Šta je novo?

Most Gazela i Mostarska petlja

Aaa, pa sto ne rece odmah da ce kartonsko naselje nestati. E pa onda je sve reseno - ne moramo vise da razmisljamo o tome! :lol:
 
Дедиње ево како то "нестаје" на Дорћолу.
Прва је слика из фебруара када сам и на овом сајту "кукао" због стања и изгледа пруге, а друга је из априла. Да не буде забуне прву слику сам сликао са пасареле која се види на другој дакле у питању је исти објекат сликан из два угла.
17015854464b8caec50dc.JPG


17020215464b8d77bc38a.jpg
 
Kad sam napisao da će kartonsko naselje vremenom sigurno nestati za koji mesec ili godinu mislio sam da će ga počistiti širenje Novog Beograda. Pa ista takva naselja su bila na mestima gde su danas mnogi blokovi, arena, soliteri, treći bulevar i gde su sada? Nestala su kao lanjski snegovi? Ona su neizbezan pratilac brzog razvoja velikih gradova. Svi smo čuli za čuvene "FAVELE" u Rio de Zaneiru, jednom od najlepših gradova sveta.
 
Ja i dalje mislim da Kartaginu (kartonsko naselje) treba sravniti sa zemljom.
U potpisu: Demosten
 
Evo kako post ne treba da izgleda. Čovek daje svoje mišljenje i ne potrekpljuje ga nijednim argumentom.
 
pa zar za skalnjanje tog rugla treba neki argument, sem ako nisi mislio na nacin na koji je to receno
 
Meni je mnogo fascinantnija pruga na prvoj slici. Ravno nema sta! :D
 
Pretpostavljao sam da je to u pitanju ali moram priznati da me ne bi cudilo i da je pruga takva. :)
Na zalost prvo mi je ovo palo na pamet da sa prugom nesto nije u redu.
 
dedinje":11lo84ly je napisao(la):
...Kartonsko naselje ostavite na miru, pre ili posle ono će samo nestati.
Nijedan problem se ne resava sam od sebe. Kada je Delta odlucila da gradi svoj trzni centar u blokovima na pomenutoj lokaciji vec se nalazilo omaleno srednjevekono naselje. Ocas posla su ih rasterali/raselili, kad ne lezi vraze sada su se vratili i ponovo naselili po obodu gradilista. E, sada to predstavlja problem za cika Miska posto gle cuda on bas tu treba da izgradi naselje za Univerzijadu. Sada se Misko i gradski celnici preganjaju ko treba da ih raseli (samo ne znam ko je to uradio prvi put). Iz ovog primera se vidi da bi u slucaju da se pusti da Romi sami odluce da se rasele moglo desiti odluce da naprave naselje u parku na Slaviji, pa ajd Jovo nanovo.
Ljude treba sistematski popisivati, evidentirati odakle su i sta imaju od imovine. Ako su vec negde prijavljeni, tamo ih vratiti ako nisu dodeliti im licne karte, popisati decu i pdvuci crtu. Od tog trenutka, imas evidenciju koliko stanbenih jednica treba da se obezbedi. Redovno slati policiju i socijalne radnike da obezbede da se ne doseljava niko nov dok se problem ne resi.
Sto se tice problema u naselju Dr. Ivan Ribar, mislim da je to bila skandalozna odluka gradskih celnika koja je srecom osujecena. Praviti kontejnersko naselje, koje bi posle preraslo u neki oblik komune (sa sve predstavnikom za odnose sa gradom i drzavom) na takvom mestu je cist bezobrazluk ili ne znanje. Cemu sluze preiferni delovi Beograda, nekada je i taj deo Novog Beograda bio prakticno prefiferija ali to je bilo pre vise od 20 godina, sada su na redu neke druge opstine, npr Surcin, Kaludjerica...
Nisu ni Romi glupi, podignu kartonsku stracaricu na poljancetu u bliskom gradskom jezgru, i dok "rade" ne moraju daleko da idu, sve im je blizu, a na kraju ce da dobiju i stan. Ima mnogo primera, npr u Belegisu gde su Romi sagradili malo po malo pristojne kuce, obradjuju zemlju kao nadnicari, gaje nesto malo stoke, i zive pristojno. Neko je vec pomenuo da nam sela zvrje prazna, eto nacina da se to resi.

Nego da se vratim na temu, kada bi konacno onda trebala da krene rekonstrukcija, video sam neke ideje vezane za pontonski most, lisno mislim da je to neopodno ali i tesko izvodljivo resenje
 
Evo kako post ne treba da izgleda. Čovek daje svoje mišljenje i ne potrekpljuje ga nijednim argumentom.
Ne potkrepljujem argumentima, zato sto su self-explanatory, da ne kazem narodski: i corav vidi.
Ko god oseca visak empatije prema kartoncity termitima, slobodno neka ih pozove u komsiluk.
Ah, da... i da ne idemo previse u off
 
Mozda ga treba "bombardovati" da se jednom opamete za sva vremena?! :D :D :D
 
Mozda ga treba "bombardovati" da se jednom opamete za sva vremena
Ne, time bi se smanjila gradjevinska vrednost zemljista, zbog dodatnih neophodnih radova na nivelaciji ;) :D
 
Изгледа ништа од обнове Газеле ове године
GAZELA DOGODINE
Rekonstrukcija mosta preko Save počeće tek na proleće sledeće godine jer još nisu završene procedure oko dobijanja dozvola i odabira izvođača radova
image.jpg

Radovi na Gazeli, mostu preko kojeg dnevno pređe oko 140.000 automobila, ipak neće početi ove godine, kako je prvobitno bilo najavljeno, jer još nisu završene sve procedure oko dobijanja dozvola niti je odabrano preduzeće koje će izvoditi radove. Trenutno je u toku pretkvalifikacioni tender za izbor najozbiljnijih preduzeća za učešće na glavnom tenderu, koji bi trebalo da bude završen tek krajem ove godine.

U Javnom preduzeću "Putevi Srbije" kažu da se na pretkvalifikacioni tender do sada javilo sedam firmi zainteresovanih za obavljanje radova na ovom mostu.

- Dok mi sprovedemo neophodnu proceduru stići će zima, tako da će radovi verovatno početi tek na proleće. Najavljena rekonstrukcija trajaće oko dve godine. Za to vreme biće obnovljena kompletna konstrukcija mosta, ali on neće sve vreme trajanja radova biti zatvoren za saobraćaj. U početku će radnici raditi samo ispod mosta, na nosećoj konstrukciji, tako da će se saobraćaj normalno odvijati. Kasnije će se preći na kolovozne trake, koje će biti naizmenično zatvarane - objašnjava Slavoljub Tubić, zadužen za investicije u "Putevima Srbije".

On je istakao da će jedino pred sam kraj radova na sedam dana biti zatvoren čitav most, pa će vozači za to vreme morati sami da nađu alternativan pravac.
image.jpg

Da pripreme za početak radova na Gazeli takođe kasne, govori i činjenica da još nije ni počelo raseljavanje Roma, koji godinama žive u nehigijenskim naseljima ispod ovog mosta. Prema rečima gradskog arhitekte Đorđa Bobića, stručnjaci u Skupštini grada uradili su plan po kom će preseljenje na novu, zasad nepoznatu lokaciju biti započeto na jesen.

Posao rekonstrukcije vredan je 32,5 miliona evra, a novac je delimično obezbeđen iz kredita Evropske investicione banke. Evropska banka za obnovu i razvoj obezbedila je sredstva za obnovu starog kružnog puta oko Beograda, preko Železnika i autoputa kroz Beograd, koji će se raditi uporedo sa Gazelom.
(M. D. M.)
извор Прес
линк http://www.pressonline.co.yu/vest.jsp?id=12566
 
ne razumem sto ne rade rekonstrukciju u fazama. Nije potrebna dozvola bas za sve neophodne radove na tom mostu.
Kao sto vest kaze:"....još nisu završene sve procedure oko dobijanja dozvola niti je odabrano preduzeće koje će izvoditi radove..."
Kada je krenula da se pominje obnova Gazele pominjalo se leto 2007. kasnije je zbog novca pomereno za kraj godine, da bi smo sad zbog administrativnih razloga dosli do novog odlaganja za sledecu godinu. Sledece godine ce biti odlozeno jos par puta da bi mozda krajem godine to pocelo(ovo je iskustveno).
Mislim da ne efikasnost i tromost administracije postaje ozbiljan problem. administracija naravno je kocnica ne samo kod nas vec i svuda u svetu, ali da je potrebno dve godine da se odredi izvodjac i da se pribavi dozvola za rad meni vec postaje simptomaticno. Pogotovo sto se niko nije uzeo u kostac sa tim problemom. A rekonstrukcije i Beograd cekaju, godine prolaze.....i tako.
Realno gledano ova i prosla godina je po tome prosla u iscekivanju nekih famoznih dozvola, jel ja za ove dve godine vece radove u gradu mogu da izbrojim na prste jedne ruke.
 
Romi se raseljavaju
S. JANjIĆ, 6. jun 2007

POPIS Roma koji su se nastanili ispod Gazele počeće uskoro, pošto se ne zna koliko se ljudi tu nastanilo. Posle toga organizovaće se njihovo raseljavanja. U Gradu su formirali komisiju za dislociranje romskih nehigijenskih naselja narednih godina, a krenuće se sa "Gazelom" i to nejverovatnije u oktobru. Kako objašnjava Živojin Mitrović, koordinator Centra za uključivanje Roma Beograda, s obzirom na prioritete razvoja grada naknadno će se utvrditi redosled izmeštanja preostalih naselja.
- Romske porodice dobiće socijalne stanove i cilj je da se tim ljudima omogući život u humanim uslovima - objašnjava Mitrović. - Jedan član porodice koja se useli u stan moraće da bude zaposlen, a deca će obavezno ići u školu, kako bi se lakše uklopila u okruženje. Uz prava koja dobiju Romi će morati da prihvete i obavezu redovnog plaćanja režija u stanu. Uslovi za dobijanje stanova nisu još precizno utvrđeni i komisija treba da ih definiše.
Prvo nehigijensko naselje koje će biti raseljeno je ispod Gazele jer je na jesen planiran početak sanacije ovog mosta. Da bi mašine i radnici mogli prići konstrukciji potrebno je izmestiti kartonsko naselje.
- Beograđani su se jako protivili svakom predlogu da se Romi dosele u po neki kraj grada jer, kao da su mislili, da će se raseljavanjem prenositi svoje kartonske kuće - kaže Mitrović. - Zato je bilo dosta opstrukcije ovog projekta sa te strane, a i Romi su jako nepoverljivi i neki nisu prihvatali seljenje. Ipak, kada im se objasni shvataju da dobijaju šansu da žive u boljim i humanijim uslovima.

173 PORODICE
PREMA popisu iz avgusta 2005. godine kod Gazele je živelo 173 porodice. Sada će se raditi novi popis, jer su se u međuvremenu mnogi doselili iz drugih naselja. Kako kaže Živojin Mitrović procenjuje se da ih je sada oko 245 porodica, a jedna u proseku ima šest članova.

KATEGORIJE
U kartonkama kod Gazele žive Romi koji su rođeni u Beogradu, zatim oni koji su se doselili iz raznih krajeva Srbije, povratnici iz zemalja Evropske Unije, ne-Romi, Romi izbegli iz republika bivše Jugoslavije i raseljeni sa Kosova i Metohije.
Novosti
http://www.novosti.co.yu/code/navigate.php?Id=14&status=jedna&vest=104670&datum=2007-06-07
 
Pa i nije tako loše u ovom 'karton' naselju.....podigo sam šator noćas.
Lepo su me primili....pošto sam poneo balonče rakije i dve gajbe piva.

Sad i ja čekam taj popis za dodelu stanova,nadam se biće ove nedelje.
Ovim putem apelujem na Grad da mi dodeli stan što pre, dok se
ne dosele i ostali beograđani bez stana i krova nad glavom.

Molio bih da stan bude najmanje od 60kvm sa lođom koja gleda na Dunav
a u novoj zgradi do trećeg sprata blizu pijace u Zemunu.

Mi stanovnici ovog naselja tražimo da stanovi budu dodeljeni odmah....inače
tužićemo Beograd onima tamo u Strazburu za kršenje naših prava.
 
Vidim iz novina da se priprema rekonstrukcija tramvajskog mosta. Taj most, kao i onaj stari zeleznički (to je prvi preko Save) znatno odudaraju od ostalih mostova. Vidi se da su mnogo stariji i skromniji. Mislim da tramvajski most treba ne samo popraviti već i iz temelja rekonstruisati. Naravno treba ostaviti stubove u reci kao i luk prema kome je prepoznatljiv. Ali treba ga pre svega proširiti tako da pruga ide sredinom a sa strane po dve trake za drumski saobraćaj i, naravno trotoari. Kada bi se uredio on bi bio u rangu Brankovog mosta i Gazele. Stari zeleznički most treba sačuvati čak i ako se potpuno ukine saobraćaj do stare zelezničke stanice (što se verovatno neće desiti). Ako ne bude šina, preko tog mosta treba da ide pešačka i biciklistička staza. Veliki grad,sa dve velike reke, treba da ima raznovrsne mostove - i moderne i klasične.
 
Ovo je tema o kojoj sam već pisao a na moju molbu g. Spatiotete je prilozio i izvanredno uspeo plan. Radi se o magistralnom pravcu Beograd - Zemun preko bulevara Nikole Tesle. Na delu tog pravca, od novobeogradske strane Brankovog mosta pa do bulevara N. Tesle postoji, odmah iza mosta. raskrsnica sa semaforom i tu sva vozila koja idu ka bulevaru N. Tesle moraju da skreću pod pravim uglom na desno ako idu iz Beograda. Magistralni pravci apsolutno ne trpe skretanja pod pravim uglom. Zašto se ne napravi svega oko 200 metara puta koji bi povezivao direktno Brankov most i bulevar N. Tesle. Saobraćaj bi se odvijao neuporedivo brze a i zagađenje bi bilo manje pošto bi bio izbegnut semafor. Veza bulevar M. Pupina - Brankov most preko pomenutog semafora moze se zadrzati u prvoj fazi. Kasnije, mnogo kasnije, bulevar M. Pupina treba usmeriti na novi most koji će se izgraditi u produzetku Nemanjine ulice. Time će se rasteretiti i Zeleni Venac i saobraćaj sa N. Beograda će biti doveden do Savskog trga i Nemanjine ulice a to je deo Beograda kome tek pretstoji veliki razvoj.
 
А да би све то било могуће, потребно је прво завршити прокоп.
А што се проширења старог трамвајског моста, мислим да је логичнијеи исплативије правити тај нови мост (вероватно ни цена не би била много већа).
 
Ta raskrsnica - Bul. N.T. i nastavak Brankovog mosta definitivno treba da se u buducnosti denivelise. Ulica Vladimira Popovica da se produzi na Bul. Nikole Tesle i "preleti" preko Bul. Mihajla Pupina.

 
Danas je na prilazima gazele u oba pravca bila monster gužva, meni je trebalo sat vremena da predjem most danas... slike sve govore:
4p3no1c.jpg


a ova fotka je kod autokomande (gužva je išla i dalje još!):
5z4l6id.jpg
 
Vrh