce li neko da ga rusi, da ga nameni za metro, ili nece valjda da bude samo za utomobile?
 
JohnyBgood":1in7e0l4 je napisao(la):
(2) odvojio bih saobracajni most da ide nize, preblizu je starom, i mogao bih da predje reku uzvodnije i da onda pod uglom ide do kruznog toka
Ја не бих. Стари савски треба да спусти рампе друмском саобраћају и да потане:

1. искључиво трамвајски,
2. пешачко-бициклистички.

Према томе, близина новог моста није битна, требало би га позиционирати под што природнијим углом невезано на његову позицију у односу на Стари Савски.
 
@JohnyBgood
За трасу на стубовима сам само од Белвила до иза насеља Др Иван Рибар. У том делу архитектонски се и уклапа. Део од моста до Белвила мора плитко укопано, јер има пуно надвожњака (аутопут, два железничка, УМП), па су стубови нереални. У делу од моста према Земуну више лежи плитко укопано, а широко острво у Ђинђићевом булевару то олакшава. Бука у Гагариновој није толики проблем, јер су до улице углавном пословне зграде, а стамбене су иза њих. А технологија смањивања буке је напредовала у односу на метро у Чикагу.

Трамвај на Нгб бих скратио тако да ЖС Нови Београд настави право до окретнице поред реке. Друга варијанта је да настави низ Миланковићев булевар до Тошиног бунара. Стари савски мост не бих дирао, а и питање је да ли би он статички могао да поднесе возове.

Не утимајте цену од 50 милиона здраво за готово, Мркоњић лупа глупости. Можда ако би мост имао 2,5 траке, ако Бешка 2. Овде је потребан мост ширине оног на Ади, 3+3 друмски и двоколосечни шински. Сигурно би изашло више. Резлика у односу на мост преко Аде је што нема петљи - са једне стране се директно спушта до Савског трга (кружног тока), а са друге на раскрсницу Владимира Поповића и Ђинђићевог Булевара продуженог поред Континентала.

Позиција моста би могла да буде и нешто узводиније, то не би мењало пуно. У то како би најбоље могао да се изведе кружни ток око Старе ЖС нећу да улазим, било је пуно расправе око тога, а за ово није битно.
 
О јој, шта је ово са ББом ових дана, нека деструкција га захватила :)

Нико неће да руши стари мост трамвајски, мостова никад доста.

Што се тиче ове варијанте гурања метроа од НБГ до хиподрома/Бановог брда одмах, ево зашто сматрам да је за почетак потпуно непотребна:
1. Тај потез ће сада бити јако добро повезан друмским саобраћајем
2. Трамвај ће ту исту релацију да прелази подједнако или приближно подједнако брзо, а свако је боље да иде више трамваја у краћим интервалима него по један метро вагон у дужем. Уосталом, за тако кратку релацију не треба велики капацитет
3. То што ће трамваји бити повезани на остатак мреже одмах
4. Разлика у инвестицијама за трамвај и тај метро на истој траси је неколико редова величине
5. Да би метро дошао до ББ-а, мора мало да ради кртица, а упослити кртицу за километар-два се никако не исплати - у преводу кад ту уђе кртица, не треба да стаје до видиковца.
6. Питање колико би био користан на тој релацији. Ја знам да бих сигурно пре сачекао нпр 88 овде на нбг, па њиме на брдо, него да се догегам до станице НБГ, па на метро, па опет на други бус, при чему не бих уштедео ни мало времена. Метро треба да повеже два краја града, а не да премости реку.

Зато мислим да би много рационалније било следеће:
1. Пустити трамваје преко моста.
2. Купити две кртице
3.1. Забости их у теразијски гребен и бушити до краја линије, било то на звездари, карабурми, вождовцу, зависи који план већ усвојимо :)
3.2. Паралелно почети изградњу метро моста
3.3. Паралелно са тим радити остатак прве линије на НБГ плитко укопано, на земљии/ или на стубовима зависно од потреба. Опет, линија може бити ка Земуну или блоковима, при чему ја преферирам ово друго

Кад се ово комплетира, имамо покривену најпроментнију деоницу у граду, а ББ и даље има добру везу са НБГ (независна траса трамваја)
Даље:
4.1. Премештамо кртице на бб и копамо другу линију према видиковцу
4.2. Паралелно са тим се ради остатак друге линије по НБГ
5. Кад кртице заврше, нови мост постаје метро мост који користи друга линија. А можда чак може да се направи да га користе трамвај и метро истовремено, мада нисам сигуран колико би то било паметно

Дакле, све ово траје неких 10-15 година
Кад то буде готово, опет вадимо кртице и терамо даље, после више нема стајања :)
 
zašto niko ne razmatra mogućnost da se tramvajski most preseli. i to uzvodno od brankovog i izvršiti prenamenu u metro most. ne zaboravimo da je taj most več jednom promenio lokaciju za vreme rata pa bi mogao i drugi put.


a u njegovoj blizini sagraditi novi most koji bi bio prirodni nastavak bulevara mihajla pupina i spojio sa kružnim tokom oko zgrade železničke stanice. on bi mogao da ima 6 traka za vozila od toga dve za gsp i tramvajske šine u njima.
 
Zato sto je skupo i nepotrebno imati tramvaje i metro na tako maloj razdaljini Milisave.

+1 Mihailo,logically.
 
Михаило":28gi6zhf je napisao(la):
О јој, шта је ово са ББом ових дана, нека деструкција га захватила :)

Нико неће да руши стари мост трамвајски, мостова никад доста.

Што се тиче ове варијанте гурања метроа од НБГ до хиподрома/Бановог брда одмах, ево зашто сматрам да је за почетак потпуно непотребна:
1. Тај потез ће сада бити јако добро повезан друмским саобраћајем
2. Трамвај ће ту исту релацију да прелази подједнако или приближно подједнако брзо, а свако је боље да иде више трамваја у краћим интервалима него по један метро вагон у дужем. Уосталом, за тако кратку релацију не треба велики капацитет
3. То што ће трамваји бити повезани на остатак мреже одмах
4. Разлика у инвестицијама за трамвај и тај метро на истој траси је неколико редова величине
5. Да би метро дошао до ББ-а, мора мало да ради кртица, а упослити кртицу за километар-два се никако не исплати - у преводу кад ту уђе кртица, не треба да стаје до видиковца.
6. Питање колико би био користан на тој релацији. Ја знам да бих сигурно пре сачекао нпр 88 овде на нбг, па њиме на брдо, него да се догегам до станице НБГ, па на метро, па опет на други бус, при чему не бих уштедео ни мало времена. Метро треба да повеже два краја града, а не да премости реку.

Зато мислим да би много рационалније било следеће:
1. Пустити трамваје преко моста.
2. Купити две кртице
3.1. Забости их у теразијски гребен и бушити до краја линије, било то на звездари, карабурми, вождовцу, зависи који план већ усвојимо :)
3.2. Паралелно почети изградњу метро моста
3.3. Паралелно са тим радити остатак прве линије на НБГ плитко укопано, на земљии/ или на стубовима зависно од потреба. Опет, линија може бити ка Земуну или блоковима, при чему ја преферирам ово друго

Кад се ово комплетира, имамо покривену најпроментнију деоницу у граду, а ББ и даље има добру везу са НБГ (независна траса трамваја)
Даље:
4.1. Премештамо кртице на бб и копамо другу линију према видиковцу
4.2. Паралелно са тим се ради остатак друге линије по НБГ
5. Кад кртице заврше, нови мост постаје метро мост који користи друга линија. А можда чак може да се направи да га користе трамвај и метро истовремено, мада нисам сигуран колико би то било паметно

Дакле, све ово траје неких 10-15 година
Кад то буде готово, опет вадимо кртице и терамо даље, после више нема стајања :)

Destrukciju pominju drugi, ja sam na to reagovao.

Inace, to da dobijes dugu liniju metroa iz taka i da "busis do kraja", to jednostavno tako ne ide. Evo primera iz Sofije, pocnes sa par kilometara pa onda dodajes u fazama:
http://en.wikipedia.org/wiki/Sofia_Metro
Ili iz Torina:
http://en.wikipedia.org/wiki/Turin_Metro
Primeri iz Japana su gore jako lepo navedeni.
I metro jos dugo kod nas nece povezivati kraj s krajem nego treba da nam ublazi kolaps u saobracaju preko reka, u centru starog grada, a i NBg ce polako da postaje problematican kako se proguscava.

Sa druge strane drumski saobracaj je malo kao droga, kad se navuces tesko je preci na nesto drugo jer to drugo nema sanse da "iz taka" pokrije ceo grad. Naravno, ako ti je zgodna 88-ica, ona ce i dalje da ide, ali masa sveta ce tu da gravitira ka ZstNbg (iz prigradskih naselja, stoje njima problem da predju na metro do raskrpetlje pa tamo imaju milion linija za deo grada koji im treba, ne samo Brdo nego i nesto kod Sajma) i ne prolazi mu 88-ica nigde blizu. Ako se napravi zgodan i lak presed i na stanici i na raskrpetlji ne vidim zasto je presedanje neki problem. Pa ja cesto uhvatim trolu za samo jednu stanicu i onda na sledecoj cekam nesto drugo. Ideja da ces da sednes na metro i stignes bas od tacke A do tacke B bez presedanja je utopija. SVI metro sistemi u velikim gradovima ukljucuju puno presedanja i to je jednostavno tako.
 
Vrh