Šta je novo?

Most na ADI: tramvaj ili metro?

orion":2pv71mll je napisao(la):
Наравно да нам треба метро у некој даљој будућности али нам је потребнија друга инфраструктура (списак је дуг) тренутно а средства нису неограничена.
Београд никад неће имати такав прилив становништва као Москва јер је сан сваког грађанина из бившег СССР да живи у Москви или да је бар на привременом раду тако да је цифра грађана који користе метро много већа од званичне.
Кад прораде нови мостови + проширење БГвоза траба да видимо где се налазимо и да се у складу са пројекцијама у будућности донесе права одлука која би уважавала све аспекте развоја града.
A jesi li bio nekad u Beogradu? :/ ;) :kafa:
 
JohnyBgood":2ccxg9sn je napisao(la):
Deo Zeleznicka Stanica - Usce je neophodan deo najvaznijeg pravca Vuk - NBg - Zemun, tako da te pare nece biti bacene. Drugo, od ovog dela se MORA Poceti zato sto sistemu metroa treba depo a on se moze za pocetak smestiti kod Belvila a na duze staze na Ledinama. Za depo jednostavno nema mesta nigde sa desne strane reke. Osim mozda ako cemo da ga stavimo u amfiteatar.

A kad vec to izgradis pruziti krak do raskrpetlje se namece zato sto to dobijas za MINIMALNE pare, a time povezujes i ZstNBg, dakle Beovoz, sa raskrpetljom i GOMILOM linija koje tuda prolaze.

Po meni je to sasvim logicno resenje. Pa onda delji dalje polako u skladu sa time koliko imas novca. Na kraju poceti metro upravo na nekoj "laksoj" deonici ti omogucuje da ucis mnoge trikove koji ce ti jako dobro doci kad budes gradio one teze. A ako ti prodje tramvaj preko mosta onda neka ti je sam Bog na pomoci.
Гурање метроа одмах, на силу преко моста је потпуно бесмислено. Па било би 10 пута мање корисно од БГ воза. који би ишао само надеоници ВУК-НБГ. На тој деоници не би функционисао ништа боље него трамвај - напротив, људе би мрзело да преседају низашта. А изградња депоа на једном месту па премештање је чисто губљење пара. Не иде то тако. Што Зидар каже, пусти аутобусе тим коридором на 2 минута и добио би потпуно исти ефекат од тог кобајаги метроа :rolleyes:

Метро ту треба протерати као последњу фазу изградње линије која иде туда, када се заврше сви остали ВИШЕГОДИШЊИ радови на тој линији. Све пре тога нема смисла јер нема никаквог ефекта и до тада треба туда да иде трамвај како би мост што дуже било искоришћен.
 
Pa vecina metroa za koje ja znam se rade po fazama, kao recimo ovi skorasnji u Sofiji ili Torinu. OK ako nece bas sad da kupe vozove neka tuda idu autobusi ali se linija raskpretlja - usce - Terazije moze dosta brzo napraviti i cim to imas tu je korisno da idu pravi metro vozovi. Pa onda kopaj tunele dalje ka Vuku i Banovom Brdu, a plitke useke ka opstini Novi Beograd i Zemunu

Ako preko mosta prodje tramvaj, pisi propalo.
 
2012":2n3sdunb je napisao(la):
A jesi li bio nekad u Beogradu? :/ ;) :kafa:

Нисам ал планирам :cool:

Шалу на страну, вероватно спадам у ону мањину која дискутује овде а свакодневно прелази са једне на другу обалу и вероватно би ми више значио метро од колега дискутаната који живе вани а савршено знају које су потребе града. Већина се слаже да је метро улагање у будућност, ја само покушавам да као приоритет наведем оно што је требало изградити јуче.
 
Ja sam za to da se sredinom proteraju autobusi(bez taksara mada već vidim da će se buniti). Za bolje*******rižnike koji pričaju o 'ekologiji' ću samo reći da autobus zagađuje isto išao srednjom ili spoljnom trakom. Isto tako verovali ili ne i metro(i tramvaj) zagađuje okolinu s obzirom da nemamo nuklearnu elektranu.
 
А да ли сте размишљали о увођењу треће шине? За почетак би мостом ишао трамвај, а метро би се касније провукао без икаквих радова на шинској инфраструктури.
 
ftj":9qffjd7e je napisao(la):
Ja sam za to da se sredinom proteraju autobusi(bez taksara mada već vidim da će se buniti). Za bolje*******rižnike koji pričaju o 'ekologiji' ću samo reći da autobus zagađuje isto išao srednjom ili spoljnom trakom. Isto tako verovali ili ne i metro(i tramvaj) zagađuje okolinu s obzirom da nemamo nuklearnu elektranu.
А нуклеарка не загађује? :rolleyes: Између осталог Србији и не треба нуклерка! Србија треба да искористи сав свој хидро потенцијал односно да изгради неколико хидро електрана.
Електро мотори за разлику од мотора са унутрашњим сагоревањем искористе 95% снаге из струје плус враћају назад у мрежу, док аутобус искористи само 45% енергије из горива. Значи метро загади исто колико и аутобус, али пређе више. Док неко не измисли воз на ваздух метро је закон :D
 
Somi303":anoiqojh je napisao(la):
Електро мотори за разлику од мотора са унутрашњим сагоревањем искористе 95% снаге из струје плус враћају назад у мрежу, док аутобус искористи само 45% енергије из горива. Значи метро загади исто колико и аутобус, али пређе више. Док неко не измисли воз на ваздух метро је закон :D

Тачно је то за степен искоришћења али рачунај да се струја добија највећим делом из термоелектрана чији је степен искоришћења око 30 % тако да то своје 0.95 треба да помножиш са 0.3 да би добио укупан степен искоришћења :/
Наравно измештање загађења из центра града је прилично јак аргумент у корист возила на електрични погон.
 
S obzirom da sam imao fakultetsku praksu u TENT-u dobro je da nemamo nuklearku.Kada bi je imali,prvi bih bi bio koji bi se iselio bar na 300km od Srbije.
 
Ма која нуклеарка вас спопала? Треба да будемо срећни што такво срање немамо код нас (а несрећни смо што их имамо у комшилуку). Хидроелектране би требало да буду главни извор енергије.
 
Hidroelektrana je nešto najgore i najštetnije što možemo da napravimo a malo se raspitajte pre nego što tako nešto izjavite. Vidim ja da ovde vlada eco mentalist lobby.
 
Сва згодна места за хидроелектране су искоришћена. Има још пар локација на Ибру и Лиму, али их трошкови измештања становништва, пруге и пута, као и еколошка штета, чини нерентабилним.
 
Nismo ni svesni da nam Djerdap pravi 20% energije sto je strasno dobra stvar.I da imamo lignita sasvim dovoljno koji sa modernim filterima smesno malo zagadjuje u odnosu na trenutno stanje.

Jedino zasto EU zemlje forsiraju obnovljive izvore i nuklearke je jer nemaju svoje izvore uglja uglavnom.

Neminovno,i automobili prelaze na struju pa ce gradovi biti manje zagadjeni.
 
Hidroelektrane imaju gomilu pogodnosti. (1) Apsolutno cista energija bez bilo kakvih izduvnih gasova ili otpada. (2) Jako su fleksibilne i mogu da prate opterecenje u mrezi gotovo idealno dok termoelektranama treba i-hi-hi dok se raspale, ne mozes ih ukljuciti i iskljuciti brzo. (3) Izravnavaju protok nizvodno i tako stite od poplava, takozvana aktivna zastita.

Jedini minus je da akumulaciono jezero obicno potopi nesto zemlje i naselja ali se to moze minimizirati dobrim izborom lokacije. Za razliku tramvaja i gomile drugih investicija koje se ponekad uklanjaju ne cujem bilo cije glasove da se srusi Djerdap ili Bajina Basta. Kao sto ne verujem da bi iko ikada trazio ukidanje metro linije Banovo Brdo - Novi Beograd - Vuk.
 
vucko":1mgamotc je napisao(la):
Slusaj ovu arhiTetku :cool:

Xexexe, da znas da bi ja vec izprojektvoa sve tri linije metro-a sa sve stanicama i zemljanim radovima pa da krenemo sa tenderima. :D
 
ftj":1bp9zg5q je napisao(la):
Hidroelektrana je nešto najgore i najštetnije što možemo da napravimo a malo se raspitajte pre nego što tako nešto izjavite. Vidim ja da ovde vlada eco mentalist lobby.
Заиста их волео да знам зашто? Ова информација је шок за мене. :o
 
Od velikih hidroelektrana samo moze da se zvizne jedna na Savi negde ka Sabcu i Djerdap 3 koji je megaprojekat od nekoliko milijardi Eura koje necemo skoro imati.
 
vucko":19jte7kx je napisao(la):
Od velikih hidroelektrana samo moze da se zvizne jedna na Savi negde ka Sabcu i Djerdap 3 koji je megaprojekat od nekoliko milijardi Eura koje necemo skoro imati.
Откуд ти ово за Саву? На њој нигде у Србији не може да се направи корисна акумулација, јер је пад мали, а алувијална раван широка. Из истог разлога у обзир не долазе ни Тиса, Велика Морава низводно од Марковца, Дрина низводно од Лешнице, ни Дунав узводно од Богојева.
 
@vucko
Где си чуо да имамо доста лигнита, имали бисмо за наредних 200 300 година кад бисмо могли да користимо онај на КиМ, у централној Србији имамо за наредних 50ак година осим ако нису била нека нова истраживања која су ми промакла. Даље наш лигнит у себи садржи доста сумпора и није баш то лако елиминисати. Што се тиче Ђердапа 3 никад нећемо имати те милијарде али то је једна од ствари за коју бих подржао узимање кредита а што више будемо узимали кредите за неке небитне ствари све мање су шансе да будемо способни за неки такав развојни пројекат.

Не бих баш толико драматизаовао да су ХЕ нешто најгоре, добро поплави се земљиште али и копови остављају пустош поред себе, за НЕ смо доста мали и у случају неке хаварије можемо само да се иселимо негде, ту је и проблем нуклеарног отпада.

Нeмa ту много мудрoлиjе требa градити новe ХE и TЕ уз максималну штедњу јер ми смо енергетски сиромашна земља.
 
фтј@
Нема ништа горе од хидроелектране? :shok: Дечко, јеси ли ти нормалан? :rant: Вучко бануј га због превеликог излива глупости на овај форум!
арнориан@
Наравно да има још места за хидроелектране! Следећа река која је зрела за хидроелектрану је Дрина :) И једино због чека ја желим Србију у ЕУ јесу обновљиви извори енергије :D Надам се да ћемо ускоро имати нову тему која ће се звати "Обновљиви извори енергије" :laugh: Једва чекам фарму ветрењача у Србији :cool:
 
Што се тиче обновљивих извора Србија је одавно испред ЕУ јер производи преко 20 % енергије из обновљивих извора. Сад ја се надам да нећемо бити већи Европљани од њих самих па да огроман новац трошимо на субвенционисање ветрењача да бисмо за који промил повећали удео ОИЕ на нивоу ЕУ :dil:
 
ftj":1ozpcd48 je napisao(la):
Ja sam za to da se sredinom proteraju autobusi(bez taksara mada već vidim da će se buniti). Za bolje*******rižnike koji pričaju o 'ekologiji' ću samo reći da autobus zagađuje isto išao srednjom ili spoljnom trakom. Isto tako verovali ili ne i metro(i tramvaj) zagađuje okolinu s obzirom da nemamo nuklearnu elektranu.
"Autobusi"!!! :o :shok: tj.BRT preko mosta,?Bože zabrani!! :rolleyes: Poterati autobuse umesto Metra,onda je neophodna dežurna vatrogasna jedinica na mostu s obzirom na broj samoozapaljenih autobusa dnevno,da ..i jedan dežurni spasilački brod ispod mosta za te iste putnike koji će skakati s mosta u Savu.. :kafa:
 
Vrh