О јој, шта је ово са ББом ових дана, нека деструкција га захватила
Нико неће да руши стари мост трамвајски, мостова никад доста.
Што се тиче ове варијанте гурања метроа од НБГ до хиподрома/Бановог брда одмах, ево зашто сматрам да је за почетак потпуно непотребна:
1. Тај потез ће сада бити јако добро повезан друмским саобраћајем
2. Трамвај ће ту исту релацију да прелази подједнако или приближно подједнако брзо, а свако је боље да иде више трамваја у краћим интервалима него по један метро вагон у дужем. Уосталом, за тако кратку релацију не треба велики капацитет
3. То што ће трамваји бити повезани на остатак мреже одмах
4. Разлика у инвестицијама за трамвај и тај метро на истој траси је неколико редова величине
5. Да би метро дошао до ББ-а, мора мало да ради кртица, а упослити кртицу за километар-два се никако не исплати - у преводу кад ту уђе кртица, не треба да стаје до видиковца.
6. Питање колико би био користан на тој релацији. Ја знам да бих сигурно пре сачекао нпр 88 овде на нбг, па њиме на брдо, него да се догегам до станице НБГ, па на метро, па опет на други бус, при чему не бих уштедео ни мало времена. Метро треба да повеже два краја града, а не да премости реку.
Зато мислим да би много рационалније било следеће:
1. Пустити трамваје преко моста.
2. Купити две кртице
3.1. Забости их у теразијски гребен и бушити до краја линије, било то на звездари, карабурми, вождовцу, зависи који план већ усвојимо
3.2. Паралелно почети изградњу метро моста
3.3. Паралелно са тим радити остатак прве линије на НБГ плитко укопано, на земљии/ или на стубовима зависно од потреба. Опет, линија може бити ка Земуну или блоковима, при чему ја преферирам ово друго
Кад се ово комплетира, имамо покривену најпроментнију деоницу у граду, а ББ и даље има добру везу са НБГ (независна траса трамваја)
Даље:
4.1. Премештамо кртице на бб и копамо другу линију према видиковцу
4.2. Паралелно са тим се ради остатак друге линије по НБГ
5. Кад кртице заврше, нови мост постаје метро мост који користи друга линија. А можда чак може да се направи да га користе трамвај и метро истовремено, мада нисам сигуран колико би то било паметно
Дакле, све ово траје неких 10-15 година
Кад то буде готово, опет вадимо кртице и терамо даље, после више нема стајања